Dus er komt geen rechtspraak omdat er meer aangiftes zijn gedaan en het aantal aangiftes maakt niet uit of er wel of geen rechtszaak komt?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat maakt geen hol uit voor het OM. Uitspraken zijn strafbaar of niet, ongeacht de hoeveelheid aangiftes.
De woede als er alleen geen rechtzaak komt is alleen wel veel groter als er veel meer aangiftes zijn gedaan.
Dat ben ik met je eens. 1 aangifte was voldoende geweest. Dit slaat nergens op.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies, en daarom is een oproep om kansloze aangiftes te doen het stomste wat je kan doen. Om nog maar te zwijgen over de enorme extra capaciteit die er op die manier op het OM gedaan wordt.
Ik hoop dat dat gaat gebeuren ja. Maar ik zie liever dat rellen voorkomen worden door niet zulke idiote oproepen te doen.quote:
Als Wilders fout zit is 1 (gedegen) aanklacht voldoende.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus er komt geen rechtspraak omdat er meer aangiftes zijn gedaan en het aantal aangiftes maakt niet uit of er wel of geen rechtszaak komt?
Dat is en was moeilijk. Je mag gewoon openlijk je mening uiten op straat.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gaat gebeuren ja. Maar ik zie liever dat rellen voorkomen worden door niet zulke idiote oproepen te doen.
Jij begrijpt het echt niet he?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus er komt geen rechtspraak omdat er meer aangiftes zijn gedaan en het aantal aangiftes maakt niet uit of er wel of geen rechtszaak komt?
Laten we hopen dat er sprake is van miscommunicatie.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het echt niet he?
Ja, maar het gaat mij erom dat TS nu al weet dat er geen rechtszaak komt en zijn argument daarvoor is, als ik het goed begrijp, dat er nu meer aangiftes zijn dan eerst en dan is zijn sub-argument dat dat belangrijk is omdat aangiftes niet meetellen. Dat is natuurlijk krom.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:27 schreef Globali het volgende:
[..]
Als Wilders fout zit is 1 (gedegen) aanklacht voldoende.
Leg uit zou ik zeggen. Het is gewoon precies wat er in je reacties staat.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij begrijpt het echt niet he?
Nee, lees mijn post maar terug en denk eerst na.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Leg uit zou ik zeggen. Het is gewoon precies wat er in je reacties staat.
Ik heb dat niet gevolgd. Als hij dat zo zegt is dat onzin.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat mij erom dat TS nu al weet dat er geen rechtszaak komt en zijn argument daarvoor is, als ik het goed begrijp, dat er nu meer aangiftes zijn dan eerst en dan is zijn sub-argument dat dat belangrijk is omdat aangiftes niet meetellen. Dat is natuurlijk krom.
Ikzelf denk dat er na zoveel aangiftes wel een rechtszaak zal komen -al is het ook zeker mogelijk dat deze er niet komt-, maar dat Wilders uiteindelijk niet vervolgd wordt. Verschillende rechtsgeleerden hebben ook al aangegeven dat vervolging erg lastig is.
Nee, er komt geen rechtzaak omdat zijn uitspraak niet strafbaar is. Dat heeft het OM al eerder aangegeven. De hoeveelheid aangiftes maakt uitspraken niet meer of minder strafbaar.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat mij erom dat TS nu al weet dat er geen rechtszaak komt en zijn argument daarvoor is, als ik het goed begrijp, dat er nu meer aangiftes zijn dan eerst en dan is zijn sub-argument dat dat belangrijk is omdat aangiftes niet meetellen. Dat is natuurlijk krom.
Ikzelf denk dat er na zoveel aangiftes wel een rechtszaak zal komen -al is het ook zeker mogelijk dat deze er niet komt-, maar dat Wilders uiteindelijk niet vervolgd wordt. Verschillende rechtsgeleerden hebben ook al aangegeven dat vervolging erg lastig is.
Guus begreep gewoon niet wat ik zei.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gevolgd. Als hij dat zo zegt is dat onzin.
Het aantal aangiftes maken niets uit. Het moet om een werkelijke zaak gaan. Ik denk dat dat is wat hij ook heeft gezegd.
Daar hoopte ik op.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Guus begreep gewoon niet wat ik zei.
Het is me echt een raadsel hoe Wilders de uitspraken van Samson en Spekman op hetzelfde niveau plaatst als zijn eigen uitspraken?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ah, Wilders laat weer eens blijken dat hij zwakbegaafd is. Altijd leuk.
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Toen waren dat geloof ik tientallen aangiftes, deze zaak is veel groter.
Teruggelezen en nog steeds dezelfde conclusie als net.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, dat maakt geen hol uit voor het OM. Uitspraken zijn strafbaar of niet, ongeacht de hoeveelheid aangiftes.
Reden des te meer voor de rechter/het OM om met een goede bevredigende verklaring te komen als de aanklachten niet in behandeling worden genomen. Ik persoonlijk zou niet weten of zijn uitspraken nou wel of niet kunnen ivm artikel 1, mijn onderbuik vertelt me dat ze niet kunnen (vervang Marokkaan voor jood om te weten hoe fout ze zijn!)quote:Op donderdag 3 april 2014 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Precies, en daarom is een oproep om kansloze aangiftes te doen het stomste wat je kan doen. Om nog maar te zwijgen over de enorme extra capaciteit die er op die manier op het OM gedaan wordt.
Ik las alleen de kop in het nieuws. Dan weet je al dat Wilders fout zit. Maar hij heeft werkelijk specifieke opmerkingen van die figuren aangehaald?quote:Op donderdag 3 april 2014 16:34 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is me echt een raadsel hoe Wilders de uitspraken van Samson en Spekman op hetzelfde niveau plaatst als zijn eigen uitspraken?
Wilders: "Minder van die groep? Ga ik regelen"
Samson: "In de groep zit een gedeelte rotte appels"
Spekman: "De rotte appels in die groep? Ik stel voor dat we ze op deze en deze manier aanpakken"
Overigens vind ik ook aangifte tegen Wilders flauwekul. 't Is een dwaas, ja, maar of hij iets strafbaars doet betwijfel ik.
Dit stond in het bericht:"quote:Op donderdag 3 april 2014 16:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik las alleen de kop in het nieuws. Dan weet je al dat Wilders fout zit. Maar hij heeft werkelijk specifieke opmerkingen van die figuren aangehaald?
Hij zit aardig op het randje. Met zo ontzettend veel aangiftes is het absoluut niet bij voorbaat uit te sluiten dat het OM een rechtszaak links laat liggen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, er komt geen rechtzaak omdat zijn uitspraak niet strafbaar is.
In elk geval geen zaken die je juridisch kan vervolgen. Wat leuk om te zien is nu is dat Wilders ook weet dat het niet goed gaat met zijn partij. De man gaat nu echt rare dingen doen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit stond in het bericht:"
Dhr. Samsom: "Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt"
Dhr. Spekman: " De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen. Je moet ervoor zorgen dat ze de sulletjes worden van hun eigen wijk. Dat is het enige dat werkt."
Volgens mij komt het uit resp. NRC en Elsevier van een aantal jaar terug.
Dat vraag ik mij af.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, er komt geen rechtzaak omdat zijn uitspraak niet strafbaar is. Dat heeft het OM al eerder aangegeven. De hoeveelheid aangiftes maakt uitspraken niet meer of minder strafbaar.
Dat deed het OM 5 jaar geleden ook. Desondanks zorgde het voor veel woede en onbegrip onder de moslims die zich door Wilders beledigd voelden. Dit keer is er door vele partijen opgeroepen om weer aangifte te doen en daar is ook massaal gehoor aan gegeven.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Reden des te meer voor de rechter/het OM om met een goede bevredigende verklaring te komen als de aanklachten niet in behandeling worden genomen. Ik persoonlijk zou niet weten of zijn uitspraken nou wel of niet kunnen ivm artikel 1, mijn onderbuik vertelt me dat ze niet kunnen (vervang Marokkaan voor jood om te weten hoe fout ze zijn!)
En tja, de enorme kosten iedere keer als hij zijn mond opentrekt zijn we wel gewend van Wilders, zijn 'vrijheid van meningsuiting' kost ons al jaren een aardige duit.
Samsom: “Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn. Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen. Dat is de Ground Zero van het integratiedebat geworden. Maar met de islam heeft het geen bal te maken. Hoe geloviger hoe minder last je van ze hebt. Die filmpjes op sites als GeenStijl, met dat bloedirritante gedrag. Ik wilde het gewoon meemaken. Nu weet ik het. Dat triomfalisme bij die jongens, de wetenschap dat ze zich onaantastbaar voelen, en dat ook zijn. Dat gaat door merg en been. (…) Het tast het zelfvertrouwen van de politie aan, het zelfvertrouwen van Nederland.”quote:Op donderdag 3 april 2014 16:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik las alleen de kop in het nieuws. Dan weet je al dat Wilders fout zit. Maar hij heeft werkelijk specifieke opmerkingen van die figuren aangehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |