abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138307459
quote:
DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.

'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.

Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.

Hier verder.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_138307469
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Niet veel mensen willen sterven voor materiële zaken.
Immateriele zaken zijn inderdaad nog veel belangrijker om deugdelijk te beschermen.

Kinderen en je familie/vrienden/partner.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138307477
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef El_Matador het volgende: [..] Je zou met die personeelskosten en verzekeringsmaatschappijen er best uit kunnen komen. En wetten maken die het onmogelijk maken om het systeem te misbruiken zoals in de VS gebeurt met private gevangenissen.
Dan zijn de tankstations wel het slachtoffer, dit is helaas geen sturcturele oplossing.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:47:19 #4
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_138307478
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Niet veel mensen willen sterven voor materiële zaken.
Het gaat niet eens om het geld, of die stomme juwelen.
Het gaat om het principe.
Ik buig niet voor tuig.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_138307484
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:46 schreef Soury het volgende:

[..]

Je reageerde om 20:30 :?
Nee, schat ik was hier vanmiddag al...

deel 5 en 6
pi_138307506
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie het risico, maar acht de samenleving niet in staat verantwoord met vrijelijk particulier wapenbezit omgaan. ;)

De screening bij die gek in Alphen aan de Rijn werkte ook niet zo lekker. Had er een privaat bewapend beveiligingsmannetje gestaan bij het winkelcentrum, bij Murat D. op school en bij kinderopvangcentra, waren die vreselijke incidenten anders afgelopen.

Ik zie om me heen dat het werkt; veel private beveiliging, superaardige mensen, maar wel bewapend. Denk niet dat het in het Westen "niet nodig is, want we hebben zulke goeie politie".
Particuliere beveiligers kunnen, net als politieagenten, niet overal zijn. Natuurlijk helpt het waar ze wel zijn, net als dat het bij grote evenementen handig is om er wat politie bij te hebben om ongeregeldheden dáár te voorkomen, maar daarmee verplaats je in feite enkel het probleem. Door potentiële slachtoffers weerbaarder te maken versterk je het principe van algemene preventie. Het wordt zo niet alleen riskanter om een onderneming aan de Dam te overvallen, maar ook om half vier 's nachts op een landweggetje een jonge vrouw je bestelbus in te sleuren.
pi_138307529
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:47 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dan zijn de tankstations wel het slachtoffer, dit is helaas geen sturcturele oplossing.
Je wil je toch niet verschuilen achter het inderdaad feit dat overvallen zich gaan verplaatsen?

Dat is geen oplossing.

Je moet het uitbannen. En ja, dat kan in een goed georganiseerd land als Nederland. Althans; dat zou moeten kunnen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138307535
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:47 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om het geld, of die stomme juwelen.
Het gaat om het principe.
Ik buig niet voor tuig.
Het is echt kut als mensen er met dingen van jou er van door gaan waar je hard voor werkt
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_138307557
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:39 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

[..]

In jouw politiek-correcte werkelijkheid hebben natuurlijk alleen criminelen een wapen.
Nee. Ik simplificeer alleen de discussie niet. Iets langer nadenken dan de onderbuik en je komt er achter dat niet alleen de verdedigende partij verandert als je meer wapens op de markt hebt.

Maar he, je kan ook op de onderbuik afgaan en er later achter komen dat je beleid per ongeluk leidt tot meer dode juweliers ipv minder.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_138307588
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Immateriele zaken zijn inderdaad nog veel belangrijker om deugdelijk te beschermen.

Kinderen en je familie/vrienden/partner.
Maar is aanval altijd de beste verdediging? Ik vind het niet gek dat een branche organisatie adviseert om mee te werken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138307601
Wanneer is de stille tocht?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138307625
'Wij zijn allemaal Marokkaan'
:')
#superniger2020
pi_138307626
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:50 schreef superniger het volgende:
Haha ja
pi_138307628
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:47 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Particuliere beveiligers kunnen, net als politieagenten, niet overal zijn. Natuurlijk helpt het waar ze wel zijn, net als dat het bij grote evenementen handig is om er wat politie bij te hebben om ongeregeldheden dáár te voorkomen, maar daarmee verplaats je in feite enkel het probleem. Door potentiële slachtoffers weerbaarder te maken versterk je het principe van algemene preventie. Het wordt zo niet alleen riskanter om een onderneming aan de Dam te overvallen, maar ook om half vier 's nachts op een landweggetje een jonge vrouw je bestelbus in te sleuren.
Oh, verdedigingswapens ben ik absoluut voor. Ik vind het dan ook een morele schande dat mensen zich niet eens met pepperspray mogen verdedigen.

@One Few Moment:
Zie hier een mooie kloof tussen Moraal en Wet. Fuck it dat het verboden is, mijn vriendin heeft dat spul gewoon bij zich.

Als je niet zo denkt, vind ik je eerlijk gezegd een beetje eng. Wet boven je liefje, brrr.

zaterdag 29 maart 2014 @ 20:50:47 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_138307638
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:50 schreef superniger het volgende:
:?
Er zijn geen onschuldige mensen gedood toch?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_138307665
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:50 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

:?
Er zijn geen onschuldige mensen gedood toch?
Voor Rishi was er ook een stille tocht
#superniger2020
pi_138307682
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:49 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Maar is aanval altijd de beste verdediging? Ik vind het niet gek dat een branche organisatie adviseert om mee te werken.
Nee logisch; in een situatie waar je geen wapen hebt (zoals ik in Taganga) natuurlijk kan je beter meerwerken.

Je gebruikt de status quo als argument; een drogreden

pi_138307683
Heeft Spekman zijn mening al gegeven? :D
#superniger2020
pi_138307687
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Haha ja
Hallo................ wat is extra dom volgens jou??

er waren al een hoop mensen hier in deel 5 en 6, waren die allemaal dom?
pi_138307704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:51 schreef superniger het volgende:

[..]

Terecht, die is dan ook schandalig omgelegd. :6

zaterdag 29 maart 2014 @ 20:53:00 #21
pi_138307732
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Nee. Ik simplificeer alleen de discussie niet. Iets langer nadenken dan de onderbuik en je komt er achter dat niet alleen de verdedigende partij verandert als je meer wapens op de markt hebt.

Maar he, je kan ook op de onderbuik afgaan en er later achter komen dat je beleid per ongeluk leidt tot meer dode juweliers ipv minder.
Het lijkt me dat duistere types hun eigen wegen bewandelen om aan vuurwapens te komen. En dat zijn geen legale wegen.

Geef juweliers, pomphouders etc. de ruimte om zich te verdedigen.

En voor je aankomt met Amerika: in Zwitserland zijn er nog meer vuurwapens per hoofd van de bevolking in omloop. En een relatief lage criminaliteit.
pi_138307740
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hallo................ wat is extra dom volgens jou??

er waren al een hoop mensen hier in deel 5 en 6, waren die allemaal dom?
Soury die iemand dom noemt?

Alsof Bonnie St. Claire iemand aanraadt dat laatste wijntje niet te nemen.

zaterdag 29 maart 2014 @ 20:53:21 #23
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_138307747
zag net op het rtl 4 jaaorunaal dat het om 2 nederlanders van marokkaanse afkomst gaat.
dat zijn er dus 2 minder minder.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_138307755
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Terecht, die is dan ook schandalig omgelegd. :6
Net als deze 2 kanjers. Ze hadden nog zoveel voor Nederland kunnen betekenen.
#superniger2020
pi_138307778
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O- ja zoiets...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:54:07 #26
pi_138307789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:51 schreef superniger het volgende:

[..]

"Lieve jongen. Deed geen vlieg kwaad."

Dat gaan ze vast ook over de Eindhovenaar en zijn kompaan zeggen.
pi_138307795
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je wil je toch niet verschuilen achter het inderdaad feit dat overvallen zich gaan verplaatsen?

Dat is geen oplossing.

Je moet het uitbannen. En ja, dat kan in een goed georganiseerd land als Nederland. Althans; dat zou moeten kunnen.
Criminaliteit is helaas al zo oud als de mensheid. Je kunt criminaliteit helaas nooit helemaal uitbannen, ook niet in Nederland.
Wel kun je investeren in onderwijs, wellicht dat dit soort domme misdrijven dan uitgebannen kunnen worden. Ik vrees echter dat mensen zich altijd willen verrijken ten kostte van anderen.
pi_138307797
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

En voor je aankomt met Amerika: in Zwitserland zijn er nog meer vuurwapens per hoofd van de bevolking in omloop. En een relatief lage criminaliteit.
De VS.

Ik woon ook in Amerika.

pi_138307807
Ik kan er met mijn hoofd echt niet bij, dat mensen (lees: tuig) zoiets durven te doen. Wat bezielt je dan? Is iemand terroriseren, bedreigen en overvallen je enige en laatste optie om jezelf in leven te houden? Dat joch dat neergeschoten is was 20 jaar? Pfff. Het is echt van de zotte... Natuurlijk is wat mevrouw de Juwelier niet de beste optie, maar ik kan mij voorstellen dat het op zo'n moment alles of niks is.

Echt belachelijk wat die jochies gedaan hebben. Mevrouw voor eeuwig getraumatiseerd, de familie van de jochies in rouw, etc. Zoals eerder gezegd is: enkel verliezers hier.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_138307834
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, verdedigingswapens ben ik absoluut voor. Ik vind het dan ook een morele schande dat mensen zich niet eens met pepperspray mogen verdedigen.

Je mag je er in principe wel mee verdedigen (net als met een dubbelloopsjachtgeweer bijvoorbeeld), maar je mag het niet in bezit hebben :'D
pi_138307852
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En straks een dm met sorry van jou :D
pi_138307881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:55 schreef Soury het volgende:

[..]

En straks een dm met sorry van jou :D
Dat zou pas dom zijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:56:29 #33
pi_138307889
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De VS.

Ik woon ook in Amerika.
Pardon.
Los Estados Unidos de Norteamérica
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:57:06 #34
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138307905
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

[..]

Mensen in Zwitserland zijn gedisciplineerd, dat is het verschil.
pi_138307951
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat zou pas dom zijn.
:D
pi_138307983
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:57 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Mensen in Zwitserland zijn gedisciplineerd, dat is het verschil.
In Zwitserland, maar ook Oostenrijk is de bevolkingsdichtheid heel anders. Daar wonen mensen niet hutje mutje bij elkaar, maar soms kilometers uit elkaar (en dus ook met weinig hulpdiensten in de buurt). Als je niet zo gemakkelijk andere vervelende mensen tegen het lijf loopt is de kans op incidenten veel kleiner.
pi_138307991
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Criminaliteit is helaas al zo oud als de mensheid. Je kunt criminaliteit helaas nooit helemaal uitbannen, ook niet in Nederland.
Wel kun je investeren in onderwijs, wellicht dat dit soort domme misdrijven dan uitgebannen kunnen worden. Ik vrees echter dat mensen zich altijd willen verrijken ten kostte van anderen.
De zwart-wit denktrant die zo hardnekkig is inderdaad.

Het is niet OF-OF, maar EN-EN.

Goed onderwijs is schaars en moet sterk verbeteren. Maar dat sluit bewapende professionele betrouwbare beveiliging van je samenleving niet uit.

Je doet je kind toch niet op een kinderopvang waar ook maar het risico bestaat dat een jaloerse ex gaat rondschieten?

Die mensen zorgen voor de opvoeding van de samenleving. Zij moeten juist aangeleerd worden dat er gevaren kunnen bestaan, maar dat daar die vriendelijke meneer voor is. Juist dat concept moet doordringen en kinderen kunnen vrij opgroeien zonder die angst die media creeeren en met het vertrouwen dat als ze later denken iets geks uit te halen dat er dan bewapende tegenstand is om de samenleving veilig te houden.

pi_138308002
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

*zucht*, de zwart-wit kleuterklas uit Den Haag zit ook op FOK!

Niet "GEEN wapens" versus "ALLEMAAL wapens".

Er is een heel grijs tussengebied. Waarom moet/mag alleen de politie bewapend zijn?
Je hebt in de discussie met elfterrig gezien dat ik hemaal niet zwart wit denk.

Dat ik in deze een geen wapens positie inneem betekent niet dat ik alle andere opties in het grijze gebied niet bekeken heb. Die heb ik alleen verworpen. Ten eerste leidt het tot meer wapens, ben ik op tegen.
Meer bedrijven, meer regels, meer controle, meer kans op corruptie, meer kans op misbruik en dat vind ik niet opwegen tegen de tot nu toe alleen maar beweerde voordelen. Er zijn wel voorbeelden van private beveiligingsbedrijven, en die resultaten daarvan zijn niet heel best.
Bedrijven die namens de VN politiemensen trainen in Bosnie bijvoorbeeld. Gaat miljarden in om en er zijn al meerdere gevallen van misbruik. Nu kan je daartegen zeggen, het is alleen maar slecht geregeld, maar wat als het wel goed geregeld is?
Dat klopt, en echt goed regelen kan imo niet eens, maar dat is nog niet eens het grootste bezwaar. Als je zulke ingrijpende maatregelen wil invoeren moet je imo altijd kijken naar de reden waarom het ooit ingevoerd is. En in die zin hang ik de benadering van Hobbes en Weber aan, om een iedereen tegen iedereen situatie te voorkomen. Het is goed na te denken of de huidige situatie nog houdbaar is, maar ik zie nergens aangetoond wat afwijken van hun ideeen rechtvaardigt.
pi_138308037
quote:
Op basis van de feiten zoals die nu bekend zijn, is volgens de hoofdofficier een inschatting gemaakt dat "als een strafrechter de zaak voorgelegd zou krijgen, hij een beroep op zelfverdediging zou honoreren". Dit zou betekenen dat de juwelier en zijn vrouw geen straf opgelegd zouden krijgen.
Het juwelierspaar is daarom na verhoor naar huis gestuurd. Wel gelden de man en vrouw juridisch gezien nog als verdachten van doodslag.
http://www.nu.nl/binnenla(...)jnlijk-noodweer.html
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:00:14 #40
pi_138308043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

In Zwitserland, maar ook Oostenrijk is de bevolkingsdichtheid heel anders. Daar wonen mensen niet hutje mutje bij elkaar, maar soms kilometers uit elkaar (en dus ook met weinig hulpdiensten in de buurt). Als je niet zo gemakkelijk andere vervelende mensen tegen het lijf loopt is de kans op incidenten veel kleiner.
In die landen wonen mensen heus niet alleen maar in van die leuke Alpenhutjes, maar daar heb je ook steden als Zurich en Wenen waar de mensen wel dicht op elkaar wonen.
pi_138308054
In Amerika groeien veel kinderen op zonder kansen. In Nederland moet je je best doen om geen kans te hebben. Als je scholing etc gewoon bijna gratis houdt dan kan je best juweliers bewapenen. Er zijn nou eenmaal maar een x aantal Marokkanen en tokkies in Nederland. Een keer raken de criminelen op wanneer je een klimaat hebt waarbij mensen alle kansen van de wereld krijgen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:01:00 #42
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138308087
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

In Zwitserland wonen de meeste mensen wél hutjemutje op elkaar doordat er veel grote appartementencomplexen bij elkaar liggen. Er zijn relatief weinig mensen die ver van de buren wonen. Dus dat is het verschil niet.
Zwitsers doen álles maar dan ook álles volgens de regels, en als jij je niet aan een regel houdt word je er wel op aangesproken door iemand. Orde & discipline.

Groetjes uit Zwitserland.
pi_138308142
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De zwart-wit denktrant die zo hardnekkig is inderdaad.

Het is niet OF-OF, maar EN-EN.

Goed onderwijs is schaars en moet sterk verbeteren. Maar dat sluit bewapende professionele betrouwbare beveiliging van je samenleving niet uit.

Je doet je kind toch niet op een kinderopvang waar ook maar het risico bestaat dat een jaloerse ex gaat rondschieten?

Die mensen zorgen voor de opvoeding van de samenleving. Zij moeten juist aangeleerd worden dat er gevaren kunnen bestaan, maar dat daar die vriendelijke meneer voor is. Juist dat concept moet doordringen en kinderen kunnen vrij opgroeien zonder die angst die media creeeren en met het vertrouwen dat als ze later denken iets geks uit te halen dat er dan bewapende tegenstand is om de samenleving veilig te houden.
Lees dan ook wat ik zeg?:p Beveiligers die wapens dragen kan een oplossing zijn, echter zorgt dit wel voor een verplaatsing van criminaliteit.
pi_138308158
quote:
zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43 • 293 0ne_of_the_few
Maar iedereen heeft toch wel ergens een mening over en derhalve een politieke?
Ja, alleen staat die persoonlijke mening bij een burgemeester minder op de voorgrond dan bij iemand die twee petten op heeft; premier en lijsttrekker.
pi_138308163
quote:

[..]

Het lijkt me dat duistere types hun eigen wegen bewandelen om aan vuurwapens te komen. En dat zijn geen legale wegen.

Ik kom helemaal niet met Amerika aan. Maar als je twee situaties hebt met veel wapens en bij de ene heb je veel doden en de ander niet. Dan zou mijn idee zijn dat er dus een andere reden is dan de hoeveelheid wapens die de doden veroorzaakt. Je haalt hiermee je eigen pleidooi voor meer wapens onderuit.
Lijkt mij nuttiger om te gaan kijken na waarom er een verschil is tussen die twee. En nee, als het dan niet uitmaakt dan kan het toch invoeren. Want het heeft ook op allerlei andere terreinen invloeden.
pi_138308182
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:01 schreef CherryOnTop het volgende:

Zwitsers doen álles maar dan ook álles volgens de regels, en als jij je niet aan een regel houdt word je er wel op aangesproken door iemand. Orde & discipline.

_O-

pi_138308186
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:01 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

In Zwitserland wonen de meeste mensen wél hutjemutje op elkaar doordat er veel grote appartementencomplexen bij elkaar liggen. Er zijn relatief weinig mensen die ver van de buren wonen. Dus dat is het verschil niet.

Hoe zit het trouwens precies met de Zwitserse wapenwet? Mag je wapens bij je dragen? Hoe moeten ze bewaard worden?
pi_138308369
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:02 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Lees dan ook wat ik zeg?:p Beveiligers die wapens dragen kan een oplossing zijn, echter zorgt dit wel voor een verplaatsing van criminaliteit.
Niet noodzakelijk. Het wordt wel sowieso minder.

Ik woon in een land waar nog steeds oorlog heerst. Het is relatief zeker veilig, maar er zijn ook grote risico's. Het werkt gewoon. Nee, niet 100% maar dat doet niets.

Zeker het proberen waard als je de veiligheid van jezelf en degenen die je lief hebt hoog acht.

zaterdag 29 maart 2014 @ 21:08:50 #49
pi_138308470
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik kom helemaal niet met Amerika aan. Maar als je twee situaties hebt met veel wapens en bij de ene heb je veel doden en de ander niet. Dan zou mijn idee zijn dat er dus een andere reden is dan de hoeveelheid wapens die de doden veroorzaakt. Je haalt hiermee je eigen pleidooi voor meer wapens onderuit.
Lijkt mij nuttiger om te gaan kijken na waarom er een verschil is tussen die twee. En nee, als het dan niet uitmaakt dan kan het toch invoeren. Want het heeft ook op allerlei andere terreinen invloeden.
Ik lees jouw tekst drie keer, maar ik zie echt niet waar ik mijn eigen pleidooi mee onderuit haal.

Maar ik herhaal: een burger heeft naar mijn bescheiden mening het recht om have en goed te verdedigen met een wapen.
pi_138308490
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. Het wordt wel sowieso minder.
Dus gewapende beveiligers zorgen voor minder criminaliteit? Dat zou een simpele oplossing voor het probleem zijn, ik vrees echter dat de criminaliteit zich alleen verplaatst.
pi_138308534
Ik hou helemaal niet van wapens, bah! Maar als je land tekort schiet in het beschermen van het welwillende volk tegen extra ongevraagde criminaliteit van buitenaf en daarnaast ook nog eens de grenzen voor alles en iedereen opengooit, dan is het helaas wel begrijpelijk dat mensen zo langzamerhand overwegen om zichzelf te beschermen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:10:10 #52
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138308535
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-
Toevallig zit ik nu in Nederland, maar vooruit :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:03 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Hoe zit het trouwens precies met de Zwitserse wapenwet? Mag je wapens bij je dragen? Hoe moeten ze bewaard worden?
In principe mag je het met permit alleen van en naar de shooting range meenemen als ik me niet vergis. Wij hebben geen munitie in huis, niet nodig. Maar ik weet niet hoe dat officieel zit, of het zou mogen of niet.
Heb me er niet echt in verdiept nog.
pi_138308552
quote:

[..]

Ja dat gaat helpen zeg. Het type stadwacht dat zich met een bonnenboekje en een portofoon al gedraagt als plaatsvervanger van onze lieve heer.
En die een 9mm geven?
-
pi_138308554
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:08 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

[..]

Ik lees jouw tekst drie keer, maar ik zie echt niet waar ik mijn eigen pleidooi mee onderuit haal.

Maar ik herhaal: een burger heeft naar mijn bescheiden mening het recht om have en goed te verdedigen met een wapen.
Je zwitserse voorbeeld is trouwens best raar, de meeste wapens zijn daar gewoon in handen van millitairen/reservisten die hun wapens thuis bewaren.
pi_138308555
quote:

[..]

Ik denk het niet.

Als dit algemeengoed is zullen ze bij ovevallen als eerste de bewaker willen uitschakelen.

Nu heb je de element of suprise.
pi_138308583
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus gewapende beveiligers zorgen voor minder criminaliteit? Dat zou een simpele oplossing voor het probleem zijn, ik vrees echter dat de criminaliteit zich alleen verplaatst.
Een zware doorgewinterde crimineel die ECHT wil, houd je niet tegen nee. Maar een hoop gelegenheidscriminaliteit, juist die hardnekkige vorm waar Nederland last van heeft, van straatschoffies, die eigenlijk niets voorstellen (zoals dat mocrootje in Deurne -zie foto-) houd je er wel mee tegen.

pi_138308610
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:08 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt dat als in situatie X en Y de hoeveelheid wapens gelijk is, maar het aantal doden niet en dus de hoeveelheid wapens waarschijnlijk niet een groter factor is op het aantal doden, dan begrijp ik wel waarom jij iedereen een wapen wil.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:12:34 #58
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138308640
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een zware doorgewinterde crimineel die ECHT wil, houd je niet tegen nee. Maar een hoop gelegenheidscriminaliteit, juist die hardnekkige vorm waar Nederland last van heeft, van straatschoffies, die eigenlijk niets voorstellen (zoals dat mocrootje in Deurne -zie foto-) houd je er wel mee tegen.
Maar die echt zware criminelen heb je als particulier of eigenaar van een winkel ook meestal geen last van dus dat scheelt.
pi_138308645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:10 schreef maaria1990 het volgende:
Ik hou helemaal niet van wapens, bah! Maar als je land tekort schiet in het beschermen van het welwillende volk tegen extra ongevraagde criminaliteit van buitenaf en daarnaast ook nog eens de grenzen voor alles en iedereen opengooit, dan is het helaas wel begrijpelijk dat mensen zo langzamerhand overwegen om zichzelf te beschermen.
Toch bijzonder dat iedereen roept om meer wapens en niet betere bescherming eist.
pi_138308688
Nog over die premier, als ik google lijkt de koning daarin aardig wat vrijheid te hebben al. Willem-Alexander zou het in principe anders kunnen doen dan zijn moeder. Sinds 1986 zijn blijkbaar lijsttrekkers premier geworden, maar dat hoeft niet.
Edit, tot 2012 althans.
En blijkbaar wil ik terug naar de jaren 60-70. :')
pi_138308690
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat iedereen roept om meer wapens en niet betere bescherming eist.
Betere bescherming? Van wie?
pi_138308697
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:10 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ja dat gaat helpen zeg. Het type stadwacht dat zich met een bonnenboekje en een portofoon al gedraagt als plaatsvervanger van onze lieve heer.
En die een 9mm geven?
De kans voor die juwelier op een overval daalt wel, een beetje een systeem zoals in Venetië. Daar staat voor de dure juweliers een bewaker met een famas voor de deur. Dat helpt echter alleen voor de desbetreffende juweliers.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:13:54 #63
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138308712
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zou jij echt vertrouwen hebben in betere bescherming? Je kunt het wel verbeteren, maar dan nog kun je de veiligheid niet garanderen. Ik denk dat mensen uiteindelijk meer vertrouwen hebben in een wapen thuis dan meer politie of beveiliging.
pi_138308713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Betere bescherming? Van wie?
Uhm, de staat misschien?
pi_138308744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Uhm, de staat misschien?
Ahja ^O^
pi_138308750
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gelegenheids criminineel die een pistooltje op straat gevonden heeft?
pi_138308853
Voor de VS vergelijkingen: in canada heb je minder doden maar meer wapens per persoon. Of er dode vallen ligt puur aan de maatschappij... of er veel armoede is/ongelijkheid. Hier heb je dat niet.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_138308878
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nee, illegale wapenhandel houd je ook al moeilijk tegen. Maar wat is precies je punt?

pi_138308889
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Verreweg de meeste criminaliteit (ook in bijvoorbeeld Florida, waar je na het invullen van wat papierwerk de trotse eigenaar van een machinegeweer met een capaciteit van 3000 RPM kan zijn), wordt gepleegd met relatief goedkope, simpele pistolen.

Ook in Nederland zie je dat. Verreweg de meeste overvallers gebruiken hier een omgebouwd gaspistool.

Waarom? Allereerst: als je vijfduizend euro aan een volautomatisch geweer uit kan geven heb je ook geen reden om een snackbar te overvallen. Verder worden vuurwapens vaak gedumpt nadat ze gebruikt zijn. Dan kun je beter zo'n omgebouwd gaspistool (gaat op de lokale zwarte markt voor acht tientjes) weggooien dan een kalashnikov.
pi_138308942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:16 schreef MouzurX het volgende:
Voor de VS vergelijkingen: in canada heb je minder doden maar meer wapens per persoon. Of er dode vallen ligt puur aan de maatschappij... of er veel armoede is/ongelijkheid. Hier heb je dat niet.
Jup.

Hier zijn de meeste overvallen met messen en telefoons en smartphones zijn nummer 1 doel. Heel hardnekkig.

Toch is beveiliging in staat de grotere overvallen in veel wijken buiten de deur te houden.

Verplaatsing van crimineel gedrag is natuurlijk geen argument tegen optreden ertegen.

pi_138309021
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Uhm, de staat misschien?
De staat/politie is altijd te laat als het gaat om overvallen en dergelijke.
pi_138309022
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:13 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Zou jij echt vertrouwen hebben in betere bescherming? Je kunt het wel verbeteren, maar dan nog kun je de veiligheid niet garanderen. Ik denk dat mensen uiteindelijk meer vertrouwen hebben in een wapen thuis dan meer politie of beveiliging.
De overheid kan de burger wel beter beschermen, maar nooit 100%. Maar dat kunnen meer wapens voor burgers ook niet. Daarom is het een valse tegenstelling en de roep om meer wapens ook niet helemaal eerlijk.

Ik heb over de hele linie gezien meer vertrouwen in de politie met wapens dan de tokkies in mijn straat met een wapen.

100% bescherming kan niemand bieden. Maar interessant om te zien dat de overheid eigenlijk nauwelijk serieus wordt genomen in zijn taak om de burger te beschermen.

Maar mensen zijn ook zo wisselvallig als de pest. Iedereen wil dat aso's strenger worden aangepakt, maar iedereen jankt ook als hij zelf wordt aangepakt. Want het is altijd de ander. En dat is een probleem, zeker als die ander een wapen heeft.

Burgers een wapen geven is zoveel anders dan dat het zich kan verdedigen als er een overval is. Een wapen heb je dan altijd. die je altijd kan gebruiken ook al sta je niet in je recht maar vind je van wel. Levert zoveel extra problemen op. Kijk alleen naar de rijdende rechter en bedenk je dat die mensen allemaal een wapen hadden gehad.

Niet dat de overheid volmaakt is hoor, maar er wordt in de emotie van een situatie als dit wel heel makkelijk over allerlei bezwaren en situaties heen gestapt.
pi_138309057
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:14 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ahja ^O^
nee, want de junk op straat met een wapen maakt het allemaal wel veel veiliger ja ^O^
pi_138309112
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:20 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

De staat/politie is altijd te laat als het gaat om overvallen en dergelijke.
Alsof je dan de enige oplossing is iedereen maar wapens te geven. Verbetering van de politie een optie misschien?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:23:27 #75
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138309163
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Alsof je dan de enige oplossing is iedereen maar wapens te geven. Verbetering van de politie een optie misschien?
Ik moet er niet aan denken dat elle idioot maar met een wapen op straat kan lopen of in huis kan hebben...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:23:31 #76
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138309166
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De overheid kan de burger wel beter beschermen, maar nooit 100%. Maar dat kunnen meer wapens voor burgers ook niet. Daarom is het een valse tegenstelling en de roep om meer wapens ook niet helemaal eerlijk.

Ik heb over de hele linie gezien meer vertrouwen in de politie met wapens dan de tokkies in mijn straat met een wapen.

100% bescherming kan niemand bieden. Maar interessant om te zien dat de overheid eigenlijk nauwelijk serieus wordt genomen in zijn taak om de burger te beschermen.

Maar mensen zijn ook zo wisselvallig als de pest. Iedereen wil dat aso's strenger worden aangepakt, maar iedereen jankt ook als hij zelf wordt aangepakt. Want het is altijd de ander. En dat is een probleem, zeker als die ander een wapen heeft.

Burgers een wapen geven is zoveel anders dan dat het zich kan verdedigen als er een overval is. Een wapen heb je dan altijd. die je altijd kan gebruiken ook al sta je niet in je recht maar vind je van wel. Levert zoveel extra problemen op. Kijk alleen naar de rijdende rechter en bedenk je dat die mensen allemaal een wapen hadden gehad.

Niet dat de overheid volmaakt is hoor, maar er wordt in de emotie van een situatie als dit wel heel makkelijk over allerlei bezwaren en situaties heen gestapt.
Begrijp me niet verkeerd ik zou in Nederland ook niet willen dat iedereen een wapen heeft, daar is de maatschappij niet naar. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen meer vertrouwen hebben in zichzelf met een wapen dan meer politie (of dat nu terecht is of niet).
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:23:52 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138309183
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:16 schreef MouzurX het volgende:
Zwitserland ook, vrijwel geen inbraken want vrijwel iedere zwitser heeft geweer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138309191
quote:

[..]

De politie draait op publiek geld en houdt zichzelf in stand met onzinnig geflits.

Private maatschappijen kunnen prima werk verrichten en daar hoeft helemaal geen overheidsgeld naar toe.

pi_138309198
quote:

[..]

En hoe moet de politie die natuurlijk eerst gebeld moet worden voorkomen dat er minder overvallen plaatsvinden?
pi_138309249
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd ik zou in Nederland ook niet willen dan iedereen een wapen heeft, daar is de maatschappij niet naar. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen meer vertrouwen hebben in zichzelf met een wapen dan meer politie (of dat nu terecht is of niet).
Ja, het psychologische effect kan ik mij ook voorstellen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:25:02 #81
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_138309250
Ik hoop dat de Juwelier hard gestraft wordt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_138309253
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

nee, want de junk op straat met een wapen maakt het allemaal wel veel veiliger ja ^O^
Grote kans dat de junks die er een willen er al een hebben liggen hoor. Erg veel moeite hoef je nu niet te doen om aan een vuurwapen te komen, als je er echt een wil.

Door het bezit te criminaliseren maak je juist dat de rechtgeaarde burger er geen heeft (want verboten), waarmee een groot deel van het particulier wapenbezit zich in niet al te heldere kringen begeeft. Hanteer dezelfde eisen als tegenwoordig voor een WWM-ontheffing gelden (mbt psychische stoornissen en justitieel verleden), maar voeg zelfverdediging toe als grond voor een ontheffingsaanvraag.
pi_138309261
Gaat hard hier. Hoe vaak is de link met Wilders al voorbij gekomen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138309298
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:25 schreef eight het volgende:
Gaat hard hier. Hoe vaak is de link met Wilders al voorbij gekomen?
666 keer, een complot wordt vermoed.

pi_138309303
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De politie draait op publiek geld en houdt zichzelf in stand met onzinnig geflits.

Private maatschappijen kunnen prima werk verrichten en daar hoeft helemaal geen overheidsgeld naar toe.
Ik heb je al uitgelegd waarom ik tegen private bedrijven ben voor dit :7

En dat de politie nu niet goed zou functioneren is natuurlijk geen argument het niet te verbeteren. Eerder andersom juist.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:27:22 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138309340
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alweer? Wat heeft Wilders nu weer hier mee van doen?
pi_138309360
Veel mensen roepen om wapens voor juweliers zodat ze zichzelf kunnen beschermen. In tegenstelling tot wat mensen denken bescherm je jezelf niet met een wapen. Incidenteel misschien.

Stel we maken de regels morgen soepeler voor juweliers en andere doelgroepen die vaker met overvallen te maken hebben. Deze groepen zullen vaker een vuurwapen voor bescherming gebruiken. Overvallers merken dit en zullen of agressiever en met grotere wapens overvallen plegen, of hun doel verplaatsen c.q. ergens anders hun overval plegen. We zien het in de landen waar meer wapens in omloop zijn. Meer criminaliteit en los daarvan sowieso meer schietslachtoffers.
pi_138309380
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:24 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En hoe moet de politie die natuurlijk eerst gebeld moet worden voorkomen dat er minder overvallen plaatsvinden?
Och, het heeft allemaal met geld te maken. Dus meer geld in pompem, de pakkans verkleinen door meer rechercheurs in te zetten etc.
Alsof meer wapens het enige is waardoor mensen ineens niet meer een overval gaan plegen :')
pi_138309431
quote:
19s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Deurne ligt om de hoek bij Venlo. Kunnen zomaar kennissen van Geert zijn geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138309460
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

minder..minder...minder.
pi_138309461
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou hebben we net uit de Nederlandse media en succesvolle Marokkanen begrepen dat de uitspraak van de Blonde Clown volledig vreemd was. Het kan niet anders dat een bevolkingsgroep die normaal zo prettig geintegreerd is en weinig last veroorzaakt, allemaal promovendi aan de TUe, op slinkse wijze is zwartgemaakt.

Wilders moet Ibrahim het kutovervallertje haast wel betaald hebben, voor politiek gewin.

Normaalgesproken doen ze dit namelijk nooit.

pi_138309471
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Grote kans dat de junks die er een willen er al een hebben liggen hoor. Erg veel moeite hoef je nu niet te doen om aan een vuurwapen te komen, als je er echt een wil.

Door het bezit te criminaliseren maak je juist dat de rechtgeaarde burger er geen heeft (want verboten), waarmee een groot deel van het particulier wapenbezit zich in niet al te heldere kringen begeeft. Hanteer dezelfde eisen als tegenwoordig voor een WWM-ontheffing gelden (mbt psychische stoornissen en justitieel verleden), maar voeg zelfverdediging toe als grond voor een ontheffingsaanvraag.
Het ene probleem rechtvaardigt het natuurlijk niet om een ander probleem aan te pakken
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:30:08 #93
22565 asco
Los in deze tent
pi_138309480
Hahahaha, hart van goud, deden niks kwaad etc. Opgeruimd staat netjes dit dat, ja toch.
Meer meer meer, misschien leren ze het dan. FIGHT.
pi_138309514
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:25 schreef VeX- het volgende:
Ik hoop dat de Juwelier hard gestraft wordt.
Wat heeft de juwelier verkeerd gedaan dan? Is het fout dat hij juwelen verkocht? Fout dat hij zichzelf verdedigt heeft? Fout dat hij de deur open heeft gemaakt?

Oke, hij had een wapen maar zonder wapenvergunning en dat mag niet. Als dat tuig gewoon geen overval had gepleegd dan hadden ze nu lekker thuis gezeten. Helaas deden ze dat wel en liggen ze nu in de koeling van een mortuarium te wachten tot ze onder de zoden gaan. Poppetje gezien, kastje dicht.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_138309522
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het ene probleem rechtvaardigt het natuurlijk niet om een ander probleem aan te pakken
En welk tweede probleem bedoel je dan?
pi_138309556
Zij kwamen voor meer , wij kregen er minder.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:31:47 #97
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138309559
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou hebben we net uit de Nederlandse media en succesvolle Marokkanen begrepen dat de uitspraak van de Blonde Clown volledig vreemd was. Het kan niet anders dat een bevolkingsgroep die normaal zo prettig geintegreerd is en weinig last veroorzaakt, allemaal promovendi aan de TUe, op slinkse wijze is zwartgemaakt.

Wilders moet Ibrahim het kutovervallertje haast wel betaald hebben, voor politiek gewin.

Normaalgesproken doen ze dit namelijk nooit.
aha...zit het zo....ja die duivelse Wilders toch...ALLES is zijn schuld!!
pi_138309605
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

integratie
pi_138309607
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Och, het heeft allemaal met geld te maken. Dus meer geld in pompem, de pakkans verkleinen door meer rechercheurs in te zetten etc.
Alsof meer wapens het enige is waardoor mensen ineens niet meer een overval gaan plegen :')
Iemand die een overval beraamt is nog onschuldig tot dat hij de overval pleegt. Meer rechercheurs heeft alleen maar tot gevolg dat de pakkans word vergroot maar daar zijn de slachtoffers niet mee gebaat.
Mijn punt is dat de politie bij dit soort criminaliteit simpelweg nooit op tijd kan zijn, of ze zijn er van door met de buit waardoor het slachtoffer onnodig op de kosten word gejaagd of het mischien wel niet meer kan navertellen.
Het enige wat dat tegen kan gaan is vrij wapenbezit, we kunnen alvast beginnen met juweliers en andere ondernemingen die veel waarde volle spullen hebben een vrijstelling te geven voor wapenbezit.
pi_138309611
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:32 schreef eight het volgende:

[..]

integratie
:7
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:33:21 #101
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138309623
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Eerste probleem, junks met een wapen.
tweede probleem, een onveilige samenleving.

Dat je junks met problemen hebt betekent niet dat je door de samenleving veiliger te maken maar iedereen een wapen te geven.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:33:52 #102
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138309643
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat je junks met problemen hebt betekent niet dat je door de samenleving veiliger te maken maar iedereen een wapen te geven.
Klopt als een bus.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:33:54 #103
94080 VeX-
pi_138309645
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:30 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Wat heeft de juwelier verkeerd gedaan dan? Is het fout dat hij juwelen verkocht? Fout dat hij zichzelf verdedigt heeft? Fout dat hij de deur open heeft gemaakt?

Oke, hij had een wapen maar zonder wapenvergunning en dat mag niet. Als dat tuig gewoon geen overval had gepleegd dan hadden ze nu lekker thuis gezeten. Helaas deden ze dat wel en liggen ze nu in de koeling van een mortuarium te wachten tot ze onder de zoden gaan. Poppetje gezien, kastje dicht.
Als hij geen wapen had gehad, dan waren er nu twee mensen nog in leven geweest. De politie was dan zelf achter de daders aangegaan zoals het hoort in een rechtstaat. Daar zijn zij politie voor.

Hij is gewoon een moordenaar.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:34:22 #104
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138309658
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Iemand die een overval beraamt is nog onschuldig tot dat hij de overval pleegt. Meer rechercheurs heeft alleen maar tot gevolg dat de pakkans word vergroot maar daar zijn de slachtoffers niet mee gebaat.
Mijn punt is dat de politie bij dit soort criminaliteit simpelweg nooit op tijd kan zijn, of ze zijn er van door met de buit waardoor het slachtoffer onnodig op de kosten word gejaagd of het mischien wel niet meer kan navertellen.
Het enige wat dat tegen kan gaan is vrij wapenbezit, we kunnen alvast beginnen met juweliers en andere ondernemingen die veel waarde volle spullen hebben een vrijstelling te geven voor wapenbezit.
Een hogere pakkans leidt to minder incidenten en dus tot minder slachtoffers.
Voor de lange termijn behoorlijk belangrijk lijkt mij.
pi_138309664
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

aha...zit het zo....ja die duivelse Wilders toch...ALLES is zijn schuld!!
Door de tentamenweken, waarin de Eindhovense knappe koppen zo hard moesten blokken, hebben ze het nieuws niet gevolgd en wisten ze niet dat Wilders voor minder criminele Marokkanen was. Ze beseften dus niet dat ze hun bevolkingsgroep schade zouden toebrengen.

Arm Nederland, twee parels van opbouwende, constructieve immigrantenkinderen ons ontnomen.

pi_138309685
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:33 schreef VeX- het volgende:

[..]

Als hij geen wapen had gehad, dan waren er nu twee mensen nog in leven geweest. De politie was dan zelf achter de daders aangegaan zoals het hoort in een rechtstaat. Daar zijn zij politie voor.

:O
pi_138309719
quote:

[..]

Mooie draai ;(
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:35:52 #108
22565 asco
Los in deze tent
pi_138309722
Die berberapen gaan de komende jaren nog wel vaker ondervinden wie hier echt de baas is. Druppel, emmer, alles, dit dat.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:35:58 #109
94080 VeX-
pi_138309729
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:34 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

:O
Goed verhaal.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:36:23 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138309750
quote:

[..]

nee die mocro's hadden een baan moeten zoeken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138309776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:33 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Iemand die een overval beraamt is nog onschuldig tot dat hij de overval pleegt. \
Eh, nee hoor.
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

En ik maar denken dat een samenleving met bewapende junks, een onveilige samenleving was.

Het gaat ook niet zozeer om het veiliger maken. Uit verschillende wetenschappelijke studies blijkt immers geen verband te destilleren tussen particulier vuurwapenbezit en criminaliteit. Het gaat om rechtgeaarde burgers (potentiële slachtoffers), het recht te gunnen zich gepast te verdedigen tegen een wederrechtelijke aanranding, al dan niet met een vuurwapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 21:38:10 ]
pi_138309821
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar de personen die wel slachtoffer zijn of potentieel slachtoffer laat je logischerwijs aan hun lot over. Ze zijn immers kansloos tegen een vuurwapen. Moreel gezien kan dat helemaal niet.
pi_138309826
Deze 'wie is schuld discussie' gaat nergens over.
Als er ook maar enige twijfel over zelfverdediging was dat had het OM niet zo voorbarig gereageerd.
pi_138309832
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ze zijn er niet echt goed in...

http://www.dumpert.nl/med(...)_in_zwitserland.html
pi_138309851
quote:

[..]

;(

Als...........
pi_138309859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:37 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Eh, nee hoor.
Echt wel, ik mag best een overval plannen. Als ik hem uitvoer dan heb ik pas een probleem.
pi_138309891
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Echt wel, ik mag best een overval plannen. Als ik hem uitvoer dan heb ik pas een probleem.
Voorbereiding is strafbaar gesteld in art. 46 sr.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:40:24 #118
22565 asco
Los in deze tent
pi_138309900
Al zijn de aangiftes er nog zo snel, de realiteit achterhaalt het wel.
pi_138309940
quote:

[..]

Och jee.
pi_138309974
quote:

[..]

Eh, nee hoor.

[..]

En ik maar denken dat een samenleving met bewapende junks, een onveilige samenleving was.

Het gaat ook niet zozeer om het veiliger maken. Uit verschillende wetenschappelijke studies blijkt immers geen verband te destilleren tussen particulier vuurwapenbezit en criminaliteit. Het gaat om rechtgeaarde burgers (potentiële slachtoffers), zich het recht te geven zich gepast te verdigen tegen een wederrechtelijke aanranding, al dan niet met een vuurwapen.
Kom maar op met je wetenschappelijke studies. Meer wapens in omloop, is meer wapens die gebruikt worden. Kijk naar criminaliteit, schietpartijen op school of zelfs ongelukken met vuurwapens.

Natuurlijk is e.e.a. moeilijk te bewijzen. Meer welvarende samenlevingen hebben bijvoorbeeld minder criminaliteit, vooral als de welvaart beter verdeeld is, dan samenlevingen met meer armoede. Ook speelt in een land de cultuur en criminaliteitscultuur een rol.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:43:25 #121
94080 VeX-
pi_138310001
Dus als de gemiddelde Jan Doedel berooft wordt van z'n Ipod mag je dus ook mensen in koele bloede doodschieten.

Goed om te weten.
pi_138310051
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Voorbereiding is strafbaar gesteld in art. 46 sr.
En wie pakt mij dan op, de gedachte politie?
pi_138310082
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:43 schreef VeX- het volgende:
Dus als de gemiddelde Jan Doedel berooft wordt van z'n Ipod mag je dus ook mensen in koele bloede doodschieten.

Goed om te weten.
Moet je eens een politie auto stelen en het stopteken negeren. Is kijken of je niet word afgeknald.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:46:20 #124
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138310114
quote:

[..]

pi_138310126
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mwah valt mee, alle militairen/reservisten hebben hun wapen thuis liggen dat maakt de situatie anders.
pi_138310147
quote:

Goed om te weten.
Slechte vergelijking, weet je zelf ook wel. Het gaat hier erom dat er een wapen in het spel was van de overvallers. Misschien hebben die wel eerst geschoten.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:47:22 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138310167
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dit heb je dus echt mis
pi_138310204
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Pakkans is toch 86% bij overvallen? Althans dat heb ik eerder vandaag gelezen.
pi_138310215
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:47 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit heb je dus echt mis
Als dat zo is vind ik dat wel bizar, ik mag kennelijk niet denken aan een manier om een overval te plegen. Of mag ik het niet op papier zetten?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:50:43 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138310306
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:48 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als dat zo is vind ik dat wel bizar, ik mag kennelijk niet denken aan een manier om een overval te plegen. Of mag ik het niet op papier zetten?
Je mag hem niet voorbereiden. Als wij samen plannen zouden smeden en daar zou men lucht van krijgen (telefoontap of tip van iemand die ons erover hoort praten) dan kunnen wij opgepakt worden
pi_138310324
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kom maar op met je wetenschappelijke studies. Meer wapens in omloop, is meer wapens die gebruikt worden. Kijk naar criminaliteit, schietpartijen op school of zelfs ongelukken met vuurwapens.

Natuurlijk is e.e.a. moeilijk te bewijzen. Meer welvarende samenlevingen hebben bijvoorbeeld minder criminaliteit, vooral als de welvaart beter verdeeld is, dan samenlevingen met meer armoede. Ook speelt in een land de cultuur en criminaliteitscultuur een rol.
Uiteraard zullen ze meer gebruikt worden. Maar het wijst er dus op dat vuurwapens slechts een substitutievormen voor andere wapens. Meer vuurwapens in omloop, betekent dan dus ook minder steekwapens die gebruikt worden, minder steekpartijen op school en zelfs minder ongelukken met steekwapens.

De volgende studies bijvoorbeeld:

http://www.law.harvard.ed(...)atesMauseronline.pdf
https://www.ncjrs.gov/App/publications/Abstract.aspx?id=191355
http://islandia.law.yale.edu/ayers/Ayres_Donohue_article.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2759797/

Suggereren allen dat er geen direct causaal verband bestaat tussen de gehanteerde graad van vuurwapenrestricties en criminaliteit.

Mocht je die nog van repliek willen dienen, dan staat je dat vrij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:44 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En wie pakt mij dan op, de gedachte politie?
De bewijslast is een tweede. Punt is dat jij stelde dat je overvallen mag beramen. Dat mag je niet.
pi_138310339
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, illegale wapenhandel houd je ook al moeilijk tegen. Maar wat is precies je punt?
Gewapende overval =/ gelegenheidsmisdrijf
pi_138310382
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Uiteraard zullen ze meer gebruikt worden. Maar het wijst er dus op dat vuurwapens slechts een substitutievormen voor andere wapens. Meer vuurwapens in omloop, betekent dan dus ook minder steekwapens die gebruikt worden, minder steekpartijen op school en zelfs minder ongelukken met steekwapens.

Suggereren allen dat er geen direct causaal verband bestaat tussen de gehanteerde graad van vuurwapenrestricties en criminaliteit.

[..]

De bewijslast is een tweede. Punt is dat jij stelde dat je overvallen mag beramen. Dat mag je niet.
Dus een status quo?
Bovendien maakt je tweede onderzoek een uitzondering voor berovingen/overvallen...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:52:24 #134
pi_138310389
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Mwah valt mee, alle militairen/reservisten hebben hun wapen thuis liggen dat maakt de situatie anders.
Ik zie niet in wat er zo anders is. Er ligt een wapen in huis dat gebruikt kan worden ter verdediging.
En gezien de militie-defensie in Zwitserland zijn dat er veel.
In totaal heeft ongeveer 30% van de Zwitserse huishoudens een wapen in huis.
pi_138310470
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:51 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gewapende overval =/ gelegenheidsmisdrijf
Tegen op te treden bedoel ik daarmee. Het is Lock Stock and Two Smoking Barrels, niet The Dark Knight, zeg maar.

pi_138310522
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus een status quo?
Geen status quo, maar gewoon een irrelevante factor in het beleid tegen criminaliteit. Dat is althans wat tot op heden uit de wetenschappelijke studies naar dat onderwerp blijkt. Maar zoals ik eerder al zei is het wat mij betreft ook geen veiligheidsissue, maar draait het allereerst om het recht om jou en je medemens gepast te verdedigen tegen wederrechtelijke aanrandingen (die met grote regelmaat met illegaal verkregen vuurwapens plaatsvinden). Een mooie tweede is dat het vergroten van particulier wapenbezit een waarborg voor volkssoevereiniteit biedt. Vandaar ook dat het ooit in de VS als burgerrecht werd erkend.
pi_138310577
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:54 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Geen status quo, maar gewoon een irrelevante factor in het beleid tegen criminaliteit. Dat is althans wat tot op heden uit de wetenschappelijke studies naar dat onderwerp blijkt. Maar zoals ik eerder al zei is het wat mij betreft ook geen veiligheidsissue, maar draait het allereerst om het recht om jou en je medemens gepast te verdedigen tegen wederrechtelijke aanrandingen (die met grote regelmaat met illegaal verkregen vuurwapens plaatsvinden). Een mooie tweede is dat het vergroten van particulier wapenbezit een waarborg voor volkssoevereiniteit biedt. Vandaar ook dat het ooit in de VS als burgerrecht werd erkend.
Lees je je eigen bronnen?
pi_138310616
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Lees je je eigen bronnen?
Ik heb deze niet allemaal gelezen. Hoezo?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:57:20 #139
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138310641
quote:

[..]

Eh, nee hoor.

[..]

Het gaat ook niet zozeer om het veiliger maken. Uit verschillende wetenschappelijke studies blijkt immers geen verband te destilleren tussen particulier vuurwapenbezit en criminaliteit. Het gaat om rechtgeaarde burgers (potentiële slachtoffers), het recht te gunnen zich gepast te verdedigen tegen een wederrechtelijke aanranding, al dan niet met een vuurwapen.
Ik zeg toch ook niet dat een samenleving met junks met wapens veilig is.
pi_138310652
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:52 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat er zo anders is. Er ligt een wapen in huis dat gebruikt kan worden ter verdediging.
En gezien de militie-defensie in Zwitserland zijn dat er veel.
In totaal heeft ongeveer 30% van de Zwitserse huishoudens een wapen in huis.
Dus veelal getrainde mensen hebben een Wapen in huis, dat was precies mijn punt.
pi_138310673
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat een samenleving met junks met wapens veilig is.
Waarom bestempel je het dan als twee afzonderlijke problemen?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:59:17 #142
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_138310730
quote:

[..]

RAAP ME OP....is het al 1 April?

Politie komt structureel te laat op plaats delict, daders zijn gevlogen, juweliers in shock en in allerlei schade's. Week later komt het in Opsporing Verzocht, met vage kenmerken en spoed oproepen om deze daders te pakken.

Als ik goddome jouw huis binnenkom, en ik graai met geweld jouw sieraden kastje leeg, dan loop ik
toch GODDOMME het risico dat jij mij over hoop knalt.
pi_138310743
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:56 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik heb deze niet allemaal gelezen. Hoezo?
Het tweede onderzoek maakt een uitzondering voor een hoop dingen. Onder andere overvallen/berovingen(dus bij meer vuurwapens meer berovingen).
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:00:21 #144
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138310777
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:57 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Waarom bestempel je het dan als twee afzonderlijke problemen?
Omdat je ook onveilige samenlevingen kan hebben als junks geen wapens hebben. Een onveilige samenleving heb je op zoveel manieren. Je hebt niet perse gewapende junks nodig om een onveilige samenleving te hebben.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:00:55 #145
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138310807
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Door de tentamenweken, waarin de Eindhovense knappe koppen zo hard moesten blokken, hebben ze het nieuws niet gevolgd en wisten ze niet dat Wilders voor minder criminele Marokkanen was. Ze beseften dus niet dat ze hun bevolkingsgroep schade zouden toebrengen.

Arm Nederland, twee parels van opbouwende, constructieve immigrantenkinderen ons ontnomen.
Je hebt zelf op de Tue gezeten?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:03:00 #146
24329 KNAK
ff w88,......
pi_138310913
Staan er al auto's in de fik?? :')

Kans is uiteraard aanwezig als er een rechterlijke uitspraak wordt gedaan dat er geen straf bij het neerknallen van Mo(rsdood) en Co gegeven zal worden
Mai pben rai~!
pi_138310941
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Je hebt zelf op de Tue gezeten?
Huh, waarom?

pi_138310961
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Het tweede onderzoek maakt een uitzondering voor een hoop dingen. Onder andere overvallen/berovingen(dus bij meer vuurwapens meer berovingen).
quote:
The results show strong correlations between the presence of guns in the home and suicide committed with a gun, rates of gun-related homicide that involved female victims, and gun-related assault. The profile is different for male homicides, total rates of assault, and generally, for robbery (committed with or without a gun). With the exception of robbery, most correlations were similar or stronger when all types of guns were considered, rather than handguns alone.
Bedoel je dit stukje?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:06:04 #149
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138311068
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh, waarom?
Dacht ik, aangezien je hen er steeds bijhaalt.
pi_138311077
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:03 schreef KNAK het volgende:
Staan er al auto's in de fik?? :')

Kans is uiteraard aanwezig als er een rechterlijke uitspraak wordt gedaan dat er geen straf bij het neerknallen van Mo(rsdood) en Co gegeven zal worden
Nu je het zegt ja, rellen en brandende auto's zijn idd wel denkbaar bij deze gebeurtenis.
pi_138311092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dacht ik, aangezien je hen er steeds bijhaalt.
Ze kwamen uit Eindhoven, toch?

pi_138311130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:06 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Nu je het zegt ja, rellen en brandende auto's zijn idd wel denkbaar bij deze gebeurtenis.
Met een aantal snipers de hele stad schoonvegen van dat soort tuig. Ik denk in oplossingen. :7

pi_138311137
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:06 schreef Speculant. het volgende:

[..]

lekker laten gebeuren dan weten we in ieder geval zeker dat de PVV de grootste partij gaat worden
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:07:45 #154
105356 psv01
-----040-----
pi_138311157
Ik ben benieuwd hoeveel mensen de aanklacht tegen Wilders intrekken.
pi_138311184
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

en dus zijn ze tue-studenten?
pi_138311208
quote:

Goed om te weten.
Live by the sword, Die by the sword.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138311302
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:07 schreef psv01 het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen de aanklacht tegen Wilders intrekken.
De aanklacht is van nul en generlei waarde. Gedevalueerd en overbodig gemaakt door het partijdige optreden van overheid en justitie.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_138311314
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Live by the sword, Die by the sword.
a sword-day, a red day, ere the sun rises!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:11:16 #159
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_138311367
quote:

[..]

hm ok.
pi_138311407
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:08 schreef poemojn het volgende:

[..]

en dus zijn ze tue-studenten?
Leer sarcasme lezen. :*

pi_138311482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:51 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

[..]

Wat jij doet is vooral een linkdump.

Bijvoorbeeld bron twee.

'The study concluded that guns in the home were an important risk factor in suicide with guns, as well as a threat to women, especially female partners; whereas, guns' role in homicide of male victims and street crime (such as robbery) were much less prominent.'

Een vuurwapen in huis zorgt ervoor dat het gevaar op ongelukken en zelfmoord toeneemt. De rol van meer vuurwapens bij misdaad en straatcriminaliteit is minder duidelijk. Ze zeggen niet dat er geen verband is.

En natuurlijk ga ik nu geen 200 pagina's lezen. Dus je mag het zelf aanwijzen. Ga eens in op je eigen bronnen. Citeer, maak duidelijk. Ik lees in je bronnen namelijk geen duidelijke ontkenning, geen bron die zegt, ja, meer vuurwapens maakt het veiliger. Eerder het tegendeel.

Los van jou bronnen.

Neem nu dit: http://www.scientias.nl/w(...)-dan-voordelen/30188

quote:
Bescherming?
Het argument dat een wapen in huis nodig is ter bescherming, wordt door de wetenschappers van tafel geveegd. Ze wijzen erop dat de meeste diefstallen plaatsvinden als mensen niet thuis zijn. En gewelddadige vreemden dringen zelden een huis binnen. Als er al sprake is van geweld in huis dan gaat het vaak om een conflict met familieleden of kennissen, zo schrijven de onderzoekers in hun paper.

“Er zijn echte en denkbare situaties waarin het voordelig kan zijn om een wapen in huis te hebben, zo is te lezen. “Maar voor de meeste hedendaagse Amerikanen wijzen wetenschappelijke onderzoeken erop dat het gezondheidsrisico van een wapen groter is dan de voordelen. Er zijn geen geloofwaardige onderzoeken die iets anders bewijzen.
Een juwelier die zichzelf verdedigt is een uitzondering, de meeste moorden die worden gepleegd komen voor in de persoonlijke/huiselijke sfeer. En dan is meer wapens, gewoon meer moorden.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:16:09 #162
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138311653
quote:

[..]

Nee, als zij niet een hardwerkend persoon voor wat snelle cash wilden beroven, waren ze nog in leven geweest. De politie was erachteraan gegaan maar had ze of niet gevonden of een D66-rechtertje gaf ze 1 jaar cel. Nu kunnen ze het nooit meer doen. Zoals het hoort.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:16:28 #163
3542 Gia
User under construction
pi_138311670
Gaat de braderie, morgen, gewoon door?

Niet dat ik er heen ga, geen tijd, maar zal aardig wat volk trekken.
Misschien ook volk dat men nu even niet wil zien in Deurne.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:17:02 #164
105356 psv01
-----040-----
pi_138311718
quote:

[..]

2 minder in Eindhoven.
pi_138311844
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:17 schreef psv01 het volgende:

[..]

2 minder in Eindhoven.
Twee PSVtopvoetballers minder minder minder. Vreselijk toch dat mensen dat roepen. :(

zaterdag 29 maart 2014 @ 22:21:36 #166
323876 michaelmoore
pi_138311997
het is wel raar , normaal worden juweliers doodgeschoten en gaan de mocros's ervandoor, nu is het andersom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138312052
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

had anders een nieuwe dimensie toegevoegd aan de kansrijkheid die zij hadden om zonder overvallen een bepaalde status te bereiken in het leven. Die discussie loopt elders. :)
pi_138312147
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat jij doet is vooral een linkdump.

Bijvoorbeeld bron twee.

'The study concluded that guns in the home were an important risk factor in suicide with guns, as well as a threat to women, especially female partners; whereas, guns' role in homicide of male victims and street crime (such as robbery) were much less prominent.'

Een vuurwapen in huis zorgt ervoor dat het gevaar op ongelukken en zelfmoord toeneemt. De rol van meer vuurwapens bij misdaad en straatcriminaliteit is minder duidelijk. Ze zeggen niet dat er geen verband is.

En natuurlijk ga ik nu geen 200 pagina's lezen. Dus je mag het zelf aanwijzen. Ga eens in op je eigen bronnen. Citeer, maak duidelijk. Ik lees in je bronnen namelijk geen duidelijke ontkenning, geen bron die zegt, ja, meer vuurwapens maakt het veiliger. Eerder het tegendeel.

Los van jou bronnen.

Neem nu dit: http://www.scientias.nl/w(...)-dan-voordelen/30188

[..]

Een juwelier die zichzelf verdedigt is een uitzondering, de meeste moorden die worden gepleegd komen voor in de persoonlijke/huiselijke sfeer. En dan is meer wapens, gewoon meer moorden.
Ik zeg dus ook helemaal niet dat het tot minder criminaliteit leidt.

Natuurlijk heb je meer ongelukken met vuurwapens als je meer vuurwapens hebt, natuurlijk wordt er meer zelfmoord gepleegd met vuurwapens als er een vuurwapen voor handen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor auto's, rubberen elastiekjes en haardrogers. Het totale aantal strafbare feiten of zelfmoorden is niet aantoonbaar hoger of lager in de onderzochte gevallen, in de significante sectoren (zelfdoding, moord in de huiselijke sfeer) lijkt dus vooral sprake te zijn van substitutie. Dat is wat ik wil zeggen.

Het is ook geen geval van veiligheid (zoals ik eerder ook al zei), maar het gaat om het gunnen van het recht op gepaste zelfverdediging. Door particulier vuurwapengebruik ter zelfverdediging te verbieden ontneem je dat recht.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:24:44 #169
105356 psv01
-----040-----
pi_138312181
quote:
18s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Twee PSVtopvoetballers minder minder minder. Vreselijk toch dat mensen dat roepen. :(
Dit waren geen topvoetballers, als ze dat wel waren hadden ze misschien nog wel geleefd.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:27:47 #170
105356 psv01
-----040-----
pi_138312334
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

pi_138312739
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:24 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik zeg dus ook helemaal niet dat het tot minder criminaliteit leidt.

Natuurlijk heb je meer ongelukken met vuurwapens als je meer vuurwapens hebt, natuurlijk wordt er meer zelfmoord gepleegd met vuurwapens als er een vuurwapen voor handen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor auto's, rubberen elastiekjes en haardrogers. Het totale aantal strafbare feiten of zelfmoorden is niet aantoonbaar hoger of lager in de onderzochte gevallen, in de significante sectoren (zelfdoding, moord in de huiselijke sfeer) lijkt dus vooral sprake te zijn van substitutie. Dat is wat ik wil zeggen.

Het is ook geen geval van veiligheid (zoals ik eerder ook al zei), maar het gaat om het gunnen van het recht op gepaste zelfverdediging. Door particulier vuurwapengebruik ter zelfverdediging te verbieden ontneem je dat recht.
Ik vind dat geen sterk arugment, het recht op het dragen van vuurwapens. Om maar een even populistisch antwoord te geven als jij met je elastiekjes en haardrogers. We hebben ook niet het recht om te reizen zonder helm of gordel, bij het reizen met respectievelijk de motor of auto. Juist omdat we de keuze maken voor een zo veilig mogelijke samenleving.
pi_138312842
Nederlander van Marokkaanse komaf. De ander zal ook wel een Marokkaan zijn. Sta er niet eens meer van te kijken. Had niet anders verwacht.
2 minder. Opgeruimd staat netjes. Minder, Minder, Minder
pi_138313205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Nederlander van Marokkaanse komaf. De ander zal ook wel een Marokkaan zijn. Sta er niet eens meer van te kijken. Had niet anders verwacht.
2 minder. Opgeruimd staat netjes. Minder, Minder, Minder
Valt iemand als Aboutaleb ook onder deze groep? Was je reactie anders geweest als het ging om Nederlanders met twee Nederlandse ouders?
pi_138313482
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:42 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Valt iemand als Aboutaleb ook onder deze groep? Was je reactie anders geweest als het ging om Nederlanders met twee Nederlandse ouders?
Voor mij niet. Als het marokkaanse juweliers hadden geweest die twee roomblanke overvallers hadden neergeschoten, had ik het net zo goed gevonden.
pi_138313529
quote:

[..]

Dan had hij er waarschijnlijk 'wel' van staan te kijken. Waarom haal je Aboutaleb erbij? :?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:52:20 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138313660
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Reservist is daar toch iedereen die in dienst is geweest?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138313683
.

[ Bericht 100% gewijzigd door .Masturbatron. op 29-03-2014 22:54:19 ]
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:54:29 #178
396550 Richestorags
pi_138313760
quote:

[..]

Wat insinueer je nou? Dat mensen niet begaan zijn met het slachtoffer maar het alleen om het woordje Marokkanen gaat? Mensen houden niet van tuig. En dat is opvallend vaak dezelfde groep. Mocht het bij uitzondering een andere groep zijn, hebben mensen daar uiteraard een hekel aan.
pi_138313778
quote:

[..]

Wist niet dat Aboutaleb een overvaller was. En ja, ook Nederlandse criminelen mogen wmb in d,r flikker geschoten worden als ze een ander bedreigen. Helaas zijn het vaak. bijna altijd Marokkaans gajes.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:01:08 #180
323876 michaelmoore
pi_138314020
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:55 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

. Helaas zijn het vaak. bijna altijd Marokkaans gajes.
Maar ja die moeten een Mercedes kopen hem die zijn niet goedkoop.

Maar niet alle marrokanen zijn crimineel
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:03:04 #181
323876 michaelmoore
pi_138314086
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:48 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Voor mij niet. Als het marokkaanse juweliers hadden geweest die twee roomblanke overvallers hadden neergeschoten, had ik het net zo goed gevonden.
ik ook
pi_138314147
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:48 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dan had hij er waarschijnlijk 'wel' van staan te kijken. Waarom haal je Aboutaleb erbij? :?
Wij Nederlanders hebben er een handje aan om alleen de mislukte gevallen Marokkanen te noemen. Persoonlijk hoeft hij (Aboutaleb)van mij dan ook niet weg.
Als mensen minder minder minder roepen vraag ik me gewoon af of succesvolle Marokkanen ook weg moeten.

[ Bericht 7% gewijzigd door tofastTG op 29-03-2014 23:12:27 ]
pi_138314227
quote:

[..]

Wist niet dat Aboutaleb een overvaller was. En ja, ook Nederlandse criminelen mogen wmb in d,r flikker geschoten worden als ze een ander bedreigen. Helaas zijn het vaak. bijna altijd Marokkaans gajes.
De helft van de criminelen is gewoon hartstikke Nederlands hoor. Dus zo vaak is het geen Marokkaans gajes. (helaas zijn Marokkanen wel oververtegenwoordigd als we het relatief gaan bekijken, maar mede "koninklijkers"zijn op dat gebied nog veel erger)
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 23:06:41 #184
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138314247
Mensen op social media :')

Die lintjes uit willen geven voor de vrouw van de juwelier, belachelijk. Dat is wel het laatste waar die mensen mee bezig zijn.

Mensen die dat soort dingen roepen hebben echt geen besef van wat voor een emotionele impact dit heeft op deze mensen. Hoe je het ook wendt of keert, die vrouw heeft 2 mensen vermoord. Daar zal ze de rest van haar leven mee om moeten gaan.

Lintjes is wel het laatste waar ze zich druk om zal maken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_138314420
Overigens mijn eerdere reactie is wellicht overdreven, en ook ik woon liever gisteren dan vandaag in een Nederland zonder criminaliteit maar een gebeurtenis als deze moet je niet aanwenden om politiek gewin mee te halen.
En deze gebeurtenis vind ik vooral erg voor de mevrouw die geschoten heeft, het zou je maar moeten gebeuren. Ik vraag me af of ze ooit nog normaal naar haar zaak kan gaan.
pi_138314456
quote:
Wist niet dat Aboutaleb een overvaller was.
er waren toen toch echt mensen die zich overvallen voelden. ;( http://www.elsevier.nl/Po(...)ame-ELSEVIER207916W/
pi_138314491
quote:
Valt iemand als Aboutaleb ook onder deze groep?
Over Aboutaleb gesproken, dat vind ik echt een topper. Waren alle niet-westerse allochtonen maar een klein beetje zo. Dat bedoel ik positief. Voor mij is hij echt een ideaal voorbeeld van hoe het zou moeten gaan met niet-westerse immigranten in een West-Europees land. Vind hem heel respectvol, echt geïntegreerd, kalm, vriendelijk en bij hem heb je totaal niet het wij-zij gevoel.
Het feit dat hij geen aangifte doet vind ik een goed teken, hij staat boven de politiek en is daardoor dus de burgemeester van alle Rotterdammers. Ook geeft hij Nederland niet de schuld van alles, hij heeft ook met zijn afkomst veel bereikt, dus dat kan gewoon als je je maar aanpast zodat mensen geen reden hebben te discrimineren.
Als je als autochtone Nederlander zelfs tegen hem bent, pas dan kan je echt spreken van racisme.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:14:39 #188
105356 psv01
-----040-----
pi_138314566
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:06 schreef onlogisch het volgende:

Die lintjes uit willen geven voor de vrouw van de juwelier, belachelijk. Dat is wel het laatste waar die mensen mee bezig zijn.

Mensen die dat soort dingen roepen hebben echt geen besef van wat voor een emotionele impact dit heeft op deze mensen. Hoe je het ook wendt of keert, die vrouw heeft 2 mensen vermoordgedood. Daar zal ze de rest van haar leven mee om moeten gaan.

zaterdag 29 maart 2014 @ 23:14:46 #189
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_138314575
Heeft Wilders al getwitterd dat alle Marokkanen criminelen zijn?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_138314576
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:12 schreef maaria1990 het volgende:

[..]

Over Aboutaleb gesproken, dat vind ik echt een topper. Waren alle niet-westerse allochtonen maar een klein beetje zo. Dat bedoel ik positief. Voor mij is hij echt een ideaal voorbeeld van hoe het zou moeten gaan met niet-westerse immigranten in een West-Europees land. Vind hem heel respectvol, echt geïntegreerd, kalm en vriendelijk.
Het feit dat hij geen aangifte doet vind ik een goed teken, hij staat boven de politiek en is daardoor dus de burgemeester van alle Rotterdammers. Ook geeft hij Nederland niet de schuld van alles, hij heeft ook met zijn afkomst veel bereikt, dus dat kan gewoon als je je maar aanpast zodat mensen geen reden hebben te discrimineren.
Als je als autochtone Nederlander zelfs tegen hem bent, pas dan kan je echt spreken van racisme.
Dat is precies wat ik me dus afvroeg, als je minder minder minder roept moet een man als hij dan ook opflikkeren... Maar wellicht dat dat wat onduidelijk was.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 23:17:47 #191
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138314705
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:14 schreef psv01 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
4045
onlogisch
pi_138314714
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:06 schreef onlogisch het volgende:

Mensen die dat soort dingen roepen hebben echt geen besef van wat voor een emotionele impact dit heeft op deze mensen. Hoe je het ook wendt of keert, die vrouw heeft 2 mensen vermoord. Daar zal ze de rest van haar leven mee om moeten gaan.

Steun voor een heldendaad is toch niet zo gek? Waarom zo verzuurd? Ze zal blij zijn met onze steun.

pi_138314775
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:14 schreef Old_Pal het volgende:
Heeft Wilders al getwitterd dat alle Marokkanen criminelen zijn?
Gaat ook weer nergens over.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 23:19:38 #194
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138314795
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Steun voor een heldendaad is toch niet zo gek? Waarom zo verzuurd? Ze zal blij zijn met onze steun.
Heldendaad, denk je echt dat zij het zo zal zien? Alleen al je manier van benaderen vind ik al walgelijk. Zij heeft een noodzakelijk iets gedaan, maar dit zal ze de rest van haar leven bij zich dragen. Natuurlijk kan je dat beter met een hoop medeleven verwerken dan afschuw en afkeer, maar ik blijf me er over verbazen dat mensen dit vergoeilijken zo lijkt het :')
4045
onlogisch
pi_138314857
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Heldendaad, denk je echt dat zij het zo zal zien? Alleen al je manier van benaderen vind ik al walgelijk. Zij heeft een noodzakelijk iets gedaan, maar dit zal ze de rest van haar leven bij zich dragen. Natuurlijk kan je dat beter met een hoop medeleven verwerken dan afschuw en afkeer, maar ik blijf me er over verbazen dat mensen dit vergoeilijken zo lijkt het :')
Ze heeft een notoir storend element uit de Nederlandse samenleving gehaald. Daar verdient ze alle lof voor. Naast alle steun met het verwerken van het trauma van de overval.

Wat is er walgelijk aan?

pi_138314860
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik me dus afvroeg, als je minder minder minder roept moet een man als hij dan ook opflikkeren... Maar wellicht dat dat wat onduidelijk was.
Als je dat echt denkt, dan wil je het gewoon niet begrijpen.
pi_138314881
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:14 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Voor mij is er geen onduidelijkheid. Deze goede man mag blijven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 23:21:46 #198
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138314893
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze heeft een notoir storend element uit de Nederlandse samenleving gehaald. Daar verdient ze alle lof voor. Naast alle steun met het verwerken van het trauma van de overval.

Wat is er walgelijk aan?
Het wegzetten van de actie ipv kijken naar het menselijk leed.
4045
onlogisch
pi_138314900
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind dat geen sterk arugment, het recht op het dragen van vuurwapens. Om maar een even populistisch antwoord te geven als jij met je elastiekjes en haardrogers. We hebben ook niet het recht om te reizen zonder helm of gordel, bij het reizen met respectievelijk de motor of auto. Juist omdat we de keuze maken voor een zo veilig mogelijke samenleving.
Ja, maar die keuze betreffende helmen en gordels is wetenschappelijk te onderbouwen. Er is geen enkel bewijs dat een restrictief vuurwapenbeleid leidt tot een veiligere samenleving.

Waarom vind je dat geen sterk argument? Gun je individuen geen passende verdediging tegen criminaliteit of heb je niet zoveel met volkssoevereiniteit?
pi_138314935
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:21 schreef Kanjer het volgende:

[..]

De boodschapper weigert dat te zeggen wat ie bedoelt en de luisteraars doen er inderdaad alles aan om het niet te begrijpen en beginnen te schuimbekken.

Het lijkt zowaar wel een FOK!discussie. :D

pi_138314980
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het wegzetten van de actie ipv kijken naar het menselijk leed.
Het leed voor de juweliers is vreselijk inderdaad. Door het dooie straattuig heeft Nederland alleen maar gewonnen, of wilde je beweren van niet?

pi_138314993
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:21 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wat wil ik niet begrijpen? Als je minder criminelen wilt kun je dat toch ook gewoon zeggen?
pi_138315005
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is voor die mensen ook niet niks.

Zou me trouwens niets verbazen als over 1 of 2 weken de ramen eruit liggen of de gevels beklad, hoop van niet.
pi_138315015
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het leed voor de juweliers is vreselijk inderdaad. Door het dooie straattuig heeft Nederland alleen maar gewonnen, of wilde je beweren van niet?
Ik vrees dat zij dit niet beleefd als overwinning...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:25:28 #205
242879 Onnoman
The On And Only
pi_138315057
Iemand doden uit noodweer vind ik een kwalijke zaak.
Is een diamant het leven waard van een persoon?

Want bedenk wel.. is er ooit een juwelier in Nederland doodgeschoten?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_138315067
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik vrees dat zij dit niet beleefd als overwinning...
Nu in het trauma misschien niet, later wel.

Ze heeft haar mans leven gered, neem ik aan. O+

pi_138315080
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:23 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat wil ik niet begrijpen? Als je minder criminelen wilt kun je dat toch ook gewoon zeggen?
Lees je eens goed in en haal die rode waas eens voor je ogen weg.
pi_138315081
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:25 schreef Onnoman het volgende:
Die Georgier en een Marokkaan in Amsterdam?

pi_138315110
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij is hij een trol, natuurlijk zijn er ook juweliers doodgeschoten.
pi_138315117
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:26 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Lees je eens goed in en haal die rode waas eens voor je ogen weg.
Waar doel je op, je mag best concreet zijn hoor.
pi_138315119
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stratman, Fred Hund, beiden dood. Kamerbeek blijvend invalide...
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 23:27:25 #212
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138315125
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wederom, je kijkt nu naar de algehele opvatting van het Nederlandse volk. De vrouw en haar man zullen dit nooit zo ervaren.
4045
onlogisch
pi_138315132
quote:

Meer dan eens, als je niet weet waar je het over hebt, hou dan je mond dicht, je komt behoorlijk dom over zo.
pi_138315139
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:27 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Heb je zijn hele speech gezien?
pi_138315167
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wederom, je kijkt nu naar de algehele opvatting van het Nederlandse volk. De vrouw en haar man zullen dit nooit zo ervaren.
Hoe kan jij nou mogelijk spreken of "wat die mensen nooit zullen kunnen ervaren"?? Ben jij hun psychiater ofzo?

pi_138315177
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nu in het trauma misschien niet, later wel.

Ze heeft haar mans leven gered, neem ik aan. O+
Ik hoop voor haar van wel inderdaad. Maar mensen hebben aan minder ptss overgehouden.
pi_138315192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij is hij een trol, natuurlijk zijn er ook juweliers doodgeschoten.
Dacht ik ook, maar ik gaf hem een brokje.

zaterdag 29 maart 2014 @ 23:29:19 #218
242879 Onnoman
The On And Only
pi_138315203
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:27 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Meer dan eens, als je niet weet waar je het over hebt, hou dan je mond dicht, je komt behoorlijk dom over zo.
Ik vergeef het je mijn zoon
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_138315204
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:27 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zowel op FOK! als het hele internet staat er vol mee. Ik blijf het niet herhalen.

Zoek zelf maar even.
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 23:29:34 #220
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_138315220
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan jij nou mogelijk spreken of "wat die mensen nooit zullen kunnen ervaren"?? Ben jij hun psychiater ofzo?
Zoiets noemen ze common sense. Of ken jij ontzettend veel mensen die, omdat ze in een bepaalde situatie iemand van het leven hebben moeten beroven, daar ontzettend trots op zijn? :')
4045
onlogisch
pi_138315238
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Heb je zijn hele speech gezien?
De speech bouwde op naar het marokkanen moment ja.
pi_138315262
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:29 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik vergeef het je mijn zoon
Denk dat ik je opa zou kunnen wezen, qua leeftijd dan he? Zulk dom volk komt in mijn familie gelukkig niet voor.
pi_138315263
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:29 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zowel op FOK! als het hele internet staat er vol mee. Ik blijf het niet herhalen.

Zoek zelf maar even.
Indrukwekkende manhier om een discussie te vermijden hoor.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:31:50 #224
242879 Onnoman
The On And Only
pi_138315288
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Denk dat ik je opa zou kunnen wezen, qua leeftijd dan he? Zulk dom volk komt in mijn familie gelukkig niet voor.
kan me sowieso geen familie bij je voorstellen
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_138315293
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:21 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ja, maar die keuze betreffende helmen en gordels is wetenschappelijk te onderbouwen. Er is geen enkel bewijs dat een restrictief vuurwapenbeleid leidt tot een veiligere samenleving.

Waarom vind je dat geen sterk argument? Gun je individuen geen passende verdediging tegen criminaliteit of heb je niet zoveel met volkssoevereiniteit?
Er is geen enkel bewijs dat meer vuurwapens bij de burgerbevolking leidt tot meer veiligheid. Het lijkt er zelfs sterk op, dat naast het aantal ongelukken en zelfmoorden, het ten koste van de veiligheid gaat. De meeste moorden vinden namelijk plaats in de persoonlijke/huiselijke sfeer.

Het is allemaal moeilijk te meten, er zijn geen twee gelijke samenlevingen, de één met vuurwapens, de ander zonder. Andere invloeden zijn groter, zoals armoede en de criminele cultuur.

Volkssoevereiniteit? Een volk heeft goed en verstandig leiderschap nodig.
pi_138315294
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zoiets noemen ze common sense. Of ken jij ontzettend veel mensen die, omdat ze in een bepaalde situatie iemand van het leven hebben moeten beroven, daar ontzettend trots op zijn? :')
Onmogelijk om alle gevallen van dit soort daden vanaf je zolderkamertje met "common sense" weg te zetten.

Elk geval is anders, elk mens is anders, elk incident is anders.

Wat echter wel toegenomen is, is het besef dat zeg maar lang niet alle Marokkaans-Nederlandse landgenoten onschuldige knulletjes zijn.

Dat speelt dagelijks in het hoofd van een juwelier, dus ja, ik acht het wel waarschijnlijk dat zij de steun van mensen die nadenken op prijs stelt.

pi_138315317
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De speech bouwde op naar het marokkanen moment ja.
Als je de hele speech gezien/gehoord hebt waarom vind je het dan onduidelijk of een man als Aboutaleb wel of niet weg zou moeten?
pi_138315319
Dan gaan we dat regelen _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_138315324
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De boodschapper weigert dat te zeggen wat ie bedoelt en de luisteraars doen er inderdaad alles aan om het niet te begrijpen en beginnen te schuimbekken.

Het lijkt zowaar wel een FOK!discussie. :D
Maak je geen zorgen om mij, ik geniet momenteel van een biertje. Wel met schuim erop, dat dan weer wel.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:33:05 #230
242879 Onnoman
The On And Only
pi_138315336
terugnemend van de opmerking dat er geen juwelier zijn doodgeschoten, lijkt het me geen fijne gedachte dat mijn juwelier een vuurwapen in zijn lade heeft..
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:33:10 #231
117098 Hathor
Effe niet
pi_138315342
quote:

Ja
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138315369
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Indrukwekkende manhier om een discussie te vermijden hoor.
Ik heb al tientallen reacties geplaatst en discussies gevoerd, ga die eerst maar terug lezen, heb je daar vragen over of wil je dan in discussie, prima.

Eerst je voorwerk doen.
pi_138315398
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:33 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik heb al tientallen reacties geplaatst en discussies gevoerd, ga die eerst maar terug lezen, heb je daar vragen over of wil je dan in discussie, prima.

Eerst je voorwerk doen.
Zo interessant ben je nou ook weer niet.
pi_138315462
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zo interessant ben je nou ook weer niet.
Heb je mij ook nooit horen zeggen.
pi_138315481
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs dat meer vuurwapens bij de burgerbevolking leidt tot meer veiligheid. Het lijkt er zelfs sterk op, dat naast het aantal ongelukken en zelfmoorden, het ten koste van de veiligheid gaat. De meeste moorden vinden namelijk plaats in de persoonlijke/huiselijke sfeer.
Wat ik dus met die links aan heb proberen te tonen is dat de academische veronderstelling op dat gebied, op dit moment is dat er geen causaal verband bestaat tussen de gehanteerde vuurwapenwetgeving en de totale hoeveelheid criminaliteit. Ik heb nooit beweerd dat het tot méér veiligheid zou leiden. Verder is er voor jouw onderbuikgevoel, dat meer vuurwapens tot minder veiligheid (of meer criminaliteit) zou leiden ook geen enkel bewijs te vinden. Daarom kunnen we het veiligheidsaspect wel passeren als je het serieus wil bespreken. Is er los daarvan nog een reden om het particulier vuurwapenbezit aan banden te leggen? Volgens mij niet. Wel zijn er redenen, zoals het recht op passende zelfverdediging en het waarborgen van volkssoevereiniteit, die vóór het vergemakkelijken van particulier vuurwapenbezit pleiten.

quote:
Die van het volk uitgaat, neem ik maar even aan? Of heb ik hier met een internetfascist van doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 23:36:58 ]
pi_138315534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is allemaal moeilijk te meten, er zijn niet twee gelijke samenlevingen, de één met vuurwapens, de ander zonder. Andere invloeden zijn groter, zoals armoede en de criminele cultuur.

Ik vermoed ook dat het niet leidt tot meer veiligheid.

Aan de andere kant is het ook onzinnig om te accepteren dat je dan maar zonder slag of stoot beroofd wordt. "Entree, waarde overvaller. U weet dat ik geen wapen bezit dus neemt wat u wil."

Zo lang aan de basis (opvoeding, onderwijs, sociale controle) hier nog geen oplossing voor gevonden is vind ik dat je de vrije keuze mag hebben om je wél te bewapenen.
pi_138315592
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:33 schreef Onnoman het volgende:
terugnemend van de opmerking dat er geen juwelier zijn doodgeschoten, lijkt het me geen fijne gedachte dat mijn juwelier een vuurwapen in zijn lade heeft..
Massa's doordraaiende juweliers die de Onnomans en zijn vriend op zoek naar een trouwring neermaaien. De media houden het stil, maar het gebeurt dagelijks.

pi_138315682
quote:
11s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er walgelijk aan?
1 van die gasten is al eens eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf
Die vrouw verdient idd een lintje
pi_138315694
Weten ze al wat voor daders het zijn?
pi_138315716
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:33 schreef Onnoman het volgende:
Als je snode plannen hebt, lijkt het mij niet verstandig dit op Fok! te bespreken...
pi_138315717
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:41 schreef Fierce. het volgende:
Ja, Marokkanen, 1 was er 20jaar oud, en al eens veroordeeld
Missen we niks aan :W
pi_138315729
quote:
Ja, volgens de laatste berichten betreft het twee dode daders.
pi_138315734
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:42 schreef RVer het volgende:

[..]

Ja, Marokkanen, 1 was er 20jaar oud, en al eens veroordeeld
Missen we niks aan :W
Ja, echt Marokkaan of zeg je dat voor de grap?
pi_138315746
quote:
Ja, 2 boerenzonen uit schin op geul.
pi_138315750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dat zegt het OM
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:46:17 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_138315849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Waarom zou zoiets grappig moeten zijn?
pi_138315865
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:43 schreef RVer het volgende:

[..]

Dat zegt het OM
Wel met een Nederlands paspoort,dat dan weer wel.
pi_138315900
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:46 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wel met een Nederlands paspoort,dat dan weer wel.
Oke. Nederlander dus.
pi_138316036
Marokkanen in Nederland zijn het minst vermogend en het meeste werkloos. Zolang we onderscheid maken zal het probleem ook wel aanhouden verwacht ik.

Als je dan ook nog eens kijkt naar hoeveel van het verschil in werkloosheid is verklaard zie je dat vooral bij Marokkanen dit onverklaard is. Oftewel niemand wil ze hebben. Zolang we verschil blijven maken en wederzijds niet proberen wat meer overeen te komen zal het denk ik zeker blijven aanhouden.

terug te vinden(en meer)
http://www.rtlnieuws.nl/s(...)ntegratie%202013.pdf

[ Bericht 64% gewijzigd door Speculant. op 30-03-2014 00:00:13 ]
pi_138316330
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:47 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Oke. Nederlander dus.
Wel een bepaald soort Nederlander ja.

pi_138316364

Een demonstratie in Eindhoven TEGEN het juweliers echtpaar
http://www.omroepbrabant.(...)ordenaar,+moordenaar!.aspx.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_138316480
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:50 schreef Speculant. het volgende:
Marokkanen in Nederland zijn het minst vermogend en het meeste werkloos. Zolang we onderscheid maken zal het probleem ook wel aanhouden verwacht ik.

Als je dan ook nog eens kijkt naar hoeveel van het verschil in werkloosheid is verklaard zie je dat vooral bij Marokkanen dit onverklaard is. Oftewel niemand wil ze hebben. Zolang we verschil blijven maken en wederzijds niet proberen wat meer overeen te komen zal het denk ik zeker blijven aanhouden.

terug te vinden(en meer)
pi_138316485
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:58 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]

De schaamte voorbij.
-
pi_138316523
quote:
[ afbeelding ]

Wat een zieke lui! maar ja, zolang ze daar met hun vlaggetje staan te wapperen kunnen ze geen overvallen plegen of oude vrouwtjes beroven. Hebben ze voor de demonstratie wel vooraf toestemming gekregen?
  zondag 30 maart 2014 @ 00:03:52 #255
117098 Hathor
Effe niet
pi_138316556
quote:

terug te vinden(en meer)
quote:

terug te vinden(en meer)
Dat niemand ze wil hebben is natuurlijk een tikje overdreven, maar diegenen die er wel zo over denken zullen daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben. Het schooluitval onder Marokkanen is ook vrij hoog en dat is gedeeltelijk ook oorzaak van het niet snel aan een baan kunnen komen. Hoe je het ook wend of keert, het ligt toch echt grotendeels aan henzelf.
pi_138316558
quote:
[ afbeelding ]

Echt he? Zo voorspelbaar dom dat ze zijn!
  zondag 30 maart 2014 @ 00:04:45 #257
323876 michaelmoore
pi_138316586
Het beste is als ze alle criminele mocro's doodschieten , ik heb het helemaal gehad met die pooiers

[ Bericht 59% gewijzigd door michaelmoore op 30-03-2014 00:11:03 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 00:05:08 #258
117098 Hathor
Effe niet
pi_138316605
quote:
[ afbeelding ]

Die lui moeten zich de ogen uit de kop schamen.
pi_138316663
quote:
Ja! Leuk spel, erg verslavend.
pi_138316694
ah dus de juwelier was bewapend. mooi zo dat zie ik nou graag. nu alle andere juweliers nog
  zondag 30 maart 2014 @ 00:10:20 #261
323876 michaelmoore
pi_138316791
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:07 schreef .Masturbatron. het volgende:
ah dus de juwelier was bewapend. mooi zo dat zie ik nou graag. nu alle andere juweliers nog
iedereen die eigen leven en bezittingen verdedigt mag dat doen
pi_138316885
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

[..]

Dat niemand ze wil hebben is natuurlijk een tikje overdreven, maar diegenen die er wel zo over denken zullen daar ongetwijfeld een goede reden voor hebben. Het schooluitval onder Marokkanen is ook vrij hoog en dat is gedeeltelijk ook oorzaak van het niet snel aan een baan kunnen komen. Hoe je het ook wend of keert, het ligt toch echt grotendeels aan henzelf.
Niemand zal natuurlijk niet zo zijn, maar die vele problemen zijn op dit moment wel in een cirkel effect beland. Velen voelen zich bij voorbaat al kansloos en dan ga je van die problemen krijgen die je nu in het nieuws ziet.

Zelf heb ik wel goede ervaringen te werken met noord-afrikanen die zeg onder die kanslozen vallen. Het waren eigenlijk de beste werkers toen. We hielden toen wel strenge regels aan wat ver weg van een knuffelgehalte stond, maar die regels waren duidelijk voor iedereen en werkte het best bij Marokkanen/Algerijnen/Tunesiërs. Met kansloze autochtonen was constant gezeik.

Ik denk dus dat er toch eens moet gekeken worden naar wat meer hardere aanpak in de scholing etc. Niet al dat theedrink en softe gedoe wat je constant hoort.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:16:22 #263
207372 bastibro
I`ll get there
pi_138316981
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef speedcore het volgende:
zag net op het rtl 4 jaaorunaal dat het om 2 nederlanders van marokkaanse afkomst gaat.
dat zijn er dus 2 minder minder.
Koren op de Wilders molen ;)
  zondag 30 maart 2014 @ 00:18:57 #264
117098 Hathor
Effe niet
pi_138317058
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:13 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Niemand zal natuurlijk niet zo zijn, maar die vele problemen zijn op dit moment wel in een cirkel effect beland. Velen voelen zich bij voorbaat al kansloos en dan ga je van die problemen krijgen die je nu in het nieuws ziet.

Zelf heb ik wel goede ervaringen te werken met noord-afrikanen die zeg onder die kanslozen vallen. Het waren eigenlijk de beste werkers toen. We hielden toen wel strenge regels aan wat ver weg van een knuffelgehalte stond, maar die regels waren duidelijk voor iedereen en werkte het best bij Marokkanen/Algerijnen/Tunesiërs. Met kansloze autochtonen was constant gezeik.

Ik denk dus dat er toch eens moet gekeken worden naar wat meer hardere aanpak in de scholing etc. Niet al dat theedrink en softe gedoe wat je constant hoort.
Dat zou dan moeten beginnen met het aanpakken van het schooluitval, want daar begint de ellende dus al.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:24:53 #265
396550 Richestorags
pi_138317254
quote:
[ afbeelding ]

Precies de hypocrisie en de jankrol waar ik het over had. Geen woord van afkeuring, nee het echtpaar was fout :r zag je ook bij die tasjesdief die al een paar jaar ligt te rotten dankzij onze heldin die haar auto ff in de achteruit zette. Dat hartje van goud van hem (hij kwam de bewuste dag bij een rechtzaak vandaan) klopt niet meer. En wat waren ze zielig toen :r ook toen geen woord van afkeuring maar ze doken direct de slachtofferrol in :r :r :r
  zondag 30 maart 2014 @ 00:27:16 #266
396550 Richestorags
pi_138317324
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zou dan moeten beginnen met het aanpakken van het schooluitval, want daar begint de ellende dus al.
Klopt en strenger zijn. In de Marokkaanse cultuur is streng optreden vanuit de ouders en autoriteit (oudere mensen, politie, leraren) heel normaal. Ze krijgen dat thuis nog mee maar leren op straat dat alles kan. Daar gaat het fout.
pi_138317358
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:03 schreef Hathor het volgende:
Hoe je het ook wend of keert, het ligt toch echt grotendeels aan henzelf.
Weet je wat het vervelende aan dit soort uitspraken is? Goedwillende Marokkanen ondervinden ook gewoon last van die gevolgen. Je kunt niet zeggen dat het aan 'henzelf' ligt. Ze kunnen er niks aan doen dat ze geboren worden binnen een bepaalde groep.
En het is zeker niet zo dat iedereen die discrimineert daar een goede reden voor heeft. Zat mensen die nog nooit een buitenlander zijn tegengekomen maar alleen maar vooroordelen hebben.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:33:36 #268
396550 Richestorags
pi_138317487
quote:
8s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Weet je wat het vervelende aan dit soort uitspraken is? Goedwillende Marokkanen ondervinden ook gewoon last van die gevolgen. Je kunt niet zeggen dat het aan 'henzelf' ligt. Ze kunnen er niks aan doen dat ze geboren worden binnen een bepaalde groep.
En het is zeker niet zo dat iedereen die discrimineert daar een goede reden voor heeft. Zat mensen die nog nooit een buitenlander zijn tegengekomen maar alleen maar vooroordelen hebben.
Ik ken zat goede Marokkanen. Maar ik merk altijd wel het stelselmatige wegkijken van misstanden bij hen, ontkenning of het gooien op discriminatie. Ook familie helpt tuig vaak. Ik snap het ergens ook wel, die sociale controle bij hen is erg groot. Ik woonde een tijd in een kleine stad waar ongeveer 1.500 mocro's woonden en maar 1 moskee was. Iedereen hield elkaar in de gaten binnen hun gemeenschap.
pi_138317498
Mooie tweet die voor mij heel erg de kern raakt van de psychisch/emotionele kant van het verhaal.
stadsdichterEHV twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 20:06:14 is ze een dadereen slachtoffereen heldin misschienof is ze de vrouw die elke nacht de schoten weer hoort die ze loste#deurne reageer retweet
fok verneukt de enters trouwens wel..
  zondag 30 maart 2014 @ 00:35:07 #270
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_138317527
quote:
[ afbeelding ]

Gooi er een bom op.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_138317534
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:34 schreef tofastTG het volgende:
Mooie tweet die voor mij heel erg de kern raakt van de psychisch/emotionele kant van het verhaal.
stadsdichterEHV twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 20:06:14 is ze een dadereen slachtoffereen heldin misschienof is ze de vrouw die elke nacht de schoten weer hoort die ze loste#deurne reageer retweet
_O-
  zondag 30 maart 2014 @ 00:37:15 #272
396550 Richestorags
pi_138317573
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:35 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gooi er een bom op.
Ik ken nog wel een onkruidverdelger. Heeft al twee stuks verwijderd ;)
pi_138317577
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:35 schreef Soury het volgende:

[..]

_O-
Iemand doden (ookal is het uit zelfverdediging) zou jou niet in de koude kleren gaan zitten?
pi_138317578
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ken zat goede Marokkanen. Maar ik merk altijd wel het stelselmatige wegkijken van misstanden bij hen, ontkenning of het gooien op discriminatie. Ook familie helpt tuig vaak. Ik snap het ergens ook wel, die sociale controle bij hen is erg groot. Ik woonde een tijd in een kleine stad waar ongeveer 1.500 mocro's woonden en maar 1 moskee was. Iedereen hield elkaar in de gaten binnen hun gemeenschap.
Natuurlijk zijn er mensen die het ontkennen, vrij normaal ook. Maar stelselmatig is ook overdreven.
pi_138317591
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Iemand doden (ookal is het uit zelfverdediging) zou jou niet in de koude kleren gaan zitten?
Kom op zeg die tekst :D
pi_138317637
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:37 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Oh je loopt te trollen :')
pi_138317688
Waar is de vrouw nu eigenlijk?
  zondag 30 maart 2014 @ 00:41:54 #278
117098 Hathor
Effe niet
pi_138317692
quote:
8s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh dat zal ook best wel, maar ik ken ook een paar werkgevers die principieel geen Marokkanen meer aannemen omdat ze daar louter slechte ervaringen mee hebben. Het is dan inderdaad heel zuur voor de goedwillenden, maar wat zou je zelf doen als je werkgever was en je hebt je al een paar keer flink tegen dezelfde steen gestoten?
pi_138317713
Die vrouw mag alleen wel uitkijken, Marokkaanse families kennende.
pi_138317716
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Oh dat zal ook best wel, maar ik ken ook een paar werkgevers die principieel geen Marokkanen meer aannemen omdat ze daar louter slechte ervaringen mee hebben. Het is dan inderdaad heel zuur voor de goedwillenden, maar wat zou je zelf doen als je werkgever was en je hebt je al een paar keer flink tegen dezelfde steen gestoten?
Nog een keer stoten omdat je geen discriminerende lul wilt zijn.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:43:38 #281
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138317732
quote:

[..]

In Amerika zijn er in de vuurwapengevaarlijke staten anders ook behoorlijk minder gewapende inbraken dan in ontwapende staten. Zolang je geen drugs dealt is de kans om vermoord te worden vergelijkbaar met Duitsland ondanks de veel grotere steden.
pi_138317753
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen idee. Lastig vraagstuk. Het politiek correcte antwoord is wat DeParo hier boven al geeft, maar zo zitten mensen niet in elkaar. In de praktijk niet in ieder geval.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:46:03 #283
117098 Hathor
Effe niet
pi_138317771
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nog een keer stoten omdat je geen discriminerende lul wilt zijn.
En dan de kans lopen om werk kwijt te raken omdat ze jouw personeel liever niet meer over de vloer hebben omdat er steeds dingen verdwijnen als ze zijn geweest? Ik kies dan toch voor die belegde boterham hoor, dan maar een discriminerende lul.
pi_138317784
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dan de kans lopen om werk kwijt te raken omdat ze jouw personeel liever niet meer over de vloer hebben omdat er steeds dingen verdwijnen als ze zijn geweest? Ik kies dan toch voor die belegde boterham hoor, dan maar een discriminerende lul.
Onzin, slechte werknemers die stelselmatig in de fout gaan mag je ontslaan, vooraf selecteren op afkomst is gewoon pure discriminatie.
pi_138317800
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:39 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh je loopt te trollen :')
Niet bepaald? Ooit gehoord van soldaten die ptss krijgen bijvoorbeeld? Iemand doden lijkt mij een vrij traumatiserende gebeurtenis.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:47:47 #286
117098 Hathor
Effe niet
pi_138317801
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, slechte werknemers die stelselmatig in de fout gaan mag je ontslaan, vooraf selecteren op afkomst is gewoon pure discriminatie.
Dat besef ik, maar tegelijkertijd kan ik hun standpunt ook best begrijpen. Het is gewoon een vervelende situatie.
pi_138317824
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:47 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Niet bepaald? Ooit gehoord van soldaten die ptss krijgen bijvoorbeeld? Iemand doden lijkt mij een vrij traumatiserende gebeurtenis.
Ik doelde ook op de tweet niet op jou post
pi_138317830
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:47 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat besef ik, maar tegelijkertijd kan ik hun standpunt ook best begrijpen. Het is gewoon een vervelende situatie.
Ik begrijp dat standpunt niet, het is kortzichtig, er zijn prima andere manieren om vooraf te selecteren of iemand wel of niet geschikt is.
pi_138317846
Die demonstratie in Eindhoven :') man man man
  zondag 30 maart 2014 @ 00:50:28 #290
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138317850
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik begrijp dat standpunt niet, het is kortzichtig, er zijn prima andere manieren om vooraf te selecteren of iemand wel of niet geschikt is.
Interviews en testen zijn anders ook onbetrouwbaar gebleken.
pi_138317881
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:50 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Interviews en testen zijn anders ook onbetrouwbaar gebleken.
Nog altijd beter dan selecteren op afkomst lijkt mij, in ieder geval verantwoord, het is gewoon niet acceptabel om te zeggen, oh jij bent Marokkaan, dus jij mag hier niet werken.
pi_138317906
quote:
8s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:41 schreef Peunage het volgende:
Waar is de vrouw nu eigenlijk?
Thuis
pi_138317911
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Die demonstratie in Eindhoven :') man man man
Die demonstraties zijn van alle tijden. Toen Murat de docent Hans van Wieren doodschoot, was er daarna ook een pro-Murat demonstratie op die school. Van een stel gestoorde wijven.
  zondag 30 maart 2014 @ 00:54:21 #294
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138317920
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nog altijd beter dan selecteren op afkomst lijkt mij, in ieder geval verantwoord, het is gewoon niet acceptabel om te zeggen, oh jij bent Marokkaan, dus jij mag hier niet werken.
Waarom zou dat niet acceptabel zijn? Als je het er niet mee eens bent hoef je er toch geen zaken mee te doen?
pi_138317937
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet acceptabel zijn? Als je het er niet mee eens bent hoef je er toch geen zaken mee te doen?
Het is wettelijk verboden............................
Stel dat iedereen het zou doen :') :').
  zondag 30 maart 2014 @ 00:56:37 #296
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138317968
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is wettelijk verboden............................
Stel dat iedereen het zou doen :') :').
Het is een achterlijke regel. En het idee dat veel bedrijven het zouden doen als die regel er niet zou zijn is net zo stupide als racisme.
pi_138318031
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:56 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is een achterlijke regel. En het idee dat veel bedrijven het zouden doen als die regel er niet zou zijn is net zo stupide als racisme.
Het is een achterlijke wet om discriminatie strafbaar te maken?
Wat een rare instelling.
  zondag 30 maart 2014 @ 01:06:01 #298
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_138318152
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het is een achterlijke wet om discriminatie strafbaar te maken?
Wat een rare instelling.
Bedrijven die willen discrimineren verbergen het nu. Dankzij jou en die wet geef ik dus geld aan mensen waaraan ik het niet wil geven. Discriminatie aan de poort is alleen effectief op te sporen bij de grotere bedrijven (valt op als de ING geen enkele neger heeft..) en het idee dat die bedrijven 3.5 miljoen allochtonen en een hoop autochtonen gaan beledigen en uitsluiten is totaal gestoord. Daarnaast wil ik niemand dwingen om met mensen om te gaan met wie ze niet om willen gaan. Ik kies ook jouw trouwpartner niet uit, dus waarom wel je kassameisje?
pi_138318174
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:06 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Bedrijven die willen discrimineren verbergen het nu. Dankzij jou en die wet geef ik dus geld aan mensen waaraan ik het niet wil geven. Discriminatie aan de poort is alleen effectief op te sporen bij de grotere bedrijven (valt op als de ING geen enkele neger heeft..) en het idee dat die bedrijven 3.5 miljoen allochtonen en een hoop autochtonen gaan beledigen en uitsluiten is totaal gestoord. Daarnaast wil ik niemand dwingen om met mensen om te gaan met wie ze niet om willen gaan. Ik kies ook jouw trouwpartner niet uit, dus waarom wel je kassameisje?
Je geeft geen enkel argument waarom discriminatie opeens zou moeten worden toegestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')