abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138474455
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hij zit aardig op het randje. Met zo ontzettend veel aangiftes is het absoluut niet bij voorbaat uit te sluiten dat het OM een rechtszaak links laat liggen.
Of zijn uitspraken strafbaar zijn of niet is een ander verhaal.
Als iets vooraf al niet strafbaar is, dan begint het OM niet eens aan een rechtzaak. Al doet letterlijk half Nederland aangifte.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_138474493
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Samsom: “Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt. Die filmpjes op sites als GeenStijl, met dat bloedirritante gedrag. Ik wilde het gewoon meemaken. Nu weet ik het. Dat triomfalisme bij die jongens, de wetenschap dat ze zich onaantastbaar voelen, en dat ook zijn. Dat gaat door merg en been. (…) Het tast het zelfvertrouwen van de politie aan, het zelfvertrouwen van Nederland.”
Spekman: ‘De Marokkanen die niet willen deugen moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen. Als je ze alleen maar een waarschuwing of een boete geeft, lachen ze je uit. En van een celstraf krijgen ze alleen maar meer status in hun groep. Je moet ze zo aanpakken dat ze hun status juist verliezen. Dat is het enige dat werkt.’
Ze hebben beiden gelijk.
pi_138474504
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als iets vooraf al niet strafbaar is, dan begint het OM niet eens aan een rechtzaak. Al doet letterlijk half Nederland aangifte.
En waarom trek jij vooraf de conclusie dat het niet strafbaar is?
pi_138474537
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoals gezegd zit dit op het randje, dat verandert de situatie. Als ze twijfelen, wat ze waarschijnlijk zullen doen, zal het gigantische aantal aangiftes ertoe leiden dat ze wel tot vervolging overgaan.
pi_138474556
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Ze hebben beiden gelijk.
Klopt, maar dan kan Wilders niet in de slachtofferrol kruipen.
Maar tijdens de volgende verkiezingen natuurlijk maar weer janken dat beide heren Marokkanen willen knuffelen :')
pi_138474572
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zoals gezegd zit dit op het randje, dat verandert de situatie. Als ze twijfelen, wat ze waarschijnlijk zullen doen, zal het gigantische aantal aangiftes ertoe leiden dat ze wel tot vervolging overgaan.
Nee. Het aantal aangiftes doet er niets toe. Het is een rechtszaak waard of niet. Daar gaat het OM over.
pi_138474605
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kan Wilders niet in de slachtofferrol kruipen.
Maar tijdens de volgende verkiezingen natuurlijk maar weer janken dat beide heren Marokkanen willen knuffelen :')
Wilders heeft uberhaupt geen goed verhaal. Dit maakt zijn pleidooi alleen zwakker. Laat de man dus aub zijn gang gaan.
pi_138474620
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

En waarom trek jij vooraf de conclusie dat het niet strafbaar is?
Zijn uitspraak is bewust zo algemeen en voor meerdere interpretaties mogelijk gedaan. Er is geen enkel bewijs dat hij alle Marokkanen het liefst het land uit wou hebben.
pi_138474669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. Het aantal aangiftes doet er niets toe. Het is een rechtszaak waard of niet. Daar gaat het OM over.
Ik zeg ook nergens dat dat zo is. Wat ik wel zeg, is dat een groot aantal aangiftes het OM onder druk zet. Druk die de knoop door kan hakken zodra het OM twijfelt. Bram Moskowicz heeft dit ook gezegd in een interview met Ruud de Wild.
pi_138474673
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zijn uitspraak is bewust zo algemeen en voor meerdere interpretaties mogelijk gedaan. Er is geen enkel bewijs dat hij alle Marokkanen het liefst het land uit wou hebben.
Het is niet algemeen. Dat is juist het punt. Ik vind persoonlijk ook dat een rechter hier heel goed naar moet gaan kijken.
pi_138474675
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, zijn uitspraken zijn niet strafbaar en het maakt echt niets uit hoeveel mensen aangifte doen.
Gelukkig maar, want in een rechtstaat waar dat wel het geval zou zijn wil ik niet leven.
pi_138474707
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat dat zo is. Wat ik wel zeg, is dat een groot aantal aangiftes het OM onder druk zet. Druk die de knoop door kan hakken zodra het OM twijfelt. Bram Moskowicz heeft dit ook gezegd in een interview met Ruud de Wild.
Dus zeg je dat het aantal aangiftes een rol speelt. Dat is niet het geval.
pi_138474744
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, zijn uitspraken zijn niet strafbaar en het maakt echt niets uit hoeveel mensen aangifte doen.
Waarom zijn ze niet strafbaar dan? Daar valt een hele discussie over te voeren.
pi_138474776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat deed het OM 5 jaar geleden ook. Desondanks zorgde het voor veel woede en onbegrip onder de moslims die zich door Wilders beledigd voelden. Dit keer is er door vele partijen opgeroepen om weer aangifte te doen en daar is ook massaal gehoor aan gegeven.
Als er nu weer geen rechtzaak komt, dan is de woede en onbegrip vele malen groter.
http://nos.nl/audio/3553-(...)n-geert-wilders.html
Nou loop je wel heel erg op de 'feiten' vooruit. Laat nou eerst even een rechter kijken hoe dat zit mbt artikel 1 en van daaruit verder. Met nu alvast een doom-scenario gaan schetsen schiet je helemaal niets op, daarmee gooi ook jij olie op het vuur, het gevaar beseffen is op dit moment ruim voldoende.
pleased to meet you
pi_138474799
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waarom zijn ze niet strafbaar dan? Daar valt een hele discussie over te voeren.
Waarschijnlijk omdat het niet gaat om oproepen tot haat en actief uitzetten. Maar....ik heb er wel problemen mee. Of het werkelijk strafbaar moet zijn?
pi_138474802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet?
pi_138474822
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:44 schreef Globali het volgende:

[..]

Je zegt wel dat het aantal aangiftes er niet toe doet, maar is dat wel zo? Natuurlijk maakt het juridisch gezien niet uit en zou het niet mogen uitmaken. Het OM is in feite een politiek gestuurde organisatie en als de uitspraken van Wilders een zodanig effect in de samenleving hebben, zal het moeilijk zijn om daar nog omheen te kunnen.

Het kan natuurlijk een politieke zet zijn om eerst niet over te gaan tot vervolging en het aan de rechter over te laten om de vervolging verplicht te stellen.
pi_138474860
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus zeg je dat het aantal aangiftes een rol speelt. Dat is niet het geval.
Over het algemeen niet, nee, maar zodra er zo ontzettend veel aangiftes binnenkomen is het lastig te ontkennen dat het onder grote druk komt te staan wel tot vervolging over te gaan. Als het OM dan twijfelt is dat zeker wel iets wat de knoop door kan hakken.
pi_138474884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:50 schreef Globali het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het niet gaat om oproepen tot haat en actief uitzetten. Maar....ik heb er wel problemen mee. Of het werkelijk strafbaar moet zijn?
Hij wil er minder dus dan blijft er niet veel meer over dan uitzetten en massamoord.
pi_138474887
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:51 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je zegt wel dat het aantal aangiftes er niet toe doet, maar is dat wel zo? Natuurlijk maakt het juridisch gezien niet uit en zou het niet mogen uitmaken. Het OM is in feite een politiek gestuurde organisatie en als de uitspraken van Wilders een zodanig effect in de samenleving hebben, zal het moeilijk zijn om daar nog omheen te kunnen.

Het kan natuurlijk een politieke zet zijn om eerst niet over te gaan tot vervolging en het aan de rechter over te laten om de vervolging verplicht te stellen.
Het hele tumult er om heen zorgt ervoor dat men met een HELE duidelijke uitspraak moet komen. Dat is alles. En als Bram zegt dat het aantal aangiftes een zaak zwaarder maken......dan zit hij op de goede plaats bij sbs6.
pi_138474908
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:47 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is niet algemeen. Dat is juist het punt. Ik vind persoonlijk ook dat een rechter hier heel goed naar moet gaan kijken.
Je kan nooit bewijzen dat Wilders alle Marokkanen het land uit wilt gooien. Wilders kan makkelijk beweren dat hij bedoeld heeft dat hij alleen de criminele mocro's met een dubbel paspoort uit wilt zetten.

Dat hij dat er pas bij vertelde nadat er zo'n ophef kwam over zijn uitspraak, is natuurlijk gewoon een politiek truukje. Hij wil anderen graag laten geloven dat hij iedere Marokkaan uit wil zetten.

Maar zijn uitspraak is bewust zo gedaan, dat je onmogelijk kan bewijzen wat Wilders nu precies bedoeld heeft.

Zelfs als hij trouwens gezegd zou hebben dat hij iedere Marokkaan uit wil zetten, dan betwijfel ik nog of dat volgens de wet strafbaar is.
Moreel walgelijk: zeker, maar niet strafbaar.
pi_138474970
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kan nooit bewijzen dat Wilders alle Marokkanen het land uit wilt gooien. Wilders kan makkelijk beweren dat hij bedoeld heeft dat hij alleen de criminele mocro's met een dubbel paspoort uit wilt zetten.

Dat hij dat er pas bij vertelde nadat er zo'n ophef kwam over zijn uitspraak, is natuurlijk gewoon een politiek truukje. Hij wil anderen graag laten geloven dat hij iedere Marokkaan uit wil zetten.

Maar zijn uitspraak is bewust zo gedaan, dat je onmogelijk kan bewijzen wat Wilders nu precies bedoeld heeft.

Zelfs als hij trouwens gezegd zou hebben dat hij iedere Marokkaan uit wil zetten, dan betwijfel ik nog of dat volgens de wet strafbaar is.
Moreel walgelijk: zeker, maar niet strafbaar.
Dat is dus juridisch waarschijnlijk een probleem. Hij zegt het wel. Maar net weer niet duidelijk genoeg......of wel? Ik maak mij over het algemeen niet zo boos over zijn vaak domme uitlatingen. Nu wel.
pi_138475020
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou loop je wel heel erg op de 'feiten' vooruit. Laat nou eerst even een rechter kijken hoe dat zit mbt artikel 1 en van daaruit verder. Met nu alvast een doom-scenario gaan schetsen schiet je helemaal niets op, daarmee gooi ook jij olie op het vuur, het gevaar beseffen is op dit moment ruim voldoende.
Als het 5 jaar geleden, in een zaak die veel minder ophef opleverde als nu, al voor onrust zorgde, dan zal dat nu minstens net zo erg zijn. Dat is niet moeilijk te voorspellen.
En dat wisten al die clubjes die opriepen om aangifte te doen ook. En dat neem ik hun kwalijk.
pi_138475090
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het 5 jaar geleden, in een zaak die veel minder ophef opleverde als nu, al voor onrust zorgde, dan zal dat nu minstens net zo erg zijn. Dat is niet moeilijk te voorspellen.
En dat wisten al die clubjes die opriepen om aangifte te doen ook. En dat neem ik hun kwalijk.
Gelukkig wonen we in een land waar dat kan. Wilders kan iets debiels roepen. Andere mensen kunnen oproepen tot aangifte doen. Dat het dan om 100en gaat.......dat is wel meer dan sneu te noemen.
pi_138475109
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:53 schreef Globali het volgende:

[..]

Het hele tumult er om heen zorgt ervoor dat men met een HELE duidelijke uitspraak moet komen. Dat is alles.
Dat hoeft niet. Een rechter kijkt naar een specifieke situatie en toetst daarop het recht. Juist in de minderheid van gevallen doen rechters duidelijke uitspraken die ook een bredere toepassing kennen. In beginsel is een rechter terughoudend met het maken van nieuwe regels, dat is een taak van de wetgever.

quote:
En als Bram zegt dat het aantal aangiftes een zaak zwaarder maken......dan zit hij op de goede plaats bij sbs6.
Wat voor een beeld heb jij van rechters? Dat zijn ook maar mensen. Natuurlijk voelen ze de druk van hetgeen in de samenleving speelt. Het aantal aangiftes wijst er natuurlijk op dat de uitspraken daadwerkelijk iets losgemaakt hebben, anders nemen niet zoveel mensen de moeite en tijd om aangifte te doen.
pi_138475126
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet?
Zeggen dat je criminele Marokkanen met een dubbel paspoort uit wilt zetten is niet strafbaar. Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan en die zijn ook niet strafbaar. Ik vind ze zelfs verstandig.
pi_138475191
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Hij wil er minder dus dan blijft er niet veel meer over dan uitzetten en massamoord.
Komop zeg :')
pi_138475194
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Een rechter kijkt naar een specifieke situatie en toetst daarop het recht. Juist in de minderheid van gevallen doen rechters duidelijke uitspraken die ook een bredere toepassing kennen. In beginsel is een rechter terughoudend met het maken van nieuwe regels, dat is een taak van de wetgever.

[..]

Wat voor een beeld heb jij van rechters? Dat zijn ook maar mensen. Natuurlijk voelen ze de druk van hetgeen in de samenleving speelt. Het aantal aangiftes wijst er natuurlijk op dat de uitspraken daadwerkelijk iets losgemaakt hebben, anders nemen niet zoveel mensen de moeite en tijd om aangifte te doen.
Ik heb het niet over nieuwe regels. Gewoon een uitspraak.

Het aantal aangiftes zegt niets. Ik denk ook dat bepaalde mensen zich geestelijk moeten laten onderzoeken als je weet dat er al aangifte is gedaan en je gaat zelf het nog een keer doen.
pi_138475275
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat is dus juridisch waarschijnlijk een probleem. Hij zegt het wel. Maar net weer niet duidelijk genoeg......of wel? Ik maak mij over het algemeen niet zo boos over zijn vaak domme uitlatingen. Nu wel.
Voor een veroordeling heb je wettig en overtuigend bewijs nodig en je kan uit zijn uitspraak helemaal niets bewijzen. Hoogstens dat hij niet snel vriendjes met een Marokkaan zal worden.
pi_138475295
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Komop zeg :')
Verbod op het nemen van kinderen kan ook natuurlijk, maar dat is wat minder snel.
pi_138475311
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:00 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik heb het niet over nieuwe regels. Gewoon een uitspraak.
Ja, dat kunnen rechters dus doen, gewoon een uitspraak. Daar zijn ze voor. Ik snap dus je zorgen niet.

quote:
Het aantal aangiftes zegt niets. Ik denk ook dat bepaalde mensen zich geestelijk moeten laten onderzoeken als je weet dat er al aangifte is gedaan en je gaat zelf het nog een keer doen.
Ik denk dat bepaalde mensen zich geestelijk moeten laten onderzoeken als ze op de PVV stemmen, maar goed ook dat is niet relevant.

Blijkbaar zijn er mensen die vinden dat het aantal aangiftes wel iets zegt en anderen vinden weer van niet. We zullen het meemaken.
pi_138475354
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Verbod op het nemen van kinderen kan ook natuurlijk, maar dat is wat minder snel.
Wat dacht je van remigratie? Eventueel met een oprotpremie.
Die bestaat nu trouwens al voor Marokkanen, hij hoeft hem alleen maar te verhogen om minder Mocro's in Nederland te krijgen.
pi_138475427
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeggen dat je criminele Marokkanen met een dubbel paspoort uit wilt zetten is niet strafbaar. Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan en die zijn ook niet strafbaar. Ik vind ze zelfs verstandig.
Zeggen dat je minder Marokkanen wilt, van alle soorten Marokkanen, komt wel heel discriminerend over.
pi_138475474
quote:
Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan
:')
pi_138475475
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zeggen dat je minder Marokkanen wilt, van alle soorten Marokkanen, komt wel heel disceiminerend over.
Nee hoor, zeggen dat je criminele Marokkanen met een Marokkaans paspoort terug wilt sturen is gewoon een politieke uitspraak.
Sterker in Italie gebeurt dit sinds vandaag. Heb je dat topic gemist?
pi_138475479
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor een veroordeling heb je wettig en overtuigend bewijs nodig en je kan uit zijn uitspraak helemaal niets bewijzen. Hoogstens dat hij niet snel vriendjes met een Marokkaan zal worden.
Hij zet met zijn uitspraak een hele bevolkingsgroep weg als ongewenst, of dat strafbaar is zullen we merken als het een zaak wordt.
pi_138475487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat dacht je van remigratie? Eventueel met een oprotpremie.
Die bestaat nu trouwens al voor Marokkanen, hij hoeft hem alleen maar te verhogen om minder Mocro's in Nederland te krijgen.
Ja daaag, ben je helemaal van de pot gerukt? Dan gaan de 'goeden' met hun opleiding richting Marokko omdat ze het meer dan zat zijn om maar over een kam te worden geschoren, en geef ze eens ongelijk, en wij blijven met de 'slechten' zitten.
pleased to meet you
pi_138475501
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee hoor, zeggen dat je criminele Marokkanen met een Marokkaans paspoort terug wilt sturen is gewoon een politieke uitspraak.
En daartegen is dan ook geen aangifte gedaan.
pi_138475531
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja daaag, ben je helemaal van de pot gerukt? Dan gaan de 'goeden' met hun opleiding richting Marokko omdat ze het meer dan zat zijn om maar over een kam te worden geschoren, en geef ze eens ongelijk, en wij blijven met de 'slechten' zitten.
Ik ben daar ook geen fan van. Maar dat is dus wat Wilders beweerd te hebben gezegd.
Maar dat gebeurt nu dus al jaren.
pi_138475606
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En daartegen is dan ook geen aangifte gedaan.
Dat is wel wat Wilders beweert gezegd te hebben. En het is voor het OM onmogelijk om iets anders te kunnen bewijzen.
pi_138475641
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Sterker in Italie gebeurt dit sinds vandaag. Heb je dat topic gemist?
Nogmaals, ik heb het niet over criminele Marokkanen uitzetten. Wilders heeft weldegelijk gezegd dat hij voor minder Marokkanen in het algemeen gaat zorgen. Criminele en niet-criminele.
pi_138475662
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is wel wat Wilders beweert gezegd te hebben. En het is onmogelijk om iets andes te kunnen bewijzen.
Wat hij beweert gezegd te hebben is niet relevant, alleen wat hij daadwerkelijk heeft gezegd. En aangezien het hele gebeuren is opgenomen is het niet zo moeilijk om aan bewijsmateriaal te komen.
  donderdag 3 april 2014 @ 17:17:14 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_138475742
Die Wilders gaat zich meer en meer als een klein kind gedragen, wat een droeftoeter.
pi_138475797
Wat Wilders heeft gezegd is voor meerdere interpretaties vatbaar maar voor de wet is het onmogelijk om te bewijzen wat hij er precies mee bedoeld. Een rechtzaak is bij voorbaat kansloos en zal er dus niet komen.

Ik ben even eten trouwens.
pi_138475864
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat Wilders heeft gezegd is voor meerdere interpretaties vatbaar maar voor de wet is het onmogelijk om te bewijzen wat hij er precies mee bedoeld. Een rechtzaak is bij voorbaat kansloos en zal er dus niet komen.

Interpreteer dit ;)
pi_138476139
Het is niet verrassend dat MAVO klant Geert moeite heeft met tekstbegrip. Kan je hem ook niet kwalijk nemen. Verschil moet er zijn.
pi_138476183
Politici die oproepen om aangiftes te gaan doen, is revolutionair. Aangezien het kan zorgen dat duizenden aangiften gaan doen, dus in beweging komen (tot op heden aan paar duizend burgers)

Was beweging in een bevolking niet nu juist het grote historische probleem, vooral als er eenmaal beweging is ontstaan in een meerderheid, en vele kleine bewegingen kunnen op een dag voor een grote beweging gaan zorgen (een revolt) Als een meerderheid in beweging is gebracht begint einde vrijheid van een bevolking en land in zich te komen.

Als de politiek revolutionair bezig is (dus sterk organiserend) en een bevolking wil zijn vrijheid behouden moet die bevolking dus proberen het omgekeerde te 'doen' (niets) om revolutionaire beweging niet in een meerderheid te laten ontstaan of groeien.
Een contra revolutionair of aansluiten bij een neutrale partij vermindert die beweging en strijd niet in een bevolking)

Het omgekeerde van in beweging komen is tot stilstand komen of standhouden als je nog niet in beweging was gekomen (zal voor velen niet werken, te sterke emotie)

Dingen uit deze tijd als NL doet, Nederland in beweging, oproep aangiftes, demonstraties vrachtwagenchauffeurs en schoonmakers, etc etc doen allemaal hetzelfde, de burger in beweging zetten.
Een revolutie gaat als een vuurtje door een bevolking zonder dat die bevolking het in de gaten heeft.
pi_138476408
quote:

[..]

Hoezo kun jij dat beoordelen? Ben jij soms ook een Marokkaan?!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138476438
Lijkt me wel mooi wanneer er flink wat boetes uitgeschreven gaat worden ivm het doen van valse aangifte. De helft van die sneuelingen zullen de de boel wel weer enorm overdrijven en aangedikt hebben.
pi_138476441
quote:

Want zo werkt het natuurlijk. Wilders heeft net zoveel kaas gegeten van het recht als van het hebben van fatsoen. Dat deelt hij met veel van zijn aanhang trouwens.
pi_138476467
quote:

De rechter heeft niets te maken met bedoelingen, verklaringen over bedoelingen achteraf of interpretaties, die kijkt wat er gezegd is en toetst dat aan artikel 1 ..
en al zou het maar om een enkele Marokkaan 'minder' gaan waarvoor 'hij gaat zorgen', dan nog kan zijn uitspraak getoetst worden aan artikel 1.
pleased to meet you
pi_138476484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:39 schreef RobbieRonald het volgende:
Lijkt me wel mooi wanneer er flink wat boetes uitgeschreven gaat worden ivm het doen van valse aangifte. De helft van die sneuelingen zullen de de boel wel weer enorm overdrijven en aangedikt hebben.

Dit bedoel ik dus.
pi_138476528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:40 schreef moussie het volgende:

[..]

De rechter heeft niets te maken met bedoelingen, verklaringen over bedoelingen achteraf of interpretaties, die kijkt wat er gezegd is en toetst dat aan artikel 1 ..
en al zou het maar om een enkele Marokkaan 'minder' gaan waarvoor 'hij gaat zorgen', dan nog kan zijn uitspraak getoetst worden aan artikel 1.
Nee. Dat doet de rechter niet. Het moet in het wetboek van strafrecht staan.
pi_138476541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Juridisch geneuzel misschien, maar de rechter zal niet aan artikel 1 van de grondwet toetsen. De rechter zal nagaan of Wilders de grenzen van het strafrecht heeft overtreden. Artikel 1 speelt op de achtergrond mee in zoverre dat ooit een wetgever heeft bepaald dat sommige zaken niet onder de bescherming van artikel 1 van de grondwet vallen door deze zaken op te nemen in het wetboek van strafrecht.
pi_138476595
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.

Wat bedoel jij dus?
pi_138476646
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:45 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wat bedoel jij dus?
Lijkt mij vrij duidelijk. Stel je pakt een boef op heterdaad en doet aangifte van diefstal. Vervolgens verzint de boef allerlei smoesjes om eronderuit te komen en wordt uiteindelijk vrijgesproken. Word jij dan vervolgd vanwege het doen van een valse aangifte?
pi_138476734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:45 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Wat bedoel jij dus?
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Want zo werkt het natuurlijk. Wilders heeft net zoveel kaas gegeten van het recht als van het hebben van fatsoen. Dat deelt hij met veel van zijn aanhang trouwens.
pi_138476737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij duidelijk. Stel je pakt een boef op heterdaad en doet aangifte van diefstal. Vervolgens verzint de boef allerlei smoesjes om eronderuit te komen en wordt uiteindelijk vrijgesproken. Word jij dan vervolgd vanwege het doen van een valse aangifte?
Dan ga je er al van uit dat Wilders iets strafbaars heeft gedaan, wat eerst maar eens moet blijken...
pi_138476808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:50 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Dan ga je er al van uit dat Wilders iets strafbaars heeft gedaan, wat eerst maar eens moet blijken...
De mensen die aangifte doen zijn er in ieder geval van overtuigd. Als je valse aangifte doet, dan doe je dat tegen je overtuiging in. Dan doe je aangifte van iets waarvan je de overtuiging hebt dat het anders is.
pi_138476833
quote:

[..]

Als jij van mening bent dat (jou) onrecht is aangedaan, dan mag je daar aangifte van doen. Mocht vervolgens door de aanklager/rechter worden besloten dat er geen sprake is van onrecht, dan maakt dat die aangifte niet vals.
pi_138476867
quote:

[..]

Misschien is het handig om op te zoeken wat een valse aangifte daadwerkelijk betekent voordat je er iets over zegt en conclusies begint te trekken. Het kan ook zonder dat te doen, je hebt recht op je mening en die mag je vrijlijk uiten. Maar dat maakt je dan niet minder dom op dat moment.
pi_138476928
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De mensen die aangifte doen zijn er in ieder geval van overtuigd. Als je valse aangifte doet, dan doe je dat tegen je overtuiging in. Dan doe je aangifte van iets waarvan je de overtuiging hebt dat het anders is.
Dat iemand overtuigd is van iets zegt niets over het waarheidsgehalte natuurlijk. Er bestaan ook genoeg mensen die bewust valse aangiftes doen in de veronderstelling ermee weg te komen.
pi_138476962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:57 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Dat iemand overtuigd is van iets zegt niets over het waarheidsgehalte natuurlijk. Er bestaan ook genoeg mensen die bewust valse aangiftes doen in de veronderstelling ermee weg te komen.
Je snapt dat die overtuiging uit de eerste zin in tegenspraak is met de bewust valse aangifte uit de tweede zin?
pi_138477017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:53 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij van mening bent dat (jou) onrecht is aangedaan, dan mag je daar aangifte van doen. Mocht vervolgens door de aanklager/rechter worden besloten dat er geen sprake is van onrecht, dan maakt dat die aangifte niet vals.
Klopt, ik doelde dan ook op aangiftes die aangedikt/overdreven zijn, want die zullen er geheid tussenzitten.
pi_138477018
Nogmaals. Zoek eerst even op wat een valse aangifte betekent en probeer dan uit te leggen waarom dat hier van toepassing is. Je kan best gelijk hebben in deze, maar niet op basis van je huidige argumenten.
pi_138477063
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je snapt dat die overtuiging uit de eerste zin in tegenspraak is met de bewust valse aangifte uit de tweede zin?
Het gaat mij dan ook om de bewust aangedikte/overdreven aangiftes.
pi_138477117

:').
pi_138477213
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar hoor ik dus graag een rechter over.
pi_138480871
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 18:07 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar hoor ik dus graag een rechter over.
Gaat niet gebeuren
pi_138484571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren
Hoe kan jij dat zo stellig beweren als het OM zelf het nog niet weet?
pleased to meet you
pi_138484734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe kan jij dat zo stellig beweren als het OM zelf het nog niet weet?
Mijn motivatie heb ik in dit topic al uitgebreid uitgelegd.
We zullen het zien.
pi_138485408
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn motivatie heb ik in dit topic al uitgebreid uitgelegd.
We zullen het zien.
Het OM is zich nog aan het beraden, dus je stelligheid is voorbarig. Bij eerdere uitspraken van hem zat die op het randje, en kreeg hij van de rechter net dat kleine beetje speling omdat hij een politicus is. Nu ging hij mijns inziens over het randje, en of deze extra speling er ook deze keer inzit, tja ..
nota bene bestaat het hele artikel 1 om dit soort retoriek te voorkomen!
pleased to meet you
pi_138486142
5000 aangiftes.. in de tijd die dat gekost heeft had de politie ook boeven kunnen vangen, gestolen fietsen zoeken of andere nuttige dingen doen..
  donderdag 3 april 2014 @ 22:06:45 #174
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138487119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:49 schreef Pleun2011 het volgende:
5000 aangiftes.. in de tijd die dat gekost heeft had de politie ook boeven kunnen vangen, gestolen fietsen zoeken of andere nuttige dingen doen..
Toch is het belangrijk dat de grootste boef eerst opgepakt wordt
Wie dit leest is gek
pi_138487463
quote:
Inderdaad. Sorry meneer, er zijn hier 500 huilers die aangifte tegen Wilders willen doen. U bekijkt het maar even met uw gejatte mobieltje. Heerlijk land dit ;(
pi_138487553
quote:
Ik ben het met je eens dat de politie direct na de eerste aangifte actie had moeten ondernemen. Wellicht zelfs daarvoor bij het aanhoren van de uitspraken. De grote blonde leider kon zijn vervolging dan in voorarrest afwachten en ondertussen zou de politie boeven kunnen vangen.

Ben het volledig met je eens.
pi_138487693
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:12 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Inderdaad. Sorry meneer, er zijn hier 500 huilers die aangifte tegen Wilders willen doen. U bekijkt het maar even met uw gejatte mobieltje. Heerlijk land dit ;(
Het gebeurt vaak dat mensen die aangifte willen doen van iets worden weggestuurd met de smoes: het is geen strafbaar feit, ga maar een civiele procedure beginnen. De waarheid is dat een aangifte opnemen veel tijd kost en ze daar vaak geen zin in hebben. Maar tijd om aangiftes tegen Wilders op te nemen is er volop..
pi_138487862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gebeurt vaak dat mensen die aangifte willen doen van iets worden weggestuurd met de smoes: het is geen strafbaar feit, ga maar een civiele procedure beginnen. De waarheid is dat een aangifte opnemen veel tijd kost en ze daar vaak geen zin in hebben. Maar tijd om aangiftes tegen Wilders op te nemen is er volop..
Daar waar normaliter voor lichte feiten inderdaad sprake is van tijdsgebrek, is hier tijd en plaats voor vrijgemaakt. Dit kan natuurlijk maar één ding betekenen en dat is dat het OM van mening is dat er hier een uitzonderlijk ernstig strafbaar feit heeft plaatsgevonden. Laten we hopen dat de dader snel bestraft wordt.
pi_138488015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Daar waar normaliter voor lichte feiten inderdaad sprake is van tijdsgebrek, is hier tijd en plaats voor vrijgemaakt. Dit kan natuurlijk maar één ding betekenen en dat is dat het OM van mening is dat er hier een uitzonderlijk ernstig strafbaar feit heeft plaatsgevonden. Laten we hopen dat de dader snel bestraft wordt.
Ik vind het allemaal zwaar overdreven.. storm in glas water etc. Van Wilders vind ik het een domme uitspraak maar die man roept wel vaker wat..
pi_138488118
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:17 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een perfect voorbeeld: http://www.at5.nl/artikel(...)giftes-tegen-wilders

Een laffe straatroof op een 15-jarig jochie blijkt minder belangrijk te zijn.
pi_138488380
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:26 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik lees in dat artikel zowel een verklaring van de zus van het slachtoffer als een verklaring van de politie. Beschik jij over aanvullende kennis waaruit blijkt wie van beide partijen de waarheid spreekt?
pi_138488388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:26 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Precies.. dat is toch volslagen belachelijk? Die hetze tegen Wilders is 1 grote hype en de politie doet er vrolijk aan mee.. incompetent zooitje
pi_138488543
Belachelijk dat Wilders het strafstelsel zo bezet houdt. Wat mij betreft mag hij direct de bak in.
pi_138488697
quote:
Los van of ik het een goed idee vind dat mensen hierom aangifte doen (dat vind ik namelijk niet), dit is natuurlijk een kulargument. Iemand die aangifte komt doen, moet dat gewoon kunnen doen zonder loze waardeoordelen van andere burgers die menen de waarheid in pacht te hebben.
pi_138488732
Verkeerde knop
pi_138488763
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik lees in dat artikel zowel een verklaring van de zus van het slachtoffer als een verklaring van de politie. Beschik jij over aanvullende kennis waaruit blijkt wie van beide partijen de waarheid spreekt?
Ik neig hier de zus te geloven. Waarom zouden ze anders ná het weekend pas terug mogen komen?

Edit: oh, ik zie dat het een bericht van vorige week is :)
pi_138488823
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:38 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Los van of ik het goed vind dat mensen hierom aangifte doen (dat vind ik namelijk niet), dit is natuurlijk een kulargument. Iemand die aangifte komt doen, moet dat gewoon kunnen doen zonder loze waardeoordelen van andere burgers die menen de waarheid in pacht te hebben.
Uh ja, maar wat is de toegevoegde waarde van 5000 aangiftes over hetzelfde feit? 10 aangiftes waren genoeg geweest, hadden ze daarna weer boeven kunnen vangen. Vind het echt volkomen belachelijk dat aangifte-circus
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 april 2014 @ 22:41:20 #188
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_138488872
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:39 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Ik neig hier de zus te geloven. Waarom zouden ze anders ná het weekend pas terug mogen komen?
Daar zou ik natuurlijk allerlei aannames voor kunnen verzinnen, maar persoonlijk ben ik geïnteresseerder in feiten.
pi_138489129
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Uh ja, maar wat is de toegevoegde waarde van 5000 aangiftes over hetzelfde feit? 10 aangiftes waren genoeg geweest, hadden ze daarna weer boeven kunnen vangen. Vind het echt volkomen belachelijk dat aangifte-circus
Kan jij wel vinden, maar iedereen moet gewoon aangifte kunnen doen. Al waren het er een miljoen. Je gaat mensen met hun onvrede niet de deur wijzen omdat jou dat beter uitkomt.
pi_138489243
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:46 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Kan jij wel vinden, maar iedereen moet gewoon aangifte kunnen doen. Al waren het er een miljoen. Je gaat mensen met hun onvrede niet de deur wijzen omdat jou dat beter uitkomt.
Mensen worden zo vaak de deur gewezen bij de politie.. maar nu opeens niet. Normaal gesproken is de politie echt niet zo idealistisch dat ' iedereen aangifte moet kunnen doen'
  donderdag 3 april 2014 @ 22:50:36 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_138489324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mensen worden zo vaak de deur gewezen bij de politie.. maar nu opeens niet. Normaal gesproken is de politie echt niet zo idealistisch dat ' iedereen aangifte moet kunnen doen'
Ik denk niet dat je voor het doen van aangifte wegens het schenden van een grondrecht snel de deur gewezen zal worden.
pi_138489374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:49 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Voor een fietsendiefstal kun je gewoon aangifte doen. Dat komt ook zo vaak voor dat dit in online formulieren is gegoten. Gelukkig komen aangiftes wegens discriminatie niet zoveel voor in Nederland, dus is daar geen workflow voor. Men zal voor ongebruikelijke aangiftes niet zo snel naar andere kanalen verwijzen, omdat die er niet zijn.
pi_138489394
quote:
7s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je voor het doen van aangifte wegens het schenden van een grondrecht snel de deur gewezen zal worden.
Volgens mij gaat het OM over het strafrecht, niet direct over grondrechten
pi_138490211
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:14 schreef Ceberut het volgende:

[..]
De grote blonde leider kon zijn vervolging dan in voorarrest afwachten en ondertussen zou de politie boeven kunnen vangen.
Serieus denken dat de politie had kunnen beslissen om 'de grote blonde leider' in voorarrest te nemen :')
pi_138490828
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ah, Wilders laat weer eens blijken dat hij zwakbegaafd is. Altijd leuk.
Jij, en je medestanders op FOK! Zijn natuurlijk totaal niet serieus te nemen.

Jullie laten je leiden door emotie en niet door verstand, getuige door in iedere reactie wel een denigrerende term te gebruiken over Wilders, zwakbegaafd, psychopaat, hitler, gbl, jullie kunnen het niet laten, prima trouwens hoor, je goed recht, maar doe dan niet alsof je de discussie echt wil voeren met jullie sociale verhevenheid.

Iedereen begrijpt dat ze een politiek spel aan het spelen zijn, inclusief volksmennerij.
Haal die rode waas eens voor je ogen weg, haal diep adem en probeer het eens nuchter.

Kunnen we jullie een stuk serieuzer nemen.

Of er een rechtzaak komt? Ik weet het niet.
Komt er een veroordeling? Geen idee, we zullen het moeten afwachten met zijn allen.

Spint Wilders er garen bij? Absoluut, laatste peilingen vandaag weer een zetel erbij.
pi_138490902
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Serieus denken dat de politie had kunnen beslissen om 'de grote blonde leider' in voorarrest te nemen :')
Gevalletje blinde haat.

Alsof Wilders bij allemaal de knikkers gepikt heeft.
pi_138491017
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:23 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Gevalletje blinde haat.

Alsof Wilders bij allemaal de knikkers gepikt heeft.
Tegen wat precies? Volgens mij is hij vrij reëel in dingen die hij zegt.
  donderdag 3 april 2014 @ 23:59:52 #199
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_138492231
Als je alle criminele Marokkanen het land uitgooit, heb je netto minder Marokkanen. Als je de immigratie beperkt, heb je minder Marokkanen.

Wilders heeft nooit gezegd ''Alle Marokkanen het land uit'' of ''Crimineel of niet, Marokkanen moeten oprotten''. Asscher en al die andere klapjostis zijn bezig een hetze te voeren en beschuldigen hem van dingen die hij simpelweg nooit heeft gezegd. Het is altijd binnen de context van ''Als je je gedraagt, mag je blijven'' geweest.

Het jammere is alleen dat er zoveel zijn die zich niet gedragen. Dat werd gelijk in Deurne weer onderstreept.
pi_138492266
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als je alle criminele Marokkanen het land uitgooit, heb je netto minder Marokkanen. Als je de immigratie beperkt, heb je minder Marokkanen.

Wilders heeft nooit gezegd ''Alle Marokkanen het land uit'' of ''Crimineel of niet, Marokkanen moeten oprotten''. Asscher en al die andere klapjostis zijn bezig een hetze te voeren en beschuldigen hem van dingen die hij simpelweg nooit heeft gezegd. Het is altijd binnen de context van ''Als je je gedraagt, mag je blijven'' geweest.

Het jammere is alleen dat er zoveel zijn die zich niet gedragen. Dat werd gelijk in Deurne weer onderstreept.
Juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')