Ik had het eigenlijk echt in een keer besloten. Fuck wachten, ik begin nu wel. Rijschool aangeschreven, even gebeld yo ik neem motorrijles, ik kom even wat gear ophalen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nice!
Heb ik ook vaak genoeg gedaan met mijn vader. Goed je bent niet verzekerd, maar als je rondrijd op plekken waar je niemand aan kunt rijden dan heb je alleen jezelf ermee... Daarnaast is de boete voor een overtreding 'rijden met verkeerd rijbewijs' alsnog goedkoper dan een nieuw examen moeten doen.(Laat ze dit in het motortopic maar niet horen...)
Ik heb geen foto's van mezelf op motor, maar ter vergelijking van kleine chicks op een motor:quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik had het eigenlijk echt in een keer besloten. Fuck wachten, ik begin nu wel. Rijschool aangeschreven, even gebeld yo ik neem motorrijles, ik kom even wat gear ophalen.
Pap helemaal gelukkig dat eindelijk een van z'n zonen op een motor klimt. Ik moest gelijk mee rondjes rijden.
W.b. de grootte, valt wel mee toch? Stuur eens een foto van Lilliesleaf op de motor dan? (Desnoods met helm)
True. Ik heb 'm met rijles wel eens een keer laten vallen, wat een gewicht is dat zeg.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:06 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb geen foto's van mezelf op motor, maar ter vergelijking van kleine chicks op een motor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het gewoon prettiger op een kleiner model omdat ik confortabeler bij het stuur kan en het sturen ook makkelijker gaat vanwege het gewicht, zeker op grotere snelheden speelt dit serieus mee bij mij. (om nog maar niet eens te praten over dat ding zelf op tillen als het valt.)
Ah nu weet ik wie jij bent bij GEWIS.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mocht van mijn vader al hoogst illegaal op dit ding rondtuffen.
Beetje zondagmiddag op het industrieterrein rondrijden. Ik voorop, hij erachteraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Chicks op een motor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:06 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb geen foto's van mezelf op motor, maar ter vergelijking van kleine chicks op een motor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja. Vervang dit oh zo simpele voorbeeld wat niet-bèta's (hopelijk) goed kunnen volgen door iets wat een tikkeltje complexer is en het filmpje heeft een flinke kern van waarheid.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef Dale. het volgende:
Dat filmpje dat Lilliesleaf plaatste is echt wel baas.
Dat je als bèta de baas bent?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]![]()
Snap je nu het nut van zowel bedrijfskunde als bèta doen?
-slik-quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:30 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat zou de beta gast ook zonder alfa studie kunnen zeggen hoor.
Wat ikzelf een paar keer meegemaakt heb, is dat bijvoorbeeld een klant aankwam met dat hij een bepaalde feature wou hebben in een programma. De feature is ogenschijnlijk heel makkelijk te implementeren vanuit zijn optiek. Alleen begreep hij niet dat die ene feature wel de gehele architectuur van het programma omver schopt m.a.w. het koste een boel herprogrammeer werk. Vervolgens leg je dat uit dat het extra kosten met zich meebrengt waarna hij dat onredelijk vind omdat vanuit zijn optiek het dus heel makkelijk te implementeren is.
Ik ben er niet zo vaak. Moet zeggen dat ik niet iedere GEWIS lid evenveel waardeer.quote:
Bij een "echt" technisch bedrijf met een fatsoenlijke omzet heb je ook al accountants, managers e.d. nodig (of nouja, dat vindt men dan), dus die komen op een gegeven moment sowieso wel binnen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat je als bèta de baas bent?
Mwah, dat kan je sowieso toch wel worden? Anderzijds wordt je dat als bedrijfskundige niet 1-2-3. Je moet toch onderaan de ladder beginnen en dan maar hopen dat je een beetje in de smaak valt. Ik denk dat je als bèta vooral ofwel bij een echt technisch bedrijf moet gaan werken (geen last van dat soort mensen) ofwel samen met wat andere bèta's een bedrijf moet oprichten. Als dan eentje wat rechten studeert (alleen dat deel wat belangrijk is), een ander zich wat in bedrijfkundige basisvakken verdiept en een derde een MBA behaalt dan kom je zeker al erg ver?
Opzich valt dat wel mee hoor. Bij Philips zijn de meeste managers functie gegeven aan technici die al een ruim aantal jaren meedraaien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bij een "echt" technisch bedrijf met een fatsoenlijke omzet heb je ook al accountants, managers e.d. nodig (of nouja, dat vindt men dan), dus die komen op een gegeven moment sowieso wel binnen.
Klopt, en tot een bepaalde hoogte heeft Bram zeker gelijk, maar alfa-vrije bedrijven zal je niet snel vinden. Je kunt beter leren om er mee om te gaan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:58 schreef Dale. het volgende:
[..]
Opzich valt dat wel mee hoor. Bij Philips zijn de meeste managers functie gegeven aan technici die al een ruim aantal jaren meedraaien.
@ wanhopig die leek aan het verstand proberen te brengen dat het bijlange na niet zo simpel is als dat hij denkt en dan ook nog eens een klant kunnen verliezen (misschien bij jou niet concreet het geval) als je hem niet tegenmoet komt terwijl je gewoon je werk naar behoren doet.quote:
Herkenbaar, alleen dan voor een andere studievereniging. Er zitten teveel het type CV-pimp mensen tussen naar mijn smaak (een zo iemand in de omgeving hebben is prima, een groep kan wat teveel van het goede zijn).quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik ben er niet zo vaak. Moet zeggen dat ik niet iedere GEWIS lid evenveel waardeer.
Natuurlijk maar bij een bedrijf zoals ASML of IMEC kan je gewoon technisch werk doen zonder dat je daarmee te maken krijgt zolang je geen 'hogere' manager bent en zo gauw je dat wel bent dan ben je one of the boys, niet de ondergeschikte die aan zijn dommere baas moet zien uit te leggen hoe het zit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 17:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Bij een "echt" technisch bedrijf met een fatsoenlijke omzet heb je ook al accountants, managers e.d. nodig (of nouja, dat vindt men dan), dus die komen op een gegeven moment sowieso wel binnen.
Daar zijn wij het over eens hoor. Je moet er mee om leren gaan, hoe vervelend ze ook kunnen zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Klopt, en tot een bepaalde hoogte heeft Bram zeker gelijk, maar alfa-vrije bedrijven zal je niet snel vinden. Je kunt beter leren om er mee om te gaan.
Ook zo'n ventje helemaal trots dat hij geleerd had voor die laatste tussentoets van Inleiding Modelleren omdat hij nog een 10 kon halen. Rot toch op man.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Herkenbaar, alleen dan voor een andere studievereniging. Er zitten teveel het type CV-pimp mensen tussen naar mijn smaak (een zo iemand in de omgeving hebben is prima, een groep kan wat teveel van het goede zijn).
Epic fail.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:09 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ook zo'n ventje helemaal trots dat hij geleerd had voor die laatste tussentoets van Inleiding Modelleren omdat hij nog een 10 kon halen. Rot toch op man.
Eerste kwartiel heb ik echt zwaar verneukt. 7 voor Calculus, 6 voor Lineaire Algebra I, 6 voor Verzamelingenleer en Algebra (KANTJE BOORD, 5.0 voor m'n tentamen). Tweede kwartiel wat beter m'n best gedaan. 8 voor Analyse I, 8 voor Effectiveness of Mathematica (kutvakquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Epic fail.![]()
Ambitie is prachtig maar je moet wel weten voor wat je moet uitblinken en wanneer die 10 wel en niet haalbaar is. Een beetje een realistische student weet dat je geen 10 kan halen als je een project hebt wat voor 60% van het eindcijfer meetelt. Meer dan een 9 haal je simpelweg niet, met een 8 mag je heel erg blij zijn en als je pech hebt met de groep waar je in zit dan moet je de groep dragen om 6 of een 7 te halen. Ik vind het achteraf trouwens jammer dat ik voor calculus een 9 haalde in plaats van een 10, had ik iets harder aan de kar getrokken dan was die 10 ook mogelijk. Ik heb daarna gelukkig een keer een 10 gehaald voor een wat merkwaardige tussentoets maar een 10 hebben voor een vak als eindcijfer zie ik niet snel meer gebeuren.
Niets mis mee! Je mag blij zijn dat je alles hebt gehaald op natuurkunde na en dat vak zal geen probleem gaan zijn (gewoon wat meer oefeningen maken en met de uitwerkingen van het handboek controleren of dat het correct is). Lineaire algebra is een beetje een raar vak, het is op zich niet moeilijk maar je moet in een korte tijd zoveel regels leren waar je weer op voort moet bouwen dat het lastig is om geen hiaten te laten vallen. Als je het echt goed voorbereid dan lukt het wel maar juist dat laatste deel vergt de meeste tijd en dan heb je nog maar 1 of 2 weken om de puntjes op de i te zetten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:25 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Eerste kwartiel heb ik echt zwaar verneukt. 7 voor Calculus, 6 voor Lineaire Algebra I, 6 voor Verzamelingenleer en Algebra (KANTJE BOORD, 5.0 voor m'n tentamen). Tweede kwartiel wat beter m'n best gedaan. 8 voor Analyse I, 8 voor Effectiveness of Mathematica (kutvak) en een 5 voor natuurkunde, en daar heb ik volgende week hertentamen voor.
Normalcdf(L,R,µ,σ), ja toch, je weet zelluf. #wiskundeAquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:19 schreef Novermars het volgende:
Normaal verdelingen uittypen in LaTeX zijn een hel![]()
En ik moet nodig een autocorrect instellen van '\simga' naar '\sigma'
De echte bazen gebruikenquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Normalcdf(L,R,µ,σ), ja toch, je weet zelluf. #wiskundeA
Nope, bij een pdf moet je beiden grenzen aangeven, dusquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is voor de binomiale verdeling toch?
Negatieve terugkoppeling of als je het niet kan laten negatieve feedback, dat zijn de smaken waar je uit kan kiezen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:
Een andere term voor negatieve terugkoppeling, iemand een idee hier? Dus de de uitscheiding van hormoon X heeft bijvoorbeeld de uitscheiding van hormoon Y tot gevolg die de uitscheiding van hormoon X remt.
Wat is er mis met die term?quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:
Een andere term voor negatieve terugkoppeling, iemand een idee hier? Dus de de uitscheiding van hormoon X heeft bijvoorbeeld de uitscheiding van hormoon Y tot gevolg die de uitscheiding van hormoon X remt.
Volgens mijn GR moet je anders bij cdf een linkergrens en een rechtergrens invoeren, en bij pdf maar één waarde.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:33 schreef Novermars het volgende:
[..]
Nope, bij een pdf moet je beiden grenzen aangeven, dus, bij een cdf hoef je slechts de bovengrens aan te geven, dus
quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Negatieve terugkoppeling of als je het niet kan laten negatieve feedback, dat zijn de smaken waar je uit kan kiezen.
De docent gebruikte een andere, ik zweer het je.quote:
Dit ja, daarvoor hebben we Excel.quote:
Ook voor electrotechnici en werktuigkundigen is dit een belangrijk fenomeen. Je kan bijv. geen Space Shuttle ontwerpen zonder veel terugkoppelingsmechanismes te gebruiken wat leuke vergelijkingen oplevert waarvan je hoopt dat je daar iets mee kan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:08 schreef Rezania het volgende:
Die heb ik nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:38 schreef Bravebart het volgende:
Tegenkoppeling kan ook volgens Wikipedia!
Kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook voor electrotechnici en werktuigkundigen is dit een belangrijk fenomeen. Je kan bijv. geen Space Shuttle ontwerpen zonder veel terugkoppelingsmechanismes te gebruiken wat leuke vergelijkingen oplevert waarvan je hoopt dat je daar iets mee kan.
OMG, noem het dan op zijn minst inhibitionele terugkoppeling in plaats van twee werkwoorden achter elkaar en onnodig Engels te gebruiken (@docent).quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:42 schreef Rezania het volgende:
Toch nog gevonden, ergens onderaan een pagina van een werkcollege-opgave.Feedback-inhibitie.
Wil je zijn email-adres? Mag je hem mailen met deze feedback-inhibitie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
OMG, noem het dan op zijn minst inhibitionele terugkoppeling in plaats van twee werkwoorden achter elkaar te gebruiken (@docent).
Laat maar, zo hoog zit het nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:44 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wil je zijn email-adres? Mag je hem mailen.
Aja, die hoor je ook vaak jaquote:Op zaterdag 5 april 2014 20:42 schreef Rezania het volgende:
Toch nog gevonden, ergens onderaan een pagina van een werkcollege-opgave.Feedback-inhibitie.
Dat is wel heel snelquote:Op maandag 7 april 2014 07:28 schreef Rezania het volgende:
Vandaag een tentamen biotech, morgen al de cijfers. Ben benieuwd.
De docenten zijn helden.quote:Op maandag 7 april 2014 09:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is wel heel snel
Zijn jullie met weinig studenten, is het meerkeuze of is je docent gewoon een held?
Gewoon uit je hoofd leren, easy peasy.quote:Op maandag 7 april 2014 14:52 schreef Anoonumos het volgende:
Naast bacheloronderzoek heb ik alleen een vak wetenschapsfilosofie, met binnenkort het tentamen.
Wat een hekel heb ik aan dat slappe geouwehoer.
Meervoudige integralenquote:Op maandag 7 april 2014 12:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
De docenten zijn helden.En het tentamen ging goed, verwacht wel een voldoende.
Btw, 8,4 voor calculus C (lineaire algebra, partieel differentiëren en meervoudige integralen).
Haten op meervoudige integralen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:54 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Meervoudige integralen
Transformatiestelling
Zolang het niet verder dan drievoud gaat zie ik het nut er van in en is het leuk.quote:
Ik zie het het nut zeker wel van in, maar ik geniet gewoon niet bepaald van ellenlange integratiesessiesquote:Op maandag 7 april 2014 16:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zolang het niet verder dan drievoud gaat zie ik het nut er van in en is het leuk.
Integralen zijn niet bèta genoeg voor je?quote:
Beter dan limieten (quote:Op maandag 7 april 2014 16:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zie het het nut zeker wel van in, maar ik geniet gewoon niet bepaald van ellenlange integratiesessies
Jawel, juist wel. Ik bedoel alleen dat je niet raar moet opkijken als er hier mensen zijn die meervoudige integralen leuk vinden.quote:Op maandag 7 april 2014 16:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Integralen zijn niet bèta genoeg voor je?
Heel erg herkenbaar.quote:Op maandag 7 april 2014 16:13 schreef Lokasenna het volgende:
Dat integreren is allemaal niet zo ingewikkeld en best wel handig, maar ik maak zo snel van die achteloze snelheidsfouten
Dat geldt voor echt zo'n beetje alle wiskunde die je krijgt in je leven ja.quote:Gelukkig hoef je het als je het eenmaal snapt eigenlijk nooit meer handmatig te doen
je gaat je gang maarquote:Op maandag 7 april 2014 16:17 schreef Rezania het volgende:
Oh, btw, mag ik het nieuwe topic openen? Kan ik de OP aanpassen.
Bedankt, we moeten natuurlijk wel een betere OP hebben dan de rechten SC.quote:
Ik kan oprecht zeggen dat ik die nog nooit gezien hebquote:Op maandag 7 april 2014 16:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bedankt, we moeten natuurlijk wel een betere OP hebben dan de rechten SC.
Wil jij een OP maken dan?quote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef Novermars het volgende:
Wie het eerst komt wie het eerst maalt hè!
Vroeger vond ik integreren/primitiveren echt leuk, maar sinds ik het nu zo vaak heb moeten doen voor kansrekening/statistiek, word ik er gek van >.<
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |