Minder Marokkanen = mninder stemmen op linkse partijen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:04 schreef NDAsilenced het volgende:
Het PVV Argument:
Marokkanen zijn in hogere mate crimineel door voornamelijk hun Marokkaanse culturele achtergrond dat in botsing komt met de Nederlandse.
De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.
Wat is er mis met dit argument en plan? Waar 'wringt de schoen'?
Mij mogen ze ook best zo vaak aanhouden hoor maar dan nog gaan ze mij niet pakken op een strafbaar feit.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een Marrokaan heeft 5 keer zoveel kans aangehouden te worden door de politie als een Nederlander. Dus de kans dat een Marrokaan voor een strafbaar feit gepakt wordt is groter.
Een tegenargument:quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Een Marrokaan heeft 5 keer zoveel kans aangehouden te worden door de politie als een Nederlander. Dus de kans dat een Marrokaan voor een strafbaar feit gepakt wordt is groter.
^^ Dat.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:10 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Mij mogen ze ook best zo vaak aanhouden hoor maar dan nog gaan ze mij niet pakken op een strafbaar feit.
Wilders wilt dan geloof ik ook een wijziging van Artikel 1quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
De schoen wringt bij het feit dat je niet zomaar kan roepen "Minder [Mensen]" tenzij je bereid bent de grondwet te verkrachten. Nog even los van het feit dat je daadwerkelijk zo denkt over die mensen.
Hoe verzinnen ze het.. De excuses en tegenargumenten worden steeds creatiever. Hoe komt het dat Marokkanen vaker verdacht en aangehouden worden, zijn wellicht redenen voor? Dit is echt de omgekeerde wereld Mevrouw multikul. De politie hiervan beschuldigen, wat je hier echt doet, is echt triest.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:12 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wilders wilt dan geloof ik ook een wijziging van Artikel 1
Denk ik ook niet, hij is alleen bang dat het aanzet tot een 2de Volkertquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.
Z'n achterban zal het ook wel niet helemaal lekker vinden; als Wilders een soort Adolf H. wat zijn zij dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Denk ik ook niet, hij is alleen bang dat het aanzet tot een 2de Volkert
Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef Joeri. het volgende:
[..]
Hoe verzinnen ze het.. De excuses en tegenargumenten worden steeds creatiever. Hoe komt het dat Marokkanen vaker verdacht en aangehouden worden, zijn wellicht redenen voor? Dit is echt de omgekeerde wereld Mevrouw multikul. De politie hiervan beschuldigen, wat je hier echt doet, is echt triest.
Mensen zoals jij hebben de PVV mede-gecreëerd.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Na je nuance, weet ik nog niet of ik mijn woorden terug moet nemen. Ik denk het niet, want je doet nog steeds alsof de criminaliteitscijfers worden gemanipuleerd door de vooroordelen van slachtoffers.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.
Wat een boel sprookjes in 2 zinnen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
Komt omdat lichtgetint makkelijker te vinden is op straat omdat ze maar geen baan kunnen krijgenquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Een tegenargument:
Het signalement lichtgetint word dan ook 5 keer vaker afgegeven.
Toch hoor ik vaak van veel atheisten dat zij van mening zijn dat er te veel mensen zijn. Maar nog nooit een atheist-Hitler-vergelijking meegemaakt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef AgLarrr het volgende:
De schoen wringt bij het feit dat je niet zomaar kan roepen "Minder [Mensen]" tenzij je bereid bent de grondwet te verkrachten. Nog even los van het feit dat je daadwerkelijk zo denkt over die mensen.
Heb je een bron of link naar dit onderzoek? Een vraag is of er gedifferentieerd is tussen verschillende allochtone achtergronden (turks, marokkaans, chinees, surinaams, antilliaans, pools, ex-joegoslavisch)quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Het is geen beschuldiging aan het adres van politieagenten. Er is onderzoek gedaan naar de kans om aangehouden te worden per bevolkingsgroep. Hier kwam uit dat 1. mensen sneller de politie bellen als ze een allochtoon iets zien doen dat zij verdacht vinden, en 2. de politie sneller reageert op mensen van allochtone afkomst. Overigens laat de discriminatietoeters alsjeblieft rustig blijven, dit gebeurt overal. Het is simpelweg zo dat mensen andere mensen die er anders uitzien sneller in de gaten houden en eerder achterdochtig zijn.
Haatzaaierquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:13 schreef AgLarrr het volgende:
Vandaar dat ik ook niet geloof dat hij zich echt druk maakt om vergelijkingen met ene Adolf H.
De 1e Volkert is er ook nog.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:15 schreef NDAsilenced het volgende:
Denk ik ook niet, hij is alleen bang dat het aanzet tot een 2de Volkert
Dat soort atheïsten zitten óf niet in de landelijke politiek, of roepen dat niet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Toch hoor ik vaak van veel atheisten dat zij van mening zijn dat er te veel mensen zijn. Maar nog nooit een atheist-Hitler-vergelijking meegemaakt.
quote:
Marokkanen zijn gewoon 15 IQ punten dommer en worden daarom eerder gepaktquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je nuanceert.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:04 schreef NDAsilenced het volgende:
Wilders wil instroom van Marokkanen terugdringen zoniet stopzetten en criminele Marokkanen het Nederlandse paspoort afpakken mits zij beschikken over een Marokkaans paspoort.
Wat is er mis met nuanceren? En als ik of jij niet nuanceer(t), waarom moet hij dat dan wel?quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je nuanceert.
Hij wil minder Marokkanen.
Racistisch?quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:07 schreef SherlockHolmes het volgende:
Nederland kreeg vroeger altijd een tolerante status en was daarom internationaal op dit gebied geliefd. Nu komt er een schreeuwlelijk die racistische uitspraken maakt, en ja, dat vinden mensen niet fijn.
Ga eens naar een gemiddelde VMBO in een kansenwijk en kijk eens hoe gezellig het daar is. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit discriminerende gevoel echt niet uit de lucht komt vallen. Natuurlijk vind ik Wilders uitspraken achterlijk, maar wat politiek Nederland nog steeds doet en wil is het wegkijken/wegmoffelen van deze problemen, terwijl er wel degelijk een probleem is op basis van etniciteit.quote:ra·cis·me (het; o)
1. theorie die de superioriteit van een bep. ras verkondigt
2. discriminatie op grond van iemands ras
Dat de PVV vergeet te kijken naar de verdeling autochtoon/allochtoon in die lage sociaal economische klasse. Ik denk dan dat je op ongeveer hetzelfde percentage komt namelijk.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:04 schreef NDAsilenced het volgende:
De lagere socio-economische status van de PVDA als verklaring houdt als argument geen stand wanneer de statistieken erbij worden genomen, blijft over de etnisch-culturele achtergrond als meest plausibele verklaring.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |