En hoe vaak zijn overvallers in nederland onder invloed van crack? En volgens mij geef je zelf aan dat je gewoon je geld etc afgegeven hebt? Niet echt terug gevochten. Wie weet had jij wel gewoon geluk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onwaar/
NWS / Twee doden bij gewapende overval op juwelier Goldies in Deurne #6
Die standpunten lijken nog het meest op de SP plus xenofobiequote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoax. Wilders heeft geen beleid, alleen standpunten. Wilders loopt weg als aankomt op beleid maken, cq. uitvoeren.
Wilders had natuurlijk ook Chinezen of Duitsers kunnen zeggen, maar ja. Dan moet je langer wachten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh niet gezien. Maar ging er mij om dat ik denk dat Wilders daar bewust naar gehandeld heeft. Hij wist dat ze onder een vergrootglas zouden komen en wist dat er vanzelf iets zou gebeuren. Niet precies dit incident natuurlijk, maar iets.
Die personen zijn niet door zijn toedoen gestorven. Soldaten krijgen niet voor niets te baken met ptss, en daar gaat het toch ook echt om de vijand.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De vorige keer dat deze 2 juweliers zich hadden verzet, werden beide overvallers weggejaagd zonder buit. De juwelier gaf aan dat hij die nacht heerlijk geslapen had en dat hij er niet mee kon leven als hij zomaar hun spullen mee had laten nemen door zulke overvallers.
De keuken is wel te pruimenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:37 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Wilders had natuurlijk ook Chinezen of Duitsers kunnen zeggen, maar ja. Dan moet je langer wachten.
Daar gaat mij het helemaal niet om.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mag het wel met een ijzeren staaf?
Of nederlanders, dan is de kans het grootst dat er snel iets gebeurd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:37 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Wilders had natuurlijk ook Chinezen of Duitsers kunnen zeggen, maar ja. Dan moet je langer wachten.
In jouw politiek-correcte werkelijkheid hebben natuurlijk alleen criminelen een wapen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daar gaat mij het helemaal niet om.
Maar het roepen om allerlei wapens is veelal emotieneel gebaseerd op een incident. Maar er is nergens aangetoont dat er een relatie zit tussen meer wapens en veiligheid. Sterker, die is er eerder andersom. Ondanks dat het in deze situatie voor de juwelier het goed uitpakte.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Die personen zijn niet door zijn toedoen gestorven. Soldaten krijgen niet voor niets te baken met ptss, en daar gaat het toch ook echt om de vijand.
Elk incident is anders. Marina Sanders verkoos deze definitieve oplossing. Je kan niet zeggen "dit werkt niet voor alle gevallen". Simpelweg onmogelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:36 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En hoe vaak zijn overvallers in nederland onder invloed van crack? En volgens mij geef je zelf aan dat je gewoon je geld etc afgegeven hebt? Niet echt terug gevochten. Wie weet had jij wel gewoon geluk?
Ja, en als ze weten dat iedereen een wapen heeft gaan overvallers direct al schietend naar binnen waardoor toch weer meer mensen omkomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.
Jammer hè, dat de werkelijkheid politiek correct is. Meer wapens zorgen toch niet voor meer veiligheid?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:39 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
In jouw politiek-correcte werkelijkheid hebben natuurlijk alleen criminelen een wapen.
Juist ja als het andersom geweest was zou de discussie een andere kant op gaan. Ondanks dat we eigenlijk niet veel meer weten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar het roepen om allerlei wapens is veelal emotieneel gebaseerd op een incident. Maar er is nergens aangetoont dat er een relatie zit tussen meer wapens en veiligheid. Sterker, die is er eerder andersom. Ondanks dat het in deze situatie voor de juwelier het goed uitpakte.
*zucht*, de zwart-wit kleuterklas uit Den Haag zit ook op FOK!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja, en als ze weten dat iedereen een wapen heeft gaan overvallers direct al schietend naar binnen waardoor toch weer meer mensen omkomen.
Alsof iedereen een wapen geven alleen maar de verdedigende partij versterkt en geen enkel invloed heeft op hoe de overvaller te werk gaat
Met je laatste zin ben ik het eens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het wapenbeleid in Nederland is juist goed, maar private beveiligingsbedrijven, goed gescreend op psychische toestand, moeten wel meer vrijheid en wapens krijgen.
Hoewel libertair vind ik een samenleving vol vuurwapens bij particulieren niet echt een goed vooruitzicht.
Wat snap je niet? Jij dent dat iemand doodschieten geen ramp is voor de psychische gesteldheid van een persoon? Of snap je niet wat ptss is?quote:
Het zou ieder geval een hoop schelen met het oog op overvallen, huisovervallen en straatberovingen. Vrij wapenbezit heeft een afschrikwekkend effect, ik zie niet in waarom dat niet wenselijk is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alsof de enige oplossing meer wapens is.![]()
Ik ben ook blij dat die mensen zich hebben kunnen verweren. Dat je het 1 op 1 doorlinkt aan het idee dat meer wapens dus veiliger is, slaat nergens op.
Maar iedereen heeft toch wel ergens een mening over en derhalve een politieke?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef poemojn het volgende:
[..]
je zou er toch bijna voor gaan pleiten dat de koning een minister-president aanstelt, die boven de politieke partijen en campagnes moet staan.een minister-president moet zoiets gewoon kunnen doen, zonder op politieke achtergrond aangesproken te worden.
In het deel waar ik reageerde was het allemaal nog onduidelijk en dacht iedereen dat die vrouwquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Gewoon als een dom schaap over je heen laten lopen. Dat is het veiligste.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer hè, dat de werkelijkheid politiek correct is. Meer wapens zorgen toch niet voor meer veiligheid?
Jij hebt andere ervaringen dan ik, maar ik heb geen nieuws gehoord van massaal schietende Britse beveiligers, wat is er zo vreselijk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Met je laatste zin ben ik het eens.
Ik vind alle pilots met meer wapens voor bedrijven zoals in Engeland vreselijk en als dat echt beleid wordt een historische blunder.
Het is geen slecht idee om bewakers te bewapenen, echter dwing je juweliers dan wel weer tot een vrij dure oplossing. Criminaliteit zal zich namelijk toch weer verplaatsen naar de juweliers zonder bewaking.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
*zucht*, de zwart-wit kleuterklas uit Den Haag zit ook op FOK!
Niet "GEEN wapens" versus "ALLEMAAL wapens".
Er is een heel grijs tussengebied. Waarom moet/mag alleen de politie bewapend zijn?
Ik vrees dat je serieus bent.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook particulieren kun je screenen en trainen.
Particulier vuurwapenbezit is het enige middel dat werkelijke volkssoevereiniteit kan behouden in tijden van potentiële tirannie.
Niet veel mensen willen sterven voor materiële zaken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:44 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Gewoon als een dom schaap over je heen laten lopen. Dat is het veiligste.
Ik zeg: dan maar wat onveiliger.
Je zou met die personeelskosten en verzekeringsmaatschappijen er best uit kunnen komen. En wetten maken die het onmogelijk maken om het systeem te misbruiken zoals in de VS gebeurt met private gevangenissen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:44 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het is geen slecht idee om bewakers te bewapenen, echter dwing je juweliers dan wel weer tot een vrij dure oplossing. Criminaliteit zal zich namelijk toch weer verplaatsen naar de juweliers zonder bewaking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |