abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137397432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?

Ik sta open voor argumenten.
Je er erg seksistische opvattingen op na houdt. Dat behoef ik hopelijk niet uit te leggen, omdat je zelf wel ziet dat je met twee maten meet?
"Pools are perfect for holding water"
pi_137397439
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik snap je. Het is te makkelijk (en moreel gezien verwerpelijk) om dat hele grijze gebied omtrent de wederzijdse consensus af te doen als 'geen verkrachting'.
maar dát is al niet eens waar ik het over heb. Er is nl ook een gebied dat helemaal niet grijs is, maar gewoon duidelijk verkrachting is waar 'niemand' in eerste instantie aan denkt.
Pijn bij de seks vanwege een ingreep, een partner die aandringt en een vrouw die na 10 keer nee, huilend haar benen wijd doet omdat ze het even niet meer op kan brengen om nee te zeggen.
Een meisje dat compleet verstijft en helemaal niet meer weet wat ze moet doen nadat een goede vriend haar nee niet accepteert.
Een vrouw die grof op het bed gegooid wordt en van achteren genomen door een man met wie ze op de derde date is, omdat ze zat te flirten met hem en hem uitnodigde voor koffie.
Je kan zoveel scenario's verzinnen waarin het écht niet grijs is en waar geen vreemden, wapens of alcohol aan te pas komen wmb...
compact en kleverig.
pi_137397448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man... :')

Dat is ook gewoon lachwekkend.
Nee, het is treurig dat het niet serieus genomen wordt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_137397497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Je er erg seksistische opvattingen op na houdt. Dat behoef ik hopelijk niet uit te leggen, omdat je zelf wel ziet dat je met twee maten meet?
Nee?

Ik zeg gewoon dat ik het erg triest vind dat je je als man door een vrouw laat mishandelen. Kan mij goed voorstellen dat dat soort zaken niet serieus worden genomen.
pi_137397541
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nee, het is treurig dat het niet serieus genomen wordt.
Er bestaat ook nog zoiets als "voor jezelf opkomen"...
pi_137397564
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Want?

Ik sta open voor argumenten.
het groeit. Je wil je partner geen pijn doen (ik in elk geval niet) en als ze dan een keer uithaalt denk je: zal niet meer gebeuren. En dan gebeurt het nog eens... Enz.
compact en kleverig.
pi_137397576
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar dát is al niet eens waar ik het over heb. Er is nl ook een gebied dat helemaal niet grijs is, maar gewoon duidelijk verkrachting is waar niemand aan denkt.
Pijn bij de seks vanwege een ingreep, een partner die aandringt en een vrouw die na 10 keer nee, huilend haar benen wijd doet omdat ze het even niet meer op kan brengen om nee te zeggen.
Een meisje dat compleet verstijft en helemaal niet meer weet wat ze moet doen nadat een goede vriend haar nee niet accepteert.
Een vrouw die grof op het bed gegooid wordt en van achteren genomen door een man met wie ze op de derde date is, omdat ze zat te flirten met hem en hem uitnodigde voor koffie.
Je kan zoveel scenario's verzinnen waarin het écht niet grijs is en waar geen vreemden, wapens of alcohol aan te pas komen wmb...
Ah op die fiets.

Mjah, wellicht gaat men daar helaas iets te snel aan voorbij. Misschien juist omdat het geen grijs gebied (en dus geschikter voor discussie) is en iedereen het daar snel over eens is dat het verkrachting betreft. Alsof het ondergesneeuwd raakt door de twijfelgevallen.

Jammer en een kwalijke zaak.
pi_137397589
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

het groeit. Je wil je partner geen pijn doen (ik in elk geval niet) en als ze dan een keer uithaalt denk je: zal niet meer gebeuren. En dan gebeurt het nog eens... Enz.
Totaal gebrek aan zelfrespect dus..
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:10:42 #159
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137397607
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef trigt013 het volgende:
Waarom zijn mannen drukken om de slachtoffers als leugenaars uit te maken dan zich druk te maken om het leed van de slachtoffers en eventueel dit te stoppen?
Ik heb t geprobeerd te ontcijferen en volgens mij bedoel je waarom mensen hun vraagtekens hebben bij je/de visie/definitie van verkrachting i.p.v. zich druk te maken om de slachtoffers.

Welnu dat heeft ermee te maken dat er bij elke verkrachting sprake is van een verkrachter, en dat is nogal een beschuldiging. En daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan. En met jouw visie op verkrachting ben ik van mening dat mensen onterecht beschuldigd gaan worden.
pi_137397667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als "voor jezelf opkomen"...
Dat kun je ook tegen die vrouwen zeggen die mishandeld of verkracht worden. Sowieso heb gelezen dat het langzaam erin sluipt en wanneer het echt uit de hand loopt, het slachtoffer mentaal al helemaal kapot is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_137397708
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Ah op die fiets.

Mjah, wellicht gaat men daar helaas iets te snel aan voorbij. Misschien juist omdat het geen grijs gebied (en dus geschikter voor discussie) is en iedereen het daar snel over eens is dat het verkrachting betreft. Alsof het ondergesneeuwd raakt door de twijfelgevallen.

Jammer en een kwalijke zaak.
ik weet dat het niet zo is hoor, mensen nemen dat echt wel serieus over het algemeen, maar er wordt altijd geroepen over wapens én over drank. Net of er niks tussen zit. Óók grijs gebied uiteraard.
compact en kleverig.
pi_137397724
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:11 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat kun je oom tegen die vrouwen zeggen die mishandeld of verkracht worden. Sowieso heb gelezen dat het langzaam erin sluipt en wanneer het echt uit de hand loopt, het slachtoffer mentaal al helemaal kapot is.
Een vrouw is over het algemeen fysiek een stuk minder sterk dan een man, dus nee dit gaat niet helemaal op.

En dat laatste klopt: het zegt alleen wel heel veel over jezelf dat je je laat mentaal kapot maken.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:13:25 #163
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137397733
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:10 schreef Westerling het volgende:
Welnu dat heeft ermee te maken dat er bij elke verkrachting sprake is van een verkrachter, en dat is nogal een beschuldiging. En daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan. En met jouw visie op verkrachting ben ik van mening dat mensen onterecht beschuldigd gaan worden.
Ja, en ik ben van mening dat veel daders hun geweten goedpraten door de definitie te verplaatsen naar de man die uit de bosjes springt en dat je bijvoorbeeld binnen een relatie nooit een verkrachter kan zijn.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137397742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Totaal gebrek aan zelfrespect dus..
mja, maar dat is dus niet voorbehouden aan vrouwen.
compact en kleverig.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:14:18 #165
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137397776
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een vrouw is over het algemeen fysiek een stuk minder sterk dan een man, dus nee dit gaat niet helemaal op.

En dat laatste klopt: het zegt alleen wel heel veel over jezelf dat je je laat mentaal kapot maken.
Dus het is het slachtoffer haar eigen schuld? Had ze maar sterker moeten zijn?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137397795
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:14 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dus het is het slachtoffer haar eigen schuld? Had ze maar sterker moeten zijn?
Nee?
pi_137397960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee?
Maar je zegt wel dat wanneer iemand mishandelt (of verkracht) wordt door iemand die fysiek minder sterk is, dit lachwekkend is.

Dus als een volwassen vrouw verkracht wordt door een 12-15 jarig ventje, is dat lachwekkend. Ok. Weten we ook weer hoe jij denkt.
pi_137398022
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar je zegt wel dat wanneer iemand mishandelt (of verkracht) wordt door iemand die fysiek minder sterk is, dit lachwekkend is.

Dus als een volwassen vrouw verkracht wordt door een 12-15 jarig ventje, is dat lachwekkend. Ok. Weten we ook weer hoe jij denkt.
De verkrachting an sich vind ik niet lachwekkend, wel het feit dat zo,n iemand niet voor zichzelf op is gekomen.

Overigens faal je in je vergelijkingen, want een groepje van 12 - 15 jarige kunnen makkelijk fysiek een vrouw overmeesteren.
pi_137398046
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Puberjongens kunnen best sterker zijn dan volwassen vrouwen, matige vergelijking derhalve. Als je zei 12-15 jarig meisje en volwassen man is dat inderdaad lachwekkend.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137398071
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:10 schreef Westerling het volgende:

[..]

Ik heb t geprobeerd te ontcijferen en volgens mij bedoel je waarom mensen hun vraagtekens hebben bij je/de visie/definitie van verkrachting i.p.v. zich druk te maken om de slachtoffers.

ik vind het ook wel erg eigenlijk dat mensen altijd meteen roepen dat het niet kan, dat er valse beschuldigingen bij zitten, dat ze vast achteraf spijt kregen... Bij dit soort onderzoeken. Echt áltijd. :{

Ik vind overigens een man die een keer die fout maakt (want lang niet elke man doet dat bewust, een vrouw verkrachten, omdat hij haar wil verkrachten) niet per definitie een verkrachter. Iemand die een keer vreemdgaat, is in mijn boekje ook geen vreemdganger.

Maar dat is ws een wat controversieel beeld.
compact en kleverig.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:22:30 #171
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137398148
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ja, en ik ben van mening dat veel daders hun geweten goedpraten door de definitie te verplaatsen naar de man die uit de bosjes springt en dat je bijvoorbeeld binnen een relatie nooit een verkrachter kan zijn.
Daar hadden we het dan ook niet over. We hadden het over drank-geinduceerde vrijpartijen waarbij die iemand in nuchtere toestand niet had gedaan.
pi_137398367
ongewenste tongzoen geldt ook als verkrachting, te veel alcohol en wat wanhopig gedrag bij een jongen in de discotheek kan ook voor wat goede cijfers zorgen.
pi_137398503
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Adames het volgende:
ongewenste tongzoen geldt ook als verkrachting, te veel alcohol en wat wanhopig gedrag bij een jongen in de discotheek kan ook voor wat goede cijfers zorgen.
alleen als die vrouwen dat aangeven, wat niet zo gauw zal gebeuren. Verreweg de meeste vrouwen zullen niet zeggen dat ze verkracht zijn als ze een tongzoen hebben gekregen :{

En dat komt ook niet voor als verkrachting bij een rechtszaak. Áls er überhaupt al iets mee gedaan wordt.
compact en kleverig.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:28:59 #174
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137398513
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:20 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik vind het ook wel erg eigenlijk dat mensen altijd meteen roepen dat het niet kan, dat er valse beschuldigingen bij zitten, dat ze vast achteraf spijt kregen... Bij dit soort onderzoeken. Echt áltijd. :{

Ik vind overigens een man die een keer die fout maakt (want lang niet elke man doet dat bewust, een vrouw verkrachten, omdat hij haar wil verkrachten) niet per definitie een verkrachter. Iemand die een keer vreemdgaat, is in mijn boekje ook geen vreemdganger.

Maar dat is ws een wat controversieel beeld.
Nja, ik vind het dus heel kwalijk als er inderdaad valse beschuldigingen bij zitten voor zo'n ernstige term. Het punt is dus eigenlijk dat de term wat breed is.

Daar hou ik rekening mee door een stuk van t grijze gebied niet tot verkrachting te rekenen, en jij schaalt de term iets lager in (althans er is bij jou niet bij elke verkrachting sprake van een verkrachter). Vind ik ook alleszins redelijk hoor.

Maar er zit hier iemand een visie op verkrachting te verkondigen die leidt tot ernstige begripsinflatie.
pi_137398690
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:26 schreef Adames het volgende:
als dit onder (dreiging van) geweld gebeurt is dit wettelijk zo ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')