abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138180456
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:28 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Want? Een SM is te goed om de prullenbakken leeg te halen? Daar is ie te mooi voor?
Nee, dat niet, maar vind het er toch een beetje raar uitzien als er een caissière niets staat te doen en de sm de prullenbakken verschoont. Je hebt gelijk hoor, hij is er inderdaad niet te goed voor, maar vond het toch een beetje een apart gezicht om hem in z'n nette pak die vieze kapotte lekkende vuilniszakken te verwisselen :P Ben nog een sm gewend die de hele dag op kantoor zat en nooit op de vloer kwam :P
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:34:48 #127
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180475
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:32 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Oh jeetje, ben jij nou ook al een (A)SM? Waarom wist ik dit niet? (Vind dit een beetje spannend, wil niet te bijdehand doen)
Het zijn niet jouw (A)SM/s. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om het je geen bal te laten schelen. Daarnaast zijn ze hier niet in dienst, en wederom niet in jouw winkel werkzaam. Je kan zeggen wat je wil, zolang het binnen de regels en fatsoensgrenzen in de normale (geen sprake van werkrelatie) omgang met mensen is!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Nee, dat niet, maar vind het er toch een beetje raar uitzien als er een caissière niets staat te doen en de sm de prullenbakken verschoont. Je hebt gelijk hoor, hij is er inderdaad niet te goed voor, maar vond het toch een beetje een apart gezicht om hem in z'n nette pak die vieze kapotte lekkende vuilniszakken te verwisselen :P Ben nog een sm gewend die de hele dag op kantoor zat en nooit op de vloer kwam :P
Eigenlijk vind ik dat het zelfs zo nu en dan hoort. Kan geen kwaad zo nu en dan eens zulke klusjes te doen.
Onze SM heeft laatst een mooie afvoer die het laten lekken van water tegengaat in elkaar geklust. We moesten de emmers leeggooien in een smalle PVC pijp, toen heeft hij gedacht van ik zorg dat ik er een extra bak van maak ipv de gootsteen, en dat ook gedaan op een loos momentje.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:36:21 #128
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_138180500
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:32 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Oh jeetje, ben jij nou ook al een (A)SM? Waarom wist ik dit niet? (Vind dit een beetje spannend, wil niet te bijdehand doen)
Neuh, gewoon verkoopklaar. :)
Al hebben wij niet echt een magazijnmedewerker geloof ik.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:36:40 #129
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_138180509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Het zijn niet jouw (A)SM/s. Dat zou al reden genoeg moeten zijn om het je geen bal te laten schelen. Daarnaast zijn ze hier niet in dienst, en wederom niet in jouw winkel werkzaam. Je kan zeggen wat je wil, zolang het binnen de regels en fatsoensgrenzen in de normale (geen sprake van werkrelatie) omgang met mensen is!
Zijn inderdaad ook gewoon mensen!
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_138180513
quote:

[..]

Mooi neer gezet :) Zelfs op de vloer hou ik er wel van als mensen een beetje bijdehand (in de assertievevorm) zijn.
Maar ja sommige nieuwe medewerkers willen me ook nog met u aanspreken.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_138180519
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:32 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

blijkbaar. ik leeg hem wel even als ik er toch langs kom en het zie. (die bij het koffieapperaat laat ik wel altijd even doen. Die zorgen voor erg veel troep moet het pak meteen naar de stomerij)
Dat vind ik trouwens wel altijd heel erg tof van (A)SM's... Ik moet altijd zo lachen om onze SM, hij is echt altijd helemaal bezig met allemaal dingetjes, dan komt hij bijvoorbeeld 's ochtends aan en dan vind hij het mooier als de borden buiten de andere kant op gedraaid staan, en dan gaat hij tegelijk aan de slag. Helemaal z'n eigen visie op hoe een supermarkt eruit moet zien waar maken... Dat kan ik echt waarderen :)
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:39:49 #132
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:36 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Mooi neer gezet :) Zelfs op de vloer hou ik er wel van als mensen een beetje bijdehand (in de assertievevorm) zijn.
Maar ja sommige nieuwe medewerkers willen me ook nog met u aanspreken.
Bij de meeste TL's kan ik dat ook wel. Er is er echter eentje, die is me toch serieus.. Toen ik een keer vroeg waar iets lag, zei hij van: nou, daar dus in ieder geval niet dacht ik. Ik zei: Zo ver was ik ook al, ja.. Hij meteen boos: ja, eh, niet bijdehand worden hé... Gast, je bent niet eens mijn fucking TL op dat moment, maar een TL. Geef het lekker door aan mijn TL dat je me bijdehand vindt en laat haar het met me regelen, zoals het ook geregeld wordt als ASM/SM een opmerking heeft. Met de SM kan je daarentegen weer lekker dollen, die houdt ook wel van flauwe/bijdehande opmerkingen over en weer gooien (wel als er geen/weinig klanten bij zijn).

Wanneer ik voor de caissières de enige 'leidinggevende' ben (los van TLVK, die zich er helemaal niet mee bemoeit, tenzij het écht nodig is en klanten naar de 'manager' van dat moment vragen), pik ik ook heel veel. Kan het wel waarderen, een beetje mondigheid.
pi_138180590
quote:

[..]

Hahaha jaa dat is waar... Ik weet niet, normaal ben ik ook totaal niet zo dat ik me druk maak over bijdehand zijn ofzo, maar ik voelde me gewoon naar over dat ik maandag zo bijdehand was geweest dat ik vond dat ik er vandaag m'n excuses voor aan moest bieden aan m'n ASM.
pi_138180604
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:39 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Bij de meeste TL's kan ik dat ook wel. Er is er echter eentje, die is me toch serieus.. Toen ik een keer vroeg waar iets lag, zei hij van: nou, daar dus in ieder geval niet dacht ik. Ik zei: Zo ver was ik ook al, ja.. Hij meteen boos: ja, eh, niet bijdehand worden hé... Gast, je bent niet eens mijn fucking TL op dat moment, maar een TL. Geef het lekker door aan mijn TL dat je me bijdehand vindt en laat haar het met me regelen, zoals het ook geregeld wordt als ASM/SM een opmerking heeft. Met de SM kan je daarentegen weer lekker dollen, die houdt ook wel van flauwe/bijdehande opmerkingen over en weer gooien (wel als er geen/weinig klanten bij zijn).
Ik zal met een knipoog rustig wel de opmerking geven "ga je nu bij de hand doen" maar op een leuke toon, als grapje. Tenzij ik je echt super irritant vind.....
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:43:57 #135
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180628
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:41 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Hahaha jaa dat is waar... Ik weet niet, normaal ben ik ook totaal niet zo dat ik me druk maak over bijdehand zijn ofzo, maar ik voelde me gewoon naar over dat ik maandag zo bijdehand was geweest dat ik vond dat ik er vandaag m'n excuses voor aan moest bieden aan m'n ASM.
Ik ben niet zo'n fan van hiërarchische vormen. Helemaal gelijk nu ook weer niet, maar het moet niet zo zijn alsof de (A)SM de bijna onaanspreekbare angstgegner is, alleen omdat 'ie (A)SM is. Vaak is boosheid/verontwaardiging over bijdehande dingetjes ook maar een masker, dat ze in het kader van hun werk uitvoeren op moeten zetten.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:41 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ik zal met een knipoog rustig wel de opmerking geven "ga je nu bij de hand doen" maar op een leuke toon, als grapje. Tenzij ik je echt super irritant vind.....
Ik zou het niet eens bijdehand vinden, hah. Vind zoiets een doodnormale opmerking :9.
Ik heb er gisteren wel eentje aangesproken, omdat ze er iets uitfloepte waar ik écht niet blij mee was in het bijzijn van klanten. En toen bijdehand toen, heel kortaf en ongeïnteresseerd: Ja <insert real name> here is goed. Niet bij mij :'). Die heeft toen 'k m'n praatje klaar had wel even met het schaamrood op d'r kaken gestaan, maar daarna is het ook meteen over. Kan ik weer gewoon met je lachen en alles.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:46:00 #136
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_138180664
Ik werd van de week ook door een nieuwe medewerker met u aangesproken. Kom op joh, ik ben 21 :'). En al was ik 65 dan nog spreek je me maar met je aan :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:46:29 #137
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180666
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik werd van de week ook door een nieuwe medewerker met u aangesproken. Kom op joh, ik ben 21 :')
Ik word door klanten, die mijn ouders hadden kunnen zijn, aangesproken met u en meneer. Ik ben 19.
pi_138180669
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:43 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fan van hiërarchische vormen. Helemaal gelijk nu ook weer niet, maar het moet niet zo zijn alsof de (A)SM de bijna onaanspreekbare angstgegner is, alleen omdat 'ie (A)SM is. Vaak is boosheid/verontwaardiging over bijdehande dingetjes ook maar een masker, dat ze in het kader van hun werk uitvoeren op moeten zetten.

Vooral de SMM waar ik nog 8 weken mee gewerkt hebt was zeer hoog drempelig voor de medewerkers. Ik en mijn huidige SMM zijn erg laagdrempelig. Het nadeel ervan is dat medewerkers ook met dingen komen die bijvoorbeeld gewoon even bij de TL horen. Daar moet je op zo'n moment wel op letten en doorsturen anders krijg je het wel heel druk.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:47:09 #139
378682 JohnBercow
pi_138180674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik word door klanten, die mijn ouders hadden kunnen zijn, aangesproken met u en meneer. Ik ben 19.
Vanuit klanten boeit het me weinig. De een zegt u de ander je. Maar collega's moeten echt geen u zeggen :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:48:10 #140
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180678
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Vooral de SMM waar ik nog 8 weken mee gewerkt hebt was zeer hoog drempelig voor de medewerkers. Ik en mijn huidige SMM zijn erg laagdrempelig. Het nadeel ervan is dat medewerkers ook met dingen komen die bijvoorbeeld gewoon even bij de TL horen. Daar moet je op zo'n moment wel op letten en doorsturen anders krijg je het wel heel druk.
Nou ja, onze TLs doen bijna alles. SM bel je sowieso niet als je achter de kassa zit, en achter de counter alleen als het echt niet anders kan, of als hij TLVK vervangt op dat moment.
Deze is op het eerste gezicht heel hoogdrempelig, maar als je 'm beter leert kennen een hele aardige, geestige vent. Tikkie droog, maar je kan heel goed met 'm lachen.

quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:47 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Vanuit klanten boeit het me weinig. De een zegt u de ander je. Maar collega's moeten echt geen u zeggen :P
Collega's heb ik ook wel eens gehad, gelijk maar meegegeven dat ik echt wil, dat ze 'je' zeggen. U schept een enorme afstand, die er m.i. sowieso amper is.
pi_138180696
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:46 schreef Schuimpjes het volgende:
Ik werd van de week ook door een nieuwe medewerker met u aangesproken. Kom op joh, ik ben 21 :'). En al was ik 65 dan nog spreek je me maar met je aan :P
Hahaha, bij ons werd er laatst al raar opgekeken in de kantine toen een collega de asm van 24 met u aansprak :') Maar als 21-jarige is dat nog erger :P Zou me meteen tien jaar ouder voelen :P
pi_138180702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:43 schreef OudeBok het volgende:
[..]

Ik zou het niet eens bijdehand vinden, hah. Vind zoiets een doodnormale opmerking :9.
Ik heb er gisteren wel eentje aangesproken, omdat ze er iets uitfloepte waar ik écht niet blij mee was in het bijzijn van klanten. En toen bijdehand toen, heel kortaf en ongeïnteresseerd: Ja <insert real name> here is goed. Niet bij mij :'). Die heeft toen 'k m'n praatje klaar had wel even met het schaamrood op d'r kaken gestaan, maar daarna is het ook meteen over. Kan ik weer gewoon met je lachen en alles.
Ohw ja herkenbaar. Als je iets niet gedaan hebt, slecht of wat ever zal ik je daar op aanspreken. En dat kan boos, teleurgesteld of what ever zijn. Daarna is het voor mij wel klaar en gaan we verder waar we gebleven zijn. En ga ik er vanuit dat we weer normaal ook een dolletje kunnen maken.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:50:37 #143
378682 JohnBercow
pi_138180715
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:49 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Hahaha, bij ons werd er laatst al raar opgekeken in de kantine toen een collega de asm van 24 met u aansprak :') Maar als 21-jarige is dat nog erger :P Zou me meteen tien jaar ouder voelen :P
Dan nog. Je blijft collega's van elkaar. Dan spreek je elkaar toch niet met u aan? De OM krijgt ook gewoon een je van mij hoor :)
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:50:48 #144
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180716
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:49 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ohw ja herkenbaar. Als je iets niet gedaan hebt, slecht of wat ever zal ik je daar op aanspreken. En dat kan boos, teleurgesteld of what ever zijn. Daarna is het voor mij wel klaar en gaan we verder waar we gebleven zijn. En ga ik er vanuit dat we weer normaal ook een dolletje kunnen maken.
Ja, precies. Eventjes serieus, daarna weer koek en ei. Zo weten ze ook wat ze aan je hebben (en jij aan hen) en houd je de drempel om naar je toe te stappen bij problemen laag.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:51:08 #145
378682 JohnBercow
pi_138180722
Maar ik ga slapen :W
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_138180737
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:51 schreef Schuimpjes het volgende:
Maar ik ga slapen :W
Trusten :W
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:52:19 #147
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_138180738
Iedereen krijgt ook een je van mij. OM, ondernemer, rayonmanager, SM, ASM, TL, rest van de collega's. SM spreek ik wel met meneer en achternaam aan in bijzijn van veel klanten, vindt 'ie wat prettiger. Zijn het er een paar, of zelfs geen, is het gewoon de voornaam.

U zeg ik letterlijk alleen tegen klanten, en dan ook niet altijd. TL doet het ook sporadisch, en ik merk dat ik daar een beetje op meelift :').
pi_138180762
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:39 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Wanneer ik voor de caissières de enige 'leidinggevende' ben (los van TLVK, die zich er helemaal niet mee bemoeit, tenzij het écht nodig is en klanten naar de 'manager' van dat moment vragen), pik ik ook heel veel. Kan het wel waarderen, een beetje mondigheid.
Jaa, maar ik was gister eigenlijk gewoon betweterig, ik vertel het verhaal wel gewoon even...

Dus vorige week zondag toen ik aan het bijbestellen was voor de volgende zondag toen zag ik dat er hele grote voorraadverschillen waren in het grootbrood (bake-off), en toen heb ik een briefje bij de computer van het management neergelegd met (verkorte versie): "bij het bijbestellen zag ik dat de voorraad van het grootbrood totaal niet klopt, daardoor krijgen we waarschijnlijk steeds te weinig grootbrood geleverd. Het grootbrood moet gewoon even een keer geteld worden, maar ik zelf weet niet hoe." En toen zag ik dus afgelopen zondag toen ik weer aan het bijbestellen was dat die voorraadverschillen nog steeds niet weg waren dus weer een briefje bij management: "de voorraadverschillen van het grootbrood beginnen echt heel groot te worden, er moet echt geteld worden want anders krijgen we geen grootbrood meer binnen." En precies wat ik had voorspeld gebeurde dus de dag daarna (gisteren), er was bijna geen grootbrood meer, en al helemaal geen boulogne/Madeleine/tijger, en ik kon dus ook gewoon bijna niks meer bakken voor de avond (ik werkte van 16-21) en de afdeling was eigenlijk gewoon praktisch leeg, en toen ben ik naar de ASM (met wie ik een hele goede band heb overigens) en heb ik dit gezegd: "ik wil niet bijdehand doen, want ik weet dat ik niet in de positie ben om bijdehand te mogen doen, maar ik wil wel graag zeggen dat ik hier vorige week zondag al voor gewaarschuwd heb in mijn briefje, en nu hebben we dus dit *gebaart naar lege afdeling* en hier is voor mij dus gewoon écht geen trots mee te behalen vanavond..."

En daarom heb ik dus vandaag m'n excuses aangeboden.
pi_138180772
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:48 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nou ja, onze TLs doen bijna alles. SM bel je sowieso niet als je achter de kassa zit, en achter de counter alleen als het echt niet anders kan, of als hij TLVK vervangt op dat moment.
Deze is op het eerste gezicht heel hoogdrempelig, maar als je 'm beter leert kennen een hele aardige, geestige vent. Tikkie droog, maar je kan heel goed met 'm lachen.
Een SMM die met ze rug naar de deur zit met een dichte deur en weinig op de vloer word vaak als hoogdrempelig ervaren. Vaak vinden medewerkers dat onprettig.
Ondanks dat hij 2 shifts op verkoopklaar in de week draaide werd dit wel zo ervaren. Deur open, bureaus anders neergezet, en zoveel mogelijk op de vloer doet wonderen bij medewerkers.
Medewerkers vinden de winkel er enorm op vooruit gegaan net als klanten. Uiteindelijk hebben de medewerkers dat zelf gedaan, enige wat wij hebben gedaan is input leveren.
pi_138180778
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:52 schreef OudeBok het volgende:
Iedereen krijgt ook een je van mij. OM, ondernemer, rayonmanager, SM, ASM, TL, rest van de collega's. SM spreek ik wel met meneer en achternaam aan in bijzijn van veel klanten, vindt 'ie wat prettiger. Zijn het er een paar, of zelfs geen, is het gewoon de voornaam.

U zeg ik letterlijk alleen tegen klanten, en dan ook niet altijd. TL doet het ook sporadisch, en ik merk dat ik daar een beetje op meelift :').
Ondernemer noem ik wel u, maar alleen omdat de asm's en sm dat ook doen :P Anders zou ik er niet eens aan denken om hem met u aan te spreken. Sm noem ik trouwens gewoon met de voornaam in bijzijn van klanten. Alleen met omroepen zeg ik meneer en achternaam. Laatst riep iemand hem om met zijn voornaam, vond ik toch een beetje raar klinken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')