Dat dus.quote:Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Na fourierreeksen en differentiaalvergelijkingen vond ik het niet meer leukquote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ik moet het bij elk vak dat ik heb doen bijna
Wel toevallig, als ik tijdens het gesprek overmorgen met de studieadviseur niets onverwachts hoor, ben ik volgend jaar ook eerstejaars natuurkundequote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Novermars het volgende:
Eerstjaars Econometrics & Operations Research op de RUG
Nulstejaars (Theoretische) Natuurkunde op de RUG
*boks*quote:Op maandag 7 april 2014 16:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wel toevallig, als ik tijdens het gesprek overmorgen met de studieadviseur niets onverwachts hoor, ben ik volgend jaar ook eerstejaars natuurkunde
quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
Universiteit Leiden:
-datismijnmening (Rechten, 1e jaars)
Dat moet ik tijdens dat gesprek nog overleggen, ik verwacht in elk geval voor het eerste wiskundevak een vrijstelling te krijgen. In het tweede wiskundevak zitten nog wat dingen die ik niet zo uitgebreid heb gehad als bij natuurkunde gebeurt, dus dat moet ik waarschijnlijk wel doen van de universiteit, maar de stof daarvan is al wel grotendeels behandeld bij mijn huidige opleiding.quote:Op maandag 7 april 2014 16:27 schreef Novermars het volgende:
[..]
*boks*
Krijg jij ook vrijstellingen voor bepaalde vakken? Ik hoef waarschijnlijk geen wiskunde vakken meer te doen
@TS, mijn naam is NovermaRs![]()
quote:Op maandag 7 april 2014 16:33 schreef datismijnmening het volgende:
Universiteit Leiden:
-datismijnmening (Rechten, 1e jaars)
Als je eenmaal je BSA hebt gehaald, dan geldt hij voor elke studie!quote:Op maandag 7 april 2014 16:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat moet ik tijdens dat gesprek nog overleggen, ik verwacht in elk geval voor het eerste wiskundevak een vrijstelling te krijgen. In het tweede wiskundevak zitten nog wat dingen die ik niet zo uitgebreid heb gehad als bij natuurkunde gebeurt, dus dat moet ik waarschijnlijk wel doen van de universiteit, maar de stof daarvan is al wel grotendeels behandeld bij mijn huidige opleiding.
Ik weet niet of vrijstellingen ook meetellen voor het BSA, dat ga ik nog even navragen.
Leuke opleiding?quote:Op maandag 7 april 2014 16:25 schreef Lokasenna het volgende:
Tweedejaars Aardwetenschappen aan de UU hier.
Is dat zo?quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef Novermars het volgende:
[..]
Als je eenmaal je BSA hebt gehaald, dan geldt hij voor elke studie!
Is dat bij elke universiteit zo?quote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef Novermars het volgende:
[..]
Als je eenmaal je BSA hebt gehaald, dan geldt hij voor elke studie!
Leiden, Wiskunde en Natuurkunde, 3e jaars.quote:Op maandag 7 april 2014 16:23 schreef Rezania het volgende:
Lijstje in de OP, als je erin wil moet je het maar even zeggen.
Zekerquote:
Misschien een wat "stomme" vraag..quote:Op maandag 7 april 2014 16:40 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Zeker
Een heel breed en veelzijdig vakgebied, en daardoor veel keuzevrijheid binnen de opleiding. Dat gaat alleen soms wel een beetje ten koste van de moeilijkheidsgraad (maar je krijgt wel genoeg mogelijkheden om het jezelf wat moeilijker te maken als je daar zin in hebt).
Het is minder tijdrovend dan de meeste beta-opleidingen, zeker in het eerste jaar moet je uitdaging echt zelf opzoeken als je daar behoefte aan hebt. Het aantal contacturen ligt in Utrecht rond de 20 uur in het eerste jaar, soms iets minder. Het is afhankelijk van je affiniteit met betavakken hoe tijdrovend het verder voor je gaat zijn, als het je een beetje ligt zul je veel vrije tijd hebben door het jaar heen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien een wat "stomme" vraag..
Maar hoe zit het met vrije tijd? is het een studie waarin erg (of zelfs "te") veel tijd in gaat zitten?
Wat is een sjaar?quote:Op maandag 7 april 2014 16:19 schreef Rezania het volgende:
-banner hier-
Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK!
Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics.![]()
Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
[..]
Dat dus.
Wie doet wat waar en hoelang?
TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 2de jaars)
Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 1e jaars)
- Anoonumos (Wiskunde en Natuurkunde, 3de jaars)
Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 2de jaars)
Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 1e jaars)
- Novermars (Theoretische Natuurkunde, sjaar)
-nerdplaatjes-
PS: Onder constructie.
Uuh. Is een nuldejaars niet gewoon een nul en een sjaars een eerstejaars? Of is dat veranderd?quote:
Hier worden eerstejaars altijd sjaars genoemdquote:Op maandag 7 april 2014 17:00 schreef Rezania het volgende:
http://www.studenten.net/(...)s_studentenbrabbelenHet hele introweekend lang werden we sjaars genoemd door die figuren. Komen we eindelijk studeren, begint zo'n wijf met 'Lieve sjaars! Oh nee, wacht, dat mag ik niet meer zeggen.'
Lekker verwarrend.
Hier ook, niks mis mee.quote:Op maandag 7 april 2014 17:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hier worden eerstejaars altijd sjaars genoemd
Welke vereniging zit je?quote:Op maandag 7 april 2014 17:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Hier ook, niks mis mee.
Kutsjaars. Nemen altijd te veel ruimte in in het verenigingshok.
Ah, ik dacht dat je een studentenvereniging bedoelde :p FMF ken ik, waarvan zijn die andere?quote:Op maandag 7 april 2014 17:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Welke niet.![]()
CB, Lugus, Cover, FMF.
Omdat studies die werken met experimenten en data te eng zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 17:03 schreef Amoeba het volgende:
Amoeba is een eerstejaars kutstudent aan de TU/e en bestudeert het superieure wiskunde.
FMF is natuurkunde, sterrekunde, wiskunde (wat niet eigenlijk..)quote:Op maandag 7 april 2014 17:05 schreef Novermars het volgende:
[..]
[..]
Ah, ik dacht dat je een studentenvereniging bedoelde :p FMF ken ik, waarvan zijn die andere?
Behalve dan dat oudere jaars wel lieven tegen ze moeten zijn want anders heb je het jaar erop geen bestuur!quote:Op maandag 7 april 2014 17:04 schreef Bravebart het volgende:
Nog vervelender dan sjaars zijn twaars. Die denken al heel wat bereikt te hebben omdat ze geen sjaars meer zijn, maar eigenlijk zijn ze nog steeds even kut.
Inferieur. Niet eng.quote:Op maandag 7 april 2014 17:05 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Omdat studies die werken met experimenten en data te eng zijn.
Tuurlijk wel, genoeg strebertjes die prima bestuur willen doen hoor, ook al maak je ze het leven zuurquote:Op maandag 7 april 2014 17:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Behalve dan dat oudere jaars wel lieven tegen ze moeten zijn want anders heb je het jaar erop geen bestuur!
Je hebt gewoon twee linkerhanden, wedden.quote:
Twaars zijn tweedejaars ga ik even van uit? Dus jullie bestuur bestaat uit derdejaars? Bij ons bestaat het (blijkbaar) altijd uit mensen die een tussenjaar nemen tussen hun bachelor en master.quote:Op maandag 7 april 2014 17:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Behalve dan dat oudere jaars wel lieven tegen ze moeten zijn want anders heb je het jaar erop geen bestuur!
Dit inderdaad, je ziet aardig wat mensen die theoretisch prima weten waar ze het over hebben maar elk experiment kunnen verkloten.quote:Op maandag 7 april 2014 17:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je hebt gewoon twee linkerhanden, wedden.
Lijkt me sterkquote:Op maandag 7 april 2014 17:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Twaars zijn tweedejaars ga ik even van uit? Dus jullie bestuur bestaat uit derdejaars? Bij ons bestaat het (blijkbaar) altijd uit mensen die een tussenjaar nemen tussen hun bachelor en master.
Nou ja, voor zover ik weet wel.quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 17:15 schreef Lilliesleaf het volgende:
Blegh.. Je aan moeten kleden tijdens tentamenweken.. maar goed, moet maar.
Op naar de faculteit..
Als ik op vakantie ga ga ik ook altijd gewoon tijdens studieweken. Ik bedoel. Buiten seizoen, dus goedkoper, rustiger en dat werk haal je toch wel weer in.quote:Op maandag 7 april 2014 17:15 schreef Rezania het volgende:
En ze gingen zomaar een week op vakantie ergens in februari, midden in een periode.
Dit is wel serieus hét voordeel van studeren en op jezelf wonen. Dagen lang achterelkaar naakt kunnen rondlopen als je dat wil.quote:
Geen huisgenoten? 't Zou bij mij niet zo geapprecieerd worden door ze hahaquote:Op maandag 7 april 2014 17:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit is wel serieus hét voordeel van studeren en op jezelf wonen. Dagen lang achterelkaar naakt kunnen rondlopen als je dat wil.
Wat is er leuk aan naakt rondlopen?quote:Op maandag 7 april 2014 17:18 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dit is wel serieus hét voordeel van studeren en op jezelf wonen. Dagen lang achterelkaar naakt kunnen rondlopen als je dat wil.
Nope, heb m'n eigen studio.quote:Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef Novermars het volgende:
[..]
Geen huisgenoten? 't Zou bij mij niet zo geapprecieerd worden door ze haha
Da's bijna niet te doen bij ons door verplichte practica, en ik zou het ook niet inhalen, te lui voor.quote:Op maandag 7 april 2014 17:16 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Als ik op vakantie ga ga ik ook altijd gewoon tijdens studieweken. Ik bedoel. Buiten seizoen, dus goedkoper, rustiger en dat werk haal je toch wel weer in.
Je hebt niet 40 weken lang verplicht college/practica. Anders doe je een kutstudiequote:Op maandag 7 april 2014 17:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Da's bijna niet te doen bij ons door verplichte practica, en ik zou het ook niet inhalen, te lui voor.
Mijn huisgenoten zullen het (oprecht) geen probleem vinden, weet ik dan weer zeker. Ik voel alleen de behoefte niet zo, haha.quote:Op maandag 7 april 2014 17:19 schreef Novermars het volgende:
[..]
Geen huisgenoten? 't Zou bij mij niet zo geapprecieerd worden door ze haha
zelfde jaar zelfs :pquote:Op maandag 7 april 2014 17:17 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Jij dus mede LR-autist, maak ik hier uit op.
Als we geen practica hebben, hebben we wel tentamens. Dus tja.quote:Op maandag 7 april 2014 17:22 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je hebt niet 40 weken lang verplicht college/practica. Anders doe je een kutstudie
mij ga je vrijdag niet zien tenzij je naar de ub komtquote:Op maandag 7 april 2014 17:31 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Oh, haha
zie je vrijdag wel dan![]()
![]()
(ben even aan het nadenken wie van de 400 jij bent)
ga stuk als we elkaar gewoon kennenquote:Op maandag 7 april 2014 17:31 schreef MrStalin het volgende:
[..]
Oh, haha
zie je vrijdag wel dan![]()
![]()
(ben even aan het nadenken wie van de 400 jij bent)
quote:Op maandag 7 april 2014 17:34 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
ga stuk als we elkaar gewoon kennen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |