abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:26:42 #126
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_137395357
Natuurlijk is er geen onderzoek gedaan naar geweld tegen mannen...
pi_137395767
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het gaat ook altijd over drank indit soort topics :')

Iemand n ander idee over hoe iemand te verkrachten is náást: onder bedreiging met n mes, door n wildvreemde, of straalbezopen?
Ik snap dat je dit natuurlijk niet zo bedoelt .. maar het klonk heel erg als 'eh, iemand nog originele tips?'

Er lijken mij twee soorten van verkrachting (los van de definitie over) .. het soort waarbij gepoogd wordt de identiteit van de dader verborgen te houden (ook al is het wellicht een bekende van het slachtoffer). Dan kom je denk ik snel bij de momentopnamen uit .. bedreiging, geweld, vreemden, alcohol etc. Het soort wat jij noemt iig.

En dan lijkt me (zonder enige specifieke kennis over het onderwerp) er nog het soort te bestaan waarbij voornamelijk gebruik gemaakt wordt van manipulatie, chantage, etc etc. Waar het geestelijke spelletje een prominente rol inneemt (itt dus verkrachting door voornamelijk lichamelijke overmacht / geweldig) en de kans ook veel groter is dat het slachtoffer al weet wie de dader is.

Allebei verschrikkelijk, maar zeker die 2e moet ik niet aan denken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_137395855
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:30 schreef lovely_sunset het volgende:
het valt me op dat veel mannen verkrachting gewoon aan het verdedigen zijn. Het opnemen voor de man die het gedaan heeft.
:')

Dat valt jou op ja? Kan je ze even tellen, en dat uitzetten tegen het aantal mannelijke posts in dit topic?

Een trieste en zeer kwalijke generalisatie van jouw kant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137395949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is je waardigheid weggeven genoeg?
Hah! Dan zijn we allemaal wel meerdere keren verkracht.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:39:04 #130
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137396113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:47 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Is wel verkrachting want er is geen wederzijds consensus.
Dus als ik als man dronken seks heb met een vrouw dan ben ik verkracht :P ?
pi_137396222
Haha. Al die gefrustreerde mannen hier.

\/\/ Dit bedoel ik. Prachtig. :)

[ Bericht 63% gewijzigd door Disorder op 04-03-2014 22:33:49 ]
pi_137396425
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:41 schreef Disorder het volgende:
Haha. Al die gefrustreerde mannen hier.
Ja precies. Die frustraties moet ik, als man zijnde, natuurlijk zo eventjes botvieren op een wildvreemde.

Velen hier zijn het gewoon niet eens met de wel hele ruime opvatting van verkrachting die voornamelijk gedeeld wordt door trigt013. Maar een verdedigend standpunt innemen omdat je het niet met een definitie eens bent betekent in jouw ogen (en blijkbaar die van lovely_sunset ook) meteen dat je het er allemaal maar niet mee eens bent, en de andere per definitie kant onzin verkoopt?

Beetje jammer knul.
pi_137396466
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik snap dat je dit natuurlijk niet zo bedoelt .. maar het klonk heel erg als 'eh, iemand nog originele tips?'

Er lijken mij twee soorten van verkrachting (los van de definitie over) .. het soort waarbij gepoogd wordt de identiteit van de dader verborgen te houden (ook al is het wellicht een bekende van het slachtoffer). Dan kom je denk ik snel bij de momentopnamen uit .. bedreiging, geweld, vreemden, alcohol etc. Het soort wat jij noemt iig.

En dan lijkt me (zonder enige specifieke kennis over het onderwerp) er nog het soort te bestaan waarbij voornamelijk gebruik gemaakt wordt van manipulatie, chantage, etc etc. Waar het geestelijke spelletje een prominente rol inneemt (itt dus verkrachting door voornamelijk lichamelijke overmacht / geweldig) en de kans ook veel groter is dat het slachtoffer al weet wie de dader is.

Allebei verschrikkelijk, maar zeker die 2e moet ik niet aan denken.
ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor. :{
compact en kleverig.
pi_137396680
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik bedoelde daarmee aan te geven dat mensen vaak alleen daaraan denken bij verkrachting en in t geval van dronken, is het niet eens verkrachting te noemen... Lekker gemakkelijk als je zo denkt. Dan komt het idd ineens véél minder vaan voor. :{
Ik snap je. Het is te makkelijk (en moreel gezien verwerpelijk) om dat hele grijze gebied omtrent de wederzijdse consensus af te doen als 'geen verkrachting'.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:51:32 #135
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137396689
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat hun definitie van Europa dan is, want Frankrijk, Duitsland en Italië hebben al 200 miljoen inwoners.
Maar behalve vrouwen wonen er ook nog mannen ;)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:51:38 #136
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137396701
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Daarom krijg je ook zoveel problemen, mannen denken heel vaak dat vrouwen ook altijd sex willen als ze maar een beetje extra gepushed worden. En voordat je het weet gaat het als mis. Of vinden dat als je getrouwd bent je recht hebt op elke avond sex, ook als je vrouw geen zin heeft.

Waarom gaat het precies mis, gebrek aan respect voor vrouwen en haantjesgedrag van de mannen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137396728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk is er geen onderzoek gedaan naar geweld tegen mannen...
Een man die van een vrouw klappen krijgt bedoel je?
pi_137396762
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Daarom krijg je ook zoveel problemen, mannen denken heel vaak dat vrouwen ook altijd sex willen als ze maar een beetje extra gepushed worden. En voordat je het weet gaat het als mis. Of vinden dat als je getrouwd bent je recht hebt op elke avond sex, ook als je vrouw geen zin heeft.

Waarom gaat het precies mis, gebrek aan respect voor vrouwen en haantjesgedrag van de mannen.
Praat voor jezelf knul, ik ben inmiddels een beetje klaar met je rigide generalisaties.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:53:36 #139
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137396788
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:17 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Of als je weet dat die persoon nuchter nooit sex met jou zou willen hebben.
Damn, ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik ben dus ook verkrachtingsslachtoffer... ze was dik en lelijker dan ik dacht.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:56:34 #140
34974 trigt013
pi_137396929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:53 schreef Westerling het volgende:

[..]

Damn, ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik ben dus ook verkrachtingsslachtoffer... ze was dik en lelijker dan ik dacht.
Als je denkt dat zij expres misbruik heeft gemaakt van jou dronkenschap is dat wel zo. Maar ik denk dat jij hem er ook wel ingestoken had als je nuchter was voor de eenmalige sex.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:56:39 #141
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137396936
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 19:27 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dan ben jij wettelijk ook wilsonbekwaam en zal dat absoluut worden meegenomen in de strafmaat.
Gewoon net zo hard aangifte doen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:58:25 #142
214372 Westerling
Simpele ziel
pi_137397018
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:56 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Als je denkt dat zij expres misbruik heeft gemaakt van jou dronkenschap is dat wel zo. Maar ik denk dat jij hem er ook wel ingestoken had als je nuchter was voor de eenmalige sex.
Nee, dat zou ik niet hebben gedaan. Anders zei ik het niet.

En zij wist wel dat ik dat niet zou doen. Verkrachting dus.
pi_137397107
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Een man die van een vrouw klappen krijgt bedoel je?
Huiselijk geweld schijnt omgekeerd (dus gericht tegen de man) bijna even vaak voor te komen .. bron helaas niet 123 paraat.

Maar he, doe dáár maar eens aangifte van zonder compleet belachelijk gemaakt te worden.

Best wel offtopic .. maar zo kende ik een gezin (woonden vroeger in dezelfde straat) waarbij er vaak scheldpartijen en gebroken servies te horen was. Ze hadden jonge kinderen, omwonenden schakelden politie in, zij roept huiselijk geweld. Hij gearresteerd, scheiding, voogdij kwijt. Het kwam uit in de buurt dat hij zijn vrouw zou slaan, baan kwijt (klein dorp, iedereen kent iedereen), verhuisd want onmogelijk leven in die omgeving. En toen kwam bij haar nieuwe relatie uit dat zij degene was die hem helemaal lens sloeg. 'Oeps, sorry he' tegen de 1e man, en men ging verder met de orde van de dag. Hij vecht nu volgens mij nog steeds om zijn kinderen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:01:11 #144
34974 trigt013
pi_137397169
Waarom zijn mannen drukken om de slachtoffers als leugenaars uit te maken dan zich druk te maken om het leed van de slachtoffers en eventueel dit te stoppen?
pi_137397188
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Huiselijk geweld schijnt omgekeerd (dus gericht tegen de man) bijna even vaak voor te komen .. bron helaas niet 123 paraat.

Maar he, doe dáár maar eens aangifte van zonder compleet belachelijk gemaakt te worden.

Best wel offtopic .. maar zo kende ik een gezin (woonden vroeger in dezelfde straat) waarbij er vaak scheldpartijen en gebroken servies te horen was. Ze hadden jonge kinderen, omwonenden schakelden politie in, zij roept huiselijk geweld. Hij gearresteerd, scheiding, voogdij kwijt. Het kwam uit in de buurt dat hij zijn vrouw zou slaan, baan kwijt (klein dorp, iedereen kent iedereen), verhuisd want onmogelijk leven in die omgeving. En toen kwam bij haar nieuwe relatie uit dat zij degene was die hem helemaal lens sloeg. 'Oeps, sorry he' tegen de 1e man, en men ging verder met de orde van de dag. Hij vecht nu volgens mij nog steeds om zijn kinderen.
Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man... :')

Dat is ook gewoon lachwekkend.
pi_137397274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef trigt013 het volgende:
Waarom zijn mannen drukken om de slachtoffers als leugenaars uit te maken dan zich druk te maken om het leed van de slachtoffers en eventueel dit te stoppen?
Waarom scheer jij alle mannen (maar op een of andere manier schaar je jezelf daar dan weer, heel handig, niet onder) zo over één kam?

Verkrachting is verschrikkelijk, dat hoeft imo niet benoemd te worden.

We zijn het gewoon totaal niet eens met jouw opvatting over verkrachting en daarin niet de enige. Dat betekent helemaal niet dat we het bagatelliseren.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:03:51 #147
34974 trigt013
pi_137397308
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom scheer jij alle mannen (maar op een of andere manier schaar je jezelf daar dan weer, heel handig, niet onder) zo over één kam?

Verkrachting is verschrikkelijk, dat hoeft imo niet benoemd te worden.

We zijn het gewoon totaal niet eens met jouw opvatting over verkrachting en daarin niet de enige. Dat betekent helemaal niet dat we het bagatelliseren.
Okay iets meer nuance....de mannen in dit topic.
pi_137397335
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogal logisch hé, je laat je toch niet door een vrouw mishandelen als man... :')

Dat is ook gewoon lachwekkend.
Ik vind het diep triest. En jou door deze post nu ook.
pi_137397365
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Okay iets meer nuance....de mannen in dit topic.
Behalve jij natuurlijk. Verder iedereen met een piemel.

pi_137397370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik vind het diep triest. En jou door deze post nu ook.
Want?

Ik sta open voor argumenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')