Allemaal heel andere zaken dan een overgangsregeling van meer dan 10 jaar niet bij het herdefiniëren van een functie. Het normale gevolg van je daar niet aan aanpassen is herplaatsing of ontslag.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Da's wat anders. Het is niet bepaald zeldzaam dat bij een wetswijziging er een overgangsregeling ingelast wordt voor de betreffende doelgroep. Dat zie je met pensioenen, ontslagvergoedingen, de old-timers, et cetera.
De overgangsregeling met de pensioengerechtigde leeftijd neemt waarschijnlijk wel wat langer dan 10 jaar in beslag.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:41 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Allemaal heel andere zaken dan een overgangsregeling van meer dan 10 jaar niet bij het herdefiniëren van een functie. Het normale gevolg van je daar niet aan aanpassen is herplaatsing of ontslag.
Wat stel je voor. Dat we onszelf net zo achterlijk en intolerant gaan gedragen als in Saoedie-Arabie?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
Terwijl we hier in West-Europa een totaal misplaatst ontzag voor religie (en religieuze keuzes) tonen, zien we hierboven hoe men in moslimlanden omgaat met andersdenkenden. De verhouding is totaal zoek.
Religie, vrijheid van meningsuiting en geen benadeelden kweken is een utopie. Mensen die nog geloven dat dit mogelijk is sluiten de ogen voor de waarheid.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat stel je voor. Dat we onszelf net zo achterlijk en intolerant gaan gedragen als in Saoedie-Arabie?
Net als we wensen dat Atheisten de ruimte krijgen in dat soort landen is het ook niet erg om hier ook ruimte te bieden aan religieuzen mits daar niemand door benadeeld wordt.
Moeilijk gaan doen over levensovertuiging als doel op zichzelf lijkt me in geen enkel geval leiden tot iets beters.
Er zijn natuurlijk spanningsvelden waarbij imo de vrijheid altijd de overhand moet hebben. Dus die ruimte voor religie moet altijd binnen een strikt kader van liberale wetgeving geduwd worden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Religie, vrijheid van meningsuiting en geen benadeelden kweken is een utopie. Mensen die nog geloven dat dit mogelijk is sluiten de ogen voor de waarheid.
Onzin vs. waarheid. Ik snap niet hoe die twee hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee hoor, blijft pot en ketel en splinter en balk. Helemaal. Jij vindt jouw gronden beter, zij de hunnen. Is dus geen verschil.
Nu ben je net een gelovige.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Onzin vs. waarheid. Ik snap niet hoe die twee hetzelfde zijn.
Dat hoor ik vaker. Echter, ik kan alles wat ik vind onderbouwen met feiten. Ik vertel alleen maar dingen die bewezen zijn. Hoe is dat vergelijkbaar met een gelovige?quote:
Je claimt de waarheid in pacht te hebben en meent daar een of andere status aan te kunnen ontlenen. Je voelt je immers superieur aan gelovigen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker. Echter, ik kan alles wat ik vind onderbouwen met feiten. Ik vertel alleen maar dingen die bewezen zijn. Hoe is dat vergelijkbaar met een gelovige?
De waarheid in pacht heeft een negatieve connotatie. Ik heb ook geen andere status. Die andere status kennen veel gelovigen zich toe. Zij hebben immers god gezien, meegemaakt of voelen zich gehoord door de heer. Ik heb dezelfde status als ieder ander, volg de wetenschap en heb de conclusie getrokken dat elk geloof op onzin is gebaseerd omdat een god volgens christelijke, islamitische of elk ander principe onmogelijk is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je claimt de waarheid in pacht te hebben en meent daar een of andere status aan te kunnen ontlenen. Je voelt je immers superieur aan gelovigen.
Je bent niet bekend met het oude testament?quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is ietwat kort door de bocht maar komt in de buurt. Vooral het 'vanuit het geloof' is voor mij daarin erg belangrijk namelijk.
[..]
Het eeuwige gemiep weer. Gaan we weer die discussie in?
Christenen moorden niet vanuit het geloof, mag zelfs niet van het geloof.
Moslims moorden wel vanuit hun geloof, het wordt zelfs rechtvaardigt vanuit hun geloof.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:39 schreef Hexagon het volgende:
SA is een achterlijk land met een achterlijke regering.
Maar wat een verongelijkte OP zeg.
Gewoon de Franse seculariteit overnemen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:47 schreef Mystikvm het volgende:
Ik sluit me aan bij TS. Dat gezever om respect voor gelovigen schiet mij steeds vaker in het verkeerde keelgat. We hebben het hier over keuzes. Dat mensen er het primitieve wereldbeeld op nahouden dat een zogenaamd goddelijke entiteit het iets kan schelen of je varkensvlees eet, vreemdgaat of je vrouw wel of niet slaat betekent nog niet dat we maar steeds moeten buigen om ze alle ruimte te geven. Elk weldenkend mens weet dat het nergens op slaat om te geloven. Dat ze dat thuis doen en daar drie weegegroetjes opdreunen om de grote baas tevreden te stellen moeten ze zelf weten. Maar de solidariteit die wij steeds moeten betuigen aan mensen die in sprookjes geloven ben ik zo onderhand wel zat.
Geloven is iets voor thuis.
Ook al heeft iedereen dezelfde informatie, dan nog betekent dat niet dat iedereen dezelfde conclusie daar uit trekt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De waarheid in pacht heeft een negatieve connotatie. Ik heb ook geen andere status. Die andere status kennen veel gelovigen zich toe. Zij hebben immers god gezien, meegemaakt of voelen zich gehoord door de heer. Ik heb dezelfde status als ieder ander, volg de wetenschap en heb de conclusie getrokken dat elk geloof op onzin is gebaseerd omdat een god volgens christelijke, islamitische of elk ander principe onmogelijk is.
Dat levert mij geen superioriteit op. Ik heb immers dezelfde informatie als anderen en laat mij niet voorstaan op het feit dat anderen die informatie niet hebben, of niet dezelfde ervaringen kunnen hebben als ik.
Volgens de wetenschappelijke principes is het perfect te verklaren waarom mensen in god geloven. Dat kan ik ze daarom ook niet kwalijk nemen. Hun overtuiging is echter nog steeds onzin.
Dus de "juiste" reactie is maar in het midden laten wie er gelijk heeft? Kom op. Vandaag de dag is wel duidelijk welke versie van de realiteit klopt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ook al heeft iedereen dezelfde informatie, dan nog betekent dat niet dat iedereen dezelfde conclusie daar uit trekt.
Overtuigd zijn van je eigen waarheid en dat wat anderen vinden als onzin kwalificeren maakt je idd net een gelovige....een gelovige in jouw wetenschaps conclusies. Dat mag, maar niet iedereen hangt die geloofsstroming aan.
Snap je nu waarom je als een dominee klinkt? Ik hoef maar 1 woord te veranderen in je hele betoog en het zou uitgesproken kunnen zijn door iemand ie vanaf de kansel staat te preken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus de "juiste" reactie is maar in het midden laten wie er gelijk heeft? Kom op. Vandaag de dag is wel duidelijk welke versie van de realiteit klopt.
Ik snap werkelijk waar niet waarom het van weinig respect zou getuigen als je het beestje gewoon bij zijn naam noemt. AtheIsme en alle aanverwanten is onzin. Geloof wat je wilt, maar het is gewoon niet waar. Waarom zou je daar doekjes om winden?
Dat snap ik. Alleen, ik kan voor mijn versie van het verhaal gewoon bewijzen aandragen die getoetst zijn door wetenschappers. Vertel mij, waarom ligt het zo gevoelig als iemand stelt dat religie gebaseerd is op onwaarheden? Ik vertel daarmee toch geen leugens?quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Snap je nu waarom je als een dominee klinkt? Ik hoef maar 1 woord te veranderen in je hele betoog en het zou uitgesproken kunnen zijn door iemand ie vanaf de kansel staat te preken.
Nee: jij.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
De atheïst wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op.
Natuurlijk reageer je met een ad hominem (...), maar het zou mij verbazen als de meerderheid op fok niet atheïst of in ieder geval niet gelovig is... dus het is toch echt hetgeen jij post waardoor jij wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op.quote:
ok.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk reageer je met een ad hominem (...), maar het zou mij verbazen als de meerderheid op fok niet atheïst of in ieder geval niet gelovig is... dus het is toch echt hetgeen jij post waardoor jij wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op.
Dat de Islam onderdrukt is niets nieuws.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 05:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het topic is bijna anderhalf jaar oud, maar het is (helaas) tijd voor een update. Trouw heeft dit weekend een schrijnend artikel gepubliceerd waarin afvalligen worden geïnterviewd die in Saoedi-Arabië leven of het land zijn ontvlucht.
Zoals bekend is het niet toegestaan om artikelen van Trouw te citeren, dus raad ik iedereen aan om het bewuste artikel te lezen: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oor-afvalligen.dhtml
Het verhaal beschrijft onder meer hoe zaken als de Eerste en Tweede Wereldoorlog volledig worden verzwegen in geschiedenislessen op school, maar hoe de religieuze politie alles in de gaten houdt en hoe vrouwen worden onderdrukt.
LEZEN dus.
Saoedi-Arabië is een kutland? Je meent het?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 05:45 schreef Elfletterig het volgende:
Het topic is bijna anderhalf jaar oud, maar het is (helaas) tijd voor een update. Trouw heeft dit weekend een schrijnend artikel gepubliceerd waarin afvalligen worden geïnterviewd die in Saoedi-Arabië leven of het land zijn ontvlucht.
Zoals bekend is het niet toegestaan om artikelen van Trouw te citeren, dus raad ik iedereen aan om het bewuste artikel te lezen: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oor-afvalligen.dhtml
Het verhaal beschrijft onder meer hoe zaken als de Eerste en Tweede Wereldoorlog volledig worden verzwegen in geschiedenislessen op school, maar hoe de religieuze politie alles in de gaten houdt en hoe vrouwen worden onderdrukt.
LEZEN dus.
SENECA Romeins schrijver en filosoof, 4 v.o.j. - 65quote:"Religie wordt door het gewone volk als waar beschouwd, door de wijzen als onwaar, en door de machthebbers als nuttig."
Daar moeten we niet zo moeilijk over doen volgens de rechtsrukkers van de VVDquote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:17 schreef Smack-a-jack het volgende:
heeeeey!! onze fijne bondgenoten! De liefste personen in dat hele midden oosten. De vrienden van ons voor wie we elke seculiere staat omver aan het werpen zijn!
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar moeten we niet zo moeilijk over doen volgens de rechtsrukkers van de VVD
Wie heeft nog vijanden nodig met zulke vrienden?quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:30 schreef Twiitch het volgende:
Onze trouwste bondgenoot in het MO
Religieuzen zijn niet te vertrouwen.
Zou uitstekend zijn, helaas is SA de grootste financier van terrorisme en exporteur van hun achtelijke ideeenquote:
Nog een paar jaar, en er valt weinig meer te financieren, de olieprijs is laag, en de olievoorraad raakt toch echt een keer op.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zou uitstekend zijn, helaas is SA de grootste financier van terrorisme en exporteur van hun achtelijke ideeen
Is dat het enige wat je van het artikel hebt opgestoken? Of wil je gewoon bewust niks zeggen van de kwalijke rol van religie in de onderdrukking van mensen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:01 schreef KoosVogels het volgende:
Saoedi-Arabië is een kutland? Je meent het?
Goed punt. Sterker nog: de situatie stelt ze inmiddels al voor problemen:quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nog een paar jaar, en er valt weinig meer te financieren, de olieprijs is laag, en de olievoorraad raakt toch echt een keer op.
Ah, je hoopt er natuurlijk weer een islam-discussie van te maken.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Is dat het enige wat je van het artikel hebt opgestoken? Of wil je gewoon bewust niks zeggen van de kwalijke rol van religie in de onderdrukking van mensen?
Dat artikel had ik inderdaad laatst gelezen, alleen is de vraag: wat dan? Ze zullen nooit hun levensstandaard op willen geven de elite daar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Goed punt. Sterker nog: de situatie stelt ze inmiddels al voor problemen:
Saudi-Arabië wil 27 miljard dollar lenen
Amerika heeft zich al losgeweekt van de Saoedische olie en zullen SA meer en meer laten vallen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat artikel had ik inderdaad laatst gelezen, alleen is de vraag: wat dan? Ze zullen nooit hun levensstandaard op willen geven de elite daar.
Economisch isoleren is wel de beste strategie, de mensen zullen zelf via internet de vrijheid op moeten gaan zoeken, zoals in het trouw-artikel beschreven wordt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:30 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Amerika heeft zich al losgeweekt van de Saoedische olie en zullen SA meer en meer laten vallen.
Als ik het artikel zo lees in Trouw zie ik niets nieuws. Dit gaat al jarenlang zo. Je kunt dit soort dictaturen prima vergelijken met Nazi duitsland of Stalinistisch Rusland, je word zelfs verraden door je familie aan de authoriteiten.
Vreselijk voor de mensen die daar onder lijden maar wat moet je doen dan? Platbombarderen? We hebben gezien in Irak, Lybie en nu Syrie waar dit naar toe leid....
Economisch isoleren?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Economisch isoleren is wel de beste strategie, de mensen zullen zelf via internet de vrijheid op moeten gaan zoeken, zoals in het trouw-artikel beschreven wordt.
Daar ingrijpen en de westerse normen en waarden opdringen opent inderdaad waarschijnlijk de poorten naar de hel.
Een D66-politicus - dus een voorstander van een grotere economische tweedeling in de maatschappij - die de voorzitter is van het Humanistisch Verbond, daar reageer ik nu geschokt van.quote:Boris van der Ham, voorzitter van het Humanistisch Verbond, reageert geschokt.
In zoverre ben ik het met je eens dat wij niet de rode loper hoeven uit te rollen voor andere religies. Hen hun religie laten beleven in vrijheid, prima en vanzelfsprekend. Maar wel met inachtneming van beperkingen wanneer het conflicteert met onze opvattingen. Ik denk dan concreet aan de hoogte van gebouwen (geen minaret die in heel de stad te zien is), geen oproep tot gebed wat in de wijde omgeving te horen is, niet toestaan dat dieren ritueel worden geslacht etc.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)isme_terrorisme.html
Uitgebreider artikel: http://www.humanistischve(...)elijk-aan-terrorisme
Ik ben atheïst en steek mijn levensovertuiging niet onder stoelen of banken; gelovigen doen dat immers evenmin. Ik ben atheïst, dus heb ik een hekel aan religies en gelovigen. En dan vooral aan moslims en de islam. Althans, als ik de redeneringen op dit forum moet geloven.
Als ik vanuit mijn atheïstische levensvisie ageer tegen het verschuiven van examens vanwege de religieuze keuze om tijdens de ramadan te vasten, krijg ik de wind van voren. Zie dit topic, waar de "discussie" al snel een soort terechtwijzing wordt, waarbij anderen namens mij mijn mening gaan geven: NWS / Ramadan bepaalt mogelijk datum eindexamens
De atheïst wordt afgeserveerd als hater, racist, rancuneus mannetje, zeikstraal, noem maar op. De atheïst moet het onderspit maar delven en moet maar toezien hoe religie keer op keer boven wet- en regelgeving wordt geplaatst. We moeten en zullen respect opbrengen voor religie, we moeten en zullen flexibel en meegaand zijn. En wil je daar om principiële redenen paal en perk aan stellen? Dan krijg je de kwalificaties zoals zojuist verwoord.
Terwijl we hier in West-Europa een totaal misplaatst ontzag voor religie (en religieuze keuzes) tonen, zien we hierboven hoe men in moslimlanden omgaat met andersdenkenden. De verhouding is totaal zoek.
Als dat zou kunnen...quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:40 schreef speknek het volgende:
Kutolie. Alleen maar kutlanden. Tijd om groen te worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |