abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134961118
quote:
Owen Schumacher (1967) is acteur, tekstschrijver, stand-upcomedian en televisiemaker. Na een studie Nederlands- en Internationaal recht werkte hij enkele jaren als jurist om zich daarna geheel te wijden aan het maken van comedy en televisie.

Owen was in 1992 één van de grondleggers van van het stand-up comedygezelschap Comedytrain. Met dat gezelschap speelt hij in Nederland jarenlang in café's, comedyclub Toomler en in diverse theatertours. Hij speelt in 1994 in enkele Amerikaanse comedyclubs, waaronder de vermaarde 'Improv' in Los Angeles en maakt daarna in 1996 ook een tour langs diverse Engelse comedyclubs. In 2003 en 2004 stond hij samen met Paul Groot, Plien van Bennekom en Bianca Krijgsman op het toneel in het stuk 'Stessen'.

In 2011 speelde hij enkele rollen in de Monty Python-musical 'Spamalot'.

Owen was als tekstschrijver verbonden aan vele radio- en televisieprogramma's, waaronder 'Glamourland', 'Tussen de Oren', 'de Nederlandse Daily Show', 'Panache', 'Van Zon op Zaterdag', 'de oudejaarsshows Gedoog', 'Hoop en Liefde' en 'Het Eerlijke Verhaal'. Tussen 1996 en 2002 was Owen als redacteur/tekschrijver verbonden aan 'Dit was het nieuws'. Een cruciale periode, omdat daar ook de ontmoeting plaatsvindt met compagnon Paul Groot. Paul en Owen gaan de samenwerking aan rondom meer producties, zoals 'Spijkers met Koppen' op de radio en 'Kopspijkers' op TV. Voortgekomen uit het cabaret van 'Kopspijkers', beginnen Paul en Owen in september 2004 hun eigen satirische televisieprogramma 'Koefnoen'. 'Koefnoen' was in 2013 voor het tiende opeenvolgende jaar zaterdagavond op prime time te zien. In 2012 maakte Owen de zesdelige documentaireserie 'Nep!' over vervalsingen en verlakkers. Hij had verder rollen in programma's als het 'Sinterklaasjournaal', 'de Popgroep' en 'Van Hier tot Tokio' en zal binnenkort te zien zijn in 'De Slimste Mens'.

In 1996 wint 'Comedytrain' de Pall Mall Exportprijs. In het derde seizoen 'Koefnoen', ontving dat programma de Zilveren Nipkowschijf. De prijs van de Nederlandse televisiekritiek voor het beste televisieprogramma. Volgens de jury was het programma "een graadmeter voor de tijdgeest".
WIDM pagina Owen

Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134992491
Hij zou weleens een leuke mol kunnen zijn, ik zet em even als verdachte nr 2 op mijn lijstje :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_135001397
Mijn mol. En waarom? Hij draagt een shirt als dat van "Where Is Wally", iemand die zich ook ophoudt in de menigte en gezocht moet worden :P
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:03:51 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')