AX in een ander jasje, wat?quote:Op zondag 6 april 2014 22:11 schreef Sjoegerd het volgende:
De auto is niet ruimer, technisch gezien is het de AX in een ander jasje. Wel loopt de motor wat rustiger en is de auto stiller op hogere snelheden.
Seicento van m`n ma loopt ook een stuk rustiger op de snelweg i.v.m de Cinquecento die we hadden.quote:Op zondag 6 april 2014 22:45 schreef Actaeon het volgende:
Dat ie rustiger loopt op hogere snelheden is wel prettig.
Ook een hele andere motor dan?quote:Op zondag 6 april 2014 22:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Seicento van m`n ma loopt ook een stuk rustiger op de snelweg i.v.m de Cinquecento die we hadden.
Ik vind die strepen 'm best goed staan eigenlijk!quote:Op zondag 6 april 2014 22:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan je het bij mij veranderen in:
Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto
Volgens mij niet, zelfde motor, maar de Seicento rijd op de snelweg over het algemeen wat rustiger, althans... ik merk er als bijrijder wel verschil in.quote:
Ben er nog steeds niet over uit. Aan de ene kant vind ik het aso en te viper-look-a-like, aan de andere kant ben ik bang voor wat er onder zit. Achterbumper is gescheurd dus bij vervanging moeten er twee nieuwe streepjes op aan de achterkantquote:Op zondag 6 april 2014 23:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik vind die strepen 'm best goed staan eigenlijk!
Gelijk sjoegerd ook maar aangepast.quote:Op zondag 6 april 2014 22:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Kan je het bij mij veranderen in:
Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto
Goed bezig!quote:Op maandag 7 april 2014 20:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, sproeierkop achter vervangen, plaathouder vervangen, speakers vervangen en de binnenspiegel vervangen. Die laatste had ik zaterdag na 5 minuten al in mijn hand
Lekker bezig geweest.quote:Op maandag 7 april 2014 20:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, sproeierkop achter vervangen, plaathouder vervangen, speakers vervangen en de binnenspiegel vervangen. Die laatste had ik zaterdag na 5 minuten al in mijn hand
Moet ook nog wel wat punten aanpakken maar dit was even makkelijk te doenquote:Op maandag 7 april 2014 21:05 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Goed bezig!
Ik zit ook te wachten op wat beter weer, nog wat kleine puntjes doen aan mijn auto.
Ja, hier blijft het ook beetje liggen.quote:Op maandag 7 april 2014 21:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Moet ook nog wel wat punten aanpakken maar dit was even makkelijk te doen
Ik ook, hij doet nietsquote:Op maandag 7 april 2014 21:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, hier blijft het ook beetje liggen.
Nog paar kleine puntjes om te doen.
En moet denk ik mijn airco even laten vullen... Heb ik het idee.
ik laat hier in DLD ij de ATU in een combipakket de airco nakijken, ofja, desinfecteren, filter vervangen en het koelmiddel vervangen cq bijvullen, voor 80 euro alles bij elkaarquote:Op maandag 7 april 2014 21:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, hier blijft het ook beetje liggen.
Nog paar kleine puntjes om te doen.
En moet denk ik mijn airco even laten vullen... Heb ik het idee.
Dat is niet duur. Maar ik moet het binnenkort even aan een kennis vragen, die een garage heeft. Kijken of hij mij niet kan matsen.quote:Op maandag 7 april 2014 21:35 schreef gateway het volgende:
[..]
ik laat hier in DLD ij de ATU in een combipakket de airco nakijken, ofja, desinfecteren, filter vervangen en het koelmiddel vervangen cq bijvullen, voor 80 euro alles bij elkaar
vast welquote:Op maandag 7 april 2014 21:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is niet duur. Maar ik moet het binnenkort even aan een kennis vragen, die een garage heeft. Kijken of hij mij niet kan matsen.
Heldquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:29 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, ben dit weekend van Utrecht naar Berlijn gereden in mijn koekblik.
Mijn 1e echte roadtrip sinds ik 't rijbewijs heb. Moest het helemaal alleen doen want mijn vriendinnetje heeft het rijbewijs nog niet. Wel slopend zeg, 650 kilometer rijden.... ik was echt gaar toen ik aankwam, concentratie was gewoon op.
Maar mijn autootje heeft zich sterk gehouden op de autobahn, en dat met een schamele 75 pk, heb toch mooi een paar keer 170 km/u gereden
Terugweg exact 7 uur over gedaan, met 2 korte pauzes. 10 uur vertrokken uit Berlijn, 17:00 zat ik thuis op de sofa en heb ik meteen pizza besteldquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
Held
Lijkt me inderdaad best wel slopen, 650 kilometer achter elkaar, dus zeg een kleine 6 - 7 uur rijden.
Moest je tussendoor nog tanken?
In 4.5 uur? Wow. Ja dat gaat mij niet lukken in m'n Opel Astra G 1.6quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dan heeft ie zich qua verbruik netjes gehouden.
Mijn laatste keer Berlijn was strak zonder pauze in 4,5u. En dan stond ik in hartje Berlijn, de laatste 30km duurden een half uur helaas, anders was het echt een nette tijd geweest .
En tip voor de volgende keer: als het eigenlijk net te lang is, stop dan een keer een stuk van de snelweg af en duik een dorpje in. Loop daar een uurtje rond en ga dan verder, ben je heel wat frisser. Want als je gesloopt bent op het einde, ben je eigenlijk net te ver gegaan.
Ik had wel het voordeel dat ik op rustige tijden reed, dus dat scheelt. En diesel, dus dan kan dat met die snelheden allemaal net op één tank.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In 4.5 uur? Wow. Ja dat gaat mij niet lukken in m'n Opel Astra G 1.6
Maar ik vond 170 rijden al heel wat haha.
Wel een goeie tip ja, misschien wel een goeie voor de volgende keer.
Maar m'n vriendin is nu aan het lessen, dus met een beetje mazzel heeft zij 't rijbewijs bij de volgende roadtrip en kunnen we afwisselen.
Ah ok.quote:Op dinsdag 8 april 2014 18:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik had wel het voordeel dat ik op rustige tijden reed, dus dat scheelt. En diesel, dus dan kan dat met die snelheden allemaal net op één tank.
En in het begin ook vooral niet zomaar gaan knallen op de Autobahn omdat het daar wel mag. Mogen en kunnen zijn verschillende dingen. Hoe harder je gaat, hoe meer er gevraagd wordt van je reactie- en inschattingsvermogen. Vooral als je niet vaak lange ritten maakt kost het energie en gaat die vermogens achteruit. Ervaring komt met de jaren en de kilometer
Blik op oneindig, cruise op 120/130 en goede stoelen in je auto. En voor je het weet sta je 600 km verder zonder pauzequote:Op dinsdag 8 april 2014 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
Maar klopt helemaal dat dat stukken intenser rijden is ja.
Een gasstoker? Dan kan ie nog wel eens van een kennis van me geweest zijn..quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef Hyman het volgende:
Nieuw koekblik gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
Nee, anders viel ie niet onder het kwarttarief.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:19 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Een gasstoker? Dan kan ie nog wel eens van een kennis van me geweest zijn..
Interieur klopt ook niet, wel gave bakquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Nee, anders viel ie niet onder het kwarttarief.
Een echt tanker in de bochten en een automaat waar je eng van word, maar het onthaast wel goed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dat is wel tof! Is die ook comfortabel? Heb geen ervaring met zulke Volvo's.
Het is gewoon een automaat uit het jaar kruik, het rijd wel goed. Maar de snelheid van het schakelen en het zuinig rijden is ook zwaar ouderwetsquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Automaat waar je eng van wordt? Is dat positief of negatief.
Je bent officieel mijn nieuwe heldquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef Hyman het volgende:
Nieuw koekblik gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
Mijn ervaring met oude automaten is niet anders dan positief. Maargoed dat zijn Duitsers.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Het is gewoon een automaat uit het jaar kruik, het rijd wel goed. Maar de snelheid van het schakelen en het zuinig rijden is ook zwaar ouderwets
Ik vind mn amazon toch leuker hoor Deze heb ik voor de lulz gekocht totdat de combi af is.quote:
Volvo`s zijn sowieso toffe bakken.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:35 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik vind mn amazon toch leuker hoor Deze heb ik voor de lulz gekocht totdat de combi af is.
Ik vind persoonlijk dat een automaat heel veel van de rij beleving weghaalt, alsof je een stuk controle verliest.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn ervaring met oude automaten is niet anders dan positief. Maargoed dat zijn Duitsers.
Haha automaat is vooral leuk in combinatie met een 6 cilinder en een slagschip met het comfort van een vliegend tapijt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk dat een automaat heel veel van de rij beleving weghaalt, alsof je een stuk controle verliest.
Maar op de snelweg, en lange stukken regeert elke automaat
Kijken mag altijd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:43 schreef Hyman het volgende:
Ga nou eerst maar eens je rijbewijs halen jij.
Pasje is in zicht ja.quote:
Lachen. Ik moest gelijk aan dit filmpje denken:quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef Hyman het volgende:
Nieuw koekblik gekocht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
Er gaat niets boven een 6inlijn, die souplesse en dat akelige gehuilquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:38 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Haha automaat is vooral leuk in combinatie met een 6 cilinder en een slagschip met het comfort van een vliegend tapijt.
Hoge sterktestaal op de juiste plekkenquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lachen. Ik moest gelijk aan dit filmpje denken:
Was wel verbaasd toen ik zag hoe de grotere en zware volvo als t ware 'opgegeten' werd door de Renault in deze crashtest.
Jij moet eerst eens je rijbewijs zien te fixen en een keuze maken voor een auto. Jou kennende duurt dat ook nog maanden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:42 schreef Braddie het volgende:
Ik zit net eens te kijken wat een Volvo 440 voor mij zou doen in de verzekering.
Toch 72 euro in de maand
BX zit ik aan 63 per maand
C-180 Elegance 95
Cuore kost 55 per maand
Dan toch liever een BX.
Zelfs een Golf II 1,3 doet nog 67 per maand.
Hoe vaak heb je hem al gedaan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pasje is in zicht ja.
Hopelijk heb ik hem ook echt in 1 keer, dan kan ik zelf naar Werchter rijden in Juni
(Alleen nog steeds die klote theorie die niet wil lukken... Heb eind April weer een examen en ik leer dagelijks, maar ik ben bang dat ik weer zak..)
6 keer, verdommequote:
Damn, je theorie is net zo goed als van een gemiddelde huisvrouw dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
6 keer, verdomme
Het kutte is, als ik daar zit, dan word ik énorm onzeker, ga ik twijfelen, en dan ga ik corrigeren.
De 1 na laatste keer had ik 2 vragen gecorrigeerd, als ik dat niet had gedaan was ik geslaagd..
Ik kén mijn theorie grootendeels wel hoor, dat is het probleem niet, vorige week ben ik alle 20 oefenexamens in 1x geslaagd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Damn, je theorie is net zo goed als van een gemiddelde huisvrouw dus.
Zelfhulpzin. Je kent het 'grotendeels' maar niet goed genoeg, maar je verschuilt je (want verdedigende reactie) wel achter net niet goed genoeg presteren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik kén mijn theorie grootendeels wel hoor, dat is het probleem niet
Ik heb af en toe nog moeite met aanwijzingen van agenten en de écht ingewikkelde voorrangssituaties willen er bij mij maar niet in... Maar verder gaat het ansich prima..quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:22 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zelfhulpzin. Je kent het 'grotendeels' maar niet goed genoeg, maar je verschuilt je (want verdedigende reactie) wel achter net niet goed genoeg presteren.
Nouja, niet zo verkeerd dus om te blijven oefenen. In het echte verkeer (zonder instructeur ernaast die je kan redden) moet je ook in een split-second besluiten. Als je het in theorie al niet lukt, wordt de praktijk helemaal lastig.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb af en toe nog moeite met aanwijzingen van agenten en de écht ingewikkelde voorrangssituaties willen er bij mij maar niet in... Maar verder gaat het ansich prima..
Ik blijf sowieso oefenen, elke dag neem ik de punten die ik moeilijk vind nog door.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nouja, niet zo verkeerd dus om te blijven oefenen. In het echte verkeer (zonder instructeur ernaast die je kan redden) moet je ook in een split-second besluiten. Als je het in theorie al niet lukt, wordt de praktijk helemaal lastig.
Naast dagelijks leren ook veel proefexamens maken. Dat helpt ook goed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Pasje is in zicht ja.
Hopelijk heb ik hem ook echt in 1 keer, dan kan ik zelf naar Werchter rijden in Juni
(Alleen nog steeds die klote theorie die niet wil lukken... Heb eind April weer een examen en ik leer dagelijks, maar ik ben bang dat ik weer zak..)
Gewoon allemaal!quote:Op woensdag 9 april 2014 00:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik blij dat ik alles in één keer gehaald heb .. Oude stijl zonder gevarenherkenning
Misschien nog wat rijbewijzen halen ofzulks, heb talent
Proefexamens heb ik allemaal al tig keer geoefend, de laatste x allemaal geslaagd, dus dat zit wel goed, belangrijke punten die ik tóch fout had (Bij alle 20 examens had ik 60 vragen totaal fout, dus netjes) en die neem ik dagelijks door.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Naast dagelijks leren ook veel proefexamens maken. Dat helpt ook goed.
mijn Xsara picasso gaat morgen voor de APK, en een kleine beurt. Ik dacht wat 'slijtage' te zien bij de dorpel bij de bestuurdersplaats, hopelijk zie ik het te negatief....quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:23 schreef Fiorano het volgende:
Xsara heb weer APK, schijfjes en blokjes worden wel wat dun dus die wil ik nog voor de vakantie gaan vervangen.
toen ik bezig was met theorie fietste ik heel Amsterdam door (omdat ik er woon, niet voor de theorie) en keek dan steeds onderweg: hoe zit het hier, wie heeft er voorrang? Dan wordt het, voor mij, begrijpelijk. Uiteindelijk theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Praktijk waren we ook rap klaar volgens de examinator,na afloop kwam hij met twee dingen het eerste kwartier waar ik kennelijk zo goed oplette (kind dat ik vanaf een plein tussen geparkeerde auto's zag rennen en gelijk het gas losliet en een ambulance die opeens toeters en bellen aanzette die ik netjes ruimte gaf) waardoor hij wel vond dat ik er klaar voor was.quote:Op dinsdag 8 april 2014 23:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso oefenen, elke dag neem ik de punten die ik moeilijk vind nog door.
Ik heb tot eind April dus dat komt wel goed.
Praktijk is voor mij een stuk makkelijker, dan kan weet ik wel hoe het moet en hoe het zit, maar het is voor mij lastig om het te zien op een niet bewegend plaatje Dus dan schiet ik in de stress soms...
Waarom niet gewoon beide inschakelen dan? De meeste auto's hebben gewoon 2 mistachterlichten.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is niet zo heel gek toch? De hele boel wordt machinaal geassembleerd en dit is dan waarschijnlijk het meest handig en goedkoop. In de boordcomputer wordt daarna de bestuurderskant en dus de werkende kant van het mistachterlicht ingeschakeld.
Omdat dat waarschijnlijk niet in alle landelijke wetgeving toegestaan is (verwarring met remlichten bijv.). En een enkele mistlamp is voor zover ik weet overal toegestaan.quote:Op woensdag 9 april 2014 23:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon beide inschakelen dan? De meeste auto's hebben gewoon 2 mistachterlichten.
Het zal vast en zeker een reden hebben, maar 't is wel grappig. Sowieso kun je wel lachen om sommige dingen die in zo'n boekje staan,quote:Op woensdag 9 april 2014 23:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Omdat dat waarschijnlijk niet in alle landelijke wetgeving toegestaan is (verwarring met remlichten bijv.). En een enkele mistlamp is voor zover ik weet overal toegestaan.
1:6 lijkt me wel heel extreem voor zo'n auto.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
Dan zou het goed moeten komen, heb vertrouwen!quote:Op woensdag 9 april 2014 22:24 schreef Braddie het volgende:
[..]
Proefexamens heb ik allemaal al tig keer geoefend, de laatste x allemaal geslaagd, dus dat zit wel goed, belangrijke punten die ik tóch fout had (Bij alle 20 examens had ik 60 vragen totaal fout, dus netjes) en die neem ik dagelijks door.
+ bepaalde voorrangsregels, bepaalde verkeersborden, aanwijzingen van agenten.
1:6?!quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
Dat heb ik deze keer ook wel, meer dan normaal! Ben nu al lichtelijk zenuwachtig, terwijl het nog 2,5 week isquote:Op donderdag 10 april 2014 21:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan zou het goed moeten komen, heb vertrouwen!
5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten?quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
quote:Op donderdag 10 april 2014 16:53 schreef Hyman het volgende:
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.
Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
Gewoon rustig blijven, nog 2.5 week goed leren en voorbereiden en dan komt het goed.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat heb ik deze keer ook wel, meer dan normaal! Ben nu al lichtelijk zenuwachtig, terwijl het nog 2,5 week is
Ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 10 april 2014 22:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gewoon rustig blijven, nog 2.5 week goed leren en voorbereiden en dan komt het goed.
Let op de turbo en uitgevoerde beurtenquote:Op donderdag 10 april 2014 22:37 schreef Marco001 het volgende:
Succes!
Morgen kijken naar een vervanger voor de Ibiza: een Focus 1.6 diesel uit 2008 met alles erop en eraan.
Las het al ja. Als de olie niet regelmatig is ververst staan laten.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:40 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Let op de turbo en uitgevoerde beurten
Die 1.6 is een PSA blok en heeft te weinig olie in de carter, als de beurten niet optijd zijn uitgevoerd kost je het een turbo...
En olie gaan verversen om de 20.000 ipv de aangegeven 30.000
Of kijken of de turbo al vervangen is, das ook een prettige geruststelling..quote:Op donderdag 10 april 2014 22:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Las het al ja. Als de olie niet regelmatig is ververst staan laten.
die ik op het oog het 10900,-quote:Op donderdag 10 april 2014 22:44 schreef monsterd. het volgende:
Succes Marco. Wat mag zo'n bak kosten eigenlijk?
En wat verwacht je terug te krijgen op je Ibiza?quote:Op donderdag 10 april 2014 22:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
die ik op het oog het 10900,-
Maar heeft dan wel nog maar 80.000km gelopen.
true, duur geintje.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
En wat verwacht je terug te krijgen op je Ibiza?
Kost wat joh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |