eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:06 schreef L0we het volgende:
[..]
5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten?
Ik hoop dat je de 1 op 10 red, dan doe je het best prima volgens mij.
Edit: http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.quote:Op donderdag 10 april 2014 07:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor zover ik weet staat er niets. Waar staan die borden dan? TC begint meestal bij het grote portaal ná het bord, want daar kunnen ze de camera's pas ophangen.
Zo'n ding werkt wel met injectie neem ik aan? mss eens de inlaat goed schoonmaken en het gasklephuis/egr eens flink inspuiten met remmenreiniger/wd40quote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose?
Natuurlijk wel. Je denkt toch niet dat de overheid die dingen vol in het zicht plaatst? Na één aankondigingsbord moet je het er maar mee doen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:48 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.
Op basis van je uitgebreide, goed onderbouwde verhaal lukt het helaas nèt niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose?
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
80k voor een diesel uit 2008? Ex-lease mag ik dan hopen, zo'n verplichte diesellease? Anders kan ik het me haast niet voorstellen.
Bak geld inderdaad. Maar kennissen van me hebben een tijdje terug ook krap 10k betaald voor een '09 Focus 1.8 benzine met ruim 150k op de klok. Het is maar wat je er voor uit wil geven. Ze wilden graag in de buurt kopen. Tsja, dat kost je wat knaken.
Check de klepspeling ook eens, die kan ook voor problemen zorgen.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:39 schreef Hyman het volgende:
wss is de carburateur niet helemaal goed meer, loopt als ie warm is ook wat hoog in de toeren en daarbij dieselt ie als ie uitgaat.
Het is trouwens een B230K, wat dus een motor met carburateur is met automatische choke, welke nog wel eens de neiging heeft om niet helemaal goed dicht te gaan, wat die 2 symptomen ook laat komen.
Tevens net met sjoegerd de radio proberen te fixen, maar die deed het ook niet bij hemzelf in de auto. Morgen maar eens kijken of de cassettespeler van de amazon een iso aansluiting heeft, ander koop ik gewoon een simpele van marktplaats.
Oja, dat meet niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar geeft wel een aardige indicatie.quote:Op donderdag 10 april 2014 23:40 schreef Hyman het volgende:
[..]
eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.
Ik zal de deurstijl aan de rechterkant er even uitslijpen, dan kan je er makkelijker bijquote:Wat óók kan, is dat ik de radio cdspeler uit de combi sloop, voordat die rijdend en al is, zijn we ook wel even zoet. Dan zet ik die in de 740
balen! ja auto's.... altijd wat..... De afgelopen 5 maand al flink geld aan uitgegeven..... pffffquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is![]()
Wat een gedonder allemaal
Dan mag je best wel even vloeken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is![]()
Wat een gedonder allemaal
Of je koopt een ouwetje voor een prikkie, geeft 1.000 euro uit aan preventief onderhoud en rijdt dat ding tot ie op export naar Roemenië kanquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk.
Ik zou echt alles stijf vloeken, dat is wel heel zuur zeg. Maar ja, als je het door de garage had moeten laten doen was je ook nog steeds auto-loos geweest, maar wel een hoop geld armerquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.
Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is![]()
Wat een gedonder allemaal
Eventuele reparatie werd toch volledig vergoed door Peugeot?quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:40 schreef Bargehassus het volgende:
Nice!Mooie kleur vooral. En niet om negatief te doen, maar weet je dat bij deze motor de distributieketting een probleem kan zijn?
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet)quote:Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |