Hier in t durp ook maar 1 praktijk.quote:
Stadjequote:
ja in een durp verwacht je dat wel, maar in een stad is het wel gekquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hier in t durp ook maar 1 praktijk.
Gelukkig heb ik straks de beschikking over een heel arsenaal aan vriendinnen om mn bloeddruk bij te laten metenik weet nog niet of ik daar weer aan tafel schuif tzt.
Wij hebben hier zo'n 15.000 inwonersquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens heeft Lampengat ook maar 6 praktijken, zou er ook meer verwachten met bijna 300.000 inwoners. Maar waarschijnlijk overschat ik het aantal geboorten per jaar drastisch
Nouja we zijn ook niet heel erg een durp-durp. Ik heb laatst eens opgeteld maar de inwoners van het werkgebied van mijn vk loopt richting de 40.000; valt op zich wel mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja in een durp verwacht je dat wel, maar in een stad is het wel gek
quote:Eindhoven telt 96 tienermoeders in 2013. Dit zijn moeders in de leeftijd van 14 t/m 22
jaar die bij de geboorte van hun eerste kind jonger waren dan 20 jaar. Hiervan zijn er 32
ook nu nog jonger dan 20 jaar.
Er zijn in Eindhoven momenteel 7 moeders jonger dan 18
jaar. Daarnaast zijn er 25 moeders van 18 en 19 jaar en
64 moeders van 20, 21 en 22 jaar die al moeder zijn
geworden in hun tienerjaren.
Hey grappig! waar heb je die info vandaan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef Stormqueen het volgende:
2300 babies in Lampegat in 2013, als je dat deelt door 6 dan kom je op ongeveer 400 babies per praktijk per jaar uit. Waarvan er nog een flink deel door een gynaecoloog begeleid zal worden, maar toch, ik vind het nog aardig wat
En gemiddeld 1 kind per 100 inwoners per jaar.
Andere leuke feitjes:
[..]
Eindhoven in cijfers, leuk speelgoed.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hey grappig! waar heb je die info vandaan?
Per verloskundige heb je ongeveer 105 zorgeenheden als je fulltime werkt. (waarbij fulltime wel weer net iets anders ligt dan 40 uur pw ivm 24-uursdiensten enzo).
Een praktijk van 3 vk's zal dus zo'n 315 zorgeenheden hebben, ofwel 315 ingeschreven zwangeren per jaar. Zw.schap duurt natuurlijk 9 maanden dus 315 staan niet allemaal tegelijk ingeschreven. Voor een 4-manspraktijk is een aantal van 30 tot 40 bevallingen op de lijst per maand wel normaal.
Je huidige jas + dikke/lange sjaal. Ik ben zo de winter doorgekomen zonder positiejas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar het gaat me vooral om dat stuk niemandsland tussen lente en zomer en zomer en herfst
(vooral dat laatste)
ja, maar ik hoef geen winter door te komenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:02 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je huidige jas + dikke/lange sjaal. Ik ben zo de winter doorgekomen zonder positiejas.
Als ik dat zo lees dan ben ik blij met hier de kraamafdeling, elk een eigen kamerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat klinkt echt gruwelijk, met vier vrouwen plus vier babies op 1 kamer
Dat is wel een cruciaal punt natuurlijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik was uitgerekend in oktober en het was een warm najaar ik heb geen positiejas nodig gehad. Oke ik paste mijn eigen jas nog.
idd al had ik liever mijn jas niet meer gepast eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is wel een cruciaal punt natuurlijk
ja dat weet ik, maar ik ben wel wat dikker dan mijn man en daarnaast heb ik een plurkhekel aan zipper-hoodies *hormonaal stampvoetje*quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:11 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
idd al had ik liever mijn jas niet meer gepast eigenlijk.
Maar een dik vast van je man kan ook dienst doen als jas.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar ik ben wel wat dikker dan mijn man en daarnaast heb ik een plurkhekel aan zipper-hoodies *hormonaal stampvoetje*ik wil gewoon een leuke ja-haaas
![]()
![]()
Op mp staan vast wel positiejassen of niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat weet ik, maar ik ben wel wat dikker dan mijn man en daarnaast heb ik een plurkhekel aan zipper-hoodies *hormonaal stampvoetje*ik wil gewoon een leuke ja-haaas
![]()
![]()
http://www.hm.com/nl/prod(...)51-D#article=21551-Cquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:16 schreef Kyara het volgende:
Ik had een goedkope positiejas van de H&M en vond het superfijn, maar ik ging al met een mega buik de winter in en het was het plan om met een nog dikkere buik de winter weer uit te komen (bijna dan).
En na de bevalling deed de jas ook goed dienst als draagjas want met baby in doek kon de jas nog dicht. Voor die 3 tientjes heb ik er echt lang plezier van gehad.
ja, ik kan mezelf er de illusie van vorm mee gevenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:37 schreef BlueEyes het volgende:
Hij is in ieder geval tailleerbaar (is dat een woord?)
Die is tof! Maar ik ben daar te groen voorquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb deze in het grijs:
http://www.neufmoisbelle.(...)as-amanda-suede.html
Prima tussenjas
Komt die niet aan het einde van je zwangerschap tot halverwege je buik?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb deze in het grijs:
http://www.neufmoisbelle.(...)as-amanda-suede.html
Prima tussenjas
Te groen? Als in: te milieubewust? Je huidskleur? Een broekie? Enlighten mequote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Die is tof! Maar ik ben daar te groen voor
Geen ideequote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Komt die niet aan het einde van je zwangerschap tot halverwege je buik?
Lief, maar ik heb maat 54, dus ik denk niet dat dat gaat lukkenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:41 schreef Bolletje... het volgende:
Kwak, ik heb hier twee nauwelijks gedragen spijkerbroeken van Noppies. Ik heb normaal maat 44, maar deze zijn mij echt veel te ruim, en er zit ook nog
stretch in.. Wellicht iets voor jou?
Te zuunig!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
Te groen? Als in: te milieubewust? Je huidskleur? Een broekie? Enlighten me
Oh! Ja, dat snap ikquote:
Volkorenbrood, zilvervliesrijst en groente eten. Remmers mogen volgens mij niet nu...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lief, maar ik heb maat 54, dus ik denk niet dat dat gaat lukken
Komt wel goed hoor, ik hoef nog niet in een vuilniszak de straat op.
verder hier nog tips tegen diarree? ik heb niet eens veel of slecht gegeten vandaag maar alles vliegt mn lijf weer uit. heb t wel vaker maar vind t nu extra vervelend...
Norit kan zonder probleem gebruikt worden en is meestal behoorlijk effectief.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:04 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volkorenbrood, zilvervliesrijst en groente eten. Remmers mogen volgens mij niet nu...
Ik ben nog eens kritisch aan het kijken naar mn vluchtkoffer, want een flanellen pyjama met dit weer is natuurlijk wat overbodig
Afvoerputje?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:10 schreef Burdie het volgende:
Dot, is jouw vluchtkoffer ook zo'n afvoerputje aan het worden?
Ik ga zelf bevallen in het geboortehotel van het MCH en wil dan 1 nachtje blijvenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
Dat geboortehotel klinkt heerlijk! Ik ga t met J overleggen en me gewoon aanmelden.
Klopt iddquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:15 schreef Dot. het volgende:
[..]
Afvoerputje?ik heb hem eigenlijk gevuld en niet meer naar omgekeken
Maar norit remt toch geen diarree? Ik begreep altijd dat dat was om afvalstoffen mee af te voeren. Als het helpt dan. Diarree is echt heel vervelend.
Goedzo!!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:20 schreef Chanty het volgende:
Hartkloppingen en kortademigheid gaan inmiddels wat beter, het komt in vlagen maar een stuk minder dan vanochtend. De stress zal ook nog wel eea verergerd hebben
En net een telefoontje gehad dat ik over een maand op sollicitatiegesprek mag komenZe zullen wel schrikken als we binnen komen
Vrienden van ons hebben goede ervaringen met het geboortehotel van het MCH.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:17 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik ga zelf bevallen in het geboortehotel van het MCH en wil dan 1 nachtje blijvenGa anders eens naar de infoavond, vond ik toch erg fijn. Horen hoe alles gaat en een kijken daar nemen. En je kunt ook een afspraak maken voor rondleiding bij Haga. Kan je helaas pas in juni vertellen hoe het "beviel"
Maar ons wel die worst lekker voorhoudenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
Net terug van een geweldige echo!Het kindje was heel erg beweeglijk, lag er perfect voor en draaide af en toe mooi om de as, echt super om te zien. Voetjes heel duidelijk in beeld, spartelen, zwaaien
![]()
En! De nub was 100% duidelijk in beeld, twee vk's konden het bevestigen. Gek idee! Maar ik ga m hier niet zetten ivm meelezende zussen en wie weet nog meer, beetje zonde van de gender reveal party anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |