eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:06 schreef L0we het volgende:
[..]
5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten?
Ik hoop dat je de 1 op 10 red, dan doe je het best prima volgens mij.
Edit: http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor zover ik weet staat er niets. Waar staan die borden dan? TC begint meestal bij het grote portaal ná het bord, want daar kunnen ze de camera's pas ophangen.
Zo'n ding werkt wel met injectie neem ik aan? mss eens de inlaat goed schoonmaken en het gasklephuis/egr eens flink inspuiten met remmenreiniger/wd40quote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose?
Natuurlijk wel. Je denkt toch niet dat de overheid die dingen vol in het zicht plaatst? Na één aankondigingsbord moet je het er maar mee doen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:48 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.
Op basis van je uitgebreide, goed onderbouwde verhaal lukt het helaas nèt niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose?
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
80k voor een diesel uit 2008? Ex-lease mag ik dan hopen, zo'n verplichte diesellease? Anders kan ik het me haast niet voorstellen.
Bak geld inderdaad. Maar kennissen van me hebben een tijdje terug ook krap 10k betaald voor een '09 Focus 1.8 benzine met ruim 150k op de klok. Het is maar wat je er voor uit wil geven. Ze wilden graag in de buurt kopen. Tsja, dat kost je wat knaken.
Check de klepspeling ook eens, die kan ook voor problemen zorgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:39 schreef Hyman het volgende:
wss is de carburateur niet helemaal goed meer, loopt als ie warm is ook wat hoog in de toeren en daarbij dieselt ie als ie uitgaat.
Het is trouwens een B230K, wat dus een motor met carburateur is met automatische choke, welke nog wel eens de neiging heeft om niet helemaal goed dicht te gaan, wat die 2 symptomen ook laat komen.
Tevens net met sjoegerd de radio proberen te fixen, maar die deed het ook niet bij hemzelf in de auto. Morgen maar eens kijken of de cassettespeler van de amazon een iso aansluiting heeft, ander koop ik gewoon een simpele van marktplaats.
Oja, dat meet niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar geeft wel een aardige indicatie.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.
Ik zal de deurstijl aan de rechterkant er even uitslijpen, dan kan je er makkelijker bijquote:Wat óók kan, is dat ik de radio cdspeler uit de combi sloop, voordat die rijdend en al is, zijn we ook wel even zoet. Dan zet ik die in de 740
balen! ja auto's.... altijd wat..... De afgelopen 5 maand al flink geld aan uitgegeven..... pffffquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is![]()
Wat een gedonder allemaal
Dan mag je best wel even vloeken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is![]()
Wat een gedonder allemaal
Of je koopt een ouwetje voor een prikkie, geeft 1.000 euro uit aan preventief onderhoud en rijdt dat ding tot ie op export naar Roemenië kanquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk.
Ik zou echt alles stijf vloeken, dat is wel heel zuur zeg. Maar ja, als je het door de garage had moeten laten doen was je ook nog steeds auto-loos geweest, maar wel een hoop geld armerquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is![]()
Wat een gedonder allemaal
Eventuele reparatie werd toch volledig vergoed door Peugeot?quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:40 schreef Bargehassus het volgende:
Nice!Mooie kleur vooral. En niet om negatief te doen, maar weet je dat bij deze motor de distributieketting een probleem kan zijn?
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet)quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
Thp: 76.000 km zonder problemenquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=THPquote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
Nou, 20k valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:37 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet)
Daar is niets mis mee. Mijn oude Bimmer met zogenaamde longlife olie moet ook z'n beurten elke 20k hebben.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nou, 20k valt wel mee toch?
XN ja!quote:Op dinsdag 15 april 2014 07:51 schreef Goddelijker het volgende:
Ah joh, heb je tenminste wat te knutselen.
XN uitvoering, Sjoeg?
Vind het juist wel prettig dat er niks op zit. Mis alleen een temperatuurmeter, daar moet ik nog wat moois op verzinnen.quote:
Een rookmelder onder de motorkap.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind het juist wel prettig dat er niks op zit. Mis alleen een temperatuurmeter, daar moet ik nog wat moois op verzinnen.
Is misschien wel wat voor die ouwe lijken van jou!quote:
Die hebben wel temperatuurmetersquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Is misschien wel wat voor die ouwe lijken van jou!
http://www.pioneer.eu/nl/(...)/SPH-DA110/page.htmlquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:07 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Iemand ervaring met de appradio lijn van Pioneer? Ik zie de eerste modellen nu goedkoop voorbij komen op mp maar ik lees heel veel onduidelijkheid over welke telefoon nou geschikt is. Ik heb zelf de iPhone 5 met iOS 7, maar volgens alle info gaat de ondersteuning maar tot iOS 6. Over android toestellen is het helemaal vaag!
Je kan ook proberen de gemeente aansprakelijk te stellen, die is verantwoordelijk voor het goed onderhouden van de wegenquote:Op woensdag 16 april 2014 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Godver.... gister reed ik in Amsterdam (en daar rijd ik al niet graag) en toen moest ik opeens even snel omkeren -want per ongeluk verkeerde straat ingereden- en terwijl ik omkeerde knalde ik echt opeens door een zéér diepe kuil.
Het was avond dus ik had die kuil in de weg gewoon echt niet gezien.
Was echt een behoorlijke beuk op mijn rechtervoorwiel wat ik kreeg.....en ja hoor, ik rijd daarna de snelweg op, en de auto trekt opeens echt significant naar rechts. Moet wel zeggen dat hij sowieso al een beetje naar rechts trok, maar het was vrij minimaal, ik kon het wel negeren zeg maar.....
Maar nu? Als ik mijn stuur loslaat dan maakt ie gewoon vrijwel meteen een bocht naar rechts
Moest nu echt letterlijk continu naar links blijven bijsturen, heul irritant.
Weet iemand hier hoe ik dit (liefst goedkoop want ik heb nu niet zoveel geld) kan fiksen???
Alvast dank.
Haha, gemeente Amsterdam? Ik denk dat die zo zullen reageren:quote:Op woensdag 16 april 2014 11:16 schreef L0we het volgende:
Je kan ook proberen de gemeente aansprakelijk te stellen, die is verantwoordelijk voor het goed onderhouden van de wegen
Denk het niet. Zulk soort dingen nemen ze best serieus.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, gemeente Amsterdam? Ik denk dat die zo zullen reageren:
[ afbeelding ]
Fout - Pagina niet gevondenquote:Op woensdag 16 april 2014 12:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Denk het niet. Zulk soort dingen nemen ze best serieus.
http://www.amsterdam.nl/v(...)jkstelling-gemeente-(schadevergoeding)-aan/?caseid=%7bD84A3713-ED1B-485D-B120-57DB551A335C%7d
Oja, fok faalt een beetje met die link... http://tinyurl.com/ojd2zgxquote:Op woensdag 16 april 2014 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fout - Pagina niet gevonden
webmaster
Helaas. De pagina waar u naar op zoek was bestaat niet (meer).
Wat je wil, vriend van me heeft hierdoor de 1200 euro schade die hij reed compleet vergoed gekregen. Beetje een zelfde verhaal als jou, er was een gedeelte van de weg verzakt, de hele ophanging was krom.quote:Nee goedbedoeld advies hoor, weet ik.... Maar ja zo'n procedure duurt dan weer weken, maanden weet ik veel hoelang. Plus het was 01:00 snachts, er was geen kip op straat dus ik kan ook niet echt bewijzen dat ik daar toen heb gereden.
Als het tientjeswerk is is het natuurlijk de vraag of je daar moeite voor wil gaan doen. Maar als het inderdaad zo'n klap is geweest zou ik zeker even langs de garage gaan om te kijken of alle vitale onderdelen nog wel goed functioneren.quote:Ik hoop gewoon dat ik geen dure schade heb. Kreeg wel te horen net van iemand dat ik mijn bandenspanning effe moet checken, dat het ook kan dat de band nu minder lucht heeft door die klap en dat ie daardoor meer naar rechts is gaan trekken.
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ik hoop gewoon dat ik geen dure schade heb. Kreeg wel te horen net van iemand dat ik mijn bandenspanning effe moet checken, dat het ook kan dat de band nu minder lucht heeft door die klap en dat ie daardoor meer naar rechts is gaan trekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |