Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Scheikunde/biologie.quote:
Dat dacht ik al, daarmee is het wat gemakkelijker om realistische projecten te doen.quote:
True that.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, daarmee is het wat gemakkelijker om realistische projecten te doen.
Al is voor jullie wellicht een klacht dat je niet met explosieven mag spelen.quote:
Anders zou je ook geen echte bèta zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 00:43 schreef OllieWilliams het volgende:
ik kan het griekse alfabet wel waarderen
'Vroeger' op de middelbare school maakte ik er een sport van om in toetsen de variabelen te vervangen door zo vreemd mogelijke symbolen, met een legenda aan het einde, om de docenten te ergerenquote:Op donderdag 3 april 2014 00:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Anders zou je ook geen echte bèta zijn.
Mwa, er ontploft genoegquote:Op donderdag 3 april 2014 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Al is voor jullie wellicht een klacht dat je niet met explosieven mag spelen.
Als is wel wel serieus een goede methode om je algebra te trainen.quote:Op donderdag 3 april 2014 01:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
'Vroeger' op de middelbare school maakte ik er een sport van om in toetsen de variabelen te vervangen door zo vreemd mogelijke symbolen, met een legenda aan het einde, om de docenten te ergeren
quote:Op donderdag 3 april 2014 01:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
'Vroeger' op de middelbare school maakte ik er een sport van om in toetsen de variabelen te vervangen door zo vreemd mogelijke symbolen, met een legenda aan het einde, om de docenten te ergeren
quote:Op donderdag 3 april 2014 01:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik was een soort combinatie van nerd en kutpuber die een hekel had aan naar school en docenten en alles wat daarbij hoordequote:
Gewoon in de UB gaan zitten en niet naar buiten gaanquote:Op donderdag 3 april 2014 15:16 schreef Rezania het volgende:
Probeer nu al uren wat te leren, maar wil niet echt lukken met dit weer en FOK! erbij.Waarom moet het altijd mooi weer zijn tijdens weken waarbij je alleen maar binnen moet zitten om te blokken?
quote:Op donderdag 3 april 2014 15:27 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Gewoon in de UB gaan zitten en niet naar buiten gaanWas tijdens m'n lunchpauze in slaap gevallen op het dak
Wow, faal.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:40 schreef OllieWilliams het volgende:
[ [url=htTQj8NPsGyTVQb_zYC2TvTvC4Le4DwpTrZMjtkApYXwgwCIK1pV]afbeelding[/url] ]
Je bent zelf onzin.quote:
Doe ik ook wel eens. Vooral veel variaties op ε, smileys, wiebels, hoedjes, indices.quote:
2002 belde, hij wil zijn plaatjes terug.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Dale. het volgende:
Every fall, I explain to a fresh batch of Ph.D. students what a Ph.D. is.
It's hard to describe it in words.
So, I use pictures.
Read below for the illustrated guide to a Ph.D.
Imagine a circle that contains all of human knowledge:
[ afbeelding ]
By the time you finish elementary school, you know a little:
[ afbeelding ]
By the time you finish high school, you know a bit more:
[ afbeelding ]
With a bachelor's degree, you gain a specialty:
[ afbeelding ]
A master's degree deepens that specialty:
[ afbeelding ]
Reading research papers takes you to the edge of human knowledge:
[ afbeelding ]
Once you're at the boundary, you focus:
[ afbeelding ]
You push at the boundary for a few years:
[ afbeelding ]
Until one day, the boundary gives way:
[ afbeelding ]
And, that dent you've made is called a Ph.D.:
[ afbeelding ]
Of course, the world looks different to you now:
[ afbeelding ]
So, don't forget the bigger picture:
[ afbeelding ]
Nou allemaal wegwezen. Ktsssssss ktsssssssss
[ afbeelding ]
Is dat zo? Bron? Is het al aangenomen door de EK?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
WOOOOOOOOP.
Zo blij!Er is sinds een maand ofzo een nieuwe wet die mijn leven heel veel makkelijker gaat maken
Eerst was de situatie bij het volgen van meerdere studies: als je tegelijkertijd voor meerdere bachelors óf masters ingeschreven staat, mag je ze allemaal volgen tegen 1x wettelijk collegegeld (à 1900 euro per jaar). Maar haal je dan eenmaal een van de diploma's, dan moet je de jaren daarna per studie instellingscollegegeld betalen (à 10+k per jaar). Gevolg: je moest ervoor zorgen dat je al je bachelors of masters tegelijkertijd afrondde en dit betekende dat je niet aan je master kon beginnen totdat alles afgerond was.
Nu is het anders: als je op een bepaald moment een maand lang voor tegelijkertijd ingeschreven staat voor meerdere studies, dan kun je een studie afronden en behoud je het recht om de overige studies af te maken tegen wettelijk collegegeld, mits je onafgebroken ingeschreven blijft staan voor die overige studies vanaf het moment dat je tegelijkertijd ingeschreven stond. Gevolg: Je kunt nu als je 2 studies doet waarvan 1 eigenlijk al af is en waarvan studie 2 nog een paar vakken mist alvast je diploma aanvragen voor studie 1 en het jaar erop je inschrijven voor zowel de bachelor van studie 2 als de master van studie 1 tegen 1x wettelijk collegegeld!
So frikin awesommeeeee...![]()
![]()
![]()
Ik wou het ook zeker weten, ben langs het juridisch loket van de uni geweest om het na te vragen en zei zeiden dat het inderdaad klopte en dat het volgende maand officieel ook in de universiteitsregelementen aangepast wordt, maar dat het dus vorige maand is aangenomen als wet.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is dat zo? Bron? Is het al aangenomen door de EK?
Oh. Dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:40 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik wou het ook zeker weten, ben langs het juridisch loket van de uni geweest om het na te vragen en zei zeiden dat het inderdaad klopte en dat het volgende maand officieel ook in de universiteitsregelementen aangepast wordt, maar dat het dus vorige maand is aangenomen als wet.
Nice.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)egegeld-betalen.html
Gaat in vanaf september
Jep. Ik had al allemaal plannen gemaakt en zou volgend jaar m'n eerste bachelor kunnen afronden maar master zou dus uitgesteld moeten worden omdat ik de 2de bachelor het jaar daarop zou kunnen afrondenquote:Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Echt ik ben zo blij!Dit maakt alles zo veel makkelijker en minder stressvol.
Welke studies doe je dan?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Echt ik ben zo blij!Dit maakt alles zo veel makkelijker en minder stressvol.
Scheikundige technologie, technische bedrijfskunde en op het moment verkortte filosofie bachelor die ik eigenlijk in wou ruilen voor een bedrijfskunde bachelor maar misschien dat ik ze nu allemaal kan doenquote:
Wow hoe krijg je t voor elkaar zoveel studies tegelijk vol te houdenquote:Op donderdag 3 april 2014 17:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Scheikundige technologie, technische bedrijfskunde en op het moment verkortte filosofie bachelor die ik eigenlijk in wou ruilen voor een bedrijfskunde bachelor maar misschien dat ik ze nu allemaal kan doen
Meh, technische bedrijfskunde heeft overlap met scheikundige technologie, en bedrijfskunde heeft overlap met technische bedrijfskunde en filosofie is maar 60 punten.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Wow hoe krijg je t voor elkaar zoveel studies tegelijk vol te houden. Wel echt knap
![]()
Hoeveel uur per week ben je dan bezig, 40+?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Meh, technische bedrijfskunde heeft overlap met scheikundige technologie, en bedrijfskunde heeft overlap met technische bedrijfskunde en filosofie is maar 60 punten.![]()
+ geen minoren, dat scheelt al heel veel!
Desondanks, ja het is niet makkelijk en ik werk er hard voor.
En welk jaar zit je nu?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Scheikundige technologie, technische bedrijfskunde en op het moment verkortte filosofie bachelor die ik eigenlijk in wou ruilen voor een bedrijfskunde bachelor maar misschien dat ik ze nu allemaal kan doen
2 pretstudies en een goede (maar geen echt goede…) studie dus.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:01 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Wel een van de duurste ook meteen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
2 pretstudies en een goede (maar geen echt goede…) studie dus.
Inderdaad heel chill. Zat er al wel ruim een jaar aan te komen, dus had stress kunnen schelen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
WOOOOOOOOP.
Zo blij!Er is sinds een maand ofzo een nieuwe wet die mijn leven heel veel makkelijker gaat maken
Eerst was de situatie bij het volgen van meerdere studies: als je tegelijkertijd voor meerdere bachelors óf masters ingeschreven staat, mag je ze allemaal volgen tegen 1x wettelijk collegegeld (à 1900 euro per jaar). Maar haal je dan eenmaal een van de diploma's, dan moet je de jaren daarna per studie instellingscollegegeld betalen (à 10+k per jaar). Gevolg: je moest ervoor zorgen dat je al je bachelors of masters tegelijkertijd afrondde en dit betekende dat je niet aan je master kon beginnen totdat alles afgerond was.
Nu is het anders: als je op een bepaald moment een maand lang voor tegelijkertijd ingeschreven staat voor meerdere studies, dan kun je een studie afronden en behoud je het recht om de overige studies af te maken tegen wettelijk collegegeld, mits je onafgebroken ingeschreven blijft staan voor die overige studies vanaf het moment dat je tegelijkertijd ingeschreven stond. Gevolg: Je kunt nu als je 2 studies doet waarvan 1 eigenlijk al af is en waarvan studie 2 nog een paar vakken mist alvast je diploma aanvragen voor studie 1 en het jaar erop je inschrijven voor zowel de bachelor van studie 2 als de master van studie 1 tegen 1x wettelijk collegegeld!
So frikin awesommeeeee...![]()
![]()
![]()
Serieus, ik vertrouw nieuws rondom zulke dingen niet meer. Ene maand is het ja, andere maand is het nee.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad heel chill. Zat er al wel ruim een jaar aan te komen, dus had stress kunnen schelen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wordt-goedkoper.html
Oh, je bent zo'n beta-purist van 'alles behalve natuurkunde en wiskunde is geen beta?'quote:Op donderdag 3 april 2014 17:19 schreef Amoeba het volgende:
[..]
2 pretstudies en een goede (maar geen echt goede…) studie dus.
Duurste? Ik denk dat een studie scheikunde alsnog een heel erg stukje duurder is. Per week met 40 man 500 euro aan schoonmaakmiddel het afvalvaatje in tijdens practicum.quote:
En dan is aceton nog één van de goedkopere stoffen op het lab.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Duurste? Ik denk dat een studie scheikunde alsnog een heel erg stukje duurder is. Per week met 40 man 500 euro aan schoonmaakmiddel het afvalvaatje in tijdens practicum.Het is geen grapje dat de halve rechtenfaculteit de studie van de scheikundigen moet betalen.
Dat bedoelde ik dus ookquote:Op donderdag 3 april 2014 17:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Duurste? Ik denk dat een studie scheikunde alsnog een heel erg stukje duurder is. Per week met 40 man 500 euro aan schoonmaakmiddel het afvalvaatje in tijdens practicum.Het is geen grapje dat de halve rechtenfaculteit de studie van de scheikundigen moet betalen.
Het is zo'n 25-40 uur college per week afhankelijk van hoeveel vakken ik volg en hoe het rooster past. Daarnaast thuis.. 10-15 uur per week? Ik haal dan geen super geweldige hoge cijfers, alles zit gewoon netjes rond een 7 dan.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Hoeveel uur per week ben je dan bezig, 40+?
2de!quote:
Dagen lang high van de acetonquote:Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan is aceton nog één van de goedkopere stoffen op het lab.
Ik doe de technische variant. In de bachelor doe ik 5 practica samen met de scheikundigen, die hebben er daarnaast nog 2 extra zo uit m'n hoofd.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:02 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus ook
-edit- Je doet toch Scheikunde? Of wil je zeggen dat je bij 'Scheikundige technologie' niet de helft van de tijd in het lab staat?
Ja, maar je nieuwsartikel gaat toch niet over bachelor en master tegelijk?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:40 schreef Valid het volgende:
[..]
Inderdaad heel chill. Zat er al wel ruim een jaar aan te komen, dus had stress kunnen schelen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)wordt-goedkoper.html
Mwahquote:Op donderdag 3 april 2014 18:19 schreef Lilliesleaf het volgende:
Dit is trouwens de reden waarom die ST-TBK-BDK combi nogal geniaal is:
http://laughingsquid.com/(...)-a-business-meeting/
Ho ho ho, ik heb gewoon een OC practicum gehad waarbij ik 8 uur lang per dag in een zuurkast stond te werken ja.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Het is zo'n 25-40 uur college per week afhankelijk van hoeveel vakken ik volg en hoe het rooster past. Daarnaast thuis.. 10-15 uur per week? Ik haal dan geen super geweldige hoge cijfers, alles zit gewoon netjes rond een 7 dan.
[..]
2de!Planning is alle bachelors in 4 jaar klaar te hebben.
[..]
Dagen lang high van de acetonPrachtige die practicumweken dat je benen te moe zijn je nog langer te dragen, er 5 mensen tegelijk taart mee moeten nemen omdat ze 3 keer een stomme fout hebben gemaakt of iets stuk hebben laten vallen (hoera glaswerkchemie!) en je een reactie van een paar honderd euro verkloot. Naja, niet dat het uitmaakt, aangezien alle stoffen toch na gebruik linea recta afvalvaatjes in gaan.
Edit: Dat is wel hét voordeel van de biologen. Af en toe komen er moedige biologen/LST'ers/whatever een minor scheikunde doen en moeten dan scheikundige practica doen. Hun gezicht zodra ze erachter komen dat er geen stoelen zijn waar ze de hele dag op kunnen zitten....
TWK ligt toch vrij dicht bij TNK? Moet je makkelijk lukken als je je P in één jaar haalt.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:33 schreef Amoeba het volgende:
Ik wilde eerst een dubbele bachelor TNK en TWK doen, maar ik zou een studie TNK nooit halen.
Ja, maar ik vind theoretische wiskunde veel leuker. Ik heb zelfs een hertentamen natuurkunde.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:42 schreef Novermars het volgende:
[..]
TWK ligt toch vrij dicht bij TNK? Moet je makkelijk lukken als je je P in één jaar haalt.
Perfect getimede wetgeving trouwens, na de zomer beginnen met theoretische natuurkunde. Nu hoef ik tenminste niet te kloten dat ik één vak van ectrie niet haal om het instellingsgeld te voorkomen :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |