PvdA loopt al jaren achter de feiten aanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Links bijt nu op haar lip. Hadden ze net de Marokkanen weer het lieve knuffelimago gegeven, verpesten die paar het weer voor die welwillende meerderheid...
Lastig hoor, om in die PvdA-kerk te blijven geloven, met zoveel onplezierige feiten om je heen...
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:15 schreef budvar het volgende:
[..]
Deze zal toch nep zijn, ik zie hem niet op zijn Twitter, de vorige wel.
Sinds het onderonsje tussen Rob Oudkerk en Job Cohen over 'kut Marokkanen' is de PvdA al haar geloofwaardigheid kwijtgeraakt. Vooral de blik van de heren als ze zien dat ze gefilmd worden... heerlijk.quote:Lastig hoor, om in die PvdA-kerk te blijven geloven, met zoveel onplezierige feiten om je heen...
Zeker, bizar dat ze het electoraal nog steeds veel te goed doen. Ze zijn aan de macht, nota bene.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:16 schreef Soury het volgende:
[..]
PvdA loopt al jaren achter de feiten aan
Die tegenstelling is in mijn dagelijks leven nauwelijks een issue. Wel of geen anti-corruptie dienst beinvloed niet mijn dagelijks leven. Als ik te hard rij omdat ik denk dat ik dat op een plek kan pak ik in eerste instantie zelf bewust het veiligheidsrisico en ook de kans dat ik gepakt wordt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ze zijn niet gelijk, en hoe handel je dan? Volg je de Wet of je eigen moraal?
Die zouden dan allemaal op elk moment opgepakt kunnen worden voor verboden wapenbezit. Maar evenals in dit geval zou je ze bij proportioneel gebruik in mogen zetten om jezelf te verdedigen inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:14 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat is toch bizar?
Dan zou iedereen dus een wapen kunnen aanschaffen voor dit soort gevallen?
Nee je moet je laten afslachten als een mak schaap...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:12 schreef Draailamp het volgende:
Ik dacht dat je in Nederland geen wapen mocht hebben?
Nu hoor ik dat je je van het OM mag verdedigen op gelijke basis.
Dus niet wapen - mes bv.
Als er een overvaller naast mijn bed staat en deze bedreigd mij met een pistool zou ik me dus mogen verdedigen met een pistool?
Ja, ik vroeg mij de functie ook al af.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:08 schreef Ping-Ping het volgende:
Als zo'n gast voor de sluis van je zaak staat, dan doe je de deur toch niet open?
Waarom heb je dan zo'n ding, toch niet voor de tocht??
Zo kennen we hem weer.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:01 schreef Speculant. het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 18:37:09Mark, ga je vandaag de kinderen van juweliers troosten? reageer retweet
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Niks, ik heb al 1 1/2 topic volgeluld met mijn mening, maar toen wist ik nog niet dat de vrouw al
aanwezig was in de zaak en ook niet wie de daders waren, maar ik vind het terecht dat die
mensen zich zelf hebben mogen verdedigen en ik ben blij dat zij nog leven en dat de overvallers
dood zijn is beroepsrisico denk ik dan maar....
Dan snap ik ook waarom er zoveel mensen een pistool in hun nachtkastje hebben liggen blijkbaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar evenals in dit geval zou je ze bij proportioneel gebruik in mogen zetten om jezelf te verdedigen inderdaad.
Echte tweet ja...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:08 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is dit een echte tweet? Zo ja, gadverdamme dit hoor je niet te gebruiken voor je eigen politieke gewin.
Als ze bij je inbreken mag je ook niks doenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:18 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee je moet je laten afslachten als een mak schaap...
Waarom zetten zoveel mensen toch hun gezond verstand opzij in het voordeel van een achterlijke tekst in een wetboek
Een man die nadenkt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:18 schreef beeer het volgende:
[..]
Waarom zetten zoveel mensen toch hun gezond verstand opzij in het voordeel van een achterlijke tekst in een wetboek
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeker, bizar dat ze het electoraal nog steeds veel te goed doen. Ze zijn aan de macht, nota bene.
Pech gehad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
En ik heb me ook wel even afgevraagd of deze jongens zich dat ook maar 1 minuut gerealiseerd hebben.
We zijn het eens hoor. De lage pakkans is echt een probleem. Wel een beetje het gevolg van het politieke credo meer blauw op straat. Die vangen geen boeven, dat doen rechercheurs. Maar daar zijn er niet meer van bijgekomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit alles blijkt dat we niet hard en effectief genoeg straffen. De recidivecijfers zijn schrikbarend. Net als de dramatisch lage pakkans, trouwens.
Wat onderwijs betreft: ja, absoluut in investeren. Maar er is in dit land ook gewoon een groep mensen die niet wil. Tuig. En op een gegeven moment is de maat gewoon vol.
ik denk het eerlijk gezegd niet, maar de volgende die dit plan heeft denk misschien nu wél 3x na...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
En ik heb me ook wel even afgevraagd of deze jongens zich dat ook maar 1 minuut gerealiseerd hebben.
We hebben geen idee hoe dat werkt, want we hebben het nog nooit geprobeerd. We hebben een tamelijk soft strafbeleid. De nu omgekomen dader is het zoveelste voorbeeld. Al eerder dit soort vergrijpen gepleegd, zo weer vrij en opnieuw in de fout. Het roer zal om moeten op de één of andere manier.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Want bijvoorbeeld three Strikes out werkt geweldig. Was het maar zo makkelijk.
Ik denk dat ze hun ' bedrijfsrisico' vooraf vrij laag in hadden geschat. Niet zo'n slechte inschatting ook, als je kijkt naar de statistieken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Alsof Juweliers een partij isquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:20 schreef PKRChamp het volgende:
Leuk dat de zelfverdediging van de juweliers zo goed word ontvangen, ik ben blij dat veel mensen nu inzien dat een bewapende bevolking zal leiden tot een veiligere maatschappij.
Ik wil niets meer horen van dat wapenbezit leid tot "Amerikaanse toestanden". De juweliers hebben gewonnen en justitie heeft gewonnen en de maatschappij heeft gewonnen in deze kwestie. De enigen die verloren hebben in deze kwestie zijn de overvallers die naar het hiernamaals zijn gestuurd.
Dit soort burger acties heeft tot gevolg dat er nu een afschrikwekkend effect plaatsvind en dat de juwelier niet meer zo snel overvallen zal worden.
Net zo min zoals wij al behoorlijk off topic zijn gegaanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben het met jullie beiden eens. De politieke kleuterklas van zwart-wit schreeuwerdjes geeft niet veel hoop op een oplossing.
Tja, of de overvallers schieten direct zodra ze de indruk hebben dat de eigenaar zich wil verdedigen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:17 schreef Nintex het volgende:
Hopelijk schrikt het wat van die heethoofdjes af en denken ze twee keer na voor ze de volgende overval gaan plegen. Jammer genoeg ontbreekt het deze groep meestal aan zelfreflectie. In ieder geval geven justitie en politie wel aan dat je op overvallers mag schieten.
misschien dacht hij, niet vermomd, nog erg jong, zal zo'n vaart niet lopen....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:08 schreef Ping-Ping het volgende:
Als zo'n gast voor de sluis van je zaak staat, dan doe je de deur toch niet open?
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:01:09Ik vind die Ping-Ping maar een miezerig mannetje. reageer retweet
Dat vind ik minder makkelijk te begrijpen voor de gemiddelde burger. Voor iemand die een juwelierszaak runt kan ik het daarentegen heel goed begrijpen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:19 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dan snap ik ook waarom er zoveel mensen een pistool in hun nachtkastje hebben liggen blijkbaar.
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:18:45Morgen aangifte doen tegen de ouders van deze twee criminelen. reageer retweet
Zo kun je alles uitsluiten. Maar gelukkig weet jij het beter dan gerenommeerde onderzoekers:)quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben geen idee hoe dat werkt, want we hebben het nog nooit geprobeerd. We hebben een tamelijk soft strafbeleid. De nu omgekomen dader is het zoveelste voorbeeld. Al eerder dit soort vergrijpen gepleegd, zo weer vrij en opnieuw in de fout. Het roer zal om moeten op de één of andere manier.
Ja maar dat slaat toch nergens opquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:22 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De juweliers in kwestie, lezen vrolijke vriendin.
fquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien dacht hij, niet vermomd, nog erg jong, zal zo'n vaart niet lopen....
Geen idee hoor, maar hij zal toch een overweging hebben gemaakt.
Dan gaan er weer een zooi mensen roepen dat het discriminatie isquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:08 schreef Ping-Ping het volgende:
De politie met molotovcocktails bestoken, lijkt je dat wat?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben geen idee hoe dat werkt, want we hebben het nog nooit geprobeerd. We hebben een tamelijk soft strafbeleid. De nu omgekomen dader is het zoveelste voorbeeld. Al eerder dit soort vergrijpen gepleegd, zo weer vrij en opnieuw in de fout. Het roer zal om moeten op de één of andere manier.
Helaas. De eigen belangenorganisatie adviseert: "Blijf kalm en bied geen verzet."quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:20 schreef PKRChamp het volgende:
Leuk dat de zelfverdediging van de juweliers zo goed word ontvangen, ik ben blij dat veel mensen nu inzien dat een bewapende bevolking zal leiden tot een veiligere maatschappij.
Ik wil niets meer horen van dat wapenbezit leid tot "Amerikaanse toestanden". De juweliers hebben gewonnen en justitie heeft gewonnen en de maatschappij heeft gewonnen in deze kwestie. De enigen die verloren hebben in deze kwestie zijn de overvallers die naar het hiernamaals zijn gestuurd.
Dit soort burger acties heeft tot gevolg dat er nu een afschrikwekkend effect plaatsvind en dat de juwelier niet meer zo snel overvallen zal worden.
Heb je gezopenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
f
[..]
Dan gaan er weer een zooi mensen roepen dat het discriminatie is
Ja daar is het een forum voorquote:
Gezien de cijfers van Marokkanen kon je bijna per definitie weten dat er in een behoorlijk afzienbare tijd na zijn uitspraken, die ik nog steeds belachelijk vind, er een incident met Marokkanen zou zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Links bijt nu op haar lip. Hadden ze net de Marokkanen weer het lieve knuffelimago gegeven, verpesten die paar het weer voor die welwillende meerderheid...
Lastig hoor, om in die PvdA-kerk te blijven geloven, met zoveel onplezierige feiten om je heen...
Ik beweer niet dat ik het beter weet. Ik stel alleen vast dat de huidige aanpak faalt en dat het anders zal moeten. Marokkanen voeren al jarenlang de ranglijst aan wat criminaliteit betreft. Dus alles wat sindsdien is gedaan heeft onvoldoende effect gehad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zo kun je alles uitsluiten. Maar gelukkig weet jij het beter dan gerenommeerde onderzoekers:)
Nee, dat lijkt me niks. Wél kan ik me voorstellen dat hulpeloze burgers door het lint gaan als de politie ze in de kou laat staan en de echte daders niet aanpakt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De politie met molotovcocktails bestoken, lijkt je dat wat?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:23 schreef Elfletterig het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:01:09Ik vind die Ping-Ping maar een miezerig mannetje. reageer retweet
Ik had dezelfde mening toen ik nog helemaal niet wist dat het Marokkanen waren hoor, maar dat is alweer 2 topics terug ofzo..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Gezien de cijfers van Marokkanen kon je bijna per definitie weten dat er in een behoorlijk afzienbare tijd na zijn uitspraken, die ik nog steeds belachelijk vind, er een incident met Marokkanen zou zijn.
Het 'zie je wel moment' dat je wist dat ging komen.
Inderdaad, het zit er dik in dat het recent gepeilde zetelverlies weer goedgemaakt wordt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:24 schreef Intellectueel het volgende:
Ah, Marokkanen hebben Wilders weer ammunitie gegeven. Slim.
Nee, iedereen een wapen geven is een oplossingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:18 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik denk dat Marina Sanders rustig aan de politie uitlegde hoe de vork in de steel stak, dat had Sjaak de Ruiter ook kunnen doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat ik het beter weet. Ik stel alleen vast dat de huidige aanpak faalt en dat het anders zal moeten. Marokkanen voeren al jarenlang de ranglijst aan wat criminaliteit betreft. Dus alles wat sindsdien is gedaan heeft onvoldoende effect gehad.
[..]
Nee, dat lijkt me niks. Wél kan ik me voorstellen dat hulpeloze burgers door het lint gaan als de politie ze in de kou laat staan en de echte daders niet aanpakt.
Waar slaat dit eigenlijk op?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:01 schreef Speculant. het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 18:37:09Mark, ga je vandaag de kinderen van juweliers troosten? reageer retweet
Mag het wel met een ijzeren staaf?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, iedereen een wapen geven is een oplossing
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:25 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Helaas. De eigen belangenorganisatie adviseert: "Blijf kalm en bied geen verzet."
http://www.elsevier.nl/Ne(...)et-je-niet-1492309W/
Dat klopt het lijntje breekt op een gegeven moment als ondernemer. En het maakt niet uit wat de afkomst is wel dat je als ondernemer niet serieus word genomenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat ik het beter weet. Ik stel alleen vast dat de huidige aanpak faalt en dat het anders zal moeten. Marokkanen voeren al jarenlang de ranglijst aan wat criminaliteit betreft. Dus alles wat sindsdien is gedaan heeft onvoldoende effect gehad.
[..]
Nee, dat lijkt me niks. Wél kan ik me voorstellen dat hulpeloze burgers door het lint gaan als de politie ze in de kou laat staan en de echte daders niet aanpakt.
Vind ik niet. Het wapenbeleid in Nederland is juist goed, maar private beveiligingsbedrijven, goed gescreend op psychische toestand, moeten wel meer vrijheid en wapens krijgen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, iedereen een wapen geven is een oplossing
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar eh, dat die ene dader nog niet geïdentificeerd is, betekent dat dat alle "Noord-Afrikaanse" families in Nederland als een bezetene aan het rondbellen zijn of iemand hun Ali/Ibrahim/Muhammed/ heeft gezien?
http://www.welingelichtek(...)vervallers-dood.htmlquote:De overvallers hebben een Nederlands paspoort en een Marokkaanse achtergrond. Van de eerste staat dat vast, omdat de politie hem kende van eerdere gewapende overvallen. Van de tweede vermoedt de politie het op basis van zijn uiterlijk.
Ik heb nog werinig praktische zaken gehoord die je dan maar moet doen en die je op de hele samenleving kunt toepassen, buiten het roepen dat je gezond moet nadenken. Wat is dat gezond nadenken dan? Er wordt namelijk een tegenstelling gecreerd dat als je geen wapen hebt je je bewust zou kunnen laten afknallen. Dat doet het leuk in de onderbuik, maar niet in de praktijk.quote:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:26:45Ik heb het beleid van mijn partij de PVV gebaseerd op het leiderschap van het Fok!forum. reageer retweet
je zou er toch bijna voor gaan pleiten dat de koning een minister-president aanstelt, die boven de politieke partijen en campagnes moet staan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Net zoals dat Rutte dat bezoekje aan het jeugdjournaal niet heeft gebruikt voor eigen gewin?
Zie je ze morgen rijen dik voor de politiebureaus staan met voorbewerkte aangiftes om al hun neven/schoolgenoten/scooterhanghomies/moskeebezoekers aan te geven?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar eh, dat die ene dader nog niet geïdentificeerd is, betekent dat dat alle "Noord-Afrikaanse" families in Nederland als een bezetene aan het rondbellen zijn of iemand hun Ali/Ibrahim/Muhammed/ heeft gezien?
misschien stoppen ze wel met het bedrijf, na twee traumatische gebeurtenissen moet je het ook nog maar kunnen opbrengenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.
Onwaar/quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet.
Ook particulieren kun je screenen en trainen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het wapenbeleid in Nederland is juist goed, maar private beveiligingsbedrijven, goed gescreend op psychische toestand, moeten wel meer vrijheid en wapens krijgen.
Hoewel libertair vind ik een samenleving vol vuurwapens bij particulieren niet echt een goed vooruitzicht.
Dat denk ik niet. Ik denk dat Marina Sanders eerst twee criminelen heeft doodgeschoten; terecht hoor, daar niet van.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat Marina Sanders rustig aan de politie uitlegde hoe de vork in de steel stak, dat had Sjaak de Ruiter ook kunnen doen.
Jammer genoeg is Mark Rutte geen geloofwaardige premier.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef poemojn het volgende:
[..]
je zou er toch bijna voor gaan pleiten dat de koning een minister-president aanstelt, die boven de politieke partijen en campagnes moet staan.een minister-president moet zoiets gewoon kunnen doen, zonder op politieke achtergrond aangesproken te worden.
Alsof de enige oplossing meer wapens is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:20 schreef PKRChamp het volgende:
Hoax. Wilders heeft geen beleid, alleen standpunten. Wilders loopt weg als aankomt op beleid maken, cq. uitvoeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
twitter:geertwilderspvv twitterde op zaterdag 29-03-2014 om 20:26:45Ik heb het beleid van mijn partij de PVV gebaseerd op het leiderschap van het Fok!forum. reageer retweet
De vorige keer dat deze 2 juweliers zich hadden verzet, werden beide overvallers weggejaagd zonder buit. De juwelier gaf aan dat hij die nacht heerlijk geslapen had en dat hij er niet mee kon leven als hij zomaar hun spullen mee had laten nemen door zulke overvallers.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas? Totdat overvallers iemand omver knallen die zich verzet... Je hebt gewoon de grootste overlevingskans als je je niet verzet. Bovendien onderschat je denk ik de psychische gevolgen van iemand doodschieten.
Misschien kan hij nog een keer in het Jeugdjournaal komen uitleggen dat de kindertjes geen mensenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Jammer genoeg is Mark Rutte geen geloofwaardige premier.
En dat ze anders wel gewoon het land uit gaan worden gezet. Beter gedragen ze zich dan een beetjequote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Misschien kan hij nog een keer in het Jeugdjournaal komen uitleggen dat de kindertjes geen mensen
mogen beroven
En verdien je geld maar ergens anderquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien stoppen ze wel met het bedrijf, na twee traumatische gebeurtenissen moet je het ook nog maar kunnen opbrengen
Oh niet gezien. Maar ging er mij om dat ik denk dat Wilders daar bewust naar gehandeld heeft. Hij wist dat ze onder een vergrootglas zouden komen en wist dat er vanzelf iets zou gebeuren. Niet precies dit incident natuurlijk, maar iets.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had dezelfde mening toen ik nog helemaal niet wist dat het Marokkanen waren hoor, maar dat is alweer 2 topics terug ofzo..
er zijn idd burgemeesters die geloofwaardiger burgemeester zijn dan dat hij premier is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Jammer genoeg is Mark Rutte geen geloofwaardige premier.
Met al zijn genialiteit, impliceert hij hiermee natuurlijk dat dit nooit was gebeurd als we hem hadden gevolgd met het idee over "minder Marokkanen".quote:
Ik zie het risico, maar acht de samenleving niet in staat verantwoord met vrijelijk particulier wapenbezit omgaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook particulieren kun je screenen en trainen.
Particulier vuurwapenbezit is het enige middel dat werkelijke volkssoevereiniteit kan behouden in tijden van potentiële tirannie.
En hoe vaak zijn overvallers in nederland onder invloed van crack? En volgens mij geef je zelf aan dat je gewoon je geld etc afgegeven hebt? Niet echt terug gevochten. Wie weet had jij wel gewoon geluk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onwaar/
NWS / Twee doden bij gewapende overval op juwelier Goldies in Deurne #6
Die standpunten lijken nog het meest op de SP plus xenofobiequote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoax. Wilders heeft geen beleid, alleen standpunten. Wilders loopt weg als aankomt op beleid maken, cq. uitvoeren.
Wilders had natuurlijk ook Chinezen of Duitsers kunnen zeggen, maar ja. Dan moet je langer wachten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh niet gezien. Maar ging er mij om dat ik denk dat Wilders daar bewust naar gehandeld heeft. Hij wist dat ze onder een vergrootglas zouden komen en wist dat er vanzelf iets zou gebeuren. Niet precies dit incident natuurlijk, maar iets.
Die personen zijn niet door zijn toedoen gestorven. Soldaten krijgen niet voor niets te baken met ptss, en daar gaat het toch ook echt om de vijand.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De vorige keer dat deze 2 juweliers zich hadden verzet, werden beide overvallers weggejaagd zonder buit. De juwelier gaf aan dat hij die nacht heerlijk geslapen had en dat hij er niet mee kon leven als hij zomaar hun spullen mee had laten nemen door zulke overvallers.
De keuken is wel te pruimenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:37 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Wilders had natuurlijk ook Chinezen of Duitsers kunnen zeggen, maar ja. Dan moet je langer wachten.
Daar gaat mij het helemaal niet om.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mag het wel met een ijzeren staaf?
Of nederlanders, dan is de kans het grootst dat er snel iets gebeurd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:37 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Wilders had natuurlijk ook Chinezen of Duitsers kunnen zeggen, maar ja. Dan moet je langer wachten.
In jouw politiek-correcte werkelijkheid hebben natuurlijk alleen criminelen een wapen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daar gaat mij het helemaal niet om.
Maar het roepen om allerlei wapens is veelal emotieneel gebaseerd op een incident. Maar er is nergens aangetoont dat er een relatie zit tussen meer wapens en veiligheid. Sterker, die is er eerder andersom. Ondanks dat het in deze situatie voor de juwelier het goed uitpakte.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Die personen zijn niet door zijn toedoen gestorven. Soldaten krijgen niet voor niets te baken met ptss, en daar gaat het toch ook echt om de vijand.
Elk incident is anders. Marina Sanders verkoos deze definitieve oplossing. Je kan niet zeggen "dit werkt niet voor alle gevallen". Simpelweg onmogelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:36 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En hoe vaak zijn overvallers in nederland onder invloed van crack? En volgens mij geef je zelf aan dat je gewoon je geld etc afgegeven hebt? Niet echt terug gevochten. Wie weet had jij wel gewoon geluk?
Ja, en als ze weten dat iedereen een wapen heeft gaan overvallers direct al schietend naar binnen waardoor toch weer meer mensen omkomen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:30 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer hè, dat de werkelijkheid politiek correct is. Meer wapens zorgen toch niet voor meer veiligheid?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:39 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
In jouw politiek-correcte werkelijkheid hebben natuurlijk alleen criminelen een wapen.
Juist ja als het andersom geweest was zou de discussie een andere kant op gaan. Ondanks dat we eigenlijk niet veel meer weten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar het roepen om allerlei wapens is veelal emotieneel gebaseerd op een incident. Maar er is nergens aangetoont dat er een relatie zit tussen meer wapens en veiligheid. Sterker, die is er eerder andersom. Ondanks dat het in deze situatie voor de juwelier het goed uitpakte.
*zucht*, de zwart-wit kleuterklas uit Den Haag zit ook op FOK!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja, en als ze weten dat iedereen een wapen heeft gaan overvallers direct al schietend naar binnen waardoor toch weer meer mensen omkomen.
Alsof iedereen een wapen geven alleen maar de verdedigende partij versterkt en geen enkel invloed heeft op hoe de overvaller te werk gaat
Met je laatste zin ben ik het eens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het wapenbeleid in Nederland is juist goed, maar private beveiligingsbedrijven, goed gescreend op psychische toestand, moeten wel meer vrijheid en wapens krijgen.
Hoewel libertair vind ik een samenleving vol vuurwapens bij particulieren niet echt een goed vooruitzicht.
Wat snap je niet? Jij dent dat iemand doodschieten geen ramp is voor de psychische gesteldheid van een persoon? Of snap je niet wat ptss is?quote:
Het zou ieder geval een hoop schelen met het oog op overvallen, huisovervallen en straatberovingen. Vrij wapenbezit heeft een afschrikwekkend effect, ik zie niet in waarom dat niet wenselijk is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alsof de enige oplossing meer wapens is.![]()
Ik ben ook blij dat die mensen zich hebben kunnen verweren. Dat je het 1 op 1 doorlinkt aan het idee dat meer wapens dus veiliger is, slaat nergens op.
Maar iedereen heeft toch wel ergens een mening over en derhalve een politieke?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef poemojn het volgende:
[..]
je zou er toch bijna voor gaan pleiten dat de koning een minister-president aanstelt, die boven de politieke partijen en campagnes moet staan.een minister-president moet zoiets gewoon kunnen doen, zonder op politieke achtergrond aangesproken te worden.
In het deel waar ik reageerde was het allemaal nog onduidelijk en dacht iedereen dat die vrouwquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Gewoon als een dom schaap over je heen laten lopen. Dat is het veiligste.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:41 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer hè, dat de werkelijkheid politiek correct is. Meer wapens zorgen toch niet voor meer veiligheid?
Jij hebt andere ervaringen dan ik, maar ik heb geen nieuws gehoord van massaal schietende Britse beveiligers, wat is er zo vreselijk?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Met je laatste zin ben ik het eens.
Ik vind alle pilots met meer wapens voor bedrijven zoals in Engeland vreselijk en als dat echt beleid wordt een historische blunder.
Het is geen slecht idee om bewakers te bewapenen, echter dwing je juweliers dan wel weer tot een vrij dure oplossing. Criminaliteit zal zich namelijk toch weer verplaatsen naar de juweliers zonder bewaking.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
*zucht*, de zwart-wit kleuterklas uit Den Haag zit ook op FOK!
Niet "GEEN wapens" versus "ALLEMAAL wapens".
Er is een heel grijs tussengebied. Waarom moet/mag alleen de politie bewapend zijn?
Ik vrees dat je serieus bent.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:32 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ook particulieren kun je screenen en trainen.
Particulier vuurwapenbezit is het enige middel dat werkelijke volkssoevereiniteit kan behouden in tijden van potentiële tirannie.
Niet veel mensen willen sterven voor materiële zaken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:44 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Gewoon als een dom schaap over je heen laten lopen. Dat is het veiligste.
Ik zeg: dan maar wat onveiliger.
Je zou met die personeelskosten en verzekeringsmaatschappijen er best uit kunnen komen. En wetten maken die het onmogelijk maken om het systeem te misbruiken zoals in de VS gebeurt met private gevangenissen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:44 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Het is geen slecht idee om bewakers te bewapenen, echter dwing je juweliers dan wel weer tot een vrij dure oplossing. Criminaliteit zal zich namelijk toch weer verplaatsen naar de juweliers zonder bewaking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |