SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl
Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.
Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.Order! Ordeeeeeeeeer!
Ohja, week 14 pasquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:18 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Tijdschriften is volgende week he, niet deze week. Of is dat bij de franchise weer anders?
Ja. Als je nu 3/4 jaar bij AH werkt krijgt je die. Je ontvangt het aanvullende deel ook gewoon (percentage ben ik vergeten)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:29 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ja hoe zit dat nou met die winstuitkering trouwens... krijgt iedereen die?
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:28 schreef Broccolitaartje het volgende:
Schuimpjes, desondanks je geen mensenmens bent mag ik je wel
iedereen die in 2013 in dienst was krijgt deze aanvullende winstuitkeringquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:29 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ja hoe zit dat nou met die winstuitkering trouwens... krijgt iedereen die?
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef ikbenschipper het volgende:
Schuimpjes, Rosenberg is ook rz leverancier, maar deze artikelen staan er niet in. Sinds een paar weken verkopen we dus veel puddingkruimelvlaaien van de bo van vroeger. Want het Moet ook een bo artikel zijn dat niet meer bestelbaar is.
quote:Nabetaling winstuitkering Albert Heijn
Op 27 februari heeft Ahold de jaarcijfers over 2013 bekend gemaakt. Op basis van de jaarcijfers van Albert Heijn is vastgesteld dat er een nabetaling van de winstuitkering (WUK) volgt van 35,9% van het periodesalaris. Daarmee komt de totale winstuitkering over 2013 uit op 78,4%. Je ontvangt de nabetaling met het salaris over periode 3 (week 14).
Sander van der Laan: “Met de huidige economische tegenwind was het vooral in de tweede helft van 2013 een uitdaging onze gewenste omzet te behalen. Desondanks hebben we een solide winst laten zien. Daar hebben we met alle collega’s keihard voor gewerkt en het is mooi dat we in deze tijden nog tot een winstuitkering voor onze medewerkers over kunnen gaan.
Voor ons allemaal wordt het in 2014 de grote uitdaging om nog betere prestaties en een hogere klanttevredenheid te realiseren. De energie en de betrokkenheid van ieder blijft dit jaar dus heel hard nodig. Door het samen iedere dag beter te doen, laten we onze klanten ervaren dat Albert Heijn de beste combinatie biedt: het alledaagse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar.”
Voor wie?
De winstuitkering voor 2013 is vanzelfsprekend bedoeld voor alle medewerkers die in december ook de vooruitbetaling hebben ontvangen. Om voor uitbetaling in aanmerking te komen moet je daarnaast ook op de laatste dag van periode 3 nog in dienst zijn.
Kort-parttimers
Kort-parttimers ontvangen het vaste deel van de WUK (42,5%) in de vorm van de WUK-toeslag bij hun all in-periodesalaris. De nabetaling ontvangen zij net als alle andere medewerkers, bij de salarisbetaling over periode 3, in week 14.
Meer informatie
De WUK-regeling kun je nalezen (eventueel via je leidinggevende) in de handboeken op AH Plaza.
Namens het directieteam Albert Heijn,
Sander van der Laan
Ja inderdaad, want je moet heb waarschijnlijk via onbekend scannummer koppelen. Maar onze huisvuilzakken a 10 euro per rol zijn gewoon bekend in de systemen. Over die 10 euro gesproken, als het aan Jo Janssen ligt gaan die snel in prijs omlaagquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:30 schreef ikbenschipper het volgende:
Schuimpjes, Rosenberg is ook rz leverancier, maar deze artikelen staan er niet in. Sinds een paar weken verkopen we dus veel puddingkruimelvlaaien van de bo van vroeger. Want het Moet ook een bo artikel zijn dat niet meer bestelbaar is.
Hij is dan ook de CEO van Albert Heijn. Wie had anders het bericht moeten opstellen? Ria van het SSC?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:32 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Dankjewel!
(Die Sander van der Laan loopt weer lekker met de eer te strijken)
Idd koppel je via onbekend scannummer. Enige handeling om nu te doen is eens per 4 weken het artikel weer even toe te voegen. Dat heb ik wel over voor de extra uren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:31 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja inderdaad, want je moet heb waarschijnlijk via onbekend scannummer koppelen. Maar onze huisvuilzakken a 10 euro per rol zijn gewoon bekend in de systemen. Over die 10 euro gesproken, als het aan Jo Janssen ligt gaan die snel in prijs omlaag![]()
Ja. Rijpe Ria van het SSC (wat is het SSC) verdiend ook een schouderklopjequote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:32 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Hij is dan ook de CEO van Albert Heijn. Wie had anders het bericht moeten opstellen? Ria van het SSC?
Dat is inderdaad een kleine moeite voor 10 uur extra.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:33 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Idd koppel je via onbekend scannummer. Enige handeling om nu te doen is eens per 4 weken het artikel weer even toe te voegen. Dat heb ik wel over voor de extra uren.
Het SSC is het Self Service Center van Albert Heijn. Daar kunnen winkels vragen op indienen voor het hoofdkantoor. Die komen eerst bij de eerstelijns support uit die proberen de vraag te beantwoorden. Lukt ze dat niet dan gaat het naar de specialisten. Die proberen het dan. Lees de afgelopen 220 topics maar even doorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:34 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ja. Rijpe Ria van het SSC (wat is het SSC) verdiend ook een schouderklopje
Hahaha, grapjurk. 220 topics doorlezen... ik had toch al verteld dat ik echt het concentratievermogen van een zeester heb...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:35 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het SSC is het Self Service Center van Albert Heijn. Daar kunnen winkels vragen op indienen voor het hoofdkantoor. Die komen eerst bij de eerstelijns support uit die proberen de vraag te beantwoorden. Lukt ze dat niet dan gaat het naar de specialisten. Die proberen het dan. Lees de afgelopen 220 topics maar even doorKun je lachen
Dat heb je niet verteld. Maar SSC levert toch wel mooie pareltjes opquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:38 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Hahaha, grapjurk. 220 topics doorlezen... ik had toch al verteld dat ik echt het concentratievermogen van een zeester heb...
Ja en misschien is het zelfs iets meer maar sinds deze producten meedoen heb ik op verkoop weer zo'n 220 uur per week. Das beter dan in de afsluiting 200 mee te krijgen ofzo. Maar lastig te vergelijken. Een actieweek met mini donuts leverd bij ons ook 20 uur extra op BHAMquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:34 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een kleine moeite voor 10 uur extra.
Ik kan heel veel hebben, hoor. Zulke grapjes vind ik altijd wel lachen. Ik kan alleen soms niet tegen de toontjes waarop dingen gezegd worden.. Zulke grapjes als deze, keep 'em coming.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:12 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Gelukkig dat je het zo oppakt. Het hem weggeedit omdat ik naderhand (1 seconde later) vond dat het eigenlijk niet kon
sorry.. had ik wel moeten doenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:38 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat heb je niet verteld. Maar SSC levert toch wel mooie pareltjes op
Inderdaad. Acties bake-off flink uitpakken levert leuke uurtjes op. Zeker dat spul dat alleen maar hoeft te ontdooien is ideaal daarvoorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:38 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja en misschien is het zelfs iets meer maar sinds deze producten meedoen heb ik op verkoop weer zo'n 220 uur per week. Das beter dan in de afsluiting 200 mee te krijgen ofzo. Maar lastig te vergelijken. Een actieweek met mini donuts leverd bij ons ook 20 uur extra op BHAM
hou het nu maar bij dan. Dan kan je nog steeds lachen want ze blijven langs komen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:38 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Hahaha, grapjurk. 220 topics doorlezen... ik had toch al verteld dat ik echt het concentratievermogen van een zeester heb...
Zo waarlijk helpe mij, God almachtigquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:40 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
hou het nu maar bij dan. Dan kan je nog steeds lachen want ze blijven langs komen.
Ik haat niet-gespiegelde vakken ook, maar als je echt onder tijdsdruk moet vullen dan snap ik dat je niet alles spiegeltquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik kan heel veel hebben, hoor. Zulke grapjes vind ik altijd wel lachen. Ik kan alleen soms niet tegen de toontjes waarop dingen gezegd worden.. Zulke grapjes als deze, keep 'em coming.
Ik schrok vandaag wel even van de afboekingen... Ik deed vandaag afprijzingen en afboekingen van VKK (sappen, gekoelde groenten, vlees, zuivel, verpakt voorgelegd broodbeleg en brood/gebak) en bij het vlees vond ik dingen die al 3-4 dagen over de datum waren en ALLES zo'n beetje van vandaag was niet afgeprijsd gisteren. Beetje jammer. Ik kwam vrij laat aan (zou ergens rond negen beginnen moest maar ff kijken hoe laat ik het zou redden) en kon zelf ook niet meer afstickeren, maar dat vond ik gewoon kut. Ik erger me aan twee dingen het meest:
1. Niet gespiegelde vakken als ik zelf op VKK help/bezig ben. Ik spiegel ze altijd meteen bij, kan niet tegen het aangezicht.
2. Dingen die niet goed afgeprijsd zijn. Zorgt voor meer zoekwerk 's avonds en ik vind het niet kunnen naar de klanten toe.
samengevat: luie vakkenvullers moeten vervangen worden door goede, die goed afboeken en goed afprijzen, zodat het tijd scheelt 's avonds.
Wat was de vraag?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:45 schreef einschtein het volgende:
Over het SSC gesproken, eens een keer geen kudt reactie terug. Maar alsof winkels sinds kort naar buiten kunnen mailen, kom op zeg.
[ afbeelding ]
Ik weet het niet, maar ik durf er gif op in te nemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:42 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ik haat niet-gespiegelde vakken ook, maar als je echt onder tijdsdruk moet vullen dan snap ik dat je niet alles spiegeltEn dat niet afprijzen is inderdaad heul erg slecht
Gebeurt dat echt consequent?
sinds , 2,5 jaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:45 schreef einschtein het volgende:
Over het SSC gesproken, eens een keer geen kudt reactie terug. Maar alsof winkels sinds kort naar buiten kunnen mailen, kom op zeg.
[ afbeelding ]
Ga jij maar 150 cpu bij vlees vullen, zonder al te veel actie. Net als bij caissieres, is de druk op vakkenvullers gewoon hoog en hoe jij het ziet is te vergelijken met vakkenvullers als bijdraaiers(ik krijg bijvoorbeeld ook niks te horen van tl vka). En dan snap ik echt niet hoe moeilijk het kan zijn om genoeg caissières in te plannen, die bloemen kar eens te vullen en snoep goed bij te houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef OudeBok het volgende:
Ik kan heel veel hebben, hoor. Zulke grapjes vind ik altijd wel lachen. Ik kan alleen soms niet tegen de toontjes waarop dingen gezegd worden.. Zulke grapjes als deze, keep 'em coming.
Ik schrok vandaag wel even van de afboekingen... Ik deed vandaag afprijzingen en afboekingen van VKK (sappen, gekoelde groenten, vlees, zuivel, verpakt voorgelegd broodbeleg en brood/gebak) en bij het vlees vond ik dingen die al 3-4 dagen over de datum waren en ALLES zo'n beetje van vandaag was niet afgeprijsd gisteren. Beetje jammer. Ik kwam vrij laat aan (zou ergens rond negen beginnen moest maar ff kijken hoe laat ik het zou redden) en kon zelf ook niet meer afstickeren, maar dat vond ik gewoon kut. Ik erger me aan twee dingen het meest:
1. Niet gespiegelde vakken als ik zelf op VKK help/bezig ben. Ik spiegel ze altijd meteen bij, kan niet tegen het aangezicht.
2. Dingen die niet goed afgeprijsd zijn. Zorgt voor meer zoekwerk 's avonds en ik vind het niet kunnen naar de klanten toe.
samengevat: luie vakkenvullers moeten vervangen worden door goede, die goed afboeken en goed afprijzen, zodat het tijd scheelt 's avonds.
Geen vraag, meer dat er foutieve info in een handboek staat. Dacht even collegiaal te zijn.quote:
Dat is een heel dubbel geval. Aan een kant mag je ze niet te vaak wateren, omdat ze dan uitkomen. Aan de andere kant moet het juist, anders gaan ze dood. Gelukkig hebben wij heel weinig halfdooie planten bij ons. We hebben liever uitgekomen bloemen dan dode bloemen of course.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:51 schreef Teslynd het volgende:
En de planten water te geven. Rotgezicht al die halfdooie planten.
Dat laatste hier ook, maar dan als cassiere. Na 15 minuten stop ik liever het hoofd van de klant tussen de kassalade totdat ik het hoofd zo in de afroombox kan doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:51 schreef OudeBok het volgende:
Nou ja, in principe is er 1 iemand die 's avonds gewoon alle afboekingen en afprijzingen loopt. Vulwerk is dan al gedaan. Hij krijgt er in principe ook wel aardig lang de tijd voor. Laat ik het zo stellen, de tijd die ik in het spiegelen gestoken heb, daarin had ik vlees ook kunnen afprijzen (als onwetende caissière had ik daar niet eerder rekening mee gehouden, ik voelde me best wel dom haha). De druk op vakkenvullers is ook enorm, daarom zou ik het ook niet permanent zeg maar kunnen doen. Ik werk graag onder druk, maar niet onder hoge druk van een TL met een urennorm. Druk vind ik erg fijn, zolang ik zelf grotendeels maar de touwtjes in handen heb. Ben alles behalve geschikt als vuller.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat laatste hier ook, maar dan als cassiere. Na 15 minuten stop ik liever het hoofd van de klant tussen de kassalade totdat ik het hoofd zo in de afroombox kan doen.
Dat was (A)SM-eyes only. Hoewel er volgens mij wel een MT-box was voordat Google kwam.quote:
Wel een klant per keer he, anders zit de box zo volquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dat laatste hier ook, maar dan als cassiere. Na 15 minuten stop ik liever het hoofd van de klant tussen de kassalade totdat ik het hoofd zo in de afroombox kan doen.
Dan zou je niet bij ons moeten werken...bij ons wordt zelden gespiegeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:39 schreef OudeBok het volgende:
1. Niet gespiegelde vakken als ik zelf op VKK help/bezig ben. Ik spiegel ze altijd meteen bij, kan niet tegen het aangezicht
Hahhahahahahaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wel een klant per keer he, anders zit de box zo vol
Zoveel!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:56 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Dan zou je niet bij ons moeten werken...bij ons wordt zelden gespiegeld.
Wat heel erg jammer is voor het winkelbeeld..... Maar jah bij ons zit verkoopklaar nog zeker 80-100 uur boven plan.
Wij hebben op sommige dagen een speciale spiegelaarquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:57 schreef exelletor het volgende:
Wij spiegelen alleen twee planken per pad + tijdens nee-verkoop.
Ik vind winkelbeeld op mijn afdeling sowieso, door de hele winkel eigenlijk, heel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:56 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Dan zou je niet bij ons moeten werken...bij ons wordt zelden gespiegeld.
Wat heel erg jammer is voor het winkelbeeld..... Maar jah bij ons zit verkoopklaar nog zeker 80-100 uur boven plan.
Welke filiaal?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:58 schreef BELASTING het volgende:
Hallo allemaal! Ik werk ook bij de AH
Ik werk in Amstelveen als verkoopklaar medewerker (restanten) op de groenteafdeling. Wat mij na 2 maanden nog steeds goed bevalt.
Naast de groenteafdeling houd ik uiteraard ook regelmatig panklaar en maaltijden bij.
Vragen over mij? Waarom ik er werk? Vraag maar raak!
Hooiquote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:58 schreef BELASTING het volgende:
Hallo allemaal! Ik werk ook bij de AH
Ik werk in Amstelveen als verkoopklaar medewerker (restanten) op de groenteafdeling. Wat mij na 2 maanden nog steeds goed bevalt.
Naast de groenteafdeling houd ik uiteraard ook regelmatig panklaar en maaltijden bij.
Vragen over mij? Waarom ik er werk? Vraag maar raak!
Waarom werk je bij de ah?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:58 schreef BELASTING het volgende:
Hallo allemaal! Ik werk ook bij de AH
Ik werk in Amstelveen als verkoopklaar medewerker (restanten) op de groenteafdeling. Wat mij na 2 maanden nog steeds goed bevalt.
Naast de groenteafdeling houd ik uiteraard ook regelmatig panklaar en maaltijden bij.
Vragen over mij? Waarom ik er werk? Vraag maar raak!
Ja hoor, na de eerste klant af geroomd te hebben ben ik al een kassabanddivider bij een klant aan het inbrengen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Wel een klant per keer he, anders zit de box zo vol
Alleen wij van de counter doen de buizen erin, in principe. Kans dat dát fout gaat, is erg klein.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:57 schreef SLP_ het volgende:
Bij ons zijn afgelopen week twee keer de kokers er verkeerd in gestoptHet pijltje bovenop de koker was blijkbaar niet duidelijk genoeg, dus nu staat er een instructiebriefje op de buis geplakt
De SM vindt het ook leuk dat hij ~6 keer zoveel krijgt betaald, terwijl jij meer verstand hebt van sommige zaken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:00 schreef OudeBok het volgende:
Alleen wij van de counter doen de buizen erin, in principe. Kans dat dát fout gaat, is erg klein.
Vond laatst wel leuk toen ik m'n SM uit moest leggen hoe die buizen nu precies werken met de console in het telkantoor, had er de ballen verstand van.
TL's hadden ook een mail maar naar buiten mailen kon niet. Tegenwoordig is het standaard antwoord. Mail me even.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:55 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat was (A)SM-eyes only. Hoewel er volgens mij wel een MT-box was voordat Google kwam.
Ja, ik leg altijd na het tellen de buizen op de kassa's zodat caissiere ze er in kan doen, want hoe moeilijk kan het zijn?! Maarja, blijkbaar is het toch lastig want heb de afgelopen weken te vaak lamson air moeten bellenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Alleen wij van de counter doen de buizen erin, in principe. Kans dat dát fout gaat, is erg klein.
Vond laatst wel leuk toen ik m'n SM uit moest leggen hoe die buizen nu precies werken met de console in het telkantoor, had er de ballen verstand van.
Bourgondischelaan.quote:
Hallo!quote:
Werk nodig. Gezellige winkel. Toffe collega'squote:
Haha, so truequote:Op woensdag 26 maart 2014 00:01 schreef exelletor het volgende:
[..]
De SM vindt het ook leuk dat hij ~6 keer zoveel krijgt betaald, terwijl jij meer verstand hebt van sommige zaken.
Nou ja, zolang je er op tijd achter komt, krijg je hem nog wel eruit. Als 'ie al dicht is... tsja.. Dan wordt het lastig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:01 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ja, ik leg altijd na het tellen de buizen op de kassa's zodat caissiere ze er in kan doen, want hoe moeilijk kan het zijn?! Maarja, blijkbaar is het toch lastig want heb de afgelopen weken te vaak lamson air moeten bellen
Zo ziet mijn afdeling Va er ook uit hoor, maar vooral het houdbare gedeelte van verkoopklaar wordt bij ons zelden rechtgetrokken.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:59 schreef OudeBok het volgende:
Eerste wat mijn TL aan me vroeg toen ik met de counter begon: Wat vind je belangrijk op de afdeling, wat zijn de punten waar je het meeste aandacht aan gaat besteden?
Antwoord: Winkelbeeld en rijen.
Mandjes constant strak opgeruimd wanneer mogelijk, constant vegen wanneer nodig, dozenhok de hele dag door strak opgeruimd, geen lege emmers bij bloemen en planten, een nette inpaktafel en een gespiegelde, altijd gevulde kast met tabak zijn de punten waar ik héél erg op let tijdens m'n diensten. Zodra de kans er is er iets aan te doen als het niet klopt, spring ik er meteen bovenop. Werkt ook veel prettiger.
Welkom. Hopelijk trekt de omzet in de winkel ook eens aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:02 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Bourgondischelaan.
[..]
Hallo!
[..]
Werk nodig. Gezellige winkel. Toffe collega's
Niet dat ik al die filialen uit mijn hoofd kenquote:
Moet jij eens niet plussen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:05 schreef ikbenschipper het volgende:
Welkom. Hopelijk trekt de omzet in de winkel ook eens aan.
Ben er inderdaad gelijk begonnen. Gaat uiteraard beter dan in het begin. Maar alle begin is moeilijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:05 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Welkom. Hopelijk trekt de omzet in de winkel ook eens aan.
Lukt het allemaal een beetje op de AGFafdeling. Ben je daar meteen op gekomen? Toch veel meer kennis voor nodig dan de rest.
Hahaha de administratiequote:Op woensdag 26 maart 2014 00:05 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Niet dat ik al die filialen uit mijn hoofd ken. Moet natuurlijk wel even de administratie bijwerken
quote:
Ja wij gaan gewoon weer even plussen deze week. 230 here we comequote:
Why, haha.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Jaja, ik hou bij wie er in welk filiaal werkt
Van iedereen hier?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Jaja, ik hou bij wie er in welk filiaal werkt
Welk filiaal werk jij dan?quote:
Ja.quote:
Dan weet ik bij welke filialen ik af en toe het SSC moet checken om weer aan mooie pareltjes te komen.quote:
Ben benieuwd of we 300 eens halen, moet lukken.quote:Ja wij gaan gewoon weer even plussen deze week. 230 here we come
Velen zijn daar niet zo open over i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik maak me er zelf niet zo druk om, maar ik snap dat sommigen daar niet zo veel over kwijt willen.quote:
AGF is wel een super leuke afdeling om op te werken . Anders dan de rest. Veel meer kwaliteitsgericht enzo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:06 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Ben er inderdaad gelijk begonnen. Gaat uiteraard beter dan in het begin. Maar alle begin is moeilijk
Omzet? Dat klinkt echt laag, haha. Bij Jumbo zaten we op 4 ton per week als doel, haalden we ook. C1000 was 3,5 ton.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we 300 eens halen, moet lukken.
In de OP staat Regio Arnhem/Nijmegen. Daar houd ik het bij. Er zijn mensen hier die het weten, en er zijn er een paar die het niet weten.quote:
Door de nickname is de heer Schipper inderdaad niet te herkennen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef OudeBok het volgende:
Velen zijn daar niet zo open over i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik maak me er zelf niet zo druk om, maar ik snap dat sommigen daar niet zo veel over kwijt willen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Door de nickname is de heer Schipper inderdaad niet te herkennen.
Niet bij de mijne.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:10 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Laten we het houden op Amstelveen
Hangt ook van je grootte af, natuurlijk. Wij zijn een relatief kleine buurtwinkel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:10 schreef OudeBok het volgende:
Omzet? Dat klinkt echt laag, haha. Bij Jumbo zaten we op 4 ton per week als doel, haalden we ook. C1000 was 3,5 ton.
Huh, kan je zien wat andere filialen hebben ingestuurd?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Dan weet ik bij welke filialen ik af en toe het SSC moet checken om weer aan mooie pareltjes te komen.
JA VERTELquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:13 schreef Broccolitaartje het volgende:
Willen jullie ook weten in welk filiaal ik werk of is dat niet zo nodig
Haha, voor lang niet iedereen natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:10 schreef exelletor het volgende:
[..]
Door de nickname is de heer Schipper inderdaad niet te herkennen.
Het is heel makkelijk te herleiden voor iemand, toch zet ik het nooit hier direct neer. Ik geef tenslotte wel eens adviezen die niet door iedere collega in een MT gewaardeerd zullen worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:11 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Niet bij de mijne.
Maar kan inderdaad begrijpen dat mensen niet altijd hun indentiteit willen prijsgeven. En dat respecteer ik.
Nou, het was wel gelijk een duik in het diepe ja. Gelukkig is de winkel (en dus de afdeling) niet heel erg groot. Wat ik persoonlijk erg fijn vindt. Heb om bepaalde privé redenen een tijdje geen werk gehad, en zat diep in de put. En daar ben ik nu mooi uitgeklommen, en dit is een erg mooi begin. Ik had het niet beter kunnen treffen!quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
AGF is wel een super leuke afdeling om op te werken . Anders dan de rest. Veel meer kwaliteitsgericht enzo.
Leuk om er op te beginnen, ik doe meestal liever aan doorstroom omdat op AGF veel op je af kan komen. Maar als je het goed oppakt kan het natuurlijk ook
Jaquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:13 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Huh, kan je zien wat andere filialen hebben ingestuurd?
Ik geef liever niet teveel privacy-gevoelige informatie prijs, maar ik kan jou wel vertellen dat AH 1628 THE PLACE TO BE ISquote:
Eemplein 65 3812EA AMERSFOORTquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:14 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ik geef liever niet teveel privacy-gevoelige informatie prijs, maar ik kan jou wel vertellen dat AH 1628 THE PLACE TO BE IS
Hahaha, dat wist ik helemaal niet. Dacht dat je alleen alle vragen van jouw eigen filiaal kon zienquote:
Ja dat geloof ik direct. Wel alle AGF cursussen op de PC gedaan? Staat een hoop info die je kan helpen in je werk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:14 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Nou, het was wel gelijk een duik in het diepe ja. Gelukkig is de winkel (en dus de afdeling) niet heel erg groot. Wat ik persoonlijk erg fijn vindt. Heb om bepaalde privé redenen een tijdje geen werk gehad, en zat diep in de put. En daar ben ik nu mooi uitgeklommen, en dit is een erg mooi begin. Ik had het niet beter kunnen treffen!
Je moet het wel via een omweg doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:15 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Hahaha, dat wist ik helemaal niet. Dacht dat je alleen alle vragen van jouw eigen filiaal kon zien
Nog niet allemaal ben ik bang. Binnenkort maar eens achteraan gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik direct. Wel alle AGF cursussen op de PC gedaan? Staat een hoop info die je kan helpen in je werk.
Jonge, nu wil ik natuurlijk wel weten hoe je dat moet doen. Niet dat ik nu dat dagelijks ga checken maargoedquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:17 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Je moet het wel via een omweg doen.
Ik wil mijn filiaalnummer niet prijsgeven ivm google results, maar ondertussen kennen de vaste gasten hem wel, maar alsjeblieft niet delen. Maar mijne is lekker beterquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:14 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ik geef liever niet teveel privacy-gevoelige informatie prijs, maar ik kan jou wel vertellen dat AH 1628 THE PLACE TO BE IS
Hoe kan die van jou nou beter zijn dan die van mij? IMPOSSIBRUUUUquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:19 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik wil mijn filiaalnummer niet prijsgeven ivm google results, maar ondertussen kennen de vaste gasten hem wel, maar alsjeblieft niet delen. Maar mijne is lekker beter![]()
. Oh guys get wordt laat en ik verveel me
.
Ik heb nog wat namen voor je.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:07 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Jaja, ik hou bij wie er in welk filiaal werkt
Omdat ze in Bokkies filiaal werken met militaire precisie. Als je niet goed schoonmaakt mag je het tot in den treuren opnieuw doen. Toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:20 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Hoe kan die van jou nou beter zijn dan die van mij? IMPOSSIBRUUUU
Deze vind ik dan weer wat minder leuk, haha. Maar als er enigszins de tijd voor is, ja hoor. Ik word er nu wel wat losser inquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:21 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Omdat ze in Bokkies filiaal werken met militaire precisie. Als je niet goed schoonmaakt mag je het tot in den treuren opnieuw doen. Toch?
Omdat je veilingkist niet hiervoor gebruikt:quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:20 schreef Broccolitaartje het volgende:
Hoe kan die van jou nou beter zijn dan die van mij? IMPOSSIBRUUUU
Ik kan vanaf thuis daar niet in. Maar het is ook niet zo dat ik de hele dag filiale zit te checken hoorquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:21 schreef Broccolitaartje het volgende:
Maar schuimpjes, kan je iets vinden van ons filiaal? Dat vind ik wel even leuk! Ik wist voor vandaag niet eens dat dat SSC bestond hahahaha
Hebben jullie pc in de kantine staan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:22 schreef Schuimpjes het volgende:
Gewoon tijdens de dinerpauze als er niemand in de kantine zit ga ik wel effe achter de pc zitten voor het SSC
Hadden we wel in mijn vorige winkel. Dat was de werkplek voor medewerkers waar ze brood of groente konden bestellen. Was zo ingetekend bij de verbouwing dus zal wel formule-technische geweest zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:23 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hebben jullie pc in de kantine staan?
Hier hebben we dr ook 1 in de kantine staan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:23 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hebben jullie pc in de kantine staan?
Hmm, oke.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:24 schreef Schuimpjes het volgende:
Hadden we wel in mijn vorige winkel. Dat was de werkplek voor medewerkers waar ze brood of groente konden bestellen. Was zo ingetekend bij de verbouwing dus zal wel formule-technische geweest zijn.
HAHAHAHAHA holy shit was dat Valentijnsdag 2014? Want dat heb ik helemaal niet gezien en dit stuk zit precies naast mijn afdeling....quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:22 schreef exelletor het volgende:
[..]
Omdat je veilingkist niet hiervoor gebruikt:
[ afbeelding ]
Onze sm stond laatst buiten de vuilniszakken van de prullenbakken te verwisselen, zag er ook een beetje raar uitquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:27 schreef OudeBok het volgende:
Vandaag was onze Rayonmanager weer eens langs, overigens. Ben benieuwd of 'ie nu wel blij was, laatste keer was 'ie niet bepaald te spreken over bepaalde dingen.
Wel lachen als er zo'n vent strak in pak met een bezem in z'n hand staat en staat te vegen, omdat 'ie 't net niet netjes genoeg vindt.
Want? Een SM is te goed om de prullenbakken leeg te halen? Daar is ie te mooi voor?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:28 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Onze sm stond laatst buiten de vuilniszakken van de prullenbakken te verwisselen, zag er ook een beetje raar uitPersoonlijk zou ik dat toch liever overlaten aan een caissiere
Nah, als de kartonpers bij ons vol is leeg ik die ook gewoon. Niet mijn job, maar als ie vol is en ik heb dozen staan die er in moeten.. Magazijn is al niet zo groot.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:28 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Onze sm stond laatst buiten de vuilniszakken van de prullenbakken te verwisselen, zag er ook een beetje raar uitPersoonlijk zou ik dat toch liever overlaten aan een caissiere
blijkbaar. ik leeg hem wel even als ik er toch langs kom en het zie. (die bij het koffieapperaat laat ik wel altijd even doen. Die zorgen voor erg veel troep moet het pak meteen naar de stomerij)quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Want? Een SM is te goed om de prullenbakken leeg te halen? Daar is ie te mooi voor?
Oh jeetje, ben jij nou ook al een (A)SM? Waarom wist ik dit niet? (Vind dit een beetje spannend, wil niet te bijdehand doen)quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Nah, als de kartonpers bij ons vol is leeg ik die ook gewoon. Niet mijn job, maar als ie vol is en ik heb dozen staan die er in moeten.. Magazijn is al niet zo groot.
Nee, dat niet, maar vind het er toch een beetje raar uitzien als er een caissière niets staat te doen en de sm de prullenbakken verschoont. Je hebt gelijk hoor, hij is er inderdaad niet te goed voor, maar vond het toch een beetje een apart gezicht om hem in z'n nette pak die vieze kapotte lekkende vuilniszakken te verwisselenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Want? Een SM is te goed om de prullenbakken leeg te halen? Daar is ie te mooi voor?
Het zijn niet jouw (A)SM/s. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om het je geen bal te laten schelen. Daarnaast zijn ze hier niet in dienst, en wederom niet in jouw winkel werkzaam. Je kan zeggen wat je wil, zolang het binnen de regels en fatsoensgrenzen in de normale (geen sprake van werkrelatie) omgang met mensen is!quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:32 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Oh jeetje, ben jij nou ook al een (A)SM? Waarom wist ik dit niet? (Vind dit een beetje spannend, wil niet te bijdehand doen)
Eigenlijk vind ik dat het zelfs zo nu en dan hoort. Kan geen kwaad zo nu en dan eens zulke klusjes te doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar vind het er toch een beetje raar uitzien als er een caissière niets staat te doen en de sm de prullenbakken verschoont. Je hebt gelijk hoor, hij is er inderdaad niet te goed voor, maar vond het toch een beetje een apart gezicht om hem in z'n nette pak die vieze kapotte lekkende vuilniszakken te verwisselenBen nog een sm gewend die de hele dag op kantoor zat en nooit op de vloer kwam
Neuh, gewoon verkoopklaar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:32 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Oh jeetje, ben jij nou ook al een (A)SM? Waarom wist ik dit niet? (Vind dit een beetje spannend, wil niet te bijdehand doen)
Zijn inderdaad ook gewoon mensen!quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Het zijn niet jouw (A)SM/s. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om het je geen bal te laten schelen. Daarnaast zijn ze hier niet in dienst, en wederom niet in jouw winkel werkzaam. Je kan zeggen wat je wil, zolang het binnen de regels en fatsoensgrenzen in de normale (geen sprake van werkrelatie) omgang met mensen is!
Mooi neer gezetquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Het zijn niet jouw (A)SM/s. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om het je geen bal te laten schelen. Daarnaast zijn ze hier niet in dienst, en wederom niet in jouw winkel werkzaam. Je kan zeggen wat je wil, zolang het binnen de regels en fatsoensgrenzen in de normale (geen sprake van werkrelatie) omgang met mensen is!
Dat vind ik trouwens wel altijd heel erg tof van (A)SM's... Ik moet altijd zo lachen om onze SM, hij is echt altijd helemaal bezig met allemaal dingetjes, dan komt hij bijvoorbeeld 's ochtends aan en dan vind hij het mooier als de borden buiten de andere kant op gedraaid staan, en dan gaat hij tegelijk aan de slag. Helemaal z'n eigen visie op hoe een supermarkt eruit moet zien waar maken... Dat kan ik echt waarderenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:32 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
blijkbaar. ik leeg hem wel even als ik er toch langs kom en het zie. (die bij het koffieapperaat laat ik wel altijd even doen. Die zorgen voor erg veel troep moet het pak meteen naar de stomerij)
Bij de meeste TL's kan ik dat ook wel. Er is er echter eentje, die is me toch serieus.. Toen ik een keer vroeg waar iets lag, zei hij van: nou, daar dus in ieder geval niet dacht ik. Ik zei: Zo ver was ik ook al, ja.. Hij meteen boos: ja, eh, niet bijdehand worden hé... Gast, je bent niet eens mijn fucking TL op dat moment, maar een TL. Geef het lekker door aan mijn TL dat je me bijdehand vindt en laat haar het met me regelen, zoals het ook geregeld wordt als ASM/SM een opmerking heeft. Met de SM kan je daarentegen weer lekker dollen, die houdt ook wel van flauwe/bijdehande opmerkingen over en weer gooien (wel als er geen/weinig klanten bij zijn).quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:36 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Mooi neer gezetZelfs op de vloer hou ik er wel van als mensen een beetje bijdehand (in de assertievevorm) zijn.
Maar ja sommige nieuwe medewerkers willen me ook nog met u aanspreken.
Hahaha jaa dat is waar... Ik weet niet, normaal ben ik ook totaal niet zo dat ik me druk maak over bijdehand zijn ofzo, maar ik voelde me gewoon naar over dat ik maandag zo bijdehand was geweest dat ik vond dat ik er vandaag m'n excuses voor aan moest bieden aan m'n ASM.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Het zijn niet jouw (A)SM/s. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om het je geen bal te laten schelen. Daarnaast zijn ze hier niet in dienst, en wederom niet in jouw winkel werkzaam. Je kan zeggen wat je wil, zolang het binnen de regels en fatsoensgrenzen in de normale (geen sprake van werkrelatie) omgang met mensen is!
Ik zal met een knipoog rustig wel de opmerking geven "ga je nu bij de hand doen" maar op een leuke toon, als grapje. Tenzij ik je echt super irritant vind.....quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:39 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij de meeste TL's kan ik dat ook wel. Er is er echter eentje, die is me toch serieus.. Toen ik een keer vroeg waar iets lag, zei hij van: nou, daar dus in ieder geval niet dacht ik. Ik zei: Zo ver was ik ook al, ja.. Hij meteen boos: ja, eh, niet bijdehand worden hé... Gast, je bent niet eens mijn fucking TL op dat moment, maar een TL. Geef het lekker door aan mijn TL dat je me bijdehand vindt en laat haar het met me regelen, zoals het ook geregeld wordt als ASM/SM een opmerking heeft. Met de SM kan je daarentegen weer lekker dollen, die houdt ook wel van flauwe/bijdehande opmerkingen over en weer gooien (wel als er geen/weinig klanten bij zijn).
Ik ben niet zo'n fan van hiërarchische vormen. Helemaal gelijk nu ook weer niet, maar het moet niet zo zijn alsof de (A)SM de bijna onaanspreekbare angstgegner is, alleen omdat 'ie (A)SM is. Vaak is boosheid/verontwaardiging over bijdehande dingetjes ook maar een masker, dat ze in het kader van hun werk uitvoeren op moeten zetten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:41 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Hahaha jaa dat is waar... Ik weet niet, normaal ben ik ook totaal niet zo dat ik me druk maak over bijdehand zijn ofzo, maar ik voelde me gewoon naar over dat ik maandag zo bijdehand was geweest dat ik vond dat ik er vandaag m'n excuses voor aan moest bieden aan m'n ASM.
Ik zou het niet eens bijdehand vinden, hah. Vind zoiets een doodnormale opmerkingquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ik zal met een knipoog rustig wel de opmerking geven "ga je nu bij de hand doen" maar op een leuke toon, als grapje. Tenzij ik je echt super irritant vind.....
Ik word door klanten, die mijn ouders hadden kunnen zijn, aangesproken met u en meneer. Ik ben 19.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik werd van de week ook door een nieuwe medewerker met u aangesproken. Kom op joh, ik ben 21
Vooral de SMM waar ik nog 8 weken mee gewerkt hebt was zeer hoog drempelig voor de medewerkers. Ik en mijn huidige SMM zijn erg laagdrempelig. Het nadeel ervan is dat medewerkers ook met dingen komen die bijvoorbeeld gewoon even bij de TL horen. Daar moet je op zo'n moment wel op letten en doorsturen anders krijg je het wel heel druk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:43 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van hiërarchische vormen. Helemaal gelijk nu ook weer niet, maar het moet niet zo zijn alsof de (A)SM de bijna onaanspreekbare angstgegner is, alleen omdat 'ie (A)SM is. Vaak is boosheid/verontwaardiging over bijdehande dingetjes ook maar een masker, dat ze in het kader van hun werk uitvoeren op moeten zetten.
Vanuit klanten boeit het me weinig. De een zegt u de ander je. Maar collega's moeten echt geen u zeggenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik word door klanten, die mijn ouders hadden kunnen zijn, aangesproken met u en meneer. Ik ben 19.
Nou ja, onze TLs doen bijna alles. SM bel je sowieso niet als je achter de kassa zit, en achter de counter alleen als het echt niet anders kan, of als hij TLVK vervangt op dat moment.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Vooral de SMM waar ik nog 8 weken mee gewerkt hebt was zeer hoog drempelig voor de medewerkers. Ik en mijn huidige SMM zijn erg laagdrempelig. Het nadeel ervan is dat medewerkers ook met dingen komen die bijvoorbeeld gewoon even bij de TL horen. Daar moet je op zo'n moment wel op letten en doorsturen anders krijg je het wel heel druk.
Collega's heb ik ook wel eens gehad, gelijk maar meegegeven dat ik echt wil, dat ze 'je' zeggen. U schept een enorme afstand, die er m.i. sowieso amper is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Vanuit klanten boeit het me weinig. De een zegt u de ander je. Maar collega's moeten echt geen u zeggen
Hahaha, bij ons werd er laatst al raar opgekeken in de kantine toen een collega de asm van 24 met u aansprakquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik werd van de week ook door een nieuwe medewerker met u aangesproken. Kom op joh, ik ben 21. En al was ik 65 dan nog spreek je me maar met je aan
![]()
Ohw ja herkenbaar. Als je iets niet gedaan hebt, slecht of wat ever zal ik je daar op aanspreken. En dat kan boos, teleurgesteld of what ever zijn. Daarna is het voor mij wel klaar en gaan we verder waar we gebleven zijn. En ga ik er vanuit dat we weer normaal ook een dolletje kunnen maken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:43 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik zou het niet eens bijdehand vinden, hah. Vind zoiets een doodnormale opmerking.
Ik heb er gisteren wel eentje aangesproken, omdat ze er iets uitfloepte waar ik écht niet blij mee was in het bijzijn van klanten. En toen bijdehand toen, heel kortaf en ongeïnteresseerd: Ja <insert real name> here is goed. Niet bij mij. Die heeft toen 'k m'n praatje klaar had wel even met het schaamrood op d'r kaken gestaan, maar daarna is het ook meteen over. Kan ik weer gewoon met je lachen en alles.
Dan nog. Je blijft collega's van elkaar. Dan spreek je elkaar toch niet met u aan? De OM krijgt ook gewoon een je van mij hoorquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:49 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Hahaha, bij ons werd er laatst al raar opgekeken in de kantine toen een collega de asm van 24 met u aansprakMaar als 21-jarige is dat nog erger
Zou me meteen tien jaar ouder voelen
Ja, precies. Eventjes serieus, daarna weer koek en ei. Zo weten ze ook wat ze aan je hebben (en jij aan hen) en houd je de drempel om naar je toe te stappen bij problemen laag.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:49 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ohw ja herkenbaar. Als je iets niet gedaan hebt, slecht of wat ever zal ik je daar op aanspreken. En dat kan boos, teleurgesteld of what ever zijn. Daarna is het voor mij wel klaar en gaan we verder waar we gebleven zijn. En ga ik er vanuit dat we weer normaal ook een dolletje kunnen maken.
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:39 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Bij de meeste TL's kan ik dat ook wel. Er is er echter eentje, die is me toch serieus.. Toen ik een keer vroeg waar iets lag, zei hij van: nou, daar dus in ieder geval niet dacht ik. Ik zei: Zo ver was ik ook al, ja.. Hij meteen boos: ja, eh, niet bijdehand worden hé... Gast, je bent niet eens mijn fucking TL op dat moment, maar een TL. Geef het lekker door aan mijn TL dat je me bijdehand vindt en laat haar het met me regelen, zoals het ook geregeld wordt als ASM/SM een opmerking heeft. Met de SM kan je daarentegen weer lekker dollen, die houdt ook wel van flauwe/bijdehande opmerkingen over en weer gooien (wel als er geen/weinig klanten bij zijn).
Wanneer ik voor de caissières de enige 'leidinggevende' ben (los van TLVK, die zich er helemaal niet mee bemoeit, tenzij het écht nodig is en klanten naar de 'manager' van dat moment vragen), pik ik ook heel veel. Kan het wel waarderen, een beetje mondigheid.
Een SMM die met ze rug naar de deur zit met een dichte deur en weinig op de vloer word vaak als hoogdrempelig ervaren. Vaak vinden medewerkers dat onprettig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:48 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nou ja, onze TLs doen bijna alles. SM bel je sowieso niet als je achter de kassa zit, en achter de counter alleen als het echt niet anders kan, of als hij TLVK vervangt op dat moment.
Deze is op het eerste gezicht heel hoogdrempelig, maar als je 'm beter leert kennen een hele aardige, geestige vent. Tikkie droog, maar je kan heel goed met 'm lachen.
Ondernemer noem ik wel u, maar alleen omdat de asm's en sm dat ook doenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:52 schreef OudeBok het volgende:
Iedereen krijgt ook een je van mij. OM, ondernemer, rayonmanager, SM, ASM, TL, rest van de collega's. SM spreek ik wel met meneer en achternaam aan in bijzijn van veel klanten, vindt 'ie wat prettiger. Zijn het er een paar, of zelfs geen, is het gewoon de voornaam.
U zeg ik letterlijk alleen tegen klanten, en dan ook niet altijd. TL doet het ook sporadisch, en ik merk dat ik daar een beetje op meelift.
Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:54 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ondernemer noem ik wel u, maar alleen omdat de asm's en sm dat ook doenAnders zou ik er niet eens aan denken om hem met u aan te spreken. Sm noem ik trouwens gewoon met de voornaam in bijzijn van klanten. Alleen met omroepen zeg ik meneer en achternaam. Laatst riep iemand hem om met zijn voornaam, vond ik toch een beetje raar klinken
Dat vind ik niet bijdehand. Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt de ASM gewoon op de gevolgen gewezen. Denk dat er maar weinig mensen zijn bij AH die na zo'n korte periode het RE-systeem zo doorhebben. Je ASM had gewoon actie moeten ondernemen en dat is niet gebeurt. Slecht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...
Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."
En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
Hmm slim. Neem ik mee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.
Bij ons niet, maar ik ben eerlijk gezegd vergeten wat je dan moet omroepenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.
Je had mijns inziens je excuses niet hoeven aanbieden. Je stelt je te nederig op, lijkt het wel. Je staat in je volste recht je onvrede hierover te uiten en er wat van te zeggen als er simpelweg niet gehandeld wordt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...
Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."
En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
nvmquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:56 schreef SLP_ het volgende:
Bij ons niet, maar ik ben eerlijk gezegd vergeten wat je dan moet omroepenGa het morgen maar gelijk effetjes opzoeken
Van mij had je nog mogen zeggen dat je vind dat ik de opmerkingen niet heb opgevolgd met mijn team en dit niet gecontroleerd heb. Want ik heb in dit geval gewoon mijn werk verzuimt. Terwijl het voor me gesignaleerd is. (als het dus bij mij was geweest)quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:53 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...
Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."
En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
Ja, op die manier maak je onderscheid tussen wanneer er snel (direct, met spoed) gehandeld moet worden en wanneer het eventjes kan wachten als er omgeroepen wordt. Ook is het voor ons duidelijk wat er moet gebeuren, en sluit je door alleen bepaalde dingen te zeggen uit, dat eventuele kwaadwillenden er teveel informatie uit kunnen halen. Ik wil je wel uitleggen hoe ons protocol werkt, via DM, als je dat zou willen.quote:
Ongeschikt..... beetje dom om niet op te volgen als iemand dit gewoon voor je opmerkt!quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat vind ik niet bijdehand. Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt de ASM gewoon op de gevolgen gewezen. Denk dat er maar weinig mensen zijn bij AH die na zo'n korte periode het RE-systeem zo doorhebben. Je ASM had gewoon actie moeten ondernemen en dat is niet gebeurt. Slecht.
Maar op zondag bestellen voor zondag
Ja, bijbestellen, ik moet elke zondag kijken waar te weinig van is besteld, en wat dus al vrij vroeg op is, en dat voor de week erop 2 of meer (naar eigen inschatting van populariteit van product) bijbestellen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dat vind ik niet bijdehand. Je hebt gedaan wat je kon doen en je hebt de ASM gewoon op de gevolgen gewezen. Denk dat er maar weinig mensen zijn bij AH die na zo'n korte periode het RE-systeem zo doorhebben. Je ASM had gewoon actie moeten ondernemen en dat is niet gebeurt. Slecht.
Maar op zondag bestellen voor zondag
Inderdaad. Dus broccoli, geen reden voor paniek. Je hebt gedaan wat je kon.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:00 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ongeschikt..... beetje dom om niet op te volgen als iemand dit gewoon voor je opmerkt!
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:03 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Ja, bijbestellen, ik moet elke zondag kijken waar te weinig van is besteld, en wat dus al vrij vroeg op is, en dat voor de week erop 2 of meer (naar eigen inschatting van populariteit van product) bijbestellen...
En ik voelde me er gewoon niet goed over, hij doet altijd echt heel erg aardig tegen me en als ik hulp nodig heb ofzo dan staat hij altijd meteen voor me klaar, dus ik vond het gewoon vervelend hoe ik had gedaan...
Eensquote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.
Of klink ik nu heel dom en bot?
Eens!quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.
Of klink ik nu heel dom en bot?
eens,quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:06 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Hij moet zichzelf eerder schuldig voelen over dat hij een blinde vink is. Bestelprocessen en voorraden moeten gewoon op orde zijn, en als een medewerker aangeeft dat er iets niet klopt, hoort hij daar tijdig en naar vermogen daartoe te handelen.
Of klink ik nu heel dom en bot?
Hij wilde ook eerst mijn excuses niet aanvaarden, omdat hij ook zei dat het zijn schuld was, maar ik zei dat het niet uitmaakt wiens schuld het is, ik hoor gewoon niet zo bijdehand te doen. En toen na veel aandringen zei hij "okee nou, excuses aanvaard dan". Hahahaquote:Op woensdag 26 maart 2014 01:09 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
eens,
het word voor hem gesignaleerd. Ideaal, hoef je niks voor te doen. Ja een compliment geven aan degene die het heeft gezien.
Leeftijd is irrelevant in deze.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:22 schreef Broccolitaartje het volgende:
En ik weet niet of ik dat al verteld heb, maar ik ben 17.
Ik vind het toch wel dat je je als 17-jarige puber een beetje moet gedragen tegenover je ASM, ik vind dat als je wat ouder bent je wat makkelijker iets zoals dit kan zeggen tegen een ASM...
Jaa okee, hij was toen ik het maandag zei ook niet boos op mij ofzo, hij zei toen al dat ik gelijk had, en toen ik dinsdag mijn excuses wilde aanbieden zei hij weer dat het zijn schuld was en dat ik geen excuses aan hoefde te bieden maar ik vond mijn gedrag gewoon ongepast...quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:26 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Leeftijd is irrelevant in deze.
Of je nu 17 of 23 bent, je bent gewoon gelijk aan al je andere collega's. Er zou geen verschil in gemaakt mogen worden, behalve dat er misschien wel rekening gehouden wordt met enige enigszins leeftijdsgebonden mentaliteitskwesties.
Een VRO artikel heeft geen verkoopwaarde, maar natuurlijk wel een inkoopwaarde. Dit wordt gewoon belast via de goederenfactuur. Ik neem aan dat het bij WWM ongeveer hetzelfde is?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:54 schreef exelletor het volgende:
[..]
Maar hoe duur zijn ze voor de franchisers? Net als impulstafels enzo moeten ze wat kosten, toch?
Het is ook een rare combinatie, en ik hoor het ook de hele dag van allerlei klanten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
En de chocolade staat nu naast de wijn.
Rare combi, dat wel.
Ondernemer met u aansprekenquote:Op woensdag 26 maart 2014 00:54 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Ondernemer noem ik wel u, maar alleen omdat de asm's en sm dat ook doenAnders zou ik er niet eens aan denken om hem met u aan te spreken. Sm noem ik trouwens gewoon met de voornaam in bijzijn van klanten. Alleen met omroepen zeg ik meneer en achternaam. Laatst riep iemand hem om met zijn voornaam, vond ik toch een beetje raar klinken
Waarom niet gewoon heel het kader omroepen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:55 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Omroepen met voornaam staat hier in het protocol bij calamiteiten.
Omdat je een code moet hebben waarbij iedereen in een keer scherp is en actie onderneemt. Als ik op een moment het enkele kaderlid in de winkel ben en jij roept jet hele kaderlid om, dan mag ik het zeker in mijn eentje oplossen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:48 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon heel het kader omroepen?
Ja. Dat kan je best tochquote:Op woensdag 26 maart 2014 07:51 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Omdat je een code moet hebben waarbij iedereen in een keer scherp is en actie onderneemt. Als ik op een moment het enkele kaderlid in de winkel ben en jij roept jet hele kaderlid om, dan mag ik het zeker in mijn eentje oplossen?
Wow lekker... Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd hier in dit topic? Gewoon vraagje, aangezien ik nog niemand heb gehoord over iets van school ofzo...quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:38 schreef BELASTING het volgende:
Goodmorning people! Starting at noon.
Nou, ik ben 23. Heb er 1 van 21 en 1 van 19 gezien.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:43 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Wow lekker... Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd hier in dit topic? Gewoon vraagje, aangezien ik nog niemand heb gehoord over iets van school ofzo...
17 hier, als iedereen even zijn leeftijd noemt mag je gaan rekenenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:43 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Wow lekker... Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd hier in dit topic? Gewoon vraagje, aangezien ik nog niemand heb gehoord over iets van school ofzo...
Heel slim, ik neem hem ook mee.quote:
Wij hebben "attentie meneer de Wit + plek van ongeval" als code dat alle BHV'ers moeten komen... Ik dacht dat het overal hetzelfde was...quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:57 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Heel slim, ik neem hem ook mee.
Van het weekend viel er een oude vrouw neer, en er spoot zoveel bloed uit de wond dat ik niet meer wist wat ik moest omroepen. Dan is misschien de VOORNAAM wel handig.
Ik moet proberen m'n p te halen volgende week en dan hard op zoek naar een andere studiequote:Op woensdag 26 maart 2014 09:43 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Wow lekker... Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd hier in dit topic? Gewoon vraagje, aangezien ik nog niemand heb gehoord over iets van school ofzo...
Meneer supermarktmanager (daar staat ofc z'n achternaam) + plek is al de standaardvorm voor het omroepen bij ons. Of insert welke collega dan ook + plek.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:03 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Wij hebben "attentie meneer de Wit + plek van ongeval" als code dat alle BHV'ers moeten komen... Ik dacht dat het overal hetzelfde was...
Ja maar bij ons heet er niemand meneer de Wit. Bij ons is "attentie meneer de Wit" zeg maar een soort van oproep voor alle BHV'ersquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Meneer supermarktmanager (daar staat ofc z'n achternaam) + plek is al de standaardvorm voor het omroepen bij ons. Of insert welke collega dan ook + plek.
Als je daar echt onderscheid in maakt, dan kan dat wel eens helpen.
Overigens maakt het niet uit wíe er op dat moment is als 'highest in charge', de voornaam die je noemt bij het omroepen is altijd hetzelfde. Of dan de ASM, TLVK of SM de leiding over de winkel heeft, maakt niet uit.
Ik heb ze gisteren gedaan, omdat ze er maandag niet aan te zijn gekomenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef einschtein het volgende:
Nu nog even alle prijsstickers doen. Dat wordt wel 13:00.
Wat voegt een kilootje teveel toe aan dit verhaal?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef d4v1d het volgende:
Jongens heb ff medelij met mevrouw van de kassa met een kilootje teveel die straks net een pauze misloopt omdat ze maar 3,5 uur werktGewoon helemaal kut enzo.
De opbouw van een goed verhaal zit hem in de detailsquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat voegt een kilootje teveel toe aan dit verhaal?
Is toch ook best wel een kutstreek?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef d4v1d het volgende:
Jongens heb ff medelij met mevrouw van de kassa met een kilootje teveel die straks net een pauze misloopt omdat ze maar 3,5 uur werktGewoon helemaal kut enzo.
Zulke mensen zijn fucking hinderlijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:59 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Is toch ook best wel een kutstreek?
Lijkt me best vervelend om 3,5 uur non-stop achter de kassa te zitten (eigenlijk lijkt mij achter de kassa zitten sws vervelend, maar goed).
Maar soms word ik wel ziek van al dat gezeur met die pauzes hoor... Er is ook een nieuw meisje bij ons op de afdeling die is overgeplaatst vanuit een ander filiaal, en zij neemt élke pauze waar ze ook maar recht op heeft, en iedereen irriteert zich er kapot aan, omdat iedereen zich 3 maal in de rondte staat te werken en zij zich alleen maar zorgen maakt om haar pauzes...
Same, ik zat gister volledig in mutaties en rotzooi troep. Nu vandaag maar gedaan. Kwart voor 2 vrij.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:26 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik heb ze gisteren gedaan, omdat ze er maandag niet aan te zijn gekomen
Je moet toch sowieso 5 min voor aanvang van je werkzaamheden op de afdeling zijn?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:09 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn fucking hinderlijk.
Waar ik ook niet tegen kan, zijn caissières die me na 2 uur bellen wanneer ze hun pauze krijgen en geïrriteerd raken als ze nog een uur moeten wachten o.i.d. En dan nog miepen, dat counter langere pauzes neemt.
Ten eerste kunnen we ze zelfs uit hun pauze houden, als de situatie dat vereist. Ten tweede missen we bij de counter meestal sowieso 15 minuten pauze, en kunnen we vaak zelfs maar 25 van de 45 minuten waar we recht op hebben opnemen. Langere pauzes nemen we alles behalve.
Als een caissière dan gaat miepen over een kwartiertje missen misschien 1x per maand, kunnen we daar flink pissig om worden (TL en counter).
OF van die mensen, die denken dat 18:55 beginnen (19:00-21:00) ook betekent om 20:55 klaar. Denken dat ze grappig zijn of zo.
Eigenlijk niet heel veelquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat voegt een kilootje teveel toe aan dit verhaal?
Ja dat heb ik bij ons aangepast door 2 soorten erboven op planken te presenteren. Die plastic melkkannetjes van Campina een stuk smaller gezet om ruimte voor die volle melk te creëeren; die kannetjes verkoop je toch niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:45 schreef d4v1d het volgende:
Welk helder licht heeft trouwens die drinkzuivel worp bedacht. Lekker 3 merken volle merk sameb in een RIC. kan aan mij liggen hoor, maar dat is toch helemaal niet handig?dan zit je dus op de onderste lagen met dat stuk rek wat die pakken tegenhoudt...
Wat is een RIC?quote:Op woensdag 26 maart 2014 14:45 schreef d4v1d het volgende:
Welk helder licht heeft trouwens die drinkzuivel worp bedacht. Lekker 3 merken volle merk sameb in een RIC. kan aan mij liggen hoor, maar dat is toch helemaal niet handig?dan zit je dus op de onderste lagen met dat stuk rek wat die pakken tegenhoudt...
Dat heb ik wekelijks.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef d4v1d het volgende:
Jongens heb ff medelij met mevrouw van de kassa met een kilootje teveel die straks net een pauze misloopt omdat ze maar 3,5 uur werktGewoon helemaal kut enzo.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:20 schreef SausDip het volgende:
Roll In Container (dacht ik)
Van die melkkarren die je zo in het vak kan zetten met hardlopende melksoorten.
Ooooooh dat! had ik kunnen weten...quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets als dat. Alleen dan met zijkanten die meer open zijn en verschillende levels (planken) erin. Wordt melk in gepresenteerd.
DNAH 4.0 misschien? Da's zeg maar een nieuwe versie winkel in een nieuwe versie winkel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:33 schreef Gezicht het volgende:
Is er een nieuwe winkelforumule? We gaan in de meivakantie verbouwen naar "de nieuwste formule" zoals mijn TL het heeft gezegd terwijl we naar mijn weten de nieuwste formule (DNAH) zijn.
DNAH 4.0 is het nieuwste. Wat er allemaal verschilt tov de oudere versies DNAH weet ik niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:33 schreef Gezicht het volgende:
Is er een nieuwe winkelforumule? We gaan in de meivakantie verbouwen naar "de nieuwste formule" zoals mijn TL het heeft gezegd terwijl we naar mijn weten de nieuwste formule (DNAH) zijn.
Wordquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik laat mijn scriptie inbinden in een copycenter at The moment. Ik wordt geholpen door de grootste downer ooit. Als dat maar goed gaat
Dat herinnerd me dat ik even de campina boerenland melk moet toevoegen. Hij is deze week met de mutatie gesaneerdquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:04 schreef SausDip het volgende:
[..]
Ja dat heb ik bij ons aangepast door 2 soorten erboven op planken te presenteren. Die plastic melkkannetjes van Campina een stuk smaller gezet om ruimte voor die volle melk te creëeren; die kannetjes verkoop je toch niet.
Mijn leraar is gewoon gestopt met antwoorden op emailsquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:14 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik laat mijn scriptie inbinden in een copycenter at the moment. Ik word geholpen door de grootste downer ooit. Als dat maar goed gaat
Viel mij ook al op. (A)SM willen eigenlijk geen b-correcties meer. Ik denk dat ik maar een 'das haben wir nicht gewust'tje maak ofzo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:16 schreef mujentas het volgende:
[..]
Dat herinnerd me dat ik even de campina boerenland melk moet toevoegen. Hij is deze week met de mutatie gesaneerd
Zoiets hoor je gewoon te hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:21 schreef einschtein het volgende:
[..]
Viel mij ook al op. (A)SM willen eigenlijk geen b-correcties meer. Ik denk dat ik maar een 'das haben wir nicht gewust'tje maak ofzo.
Alle vitamines? Ik heb gister net de mutatie gedaan. Paar nieuwe dingen erbij in gekomen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zoiets hoor je gewoon te hebben.
Net ook even alle vitamines gesaneerd, eerdaags eens kijken wat we met die 4 lege planken gaan doen
B-correctie: een artikel toevoegen, die je niet standaard in het assortiment hebt, aan het assortiment.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef Broccolitaartje het volgende:
ik voel me echt best wel dom hierzo hahaha, jullie gebruiken allemaal termen die ik niet ken...
wat zijn B-correcties? wat betekent het als de campina met de mutaties is gesaneerd?
Dankjewelquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
B-correctie: een artikel toevoegen, die je niet standaard in het assortiment hebt, aan het assortiment.
Saneren: een artikel die uit het assortiment gaan.
'Campina Boerenland Melk is met de mutatie gesaneerd' betekent dus simpelweg: 'Campina Boerenland Melk is met de laatste mutatie uit het assortiment gegaan'.
Alle 65 varianten. Ik had ze vorige week al uitgesloten in momo dus RE heeft gelukkig ook niets binnen laten komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Alle vitamines? Ik heb gister net de mutatie gedaan. Paar nieuwe dingen erbij in gekomen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ik heb nog veeeeeel te leren
Hoeveel planken (a 1 meter) hadden jullie dan? Wij hebben 3 planken op 1 meter, is wel genoeg.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Alle 65 varianten. Ik had ze vorige week al uitgesloten in momo dus RE heeft gelukkig ook niets binnen laten komen.
We verkopen wel wat vitamines, maar vanachter de counter ivm diefstal en zo veel vraag is er nu ook weer niet maar. Als de soorten die wel verkopen op zijn dan bestellen we ze weer.
Als ik weet dat een product ook wel verkoopt wanneer ik het toevoeg, dan komt die b-correctie er ook echt wel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:31 schreef exelletor het volgende:
De enige b-correctie die wij hebben is Cola Vanille volgens mij. Vroeger hadden we ook nog kratten Amstel Blond, maar die zijn nu landelijk us...
We hadden 1 meter, met officieel 1 plank vitamines, maar die plank heeft er nooit gehangen. Nu zijn we naar een hogere metrage gegaan en moeten eigenlijk 4 planken worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:30 schreef einschtein het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel planken (a 1 meter) hadden jullie dan? Wij hebben 3 planken op 1 meter, is wel genoeg.
4 planken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:33 schreef mujentas het volgende:
[..]
We hadden 1 meter, met officieel 1 plank vitamines, maar die plank heeft er nooit gehangen. Nu zijn we naar een hogere metrage gegaan en moeten eigenlijk 4 planken worden.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef exelletor het volgende:
Dus drie meter speciale voeding ofzo?
Maar de prijs van die potjes is wel fors, dus ontzettend diefstalgevoelig.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
4 planken.3 planken is al overbodig. Het is maar goed dat die dingen een CE van 1 hebben.
Klopt. Maar ik mis er zelden eentje, gaat laatste tijd enorm goed.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Maar de prijs van die potjes is wel fors, dus ontzettend diefstalgevoelig.
Ik zit overigens eens te kijken en wij hebben 154 b-correcties.
c-correcties? wordt dit al vervelend of vinden jullie het nog okee om elke term die jullie gebruiken aan mij uit te leggen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:40 schreef mujentas het volgende:
Ik zie ook 379 c-correcties staan, maar dat aantal klopt niet helemaal geloof ik
Misschien leuk (en handig) om enkele vaak gebruikte termen aan de OP toe te voegen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:44 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
c-correcties? wordt dit al vervelend of vinden jullie het nog okee om elke term die jullie gebruiken aan mij uit te leggen?
Saneringen worden ook wel c-correctie genoemdquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:44 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
c-correcties? wordt dit al vervelend of vinden jullie het nog okee om elke term die jullie gebruiken aan mij uit te leggen?
Wij wel, aantal bij kaas en zuivel en er gaan nog meer komen bij zuivel. Want ik kan je nu op een briefje geven dat die Campina 600ml flessen niet gaan verkopen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:48 schreef exelletor het volgende:
Op de binnenkort US producten na, hebben we nu geen saneringen, geloof ik. Vroeger hadden we er eentje, maar die is nu terug in het assortiment...
Technisch gezien: Uit Sorting en Tijdelijk Uit Sortering.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:49 schreef Wupgup het volgende:
US = uit assortiment
TUS = tijdelijk uit assortiment
Hebben we die ook alvast behandeld.
Klopt, maar wordt volgens mij nergens zo genoemd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:50 schreef einschtein het volgende:
[..]
Technisch gezien: Uit Sorting en Tijdelijk Uit Sortering.
Hahaha thanks schuimpjesquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:47 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Saneringen worden ook wel c-correctie genoemd
Nee, is ook niet logisch. De fuck kan mij die sortering schelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:51 schreef Wupgup het volgende:
[..]
Klopt, maar wordt volgens mij nergens zo genoemd.
Ik zei gisteren precies hetzelfdequote:Op woensdag 26 maart 2014 16:49 schreef einschtein het volgende:
[..]
Wij wel, aantal bij kaas en zuivel en er gaan nog meer komen bij zuivel. Want ik kan je nu op een briefje geven dat die Campina 600ml flessen niet gaan verkopen.
je moet gewoon een woord doen en dan een nummer (begin bijvoorbeeld bij 1) en dan elke keer als je je wachtwoord moet veranderen omhoog 'tellen'quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:52 schreef Wupgup het volgende:
Heuj, tijd voor een nieuw kleurtje in m'n plaza wachtwoord.
Same here.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:53 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik zei gisteren precies hetzelfde![]()
Maar ja, ik wil het eerst even een kans geven.
Ik zit nu in de kleuren, seizoenen had ik al uitgespeeld en woorden was ik zatquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:54 schreef Broccolitaartje het volgende:
[..]
je moet gewoon een woord doen en dan een nummer (begin bijvoorbeeld bij 1) en dan elke keer als je je wachtwoord moet veranderen omhoog 'tellen'
dus bijvoorbeeld:
plaza1
plaza2
plaza3
dan kan je er nooit ver naast zitten als je je wachtwoord weer bent vergeten
Bij ons staat drinkzuivel sowieso niet op worp omdat we geen 1,5 liter pakken verkopen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:54 schreef einschtein het volgende:
[..]
Same here.Staat 3 breed, zie het wel even aan. Ik heb de 1 liter pakken van 6 breed naar 2 breed gezet. Als dat goed gaat, schuif ik alles op en zet ik de Milk&Fruit breder. 2 soorten die nu op 2 breed staan.
Ik begrijp dat ik er geen cent van ga zienquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:22 schreef terrorsjaak het volgende:
Begrijpt iemand iets van die winstuitkering die maandag komt?
We hebben nu ook dzh halfvolle melk en P&E halfvol samen staan, elk op 2 planken.. Alleen hebben we nu iets van 20-25 colli restant van die p&e melk omdat er wss iets fout staat in het systeem waardoor die denkt dat - zoals vroeger - hij nog over 4 lagen van de ric staatquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:04 schreef SausDip het volgende:
[..]
Ja dat heb ik bij ons aangepast door 2 soorten erboven op planken te presenteren. Die plastic melkkannetjes van Campina een stuk smaller gezet om ruimte voor die volle melk te creëeren; die kannetjes verkoop je toch niet.
Maar daar staat TUS, US *-Correctie allemaal niet op volgensmij. Ergens bij de handboeken staat ook een huge lijst met afkortingen dacht ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:45 schreef Schuimpjes het volgende:
Er is trouwens een Albert Heijn woordenboek. Die staat op de werken bij Albert Heijn Facebook. Zal als ik thuis ben eens kijken
klopt, en dat moest ik lezen toen ik die ELM-dingen moest doen toen ik aangenomen werd, maar daar staan al die termen die jullie gebruiken niet in hoor!quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:45 schreef Schuimpjes het volgende:
Er is trouwens een Albert Heijn woordenboek. Die staat op de werken bij Albert Heijn Facebook. Zal als ik thuis ben eens kijken
ConsumentenEenheid. 1 produkt, dus.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar daar staat TUS, US *-Correctie allemaal niet op volgensmij. Ergens bij de handboeken staat ook een huge lijst met afkortingen dacht ik.
En ik ben even kwijt wat CE ookalweer was, colli/collo eenheid? Geen zin om Plaza te openen
het betekent volgens mij iets van verkoopeenheid... want als ik een zak bakkersbollen (die we zelf inpakken) bestel, dan staat er 12 CE, en dat is hoeveel bolletjes erin zitten...quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar daar staat TUS, US *-Correctie allemaal niet op volgensmij. Ergens bij de handboeken staat ook een huge lijst met afkortingen dacht ik.
En ik ben even kwijt wat CE ookalweer was, colli/collo eenheid? Geen zin om Plaza te openen
Alsin, als je een voordeelpak perla koffie hebt (die met dat plastic aan elkaar zitten) heb je een CE van 3? En bij kratjes bier is dat 24? (of is bij kratjes bier dan weer de BE 24 en de CE 1? )quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ConsumentenEenheid. 1 produkt, dus.
Ik maak wel een opzet voor een afkortingenlijstje, kunnen jullie daarna mooi aanvullen.
Oh heujh, daar staat CE inquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:53 schreef Schuimpjes het volgende:
https://www.onzealberthei(...)rdenboek%20final.pdf
BE heeft een getal. CE is een moeilijk ding voor 1 produkt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Alsin, als je een voordeelpak perla koffie hebt (die met dat plastic aan elkaar zitten) heb je een CE van 3? En bij kratjes bier is dat 24? (of is bij kratjes bier dan weer de BE 24 en de CE 1? )
Leuk, maar niet erg compleetquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:53 schreef Schuimpjes het volgende:
https://www.onzealberthei(...)rdenboek%20final.pdf
Ah top, dat vind ik als AH-noob wel handigquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
ConsumentenEenheid. 1 produkt, dus.
Ik maak wel een opzet voor een afkortingenlijstje, kunnen jullie daarna mooi aanvullen.
Random? Ik dacht risico-artikelen...quote:VCR – Voorraadcontrole Random. Dagelijks worden hier artikelen ingezet
Niet getelde acties komen random in te staan. Sure.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:01 schreef infinity_737 het volgende:
Random? Ik dacht risico-artikelen...
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:14 schreef mujentas het volgende:
De kwaliteit van dat woordenboek is echt bedroevend
Bij 'Fifo???' moest ik al huilen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:14 schreef mujentas het volgende:
De kwaliteit van dat woordenboek is echt bedroevend
Dat zijn jullie toch ookquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:31 schreef Broccolitaartje het volgende:
Ik ben een aantal documenten op plaza aan het lezen over de nieuwe manier van werken op de bakkerij... Ik krijg er een beetje een raar gevoel van, ik krijg het idee dat ze de junior-medewerkers verkoop echt een stelletje onintelligente pubers vinden die alles 's avonds maar verpesten...![]()
vind ik echt heel jammer...
De beschrijving bij String danquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:29 schreef einschtein het volgende:
[..]
Bij 'Fifo???' moest ik al huilen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 | A (Assortimentscode): Regulier assortiment AA: (Ass.code): Administratief artikel AGF: Aardappelen, groente, fruit AH: Albert Heijn Ahold: Holding van AH waar ook Etos, Gall, De Tuinen, Albert.nl en een hele serie buitenlandse ondernemingen onder vallen. Aldipress: 1 van de 2 tijdschriftenleveranciers. Grijs/zwarte kratten ASM: Assistent Supermarktmanager B-correctie/Ass.code B: Toegevoegd aan assortiment door de winkel. Wordt automatisch besteld door MOMO Bakplan: Uitgeprinte lijst waar op staat hoeveel broodjes je op welke tijd moet bakken. BCD-Uren: Bijzonder Verlof-uren voor algemene feestdagen. BD-Uren: Bijzonder Verlof voor bijvoorbeeld begrafenissen BE: BestelEenheid (inhoud van een collo) Betapress: 1 van de 2 tijdschriftenleveranciers. Blauw/rode kratten C-correctie/Ass.code C: Uit het assortiment gehaald door de winkel. Carroussel: Onderdeel van het LDC waar onder andere de tabak vandaan komt. CBL: Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. Overkoepelende organisatie voor food-retailers CBL-Fust: zwarte krat, in verschillende maten (de grote zijn 8-11-17-23, de halfjes 8 en 16). Het statiegeld is ¤3,86 per krat. CE: ConsumentenEenheid, 1 produkt. In een BE gaan bijvoorbeeld 12 CE. Collo (1 collo, 2 of meer colli): Leveringseenheid vanaf het DC. Bijvoorbeeld ene doos met rollen koekjes, een tray knakworsten of een krat bier. DASA (toep): Decentraal Assortimentssysteem DBA: Dienst Beveiliging AH DC Note: Non food-DC in Oosterhout DCO: Regionaal Distributiecentrum Overijsel (Zwolle) DCP: Regionaal Distributiecentrum Pijnacker DCT: Regionaal Distributiecentrum Tilburg DCZ: Regionaal Distributiecentrum Zaandam Deli: Vleeswaren en Kaas in bediening EAB: Elektronische Afleverbon; de bijschrijving van de geleverde artikelen in de voorraad. Lokale leveranciers hebben in de regel geen EAB. EAN: European Article Number. Streepjescode. ELF: Emballage, leeggoed, fust. Wordt eens per kwartaal geteld met de ELF-telling ELM: Elektronische Leeromgeving Emballage: Lege flessen FAAS (toep, hist.): Filiaal Afwijkingen Alarmering Systeem (meldingen over kassa-afwijkingen, bonuskaarten, retourafspraken) Facing: Vakbreedte. FALS (toep): Filiaal Algemene Systemen. O.a. kalender en openingstijden. FBA (toep, hist.): Historische voorloper van RFBA FBIS (toep): Filiaal Besturings Informatie Systeem (o.a. omzetgegevens en bakplannen) FIFO: First in, first out. FKVW (toep, hist.): Filiaal kas Verantwoording (kasverschillen uitrekenen) FUR (toep, hist.): Filiaal Uren Registratie. Voorloper van de uitbetaling van R&R. FVOS (toep): Filiaal Voorraad Systeem GSPI (toep, hist.): Goederenstroom Performance Indicatoren. Smileys die aangaven hoe goed je winkel voor elkaar was. HACCP: Hazard Analysis and Critical Control Points. Binnen AH een elektronisch systeem dat o.a. hygiëne en temperaturen van koelingen en leveringen registreert. HOKA: Hoofdcaissière KK (hist.): Kant&Klaar display uit de tijd van de pallets. Heet nu (op wielen) RAD. KOFA (toep, hist.): Kosten/Facturen KPT: Korte Parttimer; contract 48 uur per periode of lager LDC: Landelijk Distributiecentrum (houdbaar langzaamlopers, Geldermalsen) LVC: Landelijk Verscentrum (vers kortcodig, Nieuwegein/De Meern) MAS (hist.): Management Assistent. Verdwenen administratieve functie. MEDW: Medewerkers systemen (wijzigen en invoeren medewerkersgegevens, alleen toegankelijk voor management) MOMO: Manual Order Modification OutletBestelsysteem (eigenlijk de interface. Het systeem zelf heet Replenishment). NASA-nummer: Nieuwe Artikel Structuur AH; het interne artikelnummer. Niet te verwarren met de streepjescode. OKG: Onvoorwaardelijke kwaliteitsGarantie. Jargon voor het terugboeken en geld teruggeven aan de klant voor een teruggebracht artikel. Opzet: Klaarzetten bake-off voor de volgende ochtend OZ: Onderlinge Zending; zending van het ene filiaal naar het andere PAD: Permanent Actiedisplay. Vaak met drogmetica Pallas: Database met winkelresultaten. PEROPS: Periodeafsluiting m.b.t. de uitbetaling. Op de eerste maandagochtend van de nieuwe periode Plaza: AH Intranet PLU: Price Look Up Code, verkort artikelnummer aan de kassa voor bijvoorbeeld AGF, bierkratten en diverse tickets. Poortwachter: Verzuimsysteem, genoemd naar de Wet Poortwachter R&R: Roosteren & Realiseren. Roosterprogramma RAD: Rollend Actiedisplay RFBA (toep): Redesign Filiaal Bestel Assistent (voorloper van Replenishment) RFPG: Interface van MEDW. Schapstickercodes: A = Aangevraagd, B = wijziging BE, F = wijziging Facing, P = Prijswijziging, W = Worp, X = overige wijziging. SM/SMM: Supermarktmanager SRVP (toep): Servicepunten Onderhoud. Kassa- en weegschaal gerelateerde zaken. T-correctie: Artikel tijdelijk toegevoegd aan assortiment. Het scant aan de kassa maar wordt niet automatisch bijbesteld. SSC: Self Service Center. Elektronische Helpdesk. TEXT (toep): Tekst-toepassingen (onder andere nog gebruikt voor kassarapporten) Tijdelijke fout (hist.): Fout die optrad bij het laden van de oude terminals, die niet tijdelijk was. TL: Teamleider. Kan fulltime of parttime zijn. Tomra: Flessenband (naam van de leverancier) TUS: Tijdelijk uit sortering. Tijdelijk niet leverbaar. TVT/TVU: Tijd voor Tijd/Te verrekenen Uren. Uren gewerkt boven contract die niet direct worden uitbetaald. US: Uit sortering/Uit assortiment. VCR: Voorraad Controle Risico Verkoop: Bedieningsafdelingen VKA: VerkoopAfhandeling. Afdeling Kassa/Counter VKK: VerkoopKlaar. Alles dat wordt verkocht zoals het binnenkomt (houdbaar, diepvries, verpakt vers etc.) VM (hist.): Verkoopmanager. Zat vroeger in rang onder de SM. VNA (hist.): Verklaring Niet Akkoord, voor afwijkingen bij levering. VRO: Afkorting voor verpakkingsmaterialen en andere produkten voor intern verbruik in de winkel (denk aan schoonmaak, koffiebekers etc.) VS (hist.): Verkoopspecialist. Zat vroeger in rang onder de VM; niet-leidinggevende functie. VVM: Vandaag Voor Morgen. Achterliggende gedachte van de goederenstroom: Vandaag bestellen is morgen binnen, vandaag binnenkrijgen in de winkel voor de verkoop van morgen. VVO: Verkoop Vloeroppervlak. Oppervlakte van de winkel in vierkante meters, maar exclusief magazijn- en kantoorruimtes. WAP: Winkel Activiteiten Planner. Overzicht van worpen, mutaties en commerciële activiteiten. Winkelweb (hist.): AH Intranet van de eerste generatie. WISE: Bijnaam voor de Handterminals, maar ook de afkorting die behoort bij de handterminal-toepassingen. WORP: Winst door Optimale Ruimtebeheersing en Productiviteit. Schappenplan/assortimentsindeling. WWM: Winkel Werk Maatschappij. Filialen in eigendom van AH, de niet-franchisers. XL: Extra-Large AH, in de regel boven de 3000 m2 VVO ZAV-brood (gasverpakking): Zuurstofarm verpakt brood |
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[ code verwijderd ]
Aanvullingen welkom, eerst even eten halen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[ code verwijderd ]
Aanvullingen welkom, eerst even eten halen.
quote:AH: Albert Heijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |