abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137967994
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:04 schreef NDAsilenced het volgende:
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.

Wat is er mis met dit argument en plan? Waar 'wringt de schoen'?
Je nuanceert.

Hij wil minder Marokkanen.
pi_137968055
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je nuanceert.

Hij wil minder Marokkanen.
Wat is er mis met nuanceren? En als ik of jij niet nuanceer(t), waarom moet hij dat dan wel?
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:35:12 #28
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_137968069
quote:
11s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
Racistisch?

quote:
ra·cis·me (het; o)
1. theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2. discriminatie op grond van iemands ras
Ga eens naar een gemiddelde VMBO in een kansenwijk en kijk eens hoe gezellig het daar is. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit discriminerende gevoel echt niet uit de lucht komt vallen. Natuurlijk vind ik Wilders uitspraken achterlijk, maar wat politiek Nederland nog steeds doet en wil is het wegkijken/wegmoffelen van deze problemen, terwijl er wel degelijk een probleem is op basis van etniciteit.
To doom or not to doom
pi_137968096
Waar ik me het meest aan irriteer is die pure hypocrisie bij veel Nederlanders. Vele zijn verbolgen over Wilders uitspraken, vinden het een schande etc. Maar zijn ze zelf wel veel beter?

- De meeste Nederlanders willen geen partner van Marokkaanse afkomst en zien hun zoon/dochter ook niet graag met een Marokkaanse partner
- De meeste Nederlanders willen hun kinderen niet op een school zetten waar er vooral ''hoofddoekjes'' op het schoolplein staan
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een buurt met ''veel schotels'' en veel shoarmatenten
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een gemeente waarvan bekend is dat er veel Marokkanen wonen, zoals Gouda bijvoorbeeld
- De meeste Nederlanders willen niet meer dat er meer Marokkanen bijkomen in Nederland, tevens hoeven er ook niet meer moskeeën en islamitische scholen gebouwd te worden.
- De meeste Nederlanders vinden het prima als Marokkaanse veelplegers van grove misdaden (verkrachting, gewelddadige straatroof, gewelddadige acties tegen hulpverleners) voorgoed uit de Nederlandse samenleving verdwijnen, of denk je werkelijk dat er mensen zijn die dan zeggen: "Mwa, laat maar blijven dat tuig, wel gezellig''

Wat Wilders zegt en roept denken heel veel mensen ook stiekem, ook VVD, D66 en CDA stemmers. Alleen zijn de meeste realistisch genoeg en weten dat Wilders plannen niet haalbaar zijn.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:36:36 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_137968106
quote:

De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.

Wat is er mis met dit argument en plan? Waar 'wringt de schoen'?
Dat de PVV vergeet te kijken naar de verdeling autochtoon/allochtoon in die lage sociaal economische klasse. Ik denk dan dat je op ongeveer hetzelfde percentage komt namelijk.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_137968189
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat de PVV vergeet te kijken naar de verdeling autochtoon/allochtoon in die lage sociaal economische klasse. Ik denk dan dat je op ongeveer hetzelfde percentage komt namelijk.
Dat denk ik niet, ook daar zijn er fors meer criminele Marokkanen
pi_137968202
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:36 schreef Shreyas het volgende:
Waar ik me het meest aan irriteer is die pure hypocrisie bij veel Nederlanders. Vele zijn verbolgen over Wilders uitspraken, vinden het een schande etc. Maar zijn ze zelf wel veel beter?

- De meeste Nederlanders willen geen partner van Marokkaanse afkomst en zien hun zoon/dochter ook niet graag met een Marokkaanse partner
- De meeste Nederlanders willen hun kinderen niet op een school zetten waar er vooral ''hoofddoekjes'' op het schoolplein staan
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een buurt met ''veel schotels'' en veel shoarmatenten
- De meeste Nederlanders willen niet wonen in een gemeente waarvan bekend is dat er veel Marokkanen wonen, zoals Gouda bijvoorbeeld
- De meeste Nederlanders willen niet meer dat er meer Marokkanen bijkomen in Nederland, tevens hoeven er ook niet meer moskeeën en islamitische scholen gebouwd te worden.
- De meeste Nederlanders vinden het prima als Marokkaanse veelplegers van grove misdaden (verkrachting, gewelddadige straatroof, gewelddadige acties tegen hulpverleners) voorgoed uit de Nederlandse samenleving verdwijnen, of denk je werkelijk dat er mensen zijn die dan zeggen: "Mwa, laat maar blijven dat tuig, wel gezellig''

Wat Wilders zegt en roept denken heel veel mensen ook stiekem, ook VVD, D66 en CDA stemmers. Alleen zijn de meeste realistisch genoeg en weten dat Wilders plannen niet haalbaar zijn.
Dit. Marokkanen zijn meestal gewoon tuig. Waar je ook komt of bent ze weten altijd wel voor overlast te zorgen.
pi_137968207
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat soort atheïsten zitten óf niet in de landelijke politiek, of roepen dat niet.
Of ze zitten in de politiek, maar roepen dat niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:31 schreef AgLarrr het volgende:
:D Ik zeg niets illegaals. Pun intended.
Daar mag de rechter over oordelen.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:41:59 #34
12888 Skull-splitter
pi_137968251
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, ook daar zijn er fors meer criminele Marokkanen
Meer dat als 80% van de kruimeldieven Marokkaans is, en je naar hun vertegenwoordiging in de lage sociaal-economische kringen kijkt je ziet dat ze daar pakweg 80% van die laag uitmaken.

Als je dat principe niet snapt, snap je criminaliteit in beginsel al niet.
pi_137968358
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Meer dat als 80% van de kruimeldieven Marokkaans is, en je naar hun vertegenwoordiging in de lage sociaal-economische kringen kijkt je ziet dat ze daar pakweg 80% van die laag uitmaken.

Als je dat principe niet snapt, snap je criminaliteit in beginsel al niet.
Je beschrijft dus een theorie (die inderdaad klopt), maar onderbouwt die met cijfers die je ter plekke verzint? Klinkt een beetje als Diederik Stapel praktijken.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:48:55 #36
12888 Skull-splitter
pi_137968456
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:45 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je beschrijft dus een theorie (die inderdaad klopt), maar onderbouwt die met cijfers die je ter plekke verzint? Klinkt een beetje als Diederik Stapel praktijken.
Ik heb je nog geen cijfers zien noemen, dus op de persoon spelen geef ik je direct terug. Dat doe je maar thuis.

Ik beroep me op CBS cijfers van 2008 geloof ik, toen ik nog op de politieacademie zat en een stuk over jeugdcriminaliteit moest uitzoeken.
pi_137968463
quote:
Waar 'wringt de schoen'?
Dat vorige geldt ook voor alle mannen, voor de geboorte een test op het foetus doen en aborteren als het een man is?
pi_137968481
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik heb je nog geen cijfers zien noemen, dus op de persoon spelen geef ik je direct terug. Dat doe je maar thuis.

Ik beroep me op CBS cijfers van 2008 geloof ik, toen ik nog op de politieacademie zat en een stuk over jeugdcriminaliteit moest uitzoeken.
:')
Dus jij denkt werkelijk dat 80% van de economische sociaal lage klasse bestaat uit Marokkanen?
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:52:32 #39
12888 Skull-splitter
pi_137968572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dus jij denkt werkelijk dat 80% van de economische sociaal lage klasse bestaat uit Marokkanen?
Ja. IIG wel in de randstad. De rest van het land heeft ook niet de problemen met Marokkanen die Wilders omschrijft hoor.
pi_137968683
quote:

Zeg dit vooral niet te hard ;). Maar je hebt uiteraard wel gelijk.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:58:46 #41
12888 Skull-splitter
pi_137968746
quote:

Niemand wil teveel van bepaald iets, vooral armoede wil je niet in je buurt. Spreid ze en niemand heeft er moeite mee, prop ze per tienduizend in een stadsgewest want goedkope woningen en je kunt beginnen met aftellen tot ellende.
pi_137968798
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg dit vooral niet te hard ;). Maar je hebt uiteraard wel gelijk.
Neemt niet weg dat ik er ook op tegen ben om alle Marokkanen over één kam te scheren. Ik heb zelf gestudeerd met enkele Marokkanen, op de universiteit. Zeer aardige, eerlijke jongens, die het belangrijk vinden goed Nederlands te kunnen en de normen, waarden, cultuur etc. van de Nederlandse maatschappij te kennen en respecteren.

Ook zij ergeren zich mateloos aan het Marokkaanse tuig dat de straten van veel grote steden onveilig maakt, niet in de laatste plaats omdat het Marokkanen een slechte naam geeft. Als je het Marokkanenprobleem wil oplossen, zal je deze welwillende hardwerkende intelligente Marokkanen nodig hebben.
pi_137968857
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vorige geldt ook voor alle mannen, voor de geboorte een test op het foetus doen en aborteren als het een man is?
Ik heb Wilders niets horen zeggen over het aborteren van Marokkaanse foetussen.
Daarnaast maken mannen integraal deel uit van de samenleving, door massaal de mannelijke foetus te aborteren verander je de samenleving zodanig onherkenbaar waardoor je je doel denk ik voorbij schiet.

pi_137968995
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ik er ook op tegen ben om alle Marokkanen over één kam te scheren. Ik heb zelf gestudeerd met enkele Marokkanen, op de universiteit. Zeer aardige, eerlijke jongens, die het belangrijk vinden goed Nederlands te kunnen en de normen, waarden, cultuur etc. van de Nederlandse maatschappij te kennen en respecteren.

Ook zij ergeren zich mateloos aan het Marokkaanse tuig dat de straten van veel grote steden onveilig maakt, niet in de laatste plaats omdat het Marokkanen een slechte naam geeft. Als je het Marokkanenprobleem wil oplossen, zal je deze welwillende hardwerkende intelligente Marokkanen nodig hebben.
Natuurlijk. Ik heb in Londen mijn studie gedaan waar ik verschillende moslims had op mijn studie, en dat waren met name stuk voor stuk Pakistani's. Die worden daar ook allemaal over 1 kam gegooid. Maar tijdens mijn studie waren het je beste matties. Natuurlijk werd er soms wat raar gekeken dat de ouders na de studie in 1 geval een 'vrouw ging opzoeken' voor een van onze kameraden maar we zagen dat niet als probleem.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_137968998
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Niemand wil teveel van bepaald iets, vooral armoede wil je niet in je buurt. Spreid ze en niemand heeft er moeite mee, prop ze per tienduizend in een stadsgewest want goedkope woningen en je kunt beginnen met aftellen tot ellende.
Veel mensen hebben geen moeite met te veel Chinezen, Oost-Europeanen, Turken of Indonesiërs in hun buurt. Ook niet als ze tot de economisch sociaal lagere klasse behoren.
pi_137969105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Trouwens, wat is jouw mening als we als samenleving toestaan dat een foetus geaborteerd kan worden als deze een bewezen genenpakket bezit welk een substantieel hoge mate van crimineel gedrag met zich meebrengt?

Edit: Ik probeer je een beetje te provoceren, laat deze vraag maar voor wat het is, komt wel in een ander topic binnen filosofie en levensbeschouwing.

[ Bericht 16% gewijzigd door NDAsilenced op 20-03-2014 16:18:18 ]
pi_137969362
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:06 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik zeg: Doen ^O^
Inderdaad, gewoon doen _O_
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:22:09 #48
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_137969404
Het trieste van alles vind ik Politieke leiders, Zenders en BN'ers die over elkaar heen struikelen om maar te laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_137969438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 16:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Veel mensen hebben geen moeite met te veel Chinezen, Oost-Europeanen, Turken of Indonesiërs in hun buurt. Ook niet als ze tot de economisch sociaal lagere klasse behoren.
Ik vind dit inderdaad altijd wel erg opvallend. Veel mensen hebben geen issues met te veel Chinezen, maar waarom dan wel met Marokkanen?
pi_137969498
Bij Hans Janmaat lukte het nog om hem bijvoorbeeld dmv links georiënteerd cabaret belachelijk te maken en politiek buiten spel te zetten. Wilders is hier te glibberig voor, de gevestigde orde krijgt geep grip op hem. Ik denk eigenlijk dat de eerste keer dat hij 'minder Marokkanen' zei, dit wel een slip op the tongue was. Maar daarna terugkrabbelen kon niet meer. Nu maakt hij er zijn grootste punt van: minder Marokkanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')