En dan in het Rechten topic alle hbo'ers cursisten noemen.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:39 schreef Etsu het volgende:
Ja johIk word een beetje verdrietig van continu rechten-is-een-cursus-bash
Ach, ik doe wat ik leuk vind en als niemand daarmee kan dealen, is het hun pakkie aan en later lach ik de beta's uit dat zij van mij afhankelijk zijn willen ze een testament opstellen, een rechtspersoon oprichten of een huis kopen.
FOK!quote:Op donderdag 3 april 2014 21:04 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook (oprecht) irritant om altijd aan te moeten horen, ik geloof eigenlijk ook niet dat rechten per definitie makkelijk is. Maar op fok lees ik het wel altijd.
Is ook zo.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan in het Rechten topic alle hbo'ers cursisten noemen.
Gelukkig zeg je het zelf al.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
FOK!Geen goede maatstaf.
[..]
Is ook zo.
Nou. Om een heel lang verhaal kort te maken: mijn neef studeerde vorig jaar hbo-rechten aan de HvA en bij bepaalde tentamens/stof gingen we altijd bespreken hoe en wat en hij snapte/wist niet waar ik over had. Zo dus, hij P gehaald, nu studeert hij rechten aan de UvA. De studietempo en de inzicht/diepgaan op de stof is voor hem te hoog gegrepen en daarom gaat de studie hem niet goed af, terwijl het bij mij prima afgaat. Hbo-rechten is meer gericht op praktijk, hoe je een bezwaarschrift kan opstellen en indienen, hoe het procesrecht ten werk gaat en worden de feiten voorgeschoteld, maar op de universiteit wordt er dieper op in gegaan. Daar wordt het behandeld waarom en hoe het is 'ontstaan' (geschiedenis), terwijl op hbo dat totaal niet 'relevant' is. Daardoor krijg je meer inzicht en kan je 'makkelijker' verbanden leggen. Op hbo wordt dat echt niet behandeld. Dus lijkt me wel terecht dat hbo-rechten als een cursus wordt gezien, maar natuurlijk ben ik totaal niet objectief om daarover te oordelen.quote:
Hoe is het eigenlijk geregeld op de FWN met vrijstellingen? Waar kan je vragen of je recht hebt op vrijstellingen? Er staat bijzonder weinig informatie op het websitegedeelte van de FWN, zelfs geen namen van studieadviseurs.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet helemaal waar though...
Als het vak gewoon in beide studies is opgenomen (= dezelfde vakcode) dan hoef je helemaal niks te doen of te regelen of aan bepaalde regeltjes te voldoen. Verder mag je in ieder geval bij FWN net zo veel vrijstelling krijgen als je wil, zolang het maar verantwoord kan worden door de examencommissie, maar moet je minstens 50% van het programma gevolgd hebben wil je voor cum laude gaan.
En daarmee bedoel ik: je mag niet meer dan 50% vrijstelling hebben, dus echt dat er in progress 'vrijstelling' staat en niet een vervanging van een bepaald vak in het curriculum.
Ik heb voor TBK bijvoorbeeld iets van 50 ECTS veranderd in mijn persoonlijk curriculum tov het standaard curriculum, maar dit zijn allemaal vervangingen geen vrijstellingen, dus ik zou nog steeds cum laude kunnen krijgen.
Studenten weten vaak niet dat het halen van een vak niet gekoppeld is aan je studie. Je moet aan het einde van je studie een lijst invullen met alle vakken die op je diploma komen te staan, deze lijst gaat naar de excie die het goed moet keuren en controleert of je alle genoemde vakcodes ook daadwerkelijk hebt gehaald. Al haal je 10 bachelors met daarop dezelfde vakcode, dat boeit niet.
Lolquote:Op donderdag 3 april 2014 20:35 schreef Rezania het volgende:
Etsu is gewoon een beetje onzeker, daarom wil hij hier mee posten, dan hoort hij bij de grote jongens (denk hij).
Nerdscale is hetzelfde trouwens.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ach, de natuurkundigen en wiskundigen vinden alles behalve hun eigen vakgebied een cursus.
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ach, de natuurkundigen en wiskundigen vinden alles behalve hun eigen vakgebied een cursus.
[ afbeelding ]
Ach, die AI wil toch niet vlotten en als het wel ooit zou lukken dan zullen de computers vast beschaafde wezens worden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:36 schreef Dale. het volgende:
Ach man ga maar lekker allemaal prielen op papier.
Ondertussen werk ik wel aan Skynet
Briljant!quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Dale. het volgende:
Every fall, I explain to a fresh batch of Ph.D. students what a Ph.D. is.
It's hard to describe it in words.
So, I use pictures.
Read below for the illustrated guide to a Ph.D.
Imagine a circle that contains all of human knowledge:
[ afbeelding ]
By the time you finish elementary school, you know a little:
[ afbeelding ]
By the time you finish high school, you know a bit more:
[ afbeelding ]
With a bachelor's degree, you gain a specialty:
[ afbeelding ]
A master's degree deepens that specialty:
[ afbeelding ]
Reading research papers takes you to the edge of human knowledge:
[ afbeelding ]
Once you're at the boundary, you focus:
[ afbeelding ]
You push at the boundary for a few years:
[ afbeelding ]
Until one day, the boundary gives way:
[ afbeelding ]
And, that dent you've made is called a Ph.D.:
[ afbeelding ]
Of course, the world looks different to you now:
[ afbeelding ]
So, don't forget the bigger picture:
[ afbeelding ]
Nou allemaal wegwezen. Ktsssssss ktsssssssss
[ afbeelding ]
Dit nieuws laat me overwegen om natuurkundequote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef Lilliesleaf het volgende:
WOOOOOOOOP.
Zo blij!Er is sinds een maand ofzo een nieuwe wet die mijn leven heel veel makkelijker gaat maken
Eerst was de situatie bij het volgen van meerdere studies: als je tegelijkertijd voor meerdere bachelors óf masters ingeschreven staat, mag je ze allemaal volgen tegen 1x wettelijk collegegeld (à 1900 euro per jaar). Maar haal je dan eenmaal een van de diploma's, dan moet je de jaren daarna per studie instellingscollegegeld betalen (à 10+k per jaar). Gevolg: je moest ervoor zorgen dat je al je bachelors of masters tegelijkertijd afrondde en dit betekende dat je niet aan je master kon beginnen totdat alles afgerond was.
Nu is het anders: als je op een bepaald moment een maand lang voor tegelijkertijd ingeschreven staat voor meerdere studies, dan kun je een studie afronden en behoud je het recht om de overige studies af te maken tegen wettelijk collegegeld, mits je onafgebroken ingeschreven blijft staan voor die overige studies vanaf het moment dat je tegelijkertijd ingeschreven stond. Gevolg: Je kunt nu als je 2 studies doet waarvan 1 eigenlijk al af is en waarvan studie 2 nog een paar vakken mist alvast je diploma aanvragen voor studie 1 en het jaar erop je inschrijven voor zowel de bachelor van studie 2 als de master van studie 1 tegen 1x wettelijk collegegeld!
So frikin awesommeeeee...![]()
![]()
![]()
Je bent nog steeds welkom hoor.quote:
Heb jij daar ook last van in auditoria met airco's?quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:35 schreef Bravebart het volgende:
Droge lucht in labs is vaak niet heel chill voor mensen met lenzen.
Oh, nou ja, probeer het wel gewoon, misschien valt het mee.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:35 schreef Bravebart het volgende:
Droge lucht in labs is vaak niet heel chill voor mensen met lenzen.
Nee, maar ik heb ook geen lenzen. Tevens is de lucht in (sommige) labs nog veel droger dan publieke ruimtes met airco's. En de onderdruk is misschien ook niet heel fijn, maar daar heb ik geen idee vanquote:Op vrijdag 4 april 2014 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij daar ook last van in auditoria met airco's?
Ik heb er persoonlijk geen last van en ik denk dat je zeker met biochemische practica je niet echt zorgen hoeft te maken... dat gezegd hebbende... Ik doe het zelf wel, maar uit veiligheidsoverwegingen is het wel tricky.. mócht er namelijk iets in je ogen komen dan kunnen lenzen de schade heel erg veel erger maken en ja, je denkt: er gebeurt tijdens practica toch nooit iets.. Maar ik ben toch een van de betere studenten, ook op zaal, en ik ben ook eens op de huisartsenpost terecht gekomen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef Rezania het volgende:
Ik heb nu eindelijk lenzen.Geen zware vieligheidsbril op sterkte meer voortaan in het lab.
Maar weet iemand hier of lenzen in het lab wel een goed idee zijn? Geen (extra) irritatie of zo? Ben sowieso niet van plan om met mijn hoofd in een zuurkast te gaan werken, maar misschien dat sommige gassen je lenzen extra irritant maken.
Met de biochemie en life sciences practica hoef je niet eens een bril te dragen, zo weinig gevaar is er, dus daar maak ik me geen zorgen om.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ik heb er persoonlijk geen last van en ik denk dat je zeker met biochemische practica je niet echt zorgen hoeft te maken... dat gezegd hebbende... Ik doe het zelf wel, maar uit veiligheidsoverwegingen is het wel tricky.. mócht er namelijk iets in je ogen komen dan kunnen lenzen de schade heel erg veel erger maken en ja, je denkt: er gebeurt tijdens practica toch nooit iets.. Maar ik ben toch een van de betere studenten, ook op zaal, en ik ben ook eens op de huisartsenpost terecht gekomen.
Ja, klopt. Helaas zijn die 20 jaar geleden ontworpen en passen ze dus niet over die brillen met dikke randen die nu helemaal hip zijn. Tenminste, bij ons is dat wel zo.quote:Edit: er zijn trouwens ook gewoon normale labbrillen die je over je eigen bril heen kunt zetten...
quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:00 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hoezo 'Beta-alfa-mannetje' eigenlijk...
quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:52 schreef Amoeba het volgende:
Hallo
Technische wiskunde, jaar 1, Eindhoven.
Is Rez het alfamannetje hier?
quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik weet nou niet of dit een compliment of een belediging is.
quote:
Ik heb gewoon zelf een grote veiligheidsbril gekocht die over mijn bril heen past.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Met de biochemie en life sciences practica hoef je niet eens een bril te dragen, zo weinig gevaar is er, dus daar maak ik me geen zorgen om.Voor chemiepractica dus gewoon geen lenzen, wel zo veilig.
[..]
Ja, klopt. Helaas zijn die 20 jaar geleden ontworpen en passen ze dus niet over die brillen met dikke randen die nu helemaal hip zijn. Tenminste, bij ons is dat wel zo.En twee brillen over elkaar is ook gewoon irritant natuurlijk.
quote:
Zo te horen heeft Rez zo'n veel te grote hipster bril waar inderdaad geen veiligheidsbril overheen past.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zelf een grote veiligheidsbril gekocht die over mijn bril heen past.
Maar je hebt ze in heel veel matenquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
[..]
Zo te horen heeft Rez zo'n veel te grote hipster bril waar inderdaad geen veiligheidsbril overheen past.
Waar dan? Wij kochten ze via de studievereniging, en een labbril op sterke kon je bij de Specsavers halen op kosten van de TU.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb gewoon zelf een grote veiligheidsbril gekocht die over mijn bril heen past.
Had tijdens het OC practicum er eentje van de TOA. Iedere dag koppijn van dat ding, veel te klein.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar je hebt ze in heel veel maten
De standaardmaat past ook niet over mijn bril, dus heb ik er zelf eentje gekocht die iets hoger is.
In een gereedschapsgroothandel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waar dan? Wij kochten ze via de studievereniging, en een labbril op sterke kon je bij de Specsavers halen op kosten van de TU.
Oh, ja, dat is best wel logisch eigenlijk.quote:
Ik hoef het ding ook niet lang achter elkaar op, dan lijkt het me wel vervelendquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ja, dat is best wel logisch eigenlijk.Maar goed, heb nu lenzen, dat eerst maar proberen.
Eh, was jij nou die meid die IO deed dan of haal ik nu mensen door de war?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik hoef het ding ook niet lang achter elkaar op, dan lijkt het me wel vervelend
Het is voor ons tegen steensplinters door het hakken, dat duurt nog geen halve minuut
Ja, kijk, als je een chemisch practicum moet doen dan heb je dat ding letterlijk 8 uur per dag op. Zo lang zelfs dat je halverwege je lunch erachter komt dat je dat ding vergeten bent af te doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:13 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik hoef het ding ook niet lang achter elkaar op, dan lijkt het me wel vervelend
Het is voor ons tegen steensplinters door het hakken, dat duurt nog geen halve minuut
Ik doe aardwetenschappenquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eh, was jij nou die meid die IO deed dan of haal ik nu mensen door de war?En als wij hem op moeten moeten we hem meestal gelijk 8 uur lang op, dan is het minder.
We moeten echt ff een lijstje hebben voor de OP...quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Eh, was jij nou die meid die IO deed dan of haal ik nu mensen door de war?En als wij hem op moeten moeten we hem meestal gelijk 8 uur lang op, dan is het minder.
Nice.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef Lilliesleaf het volgende:
Wow, hoezo crisis binnen engineering?![]()
Mailtje van de SV over een of ander bedrijf dat hen betaalt een mailtje uit te sturen over huidige vacatures. Ze hebben zo'n 10 plekken beschikbaar voor Nederlandse net afgestudeerde chemisch technologen..
10 plekken, bij één bedrijf. Hoeveel studeren er paar jaar af met een master? ... Niet meer dan 500 sowieso. Dus 1 niet eens zo groot bedrijfje heeft al genoeg plekken om 2% van de afgestudeerden aan te nemen.
Heel erg herkenbaar dit. En als je hem dan af doet helemaal verrast zijn dat je zo scherp kan kijken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, kijk, als je een chemisch practicum moet doen dan heb je dat ding letterlijk 8 uur per dag op. Zo lang zelfs dat je halverwege je lunch erachter komt dat je dat ding vergeten bent af te doen.
Tof.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik doe aardwetenschappen
Over een maandje zes weken veldwerken in Spanje
Dat stelde ik dus voor, maar niemand reageerde erop.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
We moeten echt ff een lijstje hebben voor de OP...
Nicequote:Op zaterdag 5 april 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik doe aardwetenschappen
Over een maandje zes weken veldwerken in Spanje
Mwah, uiteindelijk is wel het doel dat je leert op welke soort locaties je delfstoffen en dergelijke zou kunnen verwachten. Voor nu (tweede jaar) gaat het vooral om vaardigheden opdoen in het beschrijven, karteren en analyseren van een gebied.quote:
Je mag mij er best tussen zettenquote:[..]
Dat stelde ik dus voor, maar niemand reageerde erop.
'Eh, nou, ik zie zand en bosjes en een paar stenen. Mooi gebied hoor.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mwah, uiteindelijk is wel het doel dat je leert op welke soort locaties je delfstoffen en dergelijke zou kunnen verwachten. Voor nu (tweede jaar) gaat het vooral om vaardigheden opdoen in het beschrijven, karteren en analyseren van een gebied.
Will do.quote:[..]
Je mag mij er best tussen zetten
Mooie OP's bouwen is meer iets voor io'ersquote:Op zaterdag 5 april 2014 00:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Jij bent hier de opper-beta met je wiskunde. Ga jij dat fixen dan.
Wel betere zaken te doen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:26 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Jij bent hier de opper-beta met je wiskunde. Ga jij dat fixen dan.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:30 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Mooie OP's bouwen is meer iets voor io'ers
Maar de IO'ers wel incompetente idioten vinden en vervolgens zeuren over hun werk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |