quote:
Op donderdag 20 maart 2014 21:37 schreef Moira. het volgende:[..]
En geen kijkersaanwijzingen dit keer

Alleen af en toe over die afleveringtitels.
Al met al vond ik het een lauw seizoen. De opdrachten waren matig vergeleken met vorige seizoenen, de groep was wel leuk (je leert ze toch 'kennen' in die tijd) maar ook niet de leukste, en ik dacht als nou de molbiechten en molstreken enorm leuk waren..
Maar dat was eigenlijk ook allemaal een beetje 'meh'. Nergens echt gedurfd geweest, behalve met die enveloppe.
Geen weggegooid krijtje of weggegooid geld of rare blikken achter de rug om van kandidaten (die ene na het posten van het geld van Freek dan, ja, maar die 'blik' werd ook geholpen door de belichting/slowmotion van de edittors).
Was een leuk seizoen, maar echt niet meer dan dat. Ik hoop dat het volgende seizoen weer wat meer power heeft, á la 2013 maar dan nóg beter.
Nu even nabeschouwing kijken in de hoop dat we daar nog achter leuke dingen komen.
Titels van de afleveringen
Aflevering 1: Schijnbeweging. Het team van de Mol haalde als enige geld binnen voor de pot. Kandidaten en kijkers die de ‘follow-the-money’- theorie aanhangen werden meteen al een beetje op het verkeerde been gezet.
Aflevering 2: Vindingrijk. De Mol vindt een vrijstelling, maar zet ‘m niet in: heeft goud in handen. De eerste twee titels begonnen met een ‘S’ en een ‘V’; de initialen van de Mol.
Aflevering 3: Een zware keuze. Het team van de Mol koos voor de zware tas.
Aflevering 4: Jennifer. Alle theorieën van Jennifer in deze aflevering klopten als een bus.
Aflevering 5: Een heilige aanwijzing. De Mol liep tijdens de tienduizend Boeddha’s-opdracht met twee vingers in de lucht. In dezelfde aflevering was in de kerk van Paoay te zien dat dat een gebaar is van heiligen.
Aflevering 6: 5 op een rij. Alle kandidaten die een duo vormden met de Mol, vielen één voor één af. Maurice stond met de Mol op het dak van een wolkenkrabber. Owen zat met de Mol in de coulissen bij de opera. Daphne ruilde aan de ronde tafel haar envelop met de Mol. Jennifer liep met de Mol een rondje om de kerk in Laoag. En Aaf zat met de Mol in een jeep.
Aflevering 7: ...moet je zien: Vlak voordat deze titel te zien is, zie je het mol-logo in beeld en tijdens de titel is er op de achtergrond een visser te zien. Achter elkaar zie je terwijl de visser langs vaart: De Mol... moet je zien.
Aflevering 8: De lachende derde: De Mol viel als derde af in het vijf-op-een-rij-spel en stemde als derde in bij Robinson eiland-raad.
Aflevering 9: Iets kan gebeuren. In aflevering 6 postte de Mol geld naar aflevering 9 en zei daarbij: “Daar kan niks meer mee gebeuren.” In aflevering 9 vindt de Mol twee enveloppen in één brievenbus en laat haar eigen envelop liggen.
Overige aanwijzingen
Aflevering 1: De Mol werd geïntroduceerd met een fragment uit ‘Gooische Vrouwen'. Daarin zegt ze: “Moet ik me nou schuldig voelen? kom op nou!” Een échte uitspraak van een Mol.
Aflevering 1: Tijdens de eerste executie stonden de getallen 6 + 5 op de pilaren op de achtergrond. ’65 is het geboortejaar van de Mol.
Aflevering 2: In de verlaten tv-studio gaat de Mol vooral op zoek naar donkere ruimtes waarbij ze roept: “Zien jullie mij?”.
Aflevering 4: Na afloop van de roltrap-opdracht denkt Jan-Willem dat hij méér informatie heeft dan de rest. Daarna hoor je de biecht van Jennifer die zegt: “Jan-Willem kon namelijk meeluisteren en de enige die dat weet, is de Mol.” Op het moment dat ze ‘Jan-Willem’ zegt, zie je hem in beeld. En precies op het moment dat ze ‘de Mol’ zegt, wijst Jan-Willem in beeld de Mol aan.
Aflevering 5: begint met een groepsfoto met op de achtergrond: vissersboten én twee hengels tegen de railing.
Aflevering 6: Tijdens de Toekomst kijken-opdracht is het logo van de Mol alleen maar te zien als de Mol in de toekomst kijkt. Bij alle anderen niet. Je werd er op geattendeerd door Aaf: aan het begin van de volgende aflevering, in de terugblik naar afl. 6, zie je dit fragment en aansluitend Aaf die zegt: “Ja, dus ja, nu weet ik wie de Mol is.”
Tweets
Tijdens de uitzendperiode heeft de Mol vanuit @ikbendemol veel getwitterd. Maar er was steevast een tweet die geplaatst werd als de kandidaten in de uitzending de test maakten. Als je van die tweets steeds het laatste woord neemt dan zie je dit:
2014
in
deze
van
leven
speelt
rol
Mol
de
haar
Zet ze in een andere volgorde en je krijgt deze zin: In 2014 speelt deze mol de rol van haar leven. Je hád kunnen weten dat de Mol een actrice is.
Nog een aanwijzing in de tweets: In test 6 twitterde de Mol over de omgeving waarin de test werd gemaakt: te midden van lotusplanten. ‘Lotus’ en de naam van de Mol zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Susan