Meeste verkrachtingen vinden plaats in de prive situatie zoals thuis en werk ed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef beerten het volgende:
[..]
Meerdere stukken input schoonheid. Of valt dit weer onder sexuele intimidatie?
Als hij redelijkerwijs signalen krijgt dat zij niet wil, dan reken ook ik het onder verkrachting. Als zij geen enkel signaal geeft dat zij niet wil, tja, dan kan ik hem niets kwalijk nemen. Als hij zo onbeschrijflijk dom is dat hij werkelijk niet doorheeft wat een ander bedoelt met "nee", dan hoort die persoon sowieso niet thuis in het openbaar.
Lezen, "willig" = "zij wil"quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.
Maar ook niet dat je het wel gedaan hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.
Welke strafmaat? Want dat komt nooit tot een veroordeling, de kans is zelfs bar klein dat het tot aangifte komt aangezien als iemand dit meld er erg duidelijk verteld zal worden dat aangifte geen enkele zin heeft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
Als 1 van beide partijen out is, nee zegt(of doet) dan is het verkrachting. Zijn beide partijen willig, zeggen ze ja, doen ze ja, dan is het geen verkrachting. Vrij simpel toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Dus alleen als een van de beide partijen echt "out" is is het verkrachting?
Omdat je reactie vermogen niet meer voldoende is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?
Wat denk je van de neef, de oom, papa, broer, dominee, leraar allemaal onder sociale druk en chantage. Die gebeuren veel meer dan de andere.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het gaat ook altijd over drank indit soort topics
Iemand n ander idee over hoe iemand te verkrachten is náást: onder bedreiging met n mes, door n wildvreemde, of straalbezopen?
ik doelde niet op jouquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:31 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Wat denk je van de neef, de oom, papa, broer, dominee, leraar allemaal onder sociale druk en chantage. Die gebeuren veel meer dan de andere.
Integendeel, maar met respect kom je verder dan met lichte dwang.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef Sisko het volgende:
[..]
Omdat je reactie vermogen niet meer voldoende is.
Kom op zeg, zelfs de vrouwen hier zijn het niet eens met je puriteinse opvattingen over wat verkrachting is en wat niet. Jij zal wel een erg spaarzaam sexleven hebben zo
Hoe verkracht je iemand die willig is dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, in hoeverre is mijn "ja" van betekenis als ik dronken ben?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Als 1 van beide partijen out is, nee zegt(of doet) dan is het verkrachting. Zijn beide partijen willig, zeggen ze ja, doen ze ja, dan is het geen verkrachting. Vrij simpel toch?
En het slachtoffer zijn van een beroving is dingen weggeven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Verkrachting is geen bewijsbaar feit, het is hoe het slachtoffer het ervaart.
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voorquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, in hoeverre is mijn "ja" van betekenis als ik dronken ben?
Moet ik of iemand anders niet probleemoplossend kunnen denken en de consequenties van bepaalde daden kunnen inzien?
Ik bedoel dat veel slachtoffer geen aangifte doen of niet genoeg bewijs kunnen verzamelen om de dader te veroordelen. Maar ze zullen zich nog steeds verkrachtingsslachtoffer voelen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe verkracht je iemand die willig is dan?
Achteraf spijt maakt niet dat het verkrachting is, verkrachting is tegen de zin in gemeenschap hebben. Aangezien ze op dat moment wel zin had en dat liet merken/heeft gezegd kan het geen verkrachting zijn.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voor
Saai hoor. En bovendien gaat het meestal wél goed, vergelijk het met autorijden.
Is je waardigheid weggeven genoeg?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
En het slachtoffer zijn van een beroving is dingen weggeven.
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee. Dan zou niemand ooit meer dronken seks hebben, want stel je voor
Saai hoor. En bovendien gaat het meestal wél goed, vergelijk het met autorijden.
Ja, dronken autorijden gaat meestal goed. Dat alcohol de kans op een fout ernstig vrgroot betekent niet dat de kans op een ongelukt groter dan vijftig procent wordt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:36 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!
ik heb het over autorijden, zonder drank, dat dronken ging over de seks.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:36 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dronken autorijden gaat meestal wel goed? Je meent dit niet!
Oh dat klopt absoluut, maar dat zou wat mij betreft niet moeten gaan om de achteraf spijt hebben gevallen. Er zijn er meer dan genoeg die op z'n minst in het grijze gebied zaten of echt ronduit verkracht zijn waarbij dit het geval is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat veel slachtoffer geen aangifte doen of niet genoeg bewijs kunnen verzamelen om de dader te veroordelen. Maar ze zullen zich nog steeds verkrachtingsslachtoffer voelen.
O manquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:07 schreef MouzurX het volgende:
Ze moeten een nieuwe naam bedenken voor de gevallen in het grijze gebied.
Zo van:
Van je fiets getrokken en de bosjes in getrokken -> verkracht.
In een dronken bui/ in een huwelijk eigenlijk geen seks willen -> ongewenste seks.
Of iets in die richting. Het komt nu gewoon een beetje neer op "iemand een klap geven" -> doodslag!
Daarentegen is 1 op de 20 toch wel realistisch? Dat is 1 iemand uit 1,5 basisschoolklas. Vooral in steden en in andere landen zie ik dat wel gebeuren hoor.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:02 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Verkrachting is geen bewijsbaar feit, het is hoe het slachtoffer het ervaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |