abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138650543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zou het dan niet een dodelijk saai topic worden? Temeer gezien de overvloed aan dit soort onderwerpen en topics in NWS?
Ik lees weinig topics over atheïsme in NWS. Ik lees sowieso weinig over atheïsme en de rechten van atheïsten ten opzichte van gelovigen. De discussie zou daar veel vaker over mogen gaan.

Of een topic "dodelijk saai" wordt, weet ik niet. Dat is ook maar subjectief hè? Er zijn genoeg topics in NWS waar iedereen de gebruikelijke stellingen inneemt. Ook al staan er dan 282 reacties in en ook al is de discussie fel, ze zijn tegelijkertijd dodelijk saai.
pi_138650640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:31 schreef Mystikvm het volgende:
Het privilege om dit aan de deuren te mogen verkondigen. Het privilege dat er rekening wordt gehouden met hun vastenperiode. Het privilege dat ze op de publieke omroep de boodschap mogen verspreiden. Het privilege dat ze scholen mogen oprichten waar de leer van hun geloof centraal staat.
Er is in Nederland geen enkele Christelijke school waarin het geloof centraal staat. Steeds staat de lesstof centraal en wordt gebracht via het Christelijk gedachtengoed.
quote:
Als ik vervolgens stel dat ik dat vervelend vind, omdat het hier deels om educatieve elementen gaat waarin dus dingen worden verkondigd die niet waar zijn, dan is het land te klein en ben ik een discriminerende lul.
Dat ben je ook want je bent erg eenzijdig en behoorlijk blind voor je eigen spiegelbeeld.
quote:
Dat zij mij hel en verdoemenis toe mogen wensen omdat ik geloof dat ik van apen afstam, en zij dus ook, dat is dan iets wat ik moet respecteren omdat ze dat nu eenmaal geloven.
En wat ben jij hier op Fok dan stelselmatig aan het doen? Gelovigen als dom neerzetten, hun geloof als onzin en hun geloofsboeken als sprookjesboeken. Dat mag jij toch ook? Daar eis jij toch ook 'respect' voor? Pot en ketel. Splinter en balk.

Overigens ben ik dus een belijdend Christen en ik heb nog nooit een anders gelovige of niet-gelovige uitgemaakt voor dom, belachelijk, absurd of wat dan ook, zelfs niet naar de hel verwezen of geclaimd dat zij niet in de hemel zouden komen.. omdat ze niet in mijn God geloven.

Ik voel me moreel dus behoorlijk verheven boven jouw tantrums. :)
pi_138650718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:32 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hmm. Ik volg je redenering niet helemaal. Eerst geef je aan te beseffen dat er vele verschillende meningen en stromingen van religies zijn en dat je gewoon je schouders moet ophalen als een gekke extremist van subgroep X waar jij zelf niet bijhoort iets roept... maar vervolgens impliceer je dat hetzelfde niet opgaat voor de Islam.

Waar zit het verschil ?
Waar zit de overeenkomst?
Een persoon doet iets vanuit zijn geloofsovertuiging
Waar zit het verschil?
De eerste zegt iets, de ander moordt.

Wat zou jou persoonlijk meer raken? Een woord of een mes?
  † In Memoriam † dinsdag 8 april 2014 @ 14:48:23 #64
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138650770
Laat ze lekker daar
:')
pi_138650929
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wat ben jij hier op Fok dan stelselmatig aan het doen? Gelovigen als dom neerzetten, hun geloof als onzin en hun geloofsboeken als sprookjesboeken. Dat mag jij toch ook? Daar eis jij toch ook 'respect' voor? Pot en ketel. Splinter en balk.

Overigens ben ik dus een belijdend Christen en ik heb nog nooit een anders gelovige of niet-gelovige uitgemaakt voor dom, belachelijk, absurd of wat dan ook, zelfs niet naar de hel verwezen of geclaimd dat zij niet in de hemel zouden komen.. omdat ze niet in mijn God geloven.

Ik voel me moreel dus behoorlijk verheven boven jouw tantrums. :)
Dat mag ik, en ik heb ook gelijk. Het gaat hier om het verschil tussen morele superioriteit gebaseerd op onzin en sprookjes, of morele superioriteit gebaseerd op waarheid en wetenschappelijk onderzoek. Ik noem het onzin en sprookjes omdat het dat ook zijn. Je mag overigens daar zelf elk synoniem invullen voor "onwaarheid". Als je mij maar niet komt vertellen dat het wel waar is :)

En ik scheer niet elke gelovige over één kam. Er zijn er zat die respect hebben voor mijn overtuiging, net als ik hun overtuiging respecteer. Ze hebben het alleen bij het verkeerde eind, en zo denken ze ook over mij. Lijkt me toch niets mis mee. Waar ik "tantrums" over heb is dat gelovigen met alle egards behandeld worden, maar als je niet gelooft en roept dat het onzin is en sprookjes zijn, dat je dan wordt weggezet als een krijsend kind die zijn zin niet krijgt.

Het gaat hier om het verschil tussen weten en geloven. Ik weet, zij geloven :)
pi_138651030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar zit de overeenkomst?
Een persoon doet iets vanuit zijn geloofsovertuiging
Waar zit het verschil?
De eerste zegt iets, de ander moordt.

Wat zou jou persoonlijk meer raken? Een woord of een mes?
Oh, zo bedoel je. Dus als een christenterrorist iemand vermoordt vind je dat ook erger dan wanneer een moslimfundamentalist stelt dat christenen varkens zijn ?

Maar dan snap ik jouw "Het over één kam scheren van gelovigen is te vaak een excuus om het (islamitische) beestje geen naam te hoeven geven" nog steeds niet. Dat lijkt te suggereren dat je denkt dat de meeste gelovigen vooral praten en moslims als enigen vooral geweld gebruiken - wat niet klopt met de werkelijkheid. Christenen moorden nog altijd meer dan moslims bijv.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138651046
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ik lees weinig topics over atheïsme in NWS. Ik lees sowieso weinig over atheïsme en de rechten van atheïsten ten opzichte van gelovigen. De discussie zou daar veel vaker over mogen gaan.
Welk recht heeft een Christen die een Atheïst niet heeft?

Mag een Atheïst bijvoorbeeld geen Atheïstische politieke partij oprichten? Nog nooit van gehoord. :?
  dinsdag 8 april 2014 @ 14:57:40 #68
351780 Piye
King of Kush
pi_138651101
Ik vind dat we als wraak hier alle moslims tot de elektrische stoel moeten veroordelen. >:)
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_138651132
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Rechten van atheïsten ten opzichte van gelovigen? Als ik het zo lees dan zou ik haast denken dat je wilt zeggen dat atheïsten andere rechten dan gelovigen zouden moeten hebben /krijgen. Rechten van atheïsten en rechten van gelovigen moeten wat mij betreft identiek aan elkaar zijn. Noemen we ook wel - rechten van de mens. Laat het nou duidelijk zijn dat Saoedi Arabië weinig van doen heeft met de rechten van de mens. Atheïst of gelovige..
Allah Al Watan Al Malik
pi_138651133
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:53 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat mag ik, en ik heb ook gelijk. Het gaat hier om het verschil tussen morele superioriteit gebaseerd op onzin en sprookjes, of morele superioriteit gebaseerd op waarheid en wetenschappelijk onderzoek. Ik noem het onzin en sprookjes omdat het dat ook zijn. Je mag overigens daar zelf elk synoniem invullen voor "onwaarheid". Als je mij maar niet komt vertellen dat het wel waar is :)

En ik scheer niet elke gelovige over één kam. Er zijn er zat die respect hebben voor mijn overtuiging, net als ik hun overtuiging respecteer. Ze hebben het alleen bij het verkeerde eind, en zo denken ze ook over mij. Lijkt me toch niets mis mee. Waar ik "tantrums" over heb is dat gelovigen met alle egards behandeld worden, maar als je niet gelooft en roept dat het onzin is en sprookjes zijn, dat je dan wordt weggezet als een krijsend kind die zijn zin niet krijgt.

Het gaat hier om het verschil tussen weten en geloven. Ik weet, zij geloven :)
Hier weer een duidelijk voorbeeld van splinter en balk, van pot en ketel.
pi_138651147
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mag een Atheïst bijvoorbeeld geen Atheïstische politieke partij oprichten? Nog nooit van gehoord. :?
In bepaalde staten in de VS mag dat idd niet nee. En in SA nu ook niet ;)

Hier in Nederland ... hmmm. Uit recent nieuws: Atheisten mogen niet onverdoofd slachten, terwijl Joden en Moslims dat wel mogen. Maar goed, dat mogen Christenen ook niet, dus dat is niet het voorbeeld wat je vroeg.
pi_138651170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja en nee.

Nee, daar hoeven 'we' niet meer waarde aan te hechten omdat het een persoonlijke wens/overtuiging is en blijft

Ja, daar moeten we wel meer waarde aan hechten in geval het breed gedragen wordt doordat het aantal mensen die dat daadwerkelijk zo denken soms groot is.
Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Conscience do cost.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:01:35 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138651248
Atheisten zouden ook andere rechten moeten krijgen dan gelovigen.

Eerder recht op een donororgaan bijvoorbeeld, een gelovige wil graag naar de hemel, voor een atheist is de dood het einde. Dus is wel zo eerlijk toch...?
Graag op anoniem
pi_138651321
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier weer een duidelijk voorbeeld van splinter en balk, van pot en ketel.
Ik snap dat je dat denkt. Omdat ik mijn waarheid als waarheid verkondig, en gelovigen kwalijk neem dat zij dat met de hunne doen. Dat zou hypocriet zijn, ware het niet dat "mijn waarheid" niet die van mij persoonlijk is, of die van een god. Het is de universele, bewezen waarheid. Dat geeft mijn standpunt alle credibiliteit die het nodig heeft, en maakt dit alleen al daarom geen zaak van potten die ketels verwijten.
pi_138651375
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:01 schreef Twiitch het volgende:

Eerder recht op een donororgaan bijvoorbeeld, een gelovige wil graag naar de hemel, voor een atheist is de dood het einde. Dus is wel zo eerlijk toch...?
Wat heeft dat laatste te maken met een donororgaan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_138651517
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:55 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Oh, zo bedoel je. Dus als een christenterrorist iemand vermoordt vind je dat ook erger dan wanneer een moslimfundamentalist stelt dat christenen varkens zijn ?
Dat is ietwat kort door de bocht maar komt in de buurt. Vooral het 'vanuit het geloof' is voor mij daarin erg belangrijk namelijk.
quote:
Maar dan snap ik jouw "Het over één kam scheren van gelovigen is te vaak een excuus om het (islamitische) beestje geen naam te hoeven geven" nog steeds niet. Dat lijkt te suggereren dat je denkt dat de meeste gelovigen vooral praten en moslims als enigen vooral geweld gebruiken - wat niet klopt met de werkelijkheid. Christenen moorden nog altijd meer dan moslims bijv.
Het eeuwige gemiep weer. Gaan we weer die discussie in?
Christenen moorden niet vanuit het geloof, mag zelfs niet van het geloof.
Moslims moorden wel vanuit hun geloof, het wordt zelfs rechtvaardigt vanuit hun geloof.

Dat een Amerikaanse president een oorlog begint vanuit economische motieven (olie) is geen moorden vanuit het Christelijk geloof omdat die president toevallig een Christen is of omdat Amerika toevallig gezien wordt als Christelijk land.
Het veel aangehaalde IRA is ook geen oorlog/verzetstrijd vanuit het geloof maar een politieke strijd over wel of niet aansluiting/bezetting bij/door Engeland.
Dat twee moslims een Engelse soldaat in Engeland de keel letterlijk doorsnijden onder het gillen van Allah akbar!! en vervolgens nog publiekelijk een statement afleggen dat hun geloof van hen vereist dat zij deze soldaat vermoorden.. is wel een moord vanuit het geloof.

De grootste genocide gepleegd vanuit geloofsmotieven is die van de Islamieten op de Armeniërs.

En kijk eens naar Syrië waar de ene moslim de andere moslim vermoordt omdat ze net een andere interpretatie van hun heilig boek hebben.
pi_138651543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Christenen kunnen zich in allerlei situaties op gewetensnood beroepen. Was vrij recent nog een issue bij ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homo's te trouwen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:08:30 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138651554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft dat laatste te maken met een donororgaan?
Eigenlijk moeten we gelovigen helemaal buitensluiten wat betreft donororganen. Het is immers niet aan ons om over het leven te beslissen.
Graag op anoniem
pi_138651573
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we gelovigen helemaal buitensluiten wat betreft donororganen. Het is immers niet aan ons om over het leven te beslissen.
:?
Allah Al Watan Al Malik
pi_138651692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

:?
De redenering van veel BibleBelters die hun kinderen niet willen vaccineren of medische behandelingen weigeren. Het is aan God of ze ziek woden en doodgaan; daar mag je volgens hen niets tegen doen.

Dit soort mensen weigert donororganen overigens meestal sowieso al.
pi_138651754
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:

Nee?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_138651834
quote:

[..]

Dat is ietwat kort door de bocht maar komt in de buurt. Vooral het 'vanuit het geloof' is voor mij daarin erg belangrijk namelijk.

[..]

ROFL. Christenen moorden net zo goed vanuit hun geloof als moslims. En Joden. En Hindoes. En etc. etc.
Of sorry, laat ik het anders zeggen.

"Mensen die zichzelf identificeren als Christen claimen net zo vaak vanuit hun geloof te doden"

Dat jij deze mensen niet als echte Christenen ziet is punt 2.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:18:48 #83
351780 Piye
King of Kush
pi_138651952
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:01 schreef Twiitch het volgende:

Maar als een gelovige zijn kind geen orgaantransplantatie wil laten ondergaan gaan we wel weer met zijn allen bitchen. Gewoon doen wat het beste uitkomt. :D
pi_138651960
Niemand gaat ingrijpen. Handelsbelangen gaan voor principes.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138651962
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Christenen kunnen zich in allerlei situaties op gewetensnood beroepen. Was vrij recent nog een issue bij ambtenaren van de burgerlijke stand die weigeren om homo's te trouwen.
Mja, daar geldt een zogenaamde overgangsregeling toch? Ambtenaren die nu worden aangenomen mogen homo's niet meer weigeren - terecht wat mij betreft - en voor de ambtenaren die al in dienst zijn kunnen zich beroepen op gewetensnood inderdaad.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:20:51 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138652021
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:18 schreef Piye het volgende:

[..]

Maar als een gelovige zijn kind geen orgaantransplantatie wil laten ondergaan gaan we wel weer met zijn allen bitchen. Gewoon doen wat het beste uitkomt. :D
Een kind kun je natuurlijk niet verantwoordelijk stellen voor de dommigheid van zijn ouders. :{w
Erfzonde bestaat niet.
Graag op anoniem
pi_138652061
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Een kind kun je natuurlijk niet verantwoordelijk stellen voor de dommigheid van zijn ouders. :{w
Erfzonde bestaat niet.
Niet in die zin dat je als mens bij je geboorte al niet meer voor god kunt verschijnen, maar de psychologische variant op erfzonde bestaat wel degelijk.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:23:27 #88
351780 Piye
King of Kush
pi_138652135
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Erfzonde bestaat niet.
En als het kind er ook in gelooft?
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:24:46 #89
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138652188
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:23 schreef Piye het volgende:

[..]

En als het kind er ook in gelooft?
Kinderen zijn dom, daar kunnen ze niks aan doen.
Mijn donorwet zou gelden vanaf 18 jaar.
Graag op anoniem
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:26:02 #90
351780 Piye
King of Kush
pi_138652232
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Kinderen zijn dom, daar kunnen ze niks aan doen.
Mijn donorwet zou gelden vanaf 18 jaar.
Ik doelde nu op het zeiken, niet op jouw donorwet.
pi_138652270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, daar geldt een zogenaamde overgangsregeling toch? Ambtenaren die nu worden aangenomen mogen homo's niet meer weigeren - terecht wat mij betreft - en voor de ambtenaren die al in dienst zijn kunnen zich beroepen op gewetensnood inderdaad.
Een overgangsregeling die inmiddels al meer dan 10 jaar bestaat. 10 jaar lang jezelf kunnen beroepen op gewetensnood om iets niet te hoeven doen zonder gevolgen voor je baan.

Waarom is men in dit geval zo royaal en in andere gevallen niet ?
pi_138652297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat denkt. Omdat ik mijn waarheid als waarheid verkondig, en gelovigen kwalijk neem dat zij dat met de hunne doen. Dat zou hypocriet zijn, ware het niet dat "mijn waarheid" niet die van mij persoonlijk is, of die van een god. Het is de universele, bewezen waarheid. Dat geeft mijn standpunt alle credibiliteit die het nodig heeft, en maakt dit alleen al daarom geen zaak van potten die ketels verwijten.
Nee hoor, blijft pot en ketel en splinter en balk. Helemaal. Jij vindt jouw gronden beter, zij de hunnen. Is dus geen verschil.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:27:48 #93
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138652299
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:26 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik doelde nu op het zeiken, niet op jouw donorwet.
Ik volg je even niet meer.
Graag op anoniem
pi_138652382
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

De redenering van veel BibleBelters die hun kinderen niet willen vaccineren of medische behandelingen weigeren. Het is aan God of ze ziek woden en doodgaan; daar mag je volgens hen niets tegen doen.

Dit soort mensen weigert donororganen overigens meestal sowieso al.
Gelukkig bestaat de wereld van gelovigen wel uit iets meer dan alleen BibleBelters.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:30:06 #95
351780 Piye
King of Kush
pi_138652398
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:27 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik volg je even niet meer.
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:18 schreef Piye het volgende:

[..]

pi_138652401
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook niet Christenen kunnen dat, zelf Atheïsten als zij vinden dat zij in gewetensnood komen door homo's te trouwen.

Ben je de dienstplicht en mensen die fel tegen geweld zijn vergeten? Die mochten zich daar ook op beroepen en werden daarom anders behandeld.
pi_138652449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:27 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Een overgangsregeling die inmiddels al meer dan 10 jaar bestaat. 10 jaar lang jezelf kunnen beroepen op gewetensnood om iets niet te hoeven doen zonder gevolgen voor je baan.

Waarom is men in dit geval zo royaal en in andere gevallen niet ?
In welke andere gevallen is men niet zo royaal?
pi_138652584
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welke andere gevallen is men niet zo royaal?
Vrijwel alle ? Als ik morgen aan discriminerende werkweigering ga doen omdat "een hogere baas" mijn nieuwe taakje niet leuk vindt sta ik vrij snel op straat. Wellicht probeert men mij wel te herplaatsen enzo - maar een traject van ruim 10 jaar ? No way.
pi_138652693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:35 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Vrijwel alle ? Als ik morgen aan discriminerende werkweigering ga doen omdat "een hogere baas" mijn nieuwe taakje niet leuk vindt sta ik vrij snel op straat. Wellicht probeert men mij wel te herplaatsen enzo - maar een traject van ruim 10 jaar ? No way.
Da's wat anders. Het is niet bepaald zeldzaam dat bij een wetswijziging er een overgangsregeling ingelast wordt voor de betreffende doelgroep. Dat zie je met pensioenen, ontslagvergoedingen, de old-timers, et cetera.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:39:23 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138652741
SA is een achterlijk land met een achterlijke regering.

Maar wat een verongelijkte OP zeg.
pi_138652817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Da's wat anders. Het is niet bepaald zeldzaam dat bij een wetswijziging er een overgangsregeling ingelast wordt voor de betreffende doelgroep. Dat zie je met pensioenen, ontslagvergoedingen, de old-timers, et cetera.
Allemaal heel andere zaken dan een overgangsregeling van meer dan 10 jaar niet bij het herdefiniëren van een functie. Het normale gevolg van je daar niet aan aanpassen is herplaatsing of ontslag.
pi_138652862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:41 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Allemaal heel andere zaken dan een overgangsregeling van meer dan 10 jaar niet bij het herdefiniëren van een functie. Het normale gevolg van je daar niet aan aanpassen is herplaatsing of ontslag.
De overgangsregeling met de pensioengerechtigde leeftijd neemt waarschijnlijk wel wat langer dan 10 jaar in beslag.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:50:37 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138653156
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

Terwijl we hier in West-Europa een totaal misplaatst ontzag voor religie (en religieuze keuzes) tonen, zien we hierboven hoe men in moslimlanden omgaat met andersdenkenden. De verhouding is totaal zoek.

:{
Wat stel je voor. Dat we onszelf net zo achterlijk en intolerant gaan gedragen als in Saoedie-Arabie?

Net als we wensen dat Atheisten de ruimte krijgen in dat soort landen is het ook niet erg om hier ook ruimte te bieden aan religieuzen mits daar niemand door benadeeld wordt.

Moeilijk gaan doen over levensovertuiging als doel op zichzelf lijkt me in geen enkel geval leiden tot iets beters.
pi_138653333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat stel je voor. Dat we onszelf net zo achterlijk en intolerant gaan gedragen als in Saoedie-Arabie?

Net als we wensen dat Atheisten de ruimte krijgen in dat soort landen is het ook niet erg om hier ook ruimte te bieden aan religieuzen mits daar niemand door benadeeld wordt.

Moeilijk gaan doen over levensovertuiging als doel op zichzelf lijkt me in geen enkel geval leiden tot iets beters.
Religie, vrijheid van meningsuiting en geen benadeelden kweken is een utopie. Mensen die nog geloven dat dit mogelijk is sluiten de ogen voor de waarheid.
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:02:14 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138653657
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Religie, vrijheid van meningsuiting en geen benadeelden kweken is een utopie. Mensen die nog geloven dat dit mogelijk is sluiten de ogen voor de waarheid.
Er zijn natuurlijk spanningsvelden waarbij imo de vrijheid altijd de overhand moet hebben. Dus die ruimte voor religie moet altijd binnen een strikt kader van liberale wetgeving geduwd worden.

Maar wat betreft het voorbeeld van de examendatum heb ik nog geen argument gehoord over waarom dat iemand zou benadelen.
pi_138653748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee hoor, blijft pot en ketel en splinter en balk. Helemaal. Jij vindt jouw gronden beter, zij de hunnen. Is dus geen verschil.
Onzin vs. waarheid. Ik snap niet hoe die twee hetzelfde zijn.
pi_138654047
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Onzin vs. waarheid. Ik snap niet hoe die twee hetzelfde zijn.
Nu ben je net een gelovige.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138654181
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu ben je net een gelovige.
Dat hoor ik vaker. Echter, ik kan alles wat ik vind onderbouwen met feiten. Ik vertel alleen maar dingen die bewezen zijn. Hoe is dat vergelijkbaar met een gelovige?
pi_138654317
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker. Echter, ik kan alles wat ik vind onderbouwen met feiten. Ik vertel alleen maar dingen die bewezen zijn. Hoe is dat vergelijkbaar met een gelovige?
Je claimt de waarheid in pacht te hebben en meent daar een of andere status aan te kunnen ontlenen. Je voelt je immers superieur aan gelovigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138654535
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je claimt de waarheid in pacht te hebben en meent daar een of andere status aan te kunnen ontlenen. Je voelt je immers superieur aan gelovigen.
De waarheid in pacht heeft een negatieve connotatie. Ik heb ook geen andere status. Die andere status kennen veel gelovigen zich toe. Zij hebben immers god gezien, meegemaakt of voelen zich gehoord door de heer. Ik heb dezelfde status als ieder ander, volg de wetenschap en heb de conclusie getrokken dat elk geloof op onzin is gebaseerd omdat een god volgens christelijke, islamitische of elk ander principe onmogelijk is.

Dat levert mij geen superioriteit op. Ik heb immers dezelfde informatie als anderen en laat mij niet voorstaan op het feit dat anderen die informatie niet hebben, of niet dezelfde ervaringen kunnen hebben als ik.

Volgens de wetenschappelijke principes is het perfect te verklaren waarom mensen in god geloven. Dat kan ik ze daarom ook niet kwalijk nemen. Hun overtuiging is echter nog steeds onzin.
pi_138657811
quote:

[..]

[..]

Moslims moorden wel vanuit hun geloof, het wordt zelfs rechtvaardigt vanuit hun geloof.
Je bent niet bekend met het oude testament?
pi_138658421
dat is hun cultuur, daar moeten wij respect voor hebben.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:13:41 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138658490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:39 schreef Hexagon het volgende:
SA is een achterlijk land met een achterlijke regering.

Maar wat een verongelijkte OP zeg.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:14:09 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138658511
en nu eerst de OP lezen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:21:42 #115
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138658746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
Ik sluit me aan bij TS. Dat gezever om respect voor gelovigen schiet mij steeds vaker in het verkeerde keelgat. We hebben het hier over keuzes. Dat mensen er het primitieve wereldbeeld op nahouden dat een zogenaamd goddelijke entiteit het iets kan schelen of je varkensvlees eet, vreemdgaat of je vrouw wel of niet slaat betekent nog niet dat we maar steeds moeten buigen om ze alle ruimte te geven. Elk weldenkend mens weet dat het nergens op slaat om te geloven. Dat ze dat thuis doen en daar drie weegegroetjes opdreunen om de grote baas tevreden te stellen moeten ze zelf weten. Maar de solidariteit die wij steeds moeten betuigen aan mensen die in sprookjes geloven ben ik zo onderhand wel zat.

Geloven is iets voor thuis.
Gewoon de Franse seculariteit overnemen. ^O^
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_138658843
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De waarheid in pacht heeft een negatieve connotatie. Ik heb ook geen andere status. Die andere status kennen veel gelovigen zich toe. Zij hebben immers god gezien, meegemaakt of voelen zich gehoord door de heer. Ik heb dezelfde status als ieder ander, volg de wetenschap en heb de conclusie getrokken dat elk geloof op onzin is gebaseerd omdat een god volgens christelijke, islamitische of elk ander principe onmogelijk is.

Dat levert mij geen superioriteit op. Ik heb immers dezelfde informatie als anderen en laat mij niet voorstaan op het feit dat anderen die informatie niet hebben, of niet dezelfde ervaringen kunnen hebben als ik.

Volgens de wetenschappelijke principes is het perfect te verklaren waarom mensen in god geloven. Dat kan ik ze daarom ook niet kwalijk nemen. Hun overtuiging is echter nog steeds onzin.
Ook al heeft iedereen dezelfde informatie, dan nog betekent dat niet dat iedereen dezelfde conclusie daar uit trekt.
Overtuigd zijn van je eigen waarheid en dat wat anderen vinden als onzin kwalificeren maakt je idd net een gelovige....een gelovige in jouw wetenschaps conclusies. Dat mag, maar niet iedereen hangt die geloofsstroming aan.
pi_138660431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ook al heeft iedereen dezelfde informatie, dan nog betekent dat niet dat iedereen dezelfde conclusie daar uit trekt.
Overtuigd zijn van je eigen waarheid en dat wat anderen vinden als onzin kwalificeren maakt je idd net een gelovige....een gelovige in jouw wetenschaps conclusies. Dat mag, maar niet iedereen hangt die geloofsstroming aan.
Dus de "juiste" reactie is maar in het midden laten wie er gelijk heeft? Kom op. Vandaag de dag is wel duidelijk welke versie van de realiteit klopt.

Ik snap werkelijk waar niet waarom het van weinig respect zou getuigen als je het beestje gewoon bij zijn naam noemt. God en alle aanverwanten is onzin. Geloof wat je wilt, maar het is gewoon niet waar. Waarom zou je daar doekjes om winden?
pi_138664110
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus de "juiste" reactie is maar in het midden laten wie er gelijk heeft? Kom op. Vandaag de dag is wel duidelijk welke versie van de realiteit klopt.

Ik snap werkelijk waar niet waarom het van weinig respect zou getuigen als je het beestje gewoon bij zijn naam noemt. AtheIsme en alle aanverwanten is onzin. Geloof wat je wilt, maar het is gewoon niet waar. Waarom zou je daar doekjes om winden?
Snap je nu waarom je als een dominee klinkt? Ik hoef maar 1 woord te veranderen in je hele betoog en het zou uitgesproken kunnen zijn door iemand ie vanaf de kansel staat te preken.
pi_138664339
Verschrikkelijk.... En dat achterlijke regime beschouwen we dus als 'bevriend' en bondgenoot :')

Wat een paar vaten olie al niet kunnen doen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_138664390
Ze zijn veel erger dan Iran. _O- :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')