abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137967228
Het PVV Argument:

Marokkanen zijn in hogere mate crimineel door voornamelijk hun Marokkaanse culturele achtergrond dat in botsing komt met de Nederlandse.
De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.

Wat is er mis met dit argument en plan? Waar 'wringt de schoen'?
pi_137967284
Ik zeg: Doen ^O^
pi_137967288
Een Marrokaan heeft 5 keer zoveel kans aangehouden te worden door de politie als een Nederlander. Dus de kans dat een Marrokaan voor een strafbaar feit gepakt wordt is groter.
pi_137967298
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137967338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:04 schreef NDAsilenced het volgende:
Het PVV Argument:

Marokkanen zijn in hogere mate crimineel door voornamelijk hun Marokkaanse culturele achtergrond dat in botsing komt met de Nederlandse.
De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.

Minder Marokkanen = mninder stemmen op linkse partijen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:10:28 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_137967394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een Marrokaan heeft 5 keer zoveel kans aangehouden te worden door de politie als een Nederlander. Dus de kans dat een Marrokaan voor een strafbaar feit gepakt wordt is groter.
Mij mogen ze ook best zo vaak aanhouden hoor maar dan nog gaan ze mij niet pakken op een strafbaar feit. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_137967412
quote:
Een tegenargument:
Het signalement lichtgetint word dan ook 5 keer vaker afgegeven.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:11:33 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967424
De schoen wringt bij het feit dat je niet zomaar kan roepen "Minder [Mensen]" tenzij je bereid bent de grondwet te verkrachten. Nog even los van het feit dat je daadwerkelijk zo denkt over die mensen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:12:04 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137967433
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:10 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Mij mogen ze ook best zo vaak aanhouden hoor maar dan nog gaan ze mij niet pakken op een strafbaar feit. :')
^^ Dat.
censuur :O
pi_137967454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
De schoen wringt bij het feit dat je niet zomaar kan roepen "Minder [Mensen]" tenzij je bereid bent de grondwet te verkrachten. Nog even los van het feit dat je daadwerkelijk zo denkt over die mensen.
Wilders wilt dan geloof ik ook een wijziging van Artikel 1
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:13:05 #11
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_137967462
quote:
Hoe verzinnen ze het.. De excuses en tegenargumenten worden steeds creatiever. Hoe komt het dat Marokkanen vaker verdacht en aangehouden worden, zijn wellicht redenen voor? Dit is echt de omgekeerde wereld Mevrouw multikul. De politie hiervan beschuldigen, wat je hier echt doet, is echt triest.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:13:39 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:12 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Wilders wilt dan geloof ik ook een wijziging van Artikel 1
Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.

pi_137967545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.
Denk ik ook niet, hij is alleen bang dat het aanzet tot een 2de Volkert
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:17:40 #14
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Z'n achterban zal het ook wel niet helemaal lekker vinden; als Wilders een soort Adolf H. wat zijn zij dan?

pi_137967624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het.. De excuses en tegenargumenten worden steeds creatiever. Hoe komt het dat Marokkanen vaker verdacht en aangehouden worden, zijn wellicht redenen voor? Dit is echt de omgekeerde wereld Mevrouw multikul. De politie hiervan beschuldigen, wat je hier echt doet, is echt triest.
Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.
pi_137967807
quote:
Mensen zoals jij hebben de PVV mede-gecreëerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.
Na je nuance, weet ik nog niet of ik mijn woorden terug moet nemen. Ik denk het niet, want je doet nog steeds alsof de criminaliteitscijfers worden gemanipuleerd door de vooroordelen van slachtoffers.

[ Bericht 48% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 20-03-2014 15:33:09 ]
pi_137967817
quote:
11s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
Wat een boel sprookjes in 2 zinnen.
pi_137967872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Een tegenargument:
Komt omdat lichtgetint makkelijker te vinden is op straat omdat ze maar geen baan kunnen krijgen :)
pi_137967894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
Toch hoor ik vaak van veel atheisten dat zij van mening zijn dat er te veel mensen zijn. Maar nog nooit een atheist-Hitler-vergelijking meegemaakt.
pi_137967904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Heb je een bron of link naar dit onderzoek? Een vraag is of er gedifferentieerd is tussen verschillende allochtone achtergronden (turks, marokkaans, chinees, surinaams, antilliaans, pools, ex-joegoslavisch)
Daarnaast is er natuurlijk een verschil tussen criminaliteit dat direct door getuigen word doorgegeven en de rest zoals inbraak etc. De cijfers zoals ik die zie lijken een substantieel verschil te geven tussen Turken en Marokkanen w.b. criminaliteit, een 'Nederlander' zal denk ik daar niet zo snel het verschil in zien als ze naar dit verschil uberhaupt handelen.
pi_137967942
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:
Haatzaaier
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:
De 1e Volkert is er ook nog.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:30:38 #22
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Toch hoor ik vaak van veel atheisten dat zij van mening zijn dat er te veel mensen zijn. Maar nog nooit een atheist-Hitler-vergelijking meegemaakt.
Dat soort atheïsten zitten óf niet in de landelijke politiek, of roepen dat niet.

donderdag 20 maart 2014 @ 15:31:24 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Haatzaaier
:D Ik zeg niets illegaals. Pun intended.

pi_137967974
quote:
Marokkanen zijn gewoon 15 IQ punten dommer en worden daarom eerder gepakt :{w
-XOXO-
pi_137967992
Wilders is trouwens Atheist, ergens in een Interview met Trouw? zelf gezegd (2007 dacht ik)
pi_137967994
quote:

Je nuanceert.

Hij wil minder Marokkanen.
pi_137968055
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je nuanceert.

Hij wil minder Marokkanen.
Wat is er mis met nuanceren? En als ik of jij niet nuanceer(t), waarom moet hij dat dan wel?
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:35:12 #28
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_137968069
quote:
Racistisch?

quote:
ra·cis·me (het; o)
1. theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2. discriminatie op grond van iemands ras
Ga eens naar een gemiddelde VMBO in een kansenwijk en kijk eens hoe gezellig het daar is. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit discriminerende gevoel echt niet uit de lucht komt vallen. Natuurlijk vind ik Wilders uitspraken achterlijk, maar wat politiek Nederland nog steeds doet en wil is het wegkijken/wegmoffelen van deze problemen, terwijl er wel degelijk een probleem is op basis van etniciteit.
To doom or not to doom
pi_137968096
Waar ik me het meest aan irriteer is die pure hypocrisie bij veel Nederlanders. Vele zijn verbolgen over Wilders uitspraken, vinden het een schande etc. Maar zijn ze zelf wel veel beter?

- De meeste Nederlanders willen geen partner van Marokkaanse afkomst en zien hun zoon/dochter ook niet graag met een Marokkaanse partner
- De meeste Nederlanders willen hun kinderen niet op een school zetten waar er vooral ''hoofddoekjes'' op het schoolplein staan
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een buurt met ''veel schotels'' en veel shoarmatenten
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een gemeente waarvan bekend is dat er veel Marokkanen wonen, zoals Gouda bijvoorbeeld
- De meeste Nederlanders willen niet meer dat er meer Marokkanen bijkomen in Nederland, tevens hoeven er ook niet meer moskeeën en islamitische scholen gebouwd te worden.
- De meeste Nederlanders vinden het prima als Marokkaanse veelplegers van grove misdaden (verkrachting, gewelddadige straatroof, gewelddadige acties tegen hulpverleners) voorgoed uit de Nederlandse samenleving verdwijnen, of denk je werkelijk dat er mensen zijn die dan zeggen: "Mwa, laat maar blijven dat tuig, wel gezellig''

Wat Wilders zegt en roept denken heel veel mensen ook stiekem, ook VVD, D66 en CDA stemmers. Alleen zijn de meeste realistisch genoeg en weten dat Wilders plannen niet haalbaar zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:36:36 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137968106
quote:

Dat de PVV vergeet te kijken naar de verdeling autochtoon/allochtoon in die lage sociaal economische klasse. Ik denk dan dat je op ongeveer hetzelfde percentage komt namelijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_137968189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat de PVV vergeet te kijken naar de verdeling autochtoon/allochtoon in die lage sociaal economische klasse. Ik denk dan dat je op ongeveer hetzelfde percentage komt namelijk.
Dat denk ik niet, ook daar zijn er fors meer criminele Marokkanen
pi_137968202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:36 schreef Shreyas het volgende:
Waar ik me het meest aan irriteer is die pure hypocrisie bij veel Nederlanders. Vele zijn verbolgen over Wilders uitspraken, vinden het een schande etc. Maar zijn ze zelf wel veel beter?

- De meeste Nederlanders willen geen partner van Marokkaanse afkomst en zien hun zoon/dochter ook niet graag met een Marokkaanse partner
- De meeste Nederlanders willen hun kinderen niet op een school zetten waar er vooral ''hoofddoekjes'' op het schoolplein staan
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een buurt met ''veel schotels'' en veel shoarmatenten
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een gemeente waarvan bekend is dat er veel Marokkanen wonen, zoals Gouda bijvoorbeeld
- De meeste Nederlanders willen niet meer dat er meer Marokkanen bijkomen in Nederland, tevens hoeven er ook niet meer moskeeën en islamitische scholen gebouwd te worden.
- De meeste Nederlanders vinden het prima als Marokkaanse veelplegers van grove misdaden (verkrachting, gewelddadige straatroof, gewelddadige acties tegen hulpverleners) voorgoed uit de Nederlandse samenleving verdwijnen, of denk je werkelijk dat er mensen zijn die dan zeggen: "Mwa, laat maar blijven dat tuig, wel gezellig''

Wat Wilders zegt en roept denken heel veel mensen ook stiekem, ook VVD, D66 en CDA stemmers. Alleen zijn de meeste realistisch genoeg en weten dat Wilders plannen niet haalbaar zijn.
Dit. Marokkanen zijn meestal gewoon tuig. Waar je ook komt of bent ze weten altijd wel voor overlast te zorgen.
pi_137968207
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat soort atheïsten zitten óf niet in de landelijke politiek, of roepen dat niet.
Of ze zitten in de politiek, maar roepen dat niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:31 schreef AgLarrr het volgende:
:D Ik zeg niets illegaals. Pun intended.
Daar mag de rechter over oordelen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:41:59 #34
12888 Skull-splitter
pi_137968251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ook daar zijn er fors meer criminele Marokkanen
Meer dat als 80% van de kruimeldieven Marokkaans is, en je naar hun vertegenwoordiging in de lage sociaal-economische kringen kijkt je ziet dat ze daar pakweg 80% van die laag uitmaken.

Als je dat principe niet snapt, snap je criminaliteit in beginsel al niet.
pi_137968358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meer dat als 80% van de kruimeldieven Marokkaans is, en je naar hun vertegenwoordiging in de lage sociaal-economische kringen kijkt je ziet dat ze daar pakweg 80% van die laag uitmaken.

Als je dat principe niet snapt, snap je criminaliteit in beginsel al niet.
Je beschrijft dus een theorie (die inderdaad klopt), maar onderbouwt die met cijfers die je ter plekke verzint? Klinkt een beetje als Diederik Stapel praktijken.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:48:55 #36
12888 Skull-splitter
pi_137968456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je beschrijft dus een theorie (die inderdaad klopt), maar onderbouwt die met cijfers die je ter plekke verzint? Klinkt een beetje als Diederik Stapel praktijken.
Ik heb je nog geen cijfers zien noemen, dus op de persoon spelen geef ik je direct terug. Dat doe je maar thuis.

Ik beroep me op CBS cijfers van 2008 geloof ik, toen ik nog op de politieacademie zat en een stuk over jeugdcriminaliteit moest uitzoeken.
pi_137968463
quote:
Waar 'wringt de schoen'?
Dat vorige geldt ook voor alle mannen, voor de geboorte een test op het foetus doen en aborteren als het een man is?
pi_137968481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik heb je nog geen cijfers zien noemen, dus op de persoon spelen geef ik je direct terug. Dat doe je maar thuis.

Ik beroep me op CBS cijfers van 2008 geloof ik, toen ik nog op de politieacademie zat en een stuk over jeugdcriminaliteit moest uitzoeken.
:')
Dus jij denkt werkelijk dat 80% van de economische sociaal lage klasse bestaat uit Marokkanen?
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:52:32 #39
12888 Skull-splitter
pi_137968572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dus jij denkt werkelijk dat 80% van de economische sociaal lage klasse bestaat uit Marokkanen?
Ja. IIG wel in de randstad. De rest van het land heeft ook niet de problemen met Marokkanen die Wilders omschrijft hoor.
pi_137968683
quote:

Zeg dit vooral niet te hard ;). Maar je hebt uiteraard wel gelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:58:46 #41
12888 Skull-splitter
pi_137968746
quote:

Niemand wil teveel van bepaald iets, vooral armoede wil je niet in je buurt. Spreid ze en niemand heeft er moeite mee, prop ze per tienduizend in een stadsgewest want goedkope woningen en je kunt beginnen met aftellen tot ellende.
pi_137968798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg dit vooral niet te hard ;). Maar je hebt uiteraard wel gelijk.
Neemt niet weg dat ik er ook op tegen ben om alle Marokkanen over één kam te scheren. Ik heb zelf gestudeerd met enkele Marokkanen, op de universiteit. Zeer aardige, eerlijke jongens, die het belangrijk vinden goed Nederlands te kunnen en de normen, waarden, cultuur etc. van de Nederlandse maatschappij te kennen en respecteren.

Ook zij ergeren zich mateloos aan het Marokkaanse tuig dat de straten van veel grote steden onveilig maakt, niet in de laatste plaats omdat het Marokkanen een slechte naam geeft. Als je het Marokkanenprobleem wil oplossen, zal je deze welwillende hardwerkende intelligente Marokkanen nodig hebben.
pi_137968857
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vorige geldt ook voor alle mannen, voor de geboorte een test op het foetus doen en aborteren als het een man is?
Ik heb Wilders niets horen zeggen over het aborteren van Marokkaanse foetussen.
Daarnaast maken mannen integraal deel uit van de samenleving, door massaal de mannelijke foetus te aborteren verander je de samenleving zodanig onherkenbaar waardoor je je doel denk ik voorbij schiet.

pi_137968995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ik er ook op tegen ben om alle Marokkanen over één kam te scheren. Ik heb zelf gestudeerd met enkele Marokkanen, op de universiteit. Zeer aardige, eerlijke jongens, die het belangrijk vinden goed Nederlands te kunnen en de normen, waarden, cultuur etc. van de Nederlandse maatschappij te kennen en respecteren.

Ook zij ergeren zich mateloos aan het Marokkaanse tuig dat de straten van veel grote steden onveilig maakt, niet in de laatste plaats omdat het Marokkanen een slechte naam geeft. Als je het Marokkanenprobleem wil oplossen, zal je deze welwillende hardwerkende intelligente Marokkanen nodig hebben.
Natuurlijk. Ik heb in Londen mijn studie gedaan waar ik verschillende moslims had op mijn studie, en dat waren met name stuk voor stuk Pakistani's. Die worden daar ook allemaal over 1 kam gegooid. Maar tijdens mijn studie waren het je beste matties. Natuurlijk werd er soms wat raar gekeken dat de ouders na de studie in 1 geval een 'vrouw ging opzoeken' voor een van onze kameraden maar we zagen dat niet als probleem.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_137968998
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niemand wil teveel van bepaald iets, vooral armoede wil je niet in je buurt. Spreid ze en niemand heeft er moeite mee, prop ze per tienduizend in een stadsgewest want goedkope woningen en je kunt beginnen met aftellen tot ellende.
Veel mensen hebben geen moeite met te veel Chinezen, Oost-Europeanen, Turken of Indonesiërs in hun buurt. Ook niet als ze tot de economisch sociaal lagere klasse behoren.
pi_137969105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Trouwens, wat is jouw mening als we als samenleving toestaan dat een foetus geaborteerd kan worden als deze een bewezen genenpakket bezit welk een substantieel hoge mate van crimineel gedrag met zich meebrengt?

Edit: Ik probeer je een beetje te provoceren, laat deze vraag maar voor wat het is, komt wel in een ander topic binnen filosofie en levensbeschouwing.

[ Bericht 16% gewijzigd door NDAsilenced op 20-03-2014 16:18:18 ]
pi_137969362
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:06 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik zeg: Doen ^O^
Inderdaad, gewoon doen _O_
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:22:09 #48
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_137969404
Het trieste van alles vind ik Politieke leiders, Zenders en BN'ers die over elkaar heen struikelen om maar te laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_137969438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Veel mensen hebben geen moeite met te veel Chinezen, Oost-Europeanen, Turken of Indonesiërs in hun buurt. Ook niet als ze tot de economisch sociaal lagere klasse behoren.
Ik vind dit inderdaad altijd wel erg opvallend. Veel mensen hebben geen issues met te veel Chinezen, maar waarom dan wel met Marokkanen?
pi_137969498
Bij Hans Janmaat lukte het nog om hem bijvoorbeeld dmv links georiënteerd cabaret belachelijk te maken en politiek buiten spel te zetten. Wilders is hier te glibberig voor, de gevestigde orde krijgt geep grip op hem. Ik denk eigenlijk dat de eerste keer dat hij 'minder Marokkanen' zei, dit wel een slip op the tongue was. Maar daarna terugkrabbelen kon niet meer. Nu maakt hij er zijn grootste punt van: minder Marokkanen.
pi_137969514
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind dit inderdaad altijd wel erg opvallend. Veel mensen hebben geen issues met te veel Chinezen, maar waarom dan wel met Marokkanen?
Ervaring.....Het gaat niet om veel of te veel buitenlanders. Er zijn Molukse/Chinese wijken in Nederland waar vrijwel geen problemen zijn. Het is nou eenmaal een feit dat een hoog percentage van de Marokkanen louter voor problemen zorgt. Uiteraard niet iedere Marokkaan. Of het de cultuur of puur de etniciteit is is weer een andere vraag. Dat er gauw paal en perk gesteld moet worden, lijkt mij evident.
pi_137969658
Chinezen hebben ook geen schreeuwcultuur, als ze het ergens niet mee eens zijn, of als er discriminerende opmerkingen worden gemaakt zijn ze veel sneller geneigd hun schouders op te halen, en verder te gaan met hun dag. Het Gordon incident was dan ook een van de weinige keren dat er een aantal Aziatische mensen zich op hun teentjes getrapt voelden, en dat was vooral de jongere generatie.
pi_137969674
quote:
Toch vinden veel mensen dit keer dat Wilders tamelijk over de schreef is gegaan. Hoogst waarschijnlijk gevoed door het militante en opzwepende karakter van de uitspraak en de daaropvolgende reacties in de zaal. Mensen mogen dan in wezen hypocriet zien, maar geconfronteerd worden met een dergelijke setting en uitspraak is iets wat veel mensen duidelijk heeft geraakt. Nu kunnen we er luchtig over doen, of de focus leggen op het Marokannenprobleem, maar waar het hier over gaat is de bewoording, algehele sfeer en historische connecties die het bij veel mensen opwekt, al dan niet terecht.

Waar is de tijd gebleven dat politici als Pim Fortuyn dergelijke maatschappelijke kwesties enigszins eloquent te berde wisten te brengen?
pi_137969707
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:30 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

[..]

Waar is de tijd gebleven dat politici als Pim Fortuyn dergelijke maatschappelijke kwesties enigszins eloquent te berde wisten te brengen?
Die tijd is gedemoniseerd en vermoord
pi_137969731
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:31 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Die tijd is vermoord
Voor een echte cursus haatzaaien moet je naar Melkert en Rosenmoller.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:32:56 #56
27648 Weakling
available in strong mint
pi_137969732
Minder Marokkanen? Dat gaan we regelen? Eens kijken wat er te regelen valt aan de hand van cijfers van het CBS en waar de schoen wringt:

2012:
- Aantal Marokkanen in ons land: 368.838
- Immigratie: 2.272
- Emigratie: 1.807
- Saldo: +465

De aangroei via immigratie is dus ongeveer 0,1%. Het verminderen van de immigratie zet dus niet echt zoden aan de dijk. Ter vergelijking:

- Aantal Marokkanen geboren in ons land: 6.804

De aangroei via geboorte is dus ongeveer 1,8%. Da's dus 18x zoveel als dat er ons land binnenkomen.

Criminelen paspoort afpakken en terugsturen. Behalve dat dat juridisch nooit gaat lukken, dan heb je het nog over eenmalig zo'n 50.000 Marokkanen. Dat verschil is zo weer aangegroeid.

Minder Marokkanen? Tenzij ze zich verplicht moeten laten steriliseren is dat een loze belofte van Geert.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137969771
Geboren in Nederland betekent niet dat ze geen Marokkaans paspoort krijgen van hun koning. Het Nederlandse kan dan bij een misdrijf direct in de shredder.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:34:55 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_137969773
De enige manier waarop Wilders dit zou kunnen doen is deportatie. De effecten daarvan kennen we. Wilders gaat dit keer echt te ver. Maar de rechter heeft al bepaald dat een politicus dit mag zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:36:33 #59
27648 Weakling
available in strong mint
pi_137969809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:34 schreef DrDentz het volgende:
Geboren in Nederland betekent niet dat ze geen Marokkaans paspoort krijgen van hun koning. Het Nederlandse kan dan bij een misdrijf direct in de shredder.
Nee, maar als je de eerste grote hoop uitgezet hebt, heb je het per jaar nog maar over een heel klein handjevol waar je nog het paspoort de shredder in kan gooien en dat handjevol weegt niet op tegen het aantal geboorten.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137969817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:30 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Toch vinden veel mensen dit keer dat Wilders tamelijk over de schreef is gegaan.
Dat is dus het hypocriete

quote:
Mensen mogen dan in wezen hypocriet zien, maar geconfronteerd worden met een dergelijke setting en uitspraak is iets wat veel mensen duidelijk heeft geraakt.
Nogmaals, dat is juist zo hypocriet aan deze situatie

quote:
Nu kunnen we er luchtig over doen, of de focus leggen op het Marokannenprobleem, maar waar het hier over gaat is de bewoording, algehele sfeer en historische connecties die het bij veel mensen opwekt, al dan niet terecht.
Onzin, je mag best de feiten benoemen. De Marokkanen zorgen statistisch gezien voor veel overlast en criminaliteit, dat mensen dat niet in een goed historisch kader kunnen plaatsen is hun probleem. Het enige wat Wilders valt de verwijten is dat hij generaliseert en alle Marokkanen over één kam scheert, dat is inderdaad niet terecht.

quote:
Als andere politici minder geheimzinnig over dit onderwerp zouden doen en man en paard zouden benoemen was de speelruimte van Wilders zo klein geworden dat hij allang niet meer succesvol zou zijn met dit soort provocerende uitspraken.
pi_137969848
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:31 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Die tijd is gedemoniseerd en vermoord
Fortuyn mag dan vermoord zijn, maar zijn plek lijkt ingenomen te zijn door een schreeuwerige proleet die niet met reële oplossingen komt, en simpelweg lijkt aan te sturen op politieke onverantwoordelijkheid. Het electoraat een stem geven is één ding; het electoraat de indruk geven dat dergelijke oplossingen ook daadwerkelijkheid haalbaar zijn is je reinste kiezersbedrog.
pi_137969904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:38 schreef Intellectueel het volgende:
het electoraat de indruk geven dat dergelijke oplossingen ook daadwerkelijkheid haalbaar zijn is je reinste kiezersbedrog.
Daar maakt iedere politicus zich schuldig aan.
pi_137969925
Ik denk ook niet dat hij dit politiek ooit voor elkaar gaat krijgen. Eventueel zou Wilders ondergronds kunnen gaan met een Nederlandse versie van de Ku Klux Klan. Dan te paard de wijken in, en zorgen voor minder Marokkanen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:41:25 #64
259569 ZodiaX
pi_137969941
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:25 schreef Tempeliertje het volgende:

[..]

Ervaring.....Het gaat niet om veel of te veel buitenlanders. Er zijn Molukse/Chinese wijken in Nederland waar vrijwel geen problemen zijn. Het is nou eenmaal een feit dat een hoog percentage van de Marokkanen louter voor problemen zorgt. Uiteraard niet iedere Marokkaan. Of het de cultuur of puur de etniciteit is is weer een andere vraag. Dat er gauw paal en perk gesteld moet worden, lijkt mij evident.
Macho gedrag...

Ze zijn erg 'macho'
De sporten die ze beoefenen: Voetbal, kickboksen...in andere sporten zie je ze haast niet.
Vraag ze welke film ze prachtig vinden, is bijna altijd Scarface.
Crimineel gedrag wordt gerespecteerd onderling bij de jongeren.
bv Badr Hari wordt alleen maar meer gerespecteerd dat hij een grote crimineel is ipv minder.

Gewoon een dominante aanwezigheid, en wij Nederlanders zijn minder dominant dus denken ze al snel de baas over ons te zijn en dat lukt ook aardig.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_137969948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Fortuyn mag dan vermoord zijn, maar zijn plek lijkt ingenomen te zijn door een schreeuwerige proleet die niet met reële oplossingen komt, en simpelweg lijkt aan te sturen op politieke onverantwoordelijkheid. Het electoraat een stem geven is één ding; het electoraat de indruk geven dat dergelijke oplossingen ook daadwerkelijkheid haalbaar zijn is je reinste kiezersbedrog.
Heb je je wel eens afgevraagd waarom zoveel mensen nog altijd met Wilders weglopen terwijl al bewezen is dat hij wegloopt voor problemen en ze niet oplost en al jaren hetzelfde roept?

Grote groepen mensen voelen zich niet gehoord door andere politici, niemand durft hardop te zeggen wat die mensen denken en voelen. Wilders durft dat wel. Andere politici zouden hier slimmer mee om moeten gaan.
pi_137969980
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:39 schreef Tempeliertje het volgende:

[..]

Daar maakt iedere politicus zich schuldig aan.
Min of meer wel, maar het verschil is dat de meeste politici wel die politieke verantwoordelijkheid op zich willen nemen. Wilders lijkt in veel gevallen erop uit te zijn om die verantwoordelijkheid te ontlopen.
pi_137970112
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:41 schreef Shreyas het volgende:

Grote groepen mensen voelen zich niet gehoord door andere politici, niemand durft hardop te zeggen wat die mensen denken en voelen. Wilders durft dat wel. Andere politici zouden hier slimmer mee om moeten gaan.
Idd meteen elke domme uitspraak pareren met de vraag om een werkbaar wetsvoorstel in te dienen als hij het zo goed weet. Helaas krijgt het gepeupel dat dan waarschijnlijk niet mee en blijft men in het geroeptoeter van deze blonde populist geloven.
pi_137970252
quote:
Heb je je wel eens afgevraagd waarom zoveel mensen nog altijd met Wilders weglopen terwijl al bewezen is dat hij wegloopt voor problemen en ze niet oplost en al jaren hetzelfde roept?

Je bedoelt te zeggen dat de meeste mensen eigenlijk wel weten dat hun stem een 'verloren' stem is, maar dat ze enkel op Wilders stemmen omdat hij hun onderbuikgevoelens weet te verwoorden? Er zijn genoeg partijen in Nederland die integratieproblemen van een aantal bevolkingsgroepen onderschrijven en met meer realistische oplossingen naar voren komen.
pi_137970630
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:52 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Je bedoelt te zeggen dat de meeste mensen eigenlijk wel weten dat hun stem een 'verloren' stem is, maar dat ze enkel op Wilders stemmen omdat hij hun onderbuikgevoelens weet te verwoorden?
Inderdaad, de meeste mensen weten allang dat Wilders door geen rol van betekenis gaat spelen in de Nederlandse politiek, enkel wat geschreeuw vanaf de zijlijn. Maar Wilders geeft wel een signaal af, hij zegt hardop in de politiek (en media) wat veel mensen ook denken en voelen.

quote:
Er zijn genoeg partijen in Nederland die integratieproblemen van een aantal bevolkingsgroepen onderschrijven en met meer realistische oplossingen naar voren komen.
Zoals?
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:07:22 #70
259569 ZodiaX
pi_137970644
quote:

[..]

Even over de problemen met marokkaanse jongeren...
"Er zijn zo veel marokkaanse burgers die voor totaal geen problemen zorgen en goed bijdragen aan de maatschappij."
Ja maar toch kunt u niet ontkennen dat er....
"Mensen vergeten hoeveel goede marokkanen er zijn in ons land."
Maar!...
"Het merendeel is gewoon goed ingeburgerd en levert een bijdrage aan de maatschappij."
Hoe verklaart u dan de hoge cijfers in de verkeerde lijstjes?...
"Dat is maar een hele kleine groep, het merendeel zijn gewoon hele nette burgers!"
Dat is geen antwoord op mijn vraag...
"Gisteren nog sprak ik een Marokkaanse vrouw die haar bejaarde nederlande buurvrouw altijd hielp met boodschappen doen."

Zo reageert ongeveer elke partij op zulke vragen in interviews.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_137970732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:07 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Even over de problemen met marokkaanse jongeren...
"Er zijn zo veel marokkaanse burgers die voor totaal geen problemen zorgen en goed bijdragen aan de maatschappij."
Ja maar toch kunt u niet ontkennen dat er....
"Mensen vergeten hoeveel goede marokkanen er zijn in ons land."
Maar!...
"Het merendeel is gewoon goed ingeburgerd en levert een bijdrage aan de maatschappij."
Hoe verklaart u dan de hoge cijfers in de verkeerde lijstjes?...
"Dat is maar een hele kleine groep, het merendeel zijn gewoon hele nette burgers!"

Zo reageert ongeveer elke partij op zulke vragen in interviews.
Inderdaad en veel mensen zijn dat politiek correcte gelul zat. Ik kan me dat goed voorstellen, als ik (of mijn familie/vrienden) lastig gevallen waren door Marokkanen zou ik daar ook geen oren meer naar hebben. De PVV bestaat enkel nog omdat alle andere politieke partijen hem de ruimte geven en niemand durft zijn vingers te branden aan het benoemen van het probleem. Stel je voor dat je dan eens vergeleken wordt met een historisch iemand...
pi_137971095
Probleem met die statistieken is dat er altijd een groep oververtegenwoordigd zal zijn, als je steeds die groep gaat aanpakken maar niet de oorzaken en problemen blijf je dus bezig.
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:36:42 #73
12888 Skull-splitter
pi_137971520
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Vandaar PVV's Polenmeldpunt, Roemenenstop en dergelijke zeker?

Nee, in de jaren 80 hadden de Turken het gedaan, daarna de Surinamers en Antilianen nu de Marokkanen. Zo simpel is het.
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:40:10 #74
12888 Skull-splitter
pi_137971597
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:30 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Chinezen hebben ook geen schreeuwcultuur
Eh, what?
Om vervolgens Chinese cultuur als matrijs over heel Azie heen te leggen. Nice going dude :')
pi_137971660
Ik vraag me af in hoeverre Marokko die criminele 'Marokkanen' binnen laat. Die zitten daar ook niet op te wachten
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:42:41 #76
12888 Skull-splitter
pi_137971666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:32 schreef Tempeliertje het volgende:

[..]

Voor een echte cursus haatzaaien moet je naar Melkert en Rosenmoller.
Mwach, probleem van zowel Fortuyn als Wilders is dat ze prima de zeurende problemen aan de onderkant van de maatschappij kunnen benoemen maar totaal onrealistische oplossingen daarbij zien.

De paradepaardjes van nu, het innemen van het paspoort en terugsturen van Marokkanen (al dan niet met subsidie! Let u op?!), zijn grondwettelijk niet uit te voeren en artikel 1 ga je simpelweg niet aanpassen of de PVV moet 12 jaar lang de grootste partij zijn. Succes.
pi_137971726
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Een tegenargument:
Nee :')
pi_137971999
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Inderdaad en veel mensen zijn dat politiek correcte gelul zat. Ik kan me dat goed voorstellen, als ik (of mijn familie/vrienden) lastig gevallen waren door Marokkanen zou ik daar ook geen oren meer naar hebben. De PVV bestaat enkel nog omdat alle andere politieke partijen hem de ruimte geven en niemand durft zijn vingers te branden aan het benoemen van het probleem. Stel je voor dat je dan eens vergeleken wordt met een historisch iemand...
Je kan volgens mij prima problemen benoemen zonder te vervallen in racistisch geleuter.

Er is namelijk geen Marokkanenprobleem maar een migrantenprobleem. En Nederland is daar niet uniek in, integendeel zelfs. Al sinds mensen migreren zijn er aanpassingsproblemen, cultuur en geloof spelen maar een kleine factor daarin. Sociale status des te meer.

Kijk b.v. eens naar de Ierse en Italiaanse migranten naar de VS begin vorige eeuw.

Elk land heeft zo z'n eigen probleemgroepen die ook nog eens na verloopt van tijd veranderen. Het is dan ook grappig om te zien dat de focus nu zo op Marokkanen ligt. In het verleden waren het de Italianen, Turken, Surinamers en Molukkers.

En over 10 jaar zijn het voormalig oostblokkers.
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:55:56 #79
104871 remlof
Europees federalist
pi_137972039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Romanus het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre Marokko die criminele 'Marokkanen' binnen laat. Die zitten daar ook niet op te wachten
Natuurlijk niet, die zijn het product van onze maatschappij, dus ons probleem.
pi_137972095
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan volgens mij prima problemen benoemen zonder te vervallen in racistisch geleuter.

Er is namelijk geen Marokkanenprobleem maar een migrantenprobleem. En Nederland is daar niet uniek in, integendeel zelfs. Al sinds mensen migreren zijn er aanpassingsproblemen, cultuur en geloof spelen maar een kleine factor daarin. Sociale status des te meer.
Onzin, migranten uit Turkije, Indonesië, China, Oostbloklanden zorgen nauwelijks voor problemen.

quote:
Elk land heeft zo z'n eigen probleemgroepen die ook nog eens na verloopt van tijd veranderen. Het is dan ook grappig om te zien dat de focus nu zo op Marokkanen ligt. In het verleden waren het de Italianen, Turken, Surinamers en Molukkers.
De Marokkanen zijn tegelijkertijd gekomen met de Turken, nog voor de Surinamers. Gek dat bij alle groepen migranten de problemen nagenoeg zijn opgelost, terwijl dat bij de Marokkanen maar niet wil lukken.
pi_137973708
Ik hoop van harte dan hij deze keer wel wordt veroordeeld.
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:53:12 #82
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_137973857
Walgelijke vergelijkingen met Hitler. Dit is zo laag en kansloos.
Je mag best kritiek op Wilders hebben. Ik kan me dat ook goed voorstellen.
Maar vergelijkingen met Hitler zijn echt kortzichtig en dom. Hitler noemde tijdens zijn verkiezingscampagne de Joden al Untermenschen. Ik heb Wilders nergens horen roepen dat Marokkanen onderkruipsels, kakkerlakken, enz. zijn. Iets wat Hitler maar al te graag over joden deed.
Ik zie Wilders ook geen knokploegen oprichten die winkels van Marokkaanse eigenaren in puin meppen.

De vergelijking met Hitler is onsmakelijk en bovenal nergens op gebaseerd. Het plebs heeft ooit een keer van een ome met kleine snor gehoord en zich verder niet in de geschiedenis verdiept.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_137973903
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:53 schreef Eiwitshake het volgende:
Walgelijke vergelijkingen met Hitler. Dit is zo laag en kansloos.
Je mag best kritiek op Wilders hebben. Ik kan me dat ook goed voorstellen.
Maar vergelijkingen met Hitler zijn echt kortzichtig en dom. Hitler noemde tijdens zijn verkiezingscampagne de Joden al Untermenschen. Ik heb Wilders nergens horen roepen dat Marokkanen onderkruipsels, kakkerlakken, enz. zijn. Iets wat Hitler maar al te graag over joden deed.
Ik zie Wilders ook geen knokploegen oprichten die winkels van Marokkaanse eigenaren in puin meppen.

De vergelijking met Hitler is onsmakelijk en bovenal nergens op gebaseerd. Het plebs heeft ooit een keer van een ome met kleine snor gehoord en zich verder niet in de geschiedenis verdiept.
Je bent een beetje in de war, dat plebs stemt op Wilders.
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:00:50 #84
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_137974159
hahaha en dan is Wilders zogenaamd generaliserend?
Wie beloofde er ook alweer 1000 euro en het volk? Wie stemde er puur en alleen voor die 1000 euro op de VVD zonder naar de inhoud te kijken?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_137974264
Ben benieuwd hoe de europe stemmingen gaan uitpakken. Ook dan zal ik zeker PVV stemmen
pi_137977419
Mensen die een multicultureel Nederland nastreven, zeggen feitelijk "Minder Nederlanders, minder Nederland!".
pi_137978164
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:09 schreef geavanceerd het volgende:
Mensen die een multicultureel Nederland nastreven, zeggen feitelijk "Minder Nederlanders, minder Nederland!".
Wat is er mis met een multicultureel Nederland? ZUllen we dan maar per definitie alle dingen die niét Nederlands zijn afschaffen? Kijken wat er overblijft (Zelf Nederlander though)
pi_137978427
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:24 schreef XSbig het volgende:

[..]

Wat is er mis met een multicultureel Nederland? ZUllen we dan maar per definitie alle dingen die niét Nederlands zijn afschaffen? Kijken wat er overblijft (Zelf Nederlander though)
Multicultuur=vernietiging van de inheemse cultuur.
Ik vind het prima als ze bij jou 300 nationaliteiten in je huis proppen, dat dan weer wel. En als je klaagt, ben je een racist.
pi_137978638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:30 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik vind het prima als ze bij jou 300 nationaliteiten in je huis proppen, dat dan weer wel. En als je klaagt, ben je een racist.
Alsof Nederland zo'n boeiende cultuur heeft. Mensen als jij zijn de reden dat mensen met een andere etnische achtergrond 'met een schuin oog' naar Nederlanders kijken. (No offence though)

Waarom kan iedereen niet gewoon rustig naast elkaar wonen en genieten van de multiculturele samenleving en als je dat niet wilt doe je dat niet. Maar sluit andere culturen niet uit omdat ze je niet aanstaan.
pi_137978768
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:34 schreef XSbig het volgende:

[..]

Waarom kan iedereen niet gewoon rustig naast elkaar wonen en genieten van de multiculturele samenleving en als je dat niet wilt doe je dat niet.
Ik heb de rest van de racistische opmerkingen even genegeerd, en zoom in op deze.

Ga uit van het feit, dat je honderden culturen gewoon NIET vreedzaam in een land kunt proppen.
En het dan TOCH doen? Dat is gewoon een ziek sociaal experiment, met afgrijselijke afloop.
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:41:37 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_137979058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:48 schreef HiZ het volgende:
Ik ook, deze uitspraak had wel een heel hoog "Juden raus!" gehalte.
pi_137979190
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik heb de rest van de racistische opmerkingen even genegeerd, en zoom in op deze.

Ga uit van het feit, dat je honderden culturen gewoon NIET vreedzaam in een land kunt proppen.
En het dan TOCH doen? Dat is gewoon een ziek sociaal experiment, met afgrijselijke afloop.
Ondanks dat ik het niet eens ben met je eerste opmerking is dat jouw mening.

Het is misschien verkeerd verwoord. Waarom kan iedereen nou niet stoppen met het vingertje wijzen naar andere culturen/religies. Als Islamitische vrouwen een hoofddoek willen draag, laat ze dan. Als de mormonen in noord-west Amerika hun kinderen zo willen opvoeden laat ze dan, als christenen bepaalde dingen willen doen, laat ze dan. Geldt voor de rest van de religies ook zo.

Waarom kan ik als Nederlander niet zomaar in de VS gaan wonen. Of een somalisch gezin niet zomaar in Australie. Het punt wat ik wil maken is dat veel mensen (lees overheden) veel te moeilijk doen. Natuurlijk zijn er regels nodig, maar niet in deze mate.
Alhoewel dit misschien een beetje van het onderwerp afwijkt.
pi_137979423
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:43 schreef XSbig het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het niet eens ben met je eerste opmerking is dat jouw mening.

Het is misschien verkeerd verwoord. Waarom kan iedereen nou niet stoppen met het vingertje wijzen naar andere culturen/religies. Als Islamitische vrouwen een hoofddoek willen draag, laat ze dan. Als de mormonen in noord-west Amerika hun kinderen zo willen opvoeden laat ze dan, als christenen bepaalde dingen willen doen, laat ze dan. Geldt voor de rest van de religies ook zo.

Waarom kan ik als Nederlander niet zomaar in de VS gaan wonen. Of een somalisch gezin niet zomaar in Australie. Het punt wat ik wil maken is dat veel mensen (lees overheden) veel te moeilijk doen. Natuurlijk zijn er regels nodig, maar niet in deze mate.
Alhoewel dit misschien een beetje van het onderwerp afwijkt.
Men (ook jij) moet kennis van de culturen en de verschillen hebben, alvorens beleid hierop te bepalen.
Dat wij moeten accepteren dat andere culturen ons NIET accepteren (in ons eigen land!), dat is natuurlijk niet goed. Er moet sprake zijn van wederkerigheid.

Of zoals Karl Popper het veel beter zei dat ik het kan zeggen:

Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.
pi_137979989
Maar tolerantie is ook niet wat in het geding is; in het geding is het (vrij typerend Nederlandse) principe, dat mensen beoordeeld worden op hun merites in plaats van hun afkomst. Daar steekt een medelander kennelijk de draak mee.

Dat er een "kern van waarheid in zit" is misschien genoeg wanneer een bouwvakker zo'n uitspraak zou doen, maar niet wanneer het een politicus betreft.

Ik schaar me verder achter de manier waarop 'intellect' het heeft verwoord en wie het dan nog voor de PVV wil opnemen, doet volgens mij aan een vorm van struisvogelpolitiek.
pi_137980169
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:47 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Men (ook jij) moet kennis van de culturen en de verschillen hebben, alvorens beleid hierop te bepalen.
Dat wij moeten accepteren dat andere culturen ons NIET accepteren (in ons eigen land!), dat is natuurlijk niet goed. Er moet sprake zijn van wederkerigheid.

Of zoals Karl Popper het veel beter zei dat ik het kan zeggen:

Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.
Zoals ik al eerder aangaf als een bepaalde cultuur iemand niet aanstaat, ik zou niemand willen dwingen om dan die cultuur te accepteren. Maar niemand dwingt jou om die cultuur 'mee te maken' om het zo maar even te verwoorden. Wat ik persoonlijk graag zou willen zien is dat de manier om bepaalde culturen te 'omzeilen' (als ik het zo mag benoemen) is dat de manieren om naar een andere plek te verhuizen verbeterd gaan worden. Maar goed zoals ik net aangaf is dat een andere discussie.

Tevens ben ik het wel met het eerste deel van je post eens, maar ik ben van mening dat we juist van elkaar kunnen leren i.p.v. telkens met je eigen vinger naar een andere cultuur wijzen en zeggen dat er iets niet goed is. (Niet persoonlijk bedoeld)
pi_137980199
quote:
Onthoud even dat Nederland de Gouden eeuw te danken had aan de tolerantie voor andersdenkenden. Dat Nederland andersdenkenden gedoogde was een van de directe oorzaken van de economische bloei in Nederland.

Ik wacht al op de boycot van de islamitische landen op Nederlandse producten. Zal Nederland vast wel goed doen zeg, zo een sfeer _O_

Weer een bewijs dat Wilders geen flauw benul heeft van economie aangezien hij zijn foute ideeën boven het economische belang van het land stelt. Narcisme in de hoogste vorm.
#freefrederike
pi_137980259
quote:
4s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:58 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Onthoud even dat Nederland de Gouden eeuw te danken had aan de tolerantie voor andersdenkenden. Dat Nederland andersdenkenden gedoogde was een van de directe oorzaken van de economische bloei in Nederland.

Ik wacht al op de boycot van de islamitische landen op Nederlandse producten. Zal Nederland vast wel goed doen zeg, zo een sfeer _O_

Weer een bewijs dat Wilders geen flauw benul heeft van economie aangezien hij zijn foute ideeën boven het economische belang van het land stelt. Narcisme in de hoogste vorm.
Ik denk dat iedereen op een paar mensen na, het wel eens is dat Wilders compleet doorgeslagen is.
pi_137980384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:48 schreef HiZ het volgende:
Welnee, Wilders wordt niet veroordeeld. Het is een slimme bewuste stap die hij gezet heeft . Straks in mei de europese verkiezingen. Wilders is slimmm, let op m,n woorden. ^O^
pi_137980459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:30 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Als ik zou moeten kiezen voor alle problemen van de multiculti en geen van de voordelen aan de ene kant en een racistisch socialistisch regime zoals Wilders dat voorstaat zou ik nog steeds de multi-culti kiezen. Zelfs als een kutmarokkaantje je fiets jat is dat een stuk minder erg dan dat je buren worden weggehaald uit hun huis.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 00:36:51 #100
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_137991140
quote:
4s.gif Op donderdag 20 maart 2014 20:58 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat is dat toch steeds met die rare totaal uit het verband gerukte historische vergelijkingen waar geen donder van klopt. Wilders is Hitler en in de Gouden Eeuw waren we tolerant.

Dat laatste is deels waar maar kan niet gebruikt worden om huidige problemen te bagatelliseren
Tijdens de Gouden Eeuw kende Nederland inderdaad veel vrijheden toe aan anders denkenden/gelovigen. Zeker vergeleken met buurlanden. Dit moest ook wel want de toch al zo kleine bevolking +-1 - 1.5 miljoen was zeer verdeeld. Katholieken en Protestanten. Door vele vrijheden toe te kennen was het dan ook een sleutel tot succes.

Groot verschil is echter dat er een enorme rem op die tolerantie zat. Men mocht haar geloof belijden in de daarvoor beschikbare plaatsen maar zij mochten dit niet publiekelijk uitten.
Dit was ook zo met culturele gebruiken ed. Op straat waren de Hollandsche Calvanistische/Gereformeerde gebruiken dominant. Buiten de publieke ruimten mocht men doen en laten wat ze wilden.

Dat is dus tolerantie met beperkingen. Zoals het hoort.
Dat was een van de vele sleutels tot het succes.
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')