Mag het wel met een ijzeren staaf?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, iedereen een wapen geven is een oplossing
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Helaas. De eigen belangenorganisatie adviseert: "Blijf kalm en bied geen verzet."
http://www.elsevier.nl/Ne(...)et-je-niet-1492309W/
Dat klopt het lijntje breekt op een gegeven moment als ondernemer. En het maakt niet uit wat de afkomst is wel dat je als ondernemer niet serieus word genomenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat ik het beter weet. Ik stel alleen vast dat de huidige aanpak faalt en dat het anders zal moeten. Marokkanen voeren al jarenlang de ranglijst aan wat criminaliteit betreft. Dus alles wat sindsdien is gedaan heeft onvoldoende effect gehad.
[..]
Nee, dat lijkt me niks. Wél kan ik me voorstellen dat hulpeloze burgers door het lint gaan als de politie ze in de kou laat staan en de echte daders niet aanpakt.
Vind ik niet. Het wapenbeleid in Nederland is juist goed, maar private beveiligingsbedrijven, goed gescreend op psychische toestand, moeten wel meer vrijheid en wapens krijgen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, iedereen een wapen geven is een oplossing
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar eh, dat die ene dader nog niet geïdentificeerd is, betekent dat dat alle "Noord-Afrikaanse" families in Nederland als een bezetene aan het rondbellen zijn of iemand hun Ali/Ibrahim/Muhammed/ heeft gezien?
http://www.welingelichtek(...)vervallers-dood.htmlquote:De overvallers hebben een Nederlands paspoort en een Marokkaanse achtergrond. Van de eerste staat dat vast, omdat de politie hem kende van eerdere gewapende overvallen. Van de tweede vermoedt de politie het op basis van zijn uiterlijk.
Ik heb nog werinig praktische zaken gehoord die je dan maar moet doen en die je op de hele samenleving kunt toepassen, buiten het roepen dat je gezond moet nadenken. Wat is dat gezond nadenken dan? Er wordt namelijk een tegenstelling gecreerd dat als je geen wapen hebt je je bewust zou kunnen laten afknallen. Dat doet het leuk in de onderbuik, maar niet in de praktijk.quote:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:26:45Ik heb het beleid van mijn partij de PVV gebaseerd op het leiderschap van het Fok!forum. reageer retweet
je zou er toch bijna voor gaan pleiten dat de koning een minister-president aanstelt, die boven de politieke partijen en campagnes moet staan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Net zoals dat Rutte dat bezoekje aan het jeugdjournaal niet heeft gebruikt voor eigen gewin?
Zie je ze morgen rijen dik voor de politiebureaus staan met voorbewerkte aangiftes om al hun neven/schoolgenoten/scooterhanghomies/moskeebezoekers aan te geven?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar eh, dat die ene dader nog niet geïdentificeerd is, betekent dat dat alle "Noord-Afrikaanse" families in Nederland als een bezetene aan het rondbellen zijn of iemand hun Ali/Ibrahim/Muhammed/ heeft gezien?
misschien stoppen ze wel met het bedrijf, na twee traumatische gebeurtenissen moet je het ook nog maar kunnen opbrengenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.
Onwaar/quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet.
Ook particulieren kun je screenen en trainen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het wapenbeleid in Nederland is juist goed, maar private beveiligingsbedrijven, goed gescreend op psychische toestand, moeten wel meer vrijheid en wapens krijgen.
Hoewel libertair vind ik een samenleving vol vuurwapens bij particulieren niet echt een goed vooruitzicht.
Dat denk ik niet. Ik denk dat Marina Sanders eerst twee criminelen heeft doodgeschoten; terecht hoor, daar niet van.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat Marina Sanders rustig aan de politie uitlegde hoe de vork in de steel stak, dat had Sjaak de Ruiter ook kunnen doen.
Jammer genoeg is Mark Rutte geen geloofwaardige premier.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef poemojn het volgende:
[..]
je zou er toch bijna voor gaan pleiten dat de koning een minister-president aanstelt, die boven de politieke partijen en campagnes moet staan.een minister-president moet zoiets gewoon kunnen doen, zonder op politieke achtergrond aangesproken te worden.
Alsof de enige oplossing meer wapens is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:20 schreef PKRChamp het volgende:
Leuk dat de zelfverdediging van de juweliers zo goed word ontvangen, ik ben blij dat veel mensen nu inzien dat een bewapende bevolking zal leiden tot een veiligere maatschappij.
Ik wil niets meer horen van dat wapenbezit leid tot "Amerikaanse toestanden". De juweliers hebben gewonnen en justitie heeft gewonnen en de maatschappij heeft gewonnen in deze kwestie. De enigen die verloren hebben in deze kwestie zijn de overvallers die naar het hiernamaals zijn gestuurd.
Dit soort burger acties heeft tot gevolg dat er nu een afschrikwekkend effect plaatsvind en dat de juwelier niet meer zo snel overvallen zal worden.
Hoax. Wilders heeft geen beleid, alleen standpunten. Wilders loopt weg als aankomt op beleid maken, cq. uitvoeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:26:45Ik heb het beleid van mijn partij de PVV gebaseerd op het leiderschap van het Fok!forum. reageer retweet
De vorige keer dat deze 2 juweliers zich hadden verzet, werden beide overvallers weggejaagd zonder buit. De juwelier gaf aan dat hij die nacht heerlijk geslapen had en dat hij er niet mee kon leven als hij zomaar hun spullen mee had laten nemen door zulke overvallers.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.
Misschien kan hij nog een keer in het Jeugdjournaal komen uitleggen dat de kindertjes geen mensenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Jammer genoeg is Mark Rutte geen geloofwaardige premier.
En dat ze anders wel gewoon het land uit gaan worden gezet. Beter gedragen ze zich dan een beetjequote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Misschien kan hij nog een keer in het Jeugdjournaal komen uitleggen dat de kindertjes geen mensen
mogen beroven
En verdien je geld maar ergens anderquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien stoppen ze wel met het bedrijf, na twee traumatische gebeurtenissen moet je het ook nog maar kunnen opbrengen
Oh niet gezien. Maar ging er mij om dat ik denk dat Wilders daar bewust naar gehandeld heeft. Hij wist dat ze onder een vergrootglas zouden komen en wist dat er vanzelf iets zou gebeuren. Niet precies dit incident natuurlijk, maar iets.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had dezelfde mening toen ik nog helemaal niet wist dat het Marokkanen waren hoor, maar dat is alweer 2 topics terug ofzo..
er zijn idd burgemeesters die geloofwaardiger burgemeester zijn dan dat hij premier is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Jammer genoeg is Mark Rutte geen geloofwaardige premier.
Met al zijn genialiteit, impliceert hij hiermee natuurlijk dat dit nooit was gebeurd als we hem hadden gevolgd met het idee over "minder Marokkanen".quote:
Ik zie het risico, maar acht de samenleving niet in staat verantwoord met vrijelijk particulier wapenbezit omgaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook particulieren kun je screenen en trainen.
Particulier vuurwapenbezit is het enige middel dat werkelijke volkssoevereiniteit kan behouden in tijden van potentiële tirannie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |