BEL.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Chanty het volgende:
Ik sluit me aan bij BE, mag best een stagiaire bijEn als ze echt verstorend werkt dan geef ik het wel aan.
Ik twijfel toch weer om wel of niet te bellen. Nog steeds ontzettend benauwd en hartkloppingen en hij is gewoon zo stil. Maar het is vast niks en ik wil ze niet voor niks lastig vallenVooral niet na het lezen van de bedragen die Mignonne gisteren noemde
Eerste zin in mijn concept-geboorteplan is een quote uit een boekje en dat sluit hier wel op aan: "als je het gevoel hebt dat er naar je geluisterd is en dat je gekend bent in de besluitvorming, kan zelfs een bevalling met medische ingrepen positief ervaren worden."quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:17 schreef mignonne het volgende:
[..]hihi, zwangere vrouwen
![]()
Er is ook geen peil op te trekken hoe iemand zn bevalling beleefd heeft, het kan zo enorm per persoon verschillen. Ik heb twee jaar geleden twee kraambedden achter elkaar mogen doen, dan lees je van tevoren de verslagen en alles, bereid je je een beetje voor. De ene dame had een bevalling met toeters en bellen, verplaatst met ambulance met gillende sirenes en gierende banden naar het ziekenhuis, binnengebracht op de operatiekamer en kind er daar met een vacuum alsnog uitgetrokken. Andere dame had een bevalling volgens het boekje, ontsloten in een uurtje of 4 (eerste kind!) half uurtje persen, geen noemenswaardig bloedverlies, goeie start van het kind etcetera.
Ik had ingeschat dat ik bij de dame met het ambulance verhaal wel wat langer de tijd nodig zou hebben voor de kraamvisite om de bevalling nog eens goed na te spreken, met extra aandacht voor haar well-being etcetera. Maar zij zat in opperste staat van roze wolk in haar kraambed te stralen, ontzettend blij met hoe er gehandeld is en keek uiteindelijk heel tevreden terug. Bij die andere mevrouw hebben we bijna twee uur gezeten en uiteindelijk extra uren kraamzorg geïndiceerd en gekeken of ondersteuning van maatschappelijk werk nog zinvol kon zijn, zij had haar bevalling als zó ontzettend traumatisch ervaren.
Het verschil... de begeleiding. De laatste dame had haar ontsluitingsweeën in haar eentje opgevangen (medische bevalling) en had zich erg alleen gevoeld en aan haar lot overgelaten, ze had het gevoel gehad dat er niet naar haar geluisterd was en dat heeft ze beangstigend gevonden etcetera. De andere dame voelde zich juist gesterkt doordat er adequaat was ingegrepen.
Ben met je eens dat als er geen trauma is, dan hoeft er ook niet te worden blijven hangen in een drama-verhaal omdat dat verwacht wordt zeg maar. Maar hoe het uiteindelijk beleefd wordt verschilt zo onwijs en een trauma kun je echt oplopen van een bevalling, en als ik heel eerlijk ben dan is denk ik het gevoel alleen te zijn of er alleen voor te staan een van de grootste boosdoeners daarin.
Je maakt me bangquote:
Ik mag uit de lijstquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:31 schreef Dot. het volgende:
Nog aanpassingen? Even dikgedrukt graag, ik heb geen quote alert![]()
Chanty, gewoon bellen als je je zorgen maakt
meutjequote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Je maakt me bang
Ik kijk het nog even een half uurtje a een uurtje aan. Kan tot 12 uur gewoon de normale lijn bellen. Dat voelt al minder bezwaarlijk dan de spoedlijn bellen. Ga nu maar even kijken of ik wat beweging in het ventje kan krijgen en rustig liggen.
Dit!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
meutje![]()
ik snap nog steeds niet dat ze dat ding spoedlijn noemen. Dat maakt het echt onnodig hoogdrempelig. Die spoedlijn is gewoon de diensttelefoon die de verloskundige bij zich heeft. Dikke kans dat ze nu een kraamvisite aan het doen is en dan kan ze nu mooi nog even besluiten om bij je langs te komen.
Weet je, mensen bellen die lijn vanuit de supermarkt om te vragen of ze nou wel of geen salami mee mogen nemen want daar hadden ze nou zo'n trek in voor op brood. Dat vind ik nou een vraag die wel kan wachten tot 12 uur tot het telefonisch spreekuur. Voor de rest is gewoon de diensttelefoon, daar is eht ding voor.
En als tip, je kindje slaapt in cycli van ongeveer 30 tot 45 minuten nu. Drink een glaasje appelsap of iets anders met suiker, ga op bed liggen, doe je ogen dicht, handen op je buik en concentreer je even op je buik en je baby en niets anders.
+1quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:43 schreef Bolletje... het volgende:
Bellen hoor Chanty! Mijn gyn zegt expliciet iedere afspraak," liever te vaak bellen dan te weinig!"
En niet iedere goede cardioloog heeft een hartkwaalquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben nog geen man tegengekomen als het om zwangerschapsgerelateerde zaken gaat, maar het lijkt me zo gek omdat zij nooit zullen weten hoe het voelt
Then again zijn volgens mij alle verloskundigen die ik tot dusver heb gezien bij onze praktijk + de gyn en haar stagiair die ik toen rondom de MA heb gesproken nog kinderloos, dus eigenlijk gaat die vlieger ook niet op
Ik zou heel graag willen dat dat bij mij ook het geval zal zijn, maar ik durf er niet op te hopen. Bang om te hoge verwachtingen te hebben van deze bevalling en van mezelf om het per se een goede ervaring te laten zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:02 schreef mignonne het volgende:
Ohja Kursor, dat wilde ik nog tegen je zeggen. Ik heb ook meermaals gezien hoe een 'betere' tweede bevalling echt heel veel goed kan maken voor een slecht ervaren eerste bevalling. Ik gun het je zo ontzettend dat je nu een positieve ervaring hebt. Ik ben blij voor je dat je weet waar je knelpunten liggen en dat je daar al een goed plan voor hebt qua begeleiding. Dat zal vast schelen.
Ik gun het je van harte.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:07 schreef Kursor het volgende:
[..]
Ik zou heel graag willen dat dat bij mij ook het geval zal zijn, maar ik durf er niet op te hopen. Bang om te hoge verwachtingen te hebben van deze bevalling en van mezelf om het per se een goede ervaring te laten zijn.
Ja, dat lijkt me wel heel gek ja. Maar is dat niet sowieso iets wat je moet leren als je in een hulpverlenend beroep zit? Afstand nemen van je eigen ervaringen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
En niet iedere goede cardioloog heeft een hartkwaal
Flauw![]()
Het is denk ik ook een beetje het sociaal emotionele aspect. Een kind baren kan zo'n ontzettend empowerende ervaring zijn, dat je achteraf bij jezelf denkt OMG! dat heb ík gewoon gedaan. En dat gevoel, dat zal een man inderdaad niet ervaren.
Maar het hebben van een kind kan ook een valkuil zijn. Je kunt ook teveel spiegelen aan je eigen ervaringen. Zo heb ik ook een gyn horen zeggen dat ze die hele toestand met vriendelijke keizersnede maar onzin vond, zij had toch ook geen trauma overgehouden aan haar keizersnede? Kom nou. Tsja. Of een verloskundige die bekkeninstabiliteit maar een nieuwe tijdskwaaltje vindt, want zij heeft er nooit wat van gemerkt bij haar kinderen.
Mijn eerste bevalling die ik daadwerkelijk zelf begeleid heb en baby heb aangepakt etcetera was op de verloskamer waar ik zelf bevallen ben. Mooi symbolisch cirkeltje maar toch ook heb ik wel echt heel erg bewust afstand moeten nemen van "mezelf" op dat moment. Want nu lag er iemand anders in dat bed waar ik twee jaar eerder lag.
Ja dat moet je zeker leren!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel heel gek ja. Maar is dat niet sowieso iets wat je moet leren als je in een hulpverlenend beroep zit? Afstand nemen van je eigen ervaringen?
Ik vind het ergens wel leuk, zo'n praktijk vol jonge meiden. Ik maak me in elk geval geen zorgen over kunde of onkunde, het enige wat ze misschien wat minder hebben is jaaaaaren ervaring, maar goed, we moeten allemaal ergens beginnen toch?
Oh joh, dan doe je 't toch laterquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:31 schreef BlueEyes het volgende:
Huuuh...
Stond net een dame op mijn voicemail voor het maken van een afspraak voor intake kraamzorg.
Ik ben daar nog heel niet aan toe!
En ben morgen pas 26 weken zwanger.
ja, dat was al via de ziektekostenverzekeringquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:58 schreef BlueEyes het volgende:
Even overleggen met je ziektekostenverzekering met wie zij contract hebben.
En dan kijken wie goes aangeschreven staan plus kijken welke visie beste bij je past.
Ik ga ook voor intake in week 32 ofzo, liefst later, wil er nu nog niet mee bezig zijn.
Moet ook nogsteeds pufclubje regelen...
Staan er geen waarderingen bij geschreven op de website?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat was al via de ziektekostenverzekering![]()
Fuque, ik ga eerst wel wat moeders uit de omgeving om advies vragen
Ja, maar ze krijgen vrijwel allemaal een 9 gemiddeld, dus dat zegt ook niet zo veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Staan er geen waarderingen bij geschreven op de website?
Degene die bij ons beste aangeschreven was, was duidelijk niet mijn visie dus ben ik verder gaan kijken.
Plus mijn vriend verschillende websites laten lezen van aanbieders en hem gevraagd waar hij goed gevoel bij had. Daarin zaten we gelukkig op dezelfde lijn.
Jij woont toch in dezelfde stad als Spees? Die van de gloeilampen enzo? Misschien weet zij wat? Vergeet je verloskundige ook niet, zij kennen de bureaus ook en hebben vanaf de andere kant ook ervaring met de kraamverzorgsters.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat was al via de ziektekostenverzekering![]()
Fuque, ik ga eerst wel wat moeders uit de omgeving om advies vragen
Klopt, en als ik die dingen afweeg kom ik bij Homecare uit. Maar er zijn online zo weinig ervaringsverhalen te vinden, of ze zijn zo tenenkrommend geschreven dat ik me afvraag of ik daar wel iets aan hebquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:16 schreef mignonne het volgende:
Jij woont toch in dezelfde stad als Spees? Die van de gloeilampen enzo? Misschien weet zij wat? Vergeet je verloskundige ook niet, zij kennen de bureaus ook en hebben vanaf de andere kant ook ervaring met de kraamverzorgsters.
Verder zou ik kijken naar wat BE zegt, kijk ook naar wat voor jou relevant is. Ga je borstvoeding geven? Er zijn kraamorganisaties die zelf een lactatiekundige in dienst hebben bijvoorbeeld of die werken met een keurmerk borstvoeding. Kies je voor kunstvoeding dan is dat weer wat minder relevant. Waar ga je bevallen? Als je voor een thuisbevalling kiest, doet de organisatie dat? En bieden ze dan bijvoorbeeld vroegtijdige ondersteuning of niet.
Ik heb zelf destijds gewoon gekozen voor de grootste aanbieder (hier is dat Careyn). Het boeide me niet zoveel en het was allemaal een beetje om het even. De verloskundige gaf aan dat ze veel met Careyn samenwerkte en er goede ervaringen mee had dus dat werd em.
Dat is voor als je tijd teveel hebt
uiteindelijk hindert het allemaal niet zo heel erg.
Positieve ervaring met deze bureaus:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef kwakz0r het volgende:
Iemand kraamverzorgingstips in Den Haag? daar zie ik ook door de bomen t bos niet meer...
Goed dat je actie hebt ondernomen hoor. Hoop dat alles goed isquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:30 schreef Chanty het volgende:
Controle was goed maar wordt toch even door gestuurd naar zkh voor hart filmpje
Fijn dat dit goed wasquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:30 schreef Chanty het volgende:
Controle was goed maar wordt toch even door gestuurd naar zkh voor hart filmpje
Ik zelf heb daar echt goeie ervaringen mee, twee kennissen van me ook. Mijn zusje heeft net haar kraambed 'afgerond' en had een fantastische kraamzorgquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt, en als ik die dingen afweeg kom ik bij Homecare uit. Maar er zijn online zo weinig ervaringsverhalen te vinden, of ze zijn zo tenenkrommend geschreven dat ik me afvraag of ik daar wel iets aan heb
Hehehe, nou, dat zijn iig al een paar pluspuntenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik zelf heb daar echt goeie ervaringen mee, twee kennissen van me ook. Mijn zusje heeft net haar kraambed 'afgerond' en had een fantastische kraamzorg. Je wordt ergens in de eerste dagen van je kraamweek nog opgebeld om na te vragen of alles wel goed gaat, of het klikt, etc. En ze leveren 8 dagen dezelfde kraamverzorgende . Een garantie is het natuurlijk niet, want iedere organisatie kan iemand in dienst hebben die je totaal niet ligt, maar voor mij zijn er genoeg redenen om opnieuw voor hen te kiezen voor Homecare.
Op hun eigen site staan trouwens wel resultaten van enquetes, die zijn erg goed. Maar ik weet natuurlijk niet hoe die enquetes zijn afgenomen en verwerkt enzo
/reclame
Kan dat na een medische bevalling ook? Ik ga het wel uitzoeken!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Positieve ervaring met deze bureaus:
http://www.bureauklassekraamzorg.nl/
http://www.bbyzorg.nl/
Verder is Careyn gewoon ook altijd goed.
Is voor jou een verblijf in het geboortehotel niet ook een optie eventueel?
Klopt, vijfde co-schap. In Nijmegen ga je eerst naar interne geneeskunde, neurologie i.c.m. psychiatrie, heelkunde, kindergeneeskunde en dan pas naar gynaecologie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:02 schreef mignonne het volgende:
Ohja Kursor, dat wilde ik nog tegen je zeggen. Ik heb ook meermaals gezien hoe een 'betere' tweede bevalling echt heel veel goed kan maken voor een slecht ervaren eerste bevalling. Ik gun het je zo ontzettend dat je nu een positieve ervaring hebt. Ik ben blij voor je dat je weet waar je knelpunten liggen en dat je daar al een goed plan voor hebt qua begeleiding. Dat zal vast schelen.
En ergens in het vorige topic stond nog iets over studenten alleen enz. Een co-assistent heeft natuurlijk wel al vier jaar theoretische kennis erop zitten en coschappen gyn/verloskunde zijn het vijfde (?? skittles?) co-schap ofzo wat ze lopen. Ze komen niet volledig bleu binnen als het aankomt op patiëntencontact.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:54 schreef Skittles het volgende:
[..]
Klopt, vijfde co-schap. In Nijmegen ga je eerst naar interne geneeskunde, neurologie i.c.m. psychiatrie, heelkunde, kindergeneeskunde en dan pas naar gynaecologie.
Chanty goed dat je hebt gebeld, beter een keer te veel dan te weinig.
Ennn.. onze kleine hummel doet het nog![]()
Zo druk als dat 'ie de vorige keer was, zo rustig lag ie nu met het handje in de mond![]()
[ afbeelding ]
ik vind jassen altijd een ramp, dus doe nu veel met poncho's en omslagdoekenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en dan nog iets. Positiezomerjassen, is dat een illusie?
Ik heb een hele leuke trenchcoat hangen maar met mijn 85F is alles wat niet stretcht al krap aan, en sinds ik HCG heb gewoon niet meer te doenIk heb dus 1 passende winterjas en de rest krijg ik gewoon niet dicht om mijn tetten. Of moet ik gewoon een regenjas bij Ulla Popken gaan scoren ofzo?
Bestel iig niks bij Bonprixquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een hele leuke trenchcoat hangen maar met mijn 85F is alles wat niet stretcht al krap aan, en sinds ik HCG heb gewoon niet meer te doenIk heb dus 1 passende winterjas en de rest krijg ik gewoon niet dicht om mijn tetten. Of moet ik gewoon een regenjas bij Ulla Popken gaan scoren ofzo?
Daar word ik helemaal zo'n wandelende watermeloen vanquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind jassen altijd een ramp, dus doe nu veel met poncho's en omslagdoeken
Miss Etam heeft online maar liefst 1 model en da's een winterjasquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bestel iig niks bij BonprixDat vond ik echt flutkwaliteit en een hele vreemde pasvorm. Heeft de Miss Etam niks leuks?
Hier ook een goed hartfilmpje, hij bewoog nog lekker veel iig
Auwaah, die las ik toen ik net opstond en moest door die visualisatie zo hard lachen dat het me pijn doet in mn bandenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar word ik helemaal zo'n wandelende watermeloen van
En zoiets SQ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daar word ik helemaal zo'n wandelende watermeloen van
[..]
Miss Etam heeft online maar liefst 1 model en da's een winterjas
Fijn dat Arie het nog zo naar zijn zin heeft!
Ja maar da's echt, door mijn buste heb ik echt getailleerde kleding nodig, anders word ik gewoon 1 massale klompquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Auwaah, die las ik toen ik net opstond en moest door die visualisatie zo hard lachen dat het me pijn doet in mn banden
De H&M heeft nu veel leukere dingen dan toen ik kleding ging kopen. Tskquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:02 schreef BlueEyes het volgende:
Vergeet de mama mazzeldagen niet nu met de kortingen! Ook op kleding.
Ik had afgelopen weekend even geshopt in de grote maten van normale kleding.
Maar ik vind zwangerschapskleding echt mooier afkleden dan een shirt/trui/vestje maatje mega.
Dus niets geshopt en nu voor mijn laatste weken nog maar even wat aambiedingspul kopen en dan maar meer in dezelfde kleding rondlopen.
Maat 42 is denk ik te krap, ik draag normaal 44 en dan alleen als het stretcht rond de tieten, anders is het bij voorbaat al kansloosquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
En zoiets SQ?
http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=102310
Ik zou als ik jou was idd eens passen. Ik zit qua zw. broeken van Mamalicious in mt 31/32 terwijl ik normaal 33/34 draagquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maat 42 is denk ik te krap, ik draag normaal 44 en dan alleen als het stretcht rond de tieten, anders is het bij voorbaat al kansloosVind dat zeker wel leuk hoor! Ik zal deze week de prenatal eens binnen lopen
Vest en bodywarmer!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
Jup dat kan prima. Ze laten je in jouw ziekenhuis 's avonds niet naar huis gaan, dan moet je wachten tot volgende ochtend. Dan is geboortehotel wel fijn, als er geen medische reden is om je op de kraamafdeling te houden. Je hebt dan lekker je eigen kamer ipv met vier op zaal en je vriend heeft dan ook zn eigen bed etcetera. Voor dat soort momenten vind ik een kraamhotel wel echt een uitkomst.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kan dat na een medische bevalling ook? Ik ga het wel uitzoeken!
Ik denk eigenlijk dat ik snel naar huis wil, maar de twee trappen hier (portiek en binnen) boezemen me wel enige "Hoe moet dat nou" angst in...
Verhuizen lonkt ook nog steeds erg.
Dat was bij ons ook zo idd. Maar denk wel dat dat afhankelijk van de drukte is. Maar wij kregen na de bevalling een mooie ruime eenpersoonskamer en mijn vriend mocht idd blijven slapen.Wat was ik achteraf blij dat ik niet had gekozen voor het ziekenhuis met kraamsuites waarvoor we 25 minuten hadden moeten rijden met vol gas weeënquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hartstikke fijn Chanty! Toch fijn dat je even gebeld hebt denk ik?
90G is inderdaad best flink. Dan snap ik dat kleding niet fijn zit daar ja. Ik vind Mamalicious juist vaak ruim vallen maar ik heb dan ook maar 80C
![]()
Mooie echo Skittles!
Ik ben vaak zó blij met mijn ziekenhuis als ik sommige dingen van andere ziekenhuis lees. Bij 'mijn' ziekenhuis heb je een eigen kraamsuite waar je tot 24 uur na je bevalling mag blijven (tenzij medische indicatie, dan ga je naar een 'gewone' kamer). Je mag zelf weten hoe lang je blijft, of je blijft slapen, of je man blijft slapen, of er bezoek komt etc. Op die suite blijf je ook echt van begin tot eind, je hebt je eigen badkamer, klein keukentje etc. Echt heel prettig!
Ik vind het vreselijk en vrees nog voor meer groei.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Heel fijn Chanty! Zal wel een opluchting zijn
En BH-maat 90G, ik kan me daar nog niet bíjna iets bij voorstellen
Opluchting!?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:31 schreef Chanty het volgende:
Hartfilm en alles was goed. Meneer begon uiteindelijk ook weer te bewegen en schopte tegen de apparatuurhij ligt nu met zijn hoofd boven dus denk dat dat alles verklaart maar vk is toch nog even in overleg met de gyn hierover
Ja, dat is idd afhankelijk van de drukte. Maar eigenlijk hebben ze altijd wel een suite vrij gaven ze aan. De keren dat het niet ging werd je, als het nog gingquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:40 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat was bij ons ook zo idd. Maar denk wel dat dat afhankelijk van de drukte is. Maar wij kregen na de bevalling een mooie ruime eenpersoonskamer en mijn vriend mocht idd blijven slapen.Wat was ik achteraf blij dat ik niet had gekozen voor het ziekenhuis met kraamsuites waarvoor we 25 minuten hadden moeten rijden met vol gas weeën
wauwquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hartstikke fijn Chanty! Toch fijn dat je even gebeld hebt denk ik?
90G is inderdaad best flink. Dan snap ik dat kleding niet fijn zit daar ja. Ik vind Mamalicious juist vaak ruim vallen maar ik heb dan ook maar 80C
![]()
Mooie echo Skittles!
Ik ben vaak zó blij met mijn ziekenhuis als ik sommige dingen van andere ziekenhuis lees. Bij 'mijn' ziekenhuis heb je een eigen kraamsuite waar je tot 24 uur na je bevalling mag blijven (tenzij medische indicatie, dan ga je naar een 'gewone' kamer). Je mag zelf weten hoe lang je blijft, of je blijft slapen, of je man blijft slapen, of er bezoek komt etc. Op die suite blijf je ook echt van begin tot eind, je hebt je eigen badkamer, klein keukentje etc. Echt heel prettig!
Met 4quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat is idd afhankelijk van de drukte. Maar eigenlijk hebben ze altijd wel een suite vrij gaven ze aan. De keren dat het niet ging werd je, als het nog ging, doorgestuurd naar een ander ziekenhuis in de buurt met suites. Ging het niet dan kom je op de 'oude' verloskamer terecht idd met een eenpersoonskamer.
Maar als ik dan bijv lees dat je op een kamer met 4 anderen ligt, daar ben ik niet zo geschikt voor geloof ik.
![]()
Fijn dat ie het goed doet <3quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:31 schreef Chanty het volgende:
Hartfilm en alles was goed. Meneer begon uiteindelijk ook weer te bewegen en schopte tegen de apparatuurhij ligt nu met zijn hoofd boven dus denk dat dat alles verklaart maar vk is toch nog even in overleg met de gyn hierover
Jij lacht gewoon het laatst, als je rollator strakjes niet steeds blokkeert omdat je cup dubbel-G in je wiel blijft hangen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
En rij da-han nie-hiet stilletjes mijn huisje voorbij
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij lacht gewoon het laatst, als je rollator strakjes niet steeds blokkeert omdat je cup dubbel-G in je wiel blijft hangen.
Nee, logisch ook! Dit ziekenhuis is recent verbouwd en de kraamafdeling is echt super geworden. Mijn schoonzus is nog op de oude afdeling bevallen en die lag dus op een kamer met 3 andere vrouwen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
wauw![]()
in de meeste ziekenhuizen is daar de capaciteit gewoon niet voor.
Ik was overigens ook echt gewoon prima bevallen, half vijf 's middags is ze geboren, en dan dus rond 7 uur s avonds moesten we wachten op de papieren ofzo, toen kregen we groen licht voor vertrek. Ik voelde me prima en wilde haar zo graag aan iedereen laten zien, maar for some reason is het nooit in me opgekomen om dat in/op een verloskamer te doen, dat wilde ik thuis.
Bij de tweede ben ik 4 uur 's nachts bevallen, fluxus gehad, om 7 uur 's morgens naar een privé kamer gebracht om bij te komen en toen moest k 24 uur blijven. Uiteindelijk daarna dus nog een nacht gebleven en toen de volgende dag rond 15:00 naar huis.
Later ging ik stage lopen in dat ziekenhuis en kregen we rondleiding over die afdeling "ohja dit zijn de solo-kamers, hier gaan de moeders heen die er ernstig aan toe zijn en rust nodig hebben"![]()
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jij lacht gewoon het laatst, als je rollator strakjes niet steeds blokkeert omdat je cup dubbel-G in je wiel blijft hangen.
Maar nooit een koude rug hebben, want je slaat ze zo over je schouder *flots* je rug op als warmertje!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
ASOS ook al gecheckt uiteraard, het issue is echter dat ik het nu niet aandurf om in Engeland te bestellen omdat ik ècht geen idee heb hoe die maternity merken vallenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:40 schreef mignonne het volgende:
Skittles wat een mooi kind![]()
En Yay voor cup-HCG!![]()
geen tips wat betreft positiekleding, heeft Asos niet iets? die hadden voorheen wel aardige maternity-wear
Ja maar het gaat me vooral om dat stuk niemandsland tussen lente en zomer en zomer en herfstquote:
Ik lag met drie andere net bevallen dames op een kamer. Nu hadden ze mijn kind naar de babykamer gebracht omdat ik moest slapen (zou ik nooit meer goedvinden, overigens, maar dat terzijde) en werd ik iedere keer wakker van de huilende kinderen van de andere moeders. Echt, hoe ongelofelijk irritant dat is!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Met 4die kamers bestaan bij ons op de kraamafdeling niet eens
Heb er een bijbaan gehad dus ken ze allemaal wel, het is allemaal 1 of 2persoons.
Das waar!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:50 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Maar nooit een koude rug hebben, want je slaat ze zo over je schouder *flots* je rug op als warmertje!
Bonprix.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:04 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mij bestaat er nauwelijks plus size zwangerschapskledingik pas echt met mijn benen en kont niet in gewone zwangerschapsjeans, maar met de buik ook niet goed in grote maten jeans straks. potvoldorie!
zullen wel leggings en veel jurkjes worden, al zal ik dan voornamelijk ook de gewone grote maten moeten hebben.
Hier precies hetzelfde! mijn baby was meegenomen maar de andere vrouw bleef kreunen, zuchten van de pijn en heel hard aan de telefoon pratenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lag met drie andere net bevallen dames op een kamer. Nu hadden ze mijn kind naar de babykamer gebracht omdat ik moest slapen (zou ik nooit meer goedvinden, overigens, maar dat terzijde) en werd ik iedere keer wakker van de huilende kinderen van de andere moeders. Echt, hoe ongelofelijk irritant dat is!
Ik vind echt dat bevallen vrouwen recht hebben op een 1-persoonskamer, in alle gevallen.
dat klinkt echt gruwelijk, met vier vrouwen plus vier babies op 1 kamerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lag met drie andere net bevallen dames op een kamer. Nu hadden ze mijn kind naar de babykamer gebracht omdat ik moest slapen (zou ik nooit meer goedvinden, overigens, maar dat terzijde) en werd ik iedere keer wakker van de huilende kinderen van de andere moeders. Echt, hoe ongelofelijk irritant dat is!
Ik vind echt dat bevallen vrouwen recht hebben op een 1-persoonskamer, in alle gevallen.
In dit geval hoorde ik van twee vrouwen de baby's over de babyfoon, want die lagen in de couveuse, en de derde vrouw sliep wel en haar baby naast haar huilde veel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat klinkt echt gruwelijk, met vier vrouwen plus vier babies op 1 kamer
ik fiets soberso vijf dagen per week naar kantoor en dan wandel ik ook nog regelmatig, dus een jas is voor mij wel écht een essential inderdaadquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef StefanieV het volgende:
SQ moet de jas dicht kunnen? Ik draag hier ook enkel een jas die open blijft.. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak je buiten loopt en hoe koud het is maar dan kan ik het begrijpen dat je een jas wilt die dicht kan..
Wat tof dat ze babyfoons bij de couveuse hadden!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:56 schreef miss_sly het volgende:
In dit geval hoorde ik van twee vrouwen de baby's over de babyfoon, want die lagen in de couveuse, en de derde vrouw sliep wel en haar baby naast haar huilde veel.Echt, dat vond ik het ergste van heel de bevalling en de dagen in het ziekenhuis, die nacht!
ik lag na mn schildklieroperatie in een kamer met 3 anderen en daar werd ook een man binnengebracht die van een steiger was gekukeld en zn rug gebroken had (quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde! mijn baby was meegenomen maar de andere vrouw bleef kreunen, zuchten van de pijn en heel hard aan de telefoon pratenik heb geen oog dicht gedaan en mijn baby was weg
![]()
Ze hebben hier een hele kleine kraam afdeling met maar 1-2 single kamers helaas
Dan is het idd wel nodig. Verder geen tips, zelf amper deftige kledij gevondenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik fiets soberso vijf dagen per week naar kantoor en dan wandel ik ook nog regelmatig, dus een jas is voor mij wel écht een essential inderdaad
Ja! Serieus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:58 schreef bitterend het volgende:
Geboorte hotel klinkt goed! had je room service?
Maar je zomer/herfstovergang heb je al verlof denk ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik fiets soberso vijf dagen per week naar kantoor en dan wandel ik ook nog regelmatig, dus een jas is voor mij wel écht een essential inderdaad
Je moet het idd echt zien als een soort hotel ideequote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:58 schreef bitterend het volgende:
Geboorte hotel klinkt goed! had je room service?
Oh wat sneuquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik lag na mn schildklieroperatie in een kamer met 3 anderen en daar werd ook een man binnengebracht die van een steiger was gekukeld en zn rug gebroken had (); die luisterde zn voicemail af en daar stond een bericht op van zn vriendin, waarin ze hem dumpte. Echt teh drama. Zó ontzettend zielig voor die man. Heel zn vriendenkring werd gebeld, de hele godganse nacht, "wat moet ik nou man wat moet ik nou".
Maarja, afdeling vol, geen plek voor hem om ergens alleen te gaan liggen, je kunt iemand met zo'n persoonlijk drama maar lastig vertellen dat ie zn klep moet houden en je kunt hem met zn gebroken rug ook niet op straat zetten.
Gelukkig had ik oordopjes bij me, wijzer geworden na mn opname tijdens de zwangerschap met een enorm hard snurkende medezwangere samen op een kamer
Ja, weinig dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:59 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Maar je zomer/herfstovergang heb je al verlof denk ik.
Voor nu dus idd wel handig ja.
Kijk ook even goed op de websites van de winkels die je bezoeken gaat. Weet je iig al wat je verwachten kan
Ja, dat was echt goed, en volgens mij hadden ze ook camera's, maar dat weet ik niet zeker. Ik was niet heel erg met hen bezig, alleen met hun overlastquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:58 schreef Keshet het volgende:
[..]
Wat tof dat ze babyfoons bij de couveuse hadden!
Na de 1e bevalling lag ik op de kamer voor 'bevallen vrouwen zonder kind'. Na de tweede kon ik zo met baby en vriend doorgeschoven worden naar het geboortehotel. Hemels.
Wel een lief blobje!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:00 schreef Skittles het volgende:
Mignonne dat is ook erg zeg. Sowieso dumpen per voicemail. *zet oordoppen op meeneemlijst*
4 vrouwen op 1 kamer, moet er niet aan denken als je net bevallen bent
En vanochtend vond ik de echo op het scherm supermooi, maar toen de vk de foto gaf dacht ik wat'n blob
Je kunt ze in het ziekenhuis vaak ook krijgen maar zelf meenemen is handig ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:00 schreef bitterend het volgende:
[..]
Oh wat sneuidd je kan er niks van zeggen in dat soort gevallen...
Maareh dat is een goede voor het zkh tas! oordopjes!!
Dat ik daar niet aan had gedacht
Hmm in het zkh komen ze ook 3x per dag met eten en je mag zeggen wat je wilt voor avond etenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je moet het idd echt zien als een soort hotel idee
24 uur per dag kraamzorg tot je beschikking, 3 keer per dag een maaltijd en een aantal keer per dag komen ze koffie thee enzo doen. En er is een koelkast etc. voor je eigen etenswaren.
blobquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:00 schreef Skittles het volgende:
Mignonne dat is ook erg zeg. Sowieso dumpen per voicemail. *zet oordoppen op meeneemlijst*
En vanochtend vond ik de echo op het scherm supermooi, maar toen de vk de foto gaf dacht ik wat'n blob
In het Oosterpark dan? Want waar zou daar ruimte moeten zijn?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hmm in het zkh komen ze ook 3x per dag met eten en je mag zeggen wat je wilt voor avond eten
Ze hadden een menu![]()
Volgens mij bouwen ze hier ook zo'n hotel of niet? bij het OLVG, zag het ergens staan
haha, ja, echt, die foto's zijn wel een beetje een desillusie hequote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:00 schreef Skittles het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het scherm zag je het heus wel
disclaimer
Ja maar in ZH mag je niet blijven als je geen medische indicatie hebtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hmm in het zkh komen ze ook 3x per dag met eten en je mag zeggen wat je wilt voor avond eten
Ze hadden een menu![]()
Volgens mij bouwen ze hier ook zo'n hotel of niet? bij het OLVG, zag het ergens staan
Ja maar kijk dan! Er is zelfs een bad!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ze hadden een menu![]()
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:04 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ja maar kijk dan! Er is zelfs een bad!Waar je zes weken niet in mag!
[ afbeelding ]
Ik heb naast oordoppen ook altijd een setje reserve-oordoppen en een setje reserve-reserve-oordoppen bij me tegenwoordigquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
blob
oordoppen vind ik echt een vergeten-item op de vluchttas-lijst hoor!zeker erin gooien. Als je ze niet nodig hebt dan niet, maar men wat ben je blij als je ze bij je hebt wanneer je ze wel nodig hebt
![]()
Ach, zolang je doos niet nat wordt kan het best!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:04 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ja maar kijk dan! Er is zelfs een bad!Waar je zes weken niet in mag!
[ afbeelding ]
Ik las ergens dat ze daarvoor aan het verbouwen zijn maar ik heb net gegoogeld en ik kan het niet meer vindenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:03 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
In het Oosterpark dan? Want waar zou daar ruimte moeten zijn?
Met drie vrouwen plus drie baby's op 1 kamer, terwijl je er zelf zonder baby ligt... Dat is pas gruwelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is dat bij jou gebeurd?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Loj het volgende:
[..]
Met drie vrouwen plus drie baby's op 1 kamer, terwijl je er zelf zonder baby ligt... Dat is pas gruwelijk
Fijn Chanty dat alles goed is!
Kreeg jij geen 1-persoons na hellp?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Loj het volgende:
[..]
Met drie vrouwen plus drie baby's op 1 kamer, terwijl je er zelf zonder baby ligt... Dat is pas gruwelijk
Dat is écht gruwelijk jaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Loj het volgende:
[..]
Wat bizar!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:11 schreef Loj het volgende:
De eerste nacht wel, de tweede nacht moest ik naar de zaal.
Echt, de ergste nacht uit m'n leven! Ik heb de volgende dag ook geëist dat ik naar huis mocht.
niet leuk idd, heb ik ook gehadquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:08 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik kreeg idd de eenpersoons helemaal achterin de gang, met zo'n deursluis, zeg maar. Met een briefje op de deur dat niemand naar binnen mocht zonder eerst te overleggen met de verplegingquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat bizar!
Meestal wordt daar toch wel rekening mee gehouden. Lijkt me ook niet zo raar om dat te doen. Pfff :-/
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:15 schreef Keshet het volgende:
Wat slecht Loj!![]()
Zoals ik net al zei had het ziekenhuis waar ik beviel een kamer voor vrouwen waarvan het kind niet bij de moeder kon blijven. Ik had liever een eenpersoonskamer gehad maar die waren bezet door vrouwen die het harder nodig hadden dan ik. Fair enough.
Zeker na hellp heb je zo'n eenpersoonskamer wel nodig lijkt me!
Ik trok alleen de vrouw die úren per dag op haar blote knieën naast haar bed zat te bidden wat slecht.
Je hebt per ongeluk wat punaises laten vallen naast haar bed?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:15 schreef Keshet het volgende:
Wat slecht Loj!![]()
Zoals ik net al zei had het ziekenhuis waar ik beviel een kamer voor vrouwen waarvan het kind niet bij de moeder kon blijven. Ik had liever een eenpersoonskamer gehad maar die waren bezet door vrouwen die het harder nodig hadden dan ik. Fair enough.
Zeker na hellp heb je zo'n eenpersoonskamer wel nodig lijkt me!
Ik trok alleen de vrouw die úren per dag op haar blote knieën naast haar bed zat te bidden wat slecht.
Hier in t durp ook maar 1 praktijk.quote:
Stadjequote:
ja in een durp verwacht je dat wel, maar in een stad is het wel gekquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hier in t durp ook maar 1 praktijk.
Gelukkig heb ik straks de beschikking over een heel arsenaal aan vriendinnen om mn bloeddruk bij te laten metenik weet nog niet of ik daar weer aan tafel schuif tzt.
Wij hebben hier zo'n 15.000 inwonersquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens heeft Lampengat ook maar 6 praktijken, zou er ook meer verwachten met bijna 300.000 inwoners. Maar waarschijnlijk overschat ik het aantal geboorten per jaar drastisch
Nouja we zijn ook niet heel erg een durp-durp. Ik heb laatst eens opgeteld maar de inwoners van het werkgebied van mijn vk loopt richting de 40.000; valt op zich wel mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja in een durp verwacht je dat wel, maar in een stad is het wel gek
quote:Eindhoven telt 96 tienermoeders in 2013. Dit zijn moeders in de leeftijd van 14 t/m 22
jaar die bij de geboorte van hun eerste kind jonger waren dan 20 jaar. Hiervan zijn er 32
ook nu nog jonger dan 20 jaar.
Er zijn in Eindhoven momenteel 7 moeders jonger dan 18
jaar. Daarnaast zijn er 25 moeders van 18 en 19 jaar en
64 moeders van 20, 21 en 22 jaar die al moeder zijn
geworden in hun tienerjaren.
Hey grappig! waar heb je die info vandaan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
2300 babies in Lampegat in 2013, als je dat deelt door 6 dan kom je op ongeveer 400 babies per praktijk per jaar uit. Waarvan er nog een flink deel door een gynaecoloog begeleid zal worden, maar toch, ik vind het nog aardig wat
En gemiddeld 1 kind per 100 inwoners per jaar.
Andere leuke feitjes:
[..]
Eindhoven in cijfers, leuk speelgoed.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hey grappig! waar heb je die info vandaan?
Per verloskundige heb je ongeveer 105 zorgeenheden als je fulltime werkt. (waarbij fulltime wel weer net iets anders ligt dan 40 uur pw ivm 24-uursdiensten enzo).
Een praktijk van 3 vk's zal dus zo'n 315 zorgeenheden hebben, ofwel 315 ingeschreven zwangeren per jaar. Zw.schap duurt natuurlijk 9 maanden dus 315 staan niet allemaal tegelijk ingeschreven. Voor een 4-manspraktijk is een aantal van 30 tot 40 bevallingen op de lijst per maand wel normaal.
Je huidige jas + dikke/lange sjaal. Ik ben zo de winter doorgekomen zonder positiejas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar het gaat me vooral om dat stuk niemandsland tussen lente en zomer en zomer en herfst
(vooral dat laatste)
ja, maar ik hoef geen winter door te komenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je huidige jas + dikke/lange sjaal. Ik ben zo de winter doorgekomen zonder positiejas.
Als ik dat zo lees dan ben ik blij met hier de kraamafdeling, elk een eigen kamerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is wel een cruciaal punt natuurlijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik was uitgerekend in oktober en het was een warm najaar ik heb geen positiejas nodig gehad. Oke ik paste mijn eigen jas nog.
idd al had ik liever mijn jas niet meer gepast eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is wel een cruciaal punt natuurlijk
ja dat weet ik, maar ik ben wel wat dikker dan mijn man en daarnaast heb ik een plurkhekel aan zipper-hoodies *hormonaal stampvoetje*quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:11 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
idd al had ik liever mijn jas niet meer gepast eigenlijk.
Maar een dik vast van je man kan ook dienst doen als jas.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar ik ben wel wat dikker dan mijn man en daarnaast heb ik een plurkhekel aan zipper-hoodies *hormonaal stampvoetje*ik wil gewoon een leuke ja-haaas
![]()
![]()
Op mp staan vast wel positiejassen of niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar ik ben wel wat dikker dan mijn man en daarnaast heb ik een plurkhekel aan zipper-hoodies *hormonaal stampvoetje*ik wil gewoon een leuke ja-haaas
![]()
![]()
http://www.hm.com/nl/prod(...)51-D#article=21551-Cquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:16 schreef Kyara het volgende:
Ik had een goedkope positiejas van de H&M en vond het superfijn, maar ik ging al met een mega buik de winter in en het was het plan om met een nog dikkere buik de winter weer uit te komen (bijna dan).
En na de bevalling deed de jas ook goed dienst als draagjas want met baby in doek kon de jas nog dicht. Voor die 3 tientjes heb ik er echt lang plezier van gehad.
ja, ik kan mezelf er de illusie van vorm mee gevenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:37 schreef BlueEyes het volgende:
Hij is in ieder geval tailleerbaar (is dat een woord?)
Die is tof! Maar ik ben daar te groen voorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb deze in het grijs:
http://www.neufmoisbelle.(...)as-amanda-suede.html
Prima tussenjas
Komt die niet aan het einde van je zwangerschap tot halverwege je buik?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Prima tussenjas
Te groen? Als in: te milieubewust? Je huidskleur? Een broekie? Enlighten mequote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die is tof! Maar ik ben daar te groen voor
Geen ideequote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Komt die niet aan het einde van je zwangerschap tot halverwege je buik?
Lief, maar ik heb maat 54, dus ik denk niet dat dat gaat lukkenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:41 schreef Bolletje... het volgende:
Kwak, ik heb hier twee nauwelijks gedragen spijkerbroeken van Noppies. Ik heb normaal maat 44, maar deze zijn mij echt veel te ruim, en er zit ook nog
stretch in.. Wellicht iets voor jou?
Te zuunig!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
Te groen? Als in: te milieubewust? Je huidskleur? Een broekie? Enlighten me
Oh! Ja, dat snap ikquote:
Volkorenbrood, zilvervliesrijst en groente eten. Remmers mogen volgens mij niet nu...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lief, maar ik heb maat 54, dus ik denk niet dat dat gaat lukken
Komt wel goed hoor, ik hoef nog niet in een vuilniszak de straat op.
verder hier nog tips tegen diarree? ik heb niet eens veel of slecht gegeten vandaag maar alles vliegt mn lijf weer uit. heb t wel vaker maar vind t nu extra vervelend...
Norit kan zonder probleem gebruikt worden en is meestal behoorlijk effectief.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:04 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volkorenbrood, zilvervliesrijst en groente eten. Remmers mogen volgens mij niet nu...
Ik ben nog eens kritisch aan het kijken naar mn vluchtkoffer, want een flanellen pyjama met dit weer is natuurlijk wat overbodig
Afvoerputje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:10 schreef Burdie het volgende:
Dot, is jouw vluchtkoffer ook zo'n afvoerputje aan het worden?
Ik ga zelf bevallen in het geboortehotel van het MCH en wil dan 1 nachtje blijvenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
Dat geboortehotel klinkt heerlijk! Ik ga t met J overleggen en me gewoon aanmelden.
Klopt iddquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:15 schreef Dot. het volgende:
[..]
Afvoerputje?ik heb hem eigenlijk gevuld en niet meer naar omgekeken
Maar norit remt toch geen diarree? Ik begreep altijd dat dat was om afvalstoffen mee af te voeren. Als het helpt dan. Diarree is echt heel vervelend.
Goedzo!!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:20 schreef Chanty het volgende:
Hartkloppingen en kortademigheid gaan inmiddels wat beter, het komt in vlagen maar een stuk minder dan vanochtend. De stress zal ook nog wel eea verergerd hebben
En net een telefoontje gehad dat ik over een maand op sollicitatiegesprek mag komenZe zullen wel schrikken als we binnen komen
Vrienden van ons hebben goede ervaringen met het geboortehotel van het MCH.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:17 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik ga zelf bevallen in het geboortehotel van het MCH en wil dan 1 nachtje blijvenGa anders eens naar de infoavond, vond ik toch erg fijn. Horen hoe alles gaat en een kijken daar nemen. En je kunt ook een afspraak maken voor rondleiding bij Haga. Kan je helaas pas in juni vertellen hoe het "beviel"
Maar ons wel die worst lekker voorhoudenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Net terug van een geweldige echo!Het kindje was heel erg beweeglijk, lag er perfect voor en draaide af en toe mooi om de as, echt super om te zien. Voetjes heel duidelijk in beeld, spartelen, zwaaien
![]()
En! De nub was 100% duidelijk in beeld, twee vk's konden het bevestigen. Gek idee! Maar ik ga m hier niet zetten ivm meelezende zussen en wie weet nog meer, beetje zonde van de gender reveal party anders
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Net terug van een geweldige echo!Het kindje was heel erg beweeglijk, lag er perfect voor en draaide af en toe mooi om de as, echt super om te zien. Voetjes heel duidelijk in beeld, spartelen, zwaaien
![]()
En! De nub was 100% duidelijk in beeld, twee vk's konden het bevestigen. Gek idee! Maar ik ga m hier niet zetten ivm meelezende zussen en wie weet nog meer, beetje zonde van de gender reveal party anders
Natuurlijk. Zo ben ikquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar ons wel die wordt lekker voorhouden
Zoiets draag ik ook, mijn normale niet zwangerschapsjasje in het grijs (mn bruine variant ervan is echt nog go nu)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Prima tussenjas
Ja, hij stond hier zo lang in de gang dat we steeds dachten: hee, dit is ook handig, laten we het er bij doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:15 schreef Dot. het volgende:
[..]
Afvoerputje?ik heb hem eigenlijk gevuld en niet meer naar omgekeken
Maar norit remt toch geen diarree? Ik begreep altijd dat dat was om afvalstoffen mee af te voeren. Als het helpt dan. Diarree is echt heel vervelend.
Er is een wit botje te zien rond de 12-14 ? weken, ter hoogte van het schaambotje. Als het kindje er goed voor ligt, dus als je het perfect van de zijkant kunt bekijken en de beentjes op een bepaalde manier liggen, kun je adhv dit botje het geslacht met een vrij grote zekerheid zien. Botje evenwijdig aan ruggengraat is meisje, maakt het botje ten opzichte van de ruggengraat een hoek van ongeveer 30 graden, dan is het een jongetje.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Die nub zie ik vaker langskomen. Hoe werkt dat eigenlijk?
Ja hoor! Als we de 20 weken echo hebben gehad en het feestje is geweest, is het gewoon algemeen bekend.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wat leuk dat je het al hebt gezien Spees! Ik ben benieuwd! Ga je het hier wel vertellen tzt?
Aaaah tofquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
![]()
Nee want heb zoveel mogelijk geprobeerd naar mijn buik te blijven ademen (was die yoga nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:22 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goedzo!!
Ben je niet aan t hyperventileren geweest per ongeluk? Doordat je iets kortademiger wordt dat je dan steeds oppervlakkiger gaat ademen, enter cirkeltje enzo?
dan ben ik bekant dertien weken, ik vind dat het dan moet kunnenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:28 schreef Burdie het volgende:
De nub theorie gaat pas op na 12 weken, daarvoor is elke nub een meisje.
(En na 14 weken is 'ie niet meer zichtbaar).
Ja en, waar?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:29 schreef Chanty het volgende:
Aaaah tofNu ben ik wel heel benieuwd, wanneer is die party?
en dan meteen in de soesjes happen die op tafel staan en heel onschuldig om je heen kijkenquote:
Maak er anders even een facebook event voor aan!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik woon in Haren en iedereen is welkom.
Maak je geen zorgen, de nub van jouw baby is allang een piemel / vazjienquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:31 schreef BlueEyes het volgende:
Altijd als er ook maar enige uitleg over hoe of wat aan herkenbaarheid qua geslacht is scroll ik altijd heeeeeeel hard het topic door![]()
Ik wil het gewoon niet weten en wil nog graag mn 14 weken onwetend zijn wat ik krijg (een baby)
Maar ik heb de foto's van de 'blob' nog!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, de nub van jouw baby is allang een piemel / vazjien
Gewoon keihard met je vuist in die schaal slaanquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dan meteen in de soesjes happen die op tafel staan en heel onschuldig om je heen kijken
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:31 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik woon in Haren en iedereen is welkom.
Ja, dat is zo. Maar misschien scheelt het dat zoiets voor een ongeoefend oog heel moeilijk te zien is, als het uberhaupt al op de foto staatquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:37 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Maar ik heb de foto's van de 'blob' nog!
Tropenziekte/poli van academisch ziekenhuis vragen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:37 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Is er iemand bekent met reizen terwijl je zwanger bent naar landen waar je inentingen voor nodig hebt?
Ik heb die inentingen nog in 2010 gehad.
Ik vroeg het wel aan de gyn, maar ik krijg waarschijnlijk pas bij de volgende echo antwoord, en dat is over 4 weken. En zit er toch een beetje mee aangezien ik een reis naar Ecuador geboekt heb staan voor 30 juni.
Goed idee wel. Misschien moet ik die eens bellen of zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:39 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Tropenziekte/poli van academisch ziekenhuis vragen?
Weet dat het AMC een tropeninstituut heeft. Zij kunnen vast meer over vaccinaties vertellen in combi met zwangerschap.
Geen idee maar wat een mooi koppiequote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zien jullie iets?
Ik vind het zo grappig dat er onderin 'process completed staat'
Ik zou er eerder work in progress van makenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zien jullie iets?
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zien jullie iets?
Ff painten, brbquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zien jullie iets?
ik zie helemaal niks maar het is wel een hele mooie echoquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zien jullie iets?
Respect. Sowieso dat je dat gaat doen, maar al helemaal om dat in zwangere toestand te gaan doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:41 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Goed idee wel. Misschien moet ik die eens bellen of zo.
Verder, ik ga daar ontwikkelingswerk doen, midden in de rimboe dus. Normaal eten is er niet echt. Ik ben sowieso iemand die geen vlees eet.
Dat zou dus absoluut alleen water uit gesloten flessen uit de winkel worden etc?
Ik weet niet of ik het risico zou moeten nemen om te gaan... Je eet daar 3 weken rijst, bananen, mandarijntjes en wit brood.
Plus als aanvulling zeker zwangerschapsvitamines meenemen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Respect. Sowieso dat je dat gaat doen, maar al helemaal om dat in zwangere toestand te gaan doen.
Laat je even goed informeren idd ook qua voeding.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Yay voor goede echo's!! En fijn Chanty dat alles ok is
Positiejas; ik heb er eentje van Noppies, leuke jas alleen moet ik er een sjaal bij dragen anders kriebelt het teveel in m'n nek en krijg ik uitslagen hij wordt eigenlijk al een beetje te warm. Nu dus dilemma want ik moet nog 8 (of 10
) weken maar vind het zonde om daar een nieuwe jas voor te kopen. Nouja ik kijk nog wel ff.
Verder vandaag naar de vk geweest en ben eigenlijk met een gemengd gevoel weggegaan. Blijkbaar is de meting van cms van m'n baarmoeder wisselend en wil ze voor de zekerheid dat ik een groeiecho laat doen. Ze zegt dat we sowieso vanaf het begin af aan van de zwangerschap laagdrempelig moeten zijn wat betreft echo's (voor m'n eigen gemoedsrust) en dat ze het gewoon zeker wil weten dat alles ok is.
En toch, ergens voel ik dan alsof ik gefaald heb, dat ik fout eet en drink oid (en op zich eet ik gewoon gezond hoor, gewoon wisselend etc) en dat ik daarom een echo moet laten doen.
2 weken terug was het namelijk vrij ruim qua grootte en vandaag was het weer netjes. Nouja, vrijdag dus de groeiecho. En hoewel spieken nooit verkeerd is, heb ik toch het gevoel iets fout te hebben gedaan ofzo. Het zullen de hormonen wel zijn...
Met jouw voorgeschiedenis is het ook heel begrijpelijk, dat je daar toch een naar gevoel van krijgt...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Yay voor goede echo's!! En fijn Chanty dat alles ok is
Positiejas; ik heb er eentje van Noppies, leuke jas alleen moet ik er een sjaal bij dragen anders kriebelt het teveel in m'n nek en krijg ik uitslagen hij wordt eigenlijk al een beetje te warm. Nu dus dilemma want ik moet nog 8 (of 10
) weken maar vind het zonde om daar een nieuwe jas voor te kopen. Nouja ik kijk nog wel ff.
Verder vandaag naar de vk geweest en ben eigenlijk met een gemengd gevoel weggegaan. Blijkbaar is de meting van cms van m'n baarmoeder wisselend en wil ze voor de zekerheid dat ik een groeiecho laat doen. Ze zegt dat we sowieso vanaf het begin af aan van de zwangerschap laagdrempelig moeten zijn wat betreft echo's (voor m'n eigen gemoedsrust) en dat ze het gewoon zeker wil weten dat alles ok is.
En toch, ergens voel ik dan alsof ik gefaald heb, dat ik fout eet en drink oid (en op zich eet ik gewoon gezond hoor, gewoon wisselend etc) en dat ik daarom een echo moet laten doen.
2 weken terug was het namelijk vrij ruim qua grootte en vandaag was het weer netjes. Nouja, vrijdag dus de groeiecho. En hoewel spieken nooit verkeerd is, heb ik toch het gevoel iets fout te hebben gedaan ofzo. Het zullen de hormonen wel zijn...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bedankt!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Respect. Sowieso dat je dat gaat doen, maar al helemaal om dat in zwangere toestand te gaan doen.
Laat je even goed informeren idd ook qua voeding.
Die neem ik nu alquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:45 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Plus als aanvulling zeker zwangerschapsvitamines meenemen!
hoeveel heb je d'r nu al?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die nub is niet aan mij besteed, ik zag er echt helemaal niks in!
Ik heb net mn blije doos opgehaald (vroeg vond ik) en natuurlijk.gelijk weer een pakje meegenomen
Jawelquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kan dat ook niet een stukje van iets anders zijn, been of zo?
Gelukkig is dat mijn werk, merk ik al![]()
Geen commentaarquote:
Doen! T zijn de mamamazzel dagen!veel kortingenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:53 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb nog geen enkele blije doos gehaald.
En we hebben wel al 1 pakje maat 50 en 1 pakje maat 56.
Geloof dat ik nog aan de bak mag qua shoppen.
Vandeweek even de Prenatal een bezoekje brengen om toch niet helemaal alles last minute te gaan kopen.
Je bent bijna op de magische grensquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nog steeds helemaal niks
Maar dat mag ook nog best, met 11 weken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Vanaf je weet dat je.zwanger bent... Maar vaak wordt er wel gewacht tot de 1e echo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wanneer moet je beginnen met die dozen? Of, wanneer kàn het?
Ons eerste pakje kochten we na de uitslag van de combinatietest, 12+3 toen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
Oke, ik heb de eerste echo al gehad, de volgende echo is om te zien of er hartactiviteit is. Die wacht ik dan nog wel even af denk ikquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vanaf je weet dat je.zwanger bent... Maar vaak wordt er wel gewacht tot de 1e echo.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je bent bijna op de magische grens![]()
dat roept echt iedereen nu, maar ik zie het helemaal niet als magische grensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ik pas wat vrediger word als ik 't kind ga voelen. En ik zie mezelf dan ook niet *ineens* los gaan op allemaal spullen, eigenlijk
Maar wie weet verras ik mezelf.
(ben ik raar, dat ik nog helemaal niet naar babyspullen kijk, dat ik niet meteen naar de rekken met rompertjes schiet in elke winkel, en dat ik nog geen prikkende tepels krijg van pasgeboren zuigelingen?)
disclaimer
je moet helemaal niksquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wanneer moet je beginnen met die dozen? Of, wanneer kàn het?
Bizar ja!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat roept echt iedereen nu, maar ik zie het helemaal niet als magische grens![]()
Ik denk dat ik pas wat vrediger word als ik 't kind ga voelen. En ik zie mezelf dan ook niet *ineens* los gaan op allemaal spullen, eigenlijk
(ben ik raar, dat ik nog helemaal niet naar babyspullen kijk, dat ik niet meteen naar de rekken met rompertjes schiet in elke winkel, en dat ik nog geen prikkende tepels krijg van pasgeboren zuigelingen?)
ik ben wel begonnen met het haken van een dekentje trouwens, maar dat project ligt eigenlijk al stil sinds m'n zombie-vermoeidheid z'n intrede deed na het werkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:04 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ons eerste pakje kochten we na de uitslag van de combinatietest, 12+3 toen.
Ons tweede pakje afgelopen zondagweek 25+4
oh, gelukkig dan. Jij bent toch wel een beetje mijn voorbeeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bizar ja!
(Ik heb dat ook nooit gehad)
Ik denk niet dat je raar bent hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat roept echt iedereen nu, maar ik zie het helemaal niet als magische grens![]()
Ik ben "bang" dat het misgaatquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je moet helemaal niks![]()
(ik ben een beetje terughoudend, ik zit niet zo te wachten op het reclamebombardement wat er op volgt)
Ik heb ook nog niks met 18 wekenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:14 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
Ik heb ook nog niks met 18 weken
Oke het is dan wel de 3e
Maar ik voel gewoon 0,0 behoefte om iets te kopen, of te kijken wat leuk is voor een meisje of jongen
Arm kind
wij zijn gewoon geen oermoeders denk ikquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben ook meer aan het denken wat praktische dingen zijn vor de baby dan dat ik aan kleertjes enzo denk.
Krijg ook een heleboel her en der (moet het nog allemaal uitzoeken wat ik al heb gekregen)
En af en toe het V&A topic haal ik nog wel eens iets nuttigs vandaan bedenk ik me net.
Maar dat is puur voor de handig ipv voor de hormonen.
Hadden we die conclusie niet al eens weken geleden al getrokken?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wij zijn gewoon geen oermoeders denk ik
Ja inderdaad, ik moet er maar eens vrede mee gaan sluitenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:19 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Hadden we die conclusie niet al eens weken geleden al getrokken?
Dat denk ik welquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
awww...
Maar jij hebt van allebei de smaken al eentje natuurlijk, scheelt dat niet ook?
Ja, en toen hadden wij ineens bij pas 15 weken een kinderwagen en Maxicosi besteldquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Doen! T zijn de mamamazzel dagen!veel kortingen
Veel mensen bestellen dat al vroeg hoor. Wegens de levertijd. Dus als je een leuke aanbieding krijgt gewoon doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:24 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, en toen hadden wij ineens bij pas 15 weken een kinderwagen en Maxicosi besteldnooit verwacht, maar met 500 euro korting en een Prenatal mevrouw die bovenop de al geldende actie behoorlijk met ons wilde onderhandelen toch maar gedaan!
Ik vind het wel een beetje eng, zo'n aankoop. Voelt een stuk serieuzer dan wat rompertjes..
500 euro is best de moeite waard! En ik neem aan dat je 'm niet volgende week al laat bezorgen toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:24 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, en toen hadden wij ineens bij pas 15 weken een kinderwagen en Maxicosi besteldnooit verwacht, maar met 500 euro korting en een Prenatal mevrouw die bovenop de al geldende actie behoorlijk met ons wilde onderhandelen toch maar gedaan!
Ik vind het wel een beetje eng, zo'n aankoop. Voelt een stuk serieuzer dan wat rompertjes..
Oh zo! Makes sensequote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Nee ik moet het aanpassen. Twee stoeltjes, waarvan één voor vanaf 9 kilo. I'll fix it.
niet persé, maar er is wel meer onderhandelingsruimte. Misschien was het makkelijker als er meer kinderwagens met lampjes warenquote:
Ik vond die Mutsy eigenlijk het fijnst toen we gingen proefrijden, omdat hij heel klein is te maken en niet veel weegt en de buggyzit klapt mee als je hem inklapt. Wij hebben de variant ervoor gekocht via Marktplaats met alles erop en eraan voor 100 euro. Vond ik ook wel een fijne dealquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:47 schreef Stormqueen het volgende:
mijn man wilde de goedkoopste Mutsy (want meer dan 500 euro vond -ie echt te gek voor woorden. Mijn man heeft beitels die 150 euro per stuk kosten, maar soit![]()
) tot ik hem het filmpje van die origami-blauwe ledlamp wagen liet zien
![]()
Mannen
ik denk ook wel dat het die wordt, heb vanuit vruuger veel goede ervaringen met het merkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:35 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vond die Mutsy eigenlijk het fijnst toen we gingen proefrijden, omdat hij heel klein is te maken en niet veel weegt en de buggyzit klapt mee als je hem inklapt. Wij hebben de variant ervoor gekocht via Marktplaats met alles erop en eraan voor 100 euro. Vond ik ook wel een fijne deal
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Soesa, eerst een dikke disclaimer want ik weet niet eens of dit echt de nub is die ik omcirkeld heb. Bij mij was ie wel wat duidelijker.
Maar als dit dus inderdaad de nub is, lijkt hij mij evenwijdig....Dat was ook in mijn hoofd de nub! Over 2,5 weten we 'tSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ].
Bedankt voor al jullie lieve reacties![]()
![]()
Dat heb ik in t begin ook gehad, als ik weer ns kotsmisselijk boven de pot zat (ik kan bijna niet spugen) dan was k soms ook erg pessimistisch hoor...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:23 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
SQ buiten de babykamer hebben wij ook niks aangeschaft nog. Ik merk ook eigenlijk nog totaal niet de behoefte om dat te gaan doen.
Nu ik me zo'n 3 weken aan een stuk misselijk en doodmoe voel, merk ik toch dat mijn roze bril even is afgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |