abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2014 @ 22:22:46 #201
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138632280
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ehm. Ik geloof op de gedachte dat een beschaving die geavanceerd genoeg is uiteindelijk een simulatie van een universum creëert?
Nee, het is gebaseerd op een zeer bekend gedachte-experiment van een filosoof.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138632306
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, het is gebaseerd op een zeer bekend gedachte-experiment van een filosoof.
Daar weet ik dus helemaal niks van. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 7 april 2014 @ 22:23:52 #203
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138632338
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was me gisteren aan het afvragen hoe die serie ook alweer heet, thanks. Ik ga snel wat afleveringen bekijken. :)
GoT ken ik niet.
Oh, Game of Thrones, dat ken ik wel ja maar ik moet nog flink wat afleveringen inhalen. Prachtige serie!
#NoDAPL
pi_138632341
Maar dat Morgan Freeman dat presenteert is wel tof ja. Zeer fijne serie met zijn stem erbij. :Y Sowieso kijken al zijn docu's en series fijn. :P
pi_138632482

Wat is deze? :')
  maandag 7 april 2014 @ 22:28:47 #206
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138632596
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daar weet ik dus helemaal niks van. _O-
http://en.wikipedia.org/wiki/Experience_machine
#NoDAPL
pi_138632617
7 als eindcijfer voor biotech. Mooi. :) :P
  maandag 7 april 2014 @ 22:29:46 #208
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138632646
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:23 schreef Rezania het volgende:
Maar dat Morgan Freeman dat presenteert is wel tof ja. Zeer fijne serie met zijn stem erbij. :Y Sowieso kijken al zijn docu's en series fijn. :P
Welke series en docu's zou ik nog meer van hem moeten zien?
#NoDAPL
pi_138632852
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Welke series en docu's zou ik nog meer van hem moeten zien?
Ik haal hem geloof ik door de war met iemand anders, want alle docu's die ik met hem associeerde staan niet op zijn IMDB. :') _O-
pi_138633112
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik haal hem geloof ik door de war met iemand anders, want alle docu's die ik met hem associeerde staan niet op zijn IMDB. :') _O-
:')
pi_138633159
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:38 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik zweer dat hij zo'n BBC docu over de aarde en het leven had gedaan, of was dat een andere bekende docuverteller? :')
pi_138633352
Laat maar, dat was David Attenborough. _O-
  maandag 7 april 2014 @ 22:49:15 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138633641
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:37 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Er wordt niet alleen neergekeken op mensen die geen betastudie doen, maar ook op opleidingen die niet diehard genoeg zijn maar wel als beta gezien worden :')
Oh, is IO tegenwoordig bèta? :6
#NoDAPL
pi_138633663
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

maandag 7 april 2014 @ 22:50:40 #215
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138633706
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:
Ook hij heeft een mooi stemgeluid maar toch wel een heel ander stemgeluid. ;)
#NoDAPL
pi_138633829
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee geen beta, wel knippen plakken lijmen.

Oke, even serieus: de moeilijkheid van io wordt door echt veel mensen onderschat hoor haha.
  maandag 7 april 2014 @ 22:53:57 #217
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138633834
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, het is aan 'mijn' TU meer bèta dan technische bedrijfskunde. In ieder geval zijn er nog IO-studenten die ook een enkel pittig bètavak volgen, bij die TBK-studenten blijft het beperkt tot wat caclulus, lineaire algebra, statistiek/kansrekening en elementaire natuurkunde.
#NoDAPL
  maandag 7 april 2014 @ 22:54:36 #218
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138633858
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Oke, even serieus: de moeilijkheid van io wordt door echt veel mensen onderschat hoor haha.
Ik heb dan ook niet gesteld dat het gemakkelijk is, alleen waarom is het moeilijk? ;)
Ik ben zelf trouwens onvoldoende praktisch ingesteld om het goed te doen bij IO.
#NoDAPL
pi_138633873
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ben jij ook een rare pluis dan? :@ #durftevragen.
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, het is aan 'mijn' TU meer bèta dan technische bedrijfskunde. In ieder geval zijn er nog IO-studenten die ook een enkel pittig bètavak volgen, bij die TBK-studenten blijft het beperkt tot wat caclulus, lineaire algebra, statistiek/kansrekening en elementaire natuurkunde.
Nou dan. :6
pi_138633992
Mitsu, is er eigenlijk een anti-LST lied? Ollie wist het niet toen ik het hem vroeg, en voor de rest ken ik geen TUD studenten die wat anders studeren dan ik. _O-
pi_138634000
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:
jezus :')
pi_138634055
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bouwkunde
  maandag 7 april 2014 @ 23:02:05 #223
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138634162
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 22:59 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Bouwkunde
Dat zit er ook een beetje tussen in ja (wel wat pittige mechanica), alleen hoort bouwkunde echt thuis op een TU terwijl TBK echt een vreemde eend in de bijt is. Ik vind het wat vreemd dat TBK in Groningen een hoger bètagehalte heeft dan aan de TU's.
#NoDAPL
  maandag 7 april 2014 @ 23:03:26 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138634206
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:57 schreef Rezania het volgende:
Mitsu, is er eigenlijk een anti-LST lied? Ollie wist het niet toen ik het hem vroeg, en voor de rest ken ik geen TUD studenten die wat anders studeren dan ik. _O-
Er is een anti-IO lied in Eindhoven. ;)
In Delft ook?
#NoDAPL
pi_138634207
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat zit er ook een beetje tussen in ja (wel wat pittige mechanica), alleen hoort bouwkunde echt thuis op een TU terwijl TBK echt een vreemde eend in de bijt is. Ik vind het wat vreemd dat TBK in Groningen een hoger bètagehalte heeft dan aan de TU's.
In Delft is het een combistudie met de EUR, dus kan het wel snappen dat het niet heel erg bèta is. Je hoeft eigenlijk ook niet zoveel bèta-kennis te hebben om een bèta-bedrijf te managen, als je je maar goed laat adviseren over bèta-zaken.
pi_138634218
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is een anti-IO lied in Eindhoven. ;)
In Delft ook?
Daar komt dat knippen, plakken, lijmen vandaan. :P
pi_138634386
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb dan ook niet gesteld dat het gemakkelijk is, alleen waarom is het moeilijk? ;)
Ik ben zelf trouwens onvoldoende praktisch ingesteld om het goed te doen bij IO.
Om even voorop te stellen: het is wel veel minder "rekenen" en dergelijke vakken dan bij onze buren op 3me hoor maar je leert nog best wat over techniek ed.

Wat ik dan bijvoorbeeld lastig vond was dat ik vorige periode in totaal 4x 45 minuten college voor calculus, statica, electronica en kleine onderdelen werktuigkundige systemen had. En 2 uur werkcollege. Rest van de tijd was je bezig met projecten waardoor t best pittig was de stof op te nemen. T kan dat t aan mij ligt, maar dat is best moeilijk.
pi_138634466
Volgens mij is er trouwens geen anti lst lied. Wij kennen alleen een anti bouwkunde lied, wat netgens op slaat. En tien liedjes van Io, waarin we de studie zelf al belachelijk maken zodat de rest van de studies t niet kan doen :')
pi_138634499
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:10 schreef Mitsu het volgende:
Volgens mij is er trouwens geen anti lst lied. Wij kennen alleen een anti bouwkunde lied, wat netgens op slaat. En tien liedjes van Io, waarin we de studie zelf al belachelijk maken zodat de rest van de studies t niet kan doen :')
lst wordt ook niet echt serieus genomen eigenlijk
  maandag 7 april 2014 @ 23:16:43 #230
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138634695
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:10 schreef Mitsu het volgende:
B-)

quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:08 schreef Mitsu het volgende:
Wat ik dan bijvoorbeeld lastig vond was dat ik vorige periode in totaal 4x 45 minuten college voor calculus, statica, electronica en kleine onderdelen werktuigkundige systemen had. En 2 uur werkcollege. Rest van de tijd was je bezig met projecten waardoor t best pittig was de stof op te nemen. T kan dat t aan mij ligt, maar dat is best moeilijk.
Daarom ook dat IO niet bij mij zou passen: teveel projecten die afleiden van de theorie.
#NoDAPL
  maandag 7 april 2014 @ 23:18:23 #231
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138634785
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

In Delft is het een combistudie met de EUR, dus kan het wel snappen dat het niet heel erg bèta is. Je hoeft eigenlijk ook niet zoveel bèta-kennis te hebben om een bèta-bedrijf te managen, als je je maar goed laat adviseren over bèta-zaken.
Ik vind het allemaal prima maar dan moet je je toch afvragen wat het bestaansrecht is van die opleiding, dan kan je beter die opleiding afschaffen en dat die mensen gewone bedrijfskunde gaan studeren (m.u.v. Groningen wat zich in positieve zin onderscheidt).
#NoDAPL
pi_138634865
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 22:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ben jij ook een rare pluis dan? :@ #durftevragen.

Nee, alles behalve :')
Ik ben nogal een typisch meisje meisje en paste in september qua verschijning totaal niet tussen io'ers. En m'n tekenkunsten zijn om te janken dus helaas geen echte io'er :')

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

B-)

[..]

Daarom ook dat IO niet bij mij zou passen: teveel projecten die afleiden van de theorie.
Heel vaak helpen dat soort projecten wel gigantisch hoor, maar ze maken t soms ook moeilijk. Denk dat dat echt t moeilijkste is van io. Verder kan je t wel zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt :)
pi_138635186
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal prima maar dan moet je je toch afvragen wat het bestaansrecht is van die opleiding, dan kan je beter die opleiding afschaffen en dat die mensen gewone bedrijfskunde gaan studeren (m.u.v. Groningen wat zich in positieve zin onderscheidt).
Toch zijn deze mensen wel erg gewild in het bedrijfsleven.

Het stomme is, als je kijkt naar 'echte' bèta's dan zijn die er uberhaupt gewoon héél weinig, kijk je vervolgens naar bèta's die geschikt zijn om bedrijfsvoering in te gaan dan zijn dat er nog minder.

TBK die doet aan cherry picking onder de bedrijfskundigen, zij die dan toch nog een 'goede' (niet wiskunde geniaal, maar gewoon goed) aanleg hebben voor bèta maar zich niet volledig op bèta willen storten kunnen dan TBK gaan doen waar ze een redelijke engineering achtergrond krijgen en veel toegepaste bedrijfskunde.

Als je de programma's van TBK en BDK vergelijkt zie je ook dat de 'onzinvakken' van BDK eruit worden geflikkerd en alleen de belangrijke 2/3de jaarsvakken gelijk worden opgenomen in het TBK programma.

Daarnaast, en dit is wel iets wat je TBK'ers na moet geven, omdat ze toch nog redelijke beta aanleg hebben, zijn ze vergeleken met hun bedrijfskunde broertjes en zusjes véél beter in analytisch oplossen van problemen.
pi_138635414
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:20 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Nee, alles behalve :')
Ik ben nogal een typisch meisje meisje en paste in september qua verschijning totaal niet tussen io'ers. En m'n tekenkunsten zijn om te janken dus helaas geen echte io'er :')

[..]

Heel vaak helpen dat soort projecten wel gigantisch hoor, maar ze maken t soms ook moeilijk. Denk dat dat echt t moeilijkste is van io. Verder kan je t wel zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt :)
Ken je ene Tijn (...)? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Novermars op 07-04-2014 23:43:37 ]
pi_138635464
Ugh, morgen tentamen, kut voorbereid.

Here goes nothing. :P
pi_138635484
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind het bestaan van zo'n opleiding niet meer dan logisch. Wil jij manager gaan spelen? Ik namelijk niet. En ik denk dat de meeste bèta-studenten daar zo over denken. Tuurlijk, het is niet echt bèta, maar juist door een samenwerking tussen de TUD en de EUR kan er heel goed worden ingespeeld op de eisen van de technische industrie. En dan kunnen wij fijn ons werk doen zonder gezeik over geld en belanghebbenden (tot op een niveau). :P
pi_138635548
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:34 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ugh, morgen tentamen, kut voorbereid.

Here goes nothing. :P
Ik doe mee! Een voldoende morgen op het tentamen moet goed lukken, maar omdat ik de midterm gemist had (wintersport :P), moet ik een 7.4 halen :s
pi_138635575
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:33 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ken je ene Tijn :D
Jaaa die ken ik haha. Hoezo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mitsu op 07-04-2014 23:49:03 ]
pi_138635615
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:37 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Jaaa die ken ik haha. Hoezo?
Oud klasgenoot van mij haha
pi_138635756
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:38 schreef Novermars het volgende:

[..]

Oud klasgenoot van mij haha
Tis een nogal aparte verschijning :')
pi_138635823
Misschien ff een idee die dudes naam nu weg te halen... you never know.
pi_138635838
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:41 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Tis een nogal aparte verschijning :')
/understatement :')
Maar hij's wel aardig, alleen soms reageert hij een beetje overdreven/vreemd. Althans, dat was toen :p

@^ Heb het maar gedaan, al zou ik het knap vinden als je alleen met die informatie hem kan vinden!
pi_138635932
Morgenochtend tentamen :')
pi_138635977
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef OllieWilliams het volgende:
Morgenmiddag een huilfeestje houden met z'n allen! :D
pi_138635987
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:45 schreef OllieWilliams het volgende:
Struggles op het wo.
  maandag 7 april 2014 @ 23:47:52 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138636018
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Toch zijn deze mensen wel erg gewild in het bedrijfsleven.

Het stomme is, als je kijkt naar 'echte' bèta's dan zijn die er uberhaupt gewoon héél weinig, kijk je vervolgens naar bèta's die geschikt zijn om bedrijfsvoering in te gaan dan zijn dat er nog minder.

TBK die doet aan cherry picking onder de bedrijfskundigen, zij die dan toch nog een 'goede' (niet wiskunde geniaal, maar gewoon goed) aanleg hebben voor bèta maar zich niet volledig op bèta willen storten kunnen dan TBK gaan doen waar ze een redelijke engineering achtergrond krijgen en veel toegepaste bedrijfskunde.
Die gedachtegang is logisch maar mijn punt is dat ze dat helemaal niet krijgen in Eindhoven, Delft en Enschede. Buiten een paar basisbasiswiskundevakjes krijgen ze niets exact. Technische vakken krijgen ze helemaal niet. Als ze bijv. ook van alles zouden leren over chemische reactoren, hardware, software en dergelijke dan valt er wat voor te zeggen maar in Eindhoven krijgen ze enkel vakken die een hoog 'paarsebroekengehalte' hebben. naast die paar basisbasiswiskundevakjes. Nu heb ik niets tegen bedrijfskunde maar de enige toegevoegde waarde die TBK dan nog heeft is dat je weet dat deze mensen wat simpele basisbasiswiskunde aankunnen, dan kunnen ze net zo goed BK studeren en dat de werkgevers mede selecteren op het gevolgd hebben van een NT-profiel. ;)

quote:
Als je de programma's van TBK en BDK vergelijkt zie je ook dat de 'onzinvakken' van BDK eruit worden geflikkerd en alleen de belangrijke 2/3de jaarsvakken gelijk worden opgenomen in het TBK programma.

Daarnaast, en dit is wel iets wat je TBK'ers na moet geven, omdat ze toch nog redelijke beta aanleg hebben, zijn ze vergeleken met hun bedrijfskunde broertjes en zusjes véél beter in analytisch oplossen van problemen.
Leuk hoor dat ze die paar onzinvakken vervangen door een paar ietwat nuttigere vakken maar in de praktijk heb je er echt niets aan dat je manager een beetje calculus en lineaire algebra heeft gehad.
Hooguit kan zo'n persoon wat logischer denken maar is dat dankzij die paar vakjes of kon hij die paar vakjes volgen omdat hij een beetje logisch kan denken? Snap je mijn punt?

Mooi trouwens dat jij hierop reageert aangezien jij deze opleiding zelf volgt en die dus kan vergelijken met een bèta-opleiding, met die kanttekening natuurlijk dat er een aantal categorieën bèta-opleidingen zijn die verschillende eisen stellen.
#NoDAPL
pi_138636041
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:43 schreef Novermars het volgende:

[..]

/understatement :')
Maar hij's wel aardig, alleen soms reageert hij een beetje overdreven/vreemd. Althans, dat was toen :p

@^ Heb het maar gedaan, al zou ik het knap vinden als je alleen met die informatie hem kan vinden!
Aardig en behulpzaam idd!!Maar soms zelfs voor een io'er opvallend haha.
pi_138636085
Bazentopic
pi_138636124
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 23:46 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Morgenmiddag een huilfeestje houden met z'n allen! :D
Goede kans ;(
pi_138636140
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 23:48 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Aardig en behulpzaam idd!!Maar soms zelfs voor een io'er opvallend haha.
Goed te horen dat hij niks veranderd is hahaha Met zijn lengte was hij wel altijd een makkelijk ijkpunt als het ergens druk was :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')