abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138535965
Er staat toch duidelijk in het bericht waarom Le Pen het wil afschaffen ? Om moslims en joden niet langer tegemoet te komen.Heeft niets met kosten te maken.
pi_138535970
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel leuk, maar uit niets blijkt dat de verschillende menu's een probleem vormden in het verleden.
Klopt. De kosten hiervan kan iedere gek echter wel bedenken.

Wat nu echter wordt voorgesteld is discriminatie omdat het alleen gaat over halal voedsel. Daarom zei ik in mijn eerste reactie ook: Gelijke monniken, gelijke kappen. Alle niet medische wensen zouden dus verboden moeten worden als je halal maaltijden verbiedt.
pi_138535985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. De kosten hiervan kan iedere gek echter wel bedenken.

Wat nu echter wordt voorgesteld is discriminatie omdat het alleen gaat over halal voedsel. Daarom zei ik in mijn eerste reactie ook: Gelijke monniken, gelijke kappen. Alle niet medische wensen zouden dus verboden moeten worden als je halal maaltijden verbiedt.
Oké, en dat vind ik dus onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:54:52 #54
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138536007
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is heel simpel. Als school heb je een budget om eten klaar te maken. Er staat je in een bepaalde situatie met een x hoeveelheid leerlingen niks in de weg om met 3 of 4 keuzes te komen om de grootste groepen binnen een bepaald prijs/per kind/dag eten aan te bieden dan lijkt me dat je die kans gewoon pakt.

Die kans niet pakken is gewoon pure klootzakkerij. Ik zou mijn belastinggeld terugvragen.
Mag, ik zie liever dat ze geld gebruiken om beter onderwijs te geven in plaats van te voorzien in de kleinzerige wensen van X groepen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138536037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mag, ik zie liever dat ze geld gebruiken om beter onderwijs te geven in plaats van te voorzien in de kleinzerige wensen van X groepen.
Beter onderwijs geef je door bepaalde groepen te pesten ? Ok.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:57:14 #56
358523 IkStampOpTacos
pi_138536072
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Beter onderwijs geef je door bepaalde groepen te pesten ? Ok.
Heeft niks met pesten te maken maar met het hanteren van een goede standaard en deze niet aan te passen aan de wensen van een paar huilers.
-
pi_138536083
quote:

[..]

Dus gewoon de maaltijd in z'n geheel afschaffen en het geld gebruiken voor het onderwijs?
pi_138536097
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Heeft niks met pesten te maken maar met het hanteren van een goede standaard en deze niet aan te passen aan de wensen van een paar huilers.
Dat gebeurt nu juist toch ? Enkel extreem-rechtse huilebalken hebben er problemen mee.
pi_138536110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Waaruit blijkt dat er sprake was van een probleem?

Of denk je dat het een heel karwei is om twee of drie varianten aan te bieden?
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:59:13 #60
358523 IkStampOpTacos
pi_138536113
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus gewoon de maaltijd in z'n geheel afschaffen en het geld gebruiken voor het onderwijs?
Ach als je deze problemen wilt vermijden kan je beter het Nederlandse systeem aanhouden ja.
-
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:59:16 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536115
quote:

[..]

Als je mijn reacties gelezen zou hebben dan zou je zien dat mijn principe rekening houd met het budget van een school. Natuurlijk hebben mensen geen RECHT op voedsel OMDAT ze religieus zijn. Ze hebben recht op voedsel omdat hun voedselkeuze populair genoeg is dat de school dit goedkoop kan doen en omdat deze mensen ook belasting betalen. Als er 1 moslim op een school zit moet ie gewoon maar zijn eigen lunch meenemen. Maar weigeren aangepaste opties te maken voor een groep van 80 of 100 kinderen ongeacht of ze een aparte voorkeur hebben voor eten voor religieuze overtuigingen is gewoon klootzakkerij. Het kost niks extra's.

En scholen doen dat ook gewoon en dat loopt prima. Alleen front national vind het nodig om for no good reason daar ineens een streep te trekken.

Gewoon budgettaire regels aanhouden en soms voedselvoorkeuren pollen en dit soort problemen bestaan niet eens.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138536161
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik sla niet door. Ik speculeer slechts over de psychologie van de mensen die als de kippen er bij zijn om moslims hun deel te ontgunnen. Ongeacht of ze nou weten of dat wel of niet duurder is of wel of niet meer tijd kost. Het gaat niet om het principe voor deze mensen maar om het domineren. Dat staat me tegen.
Iedere boer kan bedenken dat meer variatie meer geld en meer arbeid kost.
Daarnaast mag religie geen invloed hebben op uitbestedingen. Halal vlees vereist supervisie door een imam en slacht en verwerking door een moslim. Niet moslims mogen dus geen vlees leveren aan scholen omdat die kiezen voor halal vlees voor iedere vleeseter om het aantal aan te bieden variaties te beperken.

Dáár gaat dus al iets gigantisch mis.
pi_138536177
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:59 schreef SpecialK het volgende:

Gewoon budgettaire regels aanhouden en soms voedselvoorkeuren pollen en dit soort problemen bestaan niet eens.
dat is niet helemaal waar. Er is geen reden waarom een budget niet omlaag zou kunnen als de uitvoering goedkoper kan. Budget is geen zak geld die noodzakelijkerwijs op moet.
pi_138536184
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vegetarisch hapje erbij? Iedereen blij, meerwerk nihil.
Nee, dan heb je de veganisten nog en de joden. Die kunnen ook bezwaar hebben tegen vegetarisch voedsel.
pi_138536192
Dan ben ik het maar die de grote vraag stelt; en de Franse joden dan?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138536193
Anderen mensen lastigvallen omdat hun keuzes jou niet bevallen. Het moet je ding maar zijn.
pi_138536206
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, dan heb je de veganisten nog en de joden. Die kunnen ook bezwaar hebben tegen vegetarisch voedsel.
Veganisten hebben pech gehad, te kleine groep. Sowieso is het discutabel of veganisme wel gezond voor kinderen is. En waar zou het knelpunt bij de joden zitten?

edit: ik zie het al

quote:
Voedsel dat gekookt is door een niet-Jood mag niet worden genuttigd.
Tja, dan wordt het moeilijk natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door CafeRoker op 05-04-2014 13:09:40 ]
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:04:54 #68
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536211
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Van economie heb je geen kaas gegeten. Het kan best dat extra opties een beetje meer geld kosten maar zolang er maar kleine vastgestelde verschillen zijn in uitgaven per kind per optie valt daar prima mee te werken.

quote:
Daarnaast mag religie geen invloed hebben op uitbestedingen. Halal vlees vereist supervisie door een imam en slacht en verwerking door een moslim. Niet moslims mogen dus geen vlees leveren aan scholen omdat die kiezen voor halal vlees voor iedere vleeseter om het aantal aan te bieden variaties te beperken.

Dáár gaat dus al iets gigantisch mis.
Dus. Volgens mijn principe, als halal maaltijden voor een school de besteding per kind te ver omhoog duwt heb je als school het recht om te zeggen; dat doen we niet want het past niet binnen het budget. Maar in de gevallen waar het wel viable is kan je dat best wel doen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138536213
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er was toch geen sprake van een probleem? Je doet overkomen alsof de kosten torenhoog waren en iedereen van alles begon te eisen. Maar uit niets blijkt dat dit het geval is.
pi_138536222
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt joodse en islamitische kinderen toch gewoon een ander stuk vlees voorschotelen. Doe toch niet zo moeilijk.
Dat kost dus gewoon extra geld, al was het maar vanwege de arbeidsintensiviteit en een verminderde korting voor groot-inkoop.
quote:
En nogmaals, ik kan nergens uit opmaken dat de kosten te hoog waren en dat daarom hiertoe is besloten.
Daarom: Gelijke monniken, gelijke kappen en alle niet-medische dieeteisen verbieden op scholen en in kantines.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:05:41 #71
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:02 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat is niet helemaal waar. Er is geen reden waarom een budget niet omlaag zou kunnen als de uitvoering goedkoper kan. Budget is geen zak geld die noodzakelijkerwijs op moet.
Wie zegt dat het op moet?
Waar komt dit geld vandaan, trouwens? Denk je? Uit de lucht?
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:05:53 #72
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_138536236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:03 schreef Aloulou het volgende:
Dan ben ik het maar die de grote vraag stelt; en de Franse joden dan?
Die vraag is zo ongeveer in de tweede post in dit topic al gesteld.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_138536243
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet meer variatie aan te bieden, je kunt iedereen halal voedsel geven. Probleem opgelost. Maar iets zegt met dat Le Pen en d'r halve zolen aanhang dat ook niet ok gaat vinden.
pi_138536249
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat kost dus gewoon extra geld, al was het maar vanwege de arbeidsintensiviteit en een verminderde korting voor groot-inkoop.

[..]

Daarom: Gelijke monniken, gelijke kappen en alle niet-medische dieeteisen verbieden op scholen en in kantines.
Kerel, houd op met die onzin. Voor de zoveelste keer: dit besluit is niet genomen uit financiële overwegingen. Althans, dat blijkt niet uit het bericht.

Gebruik dat argument dan ook niet.
pi_138536270
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké, en dat vind ik dus onzin.
Dat is jouw mening.

Feit is echter dat alle Fransen meebetalen aan die kosten via de belastingen. Daarom vind ik het geen onzin. Wel vind ik het onzin als ze andere niet-medische dieeteisen wel honoreren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')