WIDM pagina Freekquote:Freek Bartels (1986) is zanger, acteur en musicalacteur. Hij begon zijn carrière in 2001 in Tilburg en studeerde cum laude af in 2004 aan het Fontys Conservatorium, met Edward Hoepelman als belangrijke zangdocent.
Tijdens zijn laatste jaar in Tilburg, speelde Freek de onvergetelijke rol van de studentenleider Enjolras in de musical 'Les Miserables'.
In 2008 won Freek de talentenshow 'Op zoek Naar Joseph' waarmee hij de hoofdrol won in de musical 'Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat'.
Bij het publiek was hij al snel favoriet, waardoor de show ook wel op zoek naar Freek genoemd werd. In 2010 was hij te zien in de musical 'Petticoat' en in 'Sondheim in Songs' in het M-Lab. In datzelfde jaar was hij een van de solisten tijdens het 5 mei concert aan de Amstel.
In 2011 speelde Freek samen met Simone Kleinsma, in de regie van Paul Eenens in 'Next to Normal'. In september 2012 werkte hij mee aan 'Shakespeare in Concert' waar nummers uit musicals en opera's geïnspireerd op het oeuvre van William Shakespeare ten gehore werden gebracht. Freek was in november 2012 te zien in een éénmalig concert met Scott Alan, Willemijn Verkaik en Renée van Wegberg.
Begin mei 2012 was hij te zien in het televisieprogramma de Beste Zangers van Nederland, waar hij met het duet met Yes-R en het solonummer 'Hou me Vast', hoge noteringen bereikte.
In 2013 speelde Freek in het DeLaMar theater de rol van Felix Turner in 'Normal Heart' in de regie van Job Gosschalk.
Freek is meerdere male beloond voor zijn werk. Zo won hij in 2008 de John Kraaijkamp Award voor Aanstormend Talent, stond nummer twee in de single Top 100 met 'Laat Je Droom Bestaan', werd in 2009 genomineerd voor de John Kraaijkamp Musical Award voor Beste Mannelijke Hoofdrol in 'Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat' en kreeg in 2011 opnieuw een nominatie voor Beste Mannelijke Hoofdrol in 'Petticoat'.
Dit seizoen staat Freek in 'Love Story'.
Hij houdt er in het spel inderdaad niet van om in de schijnwerpers te staanquote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een stil topic! Net als Freek! Daarom is hij ook mijn mol
Maar wel in theatersquote:Op zaterdag 1 maart 2014 10:32 schreef Smeich het volgende:
Hij houdt er in het spel inderdaad niet van om in de schijnwerpers te staan
Daarna zie je een stukje met Susan en Jennifer. En dan zegt Freek in de biechtquote:Volgens mij was mijn eerste aanwijzing vrij helder.
quote:Er gebeurde meteen al iets vreemds.
Hij gaat dan snel een beweging met zijn vingers maken.
Tijdens het stukje met Susan en Jennifer hoor je zelfs even het WIDM tune.quote:Klopt.
De aanwijzing: 'de eerste rechts en de eerste links' is niet ingewikkeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |