Nou ja, je weet natuurlijk niet hoeveel die natriumpomp bijdraagt aan het behouden van de pH. De cel heeft ook nog protonenpompen specifiek voor het reguleren van de pH. Als je 50 van die protonenpompen hebt, en maar 4 natriumpompen (noem maar wat) draagt de laatste soort pomp natuurlijk weinig bij. Daarbij moet ik wel even zeggen dat ik niet weet hoeveel pompen een gemiddelde cel heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet hoe ze dit zolang over het hoofd hebben kunnen zien en hoe het kan dat niemand in die tijd een experimentje deed waaruit dit toevallig bleek. Het is toch niet zo moeilijk om pH-veranderingen waar te nemen?
Dat wordt hunten dus.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:45 schreef SiIk het volgende:
[..]
Mag niet meer aanpassen, vraag maar aan volgende TS
Lever maar wat aan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 01:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een paar leuke nerdplaatjes erbij zou ook wel leuk zijn.
Intracellular pH meten gaat prima hoor, googel het maar eensquote:Op zaterdag 5 april 2014 13:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nou ja, je weet natuurlijk niet hoeveel die natriumpomp bijdraagt aan het behouden van de pH. De cel heeft ook nog protonenpompen specifiek voor het reguleren van de pH. Als je 50 van die protonenpompen hebt, en maar 4 natriumpompen (noem maar wat) draagt de laatste soort pomp natuurlijk weinig bij. Daarbij moet ik wel even zeggen dat ik niet weet hoeveel pompen een gemiddelde cel heeft.
En het is niet moeilijk om een pH-verandering te meten van een vloeistof ja, maar van een cel is het een ander verhaal natuurlijk. Je kan daar geen meter in proppen.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:53 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Intracellular pH meten gaat prima hoor, googel het maar eens
NMR weer.quote:The activity of most cellular processes is sensitive to pH. Cells therefore tightly control cytosol pH within narrow bounds. Measurement of cytosolic pH is of interest in studying many processes, including pH regulatory transport proteins. Key approaches that have been used to determine intracellular pH include pH-sensitive microelectrodes, nuclear magnetic resonance, and pH-sensitive fluorescent proteins. Here we review these approaches while providing details on the use of pH-sensitive fluorescent dyes to measure cytosolic pH.
Watquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef Dale. het volgende:
Dat filmpje dat Lilliesleaf is echt wel baas.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:07 schreef Dale. het volgende:
Dat filmpje dat Lilliesleaf is echt wel baas.
Euh ja sorry begrijp je reactie hahaha. Het is nog vroeg voor mijquote:
Tjah bedrijfskunde is handig. Maar opzich heeft het weinig met dit filmpje te maken. Gaat puur om dat de alfa mensen niet weten wat wel en niet mogelijk, en dat ze stiekem denken het toch beter te weten dan de expert, die alleen volgens hun in problemen denkt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]![]()
Snap je nu het nut van zowel bedrijfskunde als bèta doen?
En dan is het nuttig als je kunt zeggen: fack jullie, ga niet doen of ik dom ben want ik heb dezelfde achtergrond en ik kan net zo goed meepraten over deze shit als jullie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:20 schreef Dale. het volgende:
[..]
Euh ja sorry begrijp je reactie hahaha. Het is nog vroeg voor mij
[..]
Tjah bedrijfskunde is handig. Maar opzich heeft het weinig met dit filmpje te maken. Gaat puur om dat de alfa mensen niet weten wat wel en niet mogelijk is en dat ze stiekem denken het toch beter te weten dan de expert. En dat die alleen in problemen denkt.
Dat zou de beta gast ook zonder alfa studie kunnen zeggen hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En dan is het nuttig als je kunt zeggen: fack jullie, ga niet doen of ik dom ben want ik heb dezelfde achtergrond en ik kan net zo goed meepraten over deze shit als jullie.
Alfa'squote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jwz.Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Alfa'sJaguarsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jwz.![]()
Serieus.. In Jaguars rijden is echtquote:
Mijn vader heeft ook een X-type Jaguarquote:Op zaterdag 5 april 2014 15:40 schreef Amoeba het volgende:
Ik heb afgelopen week zowel Jaguar als motor (Ducati) gereden.
Mijn vader heeft 7 motoren en een Jaguar X-Type
Motor
Morgen weer motorrijles.
Die wil ik ook gaan kopen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:45 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Mijn vader heeft ook een X-type Jaguar
Ik heb m'n motorrijbewijs al, gelukkig nog gehaald onder het oude systeem! Ik mag volgend jaar alweer zonder beperkingen rijden.
Heb zelf een Suzuki Bandit.
Ze zijn echt heel fijn. Niet zo groot, aangezien ik dat met mijn lengte niet zo prettig vind. Redelijk licht (goed het is geen 125 cc'tje licht, maar alsnog) en daardoor goed wendbaar.quote:
Ik mocht van mijn vader al hoogst illegaal op dit ding rondtuffen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:47 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ze zijn echt heel fijn. Niet zo groot, aangezien ik dat met mijn lengte niet zo prettig vind. Redelijk licht (goed het is geen 125 cc'tje licht, maar alsnog) en daardoor goed wendbaar.
+ goedkoop en makkelijk in onderhoud! ook wel prettig
Nice!quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:50 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik mocht van mijn vader al hoogst illegaal op dit ding rondtuffen.
Beetje zondagmiddag op het industrieterrein rondrijden. Ik voorop, hij erachteraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ding waar je vader op rijdt is wel echt huuge trouwens.. Dat zou ik dus niet erg prettig vinden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Nice!
Heb ik ook vaak genoeg gedaan met mijn vader. Goed je bent niet verzekerd, maar als je rondrijd op plekken waar je niemand aan kunt rijden dan heb je alleen jezelf ermee... Daarnaast is de boete voor een overtreding 'rijden met verkeerd rijbewijs' alsnog goedkoper dan een nieuw examen moeten doen.(Laat ze dit in het motortopic maar niet horen...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |