Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Die gevoelige plekjes zijn dingen waar je aan kunt werken. Ik zag ze als een doel wat ik behandelen moest...en met succesquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij logisch is waar die lichamelijke reactie vandaan komt. Die geestelijke spanning uit zich ook in je lichaam.
Ik probeer er wel op te letten wat nu precies de dingen zijn waardoor ik die trekjes krijg. Oftewel, wat gevoelig ligt. Denk dat dat best belangrijk is.
Dus het kan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die gevoelige plekjes zijn dingen waar je aan kunt werken. Ik zag ze als een doel wat ik behandelen moest...en met succes
Waar ik vroeger letterlijk beefde, tintelde en het koud kreeg, kan ik nu vrij over mn gevoelens praten alsof het pindakaas is!quote:
Ervan uitgaande dat je geen problemen hebt met pindakaas, is dat heel mooiquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waar ik vroeger letterlijk beefde, tintelde en het koud kreeg, kan ik nu vrij over mn gevoelens praten alsof het pindakaas is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ontopic maar weer.
Over 3 weken ga ik beginnen met deeltijdbehandelingIk kan het me echt zooo niet voorstellen. De hele dag, twee keer per week. Ik zie er behoorlijk tegen op. Maar wil het wel omdat ik toch geloof dat het nuttig kan zijn en ik wil het in elk geval proberen.
Why are you wearing that stupid man suit?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:43 schreef kuolema het volgende:
Ik ging daar heen met een leeg hoofd zeg maar...maar ik had wel alternatieve doelen voor mezelf gesteld. 1 daarvan was om die dikke atoombom-proof muur om me heen af te breken en daarin was ik geslaagdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ontopic maar weer.
Over 3 weken ga ik beginnen met deeltijdbehandelingIk kan het me echt zooo niet voorstellen. De hele dag, twee keer per week. Ik zie er behoorlijk tegen op. Maar wil het wel omdat ik toch geloof dat het nuttig kan zijn en ik wil het in elk geval proberen.
(al duurde het denk ik wel enkele jaartjes voordat ik er echt overheen was)
Het is vreemd, maar er zijn mensen die erbij zweren. Er is geen wetenschappelijke verklaring voor of dat er ooit is uitgezocht waarom, maar zeep schijnt te werken (handdoek/gewoon verhogen niet)quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
[..]
allemaal nog nooit geprobeerd. Magnesium heb ik wel vaker gehoord ja. zou dat ook werken tot 's morgens? want dan heb ik er het meeste last van. 's avonds slaap ik uiteindelijk wel in.
En zeep onder je matras? dat klinkt heul apart???
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie weet ben je straks herboren als prachtige vlinder.
Dank je. Ik moet het vertrouwen misschien even vinden. Ik moet wat hebben om aan te gaan werken, want ik sta nu al sinds november stil eigenlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ook met jou komt het wel weer goed. Als ik naar mezelf kijk en hoever ik nu vooruit ben gekomen dan is er echt goede hoop. Ik kom van heel ver. Een mooie vlinder gun ik je in ieder geval
Ik heb vaak een een oordeel over mezelf (slecht, stom, enz). Dat stemmetje (niet echt hoor) noem ik nu de Grumpy Old Man, en ik probeer te weigeren naar m te luisteren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:02 schreef kvd het volgende:
[..]![]()
Ik hoop het.
[..]
Dank je. Ik moet het vertrouwen misschien even vinden. Ik moet wat hebben om aan te gaan werken, want ik sta nu al sinds november stil eigenlijk.
Grumpy old men hebben een beetje medelijden nodig, maar vooral veel liefde.quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:45 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik heb vaak een een oordeel over mezelf (slecht, stom, enz). Dat stemmetje (niet echt hoor) noem ik nu de Grumpy Old Man, en ik probeer te weigeren naar m te luisteren.Dat is mijn taak voor mezelf op dit moment.
Nou ja, het is goed er desondanks naar te luisteren maar er neutraal tegenover te staan. Dat is helemaal winning!quote:Op donderdag 13 maart 2014 14:45 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik heb vaak een een oordeel over mezelf (slecht, stom, enz). Dat stemmetje (niet echt hoor) noem ik nu de Grumpy Old Man, en ik probeer te weigeren naar m te luisteren.Dat is mijn taak voor mezelf op dit moment.
En nu wat anders zoeken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:26 schreef Detroit het volgende:
Hoi hoi. Gisteren gesprek gehad met iemand van werkgever. Ik krijg 4 maandjes opzegtermijn mee, en vaststellingsovereenkomst. Niet verder bij deze werkgever dus.
Toch raar, dat ik iets langer dan een maand echt gigantisch in de put zat met een mega dip en mega angst en nu de zon weer schijnt. Blijkbaar is werk dat niet bij je past toch killing als je, zoals wij, niet altijd even lekker in je vel zit.
Dat ik zoveel betekenis aan werk ontleen dat het mij bijna over de kling joeg!
Gaandeweg maar iets anders zoeken ja. Wel rustig aan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:53 schreef zomertje het volgende:
[..]
En nu wat anders zoeken?
( Mijn grumpy old man is echt niet lief, en dat gaat ie maar afleren)
Ja vind ik erg lastig te zeggen. Wel goed gesprek denk ik maar het koste gigantisch veel energie en was erg lastig wat het toch wat minder maakt voor mijn gevoel. De klik met de behandelaar is er wel heb ik het idee maar toch loopt het van mij kant een beetje moeizaam.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bedoel je dat je objectief mooie dagen hebt gehad maar je je desondanks niet goed voelde op die dagen? Of dat je goede dagen hebt gehad en je je nu depri voelt?
Hoe dan ook, kusje erop
[..]
Eh ... ik zie de logica niet![]()
Geen ervaring met rusteloze benen door medicijnen gelukkig.
[..]
Wat fijn van je positieve beoordeling! Super goed van je!Was het gelukt met die opdracht(en) of ben je daar nog mee bezig?
Wat vond je van dat gesprek, behalve dat het moeilijk was?
Wat loopt er zo moeizaam dan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:38 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja vind ik erg lastig te zeggen. Wel goed gesprek denk ik maar het koste gigantisch veel energie en was erg lastig wat het toch wat minder maakt voor mijn gevoel. De klik met de behandelaar is er wel heb ik het idee maar toch loopt het van mij kant een beetje moeizaam.
Mezelf open stellen/mijn verhaal doen. Ik krijg de woorden gewoon letterlijk niet over me lippen het lukt me gewoon niet. Hier typen gaat wel en probeer het ook zoveel mogelijk allemaal aan hem door te spelen wat ik hier typ zegmaar. Maar ik krijg de daadwerkelijke woorden mijn strot gewoon niet uit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat loopt er zo moeizaam dan als ik vragen mag?
Zelfde als iemand anders hierboven beschreef lijkt me?quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:55 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Mezelf open stellen/mijn verhaal doen. Ik krijg de woorden gewoon letterlijk niet over me lippen het lukt me gewoon niet. Hier typen gaat wel en probeer het ook zoveel mogelijk allemaal aan hem door te spelen wat ik hier typ zegmaar. Maar ik krijg de daadwerkelijke woorden mijn strot gewoon niet uit.
Daar ben ik al grofweg 1 jaar mee bezig nu. Mijn persoonlijk begeleider vanuit de stichting waar ik bij woon. En nu dus sinds begin januari ook bij Indigo. En steeds als het te dichtbij komt sla ik compleet dicht. Dus dat schiet niet echt lekker op zegmaar. En ik probeer het op mijn tempo te doen enzo maar het lukt gewoon niet. Ik kan mezelf niet over de angst heen zetten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zelfde als iemand anders hierboven beschreef lijkt me?
Jezelf forceren gaat sowieso niet lukken (let, ik zeg -niet- dat dat is wat je doet).
Merk je wel dat je steeds ietsies meer kunt vertellen? En hoe lang ben je al bezig met vertellen over iets wat je je strot niet uit krijgt?
Wat je -kunt- doen is er zeg maar -omheen- gaan ipv proberen het direct te vertellen. Ga flirten met je angsten en je blokkadesquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:18 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Daar ben ik al grofweg 1 jaar mee bezig nu. Mijn persoonlijk begeleider vanuit de stichting waar ik bij woon. En nu dus sinds begin januari ook bij Indigo. En steeds als het te dichtbij komt sla ik compleet dicht. Dus dat schiet niet echt lekker op zegmaar. En ik probeer het op mijn tempo te doen enzo maar het lukt gewoon niet. Ik kan mezelf niet over de angst heen zetten.
DM enzoquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:10 schreef Elvi het volgende:
Herkennen jullie dat ook? Dat vage, doffe gevoel dat de depressie terugkomt maar nog niet helemaal doorbreekt? Misschien dat ik er gewoon niet aan wil toe geven of het is een teken dat ik toe ben om te beginnen bij de GGZ![]()
Ik zit in ieder geval niet lekker in mn vel, ik probeer het te negeren en ik hoop gewoon dat ik niet terugval
Edit: en nu ik het heb toegegeven dat het toch niet superlekker gaat kan ik wel jankensoms haat ik mn hersenen dat ze zo'n spelletje met me kunnen spelen.
Ik had laatst ook dat gevoel, ik hikte echt voor mijn gevoel weer tegen een depressie aan. Ik zit misschien wel in een verder herstelstadium dan de meesten hier, vermoed ik. Maar het volgende heeft me er wel doorheen getrokken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:10 schreef Elvi het volgende:
Herkennen jullie dat ook? Dat vage, doffe gevoel dat de depressie terugkomt maar nog niet helemaal doorbreekt? Misschien dat ik er gewoon niet aan wil toe geven of het is een teken dat ik toe ben om te beginnen bij de GGZ![]()
Ik zit in ieder geval niet lekker in mn vel, ik probeer het te negeren en ik hoop gewoon dat ik niet terugval
Edit: en nu ik het heb toegegeven dat het toch niet superlekker gaat kan ik wel jankensoms haat ik mn hersenen dat ze zo'n spelletje met me kunnen spelen.
Hoiquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:47 schreef hearmeout het volgende:
Hallo allemaal,
Veel herkenbare verhalen hier.
Ik zit ook al een tijdje met een probleem. Een jaar geleden kreeg ik tijdens het sporten ineens abnormale hartkloppingen en dacht ik dat ik ook nog wat hartritmestoornissen had, maar dat laatste weet ik niet 100% zeker. Enfin, bang & hypochondrisch als ik ben aangelegd, heeft dit geresulteerd in een week of 2 echt bang zijn dat er iets mis met me was. Dit heeft ook tot paniekaanvallen geleid. Nog nooit eerder had ik die gehad. Op zich hadden die geen directe aanleiding.
Nu ben ik een jaar verder en voel ik me gelukkig alweer een stuk beter. Heb inmiddels alweer wekelijks gesport dus ik ben wel weer overtuigd dat mijn hartje goed functioneert. Maar, ik heb wel nog last van lichte paniekaanvalletjes.
Zoals net weer bijvoorbeeld, sta ik in een poolcentrum met een vriend van me en ineens na een uur ofzo beginnen mijn handen licht te tintelen en begin ik meer te zweten. Het valt me meteen op dat dit gebeurt en dan begin ik me zorgen te maken over het feit dat ik een paniekaanval aan het kweken ben. Met andere woorden, ik heb angst voor angst.![]()
Het duurde maar een minuut of 5-10 en toen was het weer over. Vorige week toen ik bij mijn familie was kreeg ik ook zo'n moment.
Waar komt dit nou vandaan? Ik ben op zich niet bang ofzo, maar het gebeurt de laatste tijd wel zo af en toe en dan alleen in sociale situaties of als ik buitenshuis ben.
Ik ben op zich niet mensenschuw ofzo, kan goed praten. Maar ik ben me continu zo overal bewust van. Heeft het daar misschien mee te maken? Ik bedenk me altijd wat voor dingen er fout kunnen gaan. Het komt denk ik echt doordat ik bang ben om een paniekaanval te krijgen ofzo.
Hoe kom ik hier vanaf... Is dit voor iemand herkenbaar?
Thanks voor je reply. Het maakt mij zelf eigenlijk niet zo veel uit of ik nou wel of geen angststoornis heb. Ik weet van mezelf dat ik me altijd veel te veel zorgen maak over dingen en dat ik me overal ook teveel bewust van ben. Ik kan bijvoorbeeld ook nooit lekker 'los gaan' ofzo. Daarbij heb ik claustrofobie en ben ik ook aardig hypochondrisch. Mijn eigen diagnose is dat ik zeker wel een bepaalde angststoornis heb ja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Hoi![]()
Ja, zeker herkenbaar. Vooral het je overal bewust van zijn en allerlei scenario's bedenken (en dan vooral over wat er fout kan gaan). Angst voor de angst regeert hier ook regelmatig
Niet om je iets aan te praten maar puur en alleen ter info; deze klachten heb ik al sinds de puberteit (nu 37). Afgelopen jaar moest ik me melden bij GGZ van m'n werkgever omdat ik uitviel door een burnout en hiervoor behandeld moest worden. Hier is aan het licht gekomen dat ik oa een gegeneraliseerde angststoornis heb.
Ik weet niet of je dat hebt (nogmaals; ik wil je niks aanpraten of je angstig maken) maar je zou hierover een gesprek aan kunnen gaan met je huisarts en indien nodig een doorverwijzing vragen. Met de juiste ondersteuning gaat het hier over het algemeen een stukje beter qua angsten en het me overmatig bewust zijn van mezelf.
Wederom veel herkenbaarheidquote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:08 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Thanks voor je reply. Het maakt mij zelf eigenlijk niet zo veel uit of ik nou wel of geen angststoornis heb. Ik weet van mezelf dat ik me altijd veel te veel zorgen maak over dingen en dat ik me overal ook teveel bewust van ben. Ik kan bijvoorbeeld ook nooit lekker 'los gaan' ofzo. Daarbij heb ik claustrofobie en ben ik ook aardig hypochondrisch. Mijn eigen diagnose is dat ik zeker wel een bepaalde angststoornis heb ja.
Bij mij is het ook begonnen zo na de puberteit. Voor mijn 19e ofzo gaf ik nergens wat om.
Mijn moeder heeft, niet geheel toevallig waarschijnlijk, rond haar 35-40e een schildklierstoornis ontwikkeld waardoor ze ook veel last kreeg van angstaanvallen en vermoeidheid. Krijgt ze nu medicijnen voor want is een gevaarlijke (fysieke) ziekte.
Nou voel ik me op zich prima alleen word ik wel af en toe gek van mezelf. Maar het is pas sinds een jaar dat ik ook daadwerkelijk ook 'lichamelijke' angst heb zonder directe aanleiding. Dat is nieuw.
Wat voor dingen hebben bij jou geholpen dan waardoor het beter gaat?
Zo wat heftig. Dan valt het bij mij nog heel erg mee.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:22 schreef minthy het volgende:
[..]
Wederom veel herkenbaarheid
Hier veel lichamelijke klachten, de een nog vager dan de ander. Echt hypochondrisch ben ik niet maar ik maak me regelmatig zorgen om m'n hart en/of bloeddruk. Daarnaast kan ik me helemaal suf piekeren, al is dat afgenomen sinds ik een antidepressivum slik.
Het is hier veel te lang doorgegaan. Ik kon mezelf tot in de eeuwigheid schoppen onder m'n hol geven om door te gaan. Daarbij ben ik opgevoed vanuit het "niet lullen maar doorwerken"-principe. Je kop niet laten hangen en doorbeuken. Tot ik begin vorig jaar (na maandenlange spierpijnen, paniekaanvallen, migraine) compleet instortte en niets anders kon dan janken.
Alles stopgezet (werk, studie, privé) en in een depressie beland. Via de huisarts heb ik een doorverwijzing gekregen naar een psycholoog. Bij hem volg ik therapie in gespreksvorm en zijn diagnoses aan het licht gekomen waarop behandeling is ingezet. Daarnaast volg ik psychomotorische therapie.
Daarbij slik ik antidepressiva waardoor het gepieker en de angst een flink stuk minder is geworden. Alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik stapje voor stapje meer aankan.
Vergeet ik helemaal de meest positieve reden van m'n vooruitgang te melden; sinds een paar maanden een hele lieve en toffe vriend die me volledig in m'n waarde laat en mij vertrouwen geeft!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:27 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Zo wat heftig. Dan valt het bij mij nog heel erg mee.
Al is het wel herkenbaar, want mijn moeder heeft ook zo'n periode gehad. Bij haar bleek het de schildklier te zijn.
In ieder geval bedankt voor je fijne woorden en ben blij om te horen dat het nu in ieder geval beter met je gaat. Heel veel succes gewenst met het weer omhoog klimmen in ieder geval.
Wat is het toch vervelend om door ons eigen (te grote) brein zo verstikt te worden. Dat is de paradox van het mens zijn denk ik. We kunnen zo veel met ons brein dat we ook de verkeerde kant op kunnen gaan. Dat is op zich ook al angstaanjagend
Ga naar de dokter en laat checken of alles lichamelijk in orde is. En een gesprek met een psycholoog lijkt me ook best nuttig. Hier kunnen we veel tips geven, maar we zijn geen professionals natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:27 schreef hearmeout het volgende:
[..]
Zo wat heftig. Dan valt het bij mij nog heel erg mee.
Al is het wel herkenbaar, want mijn moeder heeft ook zo'n periode gehad. Bij haar bleek het de schildklier te zijn.
In ieder geval bedankt voor je fijne woorden en ben blij om te horen dat het nu in ieder geval beter met je gaat. Heel veel succes gewenst met het weer omhoog klimmen in ieder geval.
Wat is het toch vervelend om door ons eigen (te grote) brein zo verstikt te worden. Dat is de paradox van het mens zijn denk ik. We kunnen zo veel met ons brein dat we ook de verkeerde kant op kunnen gaan. Dat is op zich ook al angstaanjagend
Niks nieuws, hebben veel mensen last van. Vroeger was ik heel erg fanatiek in het proberen te controleren van bepaalde angsten, tot ik ontdekte dat dit niks uithaalde. Als het al iets deed, was het de angst erger maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:47 schreef hearmeout het volgende:
Zoals net weer bijvoorbeeld, sta ik in een poolcentrum met een vriend van me en ineens na een uur ofzo beginnen mijn handen licht te tintelen en begin ik meer te zweten. Het valt me meteen op dat dit gebeurt en dan begin ik me zorgen te maken over het feit dat ik een paniekaanval aan het kweken ben. Met andere woorden, ik heb angst voor angst.![]()
Hmmm, Ik geloof dat er een kwartje valt hierquote:Op zondag 16 maart 2014 12:56 schreef Detroit het volgende:
Oh jee. Blijvende seksuele stoornis door antidepressivum.
Das toch niet zo'n fijn nieuws..
Ik geloof er eigk niet zo inquote:Op zondag 16 maart 2014 14:27 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hmmm, Ik geloof dat er een kwartje valt hier
Bij mij wel, maar bij mijn partner, en ex-partner Niet. Voor mij wel weer reden om aan mijzelf te gaan twijfelenquote:Op zondag 16 maart 2014 14:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik geloof er eigk niet zo in
Maar bij jou gaat het dus op dat vlak niet zo lekker?
Naja, ik denk dat dit per persoon erg verschillend is. Mijn grootste angst was/is dat ik ook een seksuele stoornis ontwikkel door AD. Bij mij valt het tot nu toe mee. Ik heb nog steeds zin in seks (alhoewel ik op het moment alleen seks met mezelf heb), maar ik vind het wel veel moeilijker om een orgasme te krijgen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik geloof er eigk niet zo in
Maar bij jou gaat het dus op dat vlak niet zo lekker?
Bij mij eigenlijk ook. Bepaalde probleempjes vorig jaar snap ik nu wel.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:27 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hmmm, Ik geloof dat er een kwartje valt hier
Hmm voor mij toch een hele goede periode in mijn leven geweest met 1 bepaald antidepressivum de rest was eigenlijk knudde.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:55 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nu nog blijer dat ik niet voor de AD ben gegaan
quote:Op zondag 16 maart 2014 15:06 schreef Murmeli het volgende:
Verder word ik ook onzeker van mannen waar het moeilijk isvooral als ze dan door blijven proberen en ik denk: joh de lol is er nu wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |