abonnement Unibet Coolblue
pi_20254856
Dit is een beetje een vaag verhaal, ik geloof het zelf ook bijna niet.
Iemand die ik erg goed ken heeft al lang last van rusteloze benen waardoor ze niet goed kan slapen. Nu is ze vandaag weer naar de huisarts gegaan, en die zei het volgende:

Stop tijdens het slapen een stuk zeep aan het voeteind.

Ze kon niet zeggen waarom dit hielp, maar het schijnt bij veel mensen te helpen, en is goedkoop. Het werd ook aangeraden door een aantal andere doctoren.

Is dit nou een typisch placebo-achtig voorbeeld? Een hoax? Of zit hier iets anders achter. Iemand?

[ Bericht 0% gewijzigd door pinkelmans op 28-06-2004 17:13:20 ]
tsja
pi_20254969
Misschien dat elke keer als je dat stuk zeep aanraakt dat je (onbewust) herinnerd wordt waarom dat er ligt en dat je rustig leert slapen. Het Pavlov effect zou het best eens kunnen zijn dus.

Wel grappig dat je soms met de meest simpele middelen een oplossing kan vinden
pi_20254993
Nooit van gehoord. Ik kan een enkele keer wel eens wakker liggen omdat ik mijn benen niet stil kan houden, maar ZEEP in je bed? Kan me niet voorstellen dat het iets helpt. Heel benieuwd of iemand daar goeie ervaringen mee heeft.

En leg je een stuk dan gewoon los in je bed? Of in de verpakking?
pi_20255501
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:08 schreef LaPluche het volgende:
Ik kan een enkele keer wel eens wakker liggen omdat ik mijn benen niet stil kan houden
Ik heb het zo vaak
Toch maar eens proberen, maar kan me het haast niet voorstellen, dat het nut heeft...
pi_20255505
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:06 schreef 205_Lacoste het volgende:
Misschien dat elke keer als je dat stuk zeep aanraakt dat je (onbewust) herinnerd wordt waarom dat er ligt en dat je rustig leert slapen. Het Pavlov effect zou het best eens kunnen zijn dus.

Wel grappig dat je soms met de meest simpele middelen een oplossing kan vinden
Ik heb dus ook wel eens last van restless legs. Op het moment dat ik eraan denk dat ik restless legs heb dan worden ze spontaan restless Soort van Selfforfilling prophecy

Dus die theorie gaat bij mij niet op. Is voor mij ook de eerste keer dat ik van zeep hoor. Ben benieuwd of het werkt
Saus, voor over de pasta
pi_20256429
Mijn tante had het hier ook over, het moest volgens haar zeep van Sunlight zijn.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_20256464
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:24 schreef Chocavlokken het volgende:

[..]

Ik heb dus ook wel eens last van restless legs. Op het moment dat ik eraan denk dat ik restless legs heb dan worden ze spontaan restless Soort van Selfforfilling prophecy

Dus die theorie gaat bij mij niet op. Is voor mij ook de eerste keer dat ik van zeep hoor. Ben benieuwd of het werkt
Zo werkt het bij mij inderdaad ook. Als ik er over na ga denken kan ik ze helemaal niet meer stil houden! Ik ga dan altijd op mijn buik liggen en steek me tenen tussen de rand van het bed
pi_20257415
Mijn buurvrouw heeft er ook last van en zij heeft als advies gekregen om meer bananen te eten. Twee per dag should do the trick (aldus dus buuf)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 28 juni 2004 @ 19:05:24 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20257710
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:24 schreef Chocavlokken het volgende:

[..]

Ik heb dus ook wel eens last van restless legs. Op het moment dat ik eraan denk dat ik restless legs heb dan worden ze spontaan restless Soort van Selfforfulfilling prophecy
Ik heb ook vaak restless legs. Ik kan het nauwelijks geloven dat een stuk zeep zou helpen...
Maar, I'll give it a try.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_20258234
Hmm, ik ben benieuwd of het zal helpen. Gaarne de resultaten posten van de mensen die het proberen . Zal het morgen dan ook gelijk posten of het bij haar heeft gewerkt, hehe.

--edit--
Wat info gevonden:
quote:
Zeep in bed
'Heeft u veel last van krampen? Door een gewoon stuk zeep aan het voeteneind in bed te leggen, kan kramp een stuk minder worden. Kramp is namelijk een verzuring in de spieren. Om deze verzuring tegen te gaan, is er een base nodig. Zeep is een base en deze gaat verzuring tegen. Het is de moeite waard dit uit te proberen. En... baat het niet dan schaadt het niet.'
Zou dit betekenen dat de zeep juist NIET PH neutral moet zijn?

---edit2---
quote:
Een oud recept uit oma's tijd: leg eens een gewoon stuk (platte) zeep in bed onder je onderlaken, ter hoogte van je benen. Baat het niet dan schaadt het niet. Mij heeft het erg geholpen. Misschien is het inbeelding, maar als het helpt....
quote:
Mw,

Waarschijnlijk klinkt dit nog onwaarschijnlijker dan bovenstaande tips, maar in mijn werk als fysiotherapeute heb ik al vaak meegemaakt dat een stuk sunlight zeep onder het bed verlichting bracht.
Hoewel ik dit onverklaarbaar en onvoorstelbaar vind, heb ik het reeds zo vaak gehoord dat het m.i. het proberen waard is! Succes! Ik ben benieuwd...

mw. nijhuis
quote:
Lezerstip:
Rusteloze benen? Leg een stuk zeep in bed, het geeft niet wat voor merk. U kunt het los bij de benen leggen of in een washandje.
Bronnen:

http://www.vsn.nl/spierziekten/teksten.php?article_id=14
http://www.achmeahealth.n(...)woproep&oproepid=327
http://achmea.medicalmedi(...)woproep&oproepid=357
http://www.jistrum.nl/oksenijs/pdf/okse_februari_2004.pdf

[ Bericht 34% gewijzigd door pinkelmans op 28-06-2004 19:34:45 ]
tsja
  maandag 28 juni 2004 @ 19:33:13 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20258514
Hm, ik heb alleen pompjes met vloeibare zeep.
Zou dat ook helpen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 28 juni 2004 @ 19:37:47 #12
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_20258645
Ik heb ook ooit eens gehoord dat het ook hielp als je een magneet en een stuk ijzer, bijvoorbeeld een vijl ofzo, onder je bed legde. In verband met magnetisch veld neem ik dan aan ...
No Soup For You!
  maandag 5 juli 2004 @ 09:46:09 #13
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_20422674
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:33 schreef Moonah het volgende:
Hm, ik heb alleen pompjes met vloeibare zeep.
Zou dat ook helpen?
Nee, moet een stuk zeep zijn. Dat gooi je in je badkamer op de tegelvloer. Na drie dagen stap je nietsvermoedend uit de douche, glijdt uit over het verdwaalde stuk zeep en je breekt allebei je benen.

Die zetten ze dan in het gips.

En dan hou je je benen vanzelf stil in bed.

Vind het een raar verhaal. Maar dat vond ik ook van de vrouw die zei dat je een halve ui in je emmer moet doen als je de ramen gaat wassen. Dan zou je geen strepen krijgen. En dat bleek ook te werken. Probeer het gewoon uit zou ik zeggen. Als het niet werkt heb je in ieder geval een stuk zeep. Altijd handig als je je handen nog eens moet wassen, in onschuld ofzo...
Een pauw is een kip die in bloei staat
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:23:31 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20434442
* Grin.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_20448556
Helpt het niet om je matras aan je voetenkant hoger te leggen dan je hoofdkant?
pi_20449209
Ik heb van de huisarts voor Restless Legs de medicijnen Inhibin voorgescreven gekregen. voor het slapen 2 tabletjes.

Het zijn geen slaaptabletten ofzo maar het neemt voor ongeveer 1 uur je klachten van Restless Legs weg genoeg om in te slapen. Overdag zit je helaas nog steeds met dat klote gevoel in je benen. Daar is helaas nog niets aan te doen.

Wat ook helpt is om in een koud bed te slapen! Blokje om lopen voor het slapen wil ook wel eens helpen.
And dragons... Dragons breathe fire
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')