abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138652817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Da's wat anders. Het is niet bepaald zeldzaam dat bij een wetswijziging er een overgangsregeling ingelast wordt voor de betreffende doelgroep. Dat zie je met pensioenen, ontslagvergoedingen, de old-timers, et cetera.
Allemaal heel andere zaken dan een overgangsregeling van meer dan 10 jaar niet bij het herdefiniëren van een functie. Het normale gevolg van je daar niet aan aanpassen is herplaatsing of ontslag.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138652862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:41 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Allemaal heel andere zaken dan een overgangsregeling van meer dan 10 jaar niet bij het herdefiniëren van een functie. Het normale gevolg van je daar niet aan aanpassen is herplaatsing of ontslag.
De overgangsregeling met de pensioengerechtigde leeftijd neemt waarschijnlijk wel wat langer dan 10 jaar in beslag.
  dinsdag 8 april 2014 @ 15:50:37 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138653156
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

Terwijl we hier in West-Europa een totaal misplaatst ontzag voor religie (en religieuze keuzes) tonen, zien we hierboven hoe men in moslimlanden omgaat met andersdenkenden. De verhouding is totaal zoek.

:{
Wat stel je voor. Dat we onszelf net zo achterlijk en intolerant gaan gedragen als in Saoedie-Arabie?

Net als we wensen dat Atheisten de ruimte krijgen in dat soort landen is het ook niet erg om hier ook ruimte te bieden aan religieuzen mits daar niemand door benadeeld wordt.

Moeilijk gaan doen over levensovertuiging als doel op zichzelf lijkt me in geen enkel geval leiden tot iets beters.
pi_138653333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat stel je voor. Dat we onszelf net zo achterlijk en intolerant gaan gedragen als in Saoedie-Arabie?

Net als we wensen dat Atheisten de ruimte krijgen in dat soort landen is het ook niet erg om hier ook ruimte te bieden aan religieuzen mits daar niemand door benadeeld wordt.

Moeilijk gaan doen over levensovertuiging als doel op zichzelf lijkt me in geen enkel geval leiden tot iets beters.
Religie, vrijheid van meningsuiting en geen benadeelden kweken is een utopie. Mensen die nog geloven dat dit mogelijk is sluiten de ogen voor de waarheid.
  dinsdag 8 april 2014 @ 16:02:14 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_138653657
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Religie, vrijheid van meningsuiting en geen benadeelden kweken is een utopie. Mensen die nog geloven dat dit mogelijk is sluiten de ogen voor de waarheid.
Er zijn natuurlijk spanningsvelden waarbij imo de vrijheid altijd de overhand moet hebben. Dus die ruimte voor religie moet altijd binnen een strikt kader van liberale wetgeving geduwd worden.

Maar wat betreft het voorbeeld van de examendatum heb ik nog geen argument gehoord over waarom dat iemand zou benadelen.
pi_138653748
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee hoor, blijft pot en ketel en splinter en balk. Helemaal. Jij vindt jouw gronden beter, zij de hunnen. Is dus geen verschil.
Onzin vs. waarheid. Ik snap niet hoe die twee hetzelfde zijn.
pi_138654047
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Onzin vs. waarheid. Ik snap niet hoe die twee hetzelfde zijn.
Nu ben je net een gelovige.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138654181
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu ben je net een gelovige.
Dat hoor ik vaker. Echter, ik kan alles wat ik vind onderbouwen met feiten. Ik vertel alleen maar dingen die bewezen zijn. Hoe is dat vergelijkbaar met een gelovige?
pi_138654317
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker. Echter, ik kan alles wat ik vind onderbouwen met feiten. Ik vertel alleen maar dingen die bewezen zijn. Hoe is dat vergelijkbaar met een gelovige?
Je claimt de waarheid in pacht te hebben en meent daar een of andere status aan te kunnen ontlenen. Je voelt je immers superieur aan gelovigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138654535
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je claimt de waarheid in pacht te hebben en meent daar een of andere status aan te kunnen ontlenen. Je voelt je immers superieur aan gelovigen.
De waarheid in pacht heeft een negatieve connotatie. Ik heb ook geen andere status. Die andere status kennen veel gelovigen zich toe. Zij hebben immers god gezien, meegemaakt of voelen zich gehoord door de heer. Ik heb dezelfde status als ieder ander, volg de wetenschap en heb de conclusie getrokken dat elk geloof op onzin is gebaseerd omdat een god volgens christelijke, islamitische of elk ander principe onmogelijk is.

Dat levert mij geen superioriteit op. Ik heb immers dezelfde informatie als anderen en laat mij niet voorstaan op het feit dat anderen die informatie niet hebben, of niet dezelfde ervaringen kunnen hebben als ik.

Volgens de wetenschappelijke principes is het perfect te verklaren waarom mensen in god geloven. Dat kan ik ze daarom ook niet kwalijk nemen. Hun overtuiging is echter nog steeds onzin.
pi_138657811
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is ietwat kort door de bocht maar komt in de buurt. Vooral het 'vanuit het geloof' is voor mij daarin erg belangrijk namelijk.

[..]

Het eeuwige gemiep weer. Gaan we weer die discussie in?
Christenen moorden niet vanuit het geloof, mag zelfs niet van het geloof.
Moslims moorden wel vanuit hun geloof, het wordt zelfs rechtvaardigt vanuit hun geloof.
Je bent niet bekend met het oude testament?
pi_138658421
dat is hun cultuur, daar moeten wij respect voor hebben.
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:13:41 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138658490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 15:39 schreef Hexagon het volgende:
SA is een achterlijk land met een achterlijke regering.

Maar wat een verongelijkte OP zeg.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:14:09 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138658511
en nu eerst de OP lezen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:21:42 #115
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138658746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
Ik sluit me aan bij TS. Dat gezever om respect voor gelovigen schiet mij steeds vaker in het verkeerde keelgat. We hebben het hier over keuzes. Dat mensen er het primitieve wereldbeeld op nahouden dat een zogenaamd goddelijke entiteit het iets kan schelen of je varkensvlees eet, vreemdgaat of je vrouw wel of niet slaat betekent nog niet dat we maar steeds moeten buigen om ze alle ruimte te geven. Elk weldenkend mens weet dat het nergens op slaat om te geloven. Dat ze dat thuis doen en daar drie weegegroetjes opdreunen om de grote baas tevreden te stellen moeten ze zelf weten. Maar de solidariteit die wij steeds moeten betuigen aan mensen die in sprookjes geloven ben ik zo onderhand wel zat.

Geloven is iets voor thuis.
Gewoon de Franse seculariteit overnemen. ^O^
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_138658843
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 16:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De waarheid in pacht heeft een negatieve connotatie. Ik heb ook geen andere status. Die andere status kennen veel gelovigen zich toe. Zij hebben immers god gezien, meegemaakt of voelen zich gehoord door de heer. Ik heb dezelfde status als ieder ander, volg de wetenschap en heb de conclusie getrokken dat elk geloof op onzin is gebaseerd omdat een god volgens christelijke, islamitische of elk ander principe onmogelijk is.

Dat levert mij geen superioriteit op. Ik heb immers dezelfde informatie als anderen en laat mij niet voorstaan op het feit dat anderen die informatie niet hebben, of niet dezelfde ervaringen kunnen hebben als ik.

Volgens de wetenschappelijke principes is het perfect te verklaren waarom mensen in god geloven. Dat kan ik ze daarom ook niet kwalijk nemen. Hun overtuiging is echter nog steeds onzin.
Ook al heeft iedereen dezelfde informatie, dan nog betekent dat niet dat iedereen dezelfde conclusie daar uit trekt.
Overtuigd zijn van je eigen waarheid en dat wat anderen vinden als onzin kwalificeren maakt je idd net een gelovige....een gelovige in jouw wetenschaps conclusies. Dat mag, maar niet iedereen hangt die geloofsstroming aan.
pi_138660431
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ook al heeft iedereen dezelfde informatie, dan nog betekent dat niet dat iedereen dezelfde conclusie daar uit trekt.
Overtuigd zijn van je eigen waarheid en dat wat anderen vinden als onzin kwalificeren maakt je idd net een gelovige....een gelovige in jouw wetenschaps conclusies. Dat mag, maar niet iedereen hangt die geloofsstroming aan.
Dus de "juiste" reactie is maar in het midden laten wie er gelijk heeft? Kom op. Vandaag de dag is wel duidelijk welke versie van de realiteit klopt.

Ik snap werkelijk waar niet waarom het van weinig respect zou getuigen als je het beestje gewoon bij zijn naam noemt. God en alle aanverwanten is onzin. Geloof wat je wilt, maar het is gewoon niet waar. Waarom zou je daar doekjes om winden?
pi_138664110
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 19:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dus de "juiste" reactie is maar in het midden laten wie er gelijk heeft? Kom op. Vandaag de dag is wel duidelijk welke versie van de realiteit klopt.

Ik snap werkelijk waar niet waarom het van weinig respect zou getuigen als je het beestje gewoon bij zijn naam noemt. AtheIsme en alle aanverwanten is onzin. Geloof wat je wilt, maar het is gewoon niet waar. Waarom zou je daar doekjes om winden?
Snap je nu waarom je als een dominee klinkt? Ik hoef maar 1 woord te veranderen in je hele betoog en het zou uitgesproken kunnen zijn door iemand ie vanaf de kansel staat te preken.
pi_138664339
Verschrikkelijk.... En dat achterlijke regime beschouwen we dus als 'bevriend' en bondgenoot :')

Wat een paar vaten olie al niet kunnen doen :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_138664390
Ze zijn veel erger dan Iran. _O- :')
pi_138665717
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Snap je nu waarom je als een dominee klinkt? Ik hoef maar 1 woord te veranderen in je hele betoog en het zou uitgesproken kunnen zijn door iemand ie vanaf de kansel staat te preken.
Dat snap ik. Alleen, ik kan voor mijn versie van het verhaal gewoon bewijzen aandragen die getoetst zijn door wetenschappers. Vertel mij, waarom ligt het zo gevoelig als iemand stelt dat religie gebaseerd is op onwaarheden? Ik vertel daarmee toch geen leugens?
  dinsdag 8 april 2014 @ 20:56:19 #122
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_138666360
Een van de redenen om dit te verbieden is omdat atheisme in opkomst is in Saudi Arabie. Al eerder voorbeelden geweest van Saudische atheisten die zich vooral via internet uitspreken en verenigen.

Hier een artikel van vorig jaar:
http://www.washingtonpost(...)ist-in-saudi-arabia/
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138666457
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:

De atheïst wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op.
Nee: jij.

Belangrijk verschil.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_138669039
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 20:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee: jij.

Belangrijk verschil.
Gelukkig weet ik wie het zegt. :')
pi_138669276
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:37 schreef Elfletterig het volgende:

Gelukkig weet ik wie het zegt. :')
Natuurlijk reageer je met een ad hominem (...), maar het zou mij verbazen als de meerderheid op fok niet atheïst of in ieder geval niet gelovig is... dus het is toch echt hetgeen jij post waardoor jij wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')