Sw 20 bedoel je. Dat lelijke hok wat jij bedoelt is alleen wel een leukere auto om mee te rijden.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:41 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net nog een betaalbare droomauto. Een Toyota MR2 en dan niet dat lelijke hok wat ze daarna maakte, maar die van de jaren 90 en dan de versie met 175pk
=edit=
En wel helemaal standaard uiteraard.
Ik ben een vrouw (met lang haar) en heb al een 2-onder-1-kapper en 2 kinderen, er is geen wens voor het aanvullende 0,3 kind of een hond.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een vrouw met een pittig kort kapsel en 2,3 kinderen, een 2-onder-1-kapper en een golden retriever of labrador.
Veel meer vermogen kunnen ze toch niet aan die bakken.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik snap alleen zo goed niet waarom een 2L Saab turbo slechts 154pk heeft. Dat is geen turbo te noemen man.
Heel de acceleratie is een groot turbogat bij die dingen; nergens krijg je een beuk in je rug en nee 8,5s is niet snel. Maargoed, het is nogal offtopic verder dus ik wens jou (en de rest van degene die een trage saab turbo rijden) veel plezier verder
Dat is dan ook geen auto die je tegen de limieten gaat rijdenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Veel meer vermogen kunnen ze toch niet aan die bakken.
Heb eens met een 93 (cabrio) mogen sturen, wat een rampzalige wegligging als je tegen de limiet in de bochten gaat rijden zeg, net alsof je met een boot onderweg bent.
Nee dat is me toen ook wel duidelijk geworden, wist ik veel dat Saab zo kut rijdt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen auto die je tegen de limieten gaat rijden.
Dat weet ik, maar die ziet eruit als de boodschappenwagen voor je vrouw; terwijl dat model ervoor er gewoon erg sportief uitziet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Sw 20 bedoel je. Dat lelijke hok wat jij bedoelt is alleen wel een leukere auto om mee te rijden.
Vraag me af waar je de boodschappen precies wil laten in die auto.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar die ziet eruit als de boodschappenwagen voor je vrouw; terwijl dat model ervoor er gewoon erg sportief uitziet.
Ja nergens, maar persoonlijk vind ik dat model er gewoon uit zien als een boodschappenautootje en niet als een "sportwagen".quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Vraag me af waar je de boodschappen precies wil laten in die auto.
Achter de stoelen heb je twee kleine vakjes. Lotus doet dat toch een stuk beter. Het interieur is ook redelijk plastic. Zonder deze tekortkomingen had ik er waarschijnlijk allang 1 gehad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:08 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Vraag me af waar je de boodschappen precies wil laten in die auto.
En wat heeft dat met 'jouw betaalbare droomauto' te maken?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mijn volgende lease wagen zit ik te twijfelen of ik een rcz uitkies
Het is betaalbaar en ik vind hem gruwelijk mooiquote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:57 schreef D. het volgende:
[..]
En wat heeft dat met 'jouw betaalbare droomauto' te maken?
Vanwaar de twijfel dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is betaalbaar en ik vind hem gruwelijk mooi
Hij is leasebaar bedoel je.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is betaalbaar en ik vind hem gruwelijk mooi
De RCZ Rquote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor mijn volgende lease wagen zit ik te twijfelen of ik een rcz uitkies
[ afbeelding ]
Als ik moet kiezen tussen die twee snap ik niet dat iemand voor de nissan kiestquote:
Ach; dat zal dan wel een kwestie van smaak zijn; of in jouw geval wansmaak.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ja
Veel slaapverwekkender vind je ze niet
Naja, het is wel een ietwat vrouwelijke auto... A la Z3, MX5, Mégane/307 Cabrio (of corvette uit '58, I admitquote:
Neem dan tenminste de turbo versie of 1 met een black/red beamsquote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:41 schreef Geralt het volgende:
Ik bedenk me net nog een betaalbare droomauto. Een Toyota MR2 en dan niet dat lelijke hok wat ze daarna maakte, maar die van de jaren 90 en dan de versie met 175pk
=edit=
En wel helemaal standaard uiteraard.
Die F-type zal sowieso qua running costs al een stuk meer gaan kosten.quote:Op zondag 9 maart 2014 08:27 schreef mappo het volgende:
Mijn huidige droom auto: Jaguar F type.....schitterend! Eens kijken wat die over een paar 2e hands doen qua prijs.
Maar nu ook erg tevreden over mijn Mini coupe S....dus heb nog even om te sparen :-)
Lijkt me niet zo heel moeilijk.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen die twee snap ik niet dat iemand voor de nissan kiest
dan ook echt voor een kia gaanquote:Op zondag 9 maart 2014 15:01 schreef tofastTG het volgende:
Omdat ik ooit toch graag eens een nieuwe auto wil rijden, en 32k(incl. alle opties) een leuke prijs is:
[ afbeelding ]
Haha, ooit al eens in dat bakje gereden? Bovendien voor 31k een full option auto met 200pk? Geloof niet dat je veel leukere auto's krijgt. (Nieuwe auto's dan.)quote:Op zondag 9 maart 2014 15:09 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dan ook echt voor een kia gaan
Voor die prijs heb je zoveel mooiere en betere auto's
Dat mensen als jij daar niet in rijdenquote:Op zondag 9 maart 2014 08:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel moeilijk.
Opgefokte 1.6 vs 4 liter V6, FWD vs RWD, Franse vs Japanse kwaliteit, alles het in het voordeel van de 370Z. Qua looks vind ik de RCZ een kappersauto. Wat is het voordeel van de RCZ?
Een zwaar blok voorin is beter dan een licht blok? Ondanks de RWD heeft de Nissan meer last van onderstuur.quote:Op zondag 9 maart 2014 08:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel moeilijk.
Opgefokte 1.6 vs 43.7 liter V6, FWD vs RWD, Franse vs Japanse kwaliteit, alles het in het voordeel van de 370Z. Qua looks vind ik de RCZ een kappersauto. Wat is het voordeel van de RCZ?
Ten eerste twijfel ik zwaar aan de bekwaamheid van deze autotester, dus die rondetijden kun je met een korreltje zout nemen. Dat zware blok voorin wordt gewoon gecompenseerd natuurlijk, 53/47% gewichtsverdeling. Wat niet wegneemt dat de 370Z daardoor inderdaad wel 200kg zwaarder wordt. Maar het vermogen is er dan ook naar, zal ook nog wel omhoog kunnen met chiptuning. Wat bij de Peugeot niet meer zal gaan. 270pk uit 1600cc, hoe lang zal dat heel blijven?quote:Op zondag 9 maart 2014 18:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Een zwaar blok voorin is beter dan een licht blok? Ondanks de RWD heeft de Nissan meer last van onderstuur.
Die RCZ moet toch aanzienlijk beter sturen dan de 370Z, aangezien de rondetijden praktisch het zelfde zijn terwijl de Nissan aardig wat meer vermogen heeft.
Daarnaast spreekt het uiterlijk van de Peug me een stuk meer aan dan dat van de Nissan, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Oh, en de prijs: de RCZ-R krijg je voor 48k mee, een standaard 370Z (dus niet de geteste Nismo) kost je 80k.
Die geblazen vierpitter bepaalt denk ik voor een groot deel het karakter van de auto. Dan is het net waar je naar op zoek bent of je dat wil of dat je een heerlijke V6 wil. Zelfde geldt voor aandrijving. Ik snap dat de RCZ geen optie is voor jou omdat jij graag RWD wilt.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ten eerste twijfel ik zwaar aan de bekwaamheid van deze autotester, dus die rondetijden kun je met een korreltje zout nemen. Dat zware blok voorin wordt gewoon gecompenseerd natuurlijk, 53/47% gewichtsverdeling. Wat niet wegneemt dat de 370Z daardoor inderdaad wel 200kg zwaarder wordt. Maar het vermogen is er dan ook naar, zal ook nog wel omhoog kunnen met chiptuning. Wat bij de Peugeot niet meer zal gaan. 270pk uit 1600cc, hoe lang zal dat heel blijven?
Al zeggen die minimale verschillen in rondetijden op een circuit natuurlijk helemaal niks voor dagelijks gebruik op de openbare weg. De V6 klinkt gewoon al veel bruter en als je gewend bent om dwars door de bocht te kunnen gaan dan wil je geen FWD meer. Niet dat ik de 370Z zo mooi vind (de 350Z vond ik mooier), maar de techniek spreekt me veel meer aan.
Geen probleem, ik weet wie het zegtquote:Op zondag 9 maart 2014 01:22 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ach; dat zal dan wel een kwestie van smaak zijn; of in jouw geval wansmaak.
Betaalbaar is relatiefquote:En p.s. het gbaat om BETAALBARE droomauto's hier hé; ik kan ook wel een plaatje van een koenigsegg gaan posten hier maarreh....
Lijkt wel een beetje op de mijnequote:
Toyota GT86quote:Op zondag 9 maart 2014 18:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Haha, ooit al eens in dat bakje gereden? Bovendien voor 31k een full option auto met 200pk? Geloof niet dat je veel leukere auto's krijgt. (Nieuwe auto's dan.)
En ach, als jij graag geilt op 4 rondjes, of een VenW op je auto dan moet je daar inderdaad voor gaan. Maar ik koop geen auto voor het merk of iets dergelijks.
Leuk apparaat, maar je bent wel net zo kwetsbaar als een motorrijder dus niet geschikt voor als je een beetje een idiote rijstijl hebt. Wat dat betreft is het een rijdende doodskist met 0,0 veiligheid.quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef eRKa het volgende:
[ afbeelding ]
Geen droom, maar sinds September vorig jaar werkelijkheid voor mij. 0 automatisering of comfort zaken, alleen het hoogstnoodzakelijke, motor, wielen, stuur, remmen en versnellingsbak. Richtingaanwijzers met de hand aan en weer uit zetten. Een heel verschil met mijn daily Prius.
En toch is dit geweldig om mee te rijden, het weegt net 500 kilo maar heeft wel bijna 200 pk en dat wil heel goed vooruit. Motoren zijn bij te houden als het niet om hele snelle jongens gaat. Bochtenwerk is superstrak, elke bocht is gewoon te nemen. En je voelt ruim op tijd wat er gaat gebeuren, als je te hard gaat. En ga je eens overstag dan is het risico klein, door het lage gewicht krijg je fouten snel gecorrigeerd.
Ik heb een tamelijk veilige rijstijl, en met een motor heb je helemaal niets om je heen. Met deze auto kun je ook alvast niet op je smoel gaan. En je zit ín het chassis, dus je hebt een klein beetje bescherming. Maar als je inderdaad een dodelijke rijstijl hebt, ga je het met deze auto ook niet overleven.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Leuk apparaat, maar je bent wel net zo kwetsbaar als een motorrijder dus niet geschikt voor als je een beetje een idiote rijstijl hebt. Wat dat betreft is het een rijdende doodskist met 0,0 veiligheid.
Maar met een voorzichtige rijstijl gebruik je de auto weer niet waarvoor hij eigenlijk bedoeld is, namelijk lomp hard door de bochten hoeken.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:11 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik heb een tamelijk veilige rijstijl, en met een motor heb je helemaal niets om je heen. Met deze auto kun je ook alvast niet op je smoel gaan. En je zit ín het chassis, dus je hebt een klein beetje bescherming. Maar als je inderdaad een dodelijke rijstijl hebt, ga je het met deze auto ook niet overleven.
Maar iedereen met zo'n auto weet wat schade kost, dus de meesten rijden voorzichtig.
Daarvoor heb je circuit dagenquote:Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar met een voorzichtige rijstijl gebruik je de auto weer niet waarvoor hij eigenlijk bedoeld is, namelijk lomp hard door de bochten hoeken.
Klopt, maar een beetje zonde om er alleen op circuitdagen echt gebruik van te kunnen maken.quote:
maarja dat is met elke snellere auto wel, je kunt altijd nog naar Duitsland rijdenquote:Op zondag 9 maart 2014 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, maar een beetje zonde om er alleen op circuitdagen echt gebruik van te kunnen maken.
In Duitsland gelden net zo goed limieten buiten de Autobahn, alleen Autobahn rijden is nogal saai. En telkens naar de Ring rijden is een beetje te ver voor me.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
maarja dat is met elke snellere auto wel, je kunt altijd nog naar Duitsland rijden
Het gaat ook totaal niet om topsnelheid! 150+km/h is écht niet prettig in een open auto. Met deurtjes erin gaat het nog wel, maar niet echt lekker. Nou woon ik in het uiterste zuiden van Limburg en de Voerstreek ligt hier om de hoek, fijn bochten draaien en bergje op en bergje af. Dat gaat niet om topsnelheid, maar om acceleratie. Daar komt de kick uit. Scheuren in verstedelijkt gebied is ietwat taboe.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Klopt, maar een beetje zonde om er alleen op circuitdagen echt gebruik van te kunnen maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |