AX in een ander jasje, wat?quote:Op zondag 6 april 2014 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
De auto is niet ruimer, technisch gezien is het de AX in een ander jasje. Wel loopt de motor wat rustiger en is de auto stiller op hogere snelheden.
Seicento van m`n ma loopt ook een stuk rustiger op de snelweg i.v.m de Cinquecento die we hadden.quote:Op zondag 6 april 2014 22:45 schreef Actaeon het volgende:
Dat ie rustiger loopt op hogere snelheden is wel prettig.
Ook een hele andere motor dan?quote:Op zondag 6 april 2014 22:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Seicento van m`n ma loopt ook een stuk rustiger op de snelweg i.v.m de Cinquecento die we hadden.
Ik vind die strepen 'm best goed staan eigenlijk!quote:Op zondag 6 april 2014 22:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan je het bij mij veranderen in:
Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto
Volgens mij niet, zelfde motor, maar de Seicento rijd op de snelweg over het algemeen wat rustiger, althans... ik merk er als bijrijder wel verschil in.quote:
Ben er nog steeds niet over uit. Aan de ene kant vind ik het aso en te viper-look-a-like, aan de andere kant ben ik bang voor wat er onder zit. Achterbumper is gescheurd dus bij vervanging moeten er twee nieuwe streepjes op aan de achterkantquote:Op zondag 6 april 2014 23:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind die strepen 'm best goed staan eigenlijk!
Gelijk sjoegerd ook maar aangepast.quote:Op zondag 6 april 2014 22:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan je het bij mij veranderen in:
Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto
Goed bezig!quote:Op maandag 7 april 2014 20:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, sproeierkop achter vervangen, plaathouder vervangen, speakers vervangen en de binnenspiegel vervangen. Die laatste had ik zaterdag na 5 minuten al in mijn hand
Lekker bezig geweest.quote:Op maandag 7 april 2014 20:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, sproeierkop achter vervangen, plaathouder vervangen, speakers vervangen en de binnenspiegel vervangen. Die laatste had ik zaterdag na 5 minuten al in mijn hand
Moet ook nog wel wat punten aanpakken maar dit was even makkelijk te doenquote:Op maandag 7 april 2014 21:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik zit ook te wachten op wat beter weer, nog wat kleine puntjes doen aan mijn auto.
Ja, hier blijft het ook beetje liggen.quote:Op maandag 7 april 2014 21:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet ook nog wel wat punten aanpakken maar dit was even makkelijk te doen
Ik ook, hij doet nietsquote:Op maandag 7 april 2014 21:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, hier blijft het ook beetje liggen.
Nog paar kleine puntjes om te doen.
En moet denk ik mijn airco even laten vullen... Heb ik het idee.
ik laat hier in DLD ij de ATU in een combipakket de airco nakijken, ofja, desinfecteren, filter vervangen en het koelmiddel vervangen cq bijvullen, voor 80 euro alles bij elkaarquote:Op maandag 7 april 2014 21:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, hier blijft het ook beetje liggen.
Nog paar kleine puntjes om te doen.
En moet denk ik mijn airco even laten vullen... Heb ik het idee.
Dat is niet duur. Maar ik moet het binnenkort even aan een kennis vragen, die een garage heeft. Kijken of hij mij niet kan matsen.quote:Op maandag 7 april 2014 21:35 schreef gateway het volgende:
[..]
ik laat hier in DLD ij de ATU in een combipakket de airco nakijken, ofja, desinfecteren, filter vervangen en het koelmiddel vervangen cq bijvullen, voor 80 euro alles bij elkaar
vast welquote:Op maandag 7 april 2014 21:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is niet duur. Maar ik moet het binnenkort even aan een kennis vragen, die een garage heeft. Kijken of hij mij niet kan matsen.
Heldquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, ben dit weekend van Utrecht naar Berlijn gereden in mijn koekblik.
Mijn 1e echte roadtrip sinds ik 't rijbewijs heb. Moest het helemaal alleen doen want mijn vriendinnetje heeft het rijbewijs nog niet. Wel slopend zeg, 650 kilometer rijden.... ik was echt gaar toen ik aankwam, concentratie was gewoon op.
Maar mijn autootje heeft zich sterk gehouden op de autobahn, en dat met een schamele 75 pk, heb toch mooi een paar keer 170 km/u gereden
Terugweg exact 7 uur over gedaan, met 2 korte pauzes. 10 uur vertrokken uit Berlijn, 17:00 zat ik thuis op de sofa en heb ik meteen pizza besteldquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Held
Lijkt me inderdaad best wel slopen, 650 kilometer achter elkaar, dus zeg een kleine 6 - 7 uur rijden.
Moest je tussendoor nog tanken?
In 4.5 uur? Wow. Ja dat gaat mij niet lukken in m'n Opel Astra G 1.6quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heeft ie zich qua verbruik netjes gehouden.
Mijn laatste keer Berlijn was strak zonder pauze in 4,5u. En dan stond ik in hartje Berlijn, de laatste 30km duurden een half uur helaas, anders was het echt een nette tijd geweest .
En tip voor de volgende keer: als het eigenlijk net te lang is, stop dan een keer een stuk van de snelweg af en duik een dorpje in. Loop daar een uurtje rond en ga dan verder, ben je heel wat frisser. Want als je gesloopt bent op het einde, ben je eigenlijk net te ver gegaan.
Ik had wel het voordeel dat ik op rustige tijden reed, dus dat scheelt. En diesel, dus dan kan dat met die snelheden allemaal net op één tank.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In 4.5 uur? Wow. Ja dat gaat mij niet lukken in m'n Opel Astra G 1.6
Maar ik vond 170 rijden al heel wat haha.
Wel een goeie tip ja, misschien wel een goeie voor de volgende keer.
Maar m'n vriendin is nu aan het lessen, dus met een beetje mazzel heeft zij 't rijbewijs bij de volgende roadtrip en kunnen we afwisselen.
Ah ok.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik had wel het voordeel dat ik op rustige tijden reed, dus dat scheelt. En diesel, dus dan kan dat met die snelheden allemaal net op één tank.
En in het begin ook vooral niet zomaar gaan knallen op de Autobahn omdat het daar wel mag. Mogen en kunnen zijn verschillende dingen. Hoe harder je gaat, hoe meer er gevraagd wordt van je reactie- en inschattingsvermogen. Vooral als je niet vaak lange ritten maakt kost het energie en gaat die vermogens achteruit. Ervaring komt met de jaren en de kilometer
Blik op oneindig, cruise op 120/130 en goede stoelen in je auto. En voor je het weet sta je 600 km verder zonder pauzequote:Op dinsdag 8 april 2014 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
Maar klopt helemaal dat dat stukken intenser rijden is ja.
Een gasstoker? Dan kan ie nog wel eens van een kennis van me geweest zijn..quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef Hyman het volgende:
Nieuw koekblik gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
Nee, anders viel ie niet onder het kwarttarief.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Een gasstoker? Dan kan ie nog wel eens van een kennis van me geweest zijn..
Interieur klopt ook niet, wel gave bakquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, anders viel ie niet onder het kwarttarief.
Een echt tanker in de bochten en een automaat waar je eng van word, maar het onthaast wel goed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat is wel tof! Is die ook comfortabel? Heb geen ervaring met zulke Volvo's.
Het is gewoon een automaat uit het jaar kruik, het rijd wel goed. Maar de snelheid van het schakelen en het zuinig rijden is ook zwaar ouderwetsquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Automaat waar je eng van wordt? Is dat positief of negatief.
Je bent officieel mijn nieuwe heldquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef Hyman het volgende:
Nieuw koekblik gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
Mijn ervaring met oude automaten is niet anders dan positief. Maargoed dat zijn Duitsers.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het is gewoon een automaat uit het jaar kruik, het rijd wel goed. Maar de snelheid van het schakelen en het zuinig rijden is ook zwaar ouderwets
Ik vind mn amazon toch leuker hoor Deze heb ik voor de lulz gekocht totdat de combi af is.quote:
Volvo`s zijn sowieso toffe bakken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:35 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik vind mn amazon toch leuker hoor Deze heb ik voor de lulz gekocht totdat de combi af is.
Ik vind persoonlijk dat een automaat heel veel van de rij beleving weghaalt, alsof je een stuk controle verliest.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn ervaring met oude automaten is niet anders dan positief. Maargoed dat zijn Duitsers.
Haha automaat is vooral leuk in combinatie met een 6 cilinder en een slagschip met het comfort van een vliegend tapijt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat een automaat heel veel van de rij beleving weghaalt, alsof je een stuk controle verliest.
Maar op de snelweg, en lange stukken regeert elke automaat
Kijken mag altijd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:43 schreef Hyman het volgende:
Ga nou eerst maar eens je rijbewijs halen jij.
Pasje is in zicht ja.quote:
Lachen. Ik moest gelijk aan dit filmpje denken:quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef Hyman het volgende:
Nieuw koekblik gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
Er gaat niets boven een 6inlijn, die souplesse en dat akelige gehuilquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Haha automaat is vooral leuk in combinatie met een 6 cilinder en een slagschip met het comfort van een vliegend tapijt.
Hoge sterktestaal op de juiste plekkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lachen. Ik moest gelijk aan dit filmpje denken:
Was wel verbaasd toen ik zag hoe de grotere en zware volvo als t ware 'opgegeten' werd door de Renault in deze crashtest.
Jij moet eerst eens je rijbewijs zien te fixen en een keuze maken voor een auto. Jou kennende duurt dat ook nog maanden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:42 schreef Braddie het volgende:
Ik zit net eens te kijken wat een Volvo 440 voor mij zou doen in de verzekering.
Toch 72 euro in de maand
BX zit ik aan 63 per maand
C-180 Elegance 95
Cuore kost 55 per maand
Dan toch liever een BX.
Zelfs een Golf II 1,3 doet nog 67 per maand.
Hoe vaak heb je hem al gedaan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pasje is in zicht ja.
Hopelijk heb ik hem ook echt in 1 keer, dan kan ik zelf naar Werchter rijden in Juni
(Alleen nog steeds die klote theorie die niet wil lukken... Heb eind April weer een examen en ik leer dagelijks, maar ik ben bang dat ik weer zak..)
6 keer, verdommequote:
Damn, je theorie is net zo goed als van een gemiddelde huisvrouw dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
6 keer, verdomme
Het kutte is, als ik daar zit, dan word ik énorm onzeker, ga ik twijfelen, en dan ga ik corrigeren.
De 1 na laatste keer had ik 2 vragen gecorrigeerd, als ik dat niet had gedaan was ik geslaagd..
Ik kén mijn theorie grootendeels wel hoor, dat is het probleem niet, vorige week ben ik alle 20 oefenexamens in 1x geslaagd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Damn, je theorie is net zo goed als van een gemiddelde huisvrouw dus.
Zelfhulpzin. Je kent het 'grotendeels' maar niet goed genoeg, maar je verschuilt je (want verdedigende reactie) wel achter net niet goed genoeg presteren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kén mijn theorie grootendeels wel hoor, dat is het probleem niet
Ik heb af en toe nog moeite met aanwijzingen van agenten en de écht ingewikkelde voorrangssituaties willen er bij mij maar niet in... Maar verder gaat het ansich prima..quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zelfhulpzin. Je kent het 'grotendeels' maar niet goed genoeg, maar je verschuilt je (want verdedigende reactie) wel achter net niet goed genoeg presteren.
Nouja, niet zo verkeerd dus om te blijven oefenen. In het echte verkeer (zonder instructeur ernaast die je kan redden) moet je ook in een split-second besluiten. Als je het in theorie al niet lukt, wordt de praktijk helemaal lastig.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb af en toe nog moeite met aanwijzingen van agenten en de écht ingewikkelde voorrangssituaties willen er bij mij maar niet in... Maar verder gaat het ansich prima..
Ik blijf sowieso oefenen, elke dag neem ik de punten die ik moeilijk vind nog door.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nouja, niet zo verkeerd dus om te blijven oefenen. In het echte verkeer (zonder instructeur ernaast die je kan redden) moet je ook in een split-second besluiten. Als je het in theorie al niet lukt, wordt de praktijk helemaal lastig.
Naast dagelijks leren ook veel proefexamens maken. Dat helpt ook goed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pasje is in zicht ja.
Hopelijk heb ik hem ook echt in 1 keer, dan kan ik zelf naar Werchter rijden in Juni
(Alleen nog steeds die klote theorie die niet wil lukken... Heb eind April weer een examen en ik leer dagelijks, maar ik ben bang dat ik weer zak..)
Gewoon allemaal!quote:Op woensdag 9 april 2014 00:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik blij dat ik alles in één keer gehaald heb .. Oude stijl zonder gevarenherkenning
Misschien nog wat rijbewijzen halen ofzulks, heb talent
Proefexamens heb ik allemaal al tig keer geoefend, de laatste x allemaal geslaagd, dus dat zit wel goed, belangrijke punten die ik tóch fout had (Bij alle 20 examens had ik 60 vragen totaal fout, dus netjes) en die neem ik dagelijks door.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Naast dagelijks leren ook veel proefexamens maken. Dat helpt ook goed.
mijn Xsara picasso gaat morgen voor de APK, en een kleine beurt. Ik dacht wat 'slijtage' te zien bij de dorpel bij de bestuurdersplaats, hopelijk zie ik het te negatief....quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:23 schreef Fiorano het volgende:
Xsara heb weer APK, schijfjes en blokjes worden wel wat dun dus die wil ik nog voor de vakantie gaan vervangen.
toen ik bezig was met theorie fietste ik heel Amsterdam door (omdat ik er woon, niet voor de theorie) en keek dan steeds onderweg: hoe zit het hier, wie heeft er voorrang? Dan wordt het, voor mij, begrijpelijk. Uiteindelijk theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Praktijk waren we ook rap klaar volgens de examinator,na afloop kwam hij met twee dingen het eerste kwartier waar ik kennelijk zo goed oplette (kind dat ik vanaf een plein tussen geparkeerde auto's zag rennen en gelijk het gas losliet en een ambulance die opeens toeters en bellen aanzette die ik netjes ruimte gaf) waardoor hij wel vond dat ik er klaar voor was.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso oefenen, elke dag neem ik de punten die ik moeilijk vind nog door.
Ik heb tot eind April dus dat komt wel goed.
Praktijk is voor mij een stuk makkelijker, dan kan weet ik wel hoe het moet en hoe het zit, maar het is voor mij lastig om het te zien op een niet bewegend plaatje Dus dan schiet ik in de stress soms...
Waarom niet gewoon beide inschakelen dan? De meeste auto's hebben gewoon 2 mistachterlichten.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is niet zo heel gek toch? De hele boel wordt machinaal geassembleerd en dit is dan waarschijnlijk het meest handig en goedkoop. In de boordcomputer wordt daarna de bestuurderskant en dus de werkende kant van het mistachterlicht ingeschakeld.
Omdat dat waarschijnlijk niet in alle landelijke wetgeving toegestaan is (verwarring met remlichten bijv.). En een enkele mistlamp is voor zover ik weet overal toegestaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon beide inschakelen dan? De meeste auto's hebben gewoon 2 mistachterlichten.
Het zal vast en zeker een reden hebben, maar 't is wel grappig. Sowieso kun je wel lachen om sommige dingen die in zo'n boekje staan,quote:Op woensdag 9 april 2014 23:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat dat waarschijnlijk niet in alle landelijke wetgeving toegestaan is (verwarring met remlichten bijv.). En een enkele mistlamp is voor zover ik weet overal toegestaan.
1:6 lijkt me wel heel extreem voor zo'n auto.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
Dan zou het goed moeten komen, heb vertrouwen!quote:Op woensdag 9 april 2014 22:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Proefexamens heb ik allemaal al tig keer geoefend, de laatste x allemaal geslaagd, dus dat zit wel goed, belangrijke punten die ik tóch fout had (Bij alle 20 examens had ik 60 vragen totaal fout, dus netjes) en die neem ik dagelijks door.
+ bepaalde voorrangsregels, bepaalde verkeersborden, aanwijzingen van agenten.
1:6?!quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
Dat heb ik deze keer ook wel, meer dan normaal! Ben nu al lichtelijk zenuwachtig, terwijl het nog 2,5 week isquote:Op donderdag 10 april 2014 21:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan zou het goed moeten komen, heb vertrouwen!
5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten?quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
Gewoon rustig blijven, nog 2.5 week goed leren en voorbereiden en dan komt het goed.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat heb ik deze keer ook wel, meer dan normaal! Ben nu al lichtelijk zenuwachtig, terwijl het nog 2,5 week is
Ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 10 april 2014 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon rustig blijven, nog 2.5 week goed leren en voorbereiden en dan komt het goed.
Let op de turbo en uitgevoerde beurtenquote:Op donderdag 10 april 2014 22:37 schreef Marco001 het volgende:
Succes!
Morgen kijken naar een vervanger voor de Ibiza: een Focus 1.6 diesel uit 2008 met alles erop en eraan.
Las het al ja. Als de olie niet regelmatig is ververst staan laten.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:40 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Let op de turbo en uitgevoerde beurten
Die 1.6 is een PSA blok en heeft te weinig olie in de carter, als de beurten niet optijd zijn uitgevoerd kost je het een turbo...
En olie gaan verversen om de 20.000 ipv de aangegeven 30.000
Of kijken of de turbo al vervangen is, das ook een prettige geruststelling..quote:Op donderdag 10 april 2014 22:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Las het al ja. Als de olie niet regelmatig is ververst staan laten.
die ik op het oog het 10900,-quote:Op donderdag 10 april 2014 22:44 schreef monsterd. het volgende:
Succes Marco. Wat mag zo'n bak kosten eigenlijk?
En wat verwacht je terug te krijgen op je Ibiza?quote:Op donderdag 10 april 2014 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
die ik op het oog het 10900,-
Maar heeft dan wel nog maar 80.000km gelopen.
true, duur geintje.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
En wat verwacht je terug te krijgen op je Ibiza?
Kost wat joh!
eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:06 schreef L0we het volgende:
[..]
5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten?
Ik hoop dat je de 1 op 10 red, dan doe je het best prima volgens mij.
Edit: http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor zover ik weet staat er niets. Waar staan die borden dan? TC begint meestal bij het grote portaal ná het bord, want daar kunnen ze de camera's pas ophangen.
Zo'n ding werkt wel met injectie neem ik aan? mss eens de inlaat goed schoonmaken en het gasklephuis/egr eens flink inspuiten met remmenreiniger/wd40quote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose ?
Natuurlijk wel. Je denkt toch niet dat de overheid die dingen vol in het zicht plaatst? Na één aankondigingsbord moet je het er maar mee doen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:48 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.
Op basis van je uitgebreide, goed onderbouwde verhaal lukt het helaas nèt niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose ?
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
80k voor een diesel uit 2008? Ex-lease mag ik dan hopen, zo'n verplichte diesellease? Anders kan ik het me haast niet voorstellen.
Bak geld inderdaad. Maar kennissen van me hebben een tijdje terug ook krap 10k betaald voor een '09 Focus 1.8 benzine met ruim 150k op de klok. Het is maar wat je er voor uit wil geven. Ze wilden graag in de buurt kopen. Tsja, dat kost je wat knaken.
Check de klepspeling ook eens, die kan ook voor problemen zorgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:39 schreef Hyman het volgende:
wss is de carburateur niet helemaal goed meer, loopt als ie warm is ook wat hoog in de toeren en daarbij dieselt ie als ie uitgaat.
Het is trouwens een B230K, wat dus een motor met carburateur is met automatische choke, welke nog wel eens de neiging heeft om niet helemaal goed dicht te gaan, wat die 2 symptomen ook laat komen.
Tevens net met sjoegerd de radio proberen te fixen, maar die deed het ook niet bij hemzelf in de auto. Morgen maar eens kijken of de cassettespeler van de amazon een iso aansluiting heeft, ander koop ik gewoon een simpele van marktplaats.
Oja, dat meet niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar geeft wel een aardige indicatie.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.
Ik zal de deurstijl aan de rechterkant er even uitslijpen, dan kan je er makkelijker bijquote:Wat óók kan, is dat ik de radio cdspeler uit de combi sloop, voordat die rijdend en al is, zijn we ook wel even zoet . Dan zet ik die in de 740
balen! ja auto's.... altijd wat..... De afgelopen 5 maand al flink geld aan uitgegeven..... pffffquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen . Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is
Wat een gedonder allemaal
Dan mag je best wel even vloeken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen . Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is
Wat een gedonder allemaal
Of je koopt een ouwetje voor een prikkie, geeft 1.000 euro uit aan preventief onderhoud en rijdt dat ding tot ie op export naar Roemenië kanquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk.
Ik zou echt alles stijf vloeken, dat is wel heel zuur zeg. Maar ja, als je het door de garage had moeten laten doen was je ook nog steeds auto-loos geweest, maar wel een hoop geld armerquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen . Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is
Wat een gedonder allemaal
Eventuele reparatie werd toch volledig vergoed door Peugeot?quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:40 schreef Bargehassus het volgende:
Nice! Mooie kleur vooral. En niet om negatief te doen, maar weet je dat bij deze motor de distributieketting een probleem kan zijn?
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet)quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
Thp: 76.000 km zonder problemenquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=THPquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
Nou, 20k valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet)
Daar is niets mis mee. Mijn oude Bimmer met zogenaamde longlife olie moet ook z'n beurten elke 20k hebben.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nou, 20k valt wel mee toch?
XN ja!quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:51 schreef Goddelijker het volgende:
Ah joh, heb je tenminste wat te knutselen.
XN uitvoering, Sjoeg?
Vind het juist wel prettig dat er niks op zit. Mis alleen een temperatuurmeter, daar moet ik nog wat moois op verzinnen.quote:
Een rookmelder onder de motorkap.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind het juist wel prettig dat er niks op zit. Mis alleen een temperatuurmeter, daar moet ik nog wat moois op verzinnen.
Is misschien wel wat voor die ouwe lijken van jou!quote:
Die hebben wel temperatuurmetersquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is misschien wel wat voor die ouwe lijken van jou!
http://www.pioneer.eu/nl/(...)/SPH-DA110/page.htmlquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Iemand ervaring met de appradio lijn van Pioneer? Ik zie de eerste modellen nu goedkoop voorbij komen op mp maar ik lees heel veel onduidelijkheid over welke telefoon nou geschikt is. Ik heb zelf de iPhone 5 met iOS 7, maar volgens alle info gaat de ondersteuning maar tot iOS 6. Over android toestellen is het helemaal vaag!
Je kan ook proberen de gemeente aansprakelijk te stellen, die is verantwoordelijk voor het goed onderhouden van de wegenquote:Op woensdag 16 april 2014 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Godver.... gister reed ik in Amsterdam (en daar rijd ik al niet graag) en toen moest ik opeens even snel omkeren -want per ongeluk verkeerde straat ingereden- en terwijl ik omkeerde knalde ik echt opeens door een zéér diepe kuil.
Het was avond dus ik had die kuil in de weg gewoon echt niet gezien.
Was echt een behoorlijke beuk op mijn rechtervoorwiel wat ik kreeg.....en ja hoor, ik rijd daarna de snelweg op, en de auto trekt opeens echt significant naar rechts. Moet wel zeggen dat hij sowieso al een beetje naar rechts trok, maar het was vrij minimaal, ik kon het wel negeren zeg maar.....
Maar nu? Als ik mijn stuur loslaat dan maakt ie gewoon vrijwel meteen een bocht naar rechts
Moest nu echt letterlijk continu naar links blijven bijsturen, heul irritant.
Weet iemand hier hoe ik dit (liefst goedkoop want ik heb nu niet zoveel geld) kan fiksen???
Alvast dank.
Haha, gemeente Amsterdam? Ik denk dat die zo zullen reageren:quote:Op woensdag 16 april 2014 11:16 schreef L0we het volgende:
Je kan ook proberen de gemeente aansprakelijk te stellen, die is verantwoordelijk voor het goed onderhouden van de wegen
Denk het niet. Zulk soort dingen nemen ze best serieus.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, gemeente Amsterdam? Ik denk dat die zo zullen reageren:
[ afbeelding ]
Fout - Pagina niet gevondenquote:Op woensdag 16 april 2014 12:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Denk het niet. Zulk soort dingen nemen ze best serieus.
http://www.amsterdam.nl/v(...)jkstelling-gemeente-(schadevergoeding)-aan/?caseid=%7bD84A3713-ED1B-485D-B120-57DB551A335C%7d
Oja, fok faalt een beetje met die link... http://tinyurl.com/ojd2zgxquote:Op woensdag 16 april 2014 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fout - Pagina niet gevonden
webmaster
Helaas. De pagina waar u naar op zoek was bestaat niet (meer).
Wat je wil, vriend van me heeft hierdoor de 1200 euro schade die hij reed compleet vergoed gekregen. Beetje een zelfde verhaal als jou, er was een gedeelte van de weg verzakt, de hele ophanging was krom.quote:Nee goedbedoeld advies hoor, weet ik.... Maar ja zo'n procedure duurt dan weer weken, maanden weet ik veel hoelang. Plus het was 01:00 snachts, er was geen kip op straat dus ik kan ook niet echt bewijzen dat ik daar toen heb gereden.
Als het tientjeswerk is is het natuurlijk de vraag of je daar moeite voor wil gaan doen. Maar als het inderdaad zo'n klap is geweest zou ik zeker even langs de garage gaan om te kijken of alle vitale onderdelen nog wel goed functioneren.quote:Ik hoop gewoon dat ik geen dure schade heb. Kreeg wel te horen net van iemand dat ik mijn bandenspanning effe moet checken, dat het ook kan dat de band nu minder lucht heeft door die klap en dat ie daardoor meer naar rechts is gaan trekken.
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ik hoop gewoon dat ik geen dure schade heb. Kreeg wel te horen net van iemand dat ik mijn bandenspanning effe moet checken, dat het ook kan dat de band nu minder lucht heeft door die klap en dat ie daardoor meer naar rechts is gaan trekken.
zou het? shit..... en dat is zeker heel duur om te laten fiksen?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:58 schreef Hyman het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Wss is je stabilisatorstang en/of fuseekogel kapot. of misschien wel erger.
Hah, net ff bij tankstation geweest en bandenspanning gechecked. Rechts voor had 2.1 en linksvoor 2.3quote:
Dankjewel man!quote:Op woensdag 16 april 2014 21:41 schreef dick_laurent het volgende:
Whatever, veel plezier met elkaars kont likken
Ik heb weinig verstand van airco's, de mijne doet het niet eens . Ik zag dat bij de airco-beurten bij de garage ze zo'n verfrissertoevoeging hebben. Misschien moet je daar naar opzoek?quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:28 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb last van een stinkende airco als ik hem net aanzet, hoeveel werk is het om dit op te lossen? Alleen interieurfiltertje of veel meer werk voor nodig (wat zelf niet kan)?
Idd die paupers bij de ford garage hadden er ook meuk ingespoten terwijl ik tig keer tegen mn pa zei dat ie dat filter moest laten vervangen.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:10 schreef Sjoegerd het volgende:
Interieurfilter en een aircoreiniging (soort luchtverfrisser) dan ben je een heel eind. Interieurfilter wordt vaak op bezuinigd waardoor er schimmels in kunnen groeien, dat stinkt nogal
Dat kan inderdaad ook schelen! Ook voor de componenten van het aircosysteem is dat beter.quote:Op woensdag 23 april 2014 01:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Iemand gaf mij hier ooit een tip om de airco enkele km voor aankomst uit te zetten. Dat werkte best goed tegen de stank!
Fijn..quote:Op donderdag 24 april 2014 19:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Verbruik gaat goed met de 106, vorige tank 1 op 19 en nu 1 op 17. De eerste schade is ook een feit, de buurman kwam terug met een fiets achterop en was vooral bezig met de zijkanten langs paaltjes en andere auto's. De trapper van de fiets heeft een goede vouw in mijn achterklep geduwd, maar eens zien wat ik daarvan kan maken
Hahaquote:Op donderdag 24 april 2014 16:58 schreef Goddelijker het volgende:
Ik denk dat er wel een nieuw filter in mag...
[ afbeelding ]
Kan je em niet gewoon aansprakelijk stellen? Lekker centen opstrijken. Kan je gelijk je dak fixen.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:13 schreef Sjoegerd het volgende:
Verbruik gaat goed met de 106, vorige tank 1 op 19 en nu 1 op 17. De eerste schade is ook een feit, de buurman kwam terug met een fiets achterop en was vooral bezig met de zijkanten langs paaltjes en andere auto's. De trapper van de fiets heeft een goede vouw in mijn achterklep geduwd, maar eens zien wat ik daarvan kan maken
Dat zou jij doen, de buurman heeft het niet expres gedaan en we gaan eerst kijken wat we zelf kunnen doenquote:Op donderdag 24 april 2014 19:50 schreef Hyman het volgende:
[..]
Kan je em niet gewoon aansprakelijk stellen? Lekker centen opstrijken. Kan je gelijk je dak fixen.
Hij heeft toch een verzekering, of niet dan.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat zou jij doen, de buurman heeft het niet expres gedaan en we gaan eerst kijken wat we zelf kunnen doen
Nou ja, vouwen kan je er niet uitstrijken toch? moet je opvullen met filler, schuren spuiten e.d.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Wie zegt dat het me geld gaat kosten?
Je kan nog aardig wat er uit krijgen denk ik. En het is plamuur, geen filler.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:01 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nou ja, vouwen kan je er niet uitstrijken toch? moet je opvullen met filler, schuren spuiten e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grap is alleen, dat als de buurman er tegenaan is gefietst, de autoverzekering er niets mee te maken heeft. Dat gaat gewoon via de AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren), je WA-polis dus. Die gaat ook niet omhoog na een claim.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:07 schreef Hyman het volgende:
Och je snapt het tenminste. En als je het eruit kan krijgen dan geen probleem idd.
Ik had even gekeken hoeveel het bijv. scheelt als je 1 keer schade rijdt als je 7-10 jaar no-claim hebt. Ga je maar 1 tot 3% korting mee achteruit. Voor de kosten hoeft de buurman het iig niet te laten.
Fiets zat achterop. Ik denk dat ie daarmee de auto bedoeltquote:Op vrijdag 25 april 2014 07:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
De grap is alleen, dat als de buurman er tegenaan is gefietst, de autoverzekering er niets mee te maken heeft.
Haha mooi verbruik!quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:11 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb de auto nog geen maand en heb nu al 2200 km gereden . Gelukkig is het gemiddelde verbruik nu rond de 1 op 17
Ik houd een overzicht bij van het brandstofverbruik en dus ook de gereden kilometers. Ik schrok wel van hoeveel ik eigenlijk rij. Maarja, stage niet om de hoek, vriendin niet om de hoek en school niet om de hoekquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha mooi verbruik!
Ik tik deze week nog 10.000 aan in krap 4 maanden
Maandelijkse lasten zijn voor mij te hoog om te kunnen bekostigen. Daarnaast kan het zo zijn dat mijn kilometers dalen na de zomer. En ik ken deze benzineblokken vrij goed dus voor mij makkelijker om zelf aan te werken .. Uiteindelijk wil ik wel gaan dieselen denk ik maar ondertussen wordt de 106 mijn ecoproject denk ikquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:34 schreef monsterd. het volgende:
Had je dan niet beter kunnen dieselen?
Je hebt speciale LEDs die geen canbus-error geven.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:18 schreef Marco001 het volgende:
Geeft het geen problemen met het canbus gebeuren? Dan kan ik wellicht de dagrijlichten(nu van die 21watt bolletjes) vervangen voor led, staat denk ik een stuk mooier.
(Ik wil trouwens wel usb en bluetooth inbouwen, maar daarvoor moet ik eerst langs de dealer om de cd-wisselaar functie te activeren.
Je kan ook warm-wit nemen.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:31 schreef Sjoegerd het volgende:
Buh LED's.. Vind het altijd zo kil aandoen.
Versterker/stoelverwarming?quote:Op zondag 4 mei 2014 13:02 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag even de auto gewassen:
[ afbeelding ]
Had ook even het interieurfilter er helemaal uit gehaald, volgens mij kan 'ie wel een nieuwe gebruiken :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En kwam nog een losse stekker tegen onder de bestuurdersstoel... Kon alleen niet terug vinden waar 'ie hoort, misschien van een optie die ik niet heb in de auto?
[ afbeelding ]
Die werkt ook naar behoren (helaas soms).quote:
Mijn ouders hadden 't, maar ik vond er ook niks aan.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:44 schreef Marco001 het volgende:
Waarom dat?
Stoelverwarming is imho de meest nutteloze optie op een auto ooit, hier in NL. (okay, vooruit, stuurverwarming is nog net iets doellozer)
Stoelverwarming is heerlijk en ik zou in mijn eigen auto niet zonder kunnen. Zelfs met dit weer zet ik het aan. Heerlijk voor mijn rug, zowel op stof als leer.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:44 schreef Marco001 het volgende:
Waarom dat?
Stoelverwarming is imho de meest nutteloze optie op een auto ooit, hier in NL. (okay, vooruit, stuurverwarming is nog net iets doellozer)
Dit. heb het bij mijn vorige werk in diverse Transit's gehad. Eigenlijk nooit gebruikt maar juist een hekel aan dat soort verwarming ontwikkeld. warme kont omdat ik het knopje niet kon vinden.quote:Op maandag 5 mei 2014 13:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden 't, maar ik vond er ook niks aan.
Kan me voorstellen dat het wel prettig is in de winter als je lederen bekleding hebt, dat kan dan flink koud zijn. Maar verder?
Eens. Ik vind het ook helemaal niet lekker zitten, heb het al warm genoeg van mezelf...quote:Op maandag 5 mei 2014 12:44 schreef Marco001 het volgende:
Waarom dat?
Stoelverwarming is imho de meest nutteloze optie op een auto ooit, hier in NL. (okay, vooruit, stuurverwarming is nog net iets doellozer)
Dat dus, als je een stijve rug hebt is het hemelsquote:Op maandag 5 mei 2014 13:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Heerlijk voor mijn rug, zowel op stof als leer.
Het voelt altijd alsof je in je broek gezeken hebt, vind ikquote:Op maandag 5 mei 2014 18:47 schreef Meike26 het volgende:
We hebben het in de Ford zitten, maar liever uit dan aan. Alleen als het echt koud is misschien, maar de verwarming zit precies onder je blaas, moet er dus meestal van naar het toilet, zo oncomfortabel dat het voelt.
Dan is 4k een stijve prijs inderdaad. Die lak is niet gek bij een auto van die leeftijd en moet je doorheen kijken vind ik, het gaat om de technische staat. Maar een koopje, nee.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:49 schreef Marco001 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
Heuy, mijn oude auto!
Alleen jammer, die prijs is absoluut geen koopje(realistisch is die 2k waard), T'is geen FR maar een simpelere Signo, kachel werkt niet goed en net, mwah, flink gebruikt.. aantal flinke krassen, veel steenslag, lak op de spiegelkappen is slecht. om nog maar te zwijgen over het interieur(passagiersstoel wou bijvoorbeeld niet voorover klappen toen ik hem wegdeed)
km stand klopt. Heb er in 3.5 jaar tijd iets van 60k km mee gereden(gekocht bij 117xxxkm)quote:Op maandag 5 mei 2014 22:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het voelt altijd alsof je in je broek gezeken hebt, vind ik
[..]
Dan is 4k een stijve prijs inderdaad. Die lak is niet gek bij een auto van die leeftijd en moet je doorheen kijken vind ik, het gaat om de technische staat. Maar een koopje, nee.
En die FR is een mooie verkooptruc voor mensen die van niets weten. Het kleurtje en de gekleurde remklauwen zullen veel mensen foppen.
Belangrijker: klopt de kmstand wel? Want krap 20k per jaar op G3 zie je niet vaak.
Het scheelt toch al gauw een tank in de maand bij mijquote:
Snelweg max 100, daarnaast ook 80 wegen en veel anticiperen en uitrollenquote:
Ik haal ruim 1 op 15 met mijn Clio, zuiniger dan mijn 206.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Snelweg max 100, daarnaast ook 80 wegen en veel anticiperen en uitrollen
De 106 is zuiniger dan de AX, en dat terwijl de 106 zwaarder isquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:43 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik haal ruim 1 op 15 met mijn Clio, zuiniger dan mijn 206.
Dit. + verwarmde spiegels.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:42 schreef Hyman het volgende:
Als ik ooit weer een "moderne" auto koop, dan moet er iig wel weer zoiets in.
Insta-astma.quote:
Inderdaad, en voor een tientje dat MANN-filter gekocht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:08 schreef Hyman het volgende:
[..]
Insta-astma.
De 740 vandaag naar de garage gebracht, ze konden zo 1 2 3 niets vinden, wel hebben ze een kabel getaped met elektrisch tape welke helemaal het plastic vanaf was gesmolten, straks even een ritje maken. Kijken of het heeft geholpen.
Wel liep hij goed, ietsjes rijk, maar dat mag wel bij zo'n blok.
Heeft dat ding van jou ooit wel fatsoenlijk onderhoud gehad? Zelfs mijn luchtfilter kwam er niet zo vies uit.quote:
Interieurfilter, is iets wat vaak/vaker overgeslagen wordt bij een beurt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heeft dat ding van jou ooit wel fatsoenlijk onderhoud gehad? Zelfs mijn luchtfilter kwam er niet zo vies uit.
Niks mis met een beetje natuurgevoelquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:31 schreef Hyman het volgende:
De amazon en de 740 hebben dat niet eens :p komen de blaadjes gewoon mee naar binnen als je de ventilator goed hard zet.
Altijd leuk in de lente, gratis confetti.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje natuurgevoel
Wat heb je ervoor betaald? Ik moet dat ook weer eens doen want het ding meurt echt de tent uitquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:37 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn airco laten reinigen, wat een verschil!
Ruikt nu weer lentefris.
Nice!quote:
Moet ik ook doen. En vullen denk ik want echt koud wordt ie nietquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:37 schreef Goddelijker het volgende:
Gisteren mijn airco laten reinigen, wat een verschil!
Ruikt nu weer lentefris.
Dit is echt te danken aan rijstijl inderdaad. Je rijstijl aanpassen kan veel doen voor je verbruik. Op naar de 1 op 20!quote:Op zondag 18 mei 2014 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat heb je ervoor betaald? Ik moet dat ook weer eens doen want het ding meurt echt de tent uit
[..]
Nice!
Dat red ik met m'n diesel niet eens. Al zal dat ook wel aan m'n rijstijl liggen
Uhm, vriendendienst. Maar normaal ligt het 30-50 euro ofzo.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Wat heb je ervoor betaald? Ik moet dat ook weer eens doen want het ding meurt echt de tent uit
[..]
Nice!
Dat red ik met m'n diesel niet eens. Al zal dat ook wel aan m'n rijstijl liggen
Vullen is duurder, schoonmaken + vullen is meestal rond de 100 euro.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:54 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Moet ik ook doen. En vullen denk ik want echt koud wordt ie niet
Ik heb niet eens airco, en van de zomer ga ik er misschien mee op vakantiequote:Op maandag 19 mei 2014 08:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ben altijd gewoon gewend om m'n ramen open te doen. Krijg je ook niet telkens zo'n klap van het warmteverschil.
Vroeger deed iedereen dat.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:43 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb niet eens airco, en van de zomer ga ik er misschien mee op vakantie
Vind alleen wel dat ik een temperatuurmeter er in moet zetten.. En kijken hoe de kampeeruitrusting er in gaat passenquote:
Koelwatertemperatuurmeterquote:Op maandag 19 mei 2014 12:38 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb geen temp-meter, maar missen doe ik 't niet.
Of het nou 21 of 23 is: boeiend!
Ah, die heb ik wel. Digitaal met blokjes.quote:
Ik wil gewoon zo'n analoge ergens plaatsen. Vind de setjes voor een niet zo schreeuwerige best duur. Wil namelijk niet zo'n "autostyl0w tjoener" dingquote:Op maandag 19 mei 2014 22:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ah, die heb ik wel. Digitaal met blokjes.
Of niet kamperen scheelt weer spullen die je mee moet nemen.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind alleen wel dat ik een temperatuurmeter er in moet zetten.. En kijken hoe de kampeeruitrusting er in gaat passen
Kamperenquote:Op maandag 19 mei 2014 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Of niet kamperen scheelt weer spullen die je mee moet nemen.
Wees blij dat hij niet vastliep en je multiriem naar de klote hielp, dat is pas kutquote:Op zondag 18 mei 2014 23:10 schreef blup het volgende:
Ohja godver, de poelie van de Cooper is ook nog steeds stuk.. Systeem zal inmiddels ook wel leeg zijn..
Nakijken kan geen kwaad.. Zo hadden wij op weg naar Italië oppeens een airco die ermee kapte. File, 30+. Airco leeg.
Dan mag je als man huilen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:11 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Wees blij dat hij niet vastliep en je multiriem naar de klote hielp, dat is pas kut
Benzine hoop ik, geen diesel? Anders heeft je brandstofpomp een flinke douw gehad.quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:04 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Ben er vandaag the hard way achter gekomen dat mijn resevetank in mn Forester kleiner is dan in mn Outback
Maargoed ik rol weer.
Benzine ja, heb m ook niet meer geprobeerd te starten nadat ie begon te stotteren omdat ik al wist hoelaat het was.quote:Op donderdag 22 mei 2014 08:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Benzine hoop ik, geen diesel? Anders heeft je brandstofpomp een flinke douw gehad.
Ik zat laatst ook op de dampen, dat ga ik toch maar voorkomen in de nabije toekomst
Gaaf hoor! Ik zou ook zeker een keer de grens oversteken, Slovenië is ook de moeite waardquote:
Ga ik ook heen, zit er 3 km hemelsbreed vandaan.quote:Op zondag 15 juni 2014 10:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Gaaf hoor! Ik zou ook zeker een keer de grens oversteken, Slovenië is ook de moeite waard
Als ik mijn voorruitenwisser aan heb en zet de auto in zijn achteruit, dan wist 'ie automagisch.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die op de achterkant is toch alleen voor de sier? Vooral in de zomer?
Ik ga van 't weekend de auto maar eens wassen, voor het eerst in een jaar ofzo. Hij heeft laatst onder een boom gestaan en nu lijkt het alsof er allemaal bosbessenkwarktaart op het dak zit Schijtvogels.
Auto-onderdelen algemeen.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:33 schreef monsterd. het volgende:
Is het een webshop met alleen ruitenwissers of auto-onderdelen algemeen? Anders mag je mij wel dmen
Goede shop, vaker besteld.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 22:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Heb zelf niet zo lang terug onderdelen bij Mister Auto besteld. Waren vrij gunstige prijzen, was aan onderdelen zo'n ¤35,- kwijt voor een oliebeurtje. Dat is dan inclusief 5 liter olie
Zal er ook zeker vaker bestellenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:06 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Goede shop, vaker besteld.
Ik heb besloten dat de MX-5 plaats moet maken voor iets wat toch meer geschikt is voor woon-werk, alleen word ik nu al weer helemaal panisch van "wat is laagste prijs" al dan niet met enorme spelfouten erbij.
Dan is de keuze toch al gemaakt?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 23:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik keek naar een Mazda 323 DITD prefacelift, heerlijk verbruik op spritmonitor en toch een beetje ruimte. Toen stuurde monsterd mij op een 6 Sportbreak af. Eigenlijk is dat nu de eis, maar dan op benzine. Vindt mijn rug fijn, vindt de hond fijn, vind monsterd ook fijn als ze in Polen weer eens de auto vollaad met augurken.
Zou jij het verschil niet over hebben om niet is zo'n gare 323 te zitten?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom van de 323 diesel naar een 6 benzine? Dat scheelt nogal qua kosten lijkt me? 6 is groter en zwaarder, dus is je benzinenadeel nog erger.
Ik zit net onder het omslagpunt met de 323. Mocht het een keer minder gaan met de km's dan lopen de kosten op. De 6 wil ik al wel langer en daarmee kom ik financieel ietsje beter mee uit dan de mx-5, terwijl mijn rug mij nog dankbaarder is. de ruimte van de auto gaat verder wel goed gebruikt worden!quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom van de 323 diesel naar een 6 benzine? Dat scheelt nogal qua kosten lijkt me? 6 is groter en zwaarder, dus is je benzinenadeel nog erger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |