Zeggen dat je criminele Marokkanen met een dubbel paspoort uit wilt zetten is niet strafbaar. Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan en die zijn ook niet strafbaar. Ik vind ze zelfs verstandig.quote:
Komop zegquote:Op donderdag 3 april 2014 16:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hij wil er minder dus dan blijft er niet veel meer over dan uitzetten en massamoord.
Ik heb het niet over nieuwe regels. Gewoon een uitspraak.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Een rechter kijkt naar een specifieke situatie en toetst daarop het recht. Juist in de minderheid van gevallen doen rechters duidelijke uitspraken die ook een bredere toepassing kennen. In beginsel is een rechter terughoudend met het maken van nieuwe regels, dat is een taak van de wetgever.
[..]
Wat voor een beeld heb jij van rechters? Dat zijn ook maar mensen. Natuurlijk voelen ze de druk van hetgeen in de samenleving speelt. Het aantal aangiftes wijst er natuurlijk op dat de uitspraken daadwerkelijk iets losgemaakt hebben, anders nemen niet zoveel mensen de moeite en tijd om aangifte te doen.
Voor een veroordeling heb je wettig en overtuigend bewijs nodig en je kan uit zijn uitspraak helemaal niets bewijzen. Hoogstens dat hij niet snel vriendjes met een Marokkaan zal worden.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:55 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is dus juridisch waarschijnlijk een probleem. Hij zegt het wel. Maar net weer niet duidelijk genoeg......of wel? Ik maak mij over het algemeen niet zo boos over zijn vaak domme uitlatingen. Nu wel.
Ja, dat kunnen rechters dus doen, gewoon een uitspraak. Daar zijn ze voor. Ik snap dus je zorgen niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:00 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb het niet over nieuwe regels. Gewoon een uitspraak.
Ik denk dat bepaalde mensen zich geestelijk moeten laten onderzoeken als ze op de PVV stemmen, maar goed ook dat is niet relevant.quote:Het aantal aangiftes zegt niets. Ik denk ook dat bepaalde mensen zich geestelijk moeten laten onderzoeken als je weet dat er al aangifte is gedaan en je gaat zelf het nog een keer doen.
Wat dacht je van remigratie? Eventueel met een oprotpremie.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Verbod op het nemen van kinderen kan ook natuurlijk, maar dat is wat minder snel.
Zeggen dat je minder Marokkanen wilt, van alle soorten Marokkanen, komt wel heel discriminerend over.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeggen dat je criminele Marokkanen met een dubbel paspoort uit wilt zetten is niet strafbaar. Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan en die zijn ook niet strafbaar. Ik vind ze zelfs verstandig.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan
Nee hoor, zeggen dat je criminele Marokkanen met een Marokkaans paspoort terug wilt sturen is gewoon een politieke uitspraak.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zeggen dat je minder Marokkanen wilt, van alle soorten Marokkanen, komt wel heel disceiminerend over.
Hij zet met zijn uitspraak een hele bevolkingsgroep weg als ongewenst, of dat strafbaar is zullen we merken als het een zaak wordt.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor een veroordeling heb je wettig en overtuigend bewijs nodig en je kan uit zijn uitspraak helemaal niets bewijzen. Hoogstens dat hij niet snel vriendjes met een Marokkaan zal worden.
Ja daaag, ben je helemaal van de pot gerukt? Dan gaan de 'goeden' met hun opleiding richting Marokko omdat ze het meer dan zat zijn om maar over een kam te worden geschoren, en geef ze eens ongelijk, en wij blijven met de 'slechten' zitten.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van remigratie? Eventueel met een oprotpremie.
Die bestaat nu trouwens al voor Marokkanen, hij hoeft hem alleen maar te verhogen om minder Mocro's in Nederland te krijgen.
En daartegen is dan ook geen aangifte gedaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor, zeggen dat je criminele Marokkanen met een Marokkaans paspoort terug wilt sturen is gewoon een politieke uitspraak.
Ik ben daar ook geen fan van. Maar dat is dus wat Wilders beweerd te hebben gezegd.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja daaag, ben je helemaal van de pot gerukt? Dan gaan de 'goeden' met hun opleiding richting Marokko omdat ze het meer dan zat zijn om maar over een kam te worden geschoren, en geef ze eens ongelijk, en wij blijven met de 'slechten' zitten.
Dat is wel wat Wilders beweert gezegd te hebben. En het is voor het OM onmogelijk om iets anders te kunnen bewijzen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En daartegen is dan ook geen aangifte gedaan.
Nogmaals, ik heb het niet over criminele Marokkanen uitzetten. Wilders heeft weldegelijk gezegd dat hij voor minder Marokkanen in het algemeen gaat zorgen. Criminele en niet-criminele.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor, zeggen dat je criminele Marokkanen met een Marokkaans paspoort terug wilt sturen is gewoon een politieke uitspraak.
Sterker in Italie gebeurt dit sinds vandaag. Heb je dat topic gemist?
Wat hij beweert gezegd te hebben is niet relevant, alleen wat hij daadwerkelijk heeft gezegd. En aangezien het hele gebeuren is opgenomen is het niet zo moeilijk om aan bewijsmateriaal te komen.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is wel wat Wilders beweert gezegd te hebben. En het is onmogelijk om iets andes te kunnen bewijzen.
quote:Op donderdag 3 april 2014 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat Wilders heeft gezegd is voor meerdere interpretaties vatbaar maar voor de wet is het onmogelijk om te bewijzen wat hij er precies mee bedoeld. Een rechtzaak is bij voorbaat kansloos en zal er dus niet komen.
Ik ben even eten trouwens.
Hoezo kun jij dat beoordelen? Ben jij soms ook een Marokkaan?!quote:Op donderdag 3 april 2014 16:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeggen dat je criminele Marokkanen met een dubbel paspoort uit wilt zetten is niet strafbaar. Het is hoe dan ook minder beledigend dan uitspraken die Samsom en Spekman in het verleden hebben gedaan en die zijn ook niet strafbaar. Ik vind ze zelfs verstandig.
Want zo werkt het natuurlijk. Wilders heeft net zoveel kaas gegeten van het recht als van het hebben van fatsoen. Dat deelt hij met veel van zijn aanhang trouwens.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat Wilders heeft gezegd is voor meerdere interpretaties vatbaar maar voor de wet is het onmogelijk om te bewijzen wat hij er precies mee bedoeld. Een rechtzaak is bij voorbaat kansloos en zal er dus niet komen.
Ik ben even eten trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |