Meen je dat nou serieus of?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij heeft het democratisch gekozen parlement achter zich.
Ik zeg dat het geen reet boeit dat het moreel niet correct is of volgens het internationaal recht niet goed is. Met als voorbeeld de oorlog in Irak die was illegaal maar dat had ook geen consequenties.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:55 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Je redenering: Rusland loopt Oekraine binnen en dus is het goed want dat gebeurde in Irak ook slaat echt helemaal nergens op.
quote:The diplomatic interventions are coming fast. The first two snaps from Reuters are from NATO Secretary-General Anders Fogh Rasmussen and the last three are from Catherine Ashton, the EU’s foreign policy representative.
URGENT NEED FOR DE-ESCALATION IN UKRAINE’S CRIMEA; NATO ALLIES CONTINUE TO COORDINATE CLOSELY - RASMUSSEN
RUSSIA MUST RESPECT UKRAINE’S SOVEREIGNTY, INCLUDING WITH REGARD TO MOVEMENT OF RUSSIAN FORCES IN UKRAINE
EU’S ASHTON SAYS DECISION TO USE RUSSIAN ARMED FORCES IN UKRAINE IS UNWARRANTED ESCALATION OF TENSIONS
EU’S ASHTON CALLS ON RUSSIA NOT TO DISPATCH TROOPS BUT TO PROMOTE ITS VIEWS THROUGH PEACEFUL MEANS
EU’S ASHTON SAYS UNITY, SOVEREIGNTY AND TERRITORIAL INTEGRITY OF UKRAINE MUST BE RESPECTED BY ALL SIDES
Ja, dus? Ik verdedig Poetin dan ook niet?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:56 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dat heeft Poetin toch ook gedaan..
In internationaal recht zijn sommige zaken politiek en die zijn over het algemeen niet vatbaar voor het recht. Het recht probeert gewoon een verwachting te scheppen voor de toekomst. Dat dit recht geschonden wordt is een politiek verhaal en keuze. Dat maakt het nog niet goed. Maar ik snap wat je bedoelt, dat uiteindelijk feitelijk/politiek handelen de doorslag heeft.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg dat het geen reet boeit dat het moreel niet correct is of volgens het internationaal recht niet goed is. Met als voorbeeld de oorlog in Irak die was illegaal maar dat had ook geen consequenties.
Dit was nog korter dan Obama gister...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:01 schreef venomsnake het volgende:
Nou, geweldig statement.. Ban Ki-moon gaat zometeen met Putin bellen..
BREAKING!
Ik ben altijd benieuwd hoe die gesprekken dan verlopen. Is dat allemaal hele dure diplomatieke taal of zeggen ze gewoon 'ey joh, doe is ff niet'?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:01 schreef venomsnake het volgende:
BREAKING!
haha hai dis is moon, ban ki. Can ju staph sending toophs priessss?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:01 schreef venomsnake het volgende:
BREAKING!
Nee, er waren geen goede intenties van de machthebbers. Verkiezingen vervalsen zijn geen goede intenties. Net als staatsbedrijven verkopen aan vrienden voor een dubbeltje. Pas toen Poetin aan de macht kwam ging het economisch beter.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:57 schreef Westerling het volgende:
[..]
Een zooi zal het geweest zijn ja. Een heel rijk uit elkaar gevallen. De intenties waren een stuk beter destijds.
Maar kom op, Poetin slingert de economie toch ook niet aan omdat het zo'n Filantroop is maar omdat hij graag een sterk Rusland ziet om de VS dwars te zitten..quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, er waren geen goede intenties van de machthebbers. Verkiezingen vervalsen zijn geen goede intenties. Net als staatsbedrijven verkopen aan vrienden voor een dubbeltje. Pas toen Poetin aan de macht kwam ging het economisch beter.
Wat jij wilquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, er waren geen goede intenties van de machthebbers. Verkiezingen vervalsen zijn geen goede intenties. Net als staatsbedrijven verkopen aan vrienden voor een dubbeltje. Pas toen Poetin aan de macht kwam ging het economisch beter.
Hij doet dat omdat dat nodig is om zijn macht te behouden. Ik beweer nergens dat hij een Filantroop is?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:04 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Maar kom op, Poetin slingert de economie toch ook niet aan omdat het zo'n Filantroop is maar omdat hij graag een sterk Rusland ziet om de VS dwars te zitten..
Ok dan denken we hetzelfde - inkomensverdeling boeit Poetin natuurlijk geen flikker bijvoorbeeld. Tenzij het zorgt dat hij zijn positie kan verstevigenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij doet dat omdat dat nodig is om zijn macht te behouden. Ik beweer nergens dat hij een Filantroop is?
Ahja, maar zelfs dat slaat nergens op.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:45 schreef waht het volgende:
[..]
Anders lees je even wat er staat? 'Voorbereid zijn' betekent iets anders.
Uiteraard is dat hypocriet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:17 schreef Roarzcorp. het volgende:
Is het eigenlijk niet hypocriet dat Rusland ingrijpen in Syrië vetot omwille schending van soevereiniteit maar wel zelf lekker soevereiniteit schendt?
Voucher privatization took place between 1992-1994 and roughly 98 percent of the population participated. The vouchers, each corresponding to a share in the national wealth, were distributed equally among the population, including minors. They could be exchanged for shares in the enterprises to be privatized. Because most people were not well-informed about the nature of the program or were very poor, they were quick to sell their vouchers for money, unprepared or unwilling to invest.[citation needed] Most vouchers—and, hence, most shares—wound up being acquired by the management of the enterprises. Although Russia's initial privatization legislation attracted widespread popular support given its promise to distribute the national wealth among the general public and ordinary employees of the privatized enterprises, eventually the public felt deceived.[quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:03 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Duh, elk land is hypocriet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:17 schreef Roarzcorp. het volgende:
Is het eigenlijk niet hypocriet dat Rusland ingrijpen in Syrië vetot omwille schending van soevereiniteit maar wel zelf lekker soevereiniteit schendt?
Denk dat het niet te vergelijken is, wel als de Russen verder oekraine intrekken om wat voor reden dan ookquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:17 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ik zie niet direct wat het anders maakt. Ik snap dat de bevolking zich Russisch voelt daar maar dat is geen reden voor een inval binnen het Internationaal Recht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk dat het niet te vergelijken is, wel als de Russen verder oekraine intrekken om wat voor reden dan ook
en als ze het langzaam aan doen door overal protesterende Russen neer te zettenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Denk dat het niet te vergelijken is, wel als de Russen verder oekraine intrekken om wat voor reden dan ook
Rusland heeft onder Poetin een economische groei doorgemaakt, het lijkt me sterk dat die ingelichte kringen dat ontkennen, dat het door onder meer corruptie nu minder gaat is duidelijk, en corruptie bevordert bepaalde randvoorwaarden zeker niet, maar om nu te zeggen dat het desastreus gaat is weer een andere uiterste.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:47 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik heb uit toch behoorlijk ingelichte kringen vernomen dat Poetin in tegenstelling tot zijn voorganger de corruptie heeft bevorderd, en bovendien alle maatschappelijke modernisering wilde tegenhouden. En dat gaat dan over persvrijheid en dergelijken. En dat is wat ik bedoel met randvoorwaarden.
Ik snap ook wel dat de Sovjet-Unie niet voor niks uit elkaar viel en dat er al wat loos zat. Echter hebben ze in die tijd op technologisch gebied in ieder geval nog heel wat voortgebracht. Daar is nu allemaal geen sprake meer van.
Jij snapt de situatie niet. De bevolking was erg arm, die hadden geen tijd om te wachten. Tevens zullen veel van die bedrijven bankroet zijn gegaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:20 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Voucher privatization took place between 1992-1994 and roughly 98 percent of the population participated. The vouchers, each corresponding to a share in the national wealth, were distributed equally among the population, including minors. They could be exchanged for shares in the enterprises to be privatized. Because most people were not well-informed about the nature of the program or were very poor, they were quick to sell their vouchers for money, unprepared or unwilling to invest.[citation needed] Most vouchers—and, hence, most shares—wound up being acquired by the management of the enterprises. Although Russia's initial privatization legislation attracted widespread popular support given its promise to distribute the national wealth among the general public and ordinary employees of the privatized enterprises, eventually the public felt deceived.[
Dat is dus gewoon dom van die mensen; heeft de overheid de staatsbedrijven keurig verdeelt over het hele volk en wat doen die stommelingen, ze verkopen ze voor een tientje
En hoeveel heeft hij nu nog? Want je kan moeilijk van een "roof" spreken als het gewoon iemand is die zijn leningen moet terugbetalen, wat we allemaal moeten doen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:29 schreef arjan1112 het volgende:
En sinds 2008 worden die rijke russen weer berooft door Westerse banken....
Billionaires in Russia and Ukraine have been particularly hard hit by lenders seeking repayment on balloon loans in order to shore up their own balance sheets. Many oligarchs took out generous loans from Russian banks, bought shares, and then took out more loans from western banks against the value of these shares.[9][14] One of the first to get hit by the global downturn was Oleg Deripaska, Russia's richest man at the time whose net worth was US$28 billion in March 2008. As Deripaska borrowed money from western banks using shares in his companies as collateral, the collapse in share price forced him to sell holdings to satisfy the margin calls.[9][14]
8,5 miljard dollar volgens wikipediaquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:33 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
En hoeveel heeft hij nu nog? Want je kan moeilijk van een "roof" spreken als het gewoon iemand is die zijn leningen moet terugbetalen, wat we allemaal moeten doen.
Wel dan, wat is het probleem?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
8,5 miljard dollar volgens wikipedia
Rusland eigent zich nu een stuk land toe, wat vroeger bij Rusland hoorde, etnische Russen wonen en waar een grote basis van het Russische leger ligt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:23 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ik zie niet direct wat het anders maakt. Ik snap dat de bevolking zich Russisch voelt daar maar dat is geen reden voor een inval binnen het Internationaal Recht.
Een burgeroorlog ja een intern conflict waar grove mensenrechtenschendingen plaatsvinden. Het is om de de responsibility to protect geen gewoonterecht is anders was daar al standaard ingegrepen onder internationaal recht. Het annexeren van een soeverein gebied is gewoon een oorlogsverklaring ook al zijn er redenen te verzinnen waarom een bepaald gebied beter bij een bepaald land hoort. Als we jouw redenatie gebruiken mag China Taiwan morgen nog innemen. Nederland mag dan Vlaanderen innemen en ga zo maar verder. Dit zijn gewoon niet praktijken die acceptabel zijn onder internationaal recht. Ik ben het wel met je eens dat de situaties verschillen alleen mijn punt gaat om het feit dat Rusland vaak tegen ingrijpen is omwille van soevereiniteit terwijl ze nu met gemak soevereiniteit schenden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rusland eigent zich nu een stuk land toe, wat vroeger bij Rusland hoorde, etnische Russen wonen en waar een grote basis van het Russische leger ligt.
We kunnen moeilijk spreken van een oorlog oid waar in Syrië nu al een aantal jaar een burgeroorlog is waar men internationaal wilde ingrijpen en de macht wilde pakken.
Als we puur kijken naar soevereiniteit, dan lijkt het hypocriet maar ligt wel enigszins genuanceerder
En volgens de volgende tweet hebben de Russen niet alleen militairen gestuurd maar ook gebouwklimmers die liever over de hele wereld de Russische vlag zien hangen.twitter:SlawomirDebski twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 19:38:3873% Russians DO NOT want Russia's military interference in #Ukraine http://t.co/ZndrHVv5t2 reageer retweet
twitter:nataliya_myshko twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 20:46:39Person who set up russian flag on #Kharkiv East #Ukraine administration is native russian : http://t.co/LhQeSXcZR2 http://t.co/fpVzMWZlZP reageer retweet
Nee dat klopt, maar daarmee is het omgekeerde niet ook per definitie waar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:05 schreef Romanus het volgende:
Ik vind dat soort percentages wel altijd heel dubieus. Als er hier een peiling wordt gedaan lees je ook vaak dat er 2000 mensen zijn ondervraagd, dat is natuurlijk niet representatief voor de gehele bevolking.
quote:Oekraïne brengt leger in paraatheid
Toegevoegd: zaterdag 1 mrt 2014, 21:11
Oekraïne heeft zijn strijdkrachten in staat van paraatheid gebracht, zegt waarnemend president Toertsjinov. Hij waarschuwt Rusland dat elke militaire actie in Oekraïne zal leiden tot oorlog.
Toertsjinov gaf in Kiev een verklaring na drie uur overleg met leiders van veiligheidsdiensten en het leger. Hij zei dat er geen enkele rechtvaardiging is voor de "Russische agressie" tegen zijn land.
Premier Jatsenjoek, staand naast Toertsjinov, zei dat hij Rusland met klem heeft gevraagd zijn militairen in de Krim terug te roepen. Hij heeft gebeld met de Russische premier Medvedev en aangedrongen op besprekingen.
"Militaire interventie zou het begin van een oorlog betekenen en het einde van elke relatie tussen Oekraïne en Rusland", zei Jatsenjoek.
quote:Oekraïne maakt troepen gevechtsklaar
Het Oekraïense leger moet zijn troepen in gereedheid brengen om te vechten.
Dit heeft interim-president Oleksandr Toertsjinov zaterdag bevolen. Hij hamerde erop dat er geen rechtvaardiging was voor wat hij de ''Russische agressie'' tegen Oekraïne noemde.
Interim-premier Arseni Jatsenjoek voegde daaraan toe dat de Russische troepen op de Krim moeten terugkeren naar hun bases.
Een militaire interventie van Rusland zou leiden tot oorlog en tot het einde van de betrekkingen tussen Moskou en Kiev. Beiden spraken na een vergadering van meer dan drie uur met de defensietop.
Ze kunnen niet winnen maar wel hun huid duur verkopen.quote:
Dat wordt inderdaad niet ontkent, door mij noch mijn bronnen. Hoe de daaruitvolgende welvaart verdeelt wordt is al weer heel wat minder positief.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Rusland heeft onder Poetin een economische groei doorgemaakt, het lijkt me sterk dat die ingelichte kringen dat ontkennen, dat het door onder meer corruptie nu minder gaat is duidelijk, en corruptie bevordert bepaalde randvoorwaarden zeker niet, maar om nu te zeggen dat het desastreus gaat is weer een andere uiterste.
Wat betreft de laatste alinea spreek ik je ook tegen, er wordt juist heel veel geïnvesteerd in dat soort prestigeprojecten, of de hele Russische samenleving daarvan profiteert is de vraag.
Rusland is toch véél sterker dan Oekraïne. Bovendien is een deel van de Oekraïnse defensie ethnisch Rus. Maar het kan een fikse oorlog worden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ze kunnen niet winnen maar wel hun huid duur verkopen.
Met 160k actieve militairen zijn ze wel een andere tegenstander dan Georgië.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Armed_Forces_of_Ukraine
Grote praatjes voor losers die duizenden miljarden dollars hebben verloren en de oorlogen niet hebben gewonnen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef LXIV het volgende:
Het is geen half-achterlijk moslimland dat we gaan bombarderen, zoals we de afgelopen decennia zo vaak gedaan hebben.
Jij reageert alleen als iemand moslims bekritiseerdquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Grote praatjes voor losers die duizenden miljarden dollars hebben verloren en de oorlogen niet hebben gewonnen.
Hoezo? Saddam is weg en dat was het doel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Grote praatjes voor losers die duizenden miljarden dollars hebben verloren en de oorlogen niet hebben gewonnen.
LXIV had het toch echt over het land waar jij uit bent gevlucht, snotneus.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:46 schreef vigen98 het volgende:
Jij reageert alleen als iemand moslims bekritiseerd, waarom flikker jij niet terug naar je moslim land vieze landverrader
En de reden waarom mijn ouders uit Irak zijn gevlucht komt door de moslims, Christenen waren niet meer veilig in Irakquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:47 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
LXIV had het toch echt over het land waar jij uit bent gevlucht, snotneus.
Komt toch echt grotendeels door de illegale invasie van de Amerikaanse christenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:47 schreef vigen98 het volgende:
En de reden waarom mijn ouders uit Irak zijn gevlucht zijn door de moslims, Christenen waren niet meer veilig in Irak, vuile idioot dat je bent.
Nee dat was voor de Amerikaanse invasiequote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Komt toch echt grotendeels door de illegale invasie van de Amerikaanse christenen.
Voor de invasie waren de Amerikanen net zo hard bezig met het begaan van misdaden in Irak. Maar toen was jij nog niet geboren, snotneus.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:49 schreef vigen98 het volgende:
Nee dat was voor de Amerikaanse invasie![]()
Get your facts right asshole
Nee niet echt, Vigen is een Armeens naam en die zijn 99% Christelijkquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:52 schreef arjan1112 het volgende:
Moet best zwaar voor je zijn in Nederland Vigen.. iedereen denkt dat je een moslim bent enzo
Zie het plaatje het leger van Oekraïne kan het ze heel moeilijk maken dit itt Georgië wat alleen wat jeeps had.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Rusland is toch véél sterker dan Oekraïne. Bovendien is een deel van de Oekraïnse defensie ethnisch Rus. Maar het kan een fikse oorlog worden.
Maar de hamvraag is natuurlijk of de EU zich ermee wil gaan bemoeien. Die zien de Brusselse vlag al wapperen op de Krim. Een lang verbeide droom komt uit! Mij lijkt dat niet slim. Het is geen half-achterlijk moslimland dat we gaan bombarderen, zoals we de afgelopen decennia zo vaak gedaan hebben. Vergelijk het eerder met Servië. Dat was ook heel slim en erg lastig er onder te krijgen. En Rusland is dan 50x zo groot en sterk. Ik zou uit het wespennest blijven en erkennen dat Rusland zijn invloedssfeer heeft op de Oekraïne.
Verder zijn de West-Europese legers na jaren van bezuinigingen nu niet meer echt inzetbaar te noemen.
Ok, thanks for the infoquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:53 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland gaat helemaal niet naar Kiev. Ze hebben de Krim in handen, en daar blijft het bij.
Poetin Merkel Cameron en V Rumpoy hebben allang een akkoord
Maar ze willen niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie het plaatje het leger van Oekraïne kan het ze heel moeilijk maken dit itt Georgië wat alleen wat jeeps had.
En als de EU wil zijn ze militair sterker.
Volgens mij valt dat dus wel mee, zeker in vergelijking met vroeger, ok misschien wat meer Russische producten, maar waren die zo sterk en vernieuwend dan, op uitzondering van WOII na zijn daar toch ook weinig indrukwekkende zaken uit voortgekomen?!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad niet ontkent, door mij noch mijn bronnen. Hoe de daaruitvolgende welvaart verdeelt wordt is al weer heel wat minder positief.
Het punt met de Russen is; ze kunnen praktisch niks meer. Waar ze vroeger op praktisch elk gebied hun eigen boontjes konden doppen moeten ze nu continu westerse bedrijven erbij halen. Vliegtuigen moeten ze importeren, grote delen van hun olievoorraad kunnen ze zelf niet eens opboren. En dat is een beetje droevig.
Als Duitsland wil, zullen er wel heel wat landen volgen, zelfs als het niet in NAVO-verband is.quote:
De EU is niet één land. Het gebeurt zelden dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie het plaatje het leger van Oekraïne kan het ze heel moeilijk maken dit itt Georgië wat alleen wat jeeps had.
In dit geval lijkt me dat nog wel haalbaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De EU is niet één land. Het gebeurt zelden dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen.
Die reguliere legers waren zo opgeruimd. Het verzet dat achterbleef was een heel ander verhaal. Maar als je het over legers tegen legers hebt, dan maakten al die landen geen schijn van kans. Maar ook dat is nu een ander verhaal.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Alleen voor zover ik weet is Duitsland sinds WOII erg terughoudend wat betreft de inzet van hun leger.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als Duitsland wil, zullen er wel heel wat landen volgen, zelfs als het niet in NAVO-verband is.
Duitsland wil niet. De Krim boeit maar weinigquote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Als Duitsland wil, zullen er wel heel wat landen volgen, zelfs als het niet in NAVO-verband is.
Conventioneel is de navo zowel in aantallen als techniek sterker. Rusland is ussr niet meer.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die reguliere legers waren zo opgeruimd. Het verzet dat achterbleef was een heel ander verhaal. Maar als je het over legers tegen legers hebt, dan maakten al die landen geen schijn van kans. Maar ook dat is nu een ander verhaal.
Verdiep je een in hun ruimtevaart-, defensie- en vliegtuigindustrie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat dus wel mee, zeker in vergelijking met vroeger, ok misschien wat meer Russische producten, maar waren die zo sterk en vernieuwend dan, op uitzondering van WOII na zijn daar toch ook weinig indrukwekkende zaken uit voortgekomen?!
Nedquote:
Nou, als ik kijk wat Nederland nog over heeft. Geen tanks. Een paar pantservoertuigen en een stuk of 8 inzetbare gevechtsvliegtuigen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is illegaal wat Rusland doetquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:53 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland gaat helemaal niet naar Kiev. Ze hebben de Krim in handen, en daar blijft het bij.
Poetin Merkel Cameron en V Rumpoy hebben allang een akkoord
In het kader van gasleidingen niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Duitsland wil niet. De Krim boeit maar weinig
Ja, opvallend genoeg maakte Merkel (geloof ik) juist daar een tijdje geleden een opmerking over (wat bij mij de indruk wekt dat ze op zijn minst plannen hebben heroverwogen of toch de zaak hebben besproken).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:04 schreef Romanus het volgende:
[..]
Alleen voor zover ik weet is Duitsland sinds WOII erg terughoudend wat betreft de inzet van hun leger.
Zware wapens aanvoeren plus logistieke luchtondersteuning is in dit geval wel heel erg makkelijk.quote:
De EU is niet NL. Frankrijk en Duitsland samen hebben al meer troepen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ned
[..]
Nou, als ik kijk wat Nederland nog over heeft. Geen tanks. Een paar pantservoertuigen en een stuk of 8 inzetbare gevechtsvliegtuigen.
Ja, maar dat gebeurt toch niet. Rusland wint toch wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:07 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Zware wapens aanvoeren plus logistieke luchtondersteuning is in dit geval wel heel erg makkelijk.
En dat is logisch aangezien de dictator niet over de steun van de bevolking beschikte, terwijl het verzet tegen de bezetters op meer steun kon rekenen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:03 schreef LXIV het volgende:
Die reguliere legers waren zo opgeruimd. Het verzet dat achterbleef was een heel ander verhaal.
Nederland werd binnen een paar dagen opgerold, omdat men half-achterlijk was, of lag dat aan iets anders?quote:Maar als je het over legers tegen legers hebt, dan maakten al die landen geen schijn van kans. Maar ook dat is nu een ander verhaal.
Toen Nederland in 1940 opgerold werd was er jarenlang bezuinigd op defensie. Ze hadden geen tanks bijvoorbeeld en praktisch geen inzetbare luchtmacht.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:16 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En dat is logisch aangezien de dictator niet over de steun van de bevolking beschikte, terwijl het verzet tegen de bezetters op meer steun kon rekenen.
[..]
Nederland werd binnen een paar dagen opgerold, omdat men half-achterlijk was, of lag dat aan iets anders?
En nog geen honderd jaar geleden, leger vs leger:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_Gallipoli
Dit is nieuw.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:19 schreef clumsy_clown het volgende:
UN security council emergency meeting nu op CNN, of kijk ik herhalingen?
Tupolev Tu-144 mocht wel indrukwekkend genoemd worden, evenals de Antonov An-225. Defensie heb ik geen verstand van, op vliegtuiggebied is er in ieder geval na de val van de Sovjetunie weinig fatsoenlijks geproduceerd en tegenwoordig vliegt ook Aeroflot voornamelijk met Boeing en Airbus. Auto's (Lada) waren namaak van Fiat en dat is nog steeds niks. Ze proberen van de luchtvaartindustrie wel weer wat te maken, maar zolang de Tupolevs en Iljushins met bosjes uit de lucht blijven vallen koopt niemand dat Russisch spul.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 22:02 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat dus wel mee, zeker in vergelijking met vroeger, ok misschien wat meer Russische producten, maar waren die zo sterk en vernieuwend dan, op uitzondering van WOII na zijn daar toch ook weinig indrukwekkende zaken uit voortgekomen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |