Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Scheikunde/biologie.quote:
Dat dacht ik al, daarmee is het wat gemakkelijker om realistische projecten te doen.quote:
True that.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, daarmee is het wat gemakkelijker om realistische projecten te doen.
Al is voor jullie wellicht een klacht dat je niet met explosieven mag spelen.quote:
Anders zou je ook geen echte bèta zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:43 schreef OllieWilliams het volgende:
ik kan het griekse alfabet wel waarderen
'Vroeger' op de middelbare school maakte ik er een sport van om in toetsen de variabelen te vervangen door zo vreemd mogelijke symbolen, met een legenda aan het einde, om de docenten te ergerenquote:Op donderdag 3 april 2014 00:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Anders zou je ook geen echte bèta zijn.
Mwa, er ontploft genoegquote:Op donderdag 3 april 2014 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Al is voor jullie wellicht een klacht dat je niet met explosieven mag spelen.
Als is wel wel serieus een goede methode om je algebra te trainen.quote:Op donderdag 3 april 2014 01:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
'Vroeger' op de middelbare school maakte ik er een sport van om in toetsen de variabelen te vervangen door zo vreemd mogelijke symbolen, met een legenda aan het einde, om de docenten te ergeren
quote:Op donderdag 3 april 2014 01:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
'Vroeger' op de middelbare school maakte ik er een sport van om in toetsen de variabelen te vervangen door zo vreemd mogelijke symbolen, met een legenda aan het einde, om de docenten te ergeren
quote:Op donderdag 3 april 2014 01:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik was een soort combinatie van nerd en kutpuber die een hekel had aan naar school en docenten en alles wat daarbij hoordequote:
Gewoon in de UB gaan zitten en niet naar buiten gaanquote:Op donderdag 3 april 2014 15:16 schreef Rezania het volgende:
Probeer nu al uren wat te leren, maar wil niet echt lukken met dit weer en FOK! erbij.Waarom moet het altijd mooi weer zijn tijdens weken waarbij je alleen maar binnen moet zitten om te blokken?
quote:Op donderdag 3 april 2014 15:27 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gewoon in de UB gaan zitten en niet naar buiten gaanWas tijdens m'n lunchpauze in slaap gevallen op het dak
Wow, faal.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef OllieWilliams het volgende:
[ [url=htTQj8NPsGyTVQb_zYC2TvTvC4Le4DwpTrZMjtkApYXwgwCIK1pV]afbeelding[/url] ]
Je bent zelf onzin.quote:
Doe ik ook wel eens. Vooral veel variaties op ε, smileys, wiebels, hoedjes, indices.quote:
2002 belde, hij wil zijn plaatjes terug.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Dale. het volgende:
Every fall, I explain to a fresh batch of Ph.D. students what a Ph.D. is.
It's hard to describe it in words.
So, I use pictures.
Read below for the illustrated guide to a Ph.D.
Imagine a circle that contains all of human knowledge:
[ afbeelding ]
By the time you finish elementary school, you know a little:
[ afbeelding ]
By the time you finish high school, you know a bit more:
[ afbeelding ]
With a bachelor's degree, you gain a specialty:
[ afbeelding ]
A master's degree deepens that specialty:
[ afbeelding ]
Reading research papers takes you to the edge of human knowledge:
[ afbeelding ]
Once you're at the boundary, you focus:
[ afbeelding ]
You push at the boundary for a few years:
[ afbeelding ]
Until one day, the boundary gives way:
[ afbeelding ]
And, that dent you've made is called a Ph.D.:
[ afbeelding ]
Of course, the world looks different to you now:
[ afbeelding ]
So, don't forget the bigger picture:
[ afbeelding ]
Nou allemaal wegwezen. Ktsssssss ktsssssssss
[ afbeelding ]
Is dat zo? Bron? Is het al aangenomen door de EK?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
WOOOOOOOOP.
Zo blij!Er is sinds een maand ofzo een nieuwe wet die mijn leven heel veel makkelijker gaat maken
Eerst was de situatie bij het volgen van meerdere studies: als je tegelijkertijd voor meerdere bachelors óf masters ingeschreven staat, mag je ze allemaal volgen tegen 1x wettelijk collegegeld (à 1900 euro per jaar). Maar haal je dan eenmaal een van de diploma's, dan moet je de jaren daarna per studie instellingscollegegeld betalen (à 10+k per jaar). Gevolg: je moest ervoor zorgen dat je al je bachelors of masters tegelijkertijd afrondde en dit betekende dat je niet aan je master kon beginnen totdat alles afgerond was.
Nu is het anders: als je op een bepaald moment een maand lang voor tegelijkertijd ingeschreven staat voor meerdere studies, dan kun je een studie afronden en behoud je het recht om de overige studies af te maken tegen wettelijk collegegeld, mits je onafgebroken ingeschreven blijft staan voor die overige studies vanaf het moment dat je tegelijkertijd ingeschreven stond. Gevolg: Je kunt nu als je 2 studies doet waarvan 1 eigenlijk al af is en waarvan studie 2 nog een paar vakken mist alvast je diploma aanvragen voor studie 1 en het jaar erop je inschrijven voor zowel de bachelor van studie 2 als de master van studie 1 tegen 1x wettelijk collegegeld!
So frikin awesommeeeee...![]()
![]()
![]()
Ik wou het ook zeker weten, ben langs het juridisch loket van de uni geweest om het na te vragen en zei zeiden dat het inderdaad klopte en dat het volgende maand officieel ook in de universiteitsregelementen aangepast wordt, maar dat het dus vorige maand is aangenomen als wet.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is dat zo? Bron? Is het al aangenomen door de EK?
Oh. Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik wou het ook zeker weten, ben langs het juridisch loket van de uni geweest om het na te vragen en zei zeiden dat het inderdaad klopte en dat het volgende maand officieel ook in de universiteitsregelementen aangepast wordt, maar dat het dus vorige maand is aangenomen als wet.
Nice.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)egegeld-betalen.html
Gaat in vanaf september
Jep. Ik had al allemaal plannen gemaakt en zou volgend jaar m'n eerste bachelor kunnen afronden maar master zou dus uitgesteld moeten worden omdat ik de 2de bachelor het jaar daarop zou kunnen afrondenquote:Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Echt ik ben zo blij!Dit maakt alles zo veel makkelijker en minder stressvol.
Welke studies doe je dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Echt ik ben zo blij!Dit maakt alles zo veel makkelijker en minder stressvol.
Scheikundige technologie, technische bedrijfskunde en op het moment verkortte filosofie bachelor die ik eigenlijk in wou ruilen voor een bedrijfskunde bachelor maar misschien dat ik ze nu allemaal kan doenquote:
Wow hoe krijg je t voor elkaar zoveel studies tegelijk vol te houdenquote:Op donderdag 3 april 2014 17:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Scheikundige technologie, technische bedrijfskunde en op het moment verkortte filosofie bachelor die ik eigenlijk in wou ruilen voor een bedrijfskunde bachelor maar misschien dat ik ze nu allemaal kan doen
Meh, technische bedrijfskunde heeft overlap met scheikundige technologie, en bedrijfskunde heeft overlap met technische bedrijfskunde en filosofie is maar 60 punten.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Wow hoe krijg je t voor elkaar zoveel studies tegelijk vol te houden. Wel echt knap
![]()
Hoeveel uur per week ben je dan bezig, 40+?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Meh, technische bedrijfskunde heeft overlap met scheikundige technologie, en bedrijfskunde heeft overlap met technische bedrijfskunde en filosofie is maar 60 punten.![]()
+ geen minoren, dat scheelt al heel veel!
Desondanks, ja het is niet makkelijk en ik werk er hard voor.
En welk jaar zit je nu?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Scheikundige technologie, technische bedrijfskunde en op het moment verkortte filosofie bachelor die ik eigenlijk in wou ruilen voor een bedrijfskunde bachelor maar misschien dat ik ze nu allemaal kan doen
2 pretstudies en een goede (maar geen echt goede…) studie dus.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel een van de duurste ook meteen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
2 pretstudies en een goede (maar geen echt goede…) studie dus.
Inderdaad heel chill. Zat er al wel ruim een jaar aan te komen, dus had stress kunnen schelen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
WOOOOOOOOP.
Zo blij!Er is sinds een maand ofzo een nieuwe wet die mijn leven heel veel makkelijker gaat maken
Eerst was de situatie bij het volgen van meerdere studies: als je tegelijkertijd voor meerdere bachelors óf masters ingeschreven staat, mag je ze allemaal volgen tegen 1x wettelijk collegegeld (à 1900 euro per jaar). Maar haal je dan eenmaal een van de diploma's, dan moet je de jaren daarna per studie instellingscollegegeld betalen (à 10+k per jaar). Gevolg: je moest ervoor zorgen dat je al je bachelors of masters tegelijkertijd afrondde en dit betekende dat je niet aan je master kon beginnen totdat alles afgerond was.
Nu is het anders: als je op een bepaald moment een maand lang voor tegelijkertijd ingeschreven staat voor meerdere studies, dan kun je een studie afronden en behoud je het recht om de overige studies af te maken tegen wettelijk collegegeld, mits je onafgebroken ingeschreven blijft staan voor die overige studies vanaf het moment dat je tegelijkertijd ingeschreven stond. Gevolg: Je kunt nu als je 2 studies doet waarvan 1 eigenlijk al af is en waarvan studie 2 nog een paar vakken mist alvast je diploma aanvragen voor studie 1 en het jaar erop je inschrijven voor zowel de bachelor van studie 2 als de master van studie 1 tegen 1x wettelijk collegegeld!
![]()
![]()
Serieus, ik vertrouw nieuws rondom zulke dingen niet meer. Ene maand is het ja, andere maand is het nee.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad heel chill. Zat er al wel ruim een jaar aan te komen, dus had stress kunnen schelen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wordt-goedkoper.html
Oh, je bent zo'n beta-purist van 'alles behalve natuurkunde en wiskunde is geen beta?'quote:Op donderdag 3 april 2014 17:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
2 pretstudies en een goede (maar geen echt goede…) studie dus.
Duurste? Ik denk dat een studie scheikunde alsnog een heel erg stukje duurder is. Per week met 40 man 500 euro aan schoonmaakmiddel het afvalvaatje in tijdens practicum.quote:
En dan is aceton nog één van de goedkopere stoffen op het lab.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Duurste? Ik denk dat een studie scheikunde alsnog een heel erg stukje duurder is. Per week met 40 man 500 euro aan schoonmaakmiddel het afvalvaatje in tijdens practicum.Het is geen grapje dat de halve rechtenfaculteit de studie van de scheikundigen moet betalen.
Dat bedoelde ik dus ookquote:Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Duurste? Ik denk dat een studie scheikunde alsnog een heel erg stukje duurder is. Per week met 40 man 500 euro aan schoonmaakmiddel het afvalvaatje in tijdens practicum.Het is geen grapje dat de halve rechtenfaculteit de studie van de scheikundigen moet betalen.
Het is zo'n 25-40 uur college per week afhankelijk van hoeveel vakken ik volg en hoe het rooster past. Daarnaast thuis.. 10-15 uur per week? Ik haal dan geen super geweldige hoge cijfers, alles zit gewoon netjes rond een 7 dan.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Hoeveel uur per week ben je dan bezig, 40+?
2de!quote:
Dagen lang high van de acetonquote:Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan is aceton nog één van de goedkopere stoffen op het lab.
Ik doe de technische variant. In de bachelor doe ik 5 practica samen met de scheikundigen, die hebben er daarnaast nog 2 extra zo uit m'n hoofd.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus ook
-edit- Je doet toch Scheikunde? Of wil je zeggen dat je bij 'Scheikundige technologie' niet de helft van de tijd in het lab staat?
Ja, maar je nieuwsartikel gaat toch niet over bachelor en master tegelijk?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad heel chill. Zat er al wel ruim een jaar aan te komen, dus had stress kunnen schelen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wordt-goedkoper.html
Mwahquote:Op donderdag 3 april 2014 18:19 schreef Lilliesleaf het volgende:
Dit is trouwens de reden waarom die ST-TBK-BDK combi nogal geniaal is:
http://laughingsquid.com/(...)-a-business-meeting/
Ho ho ho, ik heb gewoon een OC practicum gehad waarbij ik 8 uur lang per dag in een zuurkast stond te werken ja.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het is zo'n 25-40 uur college per week afhankelijk van hoeveel vakken ik volg en hoe het rooster past. Daarnaast thuis.. 10-15 uur per week? Ik haal dan geen super geweldige hoge cijfers, alles zit gewoon netjes rond een 7 dan.
[..]
2de!Planning is alle bachelors in 4 jaar klaar te hebben.
[..]
Dagen lang high van de acetonPrachtige die practicumweken dat je benen te moe zijn je nog langer te dragen, er 5 mensen tegelijk taart mee moeten nemen omdat ze 3 keer een stomme fout hebben gemaakt of iets stuk hebben laten vallen (hoera glaswerkchemie!) en je een reactie van een paar honderd euro verkloot. Naja, niet dat het uitmaakt, aangezien alle stoffen toch na gebruik linea recta afvalvaatjes in gaan.
Edit: Dat is wel hét voordeel van de biologen. Af en toe komen er moedige biologen/LST'ers/whatever een minor scheikunde doen en moeten dan scheikundige practica doen. Hun gezicht zodra ze erachter komen dat er geen stoelen zijn waar ze de hele dag op kunnen zitten....
TWK ligt toch vrij dicht bij TNK? Moet je makkelijk lukken als je je P in één jaar haalt.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Ik wilde eerst een dubbele bachelor TNK en TWK doen, maar ik zou een studie TNK nooit halen.
Ja, maar ik vind theoretische wiskunde veel leuker. Ik heb zelfs een hertentamen natuurkunde.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:42 schreef Novermars het volgende:
[..]
TWK ligt toch vrij dicht bij TNK? Moet je makkelijk lukken als je je P in één jaar haalt.
Perfect getimede wetgeving trouwens, na de zomer beginnen met theoretische natuurkunde. Nu hoef ik tenminste niet te kloten dat ik één vak van ectrie niet haal om het instellingsgeld te voorkomen :p
Dat schijnt wel chill geregeld te zijn in Delft, maar hoe zit dat met de vakken die je bij beide studies hebt? Hoef je die dan maar één keer te halen om voor beide studies te punten te krijgen?quote:Op donderdag 3 april 2014 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Ik wilde eerst een dubbele bachelor TNK en TWK doen, maar ik zou een studie TNK nooit halen.
Je hoeft gewoon minder dan 2*180 studiepunten te halen om beide diploma's te krijgen.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:46 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Dat schijnt wel chill geregeld te zijn in Delft, maar hoe zit dat met de vakken die je bij beide studies hebt? Hoef je die dan maar één keer te halen om voor beide studies te punten te krijgen?
Je gebruikt de vakken van studie 1 in de minor van studie 2 en andersom, die scheelt sowieso al 60 punten. En natuurlijk hoef je niet 2 keer hetzelfde vak te doen, dat is gekkenwerk. Als je kunt aantonen dat je een ander vak (al is het bij rechten aan een andere uni) de stof hebt behandeld die in een vak uit je programma ook behandeld wordt, dan krijg je vrijstelling voor dat vak.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:46 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Dat schijnt wel chill geregeld te zijn in Delft, maar hoe zit dat met de vakken die je bij beide studies hebt? Hoef je die dan maar één keer te halen om voor beide studies te punten te krijgen?
Ik weet niet hoe het op jullie universiteit geregeld is, maar op de RuG is het inderdaad zo dat als een vak in beide bachelors verplicht is en je het haalt, je dan studiepunten voor beide bachelors krijgt. Echter moeten wij dan nog wel minimaal 30 ECTS aan 'nieuwe' onderdelen in ene bachelor hebben. Dus als vak A, B, C, D per vak 10 ECTS waard zijn en je plaatst vak B in studie 2, dan komen vakken A, C en D in totaal 30 aan 'nieuwe' onderdelen en dan voldoe je aan de eis. Anders moet je nog een extra vak van 10 ECTS volgen om beide bachelors te krijgen.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:51 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Je hoeft gewoon minder dan 2*180 studiepunten te halen om beide diploma's te krijgen.
Niet helemaal waar though...quote:Op donderdag 3 april 2014 20:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het op jullie universiteit geregeld is, maar op de RuG is het inderdaad zo dat als een vak in beide bachelors verplicht is en je het haalt, je dan studiepunten voor beide bachelors krijgt. Echter moeten wij dan nog wel minimaal 30 ECTS aan 'nieuwe' onderdelen in ene bachelor hebben. Dus als vak A, B, C, D per vak 10 ECTS waard zijn en je plaatst vak B in studie 2, dan komen vakken A, C en D in totaal 30 aan 'nieuwe' onderdelen en dan voldoe je aan de eis. Anders moet je nog een extra vak van 10 ECTS volgen om beide bachelors te krijgen.
De RuG doet dat zo iig. Op UvA is dat niet zo. Verschilt per uni dus.
Zo is dat niet geregeld bij rechten iig. Bij rechten is het zo hoe ik hierboven heb verwoord.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet helemaal waar though...
Als het vak gewoon in beide studies is opgenomen (= dezelfde vakcode) dan hoef je helemaal niks te doen of te regelen of aan bepaalde regeltjes te voldoen. Verder mag je in ieder geval bij FWN net zo veel vrijstelling krijgen als je wil, zolang het maar verantwoord kan worden door de examencommissie, maar moet je minstens 50% van het programma gevolgd hebben wil je voor cum laude gaan.
En daarmee bedoel ik: je mag niet meer dan 50% vrijstelling hebben, dus echt dat er in progress 'vrijstelling' staat en niet een vervanging van een bepaald vak in het curriculum.
Ik heb voor TBK bijvoorbeeld iets van 50 ECTS veranderd in mijn persoonlijk curriculum tov het standaard curriculum, maar dit zijn allemaal vervangingen geen vrijstellingen, dus ik zou nog steeds cum laude kunnen krijgen.
Studenten weten vaak niet dat het halen van een vak niet gekoppeld is aan je studie. Je moet aan het einde van je studie een lijst invullen met alle vakken die op je diploma komen te staan, deze lijst gaat naar de excie die het goed moet keuren en controleert of je alle genoemde vakcodes ook daadwerkelijk hebt gehaald. Al haal je 10 bachelors met daarop dezelfde vakcode, dat boeit niet.
Ik denk dat dat is om te voorkomen dat mensen heel gemakkelijk meerdere gerelateerde rechtenstudies kunnen doen. Ik heb ook overwogen om een rechtenstudie erbij te doen en toen goed naar die programma's gekeken... als je daar je keuzevakken goed kiest, dan kun echt gemakkelijk meerdere studies afronden.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zo is dat niet geregeld bij rechten iig. Bij rechten is het zo hoe ik hierboven heb verwoord.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:24 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik denk dat dat is om te voorkomen dat mensen heel gemakkelijk meerdere gerelateerde rechtenstudies kunnen doen. Ik heb ook overwogen om een rechtenstudie erbij te doen en toen goed naar die programma's gekeken... als je daar je keuzevakken goed kiest, dan kun echt gemakkelijk meerdere studies afronden.
Oh ja, jullie minor die niet officieel een minor heet om zo de kosten te drukken, dat was het!quote:Op donderdag 3 april 2014 20:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet.
Als we kijken naar rechtsgeleerdheid, dan heb je in het derde jaar een ruimte voor 19 ECTS (? aangezien ik wat vakken niet heb gehaald en volgend jaar hele programma wordt aangepast met bijhorende ECTS's, moet ik de keuzeruimte voor rechtsgeleerdheid invullen met 25 ECTS, dus weet niet precies of het 19 moet zijn). De keuzeruimte mag je vullen met alle vakken, van alle faculteiten. Van bachelor-niveau, tot m5-niveau, van niet-juridische vakken naar juridische vakken. Zolang je maar minimaal 30 ECTS aan 'nieuwe' onderdelen in die rechtsgeleerdheid bachelor hebt, heb je het recht op een rechtsgeleerdheid-diploma.
Doe ik nu ook precies zelfde. Ik doe notarieel recht en rechtsgeleerdheid en vul de keuzeruimtes met de vakken van de ene studie(richting) in de andere studie(richting) en kom prima aan de eisen.
Weliswaar is het 'makkelijker' voor niet-juridische studies, maar voor mensen die 2 studies doen, is het een behoorlijke 'last'. Althans, zo ervaar ik het.
Denk het?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:28 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Oh ja, jullie minor die niet officieel een minor heet om zo de kosten te drukken, dat was het!
Even tussendoor; hoezo post jij in een beta topic terwijl je rechten studeert?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet.
Als we kijken naar rechtsgeleerdheid, dan heb je in het derde jaar een ruimte voor 19 ECTS (? aangezien ik wat vakken niet heb gehaald en volgend jaar hele programma wordt aangepast met bijhorende ECTS's, moet ik de keuzeruimte voor rechtsgeleerdheid invullen met 25 ECTS, dus weet niet precies of het 19 moet zijn). De keuzeruimte mag je vullen met alle vakken, van alle faculteiten. Van bachelor-niveau, tot m5-niveau, van niet-juridische vakken naar juridische vakken. Zolang je maar minimaal 30 ECTS aan 'nieuwe' onderdelen in die rechtsgeleerdheid bachelor hebt, heb je het recht op een rechtsgeleerdheid-diploma.
Doe ik nu ook precies zelfde. Ik doe notarieel recht en rechtsgeleerdheid en vul de keuzeruimtes met de vakken van de ene studie(richting) in de andere studie(richting) en kom prima aan de eisen.
Weliswaar is het 'makkelijker' voor niet-juridische studies, maar voor mensen die 2 studies doen, is het een behoorlijke 'last'. Althans, zo ervaar ik het.
Hoezo mag dat niet?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:30 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Even tussendoor; hoezo post jij in een beta topic terwijl je rechten studeert?
Nou, ik vind het leuk om hier mee te lezen hoe jullie de beta-studies ervaren, en aangezien ik las waar ik niet (geheel) mee eens ben, vond ik het nodig om erop te reageren. Mag toch?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:31 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Zeg niet dat 't mag, maar vraag t me wel af.
Ik ben altijd gezellig!quote:Op donderdag 3 april 2014 20:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
Etsu is over het algemeen wel gezellig, van mij mag 'ie blijven.
Okie, t was ook niet aanvallend bedoeld hoor. Mocht t zo over komen hahaquote:Op donderdag 3 april 2014 20:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nou, ik vind het leuk om hier mee te lezen hoe jullie de beta-studies ervaren, en aangezien ik las waar ik niet (geheel) mee eens ben, vond ik het nodig om erop te reageren. Mag toch?
Beta's tegen niet-beta's komen al heel erg snel erg bot en aanvallend over.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:34 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Okie, t was ook niet aanvallend bedoeld hoor. Mocht t zo over komen haha
Laten we erop houden dat ik een lurker ben en als ik het nodig vind om te reageren/in te haken als ik ergens niet mee eens ben, dat ik dat dan doe.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:34 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Okie, t was ook niet aanvallend bedoeld hoor. Mocht t zo over komen haha
Laten we maar onze conversatie op WA voortzetten.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef Rezania het volgende:
Etsu is gewoon een beetje onzeker, daarom wil hij hier mee posten, dan hoort hij bij de grote jongens (denk hij).
Ja johquote:Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Beta's tegen niet-beta's komen al heel erg snel erg bot en aanvallend over.
Ach, de natuurkundigen en wiskundigen vinden alles behalve hun eigen vakgebied een cursus.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja johIk word een beetje verdrietig van continu rechten-is-een-cursus-bash
Ach, ik doe wat ik leuk vind en als niemand daarmee kan dealen, is het hun pakkie aan en later lach ik de beta's uit dat zij van mij afhankelijk zijn willen ze een testament opstellen, een rechtspersoon oprichten of een huis kopen.
Het lijkt mij ook (oprecht) irritant om altijd aan te moeten horen, ik geloof eigenlijk ook niet dat rechten per definitie makkelijk is. Maar op fok lees ik het wel altijd.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:39 schreef Etsu het volgende:
En dan in het Rechten topic alle hbo'ers cursisten noemen.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:39 schreef Etsu het volgende:
Ach, ik doe wat ik leuk vind en als niemand daarmee kan dealen, is het hun pakkie aan en later lach ik de beta's uit dat zij van mij afhankelijk zijn willen ze een testament opstellen, een rechtspersoon oprichten of een huis kopen.
FOK!quote:Op donderdag 3 april 2014 21:04 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook (oprecht) irritant om altijd aan te moeten horen, ik geloof eigenlijk ook niet dat rechten per definitie makkelijk is. Maar op fok lees ik het wel altijd.
Is ook zo.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan in het Rechten topic alle hbo'ers cursisten noemen.
Gelukkig zeg je het zelf al.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
FOK!Geen goede maatstaf.
[..]
Is ook zo.
Nou. Om een heel lang verhaal kort te maken: mijn neef studeerde vorig jaar hbo-rechten aan de HvA en bij bepaalde tentamens/stof gingen we altijd bespreken hoe en wat en hij snapte/wist niet waar ik over had. Zo dus, hij P gehaald, nu studeert hij rechten aan de UvA. De studietempo en de inzicht/diepgaan op de stof is voor hem te hoog gegrepen en daarom gaat de studie hem niet goed af, terwijl het bij mij prima afgaat. Hbo-rechten is meer gericht op praktijk, hoe je een bezwaarschrift kan opstellen en indienen, hoe het procesrecht ten werk gaat en worden de feiten voorgeschoteld, maar op de universiteit wordt er dieper op in gegaan. Daar wordt het behandeld waarom en hoe het is 'ontstaan' (geschiedenis), terwijl op hbo dat totaal niet 'relevant' is. Daardoor krijg je meer inzicht en kan je 'makkelijker' verbanden leggen. Op hbo wordt dat echt niet behandeld. Dus lijkt me wel terecht dat hbo-rechten als een cursus wordt gezien, maar natuurlijk ben ik totaal niet objectief om daarover te oordelen.quote:
Hoe is het eigenlijk geregeld op de FWN met vrijstellingen? Waar kan je vragen of je recht hebt op vrijstellingen? Er staat bijzonder weinig informatie op het websitegedeelte van de FWN, zelfs geen namen van studieadviseurs.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet helemaal waar though...
Als het vak gewoon in beide studies is opgenomen (= dezelfde vakcode) dan hoef je helemaal niks te doen of te regelen of aan bepaalde regeltjes te voldoen. Verder mag je in ieder geval bij FWN net zo veel vrijstelling krijgen als je wil, zolang het maar verantwoord kan worden door de examencommissie, maar moet je minstens 50% van het programma gevolgd hebben wil je voor cum laude gaan.
En daarmee bedoel ik: je mag niet meer dan 50% vrijstelling hebben, dus echt dat er in progress 'vrijstelling' staat en niet een vervanging van een bepaald vak in het curriculum.
Ik heb voor TBK bijvoorbeeld iets van 50 ECTS veranderd in mijn persoonlijk curriculum tov het standaard curriculum, maar dit zijn allemaal vervangingen geen vrijstellingen, dus ik zou nog steeds cum laude kunnen krijgen.
Studenten weten vaak niet dat het halen van een vak niet gekoppeld is aan je studie. Je moet aan het einde van je studie een lijst invullen met alle vakken die op je diploma komen te staan, deze lijst gaat naar de excie die het goed moet keuren en controleert of je alle genoemde vakcodes ook daadwerkelijk hebt gehaald. Al haal je 10 bachelors met daarop dezelfde vakcode, dat boeit niet.
Lolquote:Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef Rezania het volgende:
Etsu is gewoon een beetje onzeker, daarom wil hij hier mee posten, dan hoort hij bij de grote jongens (denk hij).
Nerdscale is hetzelfde trouwens.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ach, de natuurkundigen en wiskundigen vinden alles behalve hun eigen vakgebied een cursus.
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ach, de natuurkundigen en wiskundigen vinden alles behalve hun eigen vakgebied een cursus.
[ afbeelding ]
Ach, die AI wil toch niet vlotten en als het wel ooit zou lukken dan zullen de computers vast beschaafde wezens worden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:36 schreef Dale. het volgende:
Ach man ga maar lekker allemaal prielen op papier.
Ondertussen werk ik wel aan Skynet
Briljant!quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Dale. het volgende:
Every fall, I explain to a fresh batch of Ph.D. students what a Ph.D. is.
It's hard to describe it in words.
So, I use pictures.
Read below for the illustrated guide to a Ph.D.
Imagine a circle that contains all of human knowledge:
[ afbeelding ]
By the time you finish elementary school, you know a little:
[ afbeelding ]
By the time you finish high school, you know a bit more:
[ afbeelding ]
With a bachelor's degree, you gain a specialty:
[ afbeelding ]
A master's degree deepens that specialty:
[ afbeelding ]
Reading research papers takes you to the edge of human knowledge:
[ afbeelding ]
Once you're at the boundary, you focus:
[ afbeelding ]
You push at the boundary for a few years:
[ afbeelding ]
Until one day, the boundary gives way:
[ afbeelding ]
And, that dent you've made is called a Ph.D.:
[ afbeelding ]
Of course, the world looks different to you now:
[ afbeelding ]
So, don't forget the bigger picture:
[ afbeelding ]
Nou allemaal wegwezen. Ktsssssss ktsssssssss
[ afbeelding ]
Dit nieuws laat me overwegen om natuurkundequote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
WOOOOOOOOP.
![]()
![]()
Je bent nog steeds welkom hoor.quote:
Heb jij daar ook last van in auditoria met airco's?quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:35 schreef Bravebart het volgende:
Droge lucht in labs is vaak niet heel chill voor mensen met lenzen.
Oh, nou ja, probeer het wel gewoon, misschien valt het mee.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:35 schreef Bravebart het volgende:
Droge lucht in labs is vaak niet heel chill voor mensen met lenzen.
Nee, maar ik heb ook geen lenzen. Tevens is de lucht in (sommige) labs nog veel droger dan publieke ruimtes met airco's. En de onderdruk is misschien ook niet heel fijn, maar daar heb ik geen idee vanquote:Op vrijdag 4 april 2014 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij daar ook last van in auditoria met airco's?
Ik heb er persoonlijk geen last van en ik denk dat je zeker met biochemische practica je niet echt zorgen hoeft te maken... dat gezegd hebbende... Ik doe het zelf wel, maar uit veiligheidsoverwegingen is het wel tricky.. mócht er namelijk iets in je ogen komen dan kunnen lenzen de schade heel erg veel erger maken en ja, je denkt: er gebeurt tijdens practica toch nooit iets.. Maar ik ben toch een van de betere studenten, ook op zaal, en ik ben ook eens op de huisartsenpost terecht gekomen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nu eindelijk lenzen.Geen zware vieligheidsbril op sterkte meer voortaan in het lab.
Maar weet iemand hier of lenzen in het lab wel een goed idee zijn? Geen (extra) irritatie of zo? Ben sowieso niet van plan om met mijn hoofd in een zuurkast te gaan werken, maar misschien dat sommige gassen je lenzen extra irritant maken.
Met de biochemie en life sciences practica hoef je niet eens een bril te dragen, zo weinig gevaar is er, dus daar maak ik me geen zorgen om.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb er persoonlijk geen last van en ik denk dat je zeker met biochemische practica je niet echt zorgen hoeft te maken... dat gezegd hebbende... Ik doe het zelf wel, maar uit veiligheidsoverwegingen is het wel tricky.. mócht er namelijk iets in je ogen komen dan kunnen lenzen de schade heel erg veel erger maken en ja, je denkt: er gebeurt tijdens practica toch nooit iets.. Maar ik ben toch een van de betere studenten, ook op zaal, en ik ben ook eens op de huisartsenpost terecht gekomen.
Ja, klopt. Helaas zijn die 20 jaar geleden ontworpen en passen ze dus niet over die brillen met dikke randen die nu helemaal hip zijn. Tenminste, bij ons is dat wel zo.quote:Edit: er zijn trouwens ook gewoon normale labbrillen die je over je eigen bril heen kunt zetten...
quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hoezo 'Beta-alfa-mannetje' eigenlijk...
quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:52 schreef Amoeba het volgende:
Hallo
Technische wiskunde, jaar 1, Eindhoven.
Is Rez het alfamannetje hier?
quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik weet nou niet of dit een compliment of een belediging is.
quote:
Ik heb gewoon zelf een grote veiligheidsbril gekocht die over mijn bril heen past.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met de biochemie en life sciences practica hoef je niet eens een bril te dragen, zo weinig gevaar is er, dus daar maak ik me geen zorgen om.Voor chemiepractica dus gewoon geen lenzen, wel zo veilig.
[..]
Ja, klopt. Helaas zijn die 20 jaar geleden ontworpen en passen ze dus niet over die brillen met dikke randen die nu helemaal hip zijn. Tenminste, bij ons is dat wel zo.En twee brillen over elkaar is ook gewoon irritant natuurlijk.
quote:
Zo te horen heeft Rez zo'n veel te grote hipster bril waar inderdaad geen veiligheidsbril overheen past.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zelf een grote veiligheidsbril gekocht die over mijn bril heen past.
Maar je hebt ze in heel veel matenquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
[..]
Zo te horen heeft Rez zo'n veel te grote hipster bril waar inderdaad geen veiligheidsbril overheen past.
Waar dan? Wij kochten ze via de studievereniging, en een labbril op sterke kon je bij de Specsavers halen op kosten van de TU.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zelf een grote veiligheidsbril gekocht die over mijn bril heen past.
Had tijdens het OC practicum er eentje van de TOA. Iedere dag koppijn van dat ding, veel te klein.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar je hebt ze in heel veel maten
De standaardmaat past ook niet over mijn bril, dus heb ik er zelf eentje gekocht die iets hoger is.
In een gereedschapsgroothandel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waar dan? Wij kochten ze via de studievereniging, en een labbril op sterke kon je bij de Specsavers halen op kosten van de TU.
Oh, ja, dat is best wel logisch eigenlijk.quote:
Ik hoef het ding ook niet lang achter elkaar op, dan lijkt het me wel vervelendquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ja, dat is best wel logisch eigenlijk.Maar goed, heb nu lenzen, dat eerst maar proberen.
Eh, was jij nou die meid die IO deed dan of haal ik nu mensen door de war?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik hoef het ding ook niet lang achter elkaar op, dan lijkt het me wel vervelend
Het is voor ons tegen steensplinters door het hakken, dat duurt nog geen halve minuut
Ja, kijk, als je een chemisch practicum moet doen dan heb je dat ding letterlijk 8 uur per dag op. Zo lang zelfs dat je halverwege je lunch erachter komt dat je dat ding vergeten bent af te doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik hoef het ding ook niet lang achter elkaar op, dan lijkt het me wel vervelend
Het is voor ons tegen steensplinters door het hakken, dat duurt nog geen halve minuut
Ik doe aardwetenschappenquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eh, was jij nou die meid die IO deed dan of haal ik nu mensen door de war?En als wij hem op moeten moeten we hem meestal gelijk 8 uur lang op, dan is het minder.
We moeten echt ff een lijstje hebben voor de OP...quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eh, was jij nou die meid die IO deed dan of haal ik nu mensen door de war?En als wij hem op moeten moeten we hem meestal gelijk 8 uur lang op, dan is het minder.
Nice.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wow, hoezo crisis binnen engineering?![]()
Mailtje van de SV over een of ander bedrijf dat hen betaalt een mailtje uit te sturen over huidige vacatures. Ze hebben zo'n 10 plekken beschikbaar voor Nederlandse net afgestudeerde chemisch technologen..
10 plekken, bij één bedrijf. Hoeveel studeren er paar jaar af met een master? ... Niet meer dan 500 sowieso. Dus 1 niet eens zo groot bedrijfje heeft al genoeg plekken om 2% van de afgestudeerden aan te nemen.
Heel erg herkenbaar dit. En als je hem dan af doet helemaal verrast zijn dat je zo scherp kan kijken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, kijk, als je een chemisch practicum moet doen dan heb je dat ding letterlijk 8 uur per dag op. Zo lang zelfs dat je halverwege je lunch erachter komt dat je dat ding vergeten bent af te doen.
Tof.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik doe aardwetenschappen
Over een maandje zes weken veldwerken in Spanje
Dat stelde ik dus voor, maar niemand reageerde erop.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
We moeten echt ff een lijstje hebben voor de OP...
Nicequote:Op zaterdag 5 april 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik doe aardwetenschappen
Over een maandje zes weken veldwerken in Spanje
Mwah, uiteindelijk is wel het doel dat je leert op welke soort locaties je delfstoffen en dergelijke zou kunnen verwachten. Voor nu (tweede jaar) gaat het vooral om vaardigheden opdoen in het beschrijven, karteren en analyseren van een gebied.quote:
Je mag mij er best tussen zettenquote:[..]
Dat stelde ik dus voor, maar niemand reageerde erop.
'Eh, nou, ik zie zand en bosjes en een paar stenen. Mooi gebied hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mwah, uiteindelijk is wel het doel dat je leert op welke soort locaties je delfstoffen en dergelijke zou kunnen verwachten. Voor nu (tweede jaar) gaat het vooral om vaardigheden opdoen in het beschrijven, karteren en analyseren van een gebied.
Will do.quote:[..]
Je mag mij er best tussen zetten
Mooie OP's bouwen is meer iets voor io'ersquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Jij bent hier de opper-beta met je wiskunde. Ga jij dat fixen dan.
Wel betere zaken te doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Jij bent hier de opper-beta met je wiskunde. Ga jij dat fixen dan.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:30 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Mooie OP's bouwen is meer iets voor io'ers
Maar de IO'ers wel incompetente idioten vinden en vervolgens zeuren over hun werk.quote:
Knippen, plakken, lijmen zijn ze erg bekwaam in.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
[..]
Maar de IO'ers wel incompetente idioten vinden en vervolgens zeuren over hun werk.
Waar doe ik dat?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
[..]
Maar de IO'ers wel incompetente idioten vinden en vervolgens zeuren over hun werk.
Jongen. Gewoon een banner (Die laat je zo'n rare kwast voor je maken, jwz.), een beschrijving, een lijstje en een tagje voro Amoebe (übernerd), en klaar is Kees.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:30 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Mooie OP's bouwen is meer iets voor io'ers
Dat is dan weer iets te simpel, uit gesteenten kun je bijvoorbeeld aflezen in wat voor omgeving het oorspronkelijk werd afgezet (wat van belang is voor bijvoorbeeld mogelijkheid tot het vormen van hydrocarbons), de eigenschappen ervan bepalen hoe voorradig grondwater is in de regio, en aan de deformatie van een gebied kun je herleiden welke krachten er zijn uitgeoefend en voorspellen waar een laag op andere plaatsen weer aan de oppervlakte te vinden zal zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
'Eh, nou, ik zie zand en bosjes en een paar stenen. Mooi gebied hoor.'
Zoiets?
quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:32 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Knippen, plakken, lijmen zijn ze erg bekwaam in.
Ja ja, ik deed expres simpel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is dan weer iets te simpel, uit gesteenten kun je bijvoorbeeld aflezen in wat voor omgeving het oorspronkelijk werd afgezet (wat van belang is voor bijvoorbeeld mogelijkheid tot het vormen van hydrocarbons), de eigenschappen ervan bepalen hoe voorradig grondwater is in de regio, en aan de deformatie van een gebied kun je herleiden welke krachten er zijn uitgeoefend en voorspellen waar een laag op andere plaatsen weer aan de oppervlakte te vinden zal zijn.
Ikzelf ga me specialiseren in de richting van geofysica (dus plaattektoniek, seismologie en dergelijke)
Tagje is altijd welkom.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen. Gewoon een banner (Die laat je zo'n rare kwast voor je maken, jwz.), een beschrijving, een lijstje en een tagje voro Amoebe (übernerd), en klaar is Kees.
Op de havo, je weet wel, een PWS.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:37 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]![]()
De basisschool is ondertussen wel héél lang geleden hoor!
Jij hoefde maar veertig? Ik moest er 80. Heb uiteindelijk mijn logboek keer 4 gedaan of zo.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:39 schreef Lokasenna het volgende:
Achteraf moet ik wel een beetje lachen om die profielwerkstukken, en hoe ik toen dacht dat die veertig uur werk heel wat voorstelde
Oh dat ding! PWS was gaaf. Ik had zelf een zwaartekrachtfontein gebouwd waarbij je alle componenten van de fontein etc kon variëren. Ik heb toen een een modelletje geprogrammeerd waarin die variabelen opgenomen waren en de wiskundige uitkomsten vergeleken met resultaten uit de metingen aan dat ding.quote:
Officieel wel jaquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:40 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jij hoefde maar veertig? Ik moest er 80. Heb uiteindelijk mijn logboek keer 4 gedaan of zo.
Ik deed het over luminiscentie op het vwo.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Oh dat ding! PWS was gaaf. Ik had zelf een zwaartekrachtfontein gebouwd waarbij je alle componenten van de fontein etc kon variëren. Ik heb toen een een modelletje geprogrammeerd waarin die variabelen opgenomen waren en de wiskundige uitkomsten vergeleken met resultaten uit de metingen aan dat ding.
Heeft ook wel wat meer dan 80 uur ingezeten, maar was echt leuk om te doen.
Mijn PWS ging over kaartprojecties. Veel meetkunde, (sferische) goniometrie en calculus.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Oh dat ding! PWS was gaaf. Ik had zelf een zwaartekrachtfontein gebouwd waarbij je alle componenten van de fontein etc kon variëren. Ik heb toen een een modelletje geprogrammeerd waarin die variabelen opgenomen waren en de wiskundige uitkomsten vergeleken met resultaten uit de metingen aan dat ding.
Heeft ook wel wat meer dan 80 uur ingezeten, maar was echt leuk om te doen.
Dat is wel echt een gaaf onderwerpquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mijn PWS ging over kaartprojecties. Veel meetkunde, (sferische) goniometrie en calculus.
Je mag het wel lezen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is wel echt een gaaf onderwerp
Lijkt me wel leuk om eens te lezen, ik moet ook veel met stereonetten en dergelijke werken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:45 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Je mag het wel lezen?
Staatsexamen, dus 20 pagina's oid.
Zal het morgen even uploaden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Lijkt me wel leuk om eens te lezen, ik moet ook veel met stereonetten en dergelijke werken.
Dat van mij ging over astronomische tijdschalen en manieren om het verloop van tijd op aarde te kunnen meten.
Ben je ook moe of is je ritme gewoon abnormaal?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:53 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb echt slaapproblemen de laatste tijd lijkt het, steeds moeite met in slaap komen op een normale tijd en dan alsnog meestal bizar vroeg wakker worden.
Echt niets lijkt te helpen behalve blowen voor het slapengaan
Mooiste studie van al: eentje waar je leert knippen, plakken, lijmen en tekenenquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:32 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Knippen, plakken, lijmen zijn ze erg bekwaam in.
Ik ben wel de hele tijd vermoeid, maar in slaap komen lukt gewoon maar slecht, ik word veel wakker 's nachts.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ben je ook moe of is je ritme gewoon abnormaal?
Ik heb zelf dat tweede, delayed sleep phase syndrome.
Auch, dat is echt.. niet leuk.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben wel de hele tijd vermoeid, maar in slaap komen lukt gewoon maar slecht, ik word veel wakker 's nachts.
En als het een keer wel lukt slaap ik meteen een uur of veertien, en is elke vorm van ritme weer ver te zoeken.
Ja, echt vervelend, het duurt nu al ongeveer een maandquote:Op zaterdag 5 april 2014 01:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Auch, dat is echt.. niet leuk.![]()
Als het echt lang aanhoudt is het serieus wel een idee om even langs een huisarts te gaan ofzo.
Als het zeg maar eind april nog niet over is, ga dan wel even langs de dokter...quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, echt vervelend, het duurt nu al ongeveer een maand
Wel een vrij stressvolle maand, dus ik hoop dat het de komende weken weer wat normaler wordt.
Dat gaat alleen een beetje lastig als je niet de kans krijgt om uit te rusten.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:11 schreef Lilliesleaf het volgende:
Oh wow.. soms denk ik echt dat studeren een cursus is. Ik volg nu een bedrijfskundevak over innovatie strategie (overigens wel een erg leuk vak!) en dit is 1 van de 'example exam questions'.
Advantages of large firm size in innovation activity do not include:
A. economy of scale
B. high risk tolerance
C. good managerial control
D. more R&D investments
Serieus... zonder ook maar iets van dit vak gehoord te hebben, moeten zelfs jullie hier het antwoord op kunnen verzinnen op basis van gezond verstand!
Heb er tien uur in gestoken volgens mijquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:39 schreef Lokasenna het volgende:
Achteraf moet ik wel een beetje lachen om die profielwerkstukken, en hoe ik toen dacht dat die veertig uur werk heel wat voorstelde
Dat was ook al wel genoeg voor een voldoende inderdaadquote:Op zaterdag 5 april 2014 01:18 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Heb er tien uur in gestoken volgens mij
Ik begrijp het ook niet hoe ze dit zolang over het hoofd hebben kunnen zien en hoe het kan dat niemand in die tijd een experimentje deed waaruit dit toevallig bleek. Het is toch niet zo moeilijk om pH-veranderingen waar te nemen?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:06 schreef Rezania het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)functies-hebben.html
Damn, daar gaan mijn berekeningen.![]()
Wel een beetje apart dat ze dat nu pas ontdekken, waarschijnlijk is het dus gewoon 50 a 60 jaar lang genegeerd qua onderzoek.
Mag niet meer aanpassen, vraag maar aan volgende TSquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hjb kutnerd, zeg dat lekker tegen TS.
Een paar leuke nerdplaatjes erbij zou ook wel leuk zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Jongen. Gewoon een banner (Die laat je zo'n rare kwast voor je maken, jwz.), een beschrijving, een lijstje en een tagje voro Amoebe (übernerd), en klaar is Kees.
Je zou voor minder een kwade mail sturen naar de docent met de suggestie dat je niet zo dom bent als dat de docent je als student inschat.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In mijn eerste jaar kreeg ik een multiple choice vraag over wat geen onderdeel van een atoom was: een proton, een molecuul of een quark. Dat was ook wel een facepalm-moment.
Nou ja, er zijn natuurlijk ook mensen die het ondanks hun vwo-diploma echt niet beheersen, en dan met name op wiskundig gebiedquote:Op zaterdag 5 april 2014 01:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou voor minder een kwade mail sturen naar de docent met de suggestie dat je niet zo dom bent als dat de docent je als student inschat.
Waarom stellen onze universiteiten vakeisen voor het VWO-diploma als ze er niet vanuit gaan dat je die stof beheerst?
Ik heb weleens gelezen dat 1 periode van ons bioritme voor de modale mens net iets langer dan 24 uur duurt (drie kwartier langer of iets in die orde). Als dat klopt dan is het logisch dat je niet moet bent na 16 uur wakker zijn, als je echter wel 8 uur slaap nodig hebt dan is de 24 uur die een dag duurt te kort.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ben je ook moe of is je ritme gewoon abnormaal?
Ik heb zelf dat tweede, delayed sleep phase syndrome.
Vast maar dat moet dan maar hun probleem zijn. Die krijgen dan vanzelf wel onvoldoendes, hoe sneller hoe beter aangezien je dan op tijd het kaf van het koren scheidt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:50 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn natuurlijk ook mensen die het ondanks hun vwo-diploma echt niet beheersen, en dan met name op wiskundig gebied
Dat klopt, maar eigenlijk is het ook al wel krom dat ze toch een voorbereidend diploma hebben kunnen halen, ondanks dat ze er blijkbaar maar weinig van hebben opgestoken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vast maar dat moet dan maar hun probleem zijn. Die krijgen dan vanzelf wel onvoldoendes, hoe sneller hoe beter aangezien je dan op tijd het kaf van het koren scheidt.
Goed sporten in de avond (niet vlak voordat je wil gaan slapen!) helpt goed, je wordt dan vanzelf moe genoeg dat je wel kan slapen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Auch, dat is echt.. niet leuk.![]()
Als het echt lang aanhoudt is het serieus wel een idee om even langs een huisarts te gaan ofzo.
Na een dag vol inspanning buiten zijn slaap ik geweldig.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed sporten in de avond (niet vlak voordat je wil gaan slapen!) helpt goed, je wordt dan vanzelf moe genoeg dat je wel kan slapen.
Met het huidige onderwijs op het VWO verrast niets meer. Zo hoef je bijv. niet in staat te zijn om woorden te vervoegen, een vaardigheid die je als 9-jarige hoort te beheersen, omdat het nauwelijks wordt getoetst. Als je bij die ene toets er niets van bakt dan krijg je dankzij gokken en een te softe leraar altijd nog een 3 of een 4, big deal aangezien dat dat dan voor 5% van het eindcijfer meetelt. Idem voor allelei andere vaardigheden. Maar goed, hoe dan ook moet een universiteit veronderstellen dat je datgene beheerst wat je hoort te beheersen. Van mijn part druk je een dictaatje waarmee studenten zelf de hiaten kunnen opvullen maar daar moet je geen odnerwijstijd aan besteden. Dit gebeurt trouwens bij veel meer pure bètafaculteiten waar ze in het eerste kwartiel doodleuk nog eens een keer gaan uitleggen wat differentiëren is, hoe je met logaritmen rekent etc.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat klopt, maar eigenlijk is het ook al wel krom dat ze toch een voorbereidend diploma hebben kunnen halen, ondanks dat ze er blijkbaar maar weinig van hebben opgestoken.
Voilá, ik denk dat dat in een notendop het probleem is. We moeten gewoon weer wat meer buiten komen en wat meer bewegen. Het is moeilijk om daar tijd voor te maken maar ik denk dat iedereen het wel zou moeten doen. Als je dan toch al van 9-6 binnen vastzit ga dan op zijn minst tijdens je pauzes even naar buiten. Een langere middagpauze (optioneel) zo dat je even kan gaan fitnessen, zwemmen of hardlopen (minstens een uur voor het sporten dus de pauze moet minimaal 1,5 uur duren) of iets dergelijks zou ook een goede zaak zijn. Dat en dan wat later stoppen is gezonder dan wat we nu doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 02:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Na een dag vol inspanning buiten zijn slaap ik geweldig.
De meeste dagen bestaan helaas vooral uit bureauzitten (studeren/werken) en hoogstens een paar uur echt iets doen, ik word daar niet moe genoeg van.
DSPS is dat je een (bijna) circadiaans slaapritme hebt, maar dat het simpelweg verschoven is. Dus gewoon behoefte aan een nette plusminus 8 uur slaap per dag, maar dat je lichaam uit zichzelf op rare tijden gaat slapen. In mijn geval is dat tussen 3 en 4 uur en ik word dan standaard vanzelf weer wakker tussen 12 en 1.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen dat 1 periode van ons bioritme voor de modale mens net iets langer dan 24 uur duurt (drie kwartier langer of iets in die orde). Als dat klopt dan is het logisch dat je niet moet bent na 16 uur wakker zijn, als je echter wel 8 uur slaap nodig hebt dan is de 24 uur die een dag duurt te kort.
Hebben we een bioloog in ons midden die hier wat verstandigs over kan zeggen?
De interessante en relevante vraag lijkt mij dan juist waarom dat ritme verschuift. Dat ritme ligt toch niet vast? Stel dat je gedwongen zou worden om elke dag om 6 uur op te staan dan ga je toch vanzelf wel rond 10 uur slapen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 02:36 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
DSPS is dat je een (bijna) circadiaans slaapritme hebt, maar dat het simpelweg verschoven is. Dus gewoon behoefte aan een nette plusminus 8 uur slaap per dag, maar dat je lichaam uit zichzelf op rare tijden gaat slapen. In mijn geval is dat tussen 3 en 4 uur en ik word dan standaard vanzelf weer wakker tussen 12 en 1.
In mijn geval is het geen kwestie van verschuiven, ik heb dit al sinds ik een peuter was en mijn ouders kregen dat met geen mogelijkheid verschoven. Goed, toen sliep ik eerder natuurlijk, maar iedere peuter slaapt eerder dan een volwassenen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 02:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De interessante en relevante vraag lijkt mij dan juist waarom dat ritme verschuift. Dat ritme ligt toch niet vast? Stel dat je gedwongen zou worden om elke dag om 6 uur op te staan dan ga je toch vanzelf wel rond 10 uur slapen?
Zo werkt het helaas niet nee, 'gewoon in bed gaan liggen' en dan nietsdoen en wachten tot je in slaap valt. Ik maak mezelf helemaal gek danquote:Op zaterdag 5 april 2014 02:50 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
In mijn geval is het geen kwestie van verschuiven, ik heb dit al sinds ik een peuter was en mijn ouders kregen dat met geen mogelijkheid verschoven. Goed, toen sliep ik eerder natuurlijk, maar iedere peuter slaapt eerder dan een volwassenen.
Laat ik je vragen trouwens vertalen naar een meer 'normalere' slaapsituatie. Iemand die om 11 uur gaat slapen en standaard wakker wordt gemaakt om 2 of 3 uur, die gaat dan niet op gegeven moment al om 8 uur naar bed. Die valt gewoon halverwege de dag in slaap van vermoeidheid.
Vaak zeggen mensen, ga gewoon in bed liggen dan val je vanzelf in slaap. Maar dan ook, als iemand die om 11 uur standaard slaapt al om 7 uur in bed gaat liggen, valt echt niet 'gewoon' in slaap een uurtje of 2 later.
Aww meid tochquote:Op zaterdag 5 april 2014 05:12 schreef Fierce. het volgende:
Jaaa! Sporten helpt echt! In ieder geval bij mij.
Ik had mezelf voorgenomen om het hele weekend niks aan school te doen om alleen maar leuke dingen toe doen. En nu heb ik hele erge koorts, kan niet meer slapen van de keelpijn en van de rillingen.
En daar hoef je je bed niet eens voor uit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 03:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Serieus dames: goed intensief sporten 's avonds! Het helpt.
Nou ja, je weet natuurlijk niet hoeveel die natriumpomp bijdraagt aan het behouden van de pH. De cel heeft ook nog protonenpompen specifiek voor het reguleren van de pH. Als je 50 van die protonenpompen hebt, en maar 4 natriumpompen (noem maar wat) draagt de laatste soort pomp natuurlijk weinig bij. Daarbij moet ik wel even zeggen dat ik niet weet hoeveel pompen een gemiddelde cel heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet hoe ze dit zolang over het hoofd hebben kunnen zien en hoe het kan dat niemand in die tijd een experimentje deed waaruit dit toevallig bleek. Het is toch niet zo moeilijk om pH-veranderingen waar te nemen?
Dat wordt hunten dus.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:45 schreef SiIk het volgende:
[..]
Mag niet meer aanpassen, vraag maar aan volgende TS
Lever maar wat aan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een paar leuke nerdplaatjes erbij zou ook wel leuk zijn.
Intracellular pH meten gaat prima hoor, googel het maar eensquote:Op zaterdag 5 april 2014 13:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, je weet natuurlijk niet hoeveel die natriumpomp bijdraagt aan het behouden van de pH. De cel heeft ook nog protonenpompen specifiek voor het reguleren van de pH. Als je 50 van die protonenpompen hebt, en maar 4 natriumpompen (noem maar wat) draagt de laatste soort pomp natuurlijk weinig bij. Daarbij moet ik wel even zeggen dat ik niet weet hoeveel pompen een gemiddelde cel heeft.
En het is niet moeilijk om een pH-verandering te meten van een vloeistof ja, maar van een cel is het een ander verhaal natuurlijk. Je kan daar geen meter in proppen.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:53 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Intracellular pH meten gaat prima hoor, googel het maar eens
NMR weer.quote:The activity of most cellular processes is sensitive to pH. Cells therefore tightly control cytosol pH within narrow bounds. Measurement of cytosolic pH is of interest in studying many processes, including pH regulatory transport proteins. Key approaches that have been used to determine intracellular pH include pH-sensitive microelectrodes, nuclear magnetic resonance, and pH-sensitive fluorescent proteins. Here we review these approaches while providing details on the use of pH-sensitive fluorescent dyes to measure cytosolic pH.
Watquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef Dale. het volgende:
Dat filmpje dat Lilliesleaf is echt wel baas.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef Dale. het volgende:
Dat filmpje dat Lilliesleaf is echt wel baas.
Euh ja sorry begrijp je reactie hahaha. Het is nog vroeg voor mijquote:
Tjah bedrijfskunde is handig. Maar opzich heeft het weinig met dit filmpje te maken. Gaat puur om dat de alfa mensen niet weten wat wel en niet mogelijk, en dat ze stiekem denken het toch beter te weten dan de expert, die alleen volgens hun in problemen denkt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]![]()
Snap je nu het nut van zowel bedrijfskunde als bèta doen?
En dan is het nuttig als je kunt zeggen: fack jullie, ga niet doen of ik dom ben want ik heb dezelfde achtergrond en ik kan net zo goed meepraten over deze shit als jullie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:20 schreef Dale. het volgende:
[..]
Euh ja sorry begrijp je reactie hahaha. Het is nog vroeg voor mij
[..]
Tjah bedrijfskunde is handig. Maar opzich heeft het weinig met dit filmpje te maken. Gaat puur om dat de alfa mensen niet weten wat wel en niet mogelijk is en dat ze stiekem denken het toch beter te weten dan de expert. En dat die alleen in problemen denkt.
Dat zou de beta gast ook zonder alfa studie kunnen zeggen hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En dan is het nuttig als je kunt zeggen: fack jullie, ga niet doen of ik dom ben want ik heb dezelfde achtergrond en ik kan net zo goed meepraten over deze shit als jullie.
Alfa'squote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jwz.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alfa'sJaguarsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jwz.![]()
Serieus.. In Jaguars rijden is echtquote:
Mijn vader heeft ook een X-type Jaguarquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:40 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb afgelopen week zowel Jaguar als motor (Ducati) gereden.
Mijn vader heeft 7 motoren en een Jaguar X-Type
Motor
Morgen weer motorrijles.
Die wil ik ook gaan kopen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:45 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Mijn vader heeft ook een X-type Jaguar
Ik heb m'n motorrijbewijs al, gelukkig nog gehaald onder het oude systeem! Ik mag volgend jaar alweer zonder beperkingen rijden.
Heb zelf een Suzuki Bandit.
Ze zijn echt heel fijn. Niet zo groot, aangezien ik dat met mijn lengte niet zo prettig vind. Redelijk licht (goed het is geen 125 cc'tje licht, maar alsnog) en daardoor goed wendbaar.quote:
Ik mocht van mijn vader al hoogst illegaal op dit ding rondtuffen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:47 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ze zijn echt heel fijn. Niet zo groot, aangezien ik dat met mijn lengte niet zo prettig vind. Redelijk licht (goed het is geen 125 cc'tje licht, maar alsnog) en daardoor goed wendbaar.
+ goedkoop en makkelijk in onderhoud! ook wel prettig
Nice!quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mocht van mijn vader al hoogst illegaal op dit ding rondtuffen.
Beetje zondagmiddag op het industrieterrein rondrijden. Ik voorop, hij erachteraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ding waar je vader op rijdt is wel echt huuge trouwens.. Dat zou ik dus niet erg prettig vinden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nice!
Heb ik ook vaak genoeg gedaan met mijn vader. Goed je bent niet verzekerd, maar als je rondrijd op plekken waar je niemand aan kunt rijden dan heb je alleen jezelf ermee... Daarnaast is de boete voor een overtreding 'rijden met verkeerd rijbewijs' alsnog goedkoper dan een nieuw examen moeten doen.(Laat ze dit in het motortopic maar niet horen...)
Ik had het eigenlijk echt in een keer besloten. Fuck wachten, ik begin nu wel. Rijschool aangeschreven, even gebeld yo ik neem motorrijles, ik kom even wat gear ophalen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nice!
Heb ik ook vaak genoeg gedaan met mijn vader. Goed je bent niet verzekerd, maar als je rondrijd op plekken waar je niemand aan kunt rijden dan heb je alleen jezelf ermee... Daarnaast is de boete voor een overtreding 'rijden met verkeerd rijbewijs' alsnog goedkoper dan een nieuw examen moeten doen.(Laat ze dit in het motortopic maar niet horen...)
Ik heb geen foto's van mezelf op motor, maar ter vergelijking van kleine chicks op een motor:quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk echt in een keer besloten. Fuck wachten, ik begin nu wel. Rijschool aangeschreven, even gebeld yo ik neem motorrijles, ik kom even wat gear ophalen.
Pap helemaal gelukkig dat eindelijk een van z'n zonen op een motor klimt. Ik moest gelijk mee rondjes rijden.
W.b. de grootte, valt wel mee toch? Stuur eens een foto van Lilliesleaf op de motor dan? (Desnoods met helm)
True. Ik heb 'm met rijles wel eens een keer laten vallen, wat een gewicht is dat zeg.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:06 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb geen foto's van mezelf op motor, maar ter vergelijking van kleine chicks op een motor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het gewoon prettiger op een kleiner model omdat ik confortabeler bij het stuur kan en het sturen ook makkelijker gaat vanwege het gewicht, zeker op grotere snelheden speelt dit serieus mee bij mij. (om nog maar niet eens te praten over dat ding zelf op tillen als het valt.)
Ah nu weet ik wie jij bent bij GEWIS.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mocht van mijn vader al hoogst illegaal op dit ding rondtuffen.
Beetje zondagmiddag op het industrieterrein rondrijden. Ik voorop, hij erachteraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Chicks op een motor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:06 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb geen foto's van mezelf op motor, maar ter vergelijking van kleine chicks op een motor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Vervang dit oh zo simpele voorbeeld wat niet-bèta's (hopelijk) goed kunnen volgen door iets wat een tikkeltje complexer is en het filmpje heeft een flinke kern van waarheid.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef Dale. het volgende:
Dat filmpje dat Lilliesleaf plaatste is echt wel baas.
Dat je als bèta de baas bent?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]![]()
Snap je nu het nut van zowel bedrijfskunde als bèta doen?
-slik-quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:30 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat zou de beta gast ook zonder alfa studie kunnen zeggen hoor.
Wat ikzelf een paar keer meegemaakt heb, is dat bijvoorbeeld een klant aankwam met dat hij een bepaalde feature wou hebben in een programma. De feature is ogenschijnlijk heel makkelijk te implementeren vanuit zijn optiek. Alleen begreep hij niet dat die ene feature wel de gehele architectuur van het programma omver schopt m.a.w. het koste een boel herprogrammeer werk. Vervolgens leg je dat uit dat het extra kosten met zich meebrengt waarna hij dat onredelijk vind omdat vanuit zijn optiek het dus heel makkelijk te implementeren is.
Ik ben er niet zo vaak. Moet zeggen dat ik niet iedere GEWIS lid evenveel waardeer.quote:
Bij een "echt" technisch bedrijf met een fatsoenlijke omzet heb je ook al accountants, managers e.d. nodig (of nouja, dat vindt men dan), dus die komen op een gegeven moment sowieso wel binnen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat je als bèta de baas bent?
Mwah, dat kan je sowieso toch wel worden? Anderzijds wordt je dat als bedrijfskundige niet 1-2-3. Je moet toch onderaan de ladder beginnen en dan maar hopen dat je een beetje in de smaak valt. Ik denk dat je als bèta vooral ofwel bij een echt technisch bedrijf moet gaan werken (geen last van dat soort mensen) ofwel samen met wat andere bèta's een bedrijf moet oprichten. Als dan eentje wat rechten studeert (alleen dat deel wat belangrijk is), een ander zich wat in bedrijfkundige basisvakken verdiept en een derde een MBA behaalt dan kom je zeker al erg ver?
Opzich valt dat wel mee hoor. Bij Philips zijn de meeste managers functie gegeven aan technici die al een ruim aantal jaren meedraaien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bij een "echt" technisch bedrijf met een fatsoenlijke omzet heb je ook al accountants, managers e.d. nodig (of nouja, dat vindt men dan), dus die komen op een gegeven moment sowieso wel binnen.
Klopt, en tot een bepaalde hoogte heeft Bram zeker gelijk, maar alfa-vrije bedrijven zal je niet snel vinden. Je kunt beter leren om er mee om te gaan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:58 schreef Dale. het volgende:
[..]
Opzich valt dat wel mee hoor. Bij Philips zijn de meeste managers functie gegeven aan technici die al een ruim aantal jaren meedraaien.
@ wanhopig die leek aan het verstand proberen te brengen dat het bijlange na niet zo simpel is als dat hij denkt en dan ook nog eens een klant kunnen verliezen (misschien bij jou niet concreet het geval) als je hem niet tegenmoet komt terwijl je gewoon je werk naar behoren doet.quote:
Herkenbaar, alleen dan voor een andere studievereniging. Er zitten teveel het type CV-pimp mensen tussen naar mijn smaak (een zo iemand in de omgeving hebben is prima, een groep kan wat teveel van het goede zijn).quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo vaak. Moet zeggen dat ik niet iedere GEWIS lid evenveel waardeer.
Natuurlijk maar bij een bedrijf zoals ASML of IMEC kan je gewoon technisch werk doen zonder dat je daarmee te maken krijgt zolang je geen 'hogere' manager bent en zo gauw je dat wel bent dan ben je one of the boys, niet de ondergeschikte die aan zijn dommere baas moet zien uit te leggen hoe het zit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bij een "echt" technisch bedrijf met een fatsoenlijke omzet heb je ook al accountants, managers e.d. nodig (of nouja, dat vindt men dan), dus die komen op een gegeven moment sowieso wel binnen.
Daar zijn wij het over eens hoor. Je moet er mee om leren gaan, hoe vervelend ze ook kunnen zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Klopt, en tot een bepaalde hoogte heeft Bram zeker gelijk, maar alfa-vrije bedrijven zal je niet snel vinden. Je kunt beter leren om er mee om te gaan.
Ook zo'n ventje helemaal trots dat hij geleerd had voor die laatste tussentoets van Inleiding Modelleren omdat hij nog een 10 kon halen. Rot toch op man.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Herkenbaar, alleen dan voor een andere studievereniging. Er zitten teveel het type CV-pimp mensen tussen naar mijn smaak (een zo iemand in de omgeving hebben is prima, een groep kan wat teveel van het goede zijn).
Epic fail.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ook zo'n ventje helemaal trots dat hij geleerd had voor die laatste tussentoets van Inleiding Modelleren omdat hij nog een 10 kon halen. Rot toch op man.
Eerste kwartiel heb ik echt zwaar verneukt. 7 voor Calculus, 6 voor Lineaire Algebra I, 6 voor Verzamelingenleer en Algebra (KANTJE BOORD, 5.0 voor m'n tentamen). Tweede kwartiel wat beter m'n best gedaan. 8 voor Analyse I, 8 voor Effectiveness of Mathematica (kutvakquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Epic fail.![]()
Ambitie is prachtig maar je moet wel weten voor wat je moet uitblinken en wanneer die 10 wel en niet haalbaar is. Een beetje een realistische student weet dat je geen 10 kan halen als je een project hebt wat voor 60% van het eindcijfer meetelt. Meer dan een 9 haal je simpelweg niet, met een 8 mag je heel erg blij zijn en als je pech hebt met de groep waar je in zit dan moet je de groep dragen om 6 of een 7 te halen. Ik vind het achteraf trouwens jammer dat ik voor calculus een 9 haalde in plaats van een 10, had ik iets harder aan de kar getrokken dan was die 10 ook mogelijk. Ik heb daarna gelukkig een keer een 10 gehaald voor een wat merkwaardige tussentoets maar een 10 hebben voor een vak als eindcijfer zie ik niet snel meer gebeuren.
Niets mis mee! Je mag blij zijn dat je alles hebt gehaald op natuurkunde na en dat vak zal geen probleem gaan zijn (gewoon wat meer oefeningen maken en met de uitwerkingen van het handboek controleren of dat het correct is). Lineaire algebra is een beetje een raar vak, het is op zich niet moeilijk maar je moet in een korte tijd zoveel regels leren waar je weer op voort moet bouwen dat het lastig is om geen hiaten te laten vallen. Als je het echt goed voorbereid dan lukt het wel maar juist dat laatste deel vergt de meeste tijd en dan heb je nog maar 1 of 2 weken om de puntjes op de i te zetten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:25 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Eerste kwartiel heb ik echt zwaar verneukt. 7 voor Calculus, 6 voor Lineaire Algebra I, 6 voor Verzamelingenleer en Algebra (KANTJE BOORD, 5.0 voor m'n tentamen). Tweede kwartiel wat beter m'n best gedaan. 8 voor Analyse I, 8 voor Effectiveness of Mathematica (kutvak) en een 5 voor natuurkunde, en daar heb ik volgende week hertentamen voor.
Normalcdf(L,R,µ,σ), ja toch, je weet zelluf. #wiskundeAquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:19 schreef Novermars het volgende:
Normaal verdelingen uittypen in LaTeX zijn een hel![]()
En ik moet nodig een autocorrect instellen van '\simga' naar '\sigma'
De echte bazen gebruikenquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Normalcdf(L,R,µ,σ), ja toch, je weet zelluf. #wiskundeA
Nope, bij een pdf moet je beiden grenzen aangeven, dusquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is voor de binomiale verdeling toch?
Negatieve terugkoppeling of als je het niet kan laten negatieve feedback, dat zijn de smaken waar je uit kan kiezen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:
Een andere term voor negatieve terugkoppeling, iemand een idee hier? Dus de de uitscheiding van hormoon X heeft bijvoorbeeld de uitscheiding van hormoon Y tot gevolg die de uitscheiding van hormoon X remt.
Wat is er mis met die term?quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:
Een andere term voor negatieve terugkoppeling, iemand een idee hier? Dus de de uitscheiding van hormoon X heeft bijvoorbeeld de uitscheiding van hormoon Y tot gevolg die de uitscheiding van hormoon X remt.
Volgens mijn GR moet je anders bij cdf een linkergrens en een rechtergrens invoeren, en bij pdf maar één waarde.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:33 schreef Novermars het volgende:
[..]
Nope, bij een pdf moet je beiden grenzen aangeven, dus, bij een cdf hoef je slechts de bovengrens aan te geven, dus
quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Negatieve terugkoppeling of als je het niet kan laten negatieve feedback, dat zijn de smaken waar je uit kan kiezen.
De docent gebruikte een andere, ik zweer het je.quote:
Dit ja, daarvoor hebben we Excel.quote:
Ook voor electrotechnici en werktuigkundigen is dit een belangrijk fenomeen. Je kan bijv. geen Space Shuttle ontwerpen zonder veel terugkoppelingsmechanismes te gebruiken wat leuke vergelijkingen oplevert waarvan je hoopt dat je daar iets mee kan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:
Die heb ik nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:38 schreef Bravebart het volgende:
Tegenkoppeling kan ook volgens Wikipedia!
Kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook voor electrotechnici en werktuigkundigen is dit een belangrijk fenomeen. Je kan bijv. geen Space Shuttle ontwerpen zonder veel terugkoppelingsmechanismes te gebruiken wat leuke vergelijkingen oplevert waarvan je hoopt dat je daar iets mee kan.
OMG, noem het dan op zijn minst inhibitionele terugkoppeling in plaats van twee werkwoorden achter elkaar en onnodig Engels te gebruiken (@docent).quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:42 schreef Rezania het volgende:
Toch nog gevonden, ergens onderaan een pagina van een werkcollege-opgave.Feedback-inhibitie.
Wil je zijn email-adres? Mag je hem mailen met deze feedback-inhibitie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
OMG, noem het dan op zijn minst inhibitionele terugkoppeling in plaats van twee werkwoorden achter elkaar te gebruiken (@docent).
Laat maar, zo hoog zit het nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wil je zijn email-adres? Mag je hem mailen.
Aja, die hoor je ook vaak jaquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:42 schreef Rezania het volgende:
Toch nog gevonden, ergens onderaan een pagina van een werkcollege-opgave.Feedback-inhibitie.
Dat is wel heel snelquote:Op maandag 7 april 2014 07:28 schreef Rezania het volgende:
Vandaag een tentamen biotech, morgen al de cijfers. Ben benieuwd.
De docenten zijn helden.quote:Op maandag 7 april 2014 09:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel
Zijn jullie met weinig studenten, is het meerkeuze of is je docent gewoon een held?
Gewoon uit je hoofd leren, easy peasy.quote:Op maandag 7 april 2014 14:52 schreef Anoonumos het volgende:
Naast bacheloronderzoek heb ik alleen een vak wetenschapsfilosofie, met binnenkort het tentamen.
Wat een hekel heb ik aan dat slappe geouwehoer.
Meervoudige integralenquote:Op maandag 7 april 2014 12:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
De docenten zijn helden.En het tentamen ging goed, verwacht wel een voldoende.
Btw, 8,4 voor calculus C (lineaire algebra, partieel differentiëren en meervoudige integralen).
Haten op meervoudige integralen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Meervoudige integralen
Transformatiestelling
Zolang het niet verder dan drievoud gaat zie ik het nut er van in en is het leuk.quote:
Ik zie het het nut zeker wel van in, maar ik geniet gewoon niet bepaald van ellenlange integratiesessiesquote:Op maandag 7 april 2014 16:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zolang het niet verder dan drievoud gaat zie ik het nut er van in en is het leuk.
Integralen zijn niet bèta genoeg voor je?quote:
Beter dan limieten (quote:Op maandag 7 april 2014 16:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zie het het nut zeker wel van in, maar ik geniet gewoon niet bepaald van ellenlange integratiesessies
Jawel, juist wel. Ik bedoel alleen dat je niet raar moet opkijken als er hier mensen zijn die meervoudige integralen leuk vinden.quote:Op maandag 7 april 2014 16:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Integralen zijn niet bèta genoeg voor je?
Heel erg herkenbaar.quote:Op maandag 7 april 2014 16:13 schreef Lokasenna het volgende:
Dat integreren is allemaal niet zo ingewikkeld en best wel handig, maar ik maak zo snel van die achteloze snelheidsfouten
Dat geldt voor echt zo'n beetje alle wiskunde die je krijgt in je leven ja.quote:Gelukkig hoef je het als je het eenmaal snapt eigenlijk nooit meer handmatig te doen
je gaat je gang maarquote:Op maandag 7 april 2014 16:17 schreef Rezania het volgende:
Oh, btw, mag ik het nieuwe topic openen? Kan ik de OP aanpassen.
Bedankt, we moeten natuurlijk wel een betere OP hebben dan de rechten SC.quote:
Ik kan oprecht zeggen dat ik die nog nooit gezien hebquote:Op maandag 7 april 2014 16:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bedankt, we moeten natuurlijk wel een betere OP hebben dan de rechten SC.
Wil jij een OP maken dan?quote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef Novermars het volgende:
Wie het eerst komt wie het eerst maalt hè!
Vroeger vond ik integreren/primitiveren echt leuk, maar sinds ik het nu zo vaak heb moeten doen voor kansrekening/statistiek, word ik er gek van >.<
ik moet het bij elk vak dat ik heb doen bijnaquote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef Novermars het volgende:
Wie het eerst komt wie het eerst maalt hè!
Vroeger vond ik integreren/primitiveren echt leuk, maar sinds ik het nu zo vaak heb moeten doen voor kansrekening/statistiek, word ik er gek van >.<
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |