Lees mijn eerste post nog eens. Ik vind het een prima idee, maar dan voor alle niet-medische voedseleisen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:21 schreef Janneke141 het volgende:
Een plan van het Front National, een zooitje extreem-rechtse xenofobe nationalisten, en dan nog denken dat dit een voorstel uit financiële overwegingen is
Aan wie heb ik een hekel?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelf geen haar beter dus dan de mensen aan wie je een hekel hebt
Ik ook, en daarom is het verbieden van religieuze gebruiken tamelijk bizar.quote:
De ironie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aan wie heb ik een hekel?
Mens wat zit jij vol met vooroordelen. "Wie niet met ons is, is tegen ons". Zout toch op man.
Ik ben gewoon fel voorstander van art.1. Oók als dat een keertje niet zo goed uitkomt voor een minderheidsgroep.
Art.1 zegt niets over discriminatie op basis van gezondheidsredenen. Of kan jij daar een quote van geven?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat dit een issue is van discriminatie richting bedrijven?
Dus ook een bedrijf waar ze ipv vlees/groente maaltijden peter-pan achtige snoepmaaltijden bereiden die super slecht zijn voor de kinderen hebben het recht hun product af te leveren bij scholen en daar geld voor te krijgen? De overheid is immers blind voor de kwaliteit en vraag van haar burgers toch? Ze dienen elk bedrijf maar geld te geven en de producten af te nemen.
Waarom hebben ze een punt? Je loopt telkens te drammen over financiën, maar je hebt niet eens inzicht in het kostenplaatje.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees mijn eerste post nog eens. Ik vind het een prima idee, maar dan voor alle niet-medische voedseleisen.
Dat een partij als partij verwerpelijk is, wil niet zeggen dat ieder idee van hen verwerpelijk is. Ik vind dat ze gewoon hierin een punt hebben. Maar dan meten ze dat punt wél doortrekken naar alle niet-medische voedseleisen.
Dat heeft niks met artikel 1 te maken. Ben jij zo'n Mitt Romney "Corporations Are People, My Friend". hufter? Dat werkt misschien in de VS maar niet hier.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Art.1 zegt niets over discriminatie op basis van gezondheidsredenen. Of kan jij daar een quote van geven?
Je negeert gewoon keihard m'n opmerking dat dit zo te zien niet het geval is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aan wie heb ik een hekel?
Mens wat zit jij vol met vooroordelen. "Wie niet met ons is, is tegen ons". Zout toch op man.
Ik ben gewoon fel voorstander van art.1. Oók als dat een keertje niet zo goed uitkomt voor een minderheidsgroep.
Pure ad hominems, eh? Dat is je zet?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan mis je een heleboel aan begrijpend lezen.
Dat is dus mijn voorstel. Gelijke monniken, gelijke kappen. Gewoon alle niet-medische voedsel eisen verbieden en ouders van kinderen die nooit mee-eten op school compenseren in de kosten van de schoolmaaltijden waaraan zij geen deelnemen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:28 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Moslims kunnen toch ook een hun eigen bammetje meenemen? Of voor een vegetarische maaltijd gaan.
Sommige = minderheid.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat als ik bovenstaande wikipedialink mag geloven dit stellige standpunt domweg niet klopt?
Maar waarom zou je dat doen als het aanbieden van verschillende soorten voedsel geen probleem vormde?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is dus mijn voorstel. Gelijke monniken, gelijke kappen. Gewoon alle niet-medische voedsel eisen verbieden en ouders van kinderen die nooit mee-eten op school compenseren in de kosten van de schoolmaaltijden waaraan zij geen deelnemen.
De school hoeft in de bereiding van de maaltijden dan alleen nog rekening te houden met kinderen met een medisch-dieet zoals bij coeliakie.
Nee. Een moslimkind dat een halal maaltijd voor zichzelf mee naar school neemt discrimineert ook niemand.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als ik m'n geloof in het spaghettimonster wil belijden door witte veters te dragen discrimineer ik daarmee de zwarte veters?
Niemand verbiedt moslims om halal te eten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het verbieden van bepaalde uit geloof voortkomende gebruiken (in dit geval eten) dus ook.
Gelukkig is dit totaal niet het geval.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:
Echter wanneer jij vanwege je geloof in het spaghettimonster gaat eisen dat alle zwarte schoenen in de winkel witte veters hebben en eist dat die zijn geproduceerd en ingeregen door jouw medegelovigen in het spaghettimonster, dan ben je wel aan het discrimineren
Dat is hier niet het geval. Men wil alleen de mogelijkheid hebben om witte veters te dragen. Dat andere kinderen paarse veters dragen moeten ze zelf weten. Dat heet vrijheid.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Een moslimkind dat een halal maaltijd voor zichzelf mee naar school neemt discrimineert ook niemand.
Echter wanneer jij vanwege je geloof in het spaghettimonster gaat eisen dat alle zwarte schoenen in de winkel witte veters hebben en eist dat die zijn geproduceerd en ingeregen door jouw medegelovigen in het spaghettimonster, dan ben je wel aan het discrimineren doordat je de winkel dwingt om alleen van gelovigen in het spaghettimonster de veters af te nemen. Alle andere gelovigen en niet-gelovigen worden dan namelijk gediscrimineerd.
Niemand verbiedt hiermee religieuze gebruiken. Men faciliteert dat dan alleen niet meer op kosten van de belastingbetaler en discrimineert niet meer bij de inkoop.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ook, en daarom is het verbieden van religieuze gebruiken tamelijk bizar.
Islamitische Fransen betalen toch ook belasting?quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niemand verbiedt hiermee religieuze gebruiken. Men faciliteert dat dan alleen niet meer op kosten van de belastingbetaler en discrimineert niet meer bij de inkoop.
Mensch.. lees die reactie en je quote eens terug.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Pure ad hominems, eh? Dat is je zet?
Veganistisch en koosjer bereid. Dan heeft er idd niemand meer iets te mauwen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:45 schreef niels0 het volgende:
Gewoon iedereen een vegetarische maaltijd aanbieden op die scholen.
Maar om de kosten te drukken wordt er alleen nog halal vlees ingekocht. Dat zie je in Nederland ook steeds vaker.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is hier niet het geval. Men wil alleen de mogelijkheid hebben om witte veters te dragen. Dat andere kinderen paarse veters dragen moeten ze zelf weten. Dat heet vrijheid.
Daarom uitgespaarde kosten voor die maaltijden vergoeden. Dat lijkt mij wel een glasharde voorwaarde.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Islamitische Fransen betalen toch ook belasting?
Waarmee je je kostenargument dus weer van tafel haalt. Kortom, het gaat toch om moslimpje pesten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom uitgespaarde kosten voor die maaltijden vergoeden. Dat lijkt mij wel een glasharde voorwaarde.
Allemaal moeilijk gedoe, terwijl de meest eenvoudige oplossing om de zaken te laten zoals ze zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Daarom uitgespaarde kosten voor die maaltijden vergoeden. Dat lijkt mij wel een glasharde voorwaarde.
Nee. Hoe meer variaties, hoe duurder de inkoop omdat er minder groot-inkoopkorting bedongen kan worden. Hoe duurder ook de bereiding; het kost een kok meer tijd om 20 verschillende maaltijden te bereiden dan om 5 verschillende maaltijden te bereiden. Er is dus minder FT voor koks nodig als je het aantal variaties beperkt. Eender met het uitdelen van de maaltijden; hoe ingewikkelder dat is, hoe meer FT je nodig hebt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarmee je je kostenargument dus weer van tafel haalt. Kortom, het gaat toch om moslimpje pesten.
Dat is dan - in tegenstelling tot wat je suggereert - geen discriminatie op basis van geloof.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar om de kosten te drukken wordt er alleen nog halal vlees ingekocht. Dat zie je in Nederland ook steeds vaker.
Volgens mij heb je geen goed beeld van hoe Franse lunches bereid worden, er wordt heel veel tijd en moeite (en dus geld) ingestoken, eten is immers heilig voor de Fransen. Per leerling wordt door de ouders al vaak meer dan 5 euro per maaltijd betaald, en als de ouders niet genoeg te besteden hebben legt de overheid geld bij. Het past totaal niet bij de Fransen om te bezuinigen op voedsel. Ik sluit ook niet uit dat de scholen hier zeker niet in mee zullen gaan, omdat de Fransen de maaltijd naast voeding ook een sociaal gebeuren vinden.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Hoe meer variaties, hoe duurder de inkoop omdat er minder groot-inkoopkorting bedongen kan worden. Hoe duurder ook de bereiding; het kost een kok meer tijd om 20 verschillende maaltijden te bereiden dan om 5 verschillende maaltijden te bereiden. Er is dus minder FT voor koks nodig als je het aantal variaties beperkt. Eender met het uitdelen van de maaltijden; hoe ingewikkelder dat is, hoe meer FT je nodig hebt.
Dat probleem met de inkoopkorting wordt steeds vaker ontweken door standaard halal in te kopen omdat niet-moslims daar doorgaans geen probleem mee hebben, zeker als ze het niet weten. Alleen discrimineer je daar de niet-halal slachterijen mee en dat is discriminatie op basis van geloof.
Dat het Le Pen alleen maar gaat om moslims-pesten, neem ik zonder meer aan. Geert Wilders is net zo'n figuur. Het idee heeft imho echter wel waarde op de voorwaarde dat je het verder doortrekt en ouders van kinderen die om geloofsredenen niet mee kunnen doen aan deze maaltijden het geld dat anders aan die maaltijd besteed zou worden vergoedt. Dit puur en alleen voor moslims laten gelden is natuurlijk absurd.
Dan vraag je een extra financiële bijdrage van de moslims voor hun halalvoedsel en kunnen er weer een paar werklozen in Frankrijk aan de slag.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:
Vanwege de kosten en de arbeidsintensiviteit.
Nee?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is dan - in tegenstelling tot wat je suggereert - geen discriminatie op basis van geloof.
quote:De richtlijnen die wij als Halal Voeding en Voedsel Keuringsdienst (HVV Keuringsdienst) hanteren om de Halalwaardigheid van vlees te kunnen garanderen zijn als volgt:
quote:De voorsnijder (degene die het dier slacht) moet een moslim zijn
quote:De voorsnijder moet tijdens het snijden de basmallah (het zeggen van ‘In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle’) en de takbier (Allah is Groot) uitspreken. Bismillah Allahoe Akbar wordt als slachtgebed opgezegd.
quote:De betreffende moslimslachters zijn in dienst van het slachthuis,
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/halal.aspxquote:Ook al werken er moslimse slagers en voorsnijders; hun werk en religieuze identiteit garanderen niet dat er ook een supervisie en een garantie op het Halal slachten aanwezig is.
Hier is dus duidelijk sprake van discriminatie op basis van geloof. Wanneer scholen die gesubsidieerd worden door de overheid alleen halal vlees inkopen voor de schoolmaaltijden om de kosten van grotere variatie in het aanbod te beperken, dan is er dus indirect sprake van discriminatie door de overheid omdat niet-islamitische slagers uitgesloten worden van de inkoop vanwege hun geloof.quote:Halalvlees is uitgebloed vlees van een beperkt aantal dieren, die meestal onverdoofd geslacht worden, bij het aanroepen van Allah en zegenen door de Imam.
Nee. Als ik witte veters koop omdat ze goedkoper zijn discrimineer ik niet op basis van m'n geloof. Dat die witte veters dan toevallig door aanhangers van het spaghettimonster gemaakt zijn die geloven dat witte veters geluk brengen doet daar weinig aan af.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee?
http://www.halal.nl/halal(...)et-ritueel-slachten/
Alleen gebeurt dit nu niet, moslim leerlingen krijgen kip aangeboden als er varkensvlees op het menu staat en vegetarische leerlingen krijgen ook iets anders. Het gaat om het aanbieden van alternatieven, er wordt nergens gemeld dat niet-moslims nu ook halal-eten krijgen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee?
http://www.halal.nl/halal(...)et-ritueel-slachten/
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/halal.aspx
[..]
Hier is dus duidelijk sprake van discriminatie op basis van geloof. Wanneer scholen die gesubsidieerd worden door de overheid alleen halal vlees inkopen voor de schoolmaaltijden om de kosten van grotere variatie in het aanbod te beperken, dan is er dus indirect sprake van discriminatie door de overheid omdat niet-islamitische slagers uitgesloten worden van de inkoop vanwege hun geloof.
Het is dus geen toeval maar een eis van halal voedsel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Als ik witte veters koop omdat ze goedkoper zijn discrimineer ik niet op basis van m'n geloof. Dat die witte veters dan toevallig door aanhangers van het spaghettimonster gemaakt zijn die geloven dat witte veters geluk brengen doet daar weinig aan af.
En halal-vlees is het goedkoopst dus eten moslims halal-vlees en niet-moslims ook. Wat is in godsnaam het probleem?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:40 schreef Ouder1 het volgende:
Probleem is dat niet-moslims wel halal voedsel eten (zeker wanneer ze dat niet weten) maar moslims eisen dat het halal is.
Ook kip dient voor praktiserende moslims halal te zijn geslacht.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:39 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Alleen gebeurt dit nu niet, moslim leerlingen krijgen kip aangeboden als er varkensvlees op het menu staat en vegetarische leerlingen krijgen ook iets anders. Het gaat om het aanbieden van alternatieven, er wordt nergens gemeld dat niet-moslims nu ook halal-eten krijgen.
Hier dus enkele voorbeelden uit Nederland waar de overheid dus bewust kiest voor discriminatie van niet-moslims op basis van geloof.quote:Dat de islamisering van Nederland concrete vormen aanneemt, blijkt wel uit het feit dat ons voedsel steeds meer halal aan het worden is. Wat recente voorbeeldjes: In het kader van de ‘diversiteit’ krijgt nu het hele politiekorps IJsselland halal lunchpakketjes; hoezo diversiteit? Ook in het stadhuis van Rotterdam krijgt men in de kantine ongevraagd alleen nog halalvlees voorgezet. Maar echt verbijsterend vond ik toch wel de uitzending van Uitgesproken EO van afgelopen dinsdag. Daaruit bleek niet alleen dat al een derde van alle slachthuizen halal slacht, maar vooral dat bijvoorbeeld bijna alle kaas in de supermarkten halal is, zonder dat de consument dit wordt verteld. Dat betekent dus, zoals Ellian terecht in de uitzending stelde, dat Nederland zich feitelijk aan de sharia onderwerpt. En we weten van niks. De woordvoerders van de ChristenUnie en de PvdA vonden dat niet in de haak, maar het CDA zag het probleem niet zo.
Men koopt halal-vlees in omdat dat goedkoper is. Dat is geen discriminatie.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ook kip dient voor praktiserende moslims halal te zijn geslacht.
http://www.dagelijksestan(...)r-halal-dan-u-denkt/
[..]
Hier dus enkele voorbeelden uit Nederland waar de overheid dus bewust kiest voor discriminatie van niet-moslims op basis van geloof.
Geen vlees is nog goedkoper. Zijn de vegetariërs ook gelijk blij.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En halal-vlees is het goedkoopst dus eten moslims halal-vlees en niet-moslims ook. Wat is in godsnaam het probleem?
Hoezo is halal vlees goedkoper? Kan je dat aantonen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En halal-vlees is het goedkoopst dus eten moslims halal-vlees en niet-moslims ook. Wat is in godsnaam het probleem?
Waarom blijf je door-emmeren over die kosten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoezo is halal vlees goedkoper? Kan je dat aantonen?
Het is eerder zo dat 40% halal vlees kopen en 60% normaal vlees duurder is dan 100% halal of 100% normaal vlees vanwege groot-inkoopkorting. Daarnaast is het bereiden van alleen halal maaltijden of alleen normale maaltijden minder arbeidsintensief dan 40% halal maaltijden en 60% normale maaltijden. Hoe arbeidsintensiever, hoe meer FT, hoe hoger de personeelskosten.
Maar door 100% halal in te kopen en te bereiden discrimineer je alle niet-islamitische slachterijen op basis van geloof.
Wat is niet relevant? Moet je zaken niet in een grotere context zien om de gevolgen te kunnen inzien en begrijpen?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
Ouder1, waar ben je nou allemaal mee bezig man? Je sleept er allerlei zaken bij die heel niet relevant zijn.
Daar kom je net zelf mee aanzetten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoezo is halal vlees goedkoper? Kan je dat aantonen?
Die worden alleen in Frankrijk nog minder serieus dan moslims genomen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Geen vlees is nog goedkoper. Zijn de vegetariërs ook gelijk blij.
Helemaal niet eten is nog goedkoper. Is de belastingbetaler ook weer blij.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:50 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Geen vlees is nog goedkoper. Zijn de vegetariërs ook gelijk blij.
Te hoge kosten of gedoe over halal worden niet genoemd als reden voor dit voorstel.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is niet relevant? Moet je zaken niet in een grotere context zien om de gevolgen te kunnen inzien en begrijpen?
Waarom blijf jij maar door emmeren dat dat niet relevant is? Omdat Le Pen met het idee kwam?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom blijf je door-emmeren over die kosten?
Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn. Het lijkt erop dat jij de uitgaven wil verlagen, enkel omdat het kan. Dat snap ik niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom blijf jij maar door emmeren dat dat niet relevant is? Omdat Le Pen met het idee kwam?
Dan voor de zoveelste keer nogmaals: Lees mijn eerste post in dit topic.
Je kunt dom achter Le Pen aanrennen, je kunt dom alles in het absurde trekken wat Le Pen zegt omdat het Le Pen is, of je kunt je verstand gebruiken en nadenken of er ergens niet zinvol iets in zit. Kosten bijvoorbeeld en discriminatie van niet-moslims.
Waarom lees ik hier dan dat Jan en Hans "halalvlees" leverden aan Franse consumenten?quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:52 schreef Ouder1 het volgende:
Maar door 100% halal in te kopen en te bereiden discrimineer je alle niet-islamitische slachterijen op basis van geloof.
En iedereen die de agenda van het FN kent weet dat het helemaal niet om de kosten gaat. Het is voor en/of door moslims en dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn. Het lijkt erop dat jij de uitgaven wil verlagen, enkel omdat het kan. Dat snap ik niet.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:18 schreef Basp1 het volgende:
En de joden die moeten dan ook verplicht varkensvlees gaan eten?
Mevrouw Le Pen en de haren hebben net zo'n hekel aan joden als aan islamieten.quote:Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Aloulou het volgende:
Dan ben ik het maar die de grote vraag stelt; en de Franse joden dan?
Nee, heel Europa bezuinigd zich een slag in de rondte, bejaarden liggen de godganse dag in één luier, mensen in de zorg worden massaal ontslagen, bijstandsgerechtigden worden als goedkope krachten bij gemeentes ingezet ipv betaald personeel.. Maar laten we vooral het niet en nooit hebben over de kosten van het toegeven aan voedseleisen op religieuze gronden op scholen en in kantines.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit niets blijkt dat de kosten te hoog zijn. Het lijkt erop dat jij de uitgaven wil verlagen, enkel omdat het kan. Dat snap ik niet.
Le Pen is een rascist. Dat wil niet zeggen dat er soms wel een kern van waarheid in zijn plannen zit. Eender met Wilders.quote:Op zaterdag 5 april 2014 15:01 schreef JackHerrer het volgende:
Ook al heeft het geen invloed op de kosten of discriminatie van niet-moslimslagers, Le Pen wil voedsel weren uit de kantine's omdat het bij een religie hoort. Dus ook geen vis meer op vrijdag waarschijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |