Meeste verkrachtingen vinden plaats in de prive situatie zoals thuis en werk ed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef beerten het volgende:
[..]
Meerdere stukken input schoonheid. Of valt dit weer onder sexuele intimidatie?
Als hij redelijkerwijs signalen krijgt dat zij niet wil, dan reken ook ik het onder verkrachting. Als zij geen enkel signaal geeft dat zij niet wil, tja, dan kan ik hem niets kwalijk nemen. Als hij zo onbeschrijflijk dom is dat hij werkelijk niet doorheeft wat een ander bedoelt met "nee", dan hoort die persoon sowieso niet thuis in het openbaar.
Lezen, "willig" = "zij wil"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.
Maar ook niet dat je het wel gedaan hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.
Welke strafmaat? Want dat komt nooit tot een veroordeling, de kans is zelfs bar klein dat het tot aangifte komt aangezien als iemand dit meld er erg duidelijk verteld zal worden dat aangifte geen enkele zin heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
Als 1 van beide partijen out is, nee zegt(of doet) dan is het verkrachting. Zijn beide partijen willig, zeggen ze ja, doen ze ja, dan is het geen verkrachting. Vrij simpel toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Dus alleen als een van de beide partijen echt "out" is is het verkrachting?
Omdat je reactie vermogen niet meer voldoende is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?
Wat denk je van de neef, de oom, papa, broer, dominee, leraar allemaal onder sociale druk en chantage. Die gebeuren veel meer dan de andere.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het gaat ook altijd over drank indit soort topics
Iemand n ander idee over hoe iemand te verkrachten is náást: onder bedreiging met n mes, door n wildvreemde, of straalbezopen?
ik doelde niet op jouquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Wat denk je van de neef, de oom, papa, broer, dominee, leraar allemaal onder sociale druk en chantage. Die gebeuren veel meer dan de andere.
Integendeel, maar met respect kom je verder dan met lichte dwang.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef Sisko het volgende:
[..]
Omdat je reactie vermogen niet meer voldoende is.
Kom op zeg, zelfs de vrouwen hier zijn het niet eens met je puriteinse opvattingen over wat verkrachting is en wat niet. Jij zal wel een erg spaarzaam sexleven hebben zo
Hoe verkracht je iemand die willig is dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, in hoeverre is mijn "ja" van betekenis als ik dronken ben?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Als 1 van beide partijen out is, nee zegt(of doet) dan is het verkrachting. Zijn beide partijen willig, zeggen ze ja, doen ze ja, dan is het geen verkrachting. Vrij simpel toch?
En het slachtoffer zijn van een beroving is dingen weggeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Verkrachting is geen bewijsbaar feit, het is hoe het slachtoffer het ervaart.
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voorquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, in hoeverre is mijn "ja" van betekenis als ik dronken ben?
Moet ik of iemand anders niet probleemoplossend kunnen denken en de consequenties van bepaalde daden kunnen inzien?
Ik bedoel dat veel slachtoffer geen aangifte doen of niet genoeg bewijs kunnen verzamelen om de dader te veroordelen. Maar ze zullen zich nog steeds verkrachtingsslachtoffer voelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe verkracht je iemand die willig is dan?
Achteraf spijt maakt niet dat het verkrachting is, verkrachting is tegen de zin in gemeenschap hebben. Aangezien ze op dat moment wel zin had en dat liet merken/heeft gezegd kan het geen verkrachting zijn.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voor
Saai hoor. En bovendien gaat het meestal wél goed, vergelijk het met autorijden.
Is je waardigheid weggeven genoeg?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En het slachtoffer zijn van een beroving is dingen weggeven.
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voor
Saai hoor. En bovendien gaat het meestal wél goed, vergelijk het met autorijden.
Ja, dronken autorijden gaat meestal goed. Dat alcohol de kans op een fout ernstig vrgroot betekent niet dat de kans op een ongelukt groter dan vijftig procent wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:36 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!
ik heb het over autorijden, zonder drank, dat dronken ging over de seks.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:36 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!
Oh dat klopt absoluut, maar dat zou wat mij betreft niet moeten gaan om de achteraf spijt hebben gevallen. Er zijn er meer dan genoeg die op z'n minst in het grijze gebied zaten of echt ronduit verkracht zijn waarbij dit het geval is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat veel slachtoffer geen aangifte doen of niet genoeg bewijs kunnen verzamelen om de dader te veroordelen. Maar ze zullen zich nog steeds verkrachtingsslachtoffer voelen.
O manquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:07 schreef MouzurX het volgende:
Ze moeten een nieuwe naam bedenken voor de gevallen in het grijze gebied.
Zo van:
Van je fiets getrokken en de bosjes in getrokken -> verkracht.
In een dronken bui/ in een huwelijk eigenlijk geen seks willen -> ongewenste seks.
Of iets in die richting. Het komt nu gewoon een beetje neer op "iemand een klap geven" -> doodslag!
Daarentegen is 1 op de 20 toch wel realistisch? Dat is 1 iemand uit 1,5 basisschoolklas. Vooral in steden en in andere landen zie ik dat wel gebeuren hoor.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit natuurlijk niet zo bedoelt .. maar het klonk heel erg als 'eh, iemand nog originele tips?'quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het gaat ook altijd over drank indit soort topics
Iemand n ander idee over hoe iemand te verkrachten is náást: onder bedreiging met n mes, door n wildvreemde, of straalbezopen?
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef lovely_sunset het volgende:
het valt me op dat veel mannen verkrachting gewoon aan het verdedigen zijn. Het opnemen voor de man die het gedaan heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
Dus als ik als man dronken seks heb met een vrouw dan ben ik verkrachtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.
Ja precies. Die frustraties moet ik, als man zijnde, natuurlijk zo eventjes botvieren op een wildvreemde.quote:
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit natuurlijk niet zo bedoelt .. maar het klonk heel erg als 'eh, iemand nog originele tips?'
Er lijken mij twee soorten van verkrachting (los van de definitie over) .. het soort waarbij gepoogd wordt de identiteit van de dader verborgen te houden (ook al is het wellicht een bekende van het slachtoffer). Dan kom je denk ik snel bij de momentopnamen uit .. bedreiging, geweld, vreemden, alcohol etc. Het soort wat jij noemt iig.
En dan lijkt me (zonder enige specifieke kennis over het onderwerp) er nog het soort te bestaan waarbij voornamelijk gebruik gemaakt wordt van manipulatie, chantage, etc etc. Waar het geestelijke spelletje een prominente rol inneemt (itt dus verkrachting door voornamelijk lichamelijke overmacht / geweldig) en de kans ook veel groter is dat het slachtoffer al weet wie de dader is.
Allebei verschrikkelijk, maar zeker die 2e moet ik niet aan denken.
Ik snap je. Het is te makkelijk (en moreel gezien verwerpelijk) om dat hele grijze gebied omtrent de wederzijdse consensus af te doen als 'geen verkrachting'.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor.
Maar behalve vrouwen wonen er ook nog mannenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat hun definitie van Europa dan is, want Frankrijk, Duitsland en Italië hebben al 200 miljoen inwoners.
Daarom krijg je ook zoveel problemen, mannen denken heel vaak dat vrouwen ook altijd sex willen als ze maar een beetje extra gepushed worden. En voordat je het weet gaat het als mis. Of vinden dat als je getrouwd bent je recht hebt op elke avond sex, ook als je vrouw geen zin heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor.
Een man die van een vrouw klappen krijgt bedoel je?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk is er geen onderzoek gedaan naar geweld tegen mannen...
Praat voor jezelf knul, ik ben inmiddels een beetje klaar met je rigide generalisaties.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Daarom krijg je ook zoveel problemen, mannen denken heel vaak dat vrouwen ook altijd sex willen als ze maar een beetje extra gepushed worden. En voordat je het weet gaat het als mis. Of vinden dat als je getrouwd bent je recht hebt op elke avond sex, ook als je vrouw geen zin heeft.
Waarom gaat het precies mis, gebrek aan respect voor vrouwen en haantjesgedrag van de mannen.
Damn, ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik ben dus ook verkrachtingsslachtoffer... ze was dik en lelijker dan ik dacht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.
Als je denkt dat zij expres misbruik heeft gemaakt van jou dronkenschap is dat wel zo. Maar ik denk dat jij hem er ook wel ingestoken had als je nuchter was voor de eenmalige sex.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:53 schreef Westerling het volgende:
[..]
Damn, ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik ben dus ook verkrachtingsslachtoffer... ze was dik en lelijker dan ik dacht.
Gewoon net zo hard aangifte doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
Nee, dat zou ik niet hebben gedaan. Anders zei ik het niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als je denkt dat zij expres misbruik heeft gemaakt van jou dronkenschap is dat wel zo. Maar ik denk dat jij hem er ook wel ingestoken had als je nuchter was voor de eenmalige sex.
Huiselijk geweld schijnt omgekeerd (dus gericht tegen de man) bijna even vaak voor te komen .. bron helaas niet 123 paraat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een man die van een vrouw klappen krijgt bedoel je?
Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Huiselijk geweld schijnt omgekeerd (dus gericht tegen de man) bijna even vaak voor te komen .. bron helaas niet 123 paraat.
Maar he, doe dáár maar eens aangifte van zonder compleet belachelijk gemaakt te worden.
Best wel offtopic .. maar zo kende ik een gezin (woonden vroeger in dezelfde straat) waarbij er vaak scheldpartijen en gebroken servies te horen was. Ze hadden jonge kinderen, omwonenden schakelden politie in, zij roept huiselijk geweld. Hij gearresteerd, scheiding, voogdij kwijt. Het kwam uit in de buurt dat hij zijn vrouw zou slaan, baan kwijt (klein dorp, iedereen kent iedereen), verhuisd want onmogelijk leven in die omgeving. En toen kwam bij haar nieuwe relatie uit dat zij degene was die hem helemaal lens sloeg. 'Oeps, sorry he' tegen de 1e man, en men ging verder met de orde van de dag. Hij vecht nu volgens mij nog steeds om zijn kinderen.
Waarom scheer jij alle mannen (maar op een of andere manier schaar je jezelf daar dan weer, heel handig, niet onder) zo over één kam?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef trigt013 het volgende:
Waarom zijn mannen drukken om de slachtoffers als leugenaars uit te maken dan zich druk te maken om het leed van de slachtoffers en eventueel dit te stoppen?
Okay iets meer nuance....de mannen in dit topic.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom scheer jij alle mannen (maar op een of andere manier schaar je jezelf daar dan weer, heel handig, niet onder) zo over één kam?
Verkrachting is verschrikkelijk, dat hoeft imo niet benoemd te worden.
We zijn het gewoon totaal niet eens met jouw opvatting over verkrachting en daarin niet de enige. Dat betekent helemaal niet dat we het bagatelliseren.
Ik vind het diep triest. En jou door deze post nu ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man...![]()
Dat is ook gewoon lachwekkend.
Behalve jij natuurlijk. Verder iedereen met een piemel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Okay iets meer nuance....de mannen in dit topic.
Want?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vind het diep triest. En jou door deze post nu ook.
Je er erg seksistische opvattingen op na houdt. Dat behoef ik hopelijk niet uit te leggen, omdat je zelf wel ziet dat je met twee maten meet?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Ik sta open voor argumenten.
maar dát is al niet eens waar ik het over heb. Er is nl ook een gebied dat helemaal niet grijs is, maar gewoon duidelijk verkrachting is waar 'niemand' in eerste instantie aan denkt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap je. Het is te makkelijk (en moreel gezien verwerpelijk) om dat hele grijze gebied omtrent de wederzijdse consensus af te doen als 'geen verkrachting'.
Nee, het is treurig dat het niet serieus genomen wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man...![]()
Dat is ook gewoon lachwekkend.
Nee?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Je er erg seksistische opvattingen op na houdt. Dat behoef ik hopelijk niet uit te leggen, omdat je zelf wel ziet dat je met twee maten meet?
Er bestaat ook nog zoiets als "voor jezelf opkomen"...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nee, het is treurig dat het niet serieus genomen wordt.
het groeit. Je wil je partner geen pijn doen (ik in elk geval niet) en als ze dan een keer uithaalt denk je: zal niet meer gebeuren. En dan gebeurt het nog eens... Enz.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Ik sta open voor argumenten.
Ah op die fiets.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dát is al niet eens waar ik het over heb. Er is nl ook een gebied dat helemaal niet grijs is, maar gewoon duidelijk verkrachting is waar niemand aan denkt.
Pijn bij de seks vanwege een ingreep, een partner die aandringt en een vrouw die na 10 keer nee, huilend haar benen wijd doet omdat ze het even niet meer op kan brengen om nee te zeggen.
Een meisje dat compleet verstijft en helemaal niet meer weet wat ze moet doen nadat een goede vriend haar nee niet accepteert.
Een vrouw die grof op het bed gegooid wordt en van achteren genomen door een man met wie ze op de derde date is, omdat ze zat te flirten met hem en hem uitnodigde voor koffie.
Je kan zoveel scenario's verzinnen waarin het écht niet grijs is en waar geen vreemden, wapens of alcohol aan te pas komen wmb...
Totaal gebrek aan zelfrespect dus..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het groeit. Je wil je partner geen pijn doen (ik in elk geval niet) en als ze dan een keer uithaalt denk je: zal niet meer gebeuren. En dan gebeurt het nog eens... Enz.
Ik heb t geprobeerd te ontcijferen en volgens mij bedoel je waarom mensen hun vraagtekens hebben bij je/de visie/definitie van verkrachting i.p.v. zich druk te maken om de slachtoffers.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef trigt013 het volgende:
Waarom zijn mannen drukken om de slachtoffers als leugenaars uit te maken dan zich druk te maken om het leed van de slachtoffers en eventueel dit te stoppen?
Dat kun je ook tegen die vrouwen zeggen die mishandeld of verkracht worden. Sowieso heb gelezen dat het langzaam erin sluipt en wanneer het echt uit de hand loopt, het slachtoffer mentaal al helemaal kapot is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als "voor jezelf opkomen"...
ik weet dat het niet zo is hoor, mensen nemen dat echt wel serieus over het algemeen, maar er wordt altijd geroepen over wapens én over drank. Net of er niks tussen zit. Óók grijs gebied uiteraard.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah op die fiets.
Mjah, wellicht gaat men daar helaas iets te snel aan voorbij. Misschien juist omdat het geen grijs gebied (en dus geschikter voor discussie) is en iedereen het daar snel over eens is dat het verkrachting betreft. Alsof het ondergesneeuwd raakt door de twijfelgevallen.
Jammer en een kwalijke zaak.
Een vrouw is over het algemeen fysiek een stuk minder sterk dan een man, dus nee dit gaat niet helemaal op.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:11 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat kun je oom tegen die vrouwen zeggen die mishandeld of verkracht worden. Sowieso heb gelezen dat het langzaam erin sluipt en wanneer het echt uit de hand loopt, het slachtoffer mentaal al helemaal kapot is.
Ja, en ik ben van mening dat veel daders hun geweten goedpraten door de definitie te verplaatsen naar de man die uit de bosjes springt en dat je bijvoorbeeld binnen een relatie nooit een verkrachter kan zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:10 schreef Westerling het volgende:
Welnu dat heeft ermee te maken dat er bij elke verkrachting sprake is van een verkrachter, en dat is nogal een beschuldiging. En daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan. En met jouw visie op verkrachting ben ik van mening dat mensen onterecht beschuldigd gaan worden.
mja, maar dat is dus niet voorbehouden aan vrouwen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Totaal gebrek aan zelfrespect dus..
Dus het is het slachtoffer haar eigen schuld? Had ze maar sterker moeten zijn?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een vrouw is over het algemeen fysiek een stuk minder sterk dan een man, dus nee dit gaat niet helemaal op.
En dat laatste klopt: het zegt alleen wel heel veel over jezelf dat je je laat mentaal kapot maken.
Nee?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus het is het slachtoffer haar eigen schuld? Had ze maar sterker moeten zijn?
Maar je zegt wel dat wanneer iemand mishandelt (of verkracht) wordt door iemand die fysiek minder sterk is, dit lachwekkend is.quote:
De verkrachting an sich vind ik niet lachwekkend, wel het feit dat zo,n iemand niet voor zichzelf op is gekomen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar je zegt wel dat wanneer iemand mishandelt (of verkracht) wordt door iemand die fysiek minder sterk is, dit lachwekkend is.
Dus als een volwassen vrouw verkracht wordt door een 12-15 jarig ventje, is dat lachwekkend. Ok. Weten we ook weer hoe jij denkt.
Puberjongens kunnen best sterker zijn dan volwassen vrouwen, matige vergelijking derhalve. Als je zei 12-15 jarig meisje en volwassen man is dat inderdaad lachwekkend.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar je zegt wel dat wanneer iemand mishandelt (of verkracht) wordt door iemand die fysiek minder sterk is, dit lachwekkend is.
Dus als een volwassen vrouw verkracht wordt door een 12-15 jarig ventje, is dat lachwekkend. Ok. Weten we ook weer hoe jij denkt.
ik vind het ook wel erg eigenlijk dat mensen altijd meteen roepen dat het niet kan, dat er valse beschuldigingen bij zitten, dat ze vast achteraf spijt kregen... Bij dit soort onderzoeken. Echt áltijd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:10 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik heb t geprobeerd te ontcijferen en volgens mij bedoel je waarom mensen hun vraagtekens hebben bij je/de visie/definitie van verkrachting i.p.v. zich druk te maken om de slachtoffers.
Welnu dat heeft ermee te maken dat er bij elke verkrachting sprake is van een verkrachter, en dat is nogal een beschuldiging. En daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan. En met jouw visie op verkrachting ben ik van mening dat mensen onterecht beschuldigd gaan worden.
Daar hadden we het dan ook niet over. We hadden het over drank-geinduceerde vrijpartijen waarbij die iemand in nuchtere toestand niet had gedaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ja, en ik ben van mening dat veel daders hun geweten goedpraten door de definitie te verplaatsen naar de man die uit de bosjes springt en dat je bijvoorbeeld binnen een relatie nooit een verkrachter kan zijn.
alleen als die vrouwen dat aangeven, wat niet zo gauw zal gebeuren. Verreweg de meeste vrouwen zullen niet zeggen dat ze verkracht zijn als ze een tongzoen hebben gekregenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Adames het volgende:
ongewenste tongzoen geldt ook als verkrachting, te veel alcohol en wat wanhopig gedrag bij een jongen in de discotheek kan ook voor wat goede cijfers zorgen.
Nja, ik vind het dus heel kwalijk als er inderdaad valse beschuldigingen bij zitten voor zo'n ernstige term. Het punt is dus eigenlijk dat de term wat breed is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik vind het ook wel erg eigenlijk dat mensen altijd meteen roepen dat het niet kan, dat er valse beschuldigingen bij zitten, dat ze vast achteraf spijt kregen... Bij dit soort onderzoeken. Echt áltijd.![]()
Ik vind overigens een man die een keer die fout maakt (want lang niet elke man doet dat bewust, een vrouw verkrachten, omdat hij haar wil verkrachten) niet per definitie een verkrachter. Iemand die een keer vreemdgaat, is in mijn boekje ook geen vreemdganger.
Maar dat is ws een wat controversieel beeld.
als dit onder (dreiging van) geweld gebeurt is dit wettelijk zo jaquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Adames het volgende:
ongewenste tongzoen geldt ook als verkrachting, te veel alcohol en wat wanhopig gedrag bij een jongen in de discotheek kan ook voor wat goede cijfers zorgen.
Lijkt me een groot grijs gebied. Domme dingen doen we allemaal wanneer beneveld, de vraag is of er dwang en blijk van onwil of onmacht bij komt kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Daar hadden we het dan ook niet over. We hadden het over drank-geinduceerde vrijpartijen waarbij die iemand in nuchtere toestand niet had gedaan.
Precies dat bedoel ikquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:37 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me een groot grijs gebied. Domme dingen doen we allemaal wanneer beneveld, de vraag is of er dwang en blijk van onwil of onmacht bij komt kijken.
daarom, als je twijfelt of ze wil, niet doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:37 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me een groot grijs gebied. Domme dingen doen we allemaal wanneer beneveld, de vraag is of er dwang en blijk van onwil of onmacht bij komt kijken.
9.000.000 * 20 = 180.000.000 (180 miljoen)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus er wonen dan maar 45 miljoen vrouwen in Europa?
Ik dacht 180, maar dat lijkt me ook te weinig inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus er wonen dan maar 45 miljoen vrouwen in Europa?
Valse beschuldigingen komen amper voor, het traject naar een veroordeling toe is heel heftig en een vrouw wordt extreem aan de tand gevoeld. Ik heb het idee dat men(politie) hier zelfs te voorzichtig mee is. Dit aangezien er zelfs bij verkrachting zonder twijfel over de oprechtheid van het slachtoffer aangifte erg vaak afgeraden wordt omdat het traject zo zwaar is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Nja, ik vind het dus heel kwalijk als er inderdaad valse beschuldigingen bij zitten voor zo'n ernstige term. Het punt is dus eigenlijk dat de term wat breed is.
Daar hou ik rekening mee door een stuk van t grijze gebied niet tot verkrachting te rekenen
Groter dan in een Bijlmerse kelderbox, denk je?quote:Op woensdag 5 maart 2014 01:40 schreef WJMW het volgende:
Wat een onvoorstelbare hoeveelheid vrouwenhaat in dit topic, echt niet te geloven.
Ja m'n reetquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als je na die daad dan nog bij je man blijft en het weer gebeurd kun je niet meer spreken van verkrachting.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:
Het is verkrachting als de vrouw (voor het gemak) de seks niet wil (op dat moment).
Dat kan dan gaan om:
- met geweld door een vreemde overmeesterd en zo gedwongen worden
- in een volslagen hulpeloze toestand (bewusteloos/out) gepenetreerd worden
- onder directe fysieke dwang seks hebben (mes, dreigen met slaan e.d.)
- onder indirecte fysieke dwang seks hebben (zeer dominant, agressief figuur die eerder geweld bij een 'nee' niet geschuwd heeft)
- onder bedreiging van sancties bij een 'Nee' (ontslag, kinderen afpakken, niet halen van diploma, de partner vertellen dat het vrijwillige seks was e.d.)
- scheve machtsverhoudingen bij een 'Nee' en aanblijven dringen (leerkracht-leerling e.d.)
- chantage en druk bij een 'Nee' (ik heb recht op, het is jouw schuld, jij doet mij dit aan, dan had je maar niet..)
Dan zijn er nog de schermergebieden die bij mij niet direct onder verkrachting vallen maar op z'n zachtst gezegd niet erg 'netjes' zijn;
- seks met een vrouw die zo dronken is dat ze tegen een out aan zit, niet meer normaal op haar benen kan staan
- seks met een vrouw die afhankelijk is (b.v. omdat ze bij die man overnacht in de logeerkamer) door na meerdere 'Nee's' te blijven aandringen/opdringen
- seks in scheve machtsverhoudingen waarbij het initiatief duidelijk en alleen van degene met een machtspositie komt
Het idee dat verkrachtingen niet binnen een relatie kunnen plaatsvinden is natuurlijk debiel. Een man die zijn vrouw klappen geeft als ze hem seks weigert is natuurlijk gewoon zijn eigen vrouw aan het verkrachten. Eender met een man die haar vertelt dat als ze weigert ze hem zijn recht afneemt en als sanctie daarop zal gaan scheiden en er voor zal zorgen dat ze haar kinderen nooit meer zal zien. En ja, helaas, dat gebeurt.
Nee, zo werkt dat niet bij huiselijk geweld. En een vrouw verantwoordelijk maken voor haar eigen verkrachting omdat ze de kracht niet heeft om zichzelf te beschermen (lees; vluchten) is natuurlijk idioot.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar als je na die daad dan nog bij je man blijft en het weer gebeurd kun je niet meer spreken van verkrachting.
Je kiest er immers zelf voor om bij hem te blijven.
Je leest niet goed. Wat ik zeg is dat een vrouw er zelf voor kiest om bij zo,n klootzak te blijven.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet bij huiselijk geweld. En een vrouw verantwoordelijk maken voor haar eigen verkrachting omdat ze de kracht niet heeft om zichzelf te beschermen (lees; vluchten) is natuurlijk idioot.
Waarom kiest ze daarvoor? Angst. Ze wordt bedreigd en mishandeld. Vaak onder bedreiging van 'als je weggaat dan dood ik jou (en de kinderen of die krijg je nooit meer te zien). Ook die verkrachtingen vinden dan vaak plaats onder diezelfde bedreigingen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Wat ik zeg is dat een vrouw er zelf voor kiest om bij zo,n klootzak te blijven.
Dat zaken zich dan blijven herhalen is niet zo gek.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:52 schreef Hyaenidae het volgende:
Op naar de 1 op 3, zonde om zo weinig gebruik te maken van al dat lekkers dat gewoon over straat loopt.
In het dierenrijk is spontaan neuken met elkander heel normaal, vreemd dat juist de mens dan hier zo'n taboe van maakt.
Hou toch op, dit is juist een dreiging die een vrouw perfect kan gebruiken in een relatie.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom kiest ze daarvoor? Angst. Ze wordt bedreigd en mishandeld. Vaak onder bedreiging van 'als je weggaat dan dood ik jou (en de kinderen of die krijg je nooit meer te zien). Ook die verkrachtingen vinden dan vaak plaats onder diezelfde bedreigingen.
Bij huiselijk geweld neemt het geweld ná een scheiding vaak in eerste instantie juist toe. In die periode worden ook de meeste vrouwen vermoord.
Hoe kan je dat in hemelsnaam stellen dat als zo'n vrouw dan niet weggaat, het de keren daarna geen verkrachting meer is? Want niet weg durven gaan is seks willen met die man?
1 op de 5 aangiften van zedenmisdrijven is vermoedelijk valsquote:Op woensdag 5 maart 2014 01:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen komen amper voor, het traject naar een veroordeling toe is heel heftig en een vrouw wordt extreem aan de tand gevoeld. Ik heb het idee dat men(politie) hier zelfs te voorzichtig mee is. Dit aangezien er zelfs bij verkrachting zonder twijfel over de oprechtheid van het slachtoffer aangifte erg vaak afgeraden wordt omdat het traject zo zwaar is.
Al met al is 1 a 2% van de meldingen vals, dat is niet hoger of lager dan bij andere misdaden. Ik vind het altijd een nare smaak geven dat bij verkrachtingszaken er altijd die twijfel op de loer ligt. Dat maakt het voor slachtoffers alleen maar nog moeilijker om aangifte te doen.
Slachtoffers worden extra aan de tand gevoeld en het gevolg is dat er van de 24 meldingen per week bij de politie maar 3% tot aangifte komt, waarbij je mee moet nemen dat de zeer goed onderbouwde schatting is dat de werkelijke cijfers voor verkrachting 8 keer hoger liggen dan het aantal meldingen bij de politie.
http://www.hmic.gov.uk/media/without-consent-20061231.pdf page 8quote:Estimates from research suggest that
between 75 and 95 per cent of rape crimes are never reported to the police.
Studies show that the decision not to report is often based on a combination of
factors and that many of these are connected to the notion of ‘real rape’ – that is,
committed by a stranger, in a public place or in the context of a break-in, and
involving force and injury.
Je verwacht toch niet serieus dat iemand hier 178 bladzijden gaat doorspitten naar de onderbouwing van wat ze daar wél als 'echte' verkrachting zien en wat niet?quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:58 schreef Casiotone het volgende:
Hier word ook aangestipt wat eerder in dit topic voorbij kwam, het beeld van 'echte verkrachting'http://www.hmic.gov.uk/media/without-consent-20061231.pdf
quote:Toen McClendon hoorde dat een officier het verzoek had ingediend om samen met haar de wacht te lopen, begreep ze dat dit niet zonder reden was. "Hij betastte me en probeerde me met geweld te zoenen. Mensen op het schip begonnen er grapjes over te maken dat ik met hem de wacht moest houden." Uit voorzorg besloot McClendon om onder haar uniform nog een extra paar kleren te dragen. "Op die manier kon ik het hem toch moeilijker maken."
"Ik weet nog dat hij me in een hoek duwde en hoe hij mijn hoofd tegen de muur sloeg. Of ik bloedde, kan ik me niet meer herinneren. Wel weet ik dat hij klaagde omdat ik zo veel kleren aan had."
Maar uiteindelijk waren McClendons voorzorgsmaatregelen zinloos. Ze werd keer op keer verkracht door dezelfde persoon. "De eerste keren probeerde ik me sterk te houden maar na de negende of tiende keer brak ik. Toen besloot ik het te melden."
lees jij nog maar eens goed mijn post want volgens mij snap je iets niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je verwacht toch niet serieus dat iemand hier 178 bladzijden gaat doorspitten naar de onderbouwing van wat ze daar wél als 'echte' verkrachting zien en wat niet?
En jij vindt een 17 jarig meisje dat door haar stiefvader wordt verkracht, geen 'echte' verkrachting want ze kent de dader?
Of een vrouw die geen fysieke wonden overhoudt van een penetratie terwijl ze bewusteloos was (of dit nu kwam door ziekte/ongeval of alcohol terzijde) is ook niet 'echt' verkracht?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()