abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134959797
quote:
Jan-Willem Roodbeen (1977) is DJ, presentator en ondernemer. Hij is iedere werkdag te horen op Radio 2 als presentator van het AVRO programma ‘Roodshow’ tussen 14:00 en 16:00 uur. Ook is hij sinds 2005 een van de vaste presentatoren van de Radio 2 Top 2000.

Jan-Willem begint zijn carrière als manager in het bedrijfsleven. Daarna werkt hij als zelfstandige voor verschillende omroepen en producenten.

Jan-Willem staat aan de basis van crossmediale concepten, zoals ‘Het Glazen Huis’ van 3FM en de TV registratie van de Jongerendag bij de EO.

Als eindredacteur is hij bij die omroep onder andere verantwoordelijk voor het TV programma 'Jong' en de afdeling muziek, waaronder het Flevo Festival en 3FM vallen. Ook presenteert hij vanaf 2006 bij de EO ‘De Gouden Greep’ op Radio 2.

Sinds 2010 maakt Jan-Willem programma’s voor de AVRO. Naast de 'Roodshow' op Radio 2 is hij een van de vaste presentatoren van 'VIRUS' op Radio 4 en presenteert hij het jaarlijkse Radioring Gala.

Daarnaast is Jan-Willem als ondernemer en adviseur betrokken bij verschillende media projecten. Zo verzorgt hij jaarlijks de muziekselectie voor het mediaspektakel ‘The Passion’.
WIDM pagina Jan-Willem

Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134992572
Zal hij tijdens de executies wel eens het rode scherm zien ? ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:33:05 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_135004897
Wat mij betreft mag ie er lekker lang in blijven :9

Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 4 januari 2014 @ 00:05:12 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_135050225
Hij is denk ik de mol omdat:

Jan-Willem Roodbeen is de Mol: 'De Mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan'. Dat kwam voorbij in de intro voor WIDM. Roodbeen is een radio-dj en is niet te zien. Ook is er een moment waarop Jan-Willem met zijn zaklantaarn M O L spelt. Dat fragment zie je hier. En op de foto bij het artikel is duidelijk te zien dat Jan-Willem met zijn handen de M spelt.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:00:20 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_135072796
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:34 schreef TLC het volgende:
Zal hij tijdens de executies wel eens het rode scherm zien ? ;)
Sowieso opvallend dat-ie als enige kandidaat helemaal geen scherm heeft gezien tijdens de eerste aflevering.
  PR en moderator maandag 6 januari 2014 @ 23:07:42 #6
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135170301
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:05 schreef Paul het volgende:
Hij is denk ik de mol omdat:

Jan-Willem Roodbeen is de Mol: 'De Mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan'. Dat kwam voorbij in de intro voor WIDM. Roodbeen is een radio-dj en is niet te zien. Ook is er een moment waarop Jan-Willem met zijn zaklantaarn M O L spelt. Dat fragment zie je hier. En op de foto bij het artikel is duidelijk te zien dat Jan-Willem met zijn handen de M spelt.
Dit, ja.
Ik geloof eigenlijk niet meer dat (in elk geval de 'schijnbeweging' M-O-L met die zaklamp) dit géén aanwijzingen van de regie/mol zijn :o

Zou ik het nou eens vanaf het begin af aan goed hebben? :o
Fuck the EBU.
  PR en moderator donderdag 9 januari 2014 @ 12:31:38 #7
288245 crew  Moira
pi_135268981
Even een crosspost:

Voor de mensen die de M-O-L hint van Jan-Willem nog wat beter willen bekijken:

Ik denk echt dat dit zo'n typische mol-hint is die we in aflevering 10 voorbij zien komen en we onszelf voor de kop slaan dat we dat niet onthouden hebben als serieuze hint.

Aan de andere kant kan het net zo goed zijn dat Jan-Willem als kandidaat gewoon de kijkers wilt fucken, kandidaten willen zich tenslotte juist verdacht maken.
Maar dan is het weer vreemd dat die actie precies bij de titel 'schijnbeweging' past, (hij maakt een 'mol'-beweging met zijn schijnende zaklamp), gezien dat echt zo'n typische cryptische titel-hint is.

Ik hou mijn ogen wel open voor andere potentiële mollen, want ik hou niet van tunnels. Maar dit blijft wel zeker in mijn voorhoofd hangen als hint van de regie en de mol :o

Bovendien is er in de leader ook de tekst te zien "De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan.", Jan-Willem is de enige die niks voor TV doet, maar voor Radio, waarbij je niet in de schijnwerpers staat (bij de opdracht stond hij dat overigens ook niet). En de getallen van de kluiscode waren de radio's waar hij bij heeft gewerkt.

Ondertussen heb ik nog een paar stukjes van de aflevering teruggekeken, waarbij ik lette op Jan-Willem. Hij is natuurlijk geen acteur, zelfs niet een 'voor de camera'-man (niet in de schijnwerpers), en als je let op hoe hij reageert en zich gedraagt en zijn houdingen enzo, dan zou je er met deze tunnelvisie ook aan kunnen zien dat hij een mol is die zich als kandidaat probeert te gedragen maar ondertussen ook de focus anders legt. Het oogt ook een beetje ongemakkelijk en niet oprecht. Kijk even de lichtshowopdracht (en het opnoemen van de code/openen van de kluis) terug en je snapt echt wat ik bedoel!
Fuck the EBU.
  donderdag 9 januari 2014 @ 21:57:49 #8
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_135293798
quote:
11s.gif Op donderdag 9 januari 2014 12:31 schreef Moira. het volgende:
Even een crosspost:

Voor de mensen die de M-O-L hint van Jan-Willem nog wat beter willen bekijken:

Ik denk echt dat dit zo'n typische mol-hint is die we in aflevering 10 voorbij zien komen en we onszelf voor de kop slaan dat we dat niet onthouden hebben als serieuze hint.

Aan de andere kant kan het net zo goed zijn dat Jan-Willem als kandidaat gewoon de kijkers wilt fucken, kandidaten willen zich tenslotte juist verdacht maken.
Maar dan is het weer vreemd dat die actie precies bij de titel 'schijnbeweging' past, (hij maakt een 'mol'-beweging met zijn schijnende zaklamp), gezien dat echt zo'n typische cryptische titel-hint is.

Ik hou mijn ogen wel open voor andere potentiële mollen, want ik hou niet van tunnels. Maar dit blijft wel zeker in mijn voorhoofd hangen als hint van de regie en de mol :o

Bovendien is er in de leader ook de tekst te zien "De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan.", Jan-Willem is de enige die niks voor TV doet, maar voor Radio, waarbij je niet in de schijnwerpers staat (bij de opdracht stond hij dat overigens ook niet). En de getallen van de kluiscode waren de radio's waar hij bij heeft gewerkt.

Ondertussen heb ik nog een paar stukjes van de aflevering teruggekeken, waarbij ik lette op Jan-Willem. Hij is natuurlijk geen acteur, zelfs niet een 'voor de camera'-man (niet in de schijnwerpers), en als je let op hoe hij reageert en zich gedraagt en zijn houdingen enzo, dan zou je er met deze tunnelvisie ook aan kunnen zien dat hij een mol is die zich als kandidaat probeert te gedragen maar ondertussen ook de focus anders legt. Het oogt ook een beetje ongemakkelijk en niet oprecht. Kijk even de lichtshowopdracht (en het opnoemen van de code/openen van de kluis) terug en je snapt echt wat ik bedoel!
Als die MOL schijnt om ons te fucken zou het wel geniaal zijn _O-
Snelle Egel
  PR en moderator donderdag 9 januari 2014 @ 22:12:07 #9
288245 crew  Moira
pi_135294739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 21:57 schreef S0nic het volgende:

[..]

Als die MOL schijnt om ons te fucken zou het wel geniaal zijn _O-
Idd :D
Maar dan vind ik het dus wel apart dat de aflevering "schijnbeweging" heet :o
Fuck the EBU.
pi_136430965
pi_136431723
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 10:23 schreef Max23 het volgende:
Tweet van de Mol: (4*4)*3
https://twitter.com/IkBenDeMol/status/431422138885885952

Hint naar Jan-Willem:

In de aflevering (27:43) heeft hij het over de versnellingspook van de 4x4
Daarbij wint hij 3 jokers in deze aflevering

Ik graaf mezelf niet meer uit deze tunnel denk ik :9
  PR en moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 16:57:24 #12
288245 crew  Moira
pi_136442688
Even een samenvatting:

- Jan-Willem maakt met zijn zaklamp de 'schijnbeweging' M-O-L in de aflevering 'Schijnbeweging'

- "De mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan" -> Jan-Willem is de enige die niks met TV/camera's van doen heeft en buiten de schijnwerpers om zijn werk doet.

- In dezelfde aflevering was de code van de kluis 3425, Jan-Willem heeft bij radio 3, 4, 2 en 5 gewerkt.

- In aflevering 2 loopt Jan-Willem zo het dak op (wetend dat Daphne hem toch wel achterna loopt) terwijl hij weet dat de tijd van hun opdracht dan al begint te lopen, en ook weet dat Owen nog bezig is om de andere groep te leiden. Daardoor verkleint hij de kans al om hun opdracht te halen.

- Ook maakt hij daar Daphne wijs dat er vast jokers of vrijstellingen verstopt moeten zijn op het dak, waardoor ze daar ook naar gaan zoeken en tijd mislopen om de dingen van de opdracht te zoeken.

- Op de officiële site van WIDM was een backstage foto te zien genaamd "Kandidaten", de enige die niet op die foto stond was de enige die geen kandidaat is: Jan-Willem.

- Aflevering 4 heeft de titel 'Jennifer', wat mij het meest opviel (kan door mijn tunnel komen) was dat Jan-Willem erg duidelijk maakte dat hij op Jennifer zat.

- In diezelfde aflevering abseilt Jan-Willem zonder te communiceren zo een paar kokers met geld voorbij. Een kandidaat zou dat nooit doen.

- Aflevering 5 heet 'De Heilige aanwijzing', waar dit shot dan wel behoorlijk opvalt:

- Het is duidelijk in beeld dat Jan-Willem zijn buddha ziet, maar loopt er (expres) straal voorbij.

- Jan-Willem heeft bij de Snake opdracht 6x een overtreding gemaakt (stilstaan of een reeds bewandeld pad inlopen) waardoor er geld misgelopen werd.

- Jan-Willem draagt telkens opvallende t-shirts/kleding. Bedrukt met "No guts, no glory", "No fight, no justice", camouflage kleding, en in de laatste aflevering ook een shirt dat op zijn kop gezien "MOL" zou spellen.

- Aflevering 6 heet "5 op een Rij", dit lijkt mij ook te wijzen naar Jan-Willem, die nu voor de 5e keer op rij de afvallende kandidaat als mol heeft beschouwd. Er zijn kandidaten die de finale hebben gehaald ondanks dat ze nog steeds op de verkeerde kandidaat zaten, maar gezien Jan-Willem elke keer wel heel duidelijk maakt dat hij telkens op de afvallende kandidaat zit, lijkt me dit echt een aanwijzing.

- Jan-Willem geeft een joker aan Tygo om zijn 'winst' te delen. Op dit punt van het spel doe je dat als kandidaat niet meer, tenzij je de jokers toch niet niet nodig hebt.

- Ook wel heel toevallig dat Jan-Willem de jeep sloopt door hem in de verkeerde versnelling te zetten.

- Jan-Willem komt over het algemeen (in elke aflevering) heel gemaakt over. Zijn reacties lijken niet oprecht en zijn praatjes lijken geacteerd. Vooral zijn praatje bij de test van aflevering 6 valt op. Hij leest gewoon een stukje tekst voor. Hij is tenslotte ook geen acteur, maar moet als mol wel acteren, dus niet vreemd dat dat hem niet heel goed af gaat.

- In dat praatje bij de test van aflevering 6 zegt Jan-Willem ook "Mijn mollen vliegen er steeds uit, hoe kan dat toch? Eerst Molrice...". Hij zegt duidelijk Molrice en niet Maurice.

- Jan-Willem heeft nog nergens zich zodanig ingezet als kandidaat om geld te verdienen. Het geld dat hij heeft verdiend was in combinatie met de groep, of omdat hij simpelweg niet anders kón omdat het anders te veel op zou vallen voor de groep. Hij doet in elk geval erg z'n best om al het geld dat er te verdienen valt zo veel mogelijk te ontlopen.

Aanvulling van Redefine:
JW doet altijd heel erg enthousiast en het lijkt steeds alsof hij heel graag de opdrachten wil halen. Maar de momenten dat hij heel druk aan het gebaren/roepen is, doen er vaak heel weinig tot niets toe:

- Het roepen tijdens de bootopdracht dat ze om het schip heen moeten, terwijl Tygo de hele tijd al heel goed bezig was met het besturen.
- Tijdens de roltrap opdracht, allemaal verbaasde uitspraken doen. En het doen lijken alsof hij kwaad is over domme handelingen van andere kandidaten. Dat terwijl hij zelf uiteindelijk niets hoeft te doen om geld in de pot te brengen. En mooier was nog, dat hij wel liep te roepen dat het raar was dat ze opium waren vergeten. Maar hij nam wel direct de woorden met een E en F foutief over, terwijl hij net daarvoor Tygo de juiste hadden horen zeggen.
- Tijdens de snake opdracht liep hij ook alsof hij heel serieus bezig was en zich niet wilde laten afleiden door Aaf, maar gaat vervolgens wel kort voor tijd opeens een grote van de kerk aflopen.
- Er zijn er geloof ik nog wel meer, maar die schieten me nu even niet te binnen.

Daarnaast merk ik totaal geen paniek bij JW rondom het steeds verkeerd kiezen van zijn mollen. Eigenlijk alleen bij het invullen van de test en nadat iemand er uit is, dan hoor je hem even. Maar gisteren reageerde hij amper, terwijl voor de vijfde keer op rij zijn Mol eruit ging. Ieder ander zou toch wel wat meer in paniek zijn.

Aanvullingen zijn welkom, dan edit ik mijn post daarmee. Heb niet alle afleveringen en alle verdachte acties van Jan-Willem meer vers in mijn brein :P
Fuck the EBU.
  maandag 24 februari 2014 @ 22:47:00 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_137111031
JW is vanaf het begin al mijn topkandidaat voor de mol. Hij straalt vaak iets geniepig uit (alsof hij nooit al zijn kaarten laat zien) en heeft tig acties ondernomen die nogal dubieus zijn.

Enige reden dat ik een beetje twijfel is omdat ze de laatste tijd wel heel veel verdachte montages van hem laten zien. Dat doen ze wel eens om de aandacht van de echte mol af te halen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 25 februari 2014 @ 10:29:36 #14
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_137119007
Ja daarom twijfel ik een beetje tussen /of Jan Willem wel de mol zou zijn..ik denk eerder Susan of Sofie.
  donderdag 27 februari 2014 @ 23:07:35 #15
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137222917
nog steeds mijn hoofdverdachte, al begin ik de tunnel beetje te verlaten
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:09:27 #16
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_137376177
Als hij de mol is, heeft ie wel schandalig veel geld ingebracht.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:18:28 #17
12221 Tijn