Nee, maar dan klim je wel boven de persoon of laat je je gewillig uitkleden met bijbehorende aanrakingen. Iemand die zich verkracht voelt zal passiever zijn tot tegenstribbelen. Maar je weet dat je als neef, oom, leraar, vader, opa gewoon van de persoon af moet blijven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:14 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
als zij geen ja zegt, wil dat niet zeggen dat ze geen seks wil hoor... Ik zeg zelden ja bv als het daar om gaat.
Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen als ze "out" is, geen ja kan zeggen of doen vind ik het verkrachting. Kan iemand dat wel en zegt geen nee, of doet ja(non verbaal dus) dan kan ik er geen verkrachting in ontdekken.
Hoe kom je daar bij? Ik keur geen enkele vorm van BEWUSTE onvrijwillige sex goed. Zelfs het gezanik "als ik jou bef moet je me ook pijpen" of weet ik veel wat men zoal verzint keur ik af. Sex moet ten alle tijde op basis van vrijwilligheid. Zo gek als men maar wil. Maar alleen als hij/zij wil, wat hij/zij wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:11 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus jij hebt sex met vrouwen die geen sex met jou willen hebben? En jij vind dat respectvol?
Nee, je hebt haar niet gepenetreerd en ook zijn het normale omgangvormen. Een tandarts steekt ook een vinger in je mond, dat is normaal in die situatie dus ook geen verkrachting.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef beerten het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik keur geen enkele vorm van BEWUSTE onvrijwillige sex goed. Zelfs het gezanik "als ik jou bef moet je me ook pijpen" of weet ik veel wat men zoal verzint keur ik af. Sex moet ten alle tijde op basis van vrijwilligheid. Zo gek als men maar wil. Maar alleen als hij/zij wil.
Het gaat me om de definitie die je hanteert, tenenkrommend kortzichtig, generaliserend.
Stel, ik kom bij een vriendin op de verjaardag, feliciteer haar en geef haar 3 hollandse zoenen op de wang. Net als ieder, ik sta achter in de rij. Zij vind dat maar niets. Is zij dan verkracht? Volgens jou wel. Laat ik voorzichtig zeggen dat ik daar toch echt heel anders over denk.
verkracht is ze in dit geval nóóit btw.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:18 schreef beerten het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik keur geen enkele vorm van BEWUSTE onvrijwillige sex goed. Zelfs het gezanik "als ik jou bef moet je me ook pijpen" of weet ik veel wat men zoal verzint keur ik af. Sex moet ten alle tijde op basis van vrijwilligheid. Zo gek als men maar wil. Maar alleen als hij/zij wil, wat hij/zij wil.
Het gaat me om de definitie die je hanteert, tenenkrommend kortzichtig, generaliserend.
Stel, ik kom bij een vriendin op de verjaardag, feliciteer haar en geef haar 3 hollandse zoenen op de wang. Net als ieder, ik sta achter in de rij. Zij vind dat maar niets. Is zij dan verkracht? Volgens jou wel. Laat ik voorzichtig zeggen dat ik daar toch echt heel anders over denk.
Het is wel aanranding.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:19 schreef lovely_sunset het volgende:
Maar het is inderdaad maar net wat je onder verkrachting verstaat. Ik heb wel meerdere keren gehad dat ik op mijn mond gekust werd door een man zonder dat daar een aanleiding voor was. Dan voel je je ook wel even onprettig. En dan gaat het alleen nog maar om een kus.
Als ze dan met je flirt en doet, duidelijk meedoet in alles zie ik ook dat niet als verkrachting. Kom op zeg, we hebben het over dronken en zonder out te zijn, dan kan iemand echt nog wel een beetje nadenken, je doet echt geen dingen die je anders echt nooit zou doen. De grens vervaagt wat, dat is waar, maar daar ben je zelf bij.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.
Volgens Trigit013 heb ik dan juist wel iemand verkracht inderdaad. 3 onschuldige kusjes. Maar ja, zij kan het als verkrachting voelen. Dus is het verkrachting aldus Trigit uit Tilburg (tochquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
verkracht is ze in dit geval nóóit btw.
Of gaf je d'r ook nog even den beurt na die kussen?
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Als ze dan met je flirt en doet, duidelijk meedoet in alles zie ik ook dat niet als verkrachting. Kom op zeg, we hebben het over dronken en zonder out te zijn, dan kan iemand echt nog wel een beetje nadenken, je doet echt geen dingen die je anders echt nooit zou doen. De grens vervaagt wat, dat is waar, maar daar ben je zelf bij.
Ligt een meisje stomdronken op de bank in een roes en je gaat er dan overheen dan is het duidelijk verkrachting. Bij een meisje dat amper haar eigen naam nog weet doordrammen na een nee om toch je zin te krijgen vind ik ook tever gaan.
Nee, als de penetratie als ongewenst word ervaren is het verkrachting. Wel het hele stuk lezen en niet op 1 quote.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef beerten het volgende:
[..]
Volgens Trigit013 heb ik dan juist wel iemand verkracht inderdaad. 3 onschuldige kusjes. Maar ja, zij kan het als verkrachting voelen. Dus is het verkrachting aldus Trigit uit Tilburg
Als je op dat moment wilde is het geen verkrachting. Het kan een domme fout zijn van jezelf, maar het is geen verkrachting.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat openbare dronkenschap verboden is, net zoals onder invloed autorijden? Omdat je zo goed keuzes kan maken onder invloed?
dat is niet waar, zegthij niet. Maar goed, kennelijk wil jij het graag in het belachelijke trekken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:22 schreef beerten het volgende:
[..]
Volgens Trigit013 heb ik dan juist wel iemand verkracht inderdaad. 3 onschuldige kusjes. Maar ja, zij kan het als verkrachting voelen. Dus is het verkrachting aldus Trigit uit Tilburg
maar goed, er zíjn idd vrouwen/meisjes die dat dan wel roepen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je op dat moment wilde is het geen verkrachting. Het kan een domme fout zijn van jezelf, maar het is geen verkrachting.
Geloof me, wettelijk is het verboden om sexuele handelingen te verrichten bij iemand die wilsonbekwaam is. Als jij ziet dat ze onder invloed is is ze wilsonbekwaam en mag jij geen sexuele handelingen bij die persoon verrichten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je op dat moment wilde is het geen verkrachting. Het kan een domme fout zijn van jezelf, maar het is geen verkrachting.
En als je allebei dronken bent?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Alleen als ze "out" is, geen ja kan zeggen of doen vind ik het verkrachting. Kan iemand dat wel en zegt geen nee, of doet ja(non verbaal dus) dan kan ik er geen verkrachting in ontdekken.
Geloof me, echt geen enkele man zal ooit veroordeeld zijn(of worden) omdat hij een willig dronken meisje neukte die de volgende dag spijt had(iig hier in nederland).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Geloof me, wettelijk is het verboden om sexuele handelingen te verrichten bij iemand die wilsonbekwaam is. Als jij ziet dat ze onder invloed is is ze wilsonbekwaam en mag jij geen sexuele handelingen bij die persoon verrichten.
Meerdere stukken input schoonheid. Of valt dit weer onder sexuele intimidatie?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee, als de penetratie als ongewenst word ervaren is het verkrachting. Wel het hele stuk lezen en niet op 1 quote.
Als je beide out bent komt er geen seks he...quote:
gelukkig zul je er niet zo snel voor veroordeeld wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:25 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Geloof me, wettelijk is het verboden om sexuele handelingen te verrichten bij iemand die wilsonbekwaam is. Als jij ziet dat ze onder invloed is is ze wilsonbekwaam en mag jij geen sexuele handelingen bij die persoon verrichten.
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je beide out bent komt er geen seks he...
Maar dat iemand niet ervoor veroordeeld word betekend niet dat je haar niet verkracht hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Geloof me, echt geen enkele man zal ooit veroordeeld zijn(of worden) omdat hij een willig dronken meisje neukte die de volgende dag spijt had(iig hier in nederland).
Zelfs in het meer dan grijze gebied van iemand die een lauwe poging heeft gedaan om nee te zeggen of te doen gebeurd dat bijkans nooit.
Het is serieus allemaal zo vaag als maar kan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |