abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137756607
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:27 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Zo wat heftig. Dan valt het bij mij nog heel erg mee.
Al is het wel herkenbaar, want mijn moeder heeft ook zo'n periode gehad. Bij haar bleek het de schildklier te zijn.

In ieder geval bedankt voor je fijne woorden en ben blij om te horen dat het nu in ieder geval beter met je gaat. Heel veel succes gewenst met het weer omhoog klimmen in ieder geval.
Wat is het toch vervelend om door ons eigen (te grote) brein zo verstikt te worden. Dat is de paradox van het mens zijn denk ik. We kunnen zo veel met ons brein dat we ook de verkeerde kant op kunnen gaan. Dat is op zich ook al angstaanjagend :D
Vergeet ik helemaal de meest positieve reden van m'n vooruitgang te melden; sinds een paar maanden een hele lieve en toffe vriend die me volledig in m'n waarde laat en mij vertrouwen geeft! :@ O+
Vergeetachtigheid, ook zoiets :')

Heftig is het zeker, dat had ik nooit verwacht. Vaak maak ik er maar een geintje van, zoals "ja, als ik iets doe dan doe ik het gelijk goed!" :')

Misschien is het voor jouw gevoel bij jezelf minder erg maar je hebt er wél last van/je constateert iets.
Het brein kan strontvervelend tegen je werken ja. Afgelopen jaar tussen al het gesodemieter door met iets vertraging geslaagd voor hbo maar ik kan op het moment amper in goedlopende volzinnen spreken 8)7
Tot hilariteit van m'n omgeving omdat er vaak woorden in m'n zinnen zitten die er niet in horen. Gênant soms :')

Dank je wel! :)

En nu proberen te slapen, ook een vervelend dingetje hier :+

:W
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_137760824
Feest! -O-

Krijg net post dat mijn huisartsenpraktijk moet stoppen per 1 april. Mag dus een nieuwe huisarts gaan zoeken. Nou loop ik de deur niet plat bij de huisarts, maar degene die ik de laatste tijd had, vond ik eigenlijk best wel aardig. Had eindelijk meerdere keren achter elkaar dezelfde dokter en durfde dus ook wat meer mijn mond open te trekken.
Nu dus op zoek naar een ander...
pi_137761698
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:27 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Zo wat heftig. Dan valt het bij mij nog heel erg mee.
Al is het wel herkenbaar, want mijn moeder heeft ook zo'n periode gehad. Bij haar bleek het de schildklier te zijn.

In ieder geval bedankt voor je fijne woorden en ben blij om te horen dat het nu in ieder geval beter met je gaat. Heel veel succes gewenst met het weer omhoog klimmen in ieder geval.
Wat is het toch vervelend om door ons eigen (te grote) brein zo verstikt te worden. Dat is de paradox van het mens zijn denk ik. We kunnen zo veel met ons brein dat we ook de verkeerde kant op kunnen gaan. Dat is op zich ook al angstaanjagend :D
Ga naar de dokter en laat checken of alles lichamelijk in orde is. En een gesprek met een psycholoog lijkt me ook best nuttig. Hier kunnen we veel tips geven, maar we zijn geen professionals natuurlijk.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:21:25 #40
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_137784995
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 01:47 schreef hearmeout het volgende:
Zoals net weer bijvoorbeeld, sta ik in een poolcentrum met een vriend van me en ineens na een uur ofzo beginnen mijn handen licht te tintelen en begin ik meer te zweten. Het valt me meteen op dat dit gebeurt en dan begin ik me zorgen te maken over het feit dat ik een paniekaanval aan het kweken ben. Met andere woorden, ik heb angst voor angst. :')
Niks nieuws, hebben veel mensen last van. Vroeger was ik heel erg fanatiek in het proberen te controleren van bepaalde angsten, tot ik ontdekte dat dit niks uithaalde. Als het al iets deed, was het de angst erger maken.

Angst is niks, angst om angst nog minder. Als je gewoon klamme handen en een kloppend hart had, daar niks achter zocht, was er dan iets mis? Laat die angst gewoon zijn, doe er niks mee. Label het niet als 'goed' of 'slecht', het is gewoon angst en het staat compleet los van je. Pad als je gaat denken dat er iets mis is vanwege die angst, dan ga je mee in de gedachte, 'wordt' je de angst en ga je er in geloven. Voel de angst, accepteer het en sta er los van. Het is slechts een constructie van de geest op basis van een gebeurde of geanticipeerde situatie. 9 van de 10 gevallen is er geen sprake van een fysieke dreiging en wordt de angstaanval enkel veroorzaakt door het meegaan in de angst om er een te krijgen.
Ignorance is bliss
  zondag 16 maart 2014 @ 12:56:15 #41
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137795870
Oh jee. Blijvende seksuele stoornis door antidepressivum.

Das toch niet zo'n fijn nieuws. :(.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_137799202
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:56 schreef Detroit het volgende:

Hmmm, Ik geloof dat er een kwartje valt hier :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 16 maart 2014 @ 14:49:46 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137799991
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:27 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik geloof er eigk niet zo in :@
Maar bij jou gaat het dus op dat vlak niet zo lekker? -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_137800093
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Bij mij wel, maar bij mijn partner, en ex-partner Niet. Voor mij wel weer reden om aan mijzelf te gaan twijfelen :')
pi_137800177
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:49 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Naja, ik denk dat dit per persoon erg verschillend is. Mijn grootste angst was/is dat ik ook een seksuele stoornis ontwikkel door AD. Bij mij valt het tot nu toe mee. Ik heb nog steeds zin in seks (alhoewel ik op het moment alleen seks met mezelf heb), maar ik vind het wel veel moeilijker om een orgasme te krijgen bijvoorbeeld.

Wat juist zo problematisch is, is dat er geen gedegen onderzoek naar gedaan is, maar er blijkbaar wel veel mensen zijn die sinds ze AD nemen, met dit soort klachten rondlopen. Echt naar ;(.
  zondag 16 maart 2014 @ 14:54:35 #46
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137800201
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:27 schreef seasushi het volgende:

[..]

Bij mij eigenlijk ook. Bepaalde probleempjes vorig jaar snap ik nu wel. :(.
Dit vind ik eigenlijk op dit moment het enige bezwaar bij SSRI's. *zucht*
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 16 maart 2014 @ 14:55:58 #47
47102 Elvi
miemkwien
pi_137800246
Ik ben nu nog blijer dat ik niet voor de AD ben gegaan :)
pi_137800484
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:55 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nu nog blijer dat ik niet voor de AD ben gegaan :)
Hmm voor mij toch een hele goede periode in mijn leven geweest met 1 bepaald antidepressivum de rest was eigenlijk knudde.
Rustig aan.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:06:10 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137800610
Ik heb vooral gewoon geen zin in sex. Maar dat is goed want ik ben alleen. Als ik wel iemand heb heb ik wel gewoon zin. En het lukt ook wel allemaal geloof ik.

Verder word ik ook onzeker van mannen waar het moeilijk is :@ vooral als ze dan door blijven proberen en ik denk: joh de lol is er nu wel af.
Dit was met mijn ex vaak zo. Niet chill
  zondag 16 maart 2014 @ 15:09:17 #50
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137800713
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:06 schreef Murmeli het volgende:

Verder word ik ook onzeker van mannen waar het moeilijk is :@ vooral als ze dan door blijven proberen en ik denk: joh de lol is er nu wel af.
:@. Hmm. Volgens mij herken ik dit. Maar dan van de mannelijke kant gezien. :@. Awkward. :P.

Maar misschien dat het voor vrouwen anders is, dat die het wel goed vinden zonder al teveel libido te leven als er toch geen sprake is van aanwezigheid van mannen.
Volgens dat artikel konden sommige mannen gewoon niet leven met het totaal ontbreken van libido, met een wrang gevolg.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:11:30 #51
47102 Elvi
miemkwien
pi_137800805
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm voor mij toch een hele goede periode in mijn leven geweest met 1 bepaald antidepressivum de rest was eigenlijk knudde.
Om eerlijk te zijn heb ik soms nog wel mn twijfels over mn keuze hoor ;) Het lijkt me wel even fijn om die storm in mn hoofd te zien vertrekken. Maar dan lees ik weer over bijwerkingen en dat niemand precies weet hoe die medicijnen werken en dan denk ik weer 'laat maar -O-'.
Maar het blijft wel een moeilijke afweging vind ik zelf.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:14:56 #52
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_137800929
Bij mij hadden de AD juist andere bijwerkingen. Kreeg op de meest vreemde momenten spontaan een erectie. Was ook niet echt handig.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:15:01 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137800931
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:09 schreef Detroit het volgende:

[..]

:@. Hmm. Volgens mij herken ik dit. Maar dan van de mannelijke kant gezien. :@. Awkward. :P.

Maar misschien dat het voor vrouwen anders is, dat die het wel goed vinden zonder al teveel libido te leven als er toch geen sprake is van aanwezigheid van mannen.
Volgens dat artikel konden sommige mannen gewoon niet leven met het totaal ontbreken van libido, met een wrang gevolg.
Jemig, das heftig!
Mja ik hou me er vooral niet teveel mee bezig want ik wil er niet over tobben. Maar ws is dat dan ook omdat het bij mij meevalt. Ik doe alleen de rare bijwerkingen. En il val af van AD lijkt het.
Heb minder eetlust...

Even voor de zekerheid: detroit is niet mijn ex mochten jullie dat denken. Zou wel een lekker jong hapje zijn though ;)

Zijn de klachten bij jou niet verminderd bij het verlagen vd dosis?

Oja ook ff benen-update: ik leg ze nu een klein beetje omhoog en slaap stukken beter *O*
  zondag 16 maart 2014 @ 15:18:05 #54
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137801033
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik soms nog wel mn twijfels over mn keuze hoor ;) Het lijkt me wel even fijn om die storm in mn hoofd te zien vertrekken. Maar dan lees ik weer over bijwerkingen en dat niemand precies weet hoe die medicijnen werken en dan denk ik weer 'laat maar -O-'.
Maar het blijft wel een moeilijke afweging vind ik zelf.
Heb je het idee dat je het zelf kunt redden zoals je nu bezig bent? Ga je zelf de storm ietstje kunnen temperen waardoor het leefbaar is?
Zo ja: geen AD nemen.
Zo nee: dan zou ik het evt overwegen.
(Das dan alleen mijn mening he ;) )
pi_137801159
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:56 schreef Detroit het volgende:

Ach, zelfs met relatie en zonder AD is er hier geen libido -O-
  zondag 16 maart 2014 @ 15:23:18 #56
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137801175
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:15 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Jemig, das heftig!
Mja ik hou me er vooral niet teveel mee bezig want ik wil er niet over tobben. Maar ws is dat dan ook omdat het bij mij meevalt. Ik doe alleen de rare bijwerkingen. En il val af van AD lijkt het.
Heb minder eetlust...

Even voor de zekerheid: detroit is niet mijn ex mochten jullie dat denken. Zou wel een lekker jong hapje zijn though ;)

Zijn de klachten bij jou niet verminderd bij het verlagen vd dosis?

Oja ook ff benen-update: ik leg ze nu een klein beetje omhoog en slaap stukken beter *O*
Whahaha, ik dacht al toen ik dit schreef: zouden mensen misschien nou niet gaan denken dat ik en Murmeli....? Nee, Murmeli en ik hebben uiteraard niets. Al zou ze wel een fijne cougar voor me kunnen zijn. :+.

Ik ben het wel met je eens dat je er niet teveel over moet gaan tobben, anders maak je het voor jezelf nog veel moeilijker. Ondanks die paar probleempjes vind ik de voordelen nog steeds ruimschoots opwegen tegen de nadelen van AD.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:24:29 #57
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137801202
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:22 schreef kvd het volgende:

[..]

;(.

De pil?
pi_137801239
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:24 schreef Detroit het volgende:

[..]

;(.

De pil?
:N

ook niet
pi_137801506
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:22 schreef kvd het volgende:

[..]

"gewoon" depressief? Volgens mij is dat wel de grootste libido killer
pi_137801665
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:34 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dat klopt :Y

Hier aan de Escitalopram en qua libido nergens last van. Dat was voor mij een reden om er direct weer mee te stoppen als ik daarmee problemen zou krijgen. Het is sowieso al een strontvervelend probleem maar als je net in een relatie zit lijkt het me helemaal vervelend :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_137801723
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:34 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen idee wat er met me aan de hand is. Hoop binnenkort toch echt eens wat te horen (alhoewel de psych me niet echt depressief vond overkomen...hallooooo masker....)
Dinsdag weer een afspraak, dus maar eens even vragen welke kant we nu opgaan qua behandeling en mogelijke diagnose. En maar een nieuwe huisarts zoeken en daar eens een gesprek mee voeren.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:42:08 #62
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137801785
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:39 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier aan de Escitalopram en qua libido nergens last van. Dat was voor mij een reden om er direct weer mee te stoppen als ik daarmee problemen zou krijgen. Het is sowieso al een strontvervelend probleem maar als je net in een relatie zit lijkt het me helemaal vervelend :')
Zit jij in een relatie minthy? Hoor ik dat nou goed? ;).
Dan is het maar goed dat de cito bij jou geen probleem geeft.
  zondag 16 maart 2014 @ 15:50:00 #63
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137802034
quote:
10s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:23 schreef Detroit het volgende:

[..]

Whahaha, ik dacht al toen ik dit schreef: zouden mensen misschien nou niet gaan denken dat ik en Murmeli....? Nee, Murmeli en ik hebben uiteraard niets. Al zou ze wel een fijne cougar voor me kunnen zijn. :+.

Ik ben het wel met je eens dat je er niet teveel over moet gaan tobben, anders maak je het voor jezelf nog veel moeilijker. Ondanks die paar probleempjes vind ik de voordelen nog steeds ruimschoots opwegen tegen de nadelen van AD.
:9~
  zondag 16 maart 2014 @ 15:52:28 #64
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137802158
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:39 schreef minthy het volgende:

[..]

Jaaaa minthy heeft een vriendje *O*

@kvd: niet lekker in je vel en je zorgen maken zijn sws goede libidokillers. Hoef je niet eens perse depressief voor te zijn
pi_137802281
Nou zeg, al dat geflirt hier! Ik wil ook ;( :P.
Ik heb al dagen zin om met mensen te zoenen :D.
  zondag 16 maart 2014 @ 16:37:32 #66
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137803796
quote:
8s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:56 schreef rainbowwarrior het volgende:
Nou zeg, al dat geflirt hier! Ik wil ook ;( :P.
Ik heb al dagen zin om met mensen te zoenen :D.
Kom hier dan! *dikke lebber*
:@
pi_137804258
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Kom hier dan! *dikke lebber*
:@
:@!
  zondag 16 maart 2014 @ 17:04:39 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137804777
Hihihi
  zondag 16 maart 2014 @ 17:06:57 #69
47102 Elvi
miemkwien
pi_137804892
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heb je het idee dat je het zelf kunt redden zoals je nu bezig bent? Ga je zelf de storm ietstje kunnen temperen waardoor het leefbaar is?
Zo ja: geen AD nemen.
Zo nee: dan zou ik het evt overwegen.
(Das dan alleen mijn mening he ;) )
En daar twijfel ik dus over :P
De ene dag gaat beter dan de ander maar hoe dan ook: die depressie komt toch wel weer terug. De vraag is meer of ik daarmee kan leven of dat ik liever chemisch vrolijk ben in die periodes.
  zondag 16 maart 2014 @ 17:11:07 #70
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137805046
Hmm ok. Das lastig.
Ik stem zelf voor chemisch vrolijk. Al is vrolijk relatief. Ik voel me meer mens als ik niet steeds in een dip zit en boos ben. Dip en boos past niet bij mij ofzo
  zondag 16 maart 2014 @ 17:32:52 #71
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137805890
Damn ik voelde me al niet goed maar heb nu ook een schuldgevoel ;(
Dit is een probleem dat steeds weer terugkomt: ik heb de keuze om wel of niet naar een sociale gelegenheid te gaan, ga vaak niet omdat ik weet hoe ik me dan zal gaan voelen, namelijk: enorm gespannen, eenzaam, er niet bij horen, zelfbewust, beschaamd omdat ik alles fout doe en een gebrek aan sociale vaardigheden heb. Als ik wel ga voelt het dus steeds als een teleurstelling en heb ik spijt en haat ik mezelf. Maar toch wil ik ergens wel omdat ik anders dingen misloop, niks met mijn leven doe en eigenlijk best behoefte heb aan gezelligheid. En als ik niet ga heb ik daarnaast ook vaak een schuldgevoel, zoals nu. Oftewel, of ik nu wel of niet ga, ik voel me er niet goed bij. Ik zou zo graag willen dat iemand me vertelt wat het juiste is om te doen. Want ik weet het niet. En ik heb nu de hele tijd het gevoel dat ik moet janken maar dat doe ik bijna nooit omdat het gewoon niet komt maar voel me dus kut en alles. De psycholoog vertelt me ook niet wat ik moet doen.

Ik denk dat ik gewoon moet accepteren dat ik beter alleen kan zijn en dat ik nooit zo sociaal zal zijn maar zolang ik blijf twijfelen en het niet zeker weet lukt dat niet.
Oftewel: hoe stop ik met twijfelen/kom ik erachter wat het beste is om te doen?
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 16 maart 2014 @ 17:34:06 #72
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137805935
En je zou je kunnen afvragen of het nou zozeer "chemisch vrolijk" is, of "chemisch uit het diepe dal blijven". :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')