abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:23:51 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vind jij het een prima idee dat niet-halal slagers met niet-islamitische medewerkers en zonder een imam in dienst, geen vlees mogen verkopen aan scholen en bedrijfskantines waar gewoon ook niet-islamitische leerlingen en medewerkers eten?

Lees art.1 van de Nederlandse wet nog eens na.
Dus jij vindt dat dit een issue is van discriminatie richting bedrijven?
Dus ook een bedrijf waar ze ipv vlees/groente maaltijden peter-pan achtige snoepmaaltijden bereiden die super slecht zijn voor de kinderen hebben het recht hun product af te leveren bij scholen en daar geld voor te krijgen? De overheid is immers blind voor de kwaliteit en vraag van haar burgers toch? Ze dienen elk bedrijf maar geld te geven en de producten af te nemen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138536607
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:04 schreef CafeRoker het volgende:
En waar zou het knelpunt bij de joden zitten?

edit: ik zie het al

[..]

Tja, dan wordt het moeilijk natuurlijk.
Nee. Je weet blijkbaar niet veel van religieuze voorschriften af. Bij Joden gaat het niet om wie het eten bereid (dat is zo bij vlees en moslims) maar om hoe de bereiding plaatsvindt. Helemaal precies weet ik het ook niet maar verschillende voedingsstoffen mogen niet in dezelfde maaltijd zitten en niet in dezelfde keuken en/of met hetzelfde keukengerei worden bereid. Ik geloof dat dat voornamelijk op gaat voor melk/ei/vis/vlees, maar weet dat niet 100% zeker.
Een oven waarin ooit melk bereid is mag van hen dus nooit meer gebruikt worden voor bijvoorbeeld vis. Zoiets.
pi_138536619
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:04 schreef SpecialK het volgende:
Van economie heb je geen kaas gegeten. Het kan best dat extra opties een beetje meer geld kosten maar zolang er maar kleine vastgestelde verschillen zijn in uitgaven per kind per optie valt daar prima mee te werken.
LOL Je praat jezelf zwaar tegen.
pi_138536637
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:04 schreef SpecialK het volgende:
Dus. Volgens mijn principe, als halal maaltijden voor een school de besteding per kind te ver omhoog duwt heb je als school het recht om te zeggen; dat doen we niet want het past niet binnen het budget. Maar in de gevallen waar het wel viable is kan je dat best wel doen.
Euhhh.. Lees jij wel waar je op reageert?
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:26:17 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

LOL Je praat jezelf zwaar tegen.
Alleen maar als je dingen als kwantiteit-korting niet snapt lijkt het alsof ik iets raars zeg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:27:05 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536663
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euhhh.. Lees jij wel waar je op reageert?
Ja hoor. Aandachtig.
pi_138536677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-

Die is leuk! :D
Dat is toch precies wat de moslims doen wanneer zij halal eten eisen op scholen en in bedrijfskantines?
Als ik de keuze wil hebben om witte veters in m'n zwarte schoenen te doen val ik jou daarmee lastig? Beperk ik jouw vrijheid daarmee?
pi_138536704
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet meer variatie aan te bieden, je kunt iedereen halal voedsel geven. Probleem opgelost. Maar iets zegt met dat Le Pen en d'r halve zolen aanhang dat ook niet ok gaat vinden.
Dat is dus wat er al heel vaak gebeurt. Echter doet de school daarmee aan discriminatie op basis van geloof jegens niet-islamitische slagers omdat halal voedsel slacht en verwerking door een moslim onder supervisie van een imam vereist.

Discriminatie op basis van geloof is in Nederland bij wet verboden in art.1.
pi_138536708
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nemen ze hun eigen bammetjes maar mee toch ?
Moslims kunnen toch ook een hun eigen bammetje meenemen? Of voor een vegetarische maaltijd gaan.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:28:59 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_138536709
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik de keuze wil hebben om witte veters in m'n zwarte schoenen te doen val ik jou daarmee lastig?
Blijkbaar wel als je vervolgens de winkel verzoekt om witte veters in hun assortiment op te nemen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_138536726
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee. Je weet blijkbaar niet veel van religieuze voorschriften af. Bij Joden gaat het niet om wie het eten bereid (dat is zo bij vlees en moslims) maar om hoe de bereiding plaatsvindt. Helemaal precies weet ik het ook niet maar verschillende voedingsstoffen mogen niet in dezelfde maaltijd zitten en niet in dezelfde keuken en/of met hetzelfde keukengerei worden bereid. Ik geloof dat dat voornamelijk op gaat voor melk/ei/vis/vlees, maar weet dat niet 100% zeker.
Een oven waarin ooit melk bereid is mag van hen dus nooit meer gebruikt worden voor bijvoorbeeld vis. Zoiets.
Ik ben blij te zien dat je er zelf beter in thuis bent. Zoiets. :')
pi_138536729
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, houd op met die onzin. Voor de zoveelste keer: dit besluit is niet genomen uit financiële overwegingen. Althans, dat blijkt niet uit het bericht.

Gebruik dat argument dan ook niet.
Kerel, lees mijn eerste post in dit topic eens, dan hoef ik hem niet wéér te herhalen voor je!!

En je negeert mijn discriminatie argument ook steeds.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:30:48 #113
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_138536746
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kerel, lees mijn eerste post in dit topic eens, dan hoef ik hem niet wéér te herhalen voor je!!

En je negeert mijn discriminatie argument ook steeds.
Omdat het nergens op slaat. Ja, als een lul op een drumstel, maar verder...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_138536750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is dus wat er al heel vaak gebeurt. Echter doet de school daarmee aan discriminatie op basis van geloof jegens niet-islamitische slagers omdat halal voedsel slacht en verwerking door een moslim onder supervisie van een imam vereist.

Je bent je er van bewust dat als ik bovenstaande wikipedialink mag geloven dit stellige standpunt domweg niet klopt?
pi_138536752
quote:

[..]

Dus als ik m'n geloof in het spaghettimonster wil belijden door witte veters te dragen discrimineer ik daarmee de zwarte veters?
pi_138536763
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Blijkbaar wel als je vervolgens de winkel verzoekt om witte veters in hun assortiment op te nemen.
Daarmee discrimineer ik andere winkels.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:32:41 #117
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138536791
quote:
Het verbieden van bepaalde uit geloof voortkomende gebruiken (in dit geval eten) dus ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138536810
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan nemen ze hun eigen bammetjes maar mee toch ?
Waarom moeten Joden vanwege hun religieuze dieeteisen maar brood eten en moslims niet? dat is toch absurd?
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:33:30 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536817
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik verzoek zo vaak winkels bepaalde dingen te gaan verkopen. Als ze mijn geld willen hebben doen ze dat. Maar als ik de enige ben die vraagt om witte veters dan heb ik maar pech tenzij iemand bij die winkel het blijkbaar waard vind om voor die 75 cent omzet een telefoontje te plegen om ze speciaal te bestellen. Dat is aan de bedrijfsleider. Wat betreft overheidsscholen werkt het ongeveer hetzelfde met als extra restrictie dat je niet aan 1 groep buitenproportioneel veel meer geld per leerling mag uitgeven.
pi_138536821
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom moeten Joden vanwege hun religieuze dieeteisen maar brood eten en moslims niet? dat is toch absurd?
Het is jouw argument, niet het mijne.
pi_138536884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:21 schreef Janneke141 het volgende:
Een plan van het Front National, een zooitje extreem-rechtse xenofobe nationalisten, en dan nog denken dat dit een voorstel uit financiële overwegingen is :N
Lees mijn eerste post nog eens. Ik vind het een prima idee, maar dan voor alle niet-medische voedseleisen.

Dat een partij als partij verwerpelijk is, wil niet zeggen dat ieder idee van hen verwerpelijk is. Ik vind dat ze gewoon hierin een punt hebben. Maar dan meten ze dat punt wél doortrekken naar alle niet-medische voedseleisen.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:39:16 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138536947
Hey, school. Ik en 90 andere leerlingen zouden graag wat anders dan schnitzels zien in de kantine
- Oh maar dat kan geregeld worden. We voegen een keuze toe., het past prima binnen het budget
Ja. Dank. Want we zijn moslims en d...
- WAT ZEG JE??? MOSLIMS???? DAN MAG DAT NIET!!! UIT MIJN OGEN VLERK!!

Dit is waar dit wetsvoorstel op neer komt. En dat Ouder1 en consorten doen alsof het iets anders is is vrij belachelijk.
pi_138536956
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zelf geen haar beter dus dan de mensen aan wie je een hekel hebt :r
Aan wie heb ik een hekel?

Mens wat zit jij vol met vooroordelen. "Wie niet met ons is, is tegen ons". Zout toch op man.
Ik ben gewoon fel voorstander van art.1. Oók als dat een keertje niet zo goed uitkomt voor een minderheidsgroep.
pi_138536991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:21 schreef CafeRoker het volgende:
Sommige islamitische geestelijken
Sommige = minderheid.
  zaterdag 5 april 2014 @ 13:41:26 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138537006
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
Ik ben gewoon fel voorstander van art.1.
Ik ook, en daarom is het verbieden van religieuze gebruiken tamelijk bizar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')