quote:
Oeh die zijn er wel leuk eigenlijk! Lekker compact, maar wel op een BMW manier bruut. Geen idee waarom dat model zo langs me heen is gevlogen.
Mijn betaalbare droomauto zou een Fiesta ST zijn. Ik hou van kleine, pittige, FWD, autootjes. Ik vind het gevoel van erin rijden echt gewoon helemaal geweldig.
In een grotere auto ga je zitten en hij vervoert je. In veel comfort, ontzettend snel, hard door de bochten, maar het blijft voelen alsof de auto je verplaatst. Je bent eigenlijk een beetje de passagier van de auto: je geeft door waar je heen wilt, en de auto belandt daar.
Goede kleine autootjes zijn voor de bestuurder echt totaal anders qua ervaring. Je wordt rijdt niet in een hot hatch, je draagt hem zoals je een schoen draagt. Hij communiceert alles naar de bestuurder. Al het getril en lawaai wordt niet weggefilterd, maar je voelt ook precies wat de wielen, het chassis en de motor doen. In plaats van dat hij je vervoert en je gewoon commando's geeft, gaat hij een soort van om je heen zitten zodat je kan doen wat je wilt doen.
Ok dit klinkt echt heel vreemd he? Maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Of er anders gewoon niks van aantrekken.
Pics trouwens in de juiste kleur: