Nou, nou, nou.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:47 schreef Trollscience het volgende:
perfect pussywat een teringklotekutherrie
Waarheid. Werkelijk geen idee waarom het best new music is op pitchforkquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:47 schreef Trollscience het volgende:
perfect pussywat een teringklotekutherrie
Lekker lange stiltes tussen tracks door zodat mensen horen hoe indie we zijn door onze tape-hiss.quote:
Dat had ik een tijdje terug met Deafheaven. Dat is pas een teringherrie.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarheid. Werkelijk geen idee waarom het best new music is op pitchfork_ Het maken van een grote pot takkeherrie is helemaal niet zo geweldig. Elk liedje is zo vergelijkbaar met het vorige.
Dat is teringherrie met een doel. PP verruist gewoon alles omdat dat 'hip' is ofzoquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat had ik een tijdje terug met Deafheaven. Dat is pas een teringherrie.
Wat vind je van liturgy dan, R_R?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat kan ik snappen, maar Deafheaven vind ik veel en veel beter. Je moet die stem wel kunnen trekken inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ken ik niet. Black metal, zie ik. Dan zal ik het ongetwijfeld kut vinden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat vind je van liturgy dan, R_R?
Deafheaven is ook 'black' metal.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ken ik niet. Black metal, zie ik. Dan zal ik het ongetwijfeld kut vinden.
Paar jaar terug kon ik metal prima hebben, maar ik kan er nu gewoon echt helemaal niets meer mee.
Zo kan je over elk groepje wel een stukje schrijven.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan ook gewoon helemaal niet meer met het hele metal-gebeuren omgaan.
Heb enkele jaren op Graspop gestaan, maar kreeg ieder jaar meer plaatsvervangende schaamte. Naar wiet en zweet stinkende mensen met lange ongewassen haren, zwarte kisten, spijkerjasjes met bands erop, drie uur lang met je arm in de lucht staan en \m/-gebaartjes maken. Om nog maar te zwijgen over de royal sadness van een moshpit. Dat is echt alleen maar 'leuk' als je hebt gezopen of op een andere manier heel ver weg bent.
Moshpitje vind ik nog wel grappig, maar niet 6x op een dag.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan ook gewoon helemaal niet meer met het hele metal-gebeuren omgaan.
Heb enkele jaren op Graspop gestaan, maar kreeg ieder jaar meer plaatsvervangende schaamte. Naar wiet en zweet stinkende mensen met lange ongewassen haren, zwarte kisten, spijkerjasjes met bands erop, drie uur lang met je arm in de lucht staan en \m/-gebaartjes maken. Om nog maar te zwijgen over de royal sadness van een moshpit. Dat is echt alleen maar 'leuk' als je hebt gezopen of op een andere manier heel ver weg bent.
Ja, vast wel, maar ik heb deze groep in ieder geval mee mogen maken en mijn oordeel is dat ik er niet echt bij wil horen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zo kan je over elk groepje wel een stukje schrijven.
Mwah, zo valt van alles wel wat te zeggen. Ik heb dat nog nooit gezien. Van die bandshirtjes met veel bloed vind ik wel weer sad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:58 schreef Trollscience het volgende:
metalheads zijn wel ultiem sneu jalekker in je cannibal corpse-shirt vechten om wie vooraan de wall of death mag staan
Zwarte bandshirts die grijs zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, zo valt van alles wel wat te zeggen. Ik heb dat nog nooit gezien. Van die bandshirtjes met veel bloed vind ik wel weer sad.
ik ben 17 en een deel van mijn vriendengroep zijn 'metalheads'quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, zo valt van alles wel wat te zeggen. Ik heb dat nog nooit gezien. Van die bandshirtjes met veel bloed vind ik wel weer sad.
Haha, jij mag geen bierquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:01 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik ben 17 en een deel van mijn vriendengroep zijn 'metalheads'_! de rest zijn van die metalcore kindjes met 'schattige-dingen-bedekt-in-bloed'shirts
Die laatste vind ik triester. Ik vind met de meeste van de mensen die black metal luisteren weinig mis.. maar dat ligt relatief dicht tegen de shoegazing natuurlijk..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:01 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik ben 17 en een deel van mijn vriendengroep zijn 'metalheads'_! de rest zijn van die metalcore kindjes met 'schattige-dingen-bedekt-in-bloed'shirts
''metal'' is erg breedquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik associeer me niet met metalheads, maar ik schaam me absoluut niet voor metal
Ja, precies. Power metal is wel om je voor te schamen.quote:
Lekker gedachteloos luisterenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, precies. Power metal is wel om je voor te schamen.
Noem eens wat bands die daar bij horenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Folk metal lijkt me wel wat voor jou, Bob.
Korpiklaani, Eluveitie.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Noem eens wat bands die daar bij horen
Ken ik nietquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Korpiklaani, Eluveitie.
Valt Alcest ook onder black metal? Dan doel je zeker op hun eerdere werk. Die laatste neigt bijna naar shoegaze.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moshpitje vind ik nog wel grappig, maar niet 6x op een dag.
Ik ben inderdaad naar andere manieren gaan zoeken om van 'harde' muziek te kunnen genieten dan Thrash en Death metal. Sommige black metal heeft dan wel wat ik zoek (Ulver, Alcest, liturgy, Deafheaven)
Dat vond ik leuk toen ik 13 wasquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, precies. Power metal is wel om je voor te schamen.
Alcest is Black Metal/Shoegazequote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:11 schreef kciR het volgende:
[..]
Valt Alcest ook onder black metal? Dan doel je zeker op hun eerdere werk. Die laatste neigt bijna naar shoegaze.
Top plaatje overigens!
Met het grote deel van de metal kan ik tegenwoorig niets meer. Vroeger in mijn zoekperiode naar mijn muzikale smaak wel veel geluisterd. Enige waar ik echt niks mee kan / kon is grunten. Voor mij totaal onnodig. Een flinke uithaal trek ik dan beter.
Pas had ik nog een keer Soulfly uit de oude doos gehaald. Dat kan ik nu toch echt niet langer dan vijf-tien minuten handelen.
Ach, ik zie het allemaal maar als deel van het vormen van een muzikale voorkeur.
Sonata Arcticaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vond ik leuk toen ik 13 was
Nu vind ik alleen Sonata Arctica nog wel een aantal aardige liedjes hebben. Ik ken mensen van mijn leeftijd die dat nog steeds fantastisch vinden. Dan ben je je puberjaren gewoon niet ontgroeid
Opeth vind ik één van de weinige echt goede en veelzijdige metalbands van de graspopbandjes.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik vind de oude albums van Opeth ook mooi en daar hoor je toch echt de typische metalgeluiden
Guilty pleasure ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sonata Arctica
[ afbeelding ]
Ja, dat begrip wordt dus echt te pas maar vooral te onpas gebruikt. Sonata Arctica mag je eigenlijk niet meer naar luisteren als je ouder dan 16 bent.quote:
iquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sonata Arctica
[ afbeelding ]
Best wel lachenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sonata Arctica
[ afbeelding ]
Dus is het een guilty pleasurequote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat begrip wordt dus echt te pas maar vooral te onpas gebruikt. Sonata Arctica mag je eigenlijk niet meer naar luisteren als je ouder dan 16 bent.
My Chemical Romanncequote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, dat begrip wordt dus echt te pas maar vooral te onpas gebruikt. Sonata Arctica mag je eigenlijk niet meer naar luisteren als je ouder dan 16 bent.
Of je bent nog geen 16quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus is het een guilty pleasure
Ik heb al eerder verkondigd dat ik het 2e album van Panic! vrij goed vind.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
My Chemical RomannceSum41
Blink-182
Panic! At The Disco
Je vergeet deze:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een aantal van mijn vrienden willen dit jaar naar Fortarock. Dan kijk je naar die line-up en dan begin je flink te zuchten.
[ afbeelding ]!
[ afbeelding ]![]()
!
[ afbeelding ]![]()
![]()
!
http://www.last.fm/user/rotscholier/library/music/Sonata+Arcticaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sonata Arctica
[ afbeelding ]
Ghost is muzikaal wel aardig, maar die outfits zijn gênant.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een aantal van mijn vrienden willen dit jaar naar Fortarock. Dan kijk je naar die line-up en dan begin je flink te zuchten.
[ afbeelding ]!
[ afbeelding ]![]()
!
[ afbeelding ]![]()
![]()
!
Nee, die staan niet op Fortarock.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je vergeet deze:
[ afbeelding ]
Laatste keer naar geluisterd in september 2008. Dat is zes jaar geleden. Toen was ik 15. Mag dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
http://www.last.fm/user/rotscholier/library/music/Sonata+Arctica
Dat vind ik dus ook drie keer niets.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, die staan niet op Fortarock.
Iron Maiden overigens wel. Die heb ik al eens live gezien, maar vond er niet veel aan.
2800x Three Days Gracequote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Laatste keer naar geluisterd in september 2008. Dat is zes jaar geleden. Toen was ik 15. Mag dus.
Staan nog wel ergere dingen tussen.quote:
Meer dan 1000 keer Mumford & Sons bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Staan nog wel ergere dingen tussen.
Dat je een andere smaak had enkele jaren geleden is niet erg, dat je toen veel meer luisterde dan nu wel.
Die vind ik wel lekker, maar het album is niet te duwen inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:31 schreef Moody het volgende:
Oh...wat is dat Sohn verschrikkelijk slecht zeg
http://www.musicmeter.nl/album/419509/info/0#4476157
Deze schijnt een hit te zijn:
Die plaat had wat leuke momenten, maar vond hem overall niet zo bijzonder. Doe mij dan maar Brand New. Overigens vind ik het niet zon herrie hoor.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
The Hotelier is wel mooie teringherrie
Had wel wat verwacht na dat gemiddelde, maar het is echt verschrikkelijk. Bruno Mars met wat electro-beats. Gaat nergens over.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die vind ik wel lekker, maar het album is niet te duwen inderdaad.
Ik ben een enorme 4AD-fan, maar dit is wel een van de slechtste dingen die ze ooit hebben gereleased
Ik zet Blonde Redhead nog maar eens opquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Had wel wat verwacht na dat gemiddelde, maar het is echt verschrikkelijk. Bruno Mars met wat electro-beats. Gaat nergens over.
Stoner Metal is niet altijd negatief hoor, iets als Monster Magnet is best vrolijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:41 schreef Moody het volgende:
Oja metal...heel simpel....ik luister er niet na omdat 1) het vrij negatief geladen muziek is (life's not always a bitch) en 2) ik er in alle gevallen in mijn eentje na zou moeten luisteren.
Muziek luisteren zie ik als ontspanning.
Ondanks dat het negatief as fuck is, is het nog steeds ontspannendquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:41 schreef Moody het volgende:
Oja metal...heel simpel....ik luister er niet na omdat 1) het vrij negatief geladen muziek is (life's not always a bitch) en 2) ik er in alle gevallen in mijn eentje na zou moeten luisteren.
Muziek luisteren zie ik als ontspanning.
Je zal vast wel uitzonderingen kunnen vindenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:45 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Stoner Metal is niet altijd negatief hoor, iets als Monster Magnet is best vrolijk.
Best geinig.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Je zal vast wel uitzonderingen kunnen vinden
Maar ik wordt er niet echt ontspannen van....laat ik het zo zeggen. Wil ook graag weten waar ze het over hebben...welke satan enzo....versta er geen kloot'n van
Hier word ik wel vrolijk van
Wie?quote:
Hierbovenquote:
4AD in de 80s en 90s, beter wordt het bijna niet. Maar na 2000 hebben ze heel weinig goeds meer geleverd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben een enorme 4AD-fan, maar dit is wel een van de slechtste dingen die ze ooit hebben gereleased
Wtf jij?quote:
Ben je verbaasd? Enorm sterk hoor. Houd sws van Alt-Country.quote:
Alt-country?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben je verbaasd? Enorm sterk hoor. Houd sws van Alt-Country.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik associeer country met Sergio Leone, niet met bagger muziek
Mwah, zitten nog genoeg dingen tussen die beter zijn dan Sohn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:12 schreef ranja het volgende:
[..]
4AD in de 80s en 90s, beter wordt het bijna niet. Maar na 2000 hebben ze heel weinig goeds meer geleverd.
De meest recente 4AD albums die ik heb zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2014 06:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mwah, zitten nog genoeg dingen tussen die beter zijn dan Sohn.
Ik wil nu niet de hipster uithangen (nou ja, eigenlijk wel), maar volgens mij wees ondergetekende je er een maand geleden op dat ie al op Spotify stond.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:21 schreef Xrenity het volgende:
Goeie track ja.
Maar hebben jullie Timber Timbre nou al gecheckt? Luister bijvoorbeeld Curtains!?
https://soundcloud.com/artsandcrafts/timber-timbre-curtains-1
Snap niet dat de hype hierover hier zo laag is. Klinkt fantastisch en indie
Haha, true, maar de rest heeft dat volledig genegeerdquote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:23 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik wil nu niet de hipster uithangen (nou ja, eigenlijk wel), maar volgens mij wees ondergetekende je er een maand geleden op dat ie al op Spotify stond.
Lekker lome plaat, ja. Erg mooi.
Deze zin.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:30 schreef Xrenity het volgende:
Ja, maar niet als er bij elk niemandalletje wordt vermeldt dat dit zeker weer de aller-aller-beste plaat van het jaar tot nu toe ooit is.
Ja, maar 4AD richt zich daar minder specifiek op. Ik vind echter weinig mis met Iron and Wine bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:18 schreef ranja het volgende:
[..]
De meest recente 4AD albums die ik heb zijn
Grimes - Visions (2012)
Deerhunter - Microcastle / Weird Era Continued (2008)
The Breeders - Mountain Battles (2008)
Dat is nogal een verschil met de 80s en 90s... Pixies, Throwing Muses, Breeders, Belly, Lush, Cocteau Twins, Xmal Deutschland, Clan of Xymox, Pale Saints... mooie tijden.
Ik vond Creep on Creepin on eigenlijk ook wel sterkquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:47 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Timbre Timbre nog niet geluisterd, maar die oude vond ik zo saai dat dat de reden was hem nog niet geluisterd te hebben. Aanrader dus?
wat vind je wel de beste dan?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef Norrage het volgende:
The Cureal vind ik dat nummer dat iedereen het beste vindt (A Forest) absoluut niet het beste.
Volgens mij doen nummers als Just Like Heaven en Lullaby het in lijstjes beter dan A Forest.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef Norrage het volgende:
The Cureal vind ik dat nummer dat iedereen het beste vindt (A Forest) absoluut niet het beste.
Je maakt een grapje?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:35 schreef ranja het volgende:
Kennen jullie Waltari (nog)? Hadden een novelty hitje met So Fine in de 90s en die hebben A Forest gecoverd, best goed ook.
quote:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:27 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het een schijtnummer, lekker puh!
Traumahelikopter uit Groningen noord!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb een moeilijke avond
Iemand muzikale tips om de pijnlijke nederlaag te verwerken?
Ja maar om dan zo te brassen tegen een matig FC Groningen is ook zoietsquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:21 schreef Maxerazzi het volgende:
Ach, die reeks van 8 wedstrijden was een godswonder, dus ik zou vooral met dankbaarheid terugkijken op die periode in plaats van te rouwen om 't verlies van vanavond.
Traumahelikopterquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Traumahelikopter uit Groningen noord!
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb een moeilijke avond
Iemand muzikale tips om de pijnlijke nederlaag te verwerken?
Ach, Bouma heeft voortaan zijn eigen deur, dus de avond is hoe dan ook geslaagd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja maar om dan zo te brassen tegen een matig FC Groningen is ook zoiets
Je moet geen mensen bij je in de auto hebben danquote:Op zondag 30 maart 2014 03:11 schreef Trollscience het volgende:
[ afbeelding ]
impulsaankoop, toch leuk voor in de auto
de rechterquote:Op zondag 30 maart 2014 09:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je moet geen mensen bij je in de auto hebben dan
waar heb je Birth of Joy gezien? Heb ze een paar weken terug in de ekko gezien, vond ze erg goedquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:10 schreef Norrage het volgende:
Birth of joy vet hoor live
Traumahelikopter ook weer lekker
Bedankt voor de tip!! Heerlijke stem. Doet een beetje denken aan Wolf Parade. Snel het album beluisteren.quote:
Ja ze weten er altijd wel wat anders van te maken hequote:Op zondag 30 maart 2014 21:14 schreef Norrage het volgende:
Maar sinds vandaag staat er een Darkside remix van St Vincent online. Interessant
doe mij deze maarquote:Op zondag 30 maart 2014 23:10 schreef kciR het volgende:
Paris Is Burning was mijn kennismaking met St. Vincent en vind ik nog steeds een leuk nummer
Nog niet kunnen luisteren, is het wat?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:14 schreef Norrage het volgende:
Maar sinds vandaag staat er een Darkside remix van St Vincent online. Interessant
Dat had ik ook. Ik denk dat ie al een keer in een 6 mix voorbij kwam ofzo.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:12 schreef Z het volgende:
Ik heb het idee dat ik dat nieuwe nummer van Jamie XX al enige tijd ken?
WTF!quote:Op maandag 31 maart 2014 08:53 schreef Norrage het volgende:
Hadden we niet nog een P4K voorspelling voor Cloud Nothings liggen?
quote:Op maandag 31 maart 2014 08:53 schreef Norrage het volgende:
Hadden we niet nog een P4K voorspelling voor Cloud Nothings liggen?
quote:Op maandag 31 maart 2014 08:53 schreef DO2 het volgende:
Nou, hij is binnen, hoor. Ik weet de voorspellingen niet meer, maar iemand heeft het bij het juiste eind:
http://pitchfork.com/revi(...)re-and-nowhere-else/
quote:
Hey. iK zat er even dicht bij!quote:Op maandag 31 maart 2014 09:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Ha-haaaa, ik zat er weer 't dichtste bij!
[ afbeelding ]
Waarom klinkt deze anders dan die uit jouw link?quote:Op zondag 30 maart 2014 16:13 schreef methodmich het volgende:
Zondagmiddag, 'oude indie'-middag:
Alles uit 2005, 2006 en 2007.
Ja, een hele hoop zelfs. Het zit geweldig in elkaar. Aan de buitenkant de heerlijke harde en rauwe gitaarrifs. 3 verschillende vocalisten die allen hun eigen ding doen. Op het ene nummer past Mark Lanegan weer beter en op het andere juist weer Josh Homme zelf. Als je het album meer luistert hoor je de geniale baslijntjes, sterke drums etc. er allemaal onder. Verder combineert het korte catchy nummertjes met lange ingewikkelde songs (God is in the Radio).quote:Op maandag 31 maart 2014 13:43 schreef Trollscience het volgende:
Is er iets speciaals aan Songs For The Deaf dat ik mis? Ik heb het drie keer geprobeerd te luisteren en ik krijg hoofdpijn van de productie.
Smaak hequote:Op maandag 31 maart 2014 13:43 schreef Trollscience het volgende:
Is er iets speciaals aan Songs For The Deaf dat ik mis? Ik heb het drie keer geprobeerd te luisteren en ik krijg hoofdpijn van de productie.
Ik ben fervent free-jazz fan, maar ik krijg gewoon hoofdpijn van de bass-heavy productie. Misschien toch nog eens proberen ooit.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:48 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja, een hele hoop zelfs. Het zit geweldig in elkaar. Aan de buitenkant de heerlijke harde en rauwe gitaarrifs. 3 verschillende vocalisten die allen hun eigen ding doen. Op het ene nummer past Mark Lanegan weer beter en op het andere juist weer Josh Homme zelf. Als je het album meer luistert hoor je de geniale baslijntjes, sterke drums etc. er allemaal onder. Verder combineert het korte catchy nummertjes met lange ingewikkelde songs (God is in the Radio).
Mja als je niet tegen wat hardere muziek kan dan houdt het gauw op.
Ik kan hem helemaal uit mijn hoofd afspelen overigens, is het enige album waarmee ik dat kan.
Moet wel zeggen dat Qotsa in zijn algemeenheid wel een groeier is hoor. De eerste keer dat ik No One Knows hoorde een kleine 2 jaar geleden vond ik het pokkeherrie, nu is het mijn favoriete band en heb ik ze al live gezien. Zo snel gaat dat.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:52 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ik ben fervent free-jazz fan, maar ik krijg gewoon hoofdpijn van de bass-heavy productie. Misschien toch nog eens proberen ooit.
Maar jij bent jong. Een paar jaar geleden zat jij nog in de baarmoeder van je moederquote:Op maandag 31 maart 2014 13:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Moet wel zeggen dat Qotsa in zijn algemeenheid wel een groeier is hoor. De eerste keer dat ik No One Knows hoorde een kleine 2 jaar geleden vond ik het pokkeherrie, nu is het mijn favoriete band en heb ik ze al live gezien. Zo snel gaat dat.
Je bedoelt Millionaire?quote:Op maandag 31 maart 2014 13:55 schreef BoerBert het volgende:
Songs for the Deaf begint met stiekem misschien wel het ultieme rocknummer
Jesu lijkt me echt iets voor jouquote:Op maandag 31 maart 2014 13:52 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ik ben fervent free-jazz fan, maar ik krijg gewoon hoofdpijn van de bass-heavy productie. Misschien toch nog eens proberen ooit.
Go with the flowquote:Op maandag 31 maart 2014 14:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Je bedoelt Millionaire?
Vind die erg vet, maar vind A Song for the Dead nog ultiemer hoor.
fyi, dopethrone is een van mijn favoriete albums. maar daarop is de bas niet zo irritant. bij qotsa en dit voelt het alsof de bas OVERAL bovenuitkomt en de stem en de drum eronder en dat is niet prettig luisterenquote:
Hoho die was live ook zo heerlijk he.quote:
Het enige 'foutloze' hardrockalbum dat ik ken. En dat bass-heavy, sleutel eens aan je equalizer?quote:Op maandag 31 maart 2014 13:43 schreef Trollscience het volgende:
haha ok, vreemdquote:Op maandag 31 maart 2014 14:17 schreef Trollscience het volgende:
[..]
fyi, dopethrone is een van mijn favoriete albums. maar daarop is de bas niet zo irritant. bij qotsa en dit voelt het alsof de bas OVERAL bovenuitkomt en de stem en de drum eronder en dat is niet prettig luisteren
Soortgenoot gevondenquote:Op maandag 31 maart 2014 14:06 schreef MaJo het volgende:
The war on drugs geluisterd en ik vind het maar niks
Nieuwe Beck maar weer opgezet
Ik gebruik geen equalizers, enige waar ik aan zit is mijn subwoofer als ik zonder hoofdtelefoon luister. Als die zacht staat heeft het nog altijd dat effect.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het enige 'foutloze' hardrockalbum dat ik ken. En dat bass-heavy, sleutel eens aan je equalizer?
Welke nummers vind je dan vullers?quote:Op maandag 31 maart 2014 14:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha ok, vreemdIk hoor het zelf niet zo bij 'songs of the deaf' (of, ik erger me er iig niet aan). Vind het wel een tikkeltje overgewaardeerde plaat, staan een paar fantastische nummers op, maar ook een paar stomme vullers.
Heb je dat bij de andere QOTSA albums ook?
Ja, dan wel zonder de eerste 1:30 ofzoquote:Op maandag 31 maart 2014 14:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Je bedoelt Millionaire?
Vind die erg vet, maar vind A Song for the Dead nog ultiemer hoor.
Sky is Faling, Six Shooter, Gonna Leave You, Do it Again, Musquito Songquote:Op maandag 31 maart 2014 14:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Welke nummers vind je dan vullers?
Is een van de weinige albums die ik ken zonder vullers juist. Zelfs mijn favoriete 2 albums hebben wel vullers.
Ik heb hier echt nog nooit last van gehad bij Songs for the Deaf.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:22 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Ik gebruik geen equalizers, enige waar ik aan zit is mijn subwoofer als ik zonder hoofdtelefoon luister. Als die zacht staat heeft het nog altijd dat effect.
Six Shooter heb je een punt, de rest is tof.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Sky is Faling, Six Shooter, Gonna Leave You, Do it Again, Musquito Song
Die 2 platen ervoor hadden ook hetzelfde probleem als sftd, de leuke nummers zijn echt geweldig, maar daaromheen boeit het me niet heel erg veel. Lullabies to Parallize vind ik wel weer van begin tot eind erg tof, maar die mening is volgens mij niet heel populair
De basis is niet echt slecht, maar ik vind ze allemaal nogal hangen op 1 ideetje, wat ze nogal saai maakt..quote:Op maandag 31 maart 2014 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Six Shooter heb je een punt, de rest is tof.
Waar uit blijkt dat dan?quote:Op maandag 31 maart 2014 14:31 schreef Tchock het volgende:
Maar over de lage tonen gesproken, Songs for the Deaf heeft een van de beste ritmesecties die ik ken in een band. Grohl en Oliveri zijn zó goed samen
Jammer dat die laatste echt een klootzak is. Maar het draait om de muziek toch
Agressief en alcoholisch. Vlak na Songs... is hij ontslagen door Homme omdat hij zijn vriendin in elkaar had getimmerd.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:33 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Waar uit blijkt dat dan?Ik vond 'm altijd wel sympathiek (maar wel een tikkeltje gestoord) overkomen
aj das niet best idd, in der tijd werd zijn ontslag aangekondigd dat ze 'muzikaal te ver van elkaar stonden' en dat ze het jammer vonden, omdat ze zulke goede vrienden waren etc...quote:Op maandag 31 maart 2014 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Agressief en alcoholisch. Vlak na Songs... is hij ontslagen door Homme omdat hij zijn vriendin in elkaar had getimmerd.
Gonna Leave You en Do It Again, kan ik inkomen. Mosquito Song is echt een heerlijke transitie na het geweld van A Song for the Deaf. Six Shooter is zo kort en vicious dat het amper filler kan zijn mijns inziens. Bij The Sky is Fallin' voel ik me altijd net als een crash test dummy.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:25 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Sky is Faling, Six Shooter, Gonna Leave You, Do it Again, Musquito Song
Die 2 platen ervoor hadden ook hetzelfde probleem als sftd, de leuke nummers zijn echt geweldig, maar daaromheen boeit het me niet heel erg veel. Lullabies to Parallize vind ik wel weer van begin tot eind erg tof, maar die mening is volgens mij niet heel populair
Klopt, moet ik voor in de stemming zijn, ene keer luister ik 'm wel af, de andere keer nietquote:Op maandag 31 maart 2014 14:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Gonna Leave You en Do It Again, kan ik inkomen. Mosquito Song is echt een heerlijke transitie na het geweld van A Song for the Deaf.
Filler = Fillerquote:Six Shooter is zo kort en vicious dat het amper filler kan zijn mijns inziens.
Vind dat zelf misschien wel de minste Queens-plaat. Al heeft deze wel Little Sister, I Never Came en Burn the Witch, dus nee Era Vulgaris is de minste, die heeft zelfs 2 of 3 irritante nummers.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:32 schreef On het volgende:
De tweede helft van Lullabies to Paralyze wordt ondergewaardeerd. Waanzin, grooves, duisternis.
This Lullaby > Medication is ook wel bijzonder kickuh.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind dat zelf misschien wel de minste Queens-plaat. Al heeft deze wel Little Sister, I Never Came en Burn the Witch, dus nee Era Vulgaris is de minste, die heeft zelfs 2 of 3 irritante nummers.
Era Vulgaris viel echt verschrikkelijk tegen toen, Make out with chu vind ik zo'n beetje het enige echt toffe nummer. maar die kende ik al uit de dessert sessions (Met PJ Harveyquote:Op maandag 31 maart 2014 14:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind dat zelf misschien wel de minste Queens-plaat. Al heeft deze wel Little Sister, I Never Came en Burn the Witch, dus nee Era Vulgaris is de minste, die heeft zelfs 2 of 3 irritante nummers.
Kwaliteit hoorquote:Op maandag 31 maart 2014 14:59 schreef Trollscience het volgende:
O mijn god, ik heb mijn oude mp3-speler teruggevonden bij het opruimen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Like Clockwork vind ik echt geniaal.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Era Vulgaris viel echt verschrikkelijk tegen toen, Make out with chu vind ik zo'n beetje het enige echt toffe nummer. maar die kende ik al uit de dessert sessions (Met PJ Harvey). Like Clockwork heeft m'n vertrouwen nog niet echt hersteld in de band, maar het was een stap in de goede richting weer
Merzbowquote:Op maandag 31 maart 2014 14:59 schreef Trollscience het volgende:
O mijn god, ik heb mijn oude mp3-speler teruggevonden bij het opruimen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Klinkt als een inbelverbindingquote:Op maandag 31 maart 2014 15:14 schreef Gehenna het volgende:
Dit had hij gewoon als single moeten uitbrengen, direct een hit geweest
precies, normaliter klinkt het nergens naarquote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klinkt als een inbelverbinding![]()
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klinkt als een inbelverbinding![]()
best vetquote:Op maandag 31 maart 2014 15:14 schreef Gehenna het volgende:
Dit had hij gewoon als single moeten uitbrengen, direct een hit geweest
Ik vind alles na I Never Came juist het leukst aan Lullabies. Die hitjes heb ik inmiddels wel gehoord, de meer obscure langere nummers daarna blijven een traktatie.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Blur frontman Damon Albarn used heroin five days a week for creativityquote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef On het volgende:
Ik wist overigens tot kort helemaal niet dat Damon zo aan de heroine zat. Verklaart wel al die koortsige Monkey-muziek van hem.
quote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef On het volgende:
Ik wist overigens tot kort helemaal niet dat Damon zo aan de heroine zat. Verklaart wel al die koortsige Monkey-muziek van hem.
doe ik nietquote:Op maandag 31 maart 2014 15:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je hoeft het niet goed te praten
Hey eerst je itunes lijst afmaken he!!!quote:Op maandag 31 maart 2014 18:38 schreef Tchock het volgende:
Zin in nieuwe muziek. Atlas - Real Estate is de eerste.
Ben al klaar. 6000 nummers geluisterd dit weekend.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey eerst je itunes lijst afmaken he!!!
Je was pas bij de B, en nu ben je ineens klaar?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben al klaar. 6000 nummers geluisterd dit weekend.
Seems legit.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben al klaar. 6000 nummers geluisterd dit weekend.
Jaquote:Op maandag 31 maart 2014 18:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je was pas bij de B, en nu ben je ineens klaar?
Die heb ik al lang niet meer gehoord.quote:
Oh wauw, die heb ik lang niet gehoordquote:
Misschien zat Tchock in een ruimteschip die rondreisde met een snelheid rond de lichtsnelheid, waardoor zijn tijd een stuk langzamer ging dan die van ons?quote:
"Rond" de lichtsnelheid. Iets er onder, iets er boven, wat maakt het uit.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien zat Tchock in een ruimteschip die rondreisde met een snelheid rond de lichtsnelheid, waardoor zijn tijd een stuk langzamer ging dan die van ons?
Dat, of hij heeft valsgespeeld. Al zou je in een ruimteschip zitten als valsspelen kunnen beschouwenquote:Op maandag 31 maart 2014 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien zat Tchock in een ruimteschip die rondreisde met een snelheid rond de lichtsnelheid, waardoor zijn tijd een stuk langzamer ging dan die van ons?
Nou ja, als je 6000 liedjes wilt luisteren in een weekend, red je het niet met 250.000 km/s. Erboven wordt idd lastig.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Rond" de lichtsnelheid. Iets er onder, iets er boven, wat maakt het uit.
Ik heb al 71 uur aan muziek in mijn lijstje van 2014 staan, dat wordt nog wat als ik mijn eindejaarslijstje moet gaan opmaken. (Niet dat ik normaal gesproken alles ga terugluisteren).quote:Op maandag 31 maart 2014 18:50 schreef Norrage het volgende:
Als ik al mijn niet gerate nummers zou luisteren, is dat 81 uur aan luister-tijd
Je bedoelt Tchock die achter 't stuur in de auto van zijn pa zit en 'vroeeem vroeeeem'-geluiden maakt, terwijl de motor niet eens draait?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien zat Tchock in een ruimteschip
Pardon. Waar ik uur zei, bedoel ik dagen. Stop de tijd.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb al 71 uur aan muziek in mijn lijstje van 2014 staan, dat wordt nog wat als ik mijn eindejaarslijstje moet gaan opmaken. (Niet dat ik normaal gesproken alles ga terugluisteren).
Ik heb nog ruim 388 uur te gaan, maar ik luister uiteraard ook andere dingen tussendoor. Waaronder Atlas. Leuk album op het eerste gehoordquote:Op maandag 31 maart 2014 18:50 schreef Norrage het volgende:
Als ik al mijn niet gerate nummers zou luisteren, is dat 81 uur aan luister-tijd
Ik zou maar eens beginnen met de A als ik jou was.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:54 schreef Norrage het volgende:
Mijn hele playlist is 108 dagen, 13 uur, 12 minuten en 11 seconden
Dus, 81/108 = 75% heb ik nog niet gerate
quote:Op maandag 31 maart 2014 18:56 schreef kciR het volgende:
Tchock, doe je date raten voor de volledigheid. Of heb je ook weer dingen herontdekt tussen die berg niet gerate nummers?
Hmm... Herontdekken doe ik eigenlijk niet. De dingen die ik ken en die leuk zijn zijn al gerate. Maar ik heb wel zat toffe muziek ontdekt die ik eerder niet kende (omdat ik het simpelweg nog nooit geluisterd had).quote:Op maandag 31 maart 2014 18:56 schreef kciR het volgende:
Tchock, doe je date raten voor de volledigheid. Of heb je ook weer dingen herontdekt tussen die berg niet gerate nummers?
Ah, het is dus wel zinvolquote:Op maandag 31 maart 2014 18:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hmm... Herontdekken doe ik eigenlijk niet. De dingen die ik ken en die leuk zijn zijn al gerate. Maar ik heb wel zat toffe muziek ontdekt die ik eerder niet kende (omdat ik het simpelweg nog nooit geluisterd had).
Hoe veel sterren uit vijf zou je raten geven?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:59 schreef Felagund het volgende:
Ik vind dat raten maar overrated. Ik begin er daarom niet aan.
Jaquote:
Tsja, ik doe het al sinds 2004, dus ik heb een gigantische rating-database. Dat is wel superhandigquote:Op maandag 31 maart 2014 18:59 schreef Felagund het volgende:
Ik vind dat raten maar overrated. Ik begin er daarom niet aan.
Funeral van Band of Horses is zo'n fijn nummerquote:Op maandag 31 maart 2014 19:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaMuzikale ontdekkingstocht. Ik was bijvoorbeeld érg onder de indruk van Luxury Problems van Andy Stott, ISAM van Amon Tobin, Band of Horses en veel van Blur dat ik nog niet kende.
Haha, al heb je dat wel ooit op je gedownload. Ik zou Awolnation al niet eens durven downloaden!quote:Daar staat uiteraard ook tegenover dat ik met de handen in het haar de hele discografie van Aphex Twin heb doorgewerkt, bijna een hersenbloeding kreeg van AWOLNATION en véél meer drum and bass blijk te hebben dan ik voor mogelijk hield.
Die kende ik alquote:Op maandag 31 maart 2014 19:03 schreef kciR het volgende:
[..]
Funeral van Band of Horses is zo'n fijn nummer
Jaquote:Haha, al heb je dat wel ooit op je gedownload. Ik zou Awolnation al niet eens durven downloaden!
Ik had altijd wel slimme afspeellijsten met nummers van het jaar en alle albums van een jaar. En idd een afspeellijst met alle "nog nooit beluisterde" nummers.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:05 schreef Norrage het volgende:
Ik heb het trouwens ook wel eens gedaan, want ik heb een "nog nooit geluisterd" slimme afspeellijst. Maar dat zit zoveel kuts in, of komt ineens weer een jazz-nummer lang dat 54 minuten duurt ofoz.
iTunes sorteert mijn muziek automatisch op artiest en dan op album, dat vind ik genoeg. Albumart heb ik van elk album er bij gezocht omdat ik dat mooier vind, zoals ik ook alle tags heb geuniformeerd. Verder ordenen begin ik niet aan.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:13 schreef kciR het volgende:
Ik heb trouwens wel super veel tijd gestopt in het ordenen van mijn muziek in mapjes op mijn (externe) harde schijf.
Alles eerst per artiest, dan per album. En dan bij elk album een cover erbij.
Nu is dat een beetje aan het verwateren en hernoem ik bijna niks meer. Ik zoek er zeker geen cover meer bij, of hij moet er toevallig bijzitten. Voor de netheid moet ik dat toch maar weer eens bijwerken, al is dat zo tering veel werk.
Heb ook ooit het idee gehad om voor elke albumtitel het jaartal te zetten, dan staan ze chronologisch in explorer, maar ik heb nooit zin gehad om al die mapjes te hernoemen..
Ik heb het vooral gedaan om het een beetje helder op mijn mp3 speler te zetten. Anders is dat zo'n chaos (al sorteert die ook gewoon automatisch).quote:Op maandag 31 maart 2014 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
iTunes sorteert mijn muziek automatisch op artiest en dan op album, dat vind ik genoeg. Albumart heb ik van elk album er bij gezocht omdat ik dat mooier vind, zoals ik ook alle tags heb geuniformeerd. Verder ordenen begin ik niet aan.
Mooi. Nu al verliefd.quote:
is wel okéquote:
Hoe kan je zoiets fixen?quote:Op maandag 31 maart 2014 19:13 schreef Norrage het volgende:
Ik heb een afspeellijst van nummers die ik meer dan 5 keer heb geluisterd maar waarvan de laatste luisterbeurt meer dan 500 dagen geleden is
Filteren op laatste afspeelbeurt en aantal keer afgespeeld?quote:
Ik heb alleen last.fm, dus wat lastigerquote:Op maandag 31 maart 2014 20:00 schreef Felagund het volgende:
[..]
Filteren op laatste afspeelbeurt en aantal keer afgespeeld?
Je speelt toch ergens in af? Of doe je dat ook in last.fm?quote:Op maandag 31 maart 2014 20:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb alleen last.fm, dus wat lastiger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |