Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Na fourierreeksen en differentiaalvergelijkingen vond ik het niet meer leukquote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ik moet het bij elk vak dat ik heb doen bijna
Wel toevallig, als ik tijdens het gesprek overmorgen met de studieadviseur niets onverwachts hoor, ben ik volgend jaar ook eerstejaars natuurkundequote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Novermars het volgende:
Eerstjaars Econometrics & Operations Research op de RUG
Nulstejaars (Theoretische) Natuurkunde op de RUG
*boks*quote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wel toevallig, als ik tijdens het gesprek overmorgen met de studieadviseur niets onverwachts hoor, ben ik volgend jaar ook eerstejaars natuurkunde
quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
Universiteit Leiden:
-datismijnmening (Rechten, 1e jaars)
Dat moet ik tijdens dat gesprek nog overleggen, ik verwacht in elk geval voor het eerste wiskundevak een vrijstelling te krijgen. In het tweede wiskundevak zitten nog wat dingen die ik niet zo uitgebreid heb gehad als bij natuurkunde gebeurt, dus dat moet ik waarschijnlijk wel doen van de universiteit, maar de stof daarvan is al wel grotendeels behandeld bij mijn huidige opleiding.quote:Op maandag 7 april 2014 16:27 schreef Novermars het volgende:
[..]
*boks*
Krijg jij ook vrijstellingen voor bepaalde vakken? Ik hoef waarschijnlijk geen wiskunde vakken meer te doen
@TS, mijn naam is NovermaRs![]()
quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
Universiteit Leiden:
-datismijnmening (Rechten, 1e jaars)
Als je eenmaal je BSA hebt gehaald, dan geldt hij voor elke studie!quote:Op maandag 7 april 2014 16:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat moet ik tijdens dat gesprek nog overleggen, ik verwacht in elk geval voor het eerste wiskundevak een vrijstelling te krijgen. In het tweede wiskundevak zitten nog wat dingen die ik niet zo uitgebreid heb gehad als bij natuurkunde gebeurt, dus dat moet ik waarschijnlijk wel doen van de universiteit, maar de stof daarvan is al wel grotendeels behandeld bij mijn huidige opleiding.
Ik weet niet of vrijstellingen ook meetellen voor het BSA, dat ga ik nog even navragen.
Leuke opleiding?quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
Tweedejaars Aardwetenschappen aan de UU hier.
Is dat zo?quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef Novermars het volgende:
[..]
Als je eenmaal je BSA hebt gehaald, dan geldt hij voor elke studie!
Is dat bij elke universiteit zo?quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef Novermars het volgende:
[..]
Als je eenmaal je BSA hebt gehaald, dan geldt hij voor elke studie!
Leiden, Wiskunde en Natuurkunde, 3e jaars.quote:Op maandag 7 april 2014 16:23 schreef Rezania het volgende:
Lijstje in de OP, als je erin wil moet je het maar even zeggen.
Zekerquote:
Misschien een wat "stomme" vraag..quote:Op maandag 7 april 2014 16:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zeker
Een heel breed en veelzijdig vakgebied, en daardoor veel keuzevrijheid binnen de opleiding. Dat gaat alleen soms wel een beetje ten koste van de moeilijkheidsgraad (maar je krijgt wel genoeg mogelijkheden om het jezelf wat moeilijker te maken als je daar zin in hebt).
Het is minder tijdrovend dan de meeste beta-opleidingen, zeker in het eerste jaar moet je uitdaging echt zelf opzoeken als je daar behoefte aan hebt. Het aantal contacturen ligt in Utrecht rond de 20 uur in het eerste jaar, soms iets minder. Het is afhankelijk van je affiniteit met betavakken hoe tijdrovend het verder voor je gaat zijn, als het je een beetje ligt zul je veel vrije tijd hebben door het jaar heen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien een wat "stomme" vraag..
Maar hoe zit het met vrije tijd? is het een studie waarin erg (of zelfs "te") veel tijd in gaat zitten?
Wat is een sjaar?quote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef Rezania het volgende:
-banner hier-
Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK!
Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics.![]()
Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
[..]
Dat dus.
Wie doet wat waar en hoelang?
TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars)
Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)
Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)
Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars)
- Novermars (Theoretische Natuurkunde, sjaar)
-nerdplaatjes-
PS: Onder constructie.
Uuh. Is een nuldejaars niet gewoon een nul en een sjaars een eerstejaars? Of is dat veranderd?quote:
Hier worden eerstejaars altijd sjaars genoemdquote:Op maandag 7 april 2014 17:00 schreef Rezania het volgende:
http://www.studenten.net/(...)s_studentenbrabbelenHet hele introweekend lang werden we sjaars genoemd door die figuren. Komen we eindelijk studeren, begint zo'n wijf met 'Lieve sjaars! Oh nee, wacht, dat mag ik niet meer zeggen.'
Lekker verwarrend.
Hier ook, niks mis mee.quote:Op maandag 7 april 2014 17:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hier worden eerstejaars altijd sjaars genoemd
Welke vereniging zit je?quote:Op maandag 7 april 2014 17:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hier ook, niks mis mee.
Kutsjaars. Nemen altijd te veel ruimte in in het verenigingshok.
Ah, ik dacht dat je een studentenvereniging bedoelde :p FMF ken ik, waarvan zijn die andere?quote:Op maandag 7 april 2014 17:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Welke niet.![]()
CB, Lugus, Cover, FMF.
Omdat studies die werken met experimenten en data te eng zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 17:03 schreef Amoeba het volgende:
Amoeba is een eerstejaars kutstudent aan de TU/e en bestudeert het superieure wiskunde.
FMF is natuurkunde, sterrekunde, wiskunde (wat niet eigenlijk..)quote:Op maandag 7 april 2014 17:05 schreef Novermars het volgende:
[..]
[..]
Ah, ik dacht dat je een studentenvereniging bedoelde :p FMF ken ik, waarvan zijn die andere?
Behalve dan dat oudere jaars wel lieven tegen ze moeten zijn want anders heb je het jaar erop geen bestuur!quote:Op maandag 7 april 2014 17:04 schreef Bravebart het volgende:
Nog vervelender dan sjaars zijn twaars. Die denken al heel wat bereikt te hebben omdat ze geen sjaars meer zijn, maar eigenlijk zijn ze nog steeds even kut.
Inferieur. Niet eng.quote:Op maandag 7 april 2014 17:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat studies die werken met experimenten en data te eng zijn.
Tuurlijk wel, genoeg strebertjes die prima bestuur willen doen hoor, ook al maak je ze het leven zuurquote:Op maandag 7 april 2014 17:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Behalve dan dat oudere jaars wel lieven tegen ze moeten zijn want anders heb je het jaar erop geen bestuur!
Je hebt gewoon twee linkerhanden, wedden.quote:
Twaars zijn tweedejaars ga ik even van uit? Dus jullie bestuur bestaat uit derdejaars? Bij ons bestaat het (blijkbaar) altijd uit mensen die een tussenjaar nemen tussen hun bachelor en master.quote:Op maandag 7 april 2014 17:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Behalve dan dat oudere jaars wel lieven tegen ze moeten zijn want anders heb je het jaar erop geen bestuur!
Dit inderdaad, je ziet aardig wat mensen die theoretisch prima weten waar ze het over hebben maar elk experiment kunnen verkloten.quote:Op maandag 7 april 2014 17:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je hebt gewoon twee linkerhanden, wedden.
Lijkt me sterkquote:Op maandag 7 april 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Twaars zijn tweedejaars ga ik even van uit? Dus jullie bestuur bestaat uit derdejaars? Bij ons bestaat het (blijkbaar) altijd uit mensen die een tussenjaar nemen tussen hun bachelor en master.
Nou ja, voor zover ik weet wel.quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 17:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Blegh.. Je aan moeten kleden tijdens tentamenweken.. maar goed, moet maar.
Op naar de faculteit..
Als ik op vakantie ga ga ik ook altijd gewoon tijdens studieweken. Ik bedoel. Buiten seizoen, dus goedkoper, rustiger en dat werk haal je toch wel weer in.quote:Op maandag 7 april 2014 17:15 schreef Rezania het volgende:
En ze gingen zomaar een week op vakantie ergens in februari, midden in een periode.
Dit is wel serieus hét voordeel van studeren en op jezelf wonen. Dagen lang achterelkaar naakt kunnen rondlopen als je dat wil.quote:
Geen huisgenoten? 't Zou bij mij niet zo geapprecieerd worden door ze hahaquote:Op maandag 7 april 2014 17:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit is wel serieus hét voordeel van studeren en op jezelf wonen. Dagen lang achterelkaar naakt kunnen rondlopen als je dat wil.
Wat is er leuk aan naakt rondlopen?quote:Op maandag 7 april 2014 17:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit is wel serieus hét voordeel van studeren en op jezelf wonen. Dagen lang achterelkaar naakt kunnen rondlopen als je dat wil.
Nope, heb m'n eigen studio.quote:Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef Novermars het volgende:
[..]
Geen huisgenoten? 't Zou bij mij niet zo geapprecieerd worden door ze haha
Da's bijna niet te doen bij ons door verplichte practica, en ik zou het ook niet inhalen, te lui voor.quote:Op maandag 7 april 2014 17:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Als ik op vakantie ga ga ik ook altijd gewoon tijdens studieweken. Ik bedoel. Buiten seizoen, dus goedkoper, rustiger en dat werk haal je toch wel weer in.
Je hebt niet 40 weken lang verplicht college/practica. Anders doe je een kutstudiequote:Op maandag 7 april 2014 17:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Da's bijna niet te doen bij ons door verplichte practica, en ik zou het ook niet inhalen, te lui voor.
Mijn huisgenoten zullen het (oprecht) geen probleem vinden, weet ik dan weer zeker. Ik voel alleen de behoefte niet zo, haha.quote:Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef Novermars het volgende:
[..]
Geen huisgenoten? 't Zou bij mij niet zo geapprecieerd worden door ze haha
zelfde jaar zelfs :pquote:Op maandag 7 april 2014 17:17 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Jij dus mede LR-autist, maak ik hier uit op.
Als we geen practica hebben, hebben we wel tentamens. Dus tja.quote:Op maandag 7 april 2014 17:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je hebt niet 40 weken lang verplicht college/practica. Anders doe je een kutstudie
mij ga je vrijdag niet zien tenzij je naar de ub komtquote:Op maandag 7 april 2014 17:31 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Oh, haha
zie je vrijdag wel dan![]()
![]()
(ben even aan het nadenken wie van de 400 jij bent)
ga stuk als we elkaar gewoon kennenquote:Op maandag 7 april 2014 17:31 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Oh, haha
zie je vrijdag wel dan![]()
![]()
(ben even aan het nadenken wie van de 400 jij bent)
quote:Op maandag 7 april 2014 17:34 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ga stuk als we elkaar gewoon kennen
Nee duh, ze nemen ook wel een jaar vrijaf van studie, maar het zijn ook gewoon tweedejaars enzo hoor, niet per se mensen die tussen hun bachelor en master in zitten. Tenminste, wat ik weet van veel Delftse besturen zijn dat mensen van verschillende studiejaren.quote:Op maandag 7 april 2014 17:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, voor zover ik weet wel.We hebben bijvoorbeeld zo'n figuur die echt van iedere commissie QQ is, dat kan nooit als hij ook nog studeert.
Zo is het bij mijn studievereniging ook. Sommige doen nog wel 1 vak per blok, maar de meesten niet.quote:Op maandag 7 april 2014 17:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee duh, ze nemen ook wel een jaar vrijaf van studie, maar het zijn ook gewoon tweedejaars enzo hoor, niet per se mensen die tussen hun bachelor en master in zitten. Tenminste, wat ik weet van veel Delftse besturen zijn dat mensen van verschillende studiejaren.
Ze zijn te oud voor tweedejaars bij ons.quote:Op maandag 7 april 2014 17:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee duh, ze nemen ook wel een jaar vrijaf van studie, maar het zijn ook gewoon tweedejaars enzo hoor, niet per se mensen die tussen hun bachelor en master in zitten. Tenminste, wat ik weet van veel Delftse besturen zijn dat mensen van verschillende studiejaren.
Ja, maar aangezien bijna niemand nominaal loopt wil dat dus nog niks zeggenquote:Op maandag 7 april 2014 17:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze zijn te oud voor tweedejaars bij ons.
Waarom zou dat niet kunnenquote:Op maandag 7 april 2014 17:46 schreef Rezania het volgende:
Maar ik wist ook niet dat je zomaar even kon zeggen van 'Dit jaar ga ik niks doen of twee vakken hooguit.'
Weet ik veel, ik ben nog maar een eerstejaars hè.quote:
Dit roept om pics.quote:Op maandag 7 april 2014 17:23 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Mijn huisgenoten zullen het (oprecht) geen probleem vinden, weet ik dan weer zeker. Ik voel alleen de behoefte niet zo, haha.
En wat jij net uitkraamde ook.quote:Op maandag 7 april 2014 17:21 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het warm genoeg hebben terwijl je niks aan het is het chillste gevoel ooit.
1e jaars io'er aan tu/dquote:Op maandag 7 april 2014 16:23 schreef Rezania het volgende:
Lijstje in de OP, als je erin wil moet je het maar even zeggen.
rtquote:Op maandag 7 april 2014 18:22 schreef Mitsu het volgende:
Ik wil verdomme dat het pasen is, ik heb het gehad met deadlines en tentamens
op IO vaak maar 2 per periode toch? Ik moet er nog 5quote:Op maandag 7 april 2014 18:25 schreef Mitsu het volgende:
Oja en tentamens, maar daar ben ik nog geen eens aan toegekomen om mee te beginnen
zaterdagquote:Op maandag 7 april 2014 18:29 schreef Amoeba het volgende:
Ik 3. Donderdag, vrijdag en zaterdag. Echt zo geen zin in.
Jup alleen 2 vakken, best chill qua tentamens. Alleen de stof per tentamen is meestal wel gewoon de hoeveelheid stof van 3 vakken op andere opleidingen omdat de vakken een paar jaar geleden van 5/6 vakken per periode zijn terug gedrongen naar alleen 2 grotere vakken.quote:Op maandag 7 april 2014 18:28 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
op IO vaak maar 2 per periode toch? Ik moet er nog 5
quote:Op maandag 7 april 2014 18:29 schreef Amoeba het volgende:
Ik 3. Donderdag, vrijdag en zaterdag. Echt zo geen zin in.
Nadeel daarvan is wel dat als je er twee faalt je het hele eerste jaar niks meer mag falenquote:Op maandag 7 april 2014 18:30 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Jup alleen 2 vakken, best chill qua tentamens. Alleen de stof per tentamen is meestal wel gewoon de hoeveelheid stof van 3 vakken op andere opleidingen omdat de vakken een paar jaar geleden van 5/6 vakken per periode zijn terug gedrongen naar alleen 2 grotere vakken.
Ik moet dat basisvak natuurkunde herkansen. Geen neuk voor gedaan en ik haalde een 4,2 voor m'n tentamen.quote:
En dan nu al neer kijken op mensen die geen bètastudie doen? Misplaatste arrogantie.quote:Op maandag 7 april 2014 17:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik ben nog maar een eerstejaars hè.
wordt er goed ingepeperdquote:Op maandag 7 april 2014 18:34 schreef Travel. het volgende:
[..]
En dan nu al neer kijken op mensen die geen bètastudie doen? Misplaatste arrogantie.
Klopt en nadeel is dat je geen punten apart voor project krijgt, dus tentamen falen en project wel halen betekent alsnog geen punten. En project blijft niet lang staan als geldig, dus meteen kans op vertragingquote:Op maandag 7 april 2014 18:34 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Nadeel daarvan is wel dat als je er twee faalt je het hele eerste jaar niks meer mag falen
Is bij ons ook wel een beetje zo, alles zit in modules dus 1 vak wel halen en het ander niet betekent nog steeds geen puntenquote:Op maandag 7 april 2014 18:36 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Klopt en nadeel is dat je geen punten apart voor project krijgt, dus tentamen falen en project wel halen betekent alsnog geen punten. En project blijft niet lang staan als geldig, dus meteen kans op vertraging
Er wordt niet alleen neergekeken op mensen die geen betastudie doen, maar ook op opleidingen die niet diehard genoeg zijn maar wel als beta gezien wordenquote:Op maandag 7 april 2014 18:35 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ach, ik weet nou nooit of ze het serieus bedoelen. Zo wel, dan zou ik dat betreuren.
Oprecht klote dat soort vakken.quote:Op maandag 7 april 2014 18:36 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Is bij ons ook wel een beetje zo, alles zit in modules dus 1 vak wel halen en het ander niet betekent nog steeds geen punten
Terwijl omgekeerd geen probleem is!quote:Op maandag 7 april 2014 18:37 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Er wordt niet alleen neergekeken op mensen die geen betastudie doen, maar ook op opleidingen die niet diehard genoeg zijn maar wel als beta gezien worden
In principe kijk je neer op alle studie die als 'simpeler' bekend staan dan je eigen studie.quote:Op maandag 7 april 2014 18:37 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Er wordt niet alleen neergekeken op mensen die geen betastudie doen, maar ook op opleidingen die niet diehard genoeg zijn maar wel als beta gezien worden
Vraagje: Zou jij een studie als geschiedenis/bedrijfskunde/psychologie kunnen?quote:Op maandag 7 april 2014 18:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
In principe kijk je neer op alle studie die als 'simpeler' bekend staan dan je eigen studie.
Ik studeer wiskunde, dus ik kijk op zo'n beetje heel de TU neer. Alleen natuurkunde en elektrotechniek gedoog ik, omdat die studies gewoon absurd moeilijk voor mij zijn.
Jep. Al kan het ook wel handig zijn omdat je ze met elkaar mag compenseren, dus een 5 voor het ene vak en een 7 voor het andere oid.quote:
En laat iedereen hier nou net neerkijken op de TU/equote:Op maandag 7 april 2014 18:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
In principe kijk je neer op alle studie die als 'simpeler' bekend staan dan je eigen studie.
Ik studeer wiskunde, dus ik kijk op zo'n beetje heel de TU neer. Alleen natuurkunde en elektrotechniek gedoog ik, omdat die studies gewoon absurd moeilijk voor mij zijn.
Een grap niet herkennen.quote:Op maandag 7 april 2014 18:34 schreef Travel. het volgende:
[..]
En dan nu al neer kijken op mensen die geen bètastudie doen? Misplaatste arrogantie.
Spreek voor jezelfquote:Op maandag 7 april 2014 18:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
In principe kijk je als je in delft studeert neer op alle studies in eindhovenquote:Op maandag 7 april 2014 18:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
True das bij ons ook, een 5 voor je tentamen mag als je het kan compenseren met projectquote:Op maandag 7 april 2014 18:41 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Jep. Al kan het ook wel handig zijn omdat je ze met elkaar mag compenseren, dus een 5 voor het ene vak en een 7 voor het andere oid.
Haha klopt, bij je alfa studies heb je dat niet zoquote:Op maandag 7 april 2014 18:38 schreef Novermars het volgende:
[..]
Terwijl omgekeerd geen probleem is!
Ja hoor. Afgaande op de middelbare school had ik maar met één vak moeite, dat was natuurkunde.quote:Op maandag 7 april 2014 18:40 schreef Novermars het volgende:
[..]
Vraagje: Zou jij een studie als geschiedenis/bedrijfskunde/psychologie kunnen?
Waarom?quote:Op maandag 7 april 2014 18:46 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
In principe kijk je als je in delft studeert neer op alle studies in eindhoven
Dus dan zou je wel met meerdere studies aan de tu moeite hebben dan die je noemde.quote:Op maandag 7 april 2014 18:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja hoor. Afgaande op de middelbare school had ik maar met één vak moeite, dat was natuurkunde.
Ik had wel een 8 als eindcijfer hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 18:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dus dan zou je wel met meerdere studies aan de tu moeite hebben dan die je noemde.
Dat wordt je op IO heel erg ingepeperd iig, omdat manier van toetsen en leren daar soms nogal apart is wordt altijd vertelt.quote:
In Delft is er vaak de gedachte van 'wij zijn ouder, dus beter' oid.quote:
En universitaire studies zijn eigenlijk gewoon voortzettingen van vakken zoals ze op de middelbare school gegeven worden? Dear god.quote:Op maandag 7 april 2014 18:49 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ja hoor. Afgaande op de middelbare school had ik maar met één vak moeite, dat was natuurkunde.
Nee hoor, ik was gewoon benieuwd of er werkelijk wordt neer gekeken op andere studies. Maar de een probeert nog leukere grapjes te maken dan jij.quote:Op maandag 7 april 2014 18:52 schreef Rezania het volgende:
Gaan we nou serieus een alfa vs. bèta vs. überbèta discussie houden? Sorry dan, zal voortaan geen grappen meer maken.
Nou meid, als het allemaal zo kut is hoef je hier niet te posten hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 19:01 schreef Travel. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik was gewoon benieuwd of er werkelijk wordt neer gekeken op andere studies. Maar de een probeert nog leukere grapjes te maken dan jij.
Mwah, als jij 'verteld' met een t schrijft, dan vraag ik mij wel af of je op een universiteit thuis hoort.quote:Op maandag 7 april 2014 18:52 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Dat wordt je op IO heel erg ingepeperd iig, omdat manier van toetsen en leren daar soms nogal apart is wordt altijd vertelt.
Check!quote:Op maandag 7 april 2014 18:46 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
In principe kijk je als je in delft studeert neer op alle studies in eindhoven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke prima, lelijke fout. Maar zo'n fout zegt niets over of iemand thuis hoort op een universiteit.quote:Op maandag 7 april 2014 19:02 schreef Travel. het volgende:
[..]
Mwah, als jij 'verteld' met een t schrijft, dan vraag ik mij wel af of je op een universiteit thuis hoort.
Wat is dat toch met rechtenstudenten die hier lurken? Hebben ze niks beters te doen?quote:Op maandag 7 april 2014 19:14 schreef Valid het volgende:
Wat is het toch met dat minderwaardigheidscomplex van bèta's: te weinig erkenning, te weinig aanzien, te weinig salaris, simpelweg ontevreden over de eigen studiekeuze, jaloers op mensen met een ogenschijnlijk eenvoudigere studie? Zeg het maar. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je behoefte hebt smalend over andere studies te doen als je tevreden bent met wat je zelf doet. Toch hebben veel bètastudenten (collectief) die behoefte.
Beter kan ik het niet verwoorden, wijze man,quote:Op maandag 7 april 2014 19:14 schreef Valid het volgende:
Wat is het toch met dat minderwaardigheidscomplex van bèta's: te weinig erkenning, te weinig aanzien, te weinig salaris, simpelweg ontevreden over de eigen studiekeuze, jaloers op mensen met een ogenschijnlijk eenvoudigere studie? Zeg het maar. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je behoefte hebt smalend over andere studies te doen als je tevreden bent met wat je zelf doet. Toch hebben veel bètastudenten (collectief) die behoefte.
Nee. Pretstudie he. Daarom doe ik er twee. Alsnog zeeën van tijd.quote:Op maandag 7 april 2014 19:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat is dat toch met rechtenstudenten die hier lurken? Hebben ze niks beters te doen?
Ze voelen zich gewoon beter, heeft weinig met minderwaardigheidscomplex te maken.quote:Op maandag 7 april 2014 19:14 schreef Valid het volgende:
Ze zijn misschien jaloers op de hoeveelheid vrije tijd van veel andere studentenquote:Op maandag 7 april 2014 19:14 schreef Valid het volgende:
Dit. Als ik hoor dat rechtenstudenten 6 contacturen per week hebben kan ik niks anders dan jaloers zijn...quote:Op maandag 7 april 2014 19:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze zijn misschien jaloers op de hoeveelheid vrije tijd van veel andere studenten
Als je je werkelijk zelfverzekerd en beter voelt, waarom zou je dan zoveel energie besteden aan je afzetten tegen mensen die volgens jou minderwaardig zijn? Toch iets van gebrek aan erkenning of zo, als je de neiging hebt jezelf steeds te bevestigen en anderen naar beneden te halen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:18 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ze voelen zich gewoon beter, heeft weinig met minderwaardigheidscomplex te maken.
quote:Op maandag 7 april 2014 19:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze zijn misschien jaloers op de hoeveelheid vrije tijd van veel andere studenten
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Afzetten uit jaloezie en rancune, dus?quote:Op maandag 7 april 2014 19:20 schreef Novermars het volgende:
[..]
Dit. Als ik hoor dat rechtenstudenten 6 contacturen per week hebben kan ik niks anders dan jaloers zijn...
Jammer dat je toch een beetje opschept met dat je er twee doet, dat is wat minder.quote:Op maandag 7 april 2014 19:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee. Pretstudie he. Daarom doe ik er twee. Alsnog zeeën van tijd.
Heb jij soms niks beters te doen of zo? Of ben je gewoon onzeker dat je hier in de aanval schiet?quote:Op maandag 7 april 2014 19:21 schreef Travel. het volgende:
[..]
Jammer dat je toch een beetje opschept met dat je er twee doet, dat is wat minder.
Ach, het is allemaal zo kinderlijk eenvoudig dat het niet uitmaakt hoeveel je er doet. Vanzelfsprekend. Bèta's zouden ook nog drie alfa-studies tussen het ontbijt en de lunch erbij kunnen doen. Laten we daar niet aan twijfelen.quote:Op maandag 7 april 2014 19:21 schreef Travel. het volgende:
[..]
Jammer dat je toch een beetje opschept met dat je er twee doet, dat is wat minder.
Waarom reageer jij de hele tijd op mij en maak je je druk op internet? Zonde van je tijd man.quote:Op maandag 7 april 2014 19:22 schreef Rezania het volgende:
[..]
Heb jij soms niks beters te doen of zo? Of ben je gewoon onzeker dat je hier in de aanval schiet?
Precies, anders vergeet de rest misschien dat zij minder zijn, dat moet je natuurlijk zien te voorkomen; ze moeten wel tegen je op blijven kijken!quote:Op maandag 7 april 2014 19:20 schreef Valid het volgende:
[..]
Als je je werkelijk zelfverzekerd en beter voelt, waarom zou je dan zoveel energie besteden aan je afzetten tegen mensen die volgens jou minderwaardig zijn? Toch iets van gebrek aan erkenning of zo, als je de neiging hebt jezelf steeds te bevestigen en anderen naar beneden te halen.
Als je zo'n mooie, lange dag van 9 tot 5 bezig bent geweest met practica of wiskunde, is jezelf superieur voelen ten opzichte van mensen die tot 1 uur in hun nest konden blijven liggen een van de mogelijke zelfverdedigingstechniekenquote:Op maandag 7 april 2014 19:21 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Dat kan ik me helemaal voorstellen. Afzetten uit jaloezie en rancune, dus?
Mwa, het is meer waar je kwaliteiten liggen. Ik zou er niet aan moeten deeenken om tig pagina's per dag te moeten lezen, alleen maar lezen lezen lezen. Niet voor niks dat ik beter ben in bètavakkenquote:Op maandag 7 april 2014 19:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal zo kinderlijk eenvoudig dat het niet uitmaakt hoeveel je er doet. Vanzelfsprekend. Bèta's zouden ook nog drie alfa-studies tussen het ontbijt en de lunch erbij kunnen doen. Laten we daar niet aan twijfelen.
Moet jij zeggen hè.quote:Op maandag 7 april 2014 19:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Waarom reageer jij de hele tijd op mij en maak je je druk op internet? Zonde van je tijd man.
Ja, alleen lijkt het niet erg te werken.quote:Op maandag 7 april 2014 19:23 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Precies, anders vergeet de rest misschien dat zij minder zijn, dat moet je natuurlijk zien te voorkomen; ze moeten wel tegen je op blijven kijken!
Damn.quote:
Hardleers volk die alfa's mmh!quote:Op maandag 7 april 2014 19:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, alleen lijkt het niet erg te werken.
dynamica wil niet lukkenquote:
pff donderdagavond volgende week pas m'n laatstequote:Op maandag 7 april 2014 20:01 schreef Rezania het volgende:
Nog één tentamen vrijdag, en dan eindelijk een week vrij. Geen zin meer.
Jij hebt dan ook echt 6 tentamens of zo.quote:Op maandag 7 april 2014 20:03 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
pff donderdagavond volgende week pas m'n laatste
met veel herkansingenquote:Op maandag 7 april 2014 20:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij hebt dan ook echt 6 tentamens of zo.Is dat met of zonder herkansingen?
ftfyquote:Op maandag 7 april 2014 17:46 schreef MrStalin het volgende:
Buiten het eerste jaar je mag doen wat je wilt. Als je maar betaalt, uiteraard
Wij hebben er drie in vier dagen :/ Is dat elk jaar zo, dat de laatste tentamenperiode in één week wordt gepropt?quote:Op maandag 7 april 2014 20:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Volgende periode wordt zo mooi.
3 weken practicum, gelijk de week erna 4 tentamens in 1 week.
Nope, bij mij is het vooral toeval. Meestal is het gewoon 2 weekquote:Op maandag 7 april 2014 20:13 schreef Novermars het volgende:
[..]
Wij hebben er drie in vier dagen :/ Is dat elk jaar zo, dat de laatste tentamenperiode in één week wordt gepropt?
welk vakje? :pquote:Op maandag 7 april 2014 20:36 schreef MrStalin het volgende:
Ah, het begint te regenen. Perfect om te leren
quote:Op maandag 7 april 2014 21:38 schreef Rezania het volgende:
Cijfers van het tentamen van vandaag staan nog niet op BB, duurt lang!
quote:Op maandag 7 april 2014 21:54 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Heb anderhalve week terug m'n cijfer voor het project van het eerste semester gehad... Waren we voor de kerst al klaar mee.
Waarschijnlijk dus voor middernacht al.quote:Op maandag 7 april 2014 07:28 schreef Rezania het volgende:
Vandaag een tentamen biotech, morgen al de cijfers. Ben benieuwd.
Indd.. Of wel oude tentamens maar geen uitwerkingenquote:Op maandag 7 april 2014 21:55 schreef Mitsu het volgende:
Ik vind het echt pokke irritant dat sommige vakken geen oude tentamens online zetten
Dat is natuurlijk schromelijk overdreven maar als ik waar ik studeer ook rechten zou kunnen studeren dan zou ik dat er misschien wel naast doen, gewoon omdat het handig is om het papiertje te hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 19:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Ach, het is allemaal zo kinderlijk eenvoudig dat het niet uitmaakt hoeveel je er doet. Vanzelfsprekend. Bèta's zouden ook nog drie alfa-studies tussen het ontbijt en de lunch erbij kunnen doen. Laten we daar niet aan twijfelen.
Of dan zetten ze ze wel online, en dat is het echte tentamen helemaal anders.quote:Op maandag 7 april 2014 21:55 schreef Mitsu het volgende:
Ik vind het echt pokke irritant dat sommige vakken geen oude tentamens online zetten
inb4 mrstalin die over structures begintquote:Op maandag 7 april 2014 21:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Of dan zetten ze ze wel online, en dat is het echte tentamen helemaal anders.
Ah, nu begrijp ik dat jij een hekel hebt aan calculus en natuurkunde.quote:
Hoe was de eerste aflevering van s4 van got? En cosmos?quote:Op maandag 7 april 2014 21:57 schreef Rezania het volgende:
[..]
Of dan zetten ze ze wel online, en dat is het echte tentamen helemaal anders.
Hogerejaars maar verder houd ik dat graag privé, kleine universiteit en faculteit en zo. Ik blijf graag anoniem op het forum (in ieder geval het openbare deel).quote:Op maandag 7 april 2014 21:58 schreef OllieWilliams het volgende:
"Bram", hoeveelste jaars ben jij eigenlijk?
GoT begon met homogedoe.quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Hoe was de eerste aflevering van s4 van got? En cosmos?
Ik was me gisteren aan het afvragen hoe die serie ook alweer heet, thanks. Ik ga snel wat afleveringen bekijken.quote:Op maandag 7 april 2014 22:00 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Hoe was de eerste aflevering van s4 van got? En cosmos?
Ah snap ik welquote:Op maandag 7 april 2014 22:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hogerejaars maar verder houd ik dat graag privé, kleine universiteit en faculteit en zo. Ik blijf graag anoniem op het forum (in ieder geval het openbare deel).
Veel vaste gebruikers mogen het rustig weten hoor, ik wil alleen niet dat iedereen het kan teruglezen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ah snap ik welik kwam er vandaag achter dat MrStalin een studiegenoot van me is
Heb je die originele gezien met Carl Sagan? En jij Rezania?quote:Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was me gisteren aan het afvragen hoe die serie ook alweer heet, thanks. Ik ga snel wat afleveringen bekijken.
GoT ken ik niet.
Nee, dat niet. Kwam er pas achter dat er een origineel was toen die neger dat vertelde.quote:Op maandag 7 april 2014 22:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Heb je die originele gezien met Carl Sagan? En jij Rezania?
Hah, structures, met die ontspoorde Griekquote:Op maandag 7 april 2014 21:59 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
inb4 mrstalin die over structures begint
Wel een baas die negerquote:Op maandag 7 april 2014 22:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Kwam er pas achter dat er een origineel was toen die neger dat vertelde.
Neger is wel tof ja, kan ook goed vertellen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:06 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Wel een baas die negerSagan ook
Jep. Ook een goede negerquote:Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef Rezania het volgende:
Kennen jullie Through The Wormhole? Die heeft ook wel interessante afleveringen imo.
Ik heb daar wel wat van gezien voordat ik een puber was. De nieuwe ga ik zeker volgen, ik heb altijd veel interesse gehad in het heelal (welke bèta niet?).quote:Op maandag 7 april 2014 22:04 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Heb je die originele gezien met Carl Sagan? En jij Rezania?
Yep, ik ken het. Gisteren heb ik de eerste aflevering van het huidige seizoen bekeken, vandaar dat ik eraan dacht dat ik Cosmos nog moet downloaden. Een leuk puzzeltje waarnaar werd verwezen: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Truth_Machinequote:Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef Rezania het volgende:
Kennen jullie Through The Wormhole? Die heeft ook wel interessante afleveringen imo.
Ehm. Ik geloof op de gedachte dat een beschaving die geavanceerd genoeg is uiteindelijk een simulatie van een universum creëert?quote:Op maandag 7 april 2014 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Yep, ik ken het. Gisteren heb ik de eerste aflevering van het huidige seizoen bekeken, vandaar dat ik eraan dacht dat ik Cosmos nog moet downloaden. Een leuk puzzeltje waarnaar werd verwezen: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Truth_Machine
Leuk dat Morgan Freeman dit doet! Weinig acteurs die al zolang een van de beste acteurs van hun tijd zijn zouden dit doen, het zegt veel over zijn karakter en wat hem echt drijft. Misschien dat hij daarom ook wel zoveel succes heeft naast natuurlijk zijn geweldige stem en charisma.
Nu we toch nerderig bezig zijn een triviavraagje, op welk bekend gedachte-experiment is o.a. The Matrix gebaseerd?
Nee, het is gebaseerd op een zeer bekend gedachte-experiment van een filosoof.quote:Op maandag 7 april 2014 22:20 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ehm. Ik geloof op de gedachte dat een beschaving die geavanceerd genoeg is uiteindelijk een simulatie van een universum creëert?
Daar weet ik dus helemaal niks van.quote:Op maandag 7 april 2014 22:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, het is gebaseerd op een zeer bekend gedachte-experiment van een filosoof.
Oh, Game of Thrones, dat ken ik wel ja maar ik moet nog flink wat afleveringen inhalen. Prachtige serie!quote:Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was me gisteren aan het afvragen hoe die serie ook alweer heet, thanks. Ik ga snel wat afleveringen bekijken.
GoT ken ik niet.
Welke series en docu's zou ik nog meer van hem moeten zien?quote:Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef Rezania het volgende:
Maar dat Morgan Freeman dat presenteert is wel tof ja. Zeer fijne serie met zijn stem erbij.Sowieso kijken al zijn docu's en series fijn.
Ik haal hem geloof ik door de war met iemand anders, want alle docu's die ik met hem associeerde staan niet op zijn IMDB.quote:Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Welke series en docu's zou ik nog meer van hem moeten zien?
quote:Op maandag 7 april 2014 22:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik haal hem geloof ik door de war met iemand anders, want alle docu's die ik met hem associeerde staan niet op zijn IMDB.![]()
Ik zweer dat hij zo'n BBC docu over de aarde en het leven had gedaan, of was dat een andere bekende docuverteller?quote:
Oh, is IO tegenwoordig bèta?quote:Op maandag 7 april 2014 18:37 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Ook hij heeft een mooi stemgeluid maar toch wel een heel ander stemgeluid.quote:
Nee geen beta, wel knippen plakken lijmen.quote:
In alle eerlijkheid, het is aan 'mijn' TU meer bèta dan technische bedrijfskunde. In ieder geval zijn er nog IO-studenten die ook een enkel pittig bètavak volgen, bij die TBK-studenten blijft het beperkt tot wat caclulus, lineaire algebra, statistiek/kansrekening en elementaire natuurkunde.quote:
Ik heb dan ook niet gesteld dat het gemakkelijk is, alleen waarom is het moeilijk?quote:Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee geen beta, wel knippen plakken lijmen.
Oke, even serieus: de moeilijkheid van io wordt door echt veel mensen onderschat hoor haha.
Ben jij ook een rare pluis dan?quote:Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee geen beta, wel knippen plakken lijmen.
Oke, even serieus: de moeilijkheid van io wordt door echt veel mensen onderschat hoor haha.
Nou dan.quote:Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, het is aan 'mijn' TU meer bèta dan technische bedrijfskunde. In ieder geval zijn er nog IO-studenten die ook een enkel pittig bètavak volgen, bij die TBK-studenten blijft het beperkt tot wat caclulus, lineaire algebra, statistiek/kansrekening en elementaire natuurkunde.
Bouwkundequote:Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, het is aan 'mijn' TU meer bèta dan technische bedrijfskunde. In ieder geval zijn er nog IO-studenten die ook een enkel pittig bètavak volgen, bij die TBK-studenten blijft het beperkt tot wat caclulus, lineaire algebra, statistiek/kansrekening en elementaire natuurkunde.
Dat zit er ook een beetje tussen in ja (wel wat pittige mechanica), alleen hoort bouwkunde echt thuis op een TU terwijl TBK echt een vreemde eend in de bijt is. Ik vind het wat vreemd dat TBK in Groningen een hoger bètagehalte heeft dan aan de TU's.quote:
Er is een anti-IO lied in Eindhoven.quote:Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef Rezania het volgende:
Mitsu, is er eigenlijk een anti-LST lied? Ollie wist het niet toen ik het hem vroeg, en voor de rest ken ik geen TUD studenten die wat anders studeren dan ik.
In Delft is het een combistudie met de EUR, dus kan het wel snappen dat het niet heel erg bèta is. Je hoeft eigenlijk ook niet zoveel bèta-kennis te hebben om een bèta-bedrijf te managen, als je je maar goed laat adviseren over bèta-zaken.quote:Op maandag 7 april 2014 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zit er ook een beetje tussen in ja (wel wat pittige mechanica), alleen hoort bouwkunde echt thuis op een TU terwijl TBK echt een vreemde eend in de bijt is. Ik vind het wat vreemd dat TBK in Groningen een hoger bètagehalte heeft dan aan de TU's.
Daar komt dat knippen, plakken, lijmen vandaan.quote:Op maandag 7 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is een anti-IO lied in Eindhoven.
In Delft ook?
Om even voorop te stellen: het is wel veel minder "rekenen" en dergelijke vakken dan bij onze buren op 3me hoor maar je leert nog best wat over techniek ed.quote:Op maandag 7 april 2014 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niet gesteld dat het gemakkelijk is, alleen waarom is het moeilijk?
Ik ben zelf trouwens onvoldoende praktisch ingesteld om het goed te doen bij IO.
lst wordt ook niet echt serieus genomen eigenlijkquote:Op maandag 7 april 2014 23:10 schreef Mitsu het volgende:
Volgens mij is er trouwens geen anti lst lied. Wij kennen alleen een anti bouwkunde lied, wat netgens op slaat. En tien liedjes van Io, waarin we de studie zelf al belachelijk maken zodat de rest van de studies t niet kan doen
quote:Op maandag 7 april 2014 23:10 schreef Mitsu het volgende:
Volgens mij is er trouwens geen anti lst lied. Wij kennen alleen een anti bouwkunde lied, wat netgens op slaat. En tien liedjes van Io, waarin we de studie zelf al belachelijk maken zodat de rest van de studies t niet kan doen
Daarom ook dat IO niet bij mij zou passen: teveel projecten die afleiden van de theorie.quote:Op maandag 7 april 2014 23:08 schreef Mitsu het volgende:
Wat ik dan bijvoorbeeld lastig vond was dat ik vorige periode in totaal 4x 45 minuten college voor calculus, statica, electronica en kleine onderdelen werktuigkundige systemen had. En 2 uur werkcollege. Rest van de tijd was je bezig met projecten waardoor t best pittig was de stof op te nemen. T kan dat t aan mij ligt, maar dat is best moeilijk.
Ik vind het allemaal prima maar dan moet je je toch afvragen wat het bestaansrecht is van die opleiding, dan kan je beter die opleiding afschaffen en dat die mensen gewone bedrijfskunde gaan studeren (m.u.v. Groningen wat zich in positieve zin onderscheidt).quote:Op maandag 7 april 2014 23:03 schreef Rezania het volgende:
[..]
In Delft is het een combistudie met de EUR, dus kan het wel snappen dat het niet heel erg bèta is. Je hoeft eigenlijk ook niet zoveel bèta-kennis te hebben om een bèta-bedrijf te managen, als je je maar goed laat adviseren over bèta-zaken.
Nee, alles behalvequote:Op maandag 7 april 2014 22:55 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ben jij ook een rare pluis dan?#durftevragen.
Heel vaak helpen dat soort projecten wel gigantisch hoor, maar ze maken t soms ook moeilijk. Denk dat dat echt t moeilijkste is van io. Verder kan je t wel zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wiltquote:Op maandag 7 april 2014 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Daarom ook dat IO niet bij mij zou passen: teveel projecten die afleiden van de theorie.
Toch zijn deze mensen wel erg gewild in het bedrijfsleven.quote:Op maandag 7 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima maar dan moet je je toch afvragen wat het bestaansrecht is van die opleiding, dan kan je beter die opleiding afschaffen en dat die mensen gewone bedrijfskunde gaan studeren (m.u.v. Groningen wat zich in positieve zin onderscheidt).
Ken je ene Tijn (...)?quote:Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Nee, alles behalve![]()
Ik ben nogal een typisch meisje meisje en paste in september qua verschijning totaal niet tussen io'ers. En m'n tekenkunsten zijn om te janken dus helaas geen echte io'er
[..]
Heel vaak helpen dat soort projecten wel gigantisch hoor, maar ze maken t soms ook moeilijk. Denk dat dat echt t moeilijkste is van io. Verder kan je t wel zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt
Ik vind het bestaan van zo'n opleiding niet meer dan logisch. Wil jij manager gaan spelen? Ik namelijk niet. En ik denk dat de meeste bèta-studenten daar zo over denken. Tuurlijk, het is niet echt bèta, maar juist door een samenwerking tussen de TUD en de EUR kan er heel goed worden ingespeeld op de eisen van de technische industrie. En dan kunnen wij fijn ons werk doen zonder gezeik over geld en belanghebbenden (tot op een niveau).quote:Op maandag 7 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal prima maar dan moet je je toch afvragen wat het bestaansrecht is van die opleiding, dan kan je beter die opleiding afschaffen en dat die mensen gewone bedrijfskunde gaan studeren (m.u.v. Groningen wat zich in positieve zin onderscheidt).
Ik doe mee! Een voldoende morgen op het tentamen moet goed lukken, maar omdat ik de midterm gemist had (wintersportquote:Op maandag 7 april 2014 23:34 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ugh, morgen tentamen, kut voorbereid.
Here goes nothing.
/understatementquote:
Die gedachtegang is logisch maar mijn punt is dat ze dat helemaal niet krijgen in Eindhoven, Delft en Enschede. Buiten een paar basisbasiswiskundevakjes krijgen ze niets exact. Technische vakken krijgen ze helemaal niet. Als ze bijv. ook van alles zouden leren over chemische reactoren, hardware, software en dergelijke dan valt er wat voor te zeggen maar in Eindhoven krijgen ze enkel vakken die een hoog 'paarsebroekengehalte' hebben. naast die paar basisbasiswiskundevakjes. Nu heb ik niets tegen bedrijfskunde maar de enige toegevoegde waarde die TBK dan nog heeft is dat je weet dat deze mensen wat simpele basisbasiswiskunde aankunnen, dan kunnen ze net zo goed BK studeren en dat de werkgevers mede selecteren op het gevolgd hebben van een NT-profiel.quote:Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Toch zijn deze mensen wel erg gewild in het bedrijfsleven.
Het stomme is, als je kijkt naar 'echte' bèta's dan zijn die er uberhaupt gewoon héél weinig, kijk je vervolgens naar bèta's die geschikt zijn om bedrijfsvoering in te gaan dan zijn dat er nog minder.
TBK die doet aan cherry picking onder de bedrijfskundigen, zij die dan toch nog een 'goede' (niet wiskunde geniaal, maar gewoon goed) aanleg hebben voor bèta maar zich niet volledig op bèta willen storten kunnen dan TBK gaan doen waar ze een redelijke engineering achtergrond krijgen en veel toegepaste bedrijfskunde.
Leuk hoor dat ze die paar onzinvakken vervangen door een paar ietwat nuttigere vakken maar in de praktijk heb je er echt niets aan dat je manager een beetje calculus en lineaire algebra heeft gehad.quote:Als je de programma's van TBK en BDK vergelijkt zie je ook dat de 'onzinvakken' van BDK eruit worden geflikkerd en alleen de belangrijke 2/3de jaarsvakken gelijk worden opgenomen in het TBK programma.
Daarnaast, en dit is wel iets wat je TBK'ers na moet geven, omdat ze toch nog redelijke beta aanleg hebben, zijn ze vergeleken met hun bedrijfskunde broertjes en zusjes véél beter in analytisch oplossen van problemen.
Aardig en behulpzaam idd!!Maar soms zelfs voor een io'er opvallend haha.quote:Op maandag 7 april 2014 23:43 schreef Novermars het volgende:
[..]
/understatement
Maar hij's wel aardig, alleen soms reageert hij een beetje overdreven/vreemd. Althans, dat was toen :p
@^ Heb het maar gedaan, al zou ik het knap vinden als je alleen met die informatie hem kan vinden!
Goede kansquote:Op maandag 7 april 2014 23:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Morgenmiddag een huilfeestje houden met z'n allen!
Goed te horen dat hij niks veranderd is hahaha Met zijn lengte was hij wel altijd een makkelijk ijkpunt als het ergens druk wasquote:Op maandag 7 april 2014 23:48 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Aardig en behulpzaam idd!!Maar soms zelfs voor een io'er opvallend haha.
Ik kan niet praten over de TUs, wel over Groningen dus misschien is het hier anders.quote:Op maandag 7 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die gedachtegang is logisch maar mijn punt is dat ze dat helemaal niet krijgen in Eindhoven, Delft en Enschede. Buiten een paar basisbasiswiskundevakjes krijgen ze niets exact. Technische vakken krijgen ze helemaal niet. Als ze bijv. ook van alles zouden leren over chemische reactoren, hardware, software en dergelijke dan valt er wat voor te zeggen maar in Eindhoven krijgen ze enkel vakken die een hoog 'paarsebroekengehalte' hebben. naast die paar basisbasiswiskundevakjes. Nu heb ik niets tegen bedrijfskunde maar de enige toegevoegde waarde die TBK dan nog heeft is dat je weet dat deze mensen wat simpele basisbasiswiskunde aankunnen, dan kunnen ze net zo goed BK studeren en dat de werkgevers mede selecteren op het gevolgd hebben van een NT-profiel.
[..]
Leuk hoor dat ze die paar onzinvakken vervangen door een paar ietwat nuttigere vakken maar in de praktijk heb je er echt niets aan dat je manager een beetje calculus en lineaire algebra heeft gehad.
Hooguit kan zo'n persoon wat logischer denken maar is dat dankzij die paar vakjes of kon hij die paar vakjes volgen omdat hij een beetje logisch kan denken? Snap je mijn punt?
Mooi trouwens dat jij hierop reageert aangezien jij deze opleiding zelf volgt en die dus kan vergelijken met een bèta-opleiding, met die kanttekening natuurlijk dat er een aantal categorieën bèta-opleidingen zijn die verschillende eisen stellen.
Ik wil vooral varatie in mijn carrière en niet 40 jaar hetzelfde werk doen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik vind het bestaan van zo'n opleiding niet meer dan logisch. Wil jij manager gaan spelen? ]
Heel anders, daarom heb ik hierboven duidelijk dat onderscheid gemaakt. In Groningen zijn ze aardig bezig, in Eindhoven is het echt bedrijfskunde met een paar wiskundevakjes. Ik vind het dan ook zeer onterecht dat Groningen niet de erkenning krijgt die het verdient en dat Eindhoven jaar in jaar uit tot de beste wordt verkozen voor TBK. Go groningen!quote:Op maandag 7 april 2014 23:53 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik kan niet praten over de TUs, wel over Groningen dus misschien is het hier anders.
Fair enough, Delft zit tussen Eindhoven en Groningen in qua bètagehalte, voor Eindhoven klopt hetgeen ik stelde echter wel. Kijk zelf maar naar het curriculum.quote:Op maandag 7 april 2014 23:57 schreef Rezania het volgende:
Trouwens Bram moet ik zeggen dat ik je mening over TBK nogal overdreven vind als ik hier zo kijk. http://www.tudelft.nl/nl/(...)/onderwijsprogramma/
Kijk eens naar die vakken? Niet 100% bèta nee, maar wel echt toegespitst op de technische industrie. Wat het hele punt van die studie is. Ik zou het niet snel bedrijfskunde met wat bèta noemen. Zou het eerder gespecialiseerde bedrijfskunde noemen. En dat kan prima bij een TU imo.
Puur uit interesse: wat studeer je zelf eigenlijk?quote:Op maandag 7 april 2014 23:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel anders, daarom heb ik hierboven duidelijk dat onderscheid gemaakt. In Groningen zijn ze aardig bezig, in Eindhoven en Delft is het echt bedrijfskunde met een paar wiskundevakjes. Ik vind het dan ook zeer onterecht dat Groningen niet de erkenning krijgt die het verdient en dat Eindhoven jaar in jaar uit tot de beste wordt verkozen voor TBK. Go groningen!
Ik vond een 8 geflatteerd. Mjah, 9 voor m'n CE want BiNaS.quote:Op maandag 7 april 2014 18:54 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Oh haha, dan noem ik dat geen moeite hebben met t vak. Excuus
quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik vond een 8 geflatteerd. Mjah, 9 voor m'n CE want BiNaS.
Nee. Ik haal nimmer negens voor tentamens.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:21 schreef Bravebart het volgende:
[..]Ben jij ook zo'n type die na een tentamen gaat miepen dat je hem echt flink verkloot hebt om vervolgens een 9 te halen?
Waarom 9 halen als het ook een 10 kan zijn toch?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:08 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee. Ik haal nimmer negens voor tentamens.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:12 schreef SiIk het volgende:
[..]
Waarom 9 halen als het ook een 10 kan zijn toch?
In Hong Kong praten ze ook Engels toch?quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wat een waardeloos tentamen, denk wel dat ik hem gehaald heb gelukkig.
Wel een nieuw Engels word geleerd: 'ideation'.
Ik dacht eerst dat de nieuw prof uit Hong Kong gewoon niet zo goed Engels kon, maar dit blijkt daadwerkelijk een woord te zijn.
True, maar dat doen wij hier ook, zegt nog niks.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
In Hong Kong praten ze ook Engels toch?
Zou kunnen dat dat daar gewoon gebruikelijk is. Heb zelf een Indische docent gehad, die gebruikte steeds het woord "compute" ipv "calculate"quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
True, maar dat doen wij hier ook, zegt nog niks.
Wel een woord als ideation kennen bijvoorbeeld maar consequent iedere 'not' vervangen door 'no'
Dat vind ik niet raar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:30 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Zou kunnen dat dat daar gewoon gebruikelijk is. Heb zelf een Indische docent gehad, die gebruikte steeds het woord "compute" ipv "calculate"
Bij ons zo'n vent die zei 'no is a fuction'. Duurde even voordat we doorhadden wat hij bedoelde.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:34 schreef Lilliesleaf het volgende:
^dat dus, compute is meer synoniem.. maar consequent zinnen als 'That is not possible' vervangen door 'That is no possible' is gewoon fout.
no (t) = sin tquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Bij ons zo'n vent die zei 'no is a fuction'. Duurde even voordat we doorhadden wat hij bedoelde.
Kan nog steeds dialect zijn tochquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:34 schreef Lilliesleaf het volgende:
^dat dus, compute is meer synoniem.. maar consequent zinnen als 'That is not possible' vervangen door 'That is no possible' is gewoon fout.
Dat er nu allemaal nieuwe vakken voor het volgende blok worden toegevoegd aan Nestor/Blackboard, dat waardeer ik!quote:
Oh wij moeten dat zelf doenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:05 schreef Novermars het volgende:
[..]
Nope? Wij krijgen gewoon een melding dat we enrolled zijn in een vak.
Neequote:Op dinsdag 8 april 2014 16:20 schreef MrStalin het volgende:
Ollie weet je trouwens al wat voor minor je gaat doen?
... ik ben heel erg kritisch over zulke programmas. We hebben in Groningen een vergelijkbaar iets 'Energy and Sustainability Research', waar stages bij Greenpeace als wetenschappelijk werden weggezet.. (het is dan ook nog maar de vraag hoe lang die master nog in de lucht wordt gehouden) Kort gezegd, zulke fancy leuke naampjes studies hebben over het algemeen bar weinig inhoud en ik denk dan: als je richting die sustainability op wil, dan bereik je dat denk ik alsnog eerder met een 'klassieke' master.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:27 schreef MrStalin het volgende:
Had eerst de intentie om naar het buitenland te gaan.. maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Zat nu dus hier naar te kijken:
http://www.ewi.tudelft.nl(...)e-energy-technology/
maar ben bang dat dat meer van hetzelfde is. Iets van natuurkunde oid is ook wel leuk
Dat zijn dus precies vakken waarvan ik zoiets heb vanquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:06 schreef MrStalin het volgende:
Het is als minor inderdaadPlus dat het fancygehalte volgens mij wel meevalt. Hier zitten wel 'echte' vakken tussen over het ontwerp van zonnepanelen, windmolens etc. Dus daar heb je nog wel wat aan.
Dat is ook mijn probleem met 't Honours Programme hier op de RUG. Het verbredende deel op de FEB is vooral nuttig voor mensen die geen Econometrie studeren. Als je een verdiepende minor wilt doen aan bijvoorbeeld de FWN, dan doe je dat samen met bijvoorbeeld rechten/sociologie etc studenten, die, no offence intended, niet al te sterk zijn in wiskunde. Bij veel studies kan ik het me voorstellen dat het écht iets toevoegt, maar niet bij EOR.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dat zijn dus precies vakken waarvan ik zoiets heb van![]()
No offense, in theorie zijn het interessante vakken, in de praktijk is het flut omdat juist een minorvak is toegankelijk voor alle bètas. Wij hebben ook zo'n vak 'zonnencellen', waarvan je heel wat zou verwachten aangezien RuG echt wereldwijd leading is op het gebied van organische zonnecellen.. en het was flut want het is net niet toegespitst op 1 doelgroep waardoor het een beetje van alles is waar niemand wat aan heeft.
Ik werd uitgenodigd voor een gesprek voor Honours... ben naar die sollicitatie gegaan en weggelopen met de mededeling, laat maar, ik ga wel een extra studie doen, is nuttiger, want het FWN Honours is precies zoals je zegt, gewoon net helemaal niks zonder toevoegende waarde. (Behalve een leuk titeltje en speciale bul)quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:42 schreef Novermars het volgende:
[..]
Dat is ook mijn probleem met 't Honours Programme hier op de RUG. Het verbredende deel op de FEB is vooral nuttig voor mensen die geen Econometrie studeren. Als je een verdiepende minor wilt doen aan bijvoorbeeld de FWN, dan doe je dat samen met bijvoorbeeld rechten/sociologie etc studenten, die, no offence intended, niet al te sterk zijn in wiskunde. Bij veel studies kan ik het me voorstellen dat het écht iets toevoegt, maar niet bij EOR.
Bij ons stelt het ook niet veel voor, het is niks meer dan een paar colleges wetenschapsfilosofie.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:48 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik werd uitgenodigd voor een gesprek voor Honours... ben naar die sollicitatie gegaan en weggelopen met de mededeling, laat maar, ik ga wel een extra studie doen, is nuttiger, want het FWN Honours is precies zoals je zegt, gewoon net helemaal niks zonder toevoegende waarde. (Behalve een leuk titeltje en speciale bul)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |