Ik vind die prijzen voor een Z1 echt niet normaal, nog steeds 25k voor en 25 jaar oude bak.quote:
Dat van 'de mooiste' klopt niet, de reeks vanaf '04 is echt zoveel mooier.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij een realistische droom-auto :
[ afbeelding ]
Lotus Exige S1 (de mooiste van alle series).
Liefst dus ook in dit kleurtje.
Oeh die zijn er wel leuk eigenlijk! Lekker compact, maar wel op een BMW manier bruut. Geen idee waarom dat model zo langs me heen is gevlogen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:01 schreef Hyaenidae het volgende:
428i M-sport in Estoril Blau (bij gebrek aan Le Mans op de F3x reeks)
Oeh de eerste klassieker!quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:12 schreef Sounddragon het volgende:
Pfuu.. sja, wat is betaalbaar.. ik ben maar een arme forummod, dat modden betaalt beroerd, maar als ik ooit nog eens opslag krijg van Danny wil ik wel een Chevy Impala4
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:19 schreef PH-KCD het volgende:
[ afbeelding ]
Deze droom is werkelijkheid geworden want dit is mijn auto
Yup! Heb hem vorige week gekocht, afgezien van er in rijden weet ik niet waar ik nu nog voor moet levenquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nice!
Dat is waarom me het een leuk topic leek. Het is toch geniaal wanneer je eerst van een auto droomt, hem écht per se wilt hebben als zaak van leven en dood, en een tijdje later uiteindelijk echt kunt kopen en ervan kunt genieten?
Nee, dat heet Engels design. Die auto ademt Engelse autohistorie. Vanaf de S2 serie is de Elise/Exige er scherper en gemener op geworden, maar heeft de auto veel minder uitstraling in mijn ogen. Zeker geen verkeerde auto om te zien hóór, maar voor mij minder emotie en historie in het ontwerp. Al die ronde vormen, glazen kapjes over de holle koplamp-openingen, I like it.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat van 'de mooiste' klopt niet, de reeks vanaf '04 is echt zoveel mooier.
De eerste generatie oogt nogal kitcar achtig en gedateerd.
Leuk toch?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:26 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Yup! Heb hem vorige week gekocht, afgezien van er in rijden weet ik niet waar ik nu nog voor moet leven
Heb jij zo'n rijke vriend dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij een realistische droom-auto :
[ afbeelding ]
Lotus Exige S1 (de mooiste van alle series).
Liefst dus ook in dit kleurtje.
Jammer van het down-syndroom frontje.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:30 schreef joppie_saus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen die plastic diffuser even laten wrappen in carbon
Nog een hatchback liefhebberquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:30 schreef joppie_saus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alleen die plastic diffuser even laten wrappen in carbon
Anderen zien toch alleen maar de achterkantquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Jammer van het down-syndroom frontje.
Hatchback's inderdaad, óf station. Die dingen met een kont moet ik niet zoquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nog een hatchback liefhebber![]()
Dat ding lijkt me ook érg leuk. Ook een compacte hatchback, maar met RWD en véél meer PK's en zo'n heerlijke BMW straight-6.
Prachtige auto! Vooral dat achterlicht!!quote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:30 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Leuk toch?
Ikzelf ben ook best wel triest op dat front. Ik vind heerlijk om gewoon voor de lol auto te rijden. Soms typ ik een random stad in het buitenland in, andere keren ga ik B weggetjes verkennen met "destination unknown".
Ik zou zeggen vooral doen! Reizen is één van de weinige aankopen die een inverstering in jezelf is.Bovendien je kan slechtere hobbies hebben.
Zie toch liever 3-deurs met dit frontje:quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:35 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Anderen zien toch alleen maar de achterkant
Ik dacht dat ik de enige was die dit model Mustang het mooist van de serie vond..quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:42 schreef Braddie het volgende:
Ford Mustang.
[ afbeelding ]
Dat model.
Zijn volgens mij wel goede exemplaren te vinden voor rond de 2000-2500 euro (mijn budget voor een eerste auto in de zomer)
Volgens mij zijn ze niet eens zo goedkoop omdat ze onbetrouwbaar zijn of iets dergelijks, maar puur omdat het geen "echte" Mustang is.
Die auto is de naam Mustang niet eens waardig.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:42 schreef Braddie het volgende:
Ford Mustang.
[ afbeelding ]
Dat model.
Zijn volgens mij wel goede exemplaren te vinden voor rond de 2000-2500 euro (mijn budget voor een eerste auto in de zomer)
Volgens mij zijn ze niet eens zo goedkoop omdat ze onbetrouwbaar zijn of iets dergelijks, maar puur omdat het geen "echte" Mustang is.
Blijkbaarf nietquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:44 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik de enige was die dit model Mustang het mooist van de serie vond..
Ach, mijn auto doet 1:7 snelweg en 1:5 stad op 98. Dromen kosten nou eenmaal geld, daar moet je mee leven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Blijkbaarf nietIk vind het echt een prachtig model.
Het enige nadeel is het verbruik, 1:7 in de stad 1:9 op de snelweg.
Echt? Ik persoonlijk zou zo'n auto veel te Amerikaans vinden. Zowel qua uiterlijk, interieur, als wegligging en motor.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:42 schreef Braddie het volgende:
Ford Mustang.
[ afbeelding ]
Dat model.
Zijn volgens mij wel goede exemplaren te vinden voor rond de 2000-2500 euro (mijn budget voor een eerste auto in de zomer)
Volgens mij zijn ze niet eens zo goedkoop omdat ze onbetrouwbaar zijn of iets dergelijks, maar puur omdat het geen "echte" Mustang is.
Ben ik niet met je eensquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:45 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Die auto is de naam Mustang niet eens waardig.
Italiaansquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:48 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Ik persoonlijk zou zo'n auto veel te Amerikaans vinden. Zowel qua uiterlijk, interieur, als wegligging en motor.
Ga voor iets Italiaans als je echte passie in je auto wilt. Een Fiat Coupé met dat geweldige Lancia blok kan je dan ook betalen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als je onvermijdelijk extreem snel bij de Shell staat gooi je dit klepje open:
[ afbeelding ]
Die Honda Legend? Dat is ook een tegenvaller. Ik dacht dat die Honda's juist zuinig waren...quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:47 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Ach, mijn auto doet 1:7 snelweg en 1:5 stad op 98. Dromen kosten nou eenmaal geld, daar moet je mee leven.
Ouchquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:51 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die Honda Legend? Dat is ook een tegenvaller. Ik dacht dat die Honda's juist zuinig waren...
Haha die vooroordelen zullen waarschijnlijk erg vaak realiteit worden. Elektronica van Fiat met een motor van Lancia. Ik kan weinig minder betrouwbare dingen voorstellen. Maar aan de andere kant het beestje is prachtig...quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
ItaliaansNo Thanks.
Ik heb het juist heel erg met amerikaanse auto`s, vind het interieur echt fantastisch van die auto`s altijd.
Die Fiat Coupe is een pracht van een auto, maar het is en blijft een italiaan, en daar heb ik toch veel vooroordelen bij..
Haha wauw gegoogled en nu herken ik hem. Sorryquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:52 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Ouch
Nee, mijn Nissan Skyline GT-R (twin turbo).
Iemand die van een Mustang droomt zo'n lelijk koekblik aansmerenquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:48 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Ik persoonlijk zou zo'n auto veel te Amerikaans vinden. Zowel qua uiterlijk, interieur, als wegligging en motor.
Ga voor iets Italiaans als je echte passie in je auto wilt. Een Fiat Coupé met dat geweldige Lancia blok kan je dan ook betalen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als je onvermijdelijk extreem snel bij de Shell staat gooi je dit klepje open:
[ afbeelding ]
Wat voor auto is het?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:53 schreef D. het volgende:
Ik rijd al in mijn droomauto, dus hij was betaalbaar
Maar betaalbaar is relatief. Als 10 jarige wist ik al dat ie bereikbaar was, dus heb nooit de ervaring gehad om van een 'onbereikbare' auto te dromen, moest alleen 20 jaar wachten tot het geld er was
Mocht ik dromen van een auto van 3 ton dan zou ik een manier moeten vinden om die 3 ton bij elkaar te sprokkelen, want me er bij neerleggen kan ik denk ik niet
"droomauto" en dan met zo`n standaard knakenbak aankomen als een M3 e46quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:55 schreef Sapstengel het volgende:
BMW M3 e46. En nee ik ben geen Marokkaan.
Het is een pracht van een auto, die lijnen zijn redelijk tijdloos (zie trouwens ook wel wat van de 406 coupe terug in die Fiat) Maar die elektronica en die motor, nee... al kreeg ik hem voor 100 euro, dan zou ik hem nog afslaan..quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha die vooroordelen zullen waarschijnlijk erg vaak realiteit worden. Elektronica van Fiat met een motor van Lancia. Ik kan weinig minder betrouwbare dingen voorstellen. Maar aan de andere kant het beestje is prachtig...
Maar iedereen zijn smaak
Het ging over een betaalbare droomauto.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
"droomauto" en dan met zo`n standaard knakenbak aankomen als een M3 e46
4C is ook vrij betaalbaar ja.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het ging over een betaalbare droomauto.
Maar een Alfa 4C is ook vrij betaalbaar geloof ik.
Brera vind ik ook erg mooi jaquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:58 schreef Braddie het volgende:
[..]
4C is ook vrij betaalbaar ja.
Alfa Brera is nóg goedkoper, vind ik overigens ook een pracht bak.
jaquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
Gaaaaaffff, Wat voor een corvette? Toch wel een C4 he? (eind 80 begin 90 model)
ach 't is veel geld voor een oud hokquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:54 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha wauw gegoogled en nu herken ik hem. Sorry![]()
Dat is inderdaad niet echt een heel zuinige auto. Wel is het een legendarische en nog steeds geweldige auto.
Nu ben ik stiekem wel een beetje jaloers
Ik ben normaliter totaal niet van de Amerikaanse auto's, maar dit is wel een prachtexemplaar zeg!! Respect!quote:
man. Jij kan nog geen e46 318d met 5 ton op de teller betalen bosaap. Als je wel wat van autos zou weten, dan wist je wel dat die auto vrij duur is en daarbij een erg goede sportauto is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:56 schreef Braddie het volgende:
[..]
"droomauto" en dan met zo`n standaard knakenbak aankomen als een M3 e46
Het zo niet begrijpen. Mustang noemen en dan met de plastic variant komen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:13 schreef Pap89 het volgende:
Ford Mustang GT (/Roush Stage 2/3) vanaf 2005.
Beetje te schreeuwerig. Ik hou van OEM tuning, maar wel ingetogenquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zie toch liever 3-deurs met dit frontje:
[ afbeelding ]
Haha bij Jet Cars kan dat trouwens wel van Braddie zijn budgetquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
man. Jij kan nog geen e46 318d met 5 ton op de teller betalen bosaap. Als je wel wat van autos zou weten, dan wist je wel dat die auto vrij duur is en daarbij een erg goede sportauto is.
Ik heb het niet over die lelijke tjoening, stickers en velgen maar over die koplampen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Beetje te schreeuwerig. Ik hou van OEM tuning, maar wel ingetogenDat een nitwit ook nog kan denken dat het een standaard versie is.
Braddie denkt dat hij veel van autos weet, maar dat weet hij niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha bij Jet Cars kan dat trouwens wel van Braddie zijn budget
Lijkt een beetje een MX-3 met vleugeldeurenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Toevallig van de week op Autoweek ook een grappig wagentje gezien. Ook wel betaalbaar, geen droom-auto, wel iets om 'een keer' te willen hebben :
Toyota Sera :
[ afbeelding ]
Staat te koop op MP...
quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
* Braddie Gaat zich even verschonen Shit zeg, dat chroom is echt prachtig!
Dankquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:04 schreef PH-KCD het volgende:
Ik ben normaliter totaal niet van de Amerikaanse auto's, maar dit is wel een prachtexemplaar zeg!! Respect!
Ik vind hem extreem leuk. Alleen jammer dat het stuur rechts zit.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:24 schreef D. het volgende:
[..]
Lijkt een beetje een MX-3 met vleugeldeuren
Wel leukBeetje vooruit te branden?
Echt serieus hoe lelijk is dit ontwerp, gelukkig bijna uit het straatbeeld verdwenen. Die wielkasten met die vouw erboven kunnen gewoon echt niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:48 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt? Ik persoonlijk zou zo'n auto veel te Amerikaans vinden. Zowel qua uiterlijk, interieur, als wegligging en motor.
Ga voor iets Italiaans als je echte passie in je auto wilt. Een Fiat Coupé met dat geweldige Lancia blok kan je dan ook betalen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als je onvermijdelijk extreem snel bij de Shell staat gooi je dit klepje open:
[ afbeelding ]
Laten ombouwen kanquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:26 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik vind hem extreem leuk. Alleen jammer dat het stuur rechts zit.
De leukste Starlet ooit. Tof autootje inderdaad.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Toevallig van de week op Autoweek ook een grappig wagentje gezien. Ook wel betaalbaar, geen droom-auto, wel iets om 'een keer' te willen hebben :
Toyota Sera :
[ afbeelding ]
Staat te koop op MP...
"Bosaap" nog wel.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
man. Jij kan nog geen e46 318d met 5 ton op de teller betalen bosaap. Als je wel wat van autos zou weten, dan wist je wel dat die auto vrij duur is en daarbij een erg goede sportauto is.
Iedereen die bij Jet Cars een auto koop moet even de IQ test opnieuw doenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha bij Jet Cars kan dat trouwens wel van Braddie zijn budget
Dat stuur rechts ben je zo aan gewend, het is een aotmaatje dus dat is ook geen belemmering. Wat irritanter is dat de hendels aan het stuur precies andersom zitten.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:26 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik vind hem extreem leuk. Alleen jammer dat het stuur rechts zit.
Zo een koop ik als ik de jackpot ooit win, want eigenlijk vind ik dat al veel te veel geld om uit te geven aan een autoquote:
Dus? Dan mag hij zich daar toch lekker niks van aantrekken en een M3 rijden om z'n kwaliteiten?quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
"Bosaap" nog wel.
Ik hoef ook geen E46, het gaat mij niet om de prijs, maar om het imago, dat doet gewoon afbreuk aan de inderdaad fantastische sport capaciteiten van de M3.
Dat is absoluut waarquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dus? Dan mag hij zich daar toch lekker niks van aantrekken en een M3 rijden om z'n kwaliteiten?
Dat is geen auto, maar een stuurmachine.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:35 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zo een koop ik als ik de jackpot ooit win, want eigenlijk vind ik dat al veel te veel geld om uit te geven aan een auto
Was me niet eens opgevallenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:22 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die lelijke tjoening, stickers en velgen maar over die koplampen.
Deze 2-serie koplampen staan hem toch veel beter dan die OEM mongolen ogen.
Ook toevallig. Dat vind ik de mooiste Ferrari die ooit gemaakt isquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is geen auto, maar een stuurmachine.
F355 Berlinetta met handbak is ook nog een favoriet hiero.
Het laatste model vind ik mooier eerlijk gezegdquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:38 schreef jelfrikandel het volgende:
[ afbeelding ]
Die bult in de kap om de turbo eronder te krijgen![]()
Ik hou van dat soort heerlijke nietmoeilijkdenken oplossingen.
Nou, als dat al niet opvalt ben je ook niet echt een 1-serie kenner hoorquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:39 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Was me niet eens opgevallenHad meer aandacht voor die enorm grote bumper...
quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het laatste model vind ik mooier eerlijk gezegd
Schermpje van mijn BlackBerry is niet al te groot nee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou, als dat al niet opvalt ben je ook niet echt een 1-serie kenner hoor![]()
Dat is niet toevallig. Laatste mooie Ferrari.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook toevallig. Dat vind ik de mooiste Ferrari die ooit gemaakt is
...
Ik ken de R wel, maar het blijft een hondenhok. Een snel hondenhok welleswaarquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:50 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Met een 2.3 5cilinder 20V Turbo blok met 250PK![]()
Dit is niet zomaar een Volvo 850
Gadverdamme ookal is ie gratis dan rij ik er nog niet in, ik ga liever lopendquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:17 schreef Meike26 het volgende:
Toevallig van de week op Autoweek ook een grappig wagentje gezien. Ook wel betaalbaar, geen droom-auto, wel iets om 'een keer' te willen hebben :
Toyota Sera :
[ afbeelding ]
Staat te koop op MP...
Model heeft mij nooit kunnen bekorenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is niet toevallig. Laatste mooie Ferrari.
Voor mij de betaalbare variant van de 288 GTO.quote:
Jongeee kijk die diffusor voorop, die lichtmetalen velgen, die lagere vering, achterspoiler. Die subtiele dingen vind k m echt wel vet makenquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:54 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ken de R wel, maar het blijft een hondenhok. Een snel hondenhok welleswaar
quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor mij de betaalbare variant van de 288 GTO.
Ik vind het niets (ja, een hondenhok, maar dat zei ik alquote:Op woensdag 5 maart 2014 21:58 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Jongeee kijk die diffusor voorop, die lichtmetalen velgen, die lagere vering, achterspoiler. Die subtiele dingen vind k m echt wel vet makenIk vind m vooral in het rood oprecht een mooie auto.
Is een soort wolf in schaaps kleren.
Die vind ik ook mooi, maar daar heb ik minder mee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind het niets (ja, een hondenhok, maar dat zei ik al), maar ik heb dan ook helemaal niets met Volvo
Nouja, de oldtimers (40+) hebben wel hun charme
Zoveel mensen zoveel smaken, gelukkigquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:02 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Die vind ik ook mooi, maar daar heb ik minder mee.
Waarom de keuze voor de DB9? Is wel een opvallende keuze naast de rest van je indrukwekkende wagenparkquote:Op woensdag 5 maart 2014 22:04 schreef boegschroef het volgende:
Droom auto's in bezit:
1966 mustang fastback gt
1970 mustang boss 'trans am' (in aanbouw)
2012 bmw Z4 3.5i
Voor de (nabije) toekomst:
Aston Martin DB9 (modelletje 10 jaar oud)
Relatief. Voor de ene is 20.000 realistisch voor de ander 100.000. Gewoon wat in jou toekomstbeeld past.quote:Op woensdag 5 maart 2014 22:43 schreef Hendroit het volgende:
Wat valt onder betaalbaar? Genoeg mooie auto's te krijgen voor 20.000
Dat is ook altijd 1 van mijn droomwagens geweest, maar ondertussen zijn ze wel erg gedateerd, maar voor mij nog niet genoeg om ze echt een klassieker te noemen.quote:Ook tof maar veel minder waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
Die zou ik op zich wel kunnen aanschaffen. Alleen het vervolg wordt een probleem (verzekering, onderhoud, etc.).
Ik hoop dat je ergens buitenaf woont, want hij past niet echt lekker op een gemiddelde parkeerplaats.quote:Op donderdag 6 maart 2014 00:53 schreef delano.888 het volgende:
Chevrolet Avalanche, nog ff sparen maar ooit komt hij er
[ afbeelding ]
En tenminste uniek want ik ben blijkbaar de enige die hem mooi vind
Ook een dure auto wordt vanzelf goedkoop/betaalbaar (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Relatief. Voor de ene is 20.000 realistisch voor de ander 100.000. Gewoon wat in jou toekomstbeeld past.
Tegen de tijd dat ik deze kan betalen hoop ik inderdaad ergens achteraf te wonenquote:Op donderdag 6 maart 2014 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ergens buitenaf woont, want hij past niet echt lekker op een gemiddelde parkeerplaats.
De schoonmoeder van mijn zoon gebruikt m als daily
Helemaal waarquote:Op donderdag 6 maart 2014 07:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook een dure auto wordt vanzelf goedkoop/betaalbaar (uitzonderingen daargelaten).
Toen de 850 voor het eerst op de AutoRai stond was ik verliefd, maar was hij zwaar boven budget... Mocht ik echter nog steeds zo verliefd zijn als toen zou het budget geen probleem meer zijn
Dat is ook een serieuze droomauto ja... kan ik mij heel veel van voorstellenquote:Op donderdag 6 maart 2014 10:15 schreef drWho het volgende:
VW California campervan. Nog 2,5 jaar dat komt het geld ervoor vrij! De vrijheid om het hele jaar weg te kunnen komt in zicht. Een stuk minder snel dan alle andere karretjes in dit topic maar wel de enige met bed en garantie op koud bier bij aankomst.
Prima toch? Schijt aan wat anderen ervan vinden. Dat jij er gelukkig van wordt is het belangrijkste.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:15 schreef drWho het volgende:
VW California campervan. Nog 2,5 jaar dat komt het geld ervoor vrij! De vrijheid om het hele jaar weg te kunnen komt in zicht. Een stuk minder snel dan alle andere karretjes in dit topic maar wel de enige met bed en garantie op koud bier bij aankomst.
Er bestaat ook een echte Z4 M coupé hoor. Deze bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:08 schreef Meike26 het volgende:
Helemaal waar![]()
Zelf heb ik dat met de BMW Z4 coupe bijvoorbeeld. Toen deze nog niet leverbaar wasin NL, zag ik al een Duitser rijden bij Schiphol. Spierwit, mooie velgen en een M-badge achterop. Direct verliefd en nooit meer vergeten. Wat zou zo'n ding nieuw gekost hebben ? ¤ 85.000 ?
Goed, dan is het geen M, maar voor circa 18k heb je wel een Z4 coupe, 2e hands, erg fraai ontwerp al zeg ik het zelf en ook zonder M-pakket voldoende power om af en toe te spelen en lekkere bochtige weggetjes op te zoeken ?![]()
![]()
Of je gaat voor zijn nog idiotere oudere broer... Wel een M![]()
Goede keuze. Ideaal voor het toeren door Scandinaviequote:Op donderdag 6 maart 2014 10:15 schreef drWho het volgende:
VW California campervan. Nog 2,5 jaar dat komt het geld ervoor vrij! De vrijheid om het hele jaar weg te kunnen komt in zicht. Een stuk minder snel dan alle andere karretjes in dit topic maar wel de enige met bed en garantie op koud bier bij aankomst.
Dat weet ikquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Er bestaat ook een echte Z4 M coupé hoor. Deze bijvoorbeeld.
Jaaaa 1 van de mooiste wagens ooit gemaakt!quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Op dit moment deze:
[ afbeelding ]
Het enige is, zou ik dan voor een versie zoals hierboven gaan, of een tof hobbyproject zoals hieronder:
[ afbeelding ]
Onderste is wat haalbaarder, al vraag ik mij af of je er dan niet per saldo duurder uit komt.
Maar wellicht is er een mooie tussenoplossing te vinden voor een "betaalbare" prijs in de US. Als ik over een jaar of 10 genoeg gespaard heb.
Wij hebben er een. Met 130 pk en bijna 400nw is het best een rappe auto met zn 2400kg.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:15 schreef drWho het volgende:
VW California campervan. Nog 2,5 jaar dat komt het geld ervoor vrij! De vrijheid om het hele jaar weg te kunnen komt in zicht. Een stuk minder snel dan alle andere karretjes in dit topic maar wel de enige met bed en garantie op koud bier bij aankomst.
Erg mooie auto. Let wel; er zijn er meer te koop dan er ooit gemaakt zijn....quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:17 schreef bleiblei het volgende:
Onderste is wat haalbaarder, al vraag ik mij af of je er dan niet per saldo duurder uit komt.
Maar wellicht is er een mooie tussenoplossing te vinden voor een "betaalbare" prijs in de US. Als ik over een jaar of 10 genoeg gespaard heb.
Ah, ok. Aangezien je wel de Z3 M noemde, maar het bij de Z4 alleen had over een M-pakketje.quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat weet ikMaar een Z4 M coupe is toch al snel 10k meer voor ietsje meer plezier en meer onderhoud is mijn idee. Ja een M is geniaal natuurlijk, maar 2e hands heel onzeker om te kopen, dan liever iets goedkoper en ietsje zekerder (al weet je het nooit zeker) dat er niet mee getrapt is. Het is in de eerste plaats een toerwagen, een M per definitie niet.
Mijn broertje rijdt hem zakelijk. Dikke auto, maar wel erg plastic van binnen. En je moet behoorlijk groot zijn wil je de motorkap kunnen wassen als je dat met de hand zou doen volgens mijquote:Op donderdag 6 maart 2014 00:53 schreef delano.888 het volgende:
Chevrolet Avalanche, nog ff sparen maar ooit komt hij er
[ afbeelding ]
En tenminste uniek want ik ben blijkbaar de enige die hem mooi vind
Dat interieur is inderdaad wat mij ook opvalt van Amerikaanse auto's. In Nederland zie je ze niet veel maar daar wel.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mijn broertje rijdt hem zakelijk. Dikke auto, maar wel erg plastic van binnen. En je moet behoorlijk groot zijn wil je de motorkap kunnen wassen als je dat met de hand zou doen volgens mij
Ben jij een kloon van Roadtrip?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:22 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oeh die zijn er wel leuk eigenlijk! Lekker compact, maar wel op een BMW manier bruut. Geen idee waarom dat model zo langs me heen is gevlogen.![]()
Mijn betaalbare droomauto zou een Fiesta ST zijn. Ik hou van kleine, pittige, FWD, autootjes. Ik vind het gevoel van erin rijden echt gewoon helemaal geweldig.
Pics trouwens in de juiste kleur:
[ afbeelding ]
Had je dat nog niet door?quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van Roadtrip?
OT: S2000 of een R33/R34
Het is wel een baas hoorquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ben jij een kloon van Roadtrip?
OT: S2000 of een R33/R34
hoe bedoel je? Dat er veel Frankensteins zijn? Verklaard waarom ze zo kien zijn op matching numbers.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:27 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Erg mooie auto. Let wel; er zijn er meer te koop dan er ooit gemaakt zijn....
Heb je daar wel eens in gereden?quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:56 schreef ohmoetdatzo het volgende:
...
Of een recente Ford Explorer maar die staan nu nog in het rijtje onbetaalbaar.
De meeste Saabs zijn helemaal niet sportief en zo een standaard 2 liter turbo heeft maar bar weinig PK's en is verre van snel of sportief.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:46 schreef NieuweNier het volgende:
Door al dat gepraat over droom auto's krijg ik trouwens buitengewoon veel zin een eigen auto te kopen. Het geld heb ik. Het wordt dan een Saab 9 5. Lekker comfortabel en veilig maar toch sportief dankzij de turbo.
Dan alleen kiezen of ik voor een goedkope afgetrapte met deuken of een perfect exemplaar ga...
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
De meeste Saabs zijn helemaal niet sportief en zo een standaard 2 liter turbo heeft maar bar weinig PK's en is verre van snel of sportief.
Hahahahaha wat een grap.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
De meeste Saabs zijn helemaal niet sportief en zo een standaard 2 liter turbo heeft maar bar weinig PK's en is verre van snel of sportief.
Denken dat je in zo een bejaardenauto menig golf in je spiegels kan krijgenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met mijn 2.0t trap ik het gemiddelde petje in z'n Golfje toch echt ver in m'n achteruitkijkspiegel hoor.
lol... ondertussen op het supra forum....quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hahahahaha wat een grap.
Ik rij echt vrijwel iedereen er uit bij het stoplicht met mijn 2 liter turbo (154pk). Dat is nog 1 van de lage versies, vele saabs hebben 180+ pk standaard!
Grappig, kort geleden bij het stoplicht stonden er 2 petjes naast me in een paarse verlaagde supra. Maar mooi niet dat ze me bij konden houden in mijn simpele saab! (En ja ze probeerde het wel)
Het gemiddelde petje rijdt een R32?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:07 schreef ecktebaas123 het volgende:
[..]
Denken dat je in zo een bejaardenauto menig golf in je spiegels kan krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Right, daarom is het ook een bijna dagelijkse gebeurtenis dat er een "snelle" auto naast me staat die ik er uit rij.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
lol... ondertussen op het supra forum....
"
Van de week toen ik naar de garage moest omdat mijn Supra een kapotte turbo had en maar op de helft van de cilinders reed voor een stoplicht met een gare Saab naast me. Hij daagde me uit en even vergat ik dat mijn wagen nog maar 30% vermogen had. Hij was net te snel voor mijn manke Supra en trots dat hij was….
"
R32 komt redelijk vaak voor maar ik zie meer Golf 4 V5 en V6, die neuken zo een Saabje ook welquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gemiddelde petje rijdt een R32?
Ook echt een strakke vergelijking.... en 2.0t tegen 3,2 ltr motor![]()
Als je de R32 wilt vergelijken met een Saab dan moet je de vergelijking maken met een 2.8T V6.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door goed_volk op 07-03-2014 12:58:22 ]Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
Laat je eens nakijken mafketel. Dat ding doet bijna 10 seconden over de 0-100quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:05 schreef delano.888 het volgende:
Ik rij echt vrijwel iedereen er uit bij het stoplicht met mijn 2 liter turbo (154pk). Dat is nog 1 van de lage versies, vele saabs hebben 180+ pk standaard!
Volgens rdw doet mijne 8,5 seconden over 1-100 snuggerequote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat je eens nakijken mafketel. Dat ding doet bijna 10 seconden over de 0-100![]()
Succes met bijna iedereen eruit rijden
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:05 schreef delano.888 het volgende:
Geralt is jaloers op Saab rijders en probeert ze daarom maar af te kraken
Heeft die Saab geen low pressure turbo? Dat heet dan wel turbo maar is iets anders dan zie dingen in een Supra of Skyline.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Kleine lagedrukturbo voor boost onderin de toeren, comfort dus, is nooit bedoeld als bom die afgaat zodra je de naald tegen het rood trekt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Ik heb geen idee wat voor een turbo ze hebben. Een trage kutturbo in elk geval. Alle de doorsnee modellen dan, zo een griffith of wiggen uitvoering zal hendig lekker lopen. Zo een 154pk versie doet dat niet. Maargoed, ik ben wel klaar met die saab discussie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft die Saab geen low pressure turbo? Dat heet dan wel turbo maar is iets anders dan zie dingen in een Supra of Skyline.
Dat ligt eraan, een t is een lpt en een T is een hpt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Heeft die Saab geen low pressure turbo? Dat heet dan wel turbo maar is iets anders dan zie dingen in een Supra of Skyline.
De Supra was kapot?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:05 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Grappig, kort geleden bij het stoplicht stonden er 2 petjes naast me in een paarse verlaagde supra. Maar mooi niet dat ze me bij konden houden in mijn simpele saab! (En ja ze probeerde het wel)
Dat dusquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:11 schreef boegschroef het volgende:
[..]
lol... ondertussen op het supra forum....
"
Van de week toen ik naar de garage moest omdat mijn Supra een kapotte turbo had en maar op de helft van de cilinders reed voor een stoplicht met een gare Saab naast me. Hij daagde me uit en even vergat ik dat mijn wagen nog maar 30% vermogen had. Hij was net te snel voor mijn manke Supra en trots dat hij was….
"
Het waren overduidelijk 2 petjes (letterlijk met petjes) van 18/19, dus waarschijnlijk niet de beste controle over het voertuig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:18 schreef D. het volgende:
[..]
De Supra was kapot?
Zo'n ding kan toch standaard al in 6 sec. van 0-100?
Is dat een Saabaru?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een off-topic huilie gedoe hier over die Saabjes
Enige goede Saab ever:
[ afbeelding ]
Nog nooit gezien. Het is net een Subaru. Is dat toevallig een samenwerking tussen Saab en Subaru geweest?quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
9-2X
http://en.wikipedia.org/w(...)second_generation%29
onderaan
Dat zei ik net ookquote:the car earned the nickname "Saabaru
Waar is die smiley met dat hoofdje en dat lamme duimpje als je 'm nodig hebt?quote:
Mensen vergeten nog wel eens dat PK's lang niet alles zeggen. Een standaard Saabturbo heeft bijv 250nm aan koppel; trekt zeker snel weg. Als je m dan ook nog even laat tunen (zoals ehmm 'sommigen' hierquote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Waarschijnlijk een vrouw met een pittig kort kapsel en 2,3 kinderen, een 2-onder-1-kapper en een golden retriever of labrador.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:06 schreef D. het volgende:
Hebben de mensen die een Saab als droomauto hebben ook saaie andere wensen?
Dan nog liever homoquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een vrouw met een pittig kort kapsel en 2,3 kinderen, een 2-onder-1-kapper en een golden retriever of labrador.
Stuur Rezania een DM zou ik zeggen; die heeft misschien nog wel een gaatje voor jequote:
Saai?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:06 schreef D. het volgende:
Hebben de mensen die een Saab als droomauto hebben ook saaie andere wensen?
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:49 schreef penny-wise het volgende:
Opvolger van mijn Aerodeck denk ik.
[ afbeelding ]
Mooie auto's inderdaad. Anne postte er ook al 1. Wijlen Senna heeft daar nog meegeholpen aan de ontwikkelingquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:49 schreef penny-wise het volgende:
Opvolger van mijn Aerodeck denk ik.
[ afbeelding ]
Sw 20 bedoel je. Dat lelijke hok wat jij bedoelt is alleen wel een leukere auto om mee te rijden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:41 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net nog een betaalbare droomauto. Een Toyota MR2 en dan niet dat lelijke hok wat ze daarna maakte, maar die van de jaren 90 en dan de versie met 175pk
=edit=
En wel helemaal standaard uiteraard.
Ik ben een vrouw (met lang haar) en heb al een 2-onder-1-kapper en 2 kinderen, er is geen wens voor het aanvullende 0,3 kind of een hond.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een vrouw met een pittig kort kapsel en 2,3 kinderen, een 2-onder-1-kapper en een golden retriever of labrador.
Veel meer vermogen kunnen ze toch niet aan die bakken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Dat is dan ook geen auto die je tegen de limieten gaat rijdenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Veel meer vermogen kunnen ze toch niet aan die bakken.
Heb eens met een 93 (cabrio) mogen sturen, wat een rampzalige wegligging als je tegen de limiet in de bochten gaat rijden zeg, net alsof je met een boot onderweg bent.
Nee dat is me toen ook wel duidelijk geworden, wist ik veel dat Saab zo kut rijdt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen auto die je tegen de limieten gaat rijden.
Dat weet ik, maar die ziet eruit als de boodschappenwagen voor je vrouw; terwijl dat model ervoor er gewoon erg sportief uitziet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Sw 20 bedoel je. Dat lelijke hok wat jij bedoelt is alleen wel een leukere auto om mee te rijden.
Vraag me af waar je de boodschappen precies wil laten in die auto.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar die ziet eruit als de boodschappenwagen voor je vrouw; terwijl dat model ervoor er gewoon erg sportief uitziet.
Ja nergens, maar persoonlijk vind ik dat model er gewoon uit zien als een boodschappenautootje en niet als een "sportwagen".quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Vraag me af waar je de boodschappen precies wil laten in die auto.
Achter de stoelen heb je twee kleine vakjes. Lotus doet dat toch een stuk beter. Het interieur is ook redelijk plastic. Zonder deze tekortkomingen had ik er waarschijnlijk allang 1 gehad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Vraag me af waar je de boodschappen precies wil laten in die auto.
En wat heeft dat met 'jouw betaalbare droomauto' te maken?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mijn volgende lease wagen zit ik te twijfelen of ik een rcz uitkies
Het is betaalbaar en ik vind hem gruwelijk mooiquote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:57 schreef D. het volgende:
[..]
En wat heeft dat met 'jouw betaalbare droomauto' te maken?
Vanwaar de twijfel dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is betaalbaar en ik vind hem gruwelijk mooi
Hij is leasebaar bedoel je.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is betaalbaar en ik vind hem gruwelijk mooi
De RCZ Rquote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mijn volgende lease wagen zit ik te twijfelen of ik een rcz uitkies
[ afbeelding ]
Als ik moet kiezen tussen die twee snap ik niet dat iemand voor de nissan kiestquote:
Ach; dat zal dan wel een kwestie van smaak zijn; of in jouw geval wansmaak.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ja
Veel slaapverwekkender vind je ze niet
Naja, het is wel een ietwat vrouwelijke auto... A la Z3, MX5, Mégane/307 Cabrio (of corvette uit '58, I admitquote:
Neem dan tenminste de turbo versie of 1 met een black/red beamsquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:41 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net nog een betaalbare droomauto. Een Toyota MR2 en dan niet dat lelijke hok wat ze daarna maakte, maar die van de jaren 90 en dan de versie met 175pk
=edit=
En wel helemaal standaard uiteraard.
Die F-type zal sowieso qua running costs al een stuk meer gaan kosten.quote:Op zondag 9 maart 2014 08:27 schreef mappo het volgende:
Mijn huidige droom auto: Jaguar F type.....schitterend! Eens kijken wat die over een paar 2e hands doen qua prijs.
Maar nu ook erg tevreden over mijn Mini coupe S....dus heb nog even om te sparen :-)
Lijkt me niet zo heel moeilijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen die twee snap ik niet dat iemand voor de nissan kiest
dan ook echt voor een kia gaanquote:Op zondag 9 maart 2014 15:01 schreef tofastTG het volgende:
Omdat ik ooit toch graag eens een nieuwe auto wil rijden, en 32k(incl. alle opties) een leuke prijs is:
[ afbeelding ]
Haha, ooit al eens in dat bakje gereden? Bovendien voor 31k een full option auto met 200pk? Geloof niet dat je veel leukere auto's krijgt. (Nieuwe auto's dan.)quote:Op zondag 9 maart 2014 15:09 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dan ook echt voor een kia gaan
Voor die prijs heb je zoveel mooiere en betere auto's
Dat mensen als jij daar niet in rijdenquote:Op zondag 9 maart 2014 08:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel moeilijk.
Opgefokte 1.6 vs 4 liter V6, FWD vs RWD, Franse vs Japanse kwaliteit, alles het in het voordeel van de 370Z. Qua looks vind ik de RCZ een kappersauto. Wat is het voordeel van de RCZ?
Een zwaar blok voorin is beter dan een licht blok? Ondanks de RWD heeft de Nissan meer last van onderstuur.quote:Op zondag 9 maart 2014 08:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel moeilijk.
Opgefokte 1.6 vs 43.7 liter V6, FWD vs RWD, Franse vs Japanse kwaliteit, alles het in het voordeel van de 370Z. Qua looks vind ik de RCZ een kappersauto. Wat is het voordeel van de RCZ?
Ten eerste twijfel ik zwaar aan de bekwaamheid van deze autotester, dus die rondetijden kun je met een korreltje zout nemen. Dat zware blok voorin wordt gewoon gecompenseerd natuurlijk, 53/47% gewichtsverdeling. Wat niet wegneemt dat de 370Z daardoor inderdaad wel 200kg zwaarder wordt. Maar het vermogen is er dan ook naar, zal ook nog wel omhoog kunnen met chiptuning. Wat bij de Peugeot niet meer zal gaan. 270pk uit 1600cc, hoe lang zal dat heel blijven?quote:Op zondag 9 maart 2014 18:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een zwaar blok voorin is beter dan een licht blok? Ondanks de RWD heeft de Nissan meer last van onderstuur.
Die RCZ moet toch aanzienlijk beter sturen dan de 370Z, aangezien de rondetijden praktisch het zelfde zijn terwijl de Nissan aardig wat meer vermogen heeft.
Daarnaast spreekt het uiterlijk van de Peug me een stuk meer aan dan dat van de Nissan, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Oh, en de prijs: de RCZ-R krijg je voor 48k mee, een standaard 370Z (dus niet de geteste Nismo) kost je 80k.
Die geblazen vierpitter bepaalt denk ik voor een groot deel het karakter van de auto. Dan is het net waar je naar op zoek bent of je dat wil of dat je een heerlijke V6 wil. Zelfde geldt voor aandrijving. Ik snap dat de RCZ geen optie is voor jou omdat jij graag RWD wilt.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ten eerste twijfel ik zwaar aan de bekwaamheid van deze autotester, dus die rondetijden kun je met een korreltje zout nemen. Dat zware blok voorin wordt gewoon gecompenseerd natuurlijk, 53/47% gewichtsverdeling. Wat niet wegneemt dat de 370Z daardoor inderdaad wel 200kg zwaarder wordt. Maar het vermogen is er dan ook naar, zal ook nog wel omhoog kunnen met chiptuning. Wat bij de Peugeot niet meer zal gaan. 270pk uit 1600cc, hoe lang zal dat heel blijven?
Al zeggen die minimale verschillen in rondetijden op een circuit natuurlijk helemaal niks voor dagelijks gebruik op de openbare weg. De V6 klinkt gewoon al veel bruter en als je gewend bent om dwars door de bocht te kunnen gaan dan wil je geen FWD meer. Niet dat ik de 370Z zo mooi vind (de 350Z vond ik mooier), maar de techniek spreekt me veel meer aan.
Geen probleem, ik weet wie het zegtquote:Op zondag 9 maart 2014 01:22 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ach; dat zal dan wel een kwestie van smaak zijn; of in jouw geval wansmaak.
Betaalbaar is relatiefquote:En p.s. het gbaat om BETAALBARE droomauto's hier hé; ik kan ook wel een plaatje van een koenigsegg gaan posten hier maarreh....
Lijkt wel een beetje op de mijnequote:
Toyota GT86quote:Op zondag 9 maart 2014 18:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Haha, ooit al eens in dat bakje gereden? Bovendien voor 31k een full option auto met 200pk? Geloof niet dat je veel leukere auto's krijgt. (Nieuwe auto's dan.)
En ach, als jij graag geilt op 4 rondjes, of een VenW op je auto dan moet je daar inderdaad voor gaan. Maar ik koop geen auto voor het merk of iets dergelijks.
Leuk apparaat, maar je bent wel net zo kwetsbaar als een motorrijder dus niet geschikt voor als je een beetje een idiote rijstijl hebt. Wat dat betreft is het een rijdende doodskist met 0,0 veiligheid.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef eRKa het volgende:
[ afbeelding ]
Geen droom, maar sinds September vorig jaar werkelijkheid voor mij. 0 automatisering of comfort zaken, alleen het hoogstnoodzakelijke, motor, wielen, stuur, remmen en versnellingsbak. Richtingaanwijzers met de hand aan en weer uit zetten. Een heel verschil met mijn daily Prius.
En toch is dit geweldig om mee te rijden, het weegt net 500 kilo maar heeft wel bijna 200 pk en dat wil heel goed vooruit. Motoren zijn bij te houden als het niet om hele snelle jongens gaat. Bochtenwerk is superstrak, elke bocht is gewoon te nemen. En je voelt ruim op tijd wat er gaat gebeuren, als je te hard gaat. En ga je eens overstag dan is het risico klein, door het lage gewicht krijg je fouten snel gecorrigeerd.
Ik heb een tamelijk veilige rijstijl, en met een motor heb je helemaal niets om je heen. Met deze auto kun je ook alvast niet op je smoel gaan. En je zit ín het chassis, dus je hebt een klein beetje bescherming. Maar als je inderdaad een dodelijke rijstijl hebt, ga je het met deze auto ook niet overleven.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Leuk apparaat, maar je bent wel net zo kwetsbaar als een motorrijder dus niet geschikt voor als je een beetje een idiote rijstijl hebt. Wat dat betreft is het een rijdende doodskist met 0,0 veiligheid.
Maar met een voorzichtige rijstijl gebruik je de auto weer niet waarvoor hij eigenlijk bedoeld is, namelijk lomp hard door de bochten hoeken.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:11 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik heb een tamelijk veilige rijstijl, en met een motor heb je helemaal niets om je heen. Met deze auto kun je ook alvast niet op je smoel gaan. En je zit ín het chassis, dus je hebt een klein beetje bescherming. Maar als je inderdaad een dodelijke rijstijl hebt, ga je het met deze auto ook niet overleven.
Maar iedereen met zo'n auto weet wat schade kost, dus de meesten rijden voorzichtig.
Daarvoor heb je circuit dagenquote:Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar met een voorzichtige rijstijl gebruik je de auto weer niet waarvoor hij eigenlijk bedoeld is, namelijk lomp hard door de bochten hoeken.
Klopt, maar een beetje zonde om er alleen op circuitdagen echt gebruik van te kunnen maken.quote:
maarja dat is met elke snellere auto wel, je kunt altijd nog naar Duitsland rijdenquote:Op zondag 9 maart 2014 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, maar een beetje zonde om er alleen op circuitdagen echt gebruik van te kunnen maken.
In Duitsland gelden net zo goed limieten buiten de Autobahn, alleen Autobahn rijden is nogal saai. En telkens naar de Ring rijden is een beetje te ver voor me.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
maarja dat is met elke snellere auto wel, je kunt altijd nog naar Duitsland rijden
Het gaat ook totaal niet om topsnelheid! 150+km/h is écht niet prettig in een open auto. Met deurtjes erin gaat het nog wel, maar niet echt lekker. Nou woon ik in het uiterste zuiden van Limburg en de Voerstreek ligt hier om de hoek, fijn bochten draaien en bergje op en bergje af. Dat gaat niet om topsnelheid, maar om acceleratie. Daar komt de kick uit. Scheuren in verstedelijkt gebied is ietwat taboe.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, maar een beetje zonde om er alleen op circuitdagen echt gebruik van te kunnen maken.
Topsnelheid inderdaad niet, maar wel op de limiet door de bocht imo. En dat kan nogal link zijn tussen de heuvels.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:58 schreef eRKa het volgende:
[..]
Het gaat ook totaal niet om topsnelheid! 150+km/h is écht niet prettig in een open auto. Met deurtjes erin gaat het nog wel, maar niet echt lekker. Nou woon ik in het uiterste zuiden van Limburg en de Voerstreek ligt hier om de hoek, fijn bochten draaien en bergje op en bergje af. Dat gaat niet om topsnelheid, maar om acceleratie. Daar komt de kick uit. Scheuren in verstedelijkt gebied is ietwat taboe.
Het wordt pas echt link als die heuvels geen heuvels maar afgronden zijnquote:Op zondag 9 maart 2014 22:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Topsnelheid inderdaad niet, maar wel op de limiet door de bocht imo. En dat kan nogal link zijn tussen de heuvels.
Ook een leuke auto, maar niet geschikt als daily door de grote. Bovendien lekker voorbeeld die auto kost met een beetje vergelijkbare opties 50k..quote:
Haha true story. Aan de andere kant is in de bergen een ongeluk maken heel anders dan in de stad. In de stad kan je iemand aanrijden of door een auto ongeluk een ander verwonden. Op zo'n bergpas, als je uit de bocht vliegt -- wat redelijk makkelijk kan gebeuren -- breng je wel alleen jezelf in gevaar. Ik persoonlijk rij in de stad vele malen voorzichtiger dan op wegen met afgronden, waar harder rijden juist leuk is.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het wordt pas echt link als die heuvels geen heuvels maar afgronden zijn
Vette kar wel.
Dat zijn gelukkig maar een meervoudig tiental modellenquote:
Ik doelde gewoon op de eerste halverwege de jaren '60, maar dan praten we eigenlijk niet meer over betaalbaar.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat zijn gelukkig maar een meervoudig tiental modellenduidelijke keus!
Heel dikquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:53 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
20k 2e hands
Citroënquote:
Waarom niet ?quote:Op dinsdag 1 april 2014 02:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Citroën![]()
Een oudje zie ik als Daily driver niet zitten
Zelf doen. Scheelt heel veel boel poenquote:Op dinsdag 1 april 2014 02:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet genoeg geld voor onderhoud...
Anders reed ik DS![]()
Kan je laten ombouwen en kan standaard zo geleverd worden, al verneuk je daarmee wel bepaalde eigenschappen. Beter is om gewoon te wennen ja.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rijdt alleen zo klote met het stuur aan de verkeerde kant.
Zoiets idd, behalve dan die kleur.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij een realistische droom-auto :
[ afbeelding ]
Lotus Exige S1 (de mooiste van alle series).
Liefst dus ook in dit kleurtje.
Hartpatiënt?quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een paar duizend euro te gaan!
Eerder boot, zo rijdt het tenminste als je door een bocht moet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:26 schreef Susteren het volgende:
Voor 20k 2e hands toch wel héél exclusief ogende auto!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat voor eigenschappen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:49 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Kan je laten ombouwen en kan standaard zo geleverd worden, al verneuk je daarmee wel bepaalde eigenschappen. Beter is om gewoon te wennen ja.
Zweedse saaiheidquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:26 schreef Susteren het volgende:
Voor 20k 2e hands toch wel héél exclusief ogende auto!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter meteen de R34 neus op de Stagea en een leuke motor er in. Is het nog praktisch ook!quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:49 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Kan je laten ombouwen en kan standaard zo geleverd worden, al verneuk je daarmee wel bepaalde eigenschappen. Beter is om gewoon te wennen ja.
Vind deze wagen alles behalve saai uitzien eerlijk gezegd!quote:Op zondag 6 april 2014 01:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zweedse saaiheid
Amerikaanse kwaliteit
En Nederlandse zuinigheid...
Nee, dat bleek geen goede combi
Heb zelf ook een Skyline (R32, geen R34) maar rechts rijden ben je binnen een week aan gewend, stelt echt niks voor.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rijdt alleen zo klote met het stuur aan de verkeerde kant.
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?quote:Op zondag 6 april 2014 02:02 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Heb zelf ook een Skyline (R32, geen R34) maar rechts rijden ben je binnen een week aan gewend, stelt echt niks voor.
Dit is niet serieus toch?quote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?
Rechts sturen in een land waar rechts wordt gereden is wel degelijk een handicap, hoor... maar ik bedoel dat de omgekeerde besturing en de aangepaste plek op de weg zo onder de knie is.quote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:12 schreef Sounddragon het volgende:
Pfuu.. sja, wat is betaalbaar.. ik ben maar een arme forummod, dat modden betaalt beroerd, maar als ik ooit nog eens opslag krijg van Danny wil ik wel een Chevy Impala![]()
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat met die kut drempels hier in NL, want als ik het zo zie is die wel hééééél laag?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef eRKa het volgende:
[ afbeelding ]
Geen droom, maar sinds September vorig jaar werkelijkheid voor mij. 0 automatisering of comfort zaken, alleen het hoogstnoodzakelijke, motor, wielen, stuur, remmen en versnellingsbak. Richtingaanwijzers met de hand aan en weer uit zetten. Een heel verschil met mijn daily Prius.
En toch is dit geweldig om mee te rijden, het weegt net 500 kilo maar heeft wel bijna 200 pk en dat wil heel goed vooruit. Motoren zijn bij te houden als het niet om hele snelle jongens gaat. Bochtenwerk is superstrak, elke bocht is gewoon te nemen. En je voelt ruim op tijd wat er gaat gebeuren, als je te hard gaat. En ga je eens overstag dan is het risico klein, door het lage gewicht krijg je fouten snel gecorrigeerd.
Normale drempels kun je gewoon nemen, op lage snelheid. In mijn omgeving liggen ook maar heel schappelijke drempels die redelijk glooiiend omhoog gaan. Dat gaat gewoon prima.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met die kut drempels hier in NL, want als ik het zo zie is die wel hééééél laag?
ja die drempels hier he...quote:Op woensdag 9 april 2014 19:45 schreef eRKa het volgende:
[..]
Normale drempels kun je gewoon nemen, op lage snelheid. In mijn omgeving liggen ook maar heel schappelijke drempels die redelijk glooiiend omhoog gaan. Dat gaat gewoon prima.
Maar met deze auto zoek je hoofdzakelijk het buitengebied op, lekker toeren in het heuvelland.
Ga met een RHD auto maar eens in je uppie naar de Mac of een betaalde parkeergelegenheid. Succes!quote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?
Vele malen gedaan en ging vrij gemakkelijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:46 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ga met een RHD auto maar eens in je uppie naar de Mac of een betaalde parkeergelegenheid. Succes!
quote:Op donderdag 10 april 2014 00:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vele malen gedaan en ging vrij gemakkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |