abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2014 @ 23:40:16 #101
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138750048
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 22:06 schreef L0we het volgende:

[..]

5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten?

Ik hoop dat je de 1 op 10 red, dan doe je het best prima volgens mij.

Edit: http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.

Wat óók kan, is dat ik de radio cdspeler uit de combi sloop, voordat die rijdend en al is, zijn we ook wel even zoet :P. Dan zet ik die in de 740

[ Bericht 12% gewijzigd door Hyman op 10-04-2014 23:45:36 ]
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138750390
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose :P?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_138750486
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 07:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor zover ik weet staat er niets. Waar staan die borden dan? TC begint meestal bij het grote portaal ná het bord, want daar kunnen ze de camera's pas ophangen.
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  donderdag 10 april 2014 @ 23:48:58 #104
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138750493
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose :P?
Zo'n ding werkt wel met injectie neem ik aan? mss eens de inlaat goed schoonmaken en het gasklephuis/egr eens flink inspuiten met remmenreiniger/wd40
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138753612
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:48 schreef Nafi het volgende:

[..]

Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten.
Natuurlijk wel. Je denkt toch niet dat de overheid die dingen vol in het zicht plaatst? Na één aankondigingsbord moet je het er maar mee doen.

Hier zie je een bord van de aankondiging:

Als je goed kijkt zie je bovenop, nog iets boven de matrixborden, de camera's zitten (wit uitsteeksel).

Dat ziet er vanaf de andere kant zo uit:

Je ziet de camera's en automatische kentekenregistratie-units.

Onderweg en op het einde zien de camera's er zo uit:

(de gebruikte camera's kunnen overigens iets verschillen, omdat de verschillende TC's door verschillende bedrijven geleverd zijn)

Conclusie: goed in je binnenspiegel blijven kijken, dan weet je wanneer ze beginnen en eindigen.
Maar van een TC op de A15 is niets bekend, dus het lijkt me sterk want die moeten aangekondigd zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:46 schreef Nafi het volgende:
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose :P?
Op basis van je uitgebreide, goed onderbouwde verhaal lukt het helaas nèt niet. :P
Schip ahoy!
pi_138755216
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:13 schreef Piet__Piraat het volgende:
80k voor een diesel uit 2008? Ex-lease mag ik dan hopen, zo'n verplichte diesellease? Anders kan ik het me haast niet voorstellen.

Bak geld inderdaad. Maar kennissen van me hebben een tijdje terug ook krap 10k betaald voor een '09 Focus 1.8 benzine met ruim 150k op de klok. Het is maar wat je er voor uit wil geven. Ze wilden graag in de buurt kopen. Tsja, dat kost je wat knaken.
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_138757803
quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:39 schreef Hyman het volgende:
wss is de carburateur niet helemaal goed meer, loopt als ie warm is ook wat hoog in de toeren en daarbij dieselt ie als ie uitgaat.

Het is trouwens een B230K, wat dus een motor met carburateur is met automatische choke, welke nog wel eens de neiging heeft om niet helemaal goed dicht te gaan, wat die 2 symptomen ook laat komen.

Tevens net met sjoegerd de radio proberen te fixen, maar die deed het ook niet bij hemzelf in de auto. Morgen maar eens kijken of de cassettespeler van de amazon een iso aansluiting heeft, ander koop ik gewoon een simpele van marktplaats.
Check de klepspeling ook eens, die kan ook voor problemen zorgen.

quote:
6s.gif Op donderdag 10 april 2014 23:40 schreef Hyman het volgende:

[..]

eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt.
Oja, dat meet niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar geeft wel een aardige indicatie.
quote:
Wat óók kan, is dat ik de radio cdspeler uit de combi sloop, voordat die rijdend en al is, zijn we ook wel even zoet :P. Dan zet ik die in de 740
Ik zal de deurstijl aan de rechterkant er even uitslijpen, dan kan je er makkelijker bij :P
pi_138762165
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen :6. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.

Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is :'(

Wat een gedonder allemaal :P
pi_138762170
foutje
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:51:34 #110
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_138762784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen :6. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.

Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is :'(

Wat een gedonder allemaal :P
balen! ja auto's.... altijd wat..... De afgelopen 5 maand al flink geld aan uitgegeven..... pffff
  vrijdag 11 april 2014 @ 15:08:39 #111
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_138765094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen :6. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.

Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is :'(

Wat een gedonder allemaal :P
Dan mag je best wel even vloeken.
pi_138766744
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 09:42 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk. :)
Of je koopt een ouwetje voor een prikkie, geeft 1.000 euro uit aan preventief onderhoud en rijdt dat ding tot ie op export naar Roemenië kan :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef L0we het volgende:
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren.
Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen :6. Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies.

Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is :'(

Wat een gedonder allemaal :P
Ik zou echt alles stijf vloeken, dat is wel heel zuur zeg. Maar ja, als je het door de garage had moeten laten doen was je ook nog steeds auto-loos geweest, maar wel een hoop geld armer :)
Schip ahoy!
pi_138773174
Vandaag een leuke gadget besteld voor mn auto:

http://www.ebay.com/itm/2(...)id=p3984.m1497.l2649



Lijkt me een stuk handiger dan in het handschoenenvakje. En dat thuisbezorgd voor omgerekend net 1 euro! :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138773626
Altijd mooi, die prullen uit China. Ga er alsjeblieft niet vanuit dat het meer dan een week mee gaat, dan is elke dag extra winst :P

Hoewel het best handig kan zijn, misschien voor m'n zomer-projectauto maar aanschaffen. Die heeft geen dashboardkastje dus zijn wat alternatieven wel handig.
Schip ahoy!
pi_138797009
Zo, de Seat is no more.
Heb net een bordeauxrode Peugeot 308 1.6 turbo gekocht van 2008 met 73xxx km op de teller en panoramadak 8-) Super auto, 0-100 in 8.8sec
Auto reed aanzienlijk beter als de Astra GTC die ik eigenlijk wou, dus tja..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:06:33 #116
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_138797045
Is dat zo eentje met de samen met BMW ontwikkelde motor?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_138797056
Pics :)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_138797550


is het geworden. :)
Bargehassus, een 1.6 turbo met 150pk. :7
Als ik goed herinner was het een THP blok.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:40:52 #119
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_138797754
Nice! :) Mooie kleur vooral. En niet om negatief te doen, maar weet je dat bij deze motor de distributieketting een probleem kan zijn?
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_138797978
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:40 schreef Bargehassus het volgende:
Nice! :) Mooie kleur vooral. En niet om negatief te doen, maar weet je dat bij deze motor de distributieketting een probleem kan zijn?
Eventuele reparatie werd toch volledig vergoed door Peugeot?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:59:29 #121
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_138798108
Ja, volgens mij wel. Maar ik ken de voorwaarden niet precies dus persoonlijk zou ik wel even kijken wat de historie en staat van de ketting is. Het zou ontzettend sneu en lullig zijn als je er problemen mee krijgt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_138803912
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138803985
Dubbel
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138804492
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 20:23 schreef Sjoegerd het volgende:
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes!
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_138804691
Klopt. Over elke auto en motor zijn wel negatieve verhalen te vinden. De essentie is om je daar bij neer te leggen en waar mogelijk de trucjes te leren kennen om de problemen te voorkomen. Maar autorijden kost nou eenmaal bakken met geld.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')