abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137967228
Het PVV Argument:

Marokkanen zijn in hogere mate crimineel door voornamelijk hun Marokkaanse culturele achtergrond dat in botsing komt met de Nederlandse.
De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.

Wat is er mis met dit argument en plan? Waar 'wringt de schoen'?
pi_137967284
Ik zeg: Doen ^O^
pi_137967288
Een Marrokaan heeft 5 keer zoveel kans aangehouden te worden door de politie als een Nederlander. Dus de kans dat een Marrokaan voor een strafbaar feit gepakt wordt is groter.
pi_137967298
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_137967338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:04 schreef NDAsilenced het volgende:
Het PVV Argument:

Marokkanen zijn in hogere mate crimineel door voornamelijk hun Marokkaanse culturele achtergrond dat in botsing komt met de Nederlandse.
De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.

Wat is er mis met dit argument en plan? Waar 'wringt de schoen'?
Minder Marokkanen = mninder stemmen op linkse partijen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:10:28 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_137967394
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een Marrokaan heeft 5 keer zoveel kans aangehouden te worden door de politie als een Nederlander. Dus de kans dat een Marrokaan voor een strafbaar feit gepakt wordt is groter.
Mij mogen ze ook best zo vaak aanhouden hoor maar dan nog gaan ze mij niet pakken op een strafbaar feit. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_137967412
quote:
Een tegenargument:
Het signalement lichtgetint word dan ook 5 keer vaker afgegeven.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:11:33 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967424
De schoen wringt bij het feit dat je niet zomaar kan roepen "Minder [Mensen]" tenzij je bereid bent de grondwet te verkrachten. Nog even los van het feit dat je daadwerkelijk zo denkt over die mensen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:12:04 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137967433
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:10 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Mij mogen ze ook best zo vaak aanhouden hoor maar dan nog gaan ze mij niet pakken op een strafbaar feit. :')
^^ Dat.
censuur :O
pi_137967454
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
De schoen wringt bij het feit dat je niet zomaar kan roepen "Minder [Mensen]" tenzij je bereid bent de grondwet te verkrachten. Nog even los van het feit dat je daadwerkelijk zo denkt over die mensen.
Wilders wilt dan geloof ik ook een wijziging van Artikel 1
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:13:05 #11
269938 Joeri.
Aldus Urban Dictionary(.com)
pi_137967462
quote:
Hoe verzinnen ze het.. De excuses en tegenargumenten worden steeds creatiever. Hoe komt het dat Marokkanen vaker verdacht en aangehouden worden, zijn wellicht redenen voor? Dit is echt de omgekeerde wereld Mevrouw multikul. De politie hiervan beschuldigen, wat je hier echt doet, is echt triest.
Kees Torn - Als voor nog niet begraven graven graven graven graven, graven graven graven graven. En die klopt perfect.
Jeroen van Merwijk - Eén oorlog tegelijk, waarom doen we tegenwoordig niet één oorlog tegelijk
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:13:39 #12
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967482
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:12 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Wilders wilt dan geloof ik ook een wijziging van Artikel 1
Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.

pi_137967545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.
Denk ik ook niet, hij is alleen bang dat het aanzet tot een 2de Volkert
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:17:40 #14
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967595
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Z'n achterban zal het ook wel niet helemaal lekker vinden; als Wilders een soort Adolf H. wat zijn zij dan?

pi_137967624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef Joeri. het volgende:

[..]

Hoe verzinnen ze het.. De excuses en tegenargumenten worden steeds creatiever. Hoe komt het dat Marokkanen vaker verdacht en aangehouden worden, zijn wellicht redenen voor? Dit is echt de omgekeerde wereld Mevrouw multikul. De politie hiervan beschuldigen, wat je hier echt doet, is echt triest.
Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.
pi_137967807
quote:
Mensen zoals jij hebben de PVV mede-gecreëerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.
Na je nuance, weet ik nog niet of ik mijn woorden terug moet nemen. Ik denk het niet, want je doet nog steeds alsof de criminaliteitscijfers worden gemanipuleerd door de vooroordelen van slachtoffers.

[ Bericht 48% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 20-03-2014 15:33:09 ]
pi_137967817
quote:
11s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
Wat een boel sprookjes in 2 zinnen.
pi_137967872
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Een tegenargument:
Het signalement lichtgetint word dan ook 5 keer vaker afgegeven.
Komt omdat lichtgetint makkelijker te vinden is op straat omdat ze maar geen baan kunnen krijgen :)
pi_137967894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
Toch hoor ik vaak van veel atheisten dat zij van mening zijn dat er te veel mensen zijn. Maar nog nooit een atheist-Hitler-vergelijking meegemaakt.
pi_137967904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Heb je een bron of link naar dit onderzoek? Een vraag is of er gedifferentieerd is tussen verschillende allochtone achtergronden (turks, marokkaans, chinees, surinaams, antilliaans, pools, ex-joegoslavisch)
Daarnaast is er natuurlijk een verschil tussen criminaliteit dat direct door getuigen word doorgegeven en de rest zoals inbraak etc. De cijfers zoals ik die zie lijken een substantieel verschil te geven tussen Turken en Marokkanen w.b. criminaliteit, een 'Nederlander' zal denk ik daar niet zo snel het verschil in zien als ze naar dit verschil uberhaupt handelen.
pi_137967942
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:
Haatzaaier
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:
De 1e Volkert is er ook nog.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:30:38 #22
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Toch hoor ik vaak van veel atheisten dat zij van mening zijn dat er te veel mensen zijn. Maar nog nooit een atheist-Hitler-vergelijking meegemaakt.
Dat soort atheïsten zitten óf niet in de landelijke politiek, of roepen dat niet.

donderdag 20 maart 2014 @ 15:31:24 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_137967970
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:30 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Haatzaaier
:D Ik zeg niets illegaals. Pun intended.

pi_137967974
quote:
Marokkanen zijn gewoon 15 IQ punten dommer en worden daarom eerder gepakt :{w
-XOXO-
pi_137967992
Wilders is trouwens Atheist, ergens in een Interview met Trouw? zelf gezegd (2007 dacht ik)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')